quote:Mijn situatie is als volgt. Binnenkort word ik 25 jaar. Ik ben dakloos, want ik kan de huur niet meer betalen.
Ik heb een waardeloze WO-bachelor en drie jaar werkervaring als uitzendkracht op uiteenlopende afdelingen van verschillende organisaties. Ik werkte bijvoorbeeld aan de planning, organisatie, marketing en communicatie van evenementen, ik ondersteunde de redactie van webpagina's en gaf voorlichting aan scholieren over studeren aan de universiteit, maar stak ook mijn handen uit de mouwen in de rol van schoonmaker, schilder, sorteerder en verhuizer. Toch kreeg ik nooit de kans op een vaste baan of een volledige werkweek en zodoende heb ik grote schulden opgebouwd. Solliciteren heeft ruim 3 jaar niets meer opgeleverd dan tijdelijk werk voor zo'n 10 euro per uur.
Ik heb geen sociale contacten. Mijn ouders spreek ik al jaren niet meer en wil ik ook nooit meer zien. Zij hadden al lang geen contact meer met hun familieleden en dat zijn nu vreemden voor mij. Verder maakte ik geen vrienden en heb ik geen kennissen, noch een vriendin.
Het is vooralsnog niet gelukt om een uitkering te krijgen. Het UWV doet niets om mij te helpen aan een baan, maar stuurt mij wel weg om te solliciteren op de 'algemeen geaccepteerde arbeid' die ik niet kan krijgen. Vervolgens moet ik de aanvraagprocedure, die maanden kan duren, opnieuw starten, omdat ik een dag later dan de vooraf gestelde deadline bel voor een vervolgafspraak. Immers, ik was aan het solliciteren!
Gesprekken met sociale hulpverleners leveren mij niets op. Zij hebben mij niets meer te bieden dan een open deur en geven mij niet de indruk dat ze zich oprecht zorgen maken. Vanochtend stuurde ik bijvoorbeeld een mail met een aanvraag voor een nieuw en tijdelijk postadres, alsook een verblijfplaats voor in de nacht, maar daar heeft geen hulpverlener op gereageerd. Daarom slaap ik nu voor de tweede nacht buiten en dat is best koud en oncomfortabel (knipoog).
Wat ik nodig heb om verder te komen in het leven is iemand die mij een kans geeft op financiële zekerheid. Nu ben ik slechter af dan 10 jaar geleden. Toen wandelde ik een zorginstelling binnen en kwam ik naar buiten met een fulltime zomervakantiebaan. Ik had hoop een betere toekomst en werd ik nog intellectueel uitgedaagd op school.
Nu heb ik een waardeloos diploma, schulden en geen hoop om meer te zijn dan een wegwerpbatterij. Hoe creëer ik zo'n kans?
Dit was ik twee jaar geleden...Speciale dank aan de enige die mij ooit heeft kunnen troosten...Ik hoop dat het je goed zal gaan.quote:
Antwoorden die ik tot nu toe heb gelezen zijn:quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:11 schreef SomewhatCereal het volgende:
Deel 2 omdat ik zoek ben naar een antwoord, een antwoord op het ontbreken van een vooruitzicht dat ik zou kunnen aanvaarden, zou willen zien. Een antwoord...dat er in mijn leven nog iets is om voor te leven.
Er is altijd iets om voor te leven. Je bent niet depressief. Het kan alleen nog maar beter worden. Dat is een lekker gevoel.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:11 schreef SomewhatCereal het volgende:
Deel 2 omdat ik zoek ben naar een antwoord, een antwoord op het ontbreken van een vooruitzicht dat ik zou kunnen aanvaarden, zou willen zien. Een antwoord...dat er in mijn leven nog iets is om voor te leven.
Een kant en klare oplossing ga je hier niet vinden, dat weet je ook. Praktische hulp wat nog het meest in die richting komt, wijs je af.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:11 schreef SomewhatCereal het volgende:
Niet depressief? Daar trek ik m'n twijfels bij.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:18 schreef Deckard het volgende:
[..]
Er is altijd iets om voor te leven. Je bent niet depressief. Het kan alleen nog maar beter worden. Dat is een lekker gevoel.
Als ik hieruit kom, blijft er een gat in mijn leven achter van hier tot Tokyo.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:18 schreef Deckard het volgende:
[..]
Er is altijd iets om voor te leven. Je bent niet depressief. Het kan alleen nog maar beter worden. Dat is een lekker gevoel.
Dat zou ik juist positief in zien. Ze zullen geen medelijden hebben met je en dus de boel mooier laten lijken dan dat het is. En ze hebben kennis van zaken.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:20 schreef SomewhatCereal het volgende:
Dat ik dat doorgaans niet accepteer. Maatschappelijk werkers, psychologen, GGZ...het zijn niet je ouders, niet je familie, niet je vrienden, niet je vriendin. Ik voel me er alleen maar rotter door.
Het is dat je er zelf over begint, maar is misschien ook niet gewoon het moment aangebroken om het bij te gaan leggen met je ouders? Het is vast niet makkelijk om met hangende pootjes ze onder ogen te moeten komen, maar ja ... Ik heb niet de indruk dat ze je enorm iets hebben misdaan, je hebt ze nodig, het zijn je wel je ouders en vanuit hun optiek, je bent wel hun kind.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:20 schreef SomewhatCereal het volgende:
Dat ik dat doorgaans niet accepteer. Maatschappelijk werkers, psychologen, GGZ...het zijn niet je ouders, niet je familie, niet je vrienden, niet je vriendin. Ik voel me er alleen maar rotter door.
Als je er uit bent kan je zien hoe ver je al bent gekomen. Je moet niet kijken naar wat je kwijt bent geraakt maar wat je allemaal nog hebt. Je hebt altijd wel iets wat je inspireert, als ik het zo lees. Dus is het mooi om daar je levenslust uit te putten.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:20 schreef SomewhatCereal het volgende:
Als ik hieruit kom, blijft er een gat in mijn leven achter van hier tot Tokyo.
Maar ze kunnen je geen liefde geven, ze staan niet 24 uur per dag voor je klaar. Je wandelt er niet hand en hand mee door het leven. Nu sta ik alleen op, alleen moet ik de dag trotseren en alleen ga ik naar bed. Ieder normaal mens komt thuis en krijgt van zijn ouders, vrienden, familie, vriendin een knuffel en een aai over de bol en dan is alles weer goed.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:23 schreef Deckard het volgende:
[..]
Dat zou ik juist positief in zien. Ze zullen geen medelijden hebben met je en dus de boel mooier laten lijken dan dat het is. En ze hebben kennis van zaken.
Nee. Wat heb ik dan? Niks. Als ik hier uit kom ben heb ik op alle terreinen een gigantische achterstand. ik ben niet verder in mijn loopbaan dan iemand die nu afstudeert. Ik heb er een litteken bij. Meer deuren zijn gesloten. en op het gebied van sociale relaties heb ik de ervaring en de ontwikkeling van een klein kind.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:25 schreef Deckard het volgende:
[..]
Als je er uit bent kan je zien hoe ver je al bent gekomen. Je moet niet kijken naar wat je kwijt bent geraakt maar wat je allemaal nog hebt. Je hebt altijd wel iets wat je inspireert, als ik het zo lees. Dus is het mooi om daar je levenslust uit te putten.
En omdat je misschien maximaal vijf vrienden in je leven kunt maken, maak je er maar liever geen, want die vijf is toch ook niet voldoende? Je wil er eigenlijk tien?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:35 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Maar ze kunnen je geen liefde geven, ze staan niet 24 uur per dag voor je klaar. Je wandelt er niet hand en hand mee door het leven. Nu sta ik alleen op, alleen moet ik de dag trotseren en alleen ga ik naar bed. Ieder normaal mens komt thuis en krijgt van zijn ouders, vrienden, familie, vriendin een knuffel en een aai over de bol en dan is alles weer goed.
Ondertussen loop je als dakloze alleen die gure straat in, alleen een poort door naar de hel vol enge monsters en sta je 's ochtends weer verlaten in de kou. Of kom je iedere dag alleen thuis, moet je jezelf zien te vermaken, koop je je kerstdiner zelf en ga je gezellig in je eentje winkelen zodat je jezelf nog enigszins in de spiegel aan kunt kijken.
En dan kom je thuis op 5 december, nadat je door Bunnik wandelde en al die families liefdevol in een kring bij de open haard hun kinderen cadeautjes geven, en lees je een mail van de maatschappelijk werker met 'ik ben op vakantie, dus fijne Kerstdagen en gelukkig Nieuwjaar!' Ja, gelukkig nieuwjaar Somewhat, leuk dat je er bent jongen, op je eigen feestje, wat ga ik het toch naar mijn zin hebben. Die maatschappelijk werker geeft geen fuck.
En die psychologen net zo. Het is totaal niet natuurlijk om in een stoel geplaatst te worden van zo doe je verhaal maar, want zo zit menselijk contact niet in elkaar. En na 3 kwartier word je afgekapt en zo de deur uitgewerkt. Tot de volgend keer he!
En ga nou niet zeggen dat ik vrienden moet zoeken, want het aantal vrienden dat je in een leven maakt die een fuck om jou geven is ook op 1 hand te tellen.
Hij wil de liefde van zijn leven, die altijd voor hem beschikbaar is en ook gelijk even de perfecte baan en dat iemand zijn schulden wegtovert.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En omdat je misschien maximaal vijf vrienden in je leven kunt maken, maak je er maar liever geen, want die vijf is toch ook niet voldoende? Je wil er eigenlijk tien?
En wie kan dit gaan veranderen? Niemand anders dan jijzelf! Met hulp.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:35 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Maar ze kunnen je geen liefde geven, ze staan niet 24 uur per dag voor je klaar. Je wandelt er niet hand en hand mee door het leven. Nu sta ik alleen op, alleen moet ik de dag trotseren en alleen ga ik naar bed. Ieder normaal mens komt thuis en krijgt van zijn ouders, vrienden, familie, vriendin een knuffel en een aai over de bol en dan is alles weer goed.
Ondertussen loop je als dakloze alleen die gure straat in, alleen een poort door naar de hel vol enge monsters en sta je 's ochtends weer verlaten in de kou. Of kom je iedere dag alleen thuis, moet je jezelf zien te vermaken, koop je je kerstdiner zelf en ga je gezellig in je eentje winkelen zodat je jezelf nog enigszins in de spiegel aan kunt kijken.
En dan kom je thuis op 5 december, nadat je door Bunnik wandelde en al die families liefdevol in een kring bij de open haard hun kinderen cadeautjes geven, en lees je een mail van de maatschappelijk werker met 'ik ben op vakantie, dus fijne Kerstdagen en gelukkig Nieuwjaar!' Ja, gelukkig nieuwjaar Somewhat, leuk dat je er bent jongen, op je eigen feestje, wat ga ik het toch naar mijn zin hebben. Die maatschappelijk werker geeft geen fuck.
En die psychologen net zo. Het is totaal niet natuurlijk om in een stoel geplaatst te worden van zo doe je verhaal maar, want zo zit menselijk contact niet in elkaar. En na 3 kwartier word je afgekapt en zo de deur uitgewerkt. Tot de volgend keer he!
En ga nou niet zeggen dat ik vrienden moet zoeken, want het aantal vrienden dat je in een leven maakt die een fuck om jou geven is ook op 1 hand te tellen.
Mijn ouders...er is heel wat gebeurd. Mijn ouders hebben regelmatig knallende ruzie waarbij ze schreeuwen en met spullen gooien en waarbij mijn vader zegt dat hij uit elkaar wil gaan en mijn moeder die dan gaat huilen. Al tientallen jaren. Soms pakte hij haar bij de haren of de keel of iets anders, net als bij mij vroeger, maar dat heeft hij gelukkig de laatste jaren niet meer gedaan.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:25 schreef Naamah het volgende:
[..]
Het is dat je er zelf over begint, maar is misschien ook niet gewoon het moment aangebroken om het bij te gaan leggen met je ouders? Het is vast niet makkelijk om met hangende pootjes ze onder ogen te moeten komen, maar ja ... Ik heb niet de indruk dat ze je enorm iets hebben misdaan, je hebt ze nodig, het zijn je wel je ouders en vanuit hun optiek, je bent wel hun kind.
Ja! Het valt hierin wel samen te vatten, gewoon het ideale bestaan met de meest ideale mensen in de meest ideale (werk)situatie. Zonder tegenslagen of andere zuurpruimen die je in de weg staan.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:53 schreef computergirl het volgende:
[..]
Hij wil de liefde van zijn leven, die altijd voor hem beschikbaar is en ook gelijk even de perfecte baan en dat iemand zijn schulden wegtovert.
NU!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |