abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126345838
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:52 schreef SomewhatCereal het volgende:
Energie steken in een sociale relatie is zo'n iemand uit jezelf eens opbellen, vragen hoe het gaat en helpen bij problemen. Het is niet verplicht deelnemen aan eten bij de BK omdat de groep dat zo besloten heeft, schouder aan schouder staan in een overvol Pakhuis met ''Jij bent zo!'', omdat de groep dat nou eenmaal zo besloten heeft, want daar kan ik slecht tegen.
Dat maak jij er zelf van. Het voorbeeld hoe jij het wil is namelijk de normale definitie van vriendschap. Maar goed, kennelijk wil je er van uitgaan dat die ene ervaring die je ooit hebt gehad geld voor iedereen op de planeet.
pi_126346112
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:52 schreef SomewhatCereal het volgende:
Ambtenaren, kantoorslaven, managers...die mensen weten niets. Kunnen niets. Zijn niet creatief of intellectueel ingesteld maar doen wel alsof. Ik vind het een beleding dat zij op mij neerkijken. Dat zij mij de les mogen lezen.
Kennelijk kunnen ze meer dan jij kan. Immers, zij zijn niet dakloos, hebben een vast inkomen en over het algemeen een partner.

Je onderschat sowieso het nut van sociale intelligentie. Daar zijn al die mensen beter in dan jij.
pi_126346242
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:08 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Kennelijk kunnen ze meer dan jij kan. Immers, zij zijn niet dakloos, hebben een vast inkomen en over het algemeen een partner.

Je onderschat sowieso het nut van sociale intelligentie. Daar zijn al die mensen beter in dan jij.
Alsof je kunnen bepaald wordt door je financiële situatie en het LinkedInconnecties.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 14:12:07 #129
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_126346277
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:29 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]

Waarom moet ik mij wel altijd aan anderen aanpassen dan? Die kloof is zo groot en de sprongen zijn vermoeiend. Daarom, Motorbloempje, ben ik vaak ook gewoon liever op mezelf. vrienden hebben is leuk, maar de verplichtingen die erbij komen beperken me te veel in mijn doen of laten. Als je geen bier aanneemt, dan wordt dat persoonlijk opgevat, dus omgekeerd moet ik tegen mijn zin bier drinken? Het beperkt ook de tijd dat je kan besteden aan het maken van muziek etc. Voor mij is het leuk om iemand eens in de zoveel tijd te zien, vaak vergeet ik het ook glad om in de tussentijd iets te laten weten omdat ik zo bezig ben met van alles en niets en daar worden vrienden/vrouwen onzeker van, want die denken dan dat ze niet goed genoeg zijn of je ze niet meer ziet zitten etc.

Mijn karakter is gewoon heel anders en natuurlijk is er een bepaalde mate waarin je dat kunt veranderen, maar je hebt toch echt ook je eigen vaststaande trekken die in mijn geval niet zo gunstig zijn voor het sociale gebeuren.
Newsflash: het leven kan niet alleen leuk zijn. Er zijn ups nodig om de downs te herkennen en andersom. Net als verplichtingen nodig zijn om de vrijheden te laten bestaan.

Ten tweede: die beroepen die jou niet leuk lijken, weet je uberhaupt wel wat ze inhouden? Of wat er voor vereist is om deze goed uit te kunnen voeren?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_126346316
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:11 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]

Alsof je kunnen bepaald wordt door je financiële situatie en het LinkedInconnecties.
Als je écht wat had gekund of in staat was om je zelfgediagnosticeerde hoge intellect in je voordeel te gebruiken had je dit topic niet hoeven openen, wel?
Ja doei.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 14:13:45 #131
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_126346329
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Als je écht wat had gekund of in staat was om je zelfgediagnosticeerde hoge intellect in je voordeel te gebruiken had je dit topic niet hoeven openen, wel?
Jij zegt wat iedereen denkt. :P
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_126346352
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:11 schreef SomewhatCereal het volgende:
Alsof je kunnen bepaald wordt door je financiële situatie en het LinkedInconnecties.
Dat beweer ik niet.

En sociale intelligentie is veel meer dan LinkedInconnecties (als je dat wilt suggereren). Was jij niet ooit ontslagen omdat je "niet in het team paste"? Ik heb al je topics gelezen hoor. Wat denk je dat ze bedoelden?

Jij kijkt neer op mensen die misschien minder intelligent zijn, maar wel ontzettend veel meer sociale intelligentie hebben. En dat is minstens net zo belangrijk als gewone intelligentie.
pi_126346451
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:11 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]

Alsof je kunnen bepaald wordt door je financiële situatie en het LinkedInconnecties.
Ergens denk ik dat jij gewoon verkeerde keuzes hebt gemaakt en dat ook van jezelf weet , waardoor je op dit punt beland bent en daarom ook anderen loopt af te zeiken juist omdat je het niet kan hebben van jezelf dat je het op dit punt hebt laten komen.

Maar in plaats om al je energie zelf te gooien op hoe kom ik hieruit en daarvoor ook keuzes te maken die niet altijd leuk zijn maar wel beter voor je toekomst heb je gewoon besloten op alles en iedereen neer te kijken.

Het is jammer want al die energie die je steekt in het haten op de grote boze wereld die wel heeft wat jij niet hebt , had je er ook voor kunnen kiezen je schouders eronder te zetten , het beste er van te kunnen maken en gewoon voor jezelf een weg eruit zien te knokkken.

Het is zo zonde dit.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 14:19:18 #134
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_126346522
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:14 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat beweer ik niet.

En sociale intelligentie is veel meer dan LinkedInconnecties (als je dat wil suggereren). Was jij niet ooit ontslagen omdat je "niet in het team paste"? Ik heb al je topics gelezen hoor. Wat denk je dat ze bedoelden?

Jij kijkt neer op mensen die misschien minder intelligent zijn, maar wel ontzettend veel meer sociale intelligentie hebben. En dat is minstens net zo belangrijk als gewone intelligentie.
True that. M'n stiefvader heeft zichzelf als simpele LTS'er opgewerkt tot projectmanager bij een van de grotere bedrijven in Nederland door zich nederig, hard werkend, leergierig én enthousiast op te stellen en z'n kans gepakt door zijn sociale en communicatieve vaardigheden i.c.m die andere zaken.
pi_126346525
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:14 schreef Pharmacist het volgende:

En sociale intelligentie is veel meer dan LinkedInconnecties (als je dat wilt suggereren). Was jij niet ooit ontslagen omdat je "niet in het team paste"? Ik heb al je topics gelezen hoor. Wat denk je dat ze bedoelden?

Dat ze te weinig inzet toonden om zich aan te passen aan de TS. Die gasten waren dus ook niets waard. Het is maar goed dat hij daar nu niet werkt want dan kunnen anderen genieten van zijn echte capaciteiten.
pi_126346526
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:17 schreef formerjellybean het volgende:
Ergens denk ik dat jij gewoon verkeerde keuzes hebt gemaakt en dat ook van jezelf weet , waardoor je op dit punt beland bent en daarom ook anderen loopt af te zeiken juist omdat je het niet kan hebben van jezelf dat je het op dit punt hebt laten komen.

Maar in plaats om al je energie zelf te gooien op hoe kom ik hieruit en daarvoor ook keuzes te maken die niet altijd leuk zijn maar wel beter voor je toekomst heb je gewoon besloten op alles en iedereen neer te kijken.

Het is jammer want al die energie die je steekt in het haten op de grote boze wereld die wel heeft wat jij niet hebt , had je er ook voor kunnen kiezen je schouders eronder te zetten , het beste er van te kunnen maken en gewoon voor jezelf een weg eruit zien te knokkken.

Het is zo zonde dit.
Dit denk ik dus ook.
pi_126346572
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:19 schreef Lastpost het volgende:

[..]

True that. M'n stiefvader heeft zichzelf als simpele LTS'er opgewerkt tot projectmanager bij een van de grotere bedrijven in Nederland door zich nederig, hard werkend, leergierig én enthousiast op te stellen en z'n kans gepakt door zijn sociale en communicatieve vaardigheden i.c.m die andere zaken.
Ja maar hij heeft de wereld niet kunnen verbeteren in de tussentijd. Dus dit voorbeeld is niks waard.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 14:22:07 #138
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_126346647
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:20 schreef Deckard het volgende:

[..]

Ja maar hij heeft de wereld niet kunnen verbeteren in de tussentijd. Dus dit voorbeeld is niks waard.
Volgens TS niet inderdaad. Uiteindelijk is het natuurlijk slechts een loonslaaf die in de maat loopt van de maatschappij en zichzelf niet ontplooid omdat er weinig creativiteit, kennis en inzicht nodig is om leiding te geven.
pi_126346696
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:52 schreef SomewhatCereal het volgende:
Energie steken in een sociale relatie is zo'n iemand uit jezelf eens opbellen, vragen hoe het gaat en helpen bij problemen. Het is niet verplicht deelnemen aan eten bij de BK omdat de groep dat zo besloten heeft, schouder aan schouder staan in een overvol Pakhuis met ''Jij bent zo!'', omdat de groep dat nou eenmaal zo besloten heeft, want daar kan ik slecht tegen.

Ik heb niets tegen autoriteit. Ik ging graag naar school, kreeg altijd graag les en luister goed naar de dokter. Deze mensen zijn lief, bescheiden en competent. Een arts, leraar of computerexpert kan ik bewonderen voor hun kennis, ervaring, vaardigheden, intelligentie, durf en doorzettingsvermogen.

Ambtenaren, kantoorslaven, managers...die mensen weten niets. Kunnen niets. Zijn niet creatief of intellectueel ingesteld maar doen wel alsof. Ik vind het een beleding dat zij op mij neerkijken. Dat zij mij de les mogen lezen.

Bedrijven, overheden, afdelingen en werkgevers daarentegen...[insert rant] Daar kan ik dus geen enkel respect voor opbrengen.
1. Jij hebt een raaaaar idee van vriendschap.
2. Ik combineer 2 functies. Eentje in de zorg en eentje als kantoorslaaf. Kun je mij even zeggen in welk hokje ik behoor te vallen? :')
3. Zolang jij nog in de opvang slaapt en die kantoorslaven niet, denk ik dat zij betere keuzes hebben gemaakt dan jij en dat jij wel de laatste bent die op hen neer mag kijken. Want dat doe je nu.

Waarschijnlijk is een deel van de bevolking niet helemaal gelukkig in zijn of haar baan, maar ik weet haast zeker dat de overgrote meerderheid van hen in ieder geval wel gelukkiger is dan jij nu bent.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 11 mei 2013 @ 14:24:42 #140
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_126346759
Overigens kun je met een BSc best aan een baan komen. Dat het niet helemaal is zoals de TS wil, is slechts bijzaak.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_126346900
Nee, LTS is een respectabel vak; projectmanager is vertellen hoe andere mensen hun vak moeten uitoefenen, maar whatever floats your goat.

Ik pas niet in het team, omdat er geen enkele omgeving is waarin ik mij thuis voel. Daar gedraag je je dan ook weleens naar. Maar bedenk wel even dat ik in die 2 maanden iedere dienst waar collega's zich af voor meldden overnam en vele onbetaalde overuren maakte. De werkgever is daarom een ondankbare hond.
pi_126346989
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:28 schreef SomewhatCereal het volgende:
Nee, LTS is een respectabel vak; projectmanager is vertellen hoe andere mensen hun vak moeten uitoefenen, maar whatever floats your goat.

Ik pas niet in het team, omdat er geen enkele omgeving is waarin ik mij thuis voel. Daar gedraag je je dan ook weleens naar. Maar bedenk wel even dat ik in die 2 maanden iedere dienst waar collega's zich af voor meldden overnam en vele onbetaalde overuren maakte. De werkgever is daarom een ondankbare hond.
Op dat laatste: nee, jij liet over je lopen/kwam niet op voor jezelf/hebt geen goede afspraken met je werkgever gemaakt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_126347076
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:28 schreef SomewhatCereal het volgende:
Ik pas niet in het team, omdat er geen enkele omgeving is waarin ik mij thuis voel. Daar gedraag je je dan ook weleens naar. Maar bedenk wel even dat ik in die 2 maanden iedere dienst waar collega's zich af voor meldden overnam en vele onbetaalde overuren maakte. De werkgever is daarom een ondankbare hond.
Ik kan me voorstellen dat je je daar niet thuis voelde. Als je geen goede werkrelatie hebt met collega's is heel veel werk niet te doen.

En inderdaad. Moet je je voorstellen, je slooft je ontzettend uit en alsnog wordt je ontslagen. De negatieve werkrelatie met je collega's weegt nog zwaarder dan al die onbetaalde overuren.

Ik probeer alleen maar te zeggen dat je toch echt jezelf zal moeten aanpassen. Anders kom je er niet. Ik heb daar eerder meerdere malen over gepost, maar dat negeer je. Vervolgens post ik dat de mensen waar jij op neerkijkt meer kunnen dan jij kan en dan reageer je ineens wel. Je bent jezelf hier vooral aan het verdedigen en je reageert niet op behulpzame posts.
pi_126347144
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:30 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Op dat laatste: nee, jij liet over je lopen/kwam niet op voor jezelf/hebt geen goede afspraken met je werkgever gemaakt.
Nee, ik werk hard hard om van toegevoegde waarde te zijn. Een vinger in de reet van mijn collega's steken tovert de schappen niet vol en gespiegeld. Heerst er sowieso niet de gedachte dat hard werken loont? Dat flexibel zijn een goede eigenschap is? Altijd klaar staan voor je baas als hij je nodig heeft? Ondankbare hond. En zo komen we er toch op uit dat mensen wel degelijk vooruitkomen door sociale connecties. Eindelijk. Jullie geven het toe. Als ik wat vaker lekker een biertje had gedronken met de baas had ik nog lang in die supermarkt kunnen werken.
pi_126347253
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:34 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]

Nee, ik werk hard hard om van toegevoegde waarde te zijn. Een vinger in de reet van mijn collega's steken tovert de schappen niet vol en gespiegeld. Heerst er sowieso niet de gedachte dat hard werken loont? Dat flexibel zijn een goede eigenschap is? Altijd klaar staan voor je baas als hij je nodig heeft? Ondankbare hond. En zo komen we er toch op uit dat mensen wel degelijk vooruitkomen door sociale connecties. Eindelijk. Jullie geven het toe. Als ik wat vaker lekker een biertje had gedronken met de baas had ik nog lang in die supermarkt kunnen werken.
En hiermee bewijs je dat je je zaakjes nu veel beter op orde had kunnen hebben als je meer gevoel zou hebben voor sociaal gedrag. Dat heb je niet of dat wil je niet.
Heb je het niet: zoek hulp.
Wil je het niet: kom dan hier niet klagen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_126347292
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:34 schreef SomewhatCereal het volgende:
Nee, ik werk hard hard om van toegevoegde waarde te zijn. Een vinger in de reet van mijn collega's steken tovert de schappen niet vol en gespiegeld. Heerst er sowieso niet de gedachte dat hard werken loont? Dat flexibel zijn een goede eigenschap is? Altijd klaar staan voor je baas als hij je nodig heeft? Ondankbare hond. En zo komen we er toch op uit dat mensen wel degelijk vooruitkomen door sociale connecties. Eindelijk. Jullie geven het toe. Als ik wat vaker lekker een biertje had gedronken met de baas had ik nog lang in die supermarkt kunnen werken.
Je hoeft helemaal geen vinger in iemands reet te steken. Wat ik doe met mijn collega's is vooral roddelen, klagen over de baas en (oprechte) interesse tonen in die persoon en zijn/haar cultuur (veel buitenlanders). Hier heb je ook nog persoonlijk voordeel mee omdat collega's dan bereid zijn dingen voor jou te doen (bijv met de auto mijn spullen vervoeren toen ik verhuisde) en advies kunnen geven over werkgerelateerde dingen.

Goed iig dat je nu inziet dat sociale connecties belangrijk zijn.
pi_126347315
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:37 schreef Cat22 het volgende:

[..]

En hiermee bewijs je dat je je zaakjes nu veel beter op orde had kunnen hebben als je meer gevoel zou hebben voor sociaal gedrag. Dat heb je niet of dat wil je niet.
Heb je het niet: zoek hulp.
Wil je het niet: kom dan hier niet klagen.
Ik wil het op een andere manier: een expert worden die onmisbaar is. Dan heb je geen keuze en maak ik de dienst uit.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 14:40:11 #148
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_126347346
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:39 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]

Ik wil het op een andere manier: een expert worden die onmisbaar is. Dan heb je geen keuze en maak ik de dienst uit.
En hoe denk je dat te gaan doen nu je dakloos bent?
pi_126347356
Hij klaagt niet, Cat, hij komt op FOK! om de wereld te verbeteren door zijn verlichtende ideeën te verspreiden.

TS, nogmaals, wát een gebrek aan realiteitsbesef :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:39 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]

Ik wil het op een andere manier: een expert worden die onmisbaar is. Dan heb je geen keuze en maak ik de dienst uit.
:D :'( :D
Ja doei.
pi_126347393
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:39 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]

Ik wil het op een andere manier: een expert worden die onmisbaar is. Dan heb je geen keuze en maak ik de dienst uit.
Ah, je wil dictator worden :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')