abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126317999
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 19:57 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]

Mijn ouders...er is heel wat gebeurd. Mijn ouders hebben regelmatig knallende ruzie waarbij ze schreeuwen en met spullen gooien en waarbij mijn vader zegt dat hij uit elkaar wil gaan en mijn moeder die dan gaat huilen. Al tientallen jaren. Soms pakte hij haar bij de haren of de keel of iets anders, net als bij mij vroeger, maar dat heeft hij gelukkig de laatste jaren niet meer gedaan.

Vaak gaven ze mij de schuld van de ruzie, dat ze ruzie om mij hadden. Ik, met mijn karakter, kon dan ook behoorlijk problematisch zijn. Ik kon bijvoorbeeld flink tekeer gaan als ze vroegen ''hoe gaat het?'', omdat ik gefrustreerd was en niet zat te wachten om iedere dag diezelfde vraag te beantwoorden.

Andere keren kwam ik thuis met iets, een litteken, een schram, noem maar wat. En dan vroegen mijn ouders steeds: hoe komt dat. Ik weet het niet antwoordde ik dan. Wat dat weet je niet? Jij weet nooit wat he en dan brak de hel los en dan zei ik 'ik weet het niet pappa ik weet het niet ik weet het echt niet', bang dat hij weer door het lint zou gaan.

Dat soort herinneringen heb ik. Iedere dag ruzie om kleine dingen en frustraties. Hier en daar dan afgewisseld met een liefdevolle periode. Op het laatst was ik het zat en begon ik mijn ouders compleet te negeren en dat konden ze niet hebben, dus vonden ze dat ik moest vertrekken.

Mijn vader zei eerder weleens dat hij mij 's avonds niet meer wilde zien. Ik heb toen twee weken in de trein en in de kou geslapen, in de winter was dat toen. Toen hebben ze me als vermist gegeven en de ouders van een vriend gebeld. Ze belden me op dat ze me zo misten, maar toen ik eindelijk thuis kwam kreeg ik nog even een rotopmerking.

Wat denk je nu van mijn ouders?
Ik ken velen malen erger, maar Cereal je bent echt niet de enige die problemen heeft en zich eenzaam voelt. Het komt wel goed, maak je niet zoveel zorgen!
ADHD-C
pi_126318121


[ Bericht 34% gewijzigd door BankAardappel op 11-05-2013 08:12:07 ]
pi_126318164
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 19:57 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]

Mijn ouders...er is heel wat gebeurd. Mijn ouders hebben regelmatig knallende ruzie waarbij ze schreeuwen en met spullen gooien en waarbij mijn vader zegt dat hij uit elkaar wil gaan en mijn moeder die dan gaat huilen. Al tientallen jaren. Soms pakte hij haar bij de haren of de keel of iets anders, net als bij mij vroeger, maar dat heeft hij gelukkig de laatste jaren niet meer gedaan.
Voorbeeld van iemand (je moeder in dit geval) die niet de moed had om voor zichzelf en voor haar jonge kind te kiezen.
quote:
Vaak gaven ze mij de schuld van de ruzie, dat ze ruzie om mij hadden. Ik, met mijn karakter, kon dan ook behoorlijk problematisch zijn. Ik kon bijvoorbeeld flink tekeer gaan als ze vroegen ''hoe gaat het?'', omdat ik gefrustreerd was en niet zat te wachten om iedere dag diezelfde vraag te beantwoorden.
Vanuit hun perspectief kan ik me voorstellen dat ze niet snapten dat jij boos werd als zij informeerden hoe het met je ging. Dat was toch de aandacht en genegenheid die je zocht?
quote:
Andere keren kwam ik thuis met iets, een litteken, een schram, noem maar wat. En dan vroegen mijn ouders steeds: hoe komt dat. Ik weet het niet antwoordde ik dan. Wat dat weet je niet? Jij weet nooit wat he en dan brak de hel los en dan zei ik 'ik weet het niet pappa ik weet het niet ik weet het echt niet', bang dat hij weer door het lint zou gaan.
Ook weer belangstelling voor jou. Maar hun reactie, als jij aangaf dat je het niet wist, is natuurlijk fout en kwetsend voor jou.
quote:
Dat soort herinneringen heb ik. Iedere dag ruzie om kleine dingen en frustraties. Hier en daar dan afgewisseld met een liefdevolle periode. Op het laatst was ik het zat en begon ik mijn ouders compleet te negeren en dat konden ze niet hebben, dus vonden ze dat ik moest vertrekken.
Heb je wel eens aangegeven hoe je je voelde? En hoe besprak je dat dan? Ik heb het idee dat jij heel veel op hebt gekropt. Wellicht uit zelfbescherming, maar het kan zorgen voor veel onbegrip.
quote:
Mijn vader zei eerder weleens dat hij mij 's avonds niet meer wilde zien. Ik heb toen twee weken in de trein en in de kou geslapen, in de winter was dat toen. Toen hebben ze me als vermist gegeven en de ouders van een vriend gebeld. Ze belden me op dat ze me zo misten, maar toen ik eindelijk thuis kwam kreeg ik nog even een rotopmerking.

Wat denk je nu van mijn ouders?
Ik zie een gezin wat niet goed functioneerde. En iedereen had daar zijn aandeel in.
En ik vind het heel spijtig dat je ouders niet in staat waren je een goede basis mee te geven. En dat je daarom nu zo wantrouwig en afwerend staat tegenover hulp door anderen.
Maar als je je niet durft open te stellen dan krijg je nooit het ideaal waar je naar streeft: werk, vrienden, liefde, aandacht. Logische en heel normale wens, maar nogmaals, je moet er zelf heel hard voor gaan werken, het komt je niet aanwaaien.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_126318342
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 19:58 schreef LazyDave het volgende:

[..]

Ja! Het valt hierin wel samen te vatten, gewoon het ideale bestaan met de meest ideale mensen in de meest ideale (werk)situatie. Zonder tegenslagen of andere zuurpruimen die je in de weg staan.
Huisje boompje beestje is gewoon een normaal bestaan voor verreweg de meeste Nederlanders die zich afvragen waar nou in godsnaam de crisis is. Rijtjeshuis Bunnik laadt geen boodschappen mandjes met en halfje brood en wat beleg, nee hele karren met chips, koek, snoep, gebak, chocolade en speelgoed.

Als je gewoon uit een normaal gezin komt, dan studeer je gewoon nominaal een fatsoenlijke studie waarbij je af en toe een vriendin hebt en naar de kroeg gaat met wat vrienden, heb je een bijbaantje als administratief medewerker en begin je na je studie in een traineeship, of begin je als assistent-dinges of communicatiemedewerker op basis van een oude kennis die je iets aanreikt. Daar werk je dan 5 of 6 jaar keihard zodat je door kan groeien na een leidinggevende functie als je 30 bent.

Ondertussen zie je een onguur persoon een het Straatnieuws verkopen en denk je: doe niet zo zielig, je kan toch ook gewoon een uitkering aanvragen en een baan gaan zoeken. Dan leef je niet meteen in luxe en weelde, maar dan kom je er wel net als ik.

Dat is gewoon het gemiddelde leven van de Nederlander.
pi_126318412
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:08 schreef SomewhatCereal het volgende:
Dat is gewoon het gemiddelde leven van de Nederlander.
Was het leven maar zo simpel
:D
pi_126318568
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 19:57 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]
Wat denk je nu van mijn ouders?
Geen ideale situatie, maar ook niets wat de weg terug onmogelijk of totaal onverstandig zou maken.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_126318638
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:09 schreef Deckard het volgende:

[..]

Was het leven maar zo simpel
:D
Dat.

Ik heb een stabiele jeugd gehad, goede opleiding, maar evengoed een paar maanden zonder baan gezeten. En ik ken diverse mensen die, ondanks hun opleiding, geen werk kunnen vinden en alle zeilen bij moeten zetten om de eindjes aan elkaar te knopen. Kijk hier maar eens: WGR / Werkzoekend #77
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator vrijdag 10 mei 2013 @ 20:13:59 #33
5428 crew  miss_sly
pi_126318664
Wat heb jij een nare verbitterde en intens jaloerse kijk op wat andere mensen hebben. Wat weet jij van die andere mensen af, anders dan wat je ziet? En wat je ziet, is slechts de buitenkant. Je kunt niet zoen hoe ze er financieel voor staan, hoe ze aan hun baan zijn gekomen en wat ze er van vinden, hoe hun relatie is en hoe hard ze wellicht hebben moeten knokken om te krijgen wat ze hebben en te zijn wie ze zijn. Ik vind de manier waarop je dat alles bij andere maar afdoet als gemakkelijk en in de schoot geworpen echt heel naar. Daar haal je wat mij betreft in ieder geval de meeste antipathie mee op.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_126318690
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:08 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]
Dat is gewoon het gemiddelde leven van de Nederlander.
Nee. Echt niet. Je hebt géén idee. Natuurlijk zijn er mensen die het zo vergaat, maar ik ken er weinig. Als jij denkt dat het andere mensen allemaal zo voor de wind gaat, snap ik je gedachten en ontevredenheid met je eigen situatie wel beter. Het klopt alleen echt niet.

Edit: ik vind het eigenlijk zelfs naar en respectloos naar mensen die (ook) echt hele nare dingen hebben meegemaakt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Naamah op 10-05-2013 20:19:58 ]
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  vrijdag 10 mei 2013 @ 20:15:36 #35
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_126318737
Het enige probleem van jou, TS, is dat jij jezelf te graag wentelt in jouw slachtofferrol, jouw drama.
Het is te hopen, voor jou, dat je er snel achter komt dat juist dat je niet verder zal helpen.
Pas dan zullen jouw kansen keren.

(Ja, dit post ik met liefde).
pi_126318772
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:13 schreef miss_sly het volgende:
Wat heb jij een nare verbitterde en intens jaloerse kijk op wat andere mensen hebben. Wat weet jij van die andere mensen af, anders dan wat je ziet? En wat je ziet, is slechts de buitenkant. Je kunt niet zoen hoe ze er financieel voor staan, hoe ze aan hun baan zijn gekomen en wat ze er van vinden, hoe hun relatie is en hoe hard ze wellicht hebben moeten knokken om te krijgen wat ze hebben en te zijn wie ze zijn. Ik vind de manier waarop je dat alles bij andere maar afdoet als gemakkelijk en in de schoot geworpen echt heel naar. Daar haal je wat mij betreft in ieder geval de meeste antipathie mee op.
Dit.
Ja doei.
pi_126319195


[ Bericht 33% gewijzigd door BankAardappel op 11-05-2013 08:11:46 ]
  vrijdag 10 mei 2013 @ 21:00:24 #38
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_126321085
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:08 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]

Huisje boompje beestje is gewoon een normaal bestaan voor verreweg de meeste Nederlanders die zich afvragen waar nou in godsnaam de crisis is. Rijtjeshuis Bunnik laadt geen boodschappen mandjes met en halfje brood en wat beleg, nee hele karren met chips, koek, snoep, gebak, chocolade en speelgoed.

Als je gewoon uit een normaal gezin komt, dan studeer je gewoon nominaal een fatsoenlijke studie waarbij je af en toe een vriendin hebt en naar de kroeg gaat met wat vrienden, heb je een bijbaantje als administratief medewerker en begin je na je studie in een traineeship, of begin je als assistent-dinges of communicatiemedewerker op basis van een oude kennis die je iets aanreikt. Daar werk je dan 5 of 6 jaar keihard zodat je door kan groeien na een leidinggevende functie als je 30 bent.

Ondertussen zie je een onguur persoon een het Straatnieuws verkopen en denk je: doe niet zo zielig, je kan toch ook gewoon een uitkering aanvragen en een baan gaan zoeken. Dan leef je niet meteen in luxe en weelde, maar dan kom je er wel net als ik.

Dat is gewoon het gemiddelde leven van de Nederlander.
Tijd om uit je droomwereld te stappen en echt om je heen te kijken.
Jij bent niet de enige voor wie het leven kut is.
Maar het gaat er gewoon om hoe je er mee omgaat, hoe je mindset is. En ik kan me voorstellen dat die bij jou op het moment kut is, maar het probleem is dat die al heel lang kut is bij je, waardoor je in de situatie bent gekomen.
Maar hou op met kijken naar andere, die zijn totaal niet belangrijk.
Heel veel mensen die ik ken hebben gewoon keihard moeten werken voor waar ze gekomen zijn, die is het echt niet aan komen waaien.
En de meeste van mijn vrienden rond de 30 hebben echt geen leidinggevende functie, en zullen die waarschijnlijk ook nooit krijgen, en zullen waarschijnlijk ook niet dat vrijstaande huis met een nieuwe auto in de garage krijgen, maar ze zijn gelukkig met wat ze hebben, wat ze op eigen kracht bereikt hebben.

En dat gevoel moet jij ook gaan krijgen.
Gelukkig zijn met wat je hebt, ook al is het, in jouw ogen, door 1 of ander kutbaantje wat ze ook door een gedresseerde aap hadden kunnen laten doen, dat maakt niet uit.
Het zorgt er voor dat je een dak boven je hoofd hebt en je schulden kan aflossen.
pi_126325539
Gelukkig word je echt niet met een overbetaalde baan. Ik ken ook niemand in mijn kring die voldoet aan wat jij beschrijft. Iederr mens na zijn dertigste heeft al zijn portie ellende meegemaakt. De een wat meer dan de ander, heel vaak rottige situaties.
Ik begrijp wel waarom je dat denkt omdat je juist inschattingen van anderen moet maken die je niet kan staven met de realiteit omdat je nu eenmaal niet sociaal bent ingesteld. Maar neem maar aan dat het leven gewoon kut is, voor een ieder van ons. Gelukkig zijn of worden heeft voornamelijk te maken met hoe je om gaat met nare situaties en kunnen genieten van de zaken als het wel goed gaat.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 19:46 schreef SomewhatCereal het volgende:
Nee. Wat heb ik dan? Niks. Als ik hier uit kom ben heb ik op alle terreinen een gigantische achterstand.
Dat heb je nu al, tegen die tijd heb je dus de achterstand terug gewerkt naar een redelijke achterstand.

quote:
ik ben niet verder in mijn loopbaan dan iemand die nu afstudeert. Ik heb er een litteken bij.
Dat is niet erg.

quote:
Meer deuren zijn gesloten. en op het gebied van sociale relaties heb ik de ervaring en de ontwikkeling van een klein kind.
Als je er echt bovenop op bent gekomen zijn dat soort zaken niet echt zo'n groot probleem meer.

quote:
En dat nadenken, schrijven, muziek maken en met wetenschap bezig zijn is allemaal leuk en aardig als je comfortabel bij je ouders thuis woont en 's nachts lekker op kan blijven omdat je de volgende dag toch geen verplichtingen hebt. Dan kun je lekker dromen zoveel je wilt. Nu zijn dromen maar een pijnlijke herinnering dat ik iemand geworden ben die ik nooit had willen zijn. Ze zijn een illusie gebleken.
Je kan inderdaad helemaal niets doen, of gewoon doen waar je plezier aan hebt.

quote:
Denk aan die film, The Wrestler. De hele reden dat die film zo zielig is, is die kloof die hij niet kan overbruggen en dat is pijnlijk duidelijk. Denk bijvoorbeeld ook aan die supermarktscene hoe erg hij er aan onder doorgaat hoe goed hij ook zijn best doet om toch wat van zijn leven te maken.
Hij kreeg een kans op een mooier leven; contact met zijn dochter. De film ging dus ook over dat hij zichzelf ten gronde sloeg en zijn eigen leven kapot maakte. Niet dat hij het zo moeilijk had en zoveel tegenslagen kende. En ik zie jou ook gewoon hetzelfde doen. Er worden je handen toegereikt maar je slaat het in veel gevallen gewoon af.
Tsjah, dan denk ik echt dat je jezelf eens moet onderzoeken.
Edit: Ik lees in een vorig topic vluchtig dat je dat al hebt gedaan. Dan is het dus eerder een karaktertrekje. Aangezien je een vermogen hebt in zelfanalyse zou je zelf de vraag eens moeten stellen of je eens wat vrijer moet zijn in je manier van leven en wat opener.

[ Bericht 5% gewijzigd door Deckard op 11-05-2013 07:53:17 ]
pi_126337920
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 19:46 schreef SomewhatCereal het volgende:
The Wrestler
Beter kijk je naar 'The Pursuit of Happyness'.
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_126340854
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 21:00 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Tijd om uit je droomwereld te stappen en echt om je heen te kijken.
Jij bent niet de enige voor wie het leven kut is.
Maar het gaat er gewoon om hoe je er mee omgaat, hoe je mindset is. En ik kan me voorstellen dat die bij jou op het moment kut is, maar het probleem is dat die al heel lang kut is bij je, waardoor je in de situatie bent gekomen.
Maar hou op met kijken naar andere, die zijn totaal niet belangrijk.
Heel veel mensen die ik ken hebben gewoon keihard moeten werken voor waar ze gekomen zijn, die is het echt niet aan komen waaien.
En de meeste van mijn vrienden rond de 30 hebben echt geen leidinggevende functie, en zullen die waarschijnlijk ook nooit krijgen, en zullen waarschijnlijk ook niet dat vrijstaande huis met een nieuwe auto in de garage krijgen, maar ze zijn gelukkig met wat ze hebben, wat ze op eigen kracht bereikt hebben.

En dat gevoel moet jij ook gaan krijgen.
Gelukkig zijn met wat je hebt, ook al is het, in jouw ogen, door 1 of ander kutbaantje wat ze ook door een gedresseerde aap hadden kunnen laten doen, dat maakt niet uit.
Het zorgt er voor dat je een dak boven je hoofd hebt en je schulden kan aflossen.
Als ik om mij heen kijk, dan zie ik een Albert Heijn waar 2 meisjes voor het koelvak staan die Ben & Jerry's maar pauper vinden. Als ik om mij heen kijk in de bus, dan zie ik daar een meisje dat haar ouders belt, omdat haar studiefinanciering op is en aan het einde van de maand geen eten kan kopen. Als ik om mij heen kijk op het kantoor, dan zie ik daar collega's die aan mij vragen waarom ik nog geen eigen huis, een vriendin, een auto en een rijbewijs heb. Dan zie ik daar nogmaals collega's die geschokt zijn dat ik 3 jaar naar het behalen van een diploma nog rotwerk aan het doen ben. Dan zie ik daar gewoon lekker nog een keer collega's die niet begrijpen waarom ik liever niet iedere dag lunch koop bij de kantine of een andere afhaaltent.

Als ik om mij heen kijk, dan zie ik daar een student die post bezorgt met een Mercedes. Als ik om mij heen kijk heen kijk, dan word ik daar opgehaald door een jongen van 18 in zijn eigen Corsa'tje die hij voor zijn verjaardag heeft gekregen zodat we even aan een presentatie kunnen werken in Bilthove.

Als ik om mij heen kijk, dan zie ik daar een docent die commentaar levert dat ik er moeite mee heb 25 euro uit te geven voor het kopiëren van honderden vragenlijsten. Als ik om mij heen kijk, dan zie ik daar een groepje studenten met een supermarktbaantje de ene vijf-euro-shot na de andere naar binnen gieten, terwijl ze lachen om de rekening van honderden euro's die ze de vorige keer moesten betalen na een avondje bescheiden drinken.

Als ik om mij heen kijk, dan zie ik een paar eerstejaars die een simpele balans aan het bespreken zijn alsof het quantummechanica is en zeuren om hun werk bij PricewaterhouseCoopers.

Als ik om mij heen kijk, hoor ik vriendinnen met elkaar bespreken hoe ze twee keer in het jaar op vakantie gaat, terwijl je ze bijna iedere dag in de binnenstad op het terras ziet zitten eten en drinken. Als ik om mij heen kijk, dan zie ik hoe Fok!ers posten dat een startsalaris van 2200 euro voor ingenieur in zijn eerste baan een belachelijke pauper-aalmoes is.

Als ik om mij heen kijk, dan zie ik mensen druk aan het praten over hun reizen en hoe goed ik het probeer te ontwijken, vragen waar ik allemaal naar toe ben geweest. En dan zeggen: je kan toch gewoon werken en niet snappen dat al je geld opgaat aan het betalen van huur, ziektekosten, eten, reizen voor werk/sollicitaties en reparaties/vervanging van kleding, matras of je fiets.

Als ik om mij heen kijk...Nee ik kijk zeker verkeerd he? Nou, ik zal je vertellen, na in verschillende opvanghuizen geslapen te hebben, blijken de enige mensen die in dezelfde situatie zitten als ik drugsverslaafden, psychiatrische patiënten, alcoholisten, criminelen, ongediplomeerden, tokkies, vrouwenmishandelaars en allochtonen, vaak in combinatie met vier andere items in dit rijtje.

Enig idee van begrippen als norm, normaal, normaalverdeling, neurotypisch en modus etc.? Zonder grafieken, jaartallen en andere voor leugens vatbare interpretaties erbij te halen, kun je uit die begrippen afleiden dat verreweg de meeste mensen in Nederland niet aan de onderkant of aan de bovenkant zitten. De gemiddelde Nederlander is geen directeur van de Shell, maar ook geen pauper die in het weekend moet kiezen of hij een wasmachine of een matras bij de kringloopwinkel ophaalt.

Hier nog wat leuke quotes:

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 13:07 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Das idd redelijk vergelijkbaar. Ik begon met 2750 Bruto na m'n studie, Zit nu op 3200, 3.5 jaar werkervaring. Over 2 jaar op 3500 moet lukken dacht ik.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 15:59 schreef sandertjuh het volgende:
01: Bedrijfstak: IT
02: Functie: Systeembeheerder (Zorg)
03: Opleiding: MBO Niveau 4 ICT Beheerder
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Eindejaarsuitkering
08: Bruto maand salaris: ¤2615
09: Netto maand salaris: ¤2000-2200 (hangt van het aantal overuren per maand af)
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 4 Jaar
12: Goodies: - Opleidingen&certificaten worden betaald. Voor de rest kan ik er weinig bedenken.
13: Tevreden?: Tot nu toe nog wel maar ben hier over 1,5/2 jaar wel uitgeleerd. Kunnen we mooi verder kijken
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 20:45 schreef skftn het volgende:
01: Bedrijfstak: IT
02: Functie: Software/Network Engineer
03: Opleiding: vmbo (niet afgerond)
04: Leeftijd: 23
05: Aantal uren per week: 45 (praktijk 47)
06: Aantal vakantiedagen: 24
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 2700
09: Netto maand salaris: 1950
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 1j
12: Goodies: tel, laptop, reiskosten vergoeding
13: Tevreden?: ja, leuke collegas en uitdagend werk. En voor de mensen die zich afvragen hoe dat kan zonder genoten opleiding: kennis oO<
Nee zeg je dan, dat is allemaal niet waar, want in het salaristopic heeft iedereen een grote piemel. Ok dan, lees dan ook even het wetenschapperstopic, PhD topic door en lees vooral hoe mensen lopen te zeiken dat hun redacteur een lul is en dat ze die paper helemaal weer opnieuw mogen corrigeren, terwijl ze gdverdomme gewppn lekker om 10:00 eens binnen komen kakken, 's avonds lekker thuiswerken, hun werk gemaakt hebben van wetenschap, iets wat ieder ander mens dat dat graag wil als hobby moet doen, nee zij krijgen betaald om videogametechnologie te bestuderen of genetica of weet ik veel wat en dan nog klagen over het salaris ook.

En dan ben ik arrogant en dan leef ik in mijn eigen vertekende wereld? Rot een end op. Dit doen jullie gewoon puur om mij te bashen. What the fuck man. Vergeleken met iedere andere student of jonge alumnus die hier in Utrecht rondloopt ben ik een kansloze kkmongool. Prima, maar ga er geen doekjes om winden en met je vingers wijzen naar die ''andere'' mensen die het zo krap hebben.

Ja dat heb ik gezien. Geweldenaars, verslaafden etc. En ook vrouwen hoor, ja die oh zo zielige vrouwen bij het UWV, die ook maar net de pech hebben dat ze 4 zwarte kindertjes krijgen en de vader helaas vertrokken is, kan iedereen overkomen en daar mogen we niet over oordelen, nee dan ben je een arrogante klootzak. Maar wel oordelen over mijn situatie terwijl je daar net zo min van weet.

Ja ik ben boos.

Maar ik wil leren. Ik ''weet'' dat het anderen niet voor de wind is gegaan, want ik vraag zo vaak aan die studenten die een onderzoeksbaan hebben gekregen van wat moet ik doen om dat ook te kunnen? Je moet vast keihard gewerkt hebben voor hoge cijfers en toffe nevenactiviteiten. En dan is ''nee gewoon, vond dit onderwerp leuk en de docent zocht toevallig nog iemand''.

Nee ik moet naar andere mensen kijken, naar bijstandsmoeders bijvoorbeeld, die hebben het pas zwaar en die hebben pas pech gehad in het leven. Die kunnen er ook niets aan doen dat ze 3 donkergekleurde kinderen met van dat schattige kroeshaar hebben en de vader er vandoor is gegaan. Dat ze 120 kg wegen bij een inkomen van 1.000 euro per maand en geen woord abn kunnen praten. Ik heb ze zien staan bij het UWV. Arme mensen, je bent een arrogante klootzak als je daar over gaat oordelen en als je dat waagt, dan bekijk je het lekker maar. Maar over mij oordelen mag wel natuurlijk. Lekker bashen.

Ja ik ben een verbitterd en jaloezie is een menselijke eigenschap. De ene past die eigenschao toe als zijn vriendin lacht op een grapje van een andere jongen, de ander past die eigenschap toe als hij alles wat mis is met de Westerse Wereld aan den lijve ondervindt. Klein verschil.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 11:42:30 #42
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_126340922
Jij gaat er nooit komen. Dankzij jezelf.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_126340980
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:42 schreef Copycat het volgende:
Jij gaat er nooit komen. Dankzij jezelf.
Daar hoeft de Westerse Wereld inderdaad niet zoveel aan bij te dragen, nee. Mijn hemel zeg.
Ja doei.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 11:44:53 #44
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_126340996
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:40 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]

Als ik om mij heen kijk, dan zie ik een Albert Heijn waar 2 meisjes voor het koelvak staan die Ben & Jerry's maar pauper vinden. Als ik om mij heen kijk in de bus, dan zie ik daar een meisje dat haar ouders belt, omdat haar studiefinanciering op is en aan het einde van de maand geen eten kan kopen. Als ik om mij heen kijk op het kantoor, dan zie ik daar collega's die aan mij vragen waarom ik nog geen eigen huis, een vriendin, een auto en een rijbewijs heb. Dan zie ik daar nogmaals collega's die geschokt zijn dat ik 3 jaar naar het behalen van een diploma nog rotwerk aan het doen ben. Dan zie ik daar gewoon lekker nog een keer collega's die niet begrijpen waarom ik liever niet iedere dag lunch koop bij de kantine of een andere afhaaltent.

Als ik om mij heen kijk, dan zie ik daar een student die post bezorgt met een Mercedes. Als ik om mij heen kijk heen kijk, dan word ik daar opgehaald door een jongen van 18 in zijn eigen Corsa'tje die hij voor zijn verjaardag heeft gekregen zodat we even aan een presentatie kunnen werken in Bilthove.

Als ik om mij heen kijk, dan zie ik daar een docent die commentaar levert dat ik er moeite mee heb 25 euro uit te geven voor het kopiëren van honderden vragenlijsten. Als ik om mij heen kijk, dan zie ik daar een groepje studenten met een supermarktbaantje de ene vijf-euro-shot na de andere naar binnen gieten, terwijl ze lachen om de rekening van honderden euro's die ze de vorige keer moesten betalen na een avondje bescheiden drinken.

Als ik om mij heen kijk, dan zie ik een paar eerstejaars die een simpele balans aan het bespreken zijn alsof het quantummechanica is en zeuren om hun werk bij PricewaterhouseCoopers.

Als ik om mij heen kijk, hoor ik vriendinnen met elkaar bespreken hoe ze twee keer in het jaar op vakantie gaat, terwijl je ze bijna iedere dag in de binnenstad op het terras ziet zitten eten en drinken. Als ik om mij heen kijk, dan zie ik hoe Fok!ers posten dat een startsalaris van 2200 euro voor ingenieur in zijn eerste baan een belachelijke pauper-aalmoes is.

Als ik om mij heen kijk, dan zie ik mensen druk aan het praten over hun reizen en hoe goed ik het probeer te ontwijken, vragen waar ik allemaal naar toe ben geweest. En dan zeggen: je kan toch gewoon werken en niet snappen dat al je geld opgaat aan het betalen van huur, ziektekosten, eten, reizen voor werk/sollicitaties en reparaties/vervanging van kleding, matras of je fiets.

Als ik om mij heen kijk...Nee ik kijk zeker verkeerd he? Nou, ik zal je vertellen, na in verschillende opvanghuizen geslapen te hebben, blijken de enige mensen die in dezelfde situatie zitten als ik drugsverslaafden, psychiatrische patiënten, alcoholisten, criminelen, ongediplomeerden, tokkies, vrouwenmishandelaars en allochtonen, vaak in combinatie met vier andere items in dit rijtje.

Enig idee van begrippen als norm, normaal, normaalverdeling, neurotypisch en modus etc.? Zonder grafieken, jaartallen en andere voor leugens vatbare interpretaties erbij te halen, kun je uit die begrippen afleiden dat verreweg de meeste mensen in Nederland niet aan de onderkant of aan de bovenkant zitten. De gemiddelde Nederlander is geen directeur van de Shell, maar ook geen pauper die in het weekend moet kiezen of hij een wasmachine of een matras bij de kringloopwinkel ophaalt.

Hier nog wat leuke quotes:

[..]

[..]

[..]

Nee zeg je dan, dat is allemaal niet waar, want in het salaristopic heeft iedereen een grote piemel. Ok dan, lees dan ook even het wetenschapperstopic, PhD topic door en lees vooral hoe mensen lopen te zeiken dat hun redacteur een lul is en dat ze die paper helemaal weer opnieuw mogen corrigeren, terwijl ze gdverdomme gewppn lekker om 10:00 eens binnen komen kakken, 's avonds lekker thuiswerken, hun werk gemaakt hebben van wetenschap, iets wat ieder ander mens dat dat graag wil als hobby moet doen, nee zij krijgen betaald om videogametechnologie te bestuderen of genetica of weet ik veel wat en dan nog klagen over het salaris ook.

En dan ben ik arrogant en dan leef ik in mijn eigen vertekende wereld? Rot een end op. Dit doen jullie gewoon puur om mij te bashen. What the fuck man. Vergeleken met iedere andere student of jonge alumnus die hier in Utrecht rondloopt ben ik een kansloze kkmongool. Prima, maar ga er geen doekjes om winden en met je vingers wijzen naar die ''andere'' mensen die het zo krap hebben.

Ja dat heb ik gezien. Geweldenaars, verslaafden etc. En ook vrouwen hoor, ja die oh zo zielige vrouwen bij het UWV, die ook maar net de pech hebben dat ze 4 zwarte kindertjes krijgen en de vader helaas vertrokken is, kan iedereen overkomen en daar mogen we niet over oordelen, nee dan ben je een arrogante klootzak. Maar wel oordelen over mijn situatie terwijl je daar net zo min van weet.

Ja ik ben boos.

Maar ik wil leren. Ik ''weet'' dat het anderen niet voor de wind is gegaan, want ik vraag zo vaak aan die studenten die een onderzoeksbaan hebben gekregen van wat moet ik doen om dat ook te kunnen? Je moet vast keihard gewerkt hebben voor hoge cijfers en toffe nevenactiviteiten. En dan is ''nee gewoon, vond dit onderwerp leuk en de docent zocht toevallig nog iemand''.

Nee ik moet naar andere mensen kijken, naar bijstandsmoeders bijvoorbeeld, die hebben het pas zwaar en die hebben pas pech gehad in het leven. Die kunnen er ook niets aan doen dat ze 3 donkergekleurde kinderen met van dat schattige kroeshaar hebben en de vader er vandoor is gegaan. Dat ze 120 kg wegen bij een inkomen van 1.000 euro per maand en geen woord abn kunnen praten. Ik heb ze zien staan bij het UWV. Arme mensen, je bent een arrogante klootzak als je daar over gaat oordelen en als je dat waagt, dan bekijk je het lekker maar. Maar over mij oordelen mag wel natuurlijk. Lekker bashen.

Ja ik ben een verbitterd en jaloezie is een menselijke eigenschap. De ene past die eigenschao toe als zijn vriendin lacht op een grapje van een andere jongen, de ander past die eigenschap toe als hij alles wat mis is met de Westerse Wereld aan den lijve ondervindt. Klein verschil.

Ok jonge, jij hebt gelijk en de rest van de wereld ziet het allemaal verkeerd.
Niet gek dat je dakloos bent.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 11:45:50 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_126341020
Zeik je nou allemaal andere mensen af, die je niet kent, omdat je pissig wordt om 'gebash' op dit forum?

Wat klopt er niet in dit plaatje?
The love you take is equal to the love you make.
pi_126341104
Oké. Dus.

Ik snap niet meer waarom je hier zit. Aan de ene kant wil je steun, hulp, advies. Maar aan de andere kant parkeer je ons keihard aan de evil side van de maatschappij. De kant waar je op kotst.

Wat wil je nu eigenlijk?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 11 mei 2013 @ 11:50:38 #47
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_126341157
Ts loopt over van de afgunst en is ook nog eens racistisch. Wat doe je trouwens in de Albert Heijn als je het zo zwaar hebt en geen geld hebt, is toch veel te duur? Dag in dag uit de hele dag hier posten, je zou denken dat iemand die echt in zo een situatie zit wel wat beters te doen heeft, zeker gezien het feit dat geen enkel advies goed genoeg en TS bijna alle aangeboden hulp nutteloos vindt ofzoiets.

In het begin geloofde ik dit verhaal en leefde ik met TS mee, heb nog zitten nadenken hoe ik zelf misschien zou kunnen helpen maar na zoveel tegenstrijdigheden mag de troll-award van 2013 naar dit topic. Tuurlijk wil je dan niet afspreken voor hulp.
pi_126341393
Als ik zou kijken wat anderen hebben en ik niet en mij daar op fixeren, ja dan zou ik ook een rotleven hebben.
Ondertussen geniet ik lekker van een bakje koffie in mijn huiskamer. Zo simpel kan het leven zijn TS.
En ooit krijg jij ook weer een huiskamer en een koffiezetapparaat en een stoel om op te zitten. Alleen ben ik bang, gezien je laatste post dat je daar ook niet van kan gaan genieten. Niet omdat je niet wilt, maar omdat je het niet kan. De fixatie naar anderen is te groot.
Wees blij dat je gezond bent, zowel lichamelijk alswel, zoals je zelf ook aangeeft, geestelijk. Vanuit die positie kan je een boel doelen echt wel halen. Wellicht niet alle, maar dat zal niemand kunnen.
Wees blij met wat je hebt. Je leeft in de westerse wereld. In China had je al zelfmoord gepleegd. In Afrika was je waarschijnlijk verslaafd geraakt. Je krijgt kansen aangeboden maar slaat ze liever af doordat je trots en je geslotenheid in de weg zitten. Net zoals het voorbeeld met dat meisje wat je aangaf. Je wilt echt niet later op je leven terugkijken om weer zoiets te moeten dragen. Dat wordt de muur van trots alleen maar groter. Want als je dan wel iets zou aannemen, dan zijn die pijnlijke keren dat je het wel had afgeslagen nog pijnlijker en onleefbaarder geworden, toch?
pi_126341403
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:48 schreef Cat22 het volgende:
Oké. Dus.

Ik snap niet meer waarom je hier zit. Aan de ene kant wil je steun, hulp, advies. Maar aan de andere kant parkeer je ons keihard aan de evil side van de maatschappij. De kant waar je op kotst.

Wat wil je nu eigenlijk?
In discussie. Ik wil dat de samenleving kritisch naar zichzelf kijkt. Dat maatschappelijke problemen niet langer meer op het individu worden geschoven. Niet Wall Street; wel Wetenschap. Ik wil dat de hele bevolking aan gedresseerde apen vervangen worden door lab-assistenten. Ik wil dat bedrijven stoppen met diensten verlenen als ''totale klantcommunicatie'' en vervangen worden door non-profitorganisaties die kernfusie, nanotech en ruimtevaarttechnologie ontwikkelen.

Ik wil dat al het geld dat we hebben uitgegeven wordt aan onderzoek, dat we binnen 50 jaar een wereld hebben waarin al het niet-intellectuele en niet-creatieve werk vervangen is door kunstmatige intelligentie, een wereld waarin netwerken, arbeidsmarkt, managers, recruiters en ''werk'' niet eens bestaan, omdat iedereen uit eigen interesse bijdraagt aan een onderzoeksproject.

Op een persoonlijke noot heb ik dringend een handleiding nodig. Zo van jij zit zo in elkaar, dus dit moet je studeren, daar, zo krijg je er geld voor, die cijfers halen, die activiteiten verrichten, die mensen leren kennen en dat doe je op zo'n manier en dan word je dat.

En voor de twijfelaars. Ik zit nu in de Bibliotheek, nog geen 10 minuten lopen van het station. Je bent van harte uitgenodigd.

En voor de mensen die commentaar leveren of ik niks beters te doen heb: ik was er vanochtend al uit voor jij naar bed ging en schreef meer sollicitatiebrieven en maakte meer afspraken dan jij het komende jaar gaat doen. Laatste keer dat ik trouwens inga op dat gebash.

[ Bericht 4% gewijzigd door SomewhatCereal op 11-05-2013 12:05:22 ]
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:00:56 #50
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_126341459
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:58 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]

In discussie. Ik wil dat de samenleving kritisch naar zichzelf kijkt. Dat maatschappelijke problemen niet langer meer op het individu worden geschoven. Niet Wall Street; wel Wetenschap. Ik wil dat de hele bevolking aan gedresseerde apen vervangen worden door lab-assistenten. Ik wil dat bedrijven stoppen met diensten verlenen als ''totale klantcommunicatie'' en vervangen worden door non-profitorganisaties die kernfusie, nanatech en ruimtevaarttechnologie ontwikkelen.

Ik wil dat al het geld dat we hebben uitgegeven wordt aan onderzoek, dat we binnen 50 jaar een wereld hebben waarin al het niet-intellectuele en niet-creatieve werk vervangen is door kunstmatige intelligentie, een wereld waarin netwerken, arbeidsmarkt, managers, recruiters en ''werk'' niet eens bestaan, omdat iedereen uit eigen interesse bijdraagt aan een onderzoeksproject.

Op een persoonlijke noot heb ik dringend een handleiding nodig. Zo van jij zit zo in elkaar, dus dit moet je studeren, daar, zo krijg je er geld voor, die cijfers halen, die activiteiten verrichten, die mensen leren kennen en dat doe je op zo'n manier en dan word je dat.
Zo werkt het niet in de grote mensen wereld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')