Niemand zit op jouw mening te wachten. Maar welkom op fok.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:58 schreef SomewhatCereal het volgende:
In discussie. Ik wil dat de samenleving kritisch naar zichzelf kijkt. Dat maatschappelijke problemen niet langer meer op het individu worden geschoven. Niet Wall Street; wel Wetenschap. Ik wil dat de hele bevolking aan gedresseerde apen vervangen worden door lab-assistenten. Ik wil dat bedrijven stoppen met diensten verlenen als ''totale klantcommunicatie'' en vervangen worden door non-profitorganisaties die kernfusie, nanotech en ruimtevaarttechnologie ontwikkelen.
En ik wil 3 miljoen. Daar zal ik voor moeten werken, want het komt mij niet aangevlogen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:58 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
In discussie. Ik wil dat de samenleving kritisch naar zichzelf kijkt. Dat maatschappelijke problemen niet langer meer op het individu worden geschoven. Niet Wall Street; wel Wetenschap. Ik wil dat de hele bevolking aan gedresseerde apen vervangen worden door lab-assistenten. Ik wil dat bedrijven stoppen met diensten verlenen als ''totale klantcommunicatie'' en vervangen worden door non-profitorganisaties die kernfusie, nanotech en ruimtevaarttechnologie ontwikkelen.
Ik wil dat al het geld dat we hebben uitgegeven wordt aan onderzoek, dat we binnen 50 jaar een wereld hebben waarin al het niet-intellectuele en niet-creatieve werk vervangen is door kunstmatige intelligentie, een wereld waarin netwerken, arbeidsmarkt, managers, recruiters en ''werk'' niet eens bestaan, omdat iedereen uit eigen interesse bijdraagt aan een onderzoeksproject.
Als ik jouw reacties zo lees in dit topic sta jij daar op dit moment helemaal niet voor open.quote:Op een persoonlijke noot heb ik dringend een handleiding nodig. Zo van jij zit zo in elkaar, dus dit moet je studeren, daar, zo krijg je er geld voor, die cijfers halen, die activiteiten verrichten, die mensen leren kennen en dat doe je op zo'n manier en dan word je dat.
En voor de twijfelaars. Ik zit nu in de Bibliotheek, nog geen 10 minuten lopen van het station. Je bent van harte uitgenodigd.
Nee, maar daarom is het misschien wel goed om mij persoonlijk te ontmoeten, want dan kan een Fok!er eens een testimonial schrijven dat ik geen contactgestoorde randebiel ben.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:03 schreef Re het volgende:
ik heb het topic niet echt gevolgd, maar ben wel benieuwd of je ooit met iets bent gediagnosticeerd en dat je zo in de scheuren van de maatschappij bent gevallen
Maar dat komt omdat hij ook wat betere keuzes in zijn leven heeft gemaakt dan wat jij tot nu toe hebt gedaan. Want waarom zou je jouw 'oplossingen' aannemen als je keuzes op persoonlijk vlak al zo absoluut de fout in zijn gegaan?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:10 schreef SomewhatCereal het volgende:
want als Robbert Dijkgraaf morgen hetzelfde roept hangt heel de wereld aan zijn lippen.
Ik denk eerder dat je te koppig ben om hulp aan te nemen, dat bleek al in dit topic. En mensen geven geen fuck om je mening omdat je op mensen neerkijkt. Heel eerlijk , ik ben zelf ook niet rijk , ik zit ook met een uitkering thuis en ja soms is het even moeilijk , maar als ik hulp van mensen krijg zou ik dat aannemen en er dankbaar voor zijn dat mensen die je niet kennen proberen te helpen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:10 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Nee, maar daarom is het misschien wel goed om mij persoonlijk te ontmoeten, want dan kan een Fok!er eens een testimonial schrijven dat ik geen contactgestoorde randebiel ben.
En over de wereld denken: ik lig daar al sinds ik een kind ben van wakker. Wat ik nu typ, zulke discussies voer ik 's avonds laat met mezelf, uren lang. Ik blijf er liever voor thuis dat ik naar de kroeg ga, want in de kroeg drinken mensen die dezelfde zorgen hebben die zorgen weg om vervolgens mij als een verbitterde wereldverbeteraar aan te wijzen. Word eens wakker. Ik kan de samenleving niet veranderen omdat mensen te koppig zijn om in te zien wat ik zeg en inderdaad geen fck geven om mijn mening. Misschien dat ik daarom rijk en brilliant wil worden, want als Robbert Dijkgraaf morgen hetzelfde roept hangt heel de wereld aan zijn lippen.
Wat is het alternatief? Als ik nu een onbezorgd leven zou leiden. Stel, ik doe nu de opleiding leraar Nederlands, werk 32 uur in Bilthoven en woon in Bunnik. Super luxe middenklas top helemaal te gek. En dan?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:11 schreef Re het volgende:
mja, mensen raken nou eenmaal verbitterd door de maatschappij, dat is op zich niet vreemd als je in een downward spiral zit, deze houding past daar wel bij
ik noem je iig geen contactgestoorde randdebiel, maar iemand die door wat voor oorzaal ook de juist eweg niet heeft kunnen vasthoudenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:10 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Nee, maar daarom is het misschien wel goed om mij persoonlijk te ontmoeten, want dan kan een Fok!er eens een testimonial schrijven dat ik geen contactgestoorde randebiel ben.
weet dat de mensen hier een klankboord zijn en die zijn het niet altijd met je eensquote:En over de wereld denken: ik lig daar al sinds ik een kind ben van wakker. Wat ik nu typ, zulke discussies voer ik 's avonds laat met mezelf, uren lang. Ik blijf er liever voor thuis dat ik naar de kroeg ga, want in de kroeg drinken mensen die dezelfde zorgen hebben die zorgen weg om vervolgens mij als een verbitterde wereldverbeteraar aan te wijzen. Word eens wakker. Ik kan de samenleving niet veranderen omdat mensen te koppig zijn om in te zien wat ik zeg en inderdaad geen fck geven om mijn mening. Misschien dat ik daarom rijk en brilliant wil worden, want als Robbert Dijkgraaf morgen hetzelfde roept hangt heel de wereld aan zijn lippen.
Nee je gebruikt je baan als leraar plus het bijbehorende salaris om een stabiele basis te hebben om van daar uit de wereld te gaan verbeteren.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:17 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Wat is het alternatief? Als ik nu een onbezorgd leven zou leiden. Stel, ik doe nu de opleiding leraar Nederlands, werk 32 uur in Bilthoven en woon in Bunnik. Super luxe middenklas top helemaal te gek. En dan?
Gewoon mijn verstand op 0 zetten? Niets aantrekken van die negatieve berichten in het nieuws iedere dag. Niet druk maken om een falende overheid. Niet opkijken van het gebrek aan subsidie voor wetenschap. Gewoon werken, lekker sporten, je vrouw een beurt geven, lekker slapen. Tot je dood bent en dan heb je een goed leven gehad. Zeker, maar je leven was ook totaal zinloos.
Niets doen omdat je de wereld toch niet kan veranderen = opgeven.
Jij weet helemaal niet hoe laat ik op was of wat ik allemaal moet doen om eten te kunnen kopen. Ook ik heb geen geldboom in de tuin staan. Het is geen gebash en als je op een forum post kun je commentaar verwachten dat je niet bevalt, jij bepaalt niet wat ik of anderen hier mogen of zullen schrijven.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:58 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
In discussie. Ik wil dat de samenleving kritisch naar zichzelf kijkt. Dat maatschappelijke problemen niet langer meer op het individu worden geschoven. Niet Wall Street; wel Wetenschap. Ik wil dat de hele bevolking aan gedresseerde apen vervangen worden door lab-assistenten. Ik wil dat bedrijven stoppen met diensten verlenen als ''totale klantcommunicatie'' en vervangen worden door non-profitorganisaties die kernfusie, nanotech en ruimtevaarttechnologie ontwikkelen.
Ik wil dat al het geld dat we hebben uitgegeven wordt aan onderzoek, dat we binnen 50 jaar een wereld hebben waarin al het niet-intellectuele en niet-creatieve werk vervangen is door kunstmatige intelligentie, een wereld waarin netwerken, arbeidsmarkt, managers, recruiters en ''werk'' niet eens bestaan, omdat iedereen uit eigen interesse bijdraagt aan een onderzoeksproject.
Op een persoonlijke noot heb ik dringend een handleiding nodig. Zo van jij zit zo in elkaar, dus dit moet je studeren, daar, zo krijg je er geld voor, die cijfers halen, die activiteiten verrichten, die mensen leren kennen en dat doe je op zo'n manier en dan word je dat.
En voor de twijfelaars. Ik zit nu in de Bibliotheek, nog geen 10 minuten lopen van het station. Je bent van harte uitgenodigd.
En voor de mensen die commentaar leveren of ik niks beters te doen heb: ik was er vanochtend al uit voor jij naar bed ging en schreef meer sollicitatiebrieven en maakte meer afspraken dan jij het komende jaar gaat doen. Laatste keer dat ik trouwens inga op dat gebash.
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:08 schreef motorbloempje het volgende:
Schrijnend gebrek aan realiteitsbesef, als dit al echt is. En de afgunst, echt, gátverdamme.
Maar wat is die na de basis dan? Als ik daklozen te eten geef houd ik ''het systeem'' (rotwoord) alleen maar in stand. Ik zie geen andere manier dan ofwel schrijven/praten bewustmaking van de misverstanden, dan wel heel rijk zijn en al het geld van de wereld in goede banen leiden. Een Gordon Gekko worden die kutbedrijven kapot maakt en goede bedrijven subsidieert.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:18 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Nee je gebruikt je baan als leraar plus het bijbehorende salaris om een stabiele basis te hebben om van daar uit de wereld te gaan verbeteren.
Wat is dan de boodschap die je verkondigt vanaf die zeepkist? Je weet zo goed wat wij allemaal niet goed doen. Vertel dan eens hoe jij denkt dat het wel moet?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:25 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Maar wat is die na de basis dan? Als ik daklozen te eten geef houd ik ''het systeem'' (rotwoord) alleen maar in stand. Ik zie geen andere manier dan ofwel schrijven/praten bewustmaking van de misverstanden, dan wel heel rijk zijn en al het geld van de wereld in goede banen leiden. Een Gordon Gekko worden die kutbedrijven kapot maakt en goede bedrijven subsidieert.
Ik kijk op mensen neer, omdat ik de enige ben die op een zeepkist staat in een weiland omringt door bergen. Dat is wat anders dan jezelf reeds aan de top van die bergen te wanen. Het is een neerkijken uit frustratie en compassie, niet een neerkijken uit arrogantie. En ik roep, kom mee lieve diertjes, wees niet zo stom aan het blaten en klim die berg over. Om vervolgens uitgeblaat te worden. Het feit dat mijn vacht niet fatsoenlijk wit is doet afbreuk aan de boodschap, die wel degelijk en voor de hand liggend hout snijdt
Je kunt mensen niet jouw mening op dringen he.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:25 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Maar wat is die na de basis dan? Als ik daklozen te eten geef houd ik ''het systeem'' (rotwoord) alleen maar in stand. Ik zie geen andere manier dan ofwel schrijven/praten bewustmaking van de misverstanden, dan wel heel rijk zijn en al het geld van de wereld in goede banen leiden. Een Gordon Gekko worden die kutbedrijven kapot maakt en goede bedrijven subsidieert.
Ik kijk op mensen neer, omdat ik de enige ben die op een zeepkist staat in een weiland omringt door bergen. Dat is wat anders dan jezelf reeds aan de top van die bergen te wanen. Het is een neerkijken uit frustratie en compassie, niet een neerkijken uit arrogantie. En ik roep, kom mee lieve diertjes, wees niet zo stom aan het blaten en klim die berg over. Om vervolgens uitgeblaat te worden. Het feit dat mijn vacht niet fatsoenlijk wit is doet afbreuk aan de boodschap, die wel degelijk en voor de hand liggend hout snijdt
Het kwam niet over als een vraag uit interesse en dan vind ik het een wolf-in-schaaps-kleren-gebeuren. Maar als je het echt wilt weten: naar mijn ervaring is de AH helemaal niet duurder dan andere supermarkten. AH's zijn ook de meest aanwezige/bereikbare supermarkten, maar supermarkten als de Plus en Jumbo zijn iig niet goedkoper en een halfje brood hier kost evenveel als een halfje brood daar. Die paar centen gaan het verschil niet maken. Momenteel is dit mijn dieet:quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:21 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Jij weet helemaal niet hoe laat ik op was of wat ik allemaal moet doen om eten te kunnen kopen. Ook ik heb geen geldboom in de tuin staan. Het is geen gebash en als je op een forum post kun je commentaar verwachten dat je niet bevalt, jij bepaalt niet wat ik of anderen hier mogen of zullen schrijven.
Wat ik me dus echt afvraag is waarom je bijvoorbeeld naar de Albert Heijn gaat als je geen geld hebt en geen werk hebt, er zijn veel goedkopere supermarkten. Het kan zijn dat die er in jouw hele omgeving niet zijn, ik vind het alleen niet zo handig. Verder was je vorige post nogal racistisch en ben je voor mij daarmee in waarde gedaald, die mensen hebben jou niets misdaan en hebben het inderdaad niet zo breed, maar jij krijgt het voor elkaar om zelfs op die mensen kwaad te worden.
Nee, jij komt er wel![]()
Als je niet zo hatelijk en dwars deed had ik je graag met een en ander willen helpen, maar ook daar van geef je de hele tijd de indruk dat je dat niet wil, je moet begrijpen dat niet iedereen alles wat op een openbaar forum door een anoniem persoon wordt geschreven door iedereen als zoete koek wordt geslikt.
Ook ik, net als iedereen in dit topic, wens je als dit verhaal echt is, oprecht een beter leven toe. Ik denk alleen dat jouw manier van mensen benaderen je daar nog eens heel lang in zal tegenwerken.
Ik heb wel eens gehoord dat ze daar voor eten moeten betalenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:33 schreef Isabeau het volgende:
Bij die nachtopvang zat toch eten? Of slaap je buiten op straat.
Daar heb je gelijk in, ik was even vergeten dat Euroshopper zich voor zulke dingen prima leent.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:31 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Het kwam niet over als een vraag uit interesse en dan vind ik het een wolf-in-schaaps-kleren-gebeuren. Maar als je het echt wilt weten: naar mijn ervaring is de AH helemaal niet duurder dan andere supermarkten. AH's zijn ook de meest aanwezige/bereikbare supermarkten, maar supermarkten als de Plus en Jumbo zijn iig niet goedkoper en een halfje brood hier kost evenveel als een halfje brood daar. Die paar centen gaan het verschil niet maken. Momenteel is dit mijn dieet:
Halfje brood: 0,75
Liter melk: 0,80
250g fruitmix : 1, 59
En eenmalig een kuipje halvarine gekocht van een paar euro met allemaal vitamines. Dat is naar omstandigheden slimme uitgebalanceerde voeding, want zo krijg ik
- vezels binnen
- voldoende complete eiwitten binnen om spierafbraak tegen te gaan (ik ben momenteel zeer mager en heb geen gelegenheid te sporten)
- een mix van antioxidanten en vitamines binnen
- die door middel van de vetten in de halvarine goed oplosbaar zijn.
Voor zo'n 4 euro per dag, waarvan ik nu precies een maand kan leven voor mijn geld op is. Aan het eind van die maand verwacht ik een uitkering te krijgen.
Ik sta niet onderaan de samenleving in de zin van dat ik intellectueel rijk ben. Ik ben er ook van overtuigd dat niemand het leuk vindt om te werken, dat iedereen graag creatief en intellectueel bezig is (ook hoe ze dat zelf interpreteren), en natuurlijk wil ik net als iedereen een dak boven mijn hoofd, maar dat kan ook op een andere manier. We kunnen krijgen wat we willen, een luxe leven voor iedereen en een zinvolle tijdsbesteding, maar we verprutsen het zelf. We redden liever de Goldman Sachs met meer geld dan de NASA de afgelopen 50 jaar heeft gekregen, we concurreren liever met onze diploma's om een baan als vuilnisman dat dat we ons middelvinger opsteken tegen de bedrijven en zeggen weet je wat: wij verhongeren nog liever dan aan die achterlijke praktijken mee te doen. En iedereen die zich daar over durft uit te spreken, te zeggen wat iedereen denkt, wordt weggehoond.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:30 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Je kunt mensen niet jouw mening op dringen he.
Wat voor jouw de ultieme waarheid is is dat voor anderen niet.
En met neerkijken op mensen ga je er nooit komen, wil je een goede leider zijn, zorg dan dat je naast je mensen staat.
En om een leider te zijn zul je zelf het goede voorbeeld moeten geven he, en ik denk niet dat jij daar toe in staat bent.
Je voelt je theoretisch dan wel verheven boven de kudde, je acties laten zien dat je er een heel eind onder staat.
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:43 schreef SomewhatCereal het volgende:
Ik ben er ook van overtuigd dat niemand het leuk vindt om te werken
Kom op zeg, heb jij weleens aan een kind gevraagd wat het wil worden? Nog nooit, nooit heeft een kind in de geschiedenis van de mensheid ooit ook maar iets in de buurt geantwoord van ''Als ik later groot ben, dan word ik een Future Potential Junior Project-Assistent Sanitary Manager Volatile Toilets & Markets. Nooit.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:49 schreef Deckard het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Jij leeft wel heel erg ver weg van de realiteit.
Ik wilde vroeger altijd programmeur worden hoor.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:53 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Kom op zeg, heb jij weleens aan een kind gevraagd wat het wil worden? Nog nooit, nooit heeft een kind in de geschiedenis van de mensheid ooit ook maar iets in de buurt geantwoord van ''Als ik later groot ben, dan word ik een Future Potential Junior Project-Assistent Sanitary Manager Volatile Toilets & Markets. Nooit.
Mensen doen dat voor het geld.
Zie de reactie boven je. Programmeur is ook een kinderwens dat kapot is gemaakt. Programmeren is creatief en intellectueel uitdagend en kan leiden tot een zinvolle toevoeging aan de wereld.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:55 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik wilde vroeger altijd programmeur worden hoor.
En ja de meeste doen het voor het geld, omdat je nu eenmaal geld nodig hebt om te leven.
Heb jij ooit in je leven weleens iets aangenomen van een ander of heb je altijd overal een weerwoord opgehad en jezelf nooit kunnen inleven in andere personen?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:00 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Zie de reactie boven je. Programmeur is ook een kinderwens dat kapot is gemaakt. Programmeren is creatief en intellectueel uitdagend en kan leiden tot een zinvolle toevoeging aan de wereld.
Maar bedrijven hebben ervan gemaakt dat je als een ondergewaardeerde nerd met 100 man (of met 10 man bij kleine bedrijven) in een kantoortuin wordt geplaatst om een saai en onnodig payrollsysteem op poten te zetten.
Eens.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:57 schreef Lienekien het volgende:
Je mist gevoel voor nuance en laat weinig relativeringsvermogen zien. Je bent veel te overtuigd van je eigen gelijk.
Ik zie reden voor zorg over je geestelijke gezondheid.
Hij heeft dan ook niemand waar hij op terug kan vallen en ik neem aan dat dat in de afgelopen jaren zo gegroeid is door de houding die hij nu aan ons laat zien.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:02 schreef Royco1 het volgende:
Volgens mij ben je echt een onmogelijk persoon om mee samen te werken/ te leven.
Is dit niet de reden dat TS nog steeds geen baan heeft ?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:02 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Heb jij ooit in je leven weleens iets aangenomen van een ander of heb je altijd overal een weerwoord opgehad en jezelf nooit kunnen inleven in andere personen?
Volgens mij ben je echt een onmogelijk persoon om mee samen te werken/ te leven.
Wat is jouw passie? Met wat voor bezigheden wil jij gaan bijdragen aan de maatschappij? En kom dan niet aan met discussiëren, want daarmee krijg je de slavink en spercieboontjes voor je avondeten niet onder -je eigen dak- op tafel.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:00 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Zie de reactie boven je. Programmeur is ook een kinderwens dat kapot is gemaakt. Programmeren is creatief en intellectueel uitdagend en kan leiden tot een zinvolle toevoeging aan de wereld.
Maar bedrijven hebben ervan gemaakt dat je als een ondergewaardeerde nerd met 100 man (of met 10 man bij kleine bedrijven) in een kantoortuin wordt geplaatst om een saai en onnodig payrollsysteem op poten te zetten.
Klopt. Dat ben ik ook.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:02 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Heb jij ooit in je leven weleens iets aangenomen van een ander of heb je altijd overal een weerwoord opgehad en jezelf nooit kunnen inleven in andere personen?
Volgens mij ben je echt een onmogelijk persoon om mee samen te werken/ te leven.
Eerlijk antwoord. Maar hoe wil je dan mensen gaan verenigen voor jouw idealen?quote:
Iemand met enig intellect zou toch moeten inzien dat het op deze manier niet werkt.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:08 schreef motorbloempje het volgende:
Maar stel je voor dat je daar wat aan probeert te doen. Nee, dat is verder allemaal maar het probleem van 'de maatschappij', die hebben het maar met jou te doen omdat het hun schuld is; die hebben jou maar banen en geld te geven. Omdat je zo intellectueel begaafd bent. Nou, hihi, nee.
Als ik wist wat mijn passie was dan was ik niet dakloos nee. Ik onderneem van alles maar maak nooit af waar ik aan begonnen ben. Te veel interesses en kiezen is verliezen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:05 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Wat is jouw passie? Met wat voor bezigheden wil jij gaan bijdragen aan de maatschappij? En kom dan niet aan met discussiëren, want daarmee krijg je de slavink en spercieboontjes voor je avondeten niet onder -je eigen dak- op tafel.
En wat heb je al gedaan om dat te bereiken? Als je écht wil, dan zou je dat inmiddels allang gelukt moeten zijn toch?
Nee, zo ben ik gewoon. Altijd geweest. Ik kan een heel moeilijk persoon zijn, maar mensen moeten doorzien dat ik het niet slecht bedoel, dat ik wel degelijk het beste met ze voorheb maar dat gewoon niet zo laat zien. Als mensen mijn gedrag wat meer zouden tolereren en mij gewoon mijn gang laten gaan, dan ben ik zeker een waardevolle toevoeging en dat heb ik meer dan eens bewezen in mijn loopbaan.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:07 schreef Royco1 het volgende:
[..]
En dat ligt natuurlijk niet aan jou, maar aan de rest van de wereld he.
En dus blijf je op je ivoren toren zitten. Koud, hongerig en eenzaam.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:08 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Als ik wist wat mijn passie was dan was ik niet dakloos nee. Ik onderneem van alles maar maak nooit af waar ik aan begonnen ben. Te veel interesses en kiezen is verliezen.
Jij hebt het er over dat niemand het leuk vind om te werken. Iedereen stelt wel eens de vraag wat die zou doen als je een paar miljoen had. Een boel mensen willen dan nog altijd door werken alleen dan wat minder uurtjes en tijd voor andere zaken vrij maken. Ik ken maar weinig mensen die hun werk vervelend vinden. Ja vroeger, toen ze zomerbaantjes hadden.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:53 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Kom op zeg, heb jij weleens aan een kind gevraagd wat het wil worden? Nog nooit, nooit heeft een kind in de geschiedenis van de mensheid ooit ook maar iets in de buurt geantwoord van ''Als ik later groot ben, dan word ik een Future Potential Junior Project-Assistent Sanitary Manager Volatile Toilets & Markets. Nooit.
Mensen doen dat voor het geld.
Jij bent degene die verbitterd is, ik zou niet jouw mankementen afspiegelen op de rest van de maatschappij. Niet iedereen wil de wereld verbeteren. En je praat alsof je nog een tiener die het ook zo goed weet hoe de wereld in elkaar steekt. Ik vind het allemaal bijzonder negatief.quote:Volwassen mensen hebben die hartstocht opgegeven en zijn zo verbitterd dat ze tegen andere mensen gaan zeggen dat ze niet zo onrealistisch moeten doen.
Ben jij eigenlijk wel in staat om te snappen dat dit ook de andere kant opwerkt? Dat jij zou moeten doorzien dat anderen het beste met je voor kunnen hebben? Dat jij je gedrag wat kan aanpassen aan je omgeving ipv de de omgeving zich de hele tijd aan jou zou moeten aanpassen? Volgens mij kun jij dat niet en daardoor ben je beland waar je nu zit.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:11 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Nee, zo ben ik gewoon. Altijd geweest. Ik kan een heel moeilijk persoon zijn, maar mensen moeten doorzien dat ik het niet slecht bedoel, dat ik wel degelijk het beste met ze voorheb maar dat gewoon niet zo laat zien. Als mensen mijn gedrag wat meer zouden tolereren en mij gewoon mijn gang laten gaan, dan ben ik zeker een waardevolle toevoeging en dat heb ik meer dan eens bewezen in mijn loopbaan.
Of je begint een eigen bedrijf. Ja echt, dat is mogelijk. Niemand die je tegenhoudt hoor.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:00 schreef SomewhatCereal het volgende:
Maar bedrijven hebben ervan gemaakt dat je als een ondergewaardeerde nerd met 100 man (of met 10 man bij kleine bedrijven) in een kantoortuin wordt geplaatst om een saai en onnodig payrollsysteem op poten te zetten.
Ok dus mensen moeten zich aanpassen aan jou in plaats van jij aan hun. Dat komt niet volwassen over. Ieder mens moet zich aanpassen aan de situatie. Maar kennelijk heb jij de grote gift van intelligentie waardoor dat een argument zou zijn dat mensen het maar moeten tolereren om met jou om te gaan. Je snapt toch dat dat niet werkt? Of zou jij het normaal vinden dat anderen naar tegen jou doen en dat jij dat ook maar te accepteren hebt omdat dat hun echte talent laat zien.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:11 schreef SomewhatCereal het volgende:
Nee, zo ben ik gewoon. Altijd geweest. Ik kan een heel moeilijk persoon zijn, maar mensen moeten doorzien dat ik het niet slecht bedoel, dat ik wel degelijk het beste met ze voorheb maar dat gewoon niet zo laat zien. Als mensen mijn gedrag wat meer zouden tolereren en mij gewoon mijn gang laten gaan, dan ben ik zeker een waardevolle toevoeging en dat heb ik meer dan eens bewezen in mijn loopbaan.
Tja, iedere keuze vind ik het hartbrekend en ik geloof er niet helemaal in. Ik maak bijvoorbeeld muziek, maar dan denk ik van: ik ben hele dagen bezig met 20 seconden muziek dat zich niet eens zo onderscheidt van mijn inspiratiebron. Het internet loopt over van de computercomponisten dus wie houd ik voor de gek dat iemand ooit mijn muziek voor zijn game of film wil, laat staan dat ik daar geld aan kan verdienen?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:10 schreef Ewelina het volgende:
En waarom maak je dan niets af? Kiezen moet je altijd, dan zou ik de dingen nemen die je het beste liggen en daar meer tijd in stoppen om het wel af te maken.
Dus je zit de hele tijd te schelden op het systeem, maar je stopt met muziek maken omdat je er toch nooit geld mee zal gaan verdienen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:22 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Tja, iedere keuze vind ik het hartbrekend en ik geloof er niet helemaal in. Ik maak bijvoorbeeld muziek, maar dan denk ik van: ik ben hele dagen bezig met 20 seconden muziek dat zich niet eens zo onderscheidt van mijn inspiratiebron. Het internet loopt over van de computercomponisten dus wie houd ik voor de gek dat iemand ooit mijn muziek voor zijn game of film wil, laat staan dat ik daar geld aan kan verdienen?
Dan pak ik weer eens een wiskundeboek va de middelbare school om de basis weer naar boven te halen en een begin te maken met het introductieboek van de universiteit in de calculus, maar dan denk ik: zo goed was ik nooit in wiskunde, die natuurkundestudie ga ik waarschijnlijk niet betalen dus zit ik hier de komende jaren maar te oefenen op mijn kamer zonder dat ik er iets mee ga doen. Bovendien ga ik nooit onderzoeker worden na een studie natuurkunde en moet ik gewoon data invoeren voor de bank.
En het is ook een emotioneel gebeuren. Als ik een game speel krijg ik opeens de overweldigende drang om een screenshotcompilatie te maken van alle citaten, maar een paar dagen later denk ik ''meh, het was niet eens zo'n goed idee en leer er ook geen concrete vaardigheden mee als met muziek''.
Daarnaast heb ik ook eerst de stabiliteit nodig van een relaxte baan voor ik mij toe kan leggen op het oefenen, oefenen oefenen van vaardigheden.
En dan zijn er nog andere prioriteiten: mijn gewicht is laag, spiermassa non-existent en mijn vetpercentage hoog ondanks dat ik me helemaal rotsport en eet als een Spartaan. En een gezonde geest begint bij een gezond lichaam. En dan waren er nog de eetbuien die ik compenseerde met sport. Mogelijk een vorm van boulimia, maar de sociale hulpverleners hebben er nooit echt om gegeven als ik dat aankaartte.
Achja.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |