abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126467553
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:04 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af hoe de handel van amazon bijvoorbeeld daarin wordt meegeteld, en ook andere online retailers die uit het buitenland verzenden?
  dinsdag 14 mei 2013 @ 10:30:32 #62
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_126467671
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af hoe de handel van amazon bijvoorbeeld daarin wordt meegeteld, en ook andere online retailers die uit het buitenland verzenden?
Daar gaan ongetwijfeld flink wat procenten van de totale omzet heen idd. En dat zal niet meegeteld worden bij de Nederlandse omzetcijfers, me dunkt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_126467788
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Zouden dan ook al zoveel doe het zelvers hun gipsplaten en andere dingen online bestellen. ;)

Dat electronica en kleding steeds meer door mensen online in het buitenland gekocht worden staat natuurlijk buiten kijf en dat is dan ook een terechte opmerking.
pi_126468452
Ik weet wel dat dochterondernemingen van buitenlandse webshops worden meegrekend (idem voor instellingen met een in NL vaste inrichting). Of de bedrijven zoals Amazon die gevestigd zijn in het buitenland en uitsluitend daaruit leveren/verzenden worden meegenomen weet ik niet, maar volgens mij zijn dat soort webshops maar een heel klein deel van de totale markt op internet.

Het lijkt me overigens niet, als een Nederlander een euro uitgeeft in een buitenlandse 'stenen' winkel word dat ook niet meegeteld bij de Nederlandse detailhandel. Wel worden dan weer de uitgaven van buitenlanders in de Nederlandse 'stenen' winkels meegerekend. Denk dat dit ook geld voor de webshops.

[ Bericht 8% gewijzigd door piepeloi55 op 14-05-2013 10:59:30 ]
pi_126470095
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 08:37 schreef HD9 het volgende:
zelfs het omvallen van lehmannn viel achteraf mee en ok de instorting van GM is overleefd, het splitsen van de Euro zullen we ook wel overleven
Het is maar wat je 'overleefd' noemt. Er is bijna VIER BILJOEN 'monopoly-geld' in de Amerikaanse economie gepompt om te voorkomen dat die acuut zou imploderen. Geld dat nog verdiend MOET worden, en van toekomstige generaties is 'geleend'. Schuld die is overgeheveld van de banken, en GM, naar de Federale overheid. En als DIE bel klapt, is er geen 'lender of last resort' meer over die de rotzooi op kan dweilen. Wat jij 'overleefd' noemt, is 'tijd gekocht'.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_126470331
De economie van de toekomst vergt een fundamenteel andere oriëntatie. Europa is voor die toekomst bepaald niet slecht gepositioneerd. Maar dat betekent ook niet dat het niet allemaal alsnog 'in tranen' kan eindigen, als we terugkeren op onze schreden, ons opsluiten in de monoculturele, nationalistische fortificaties van onze voorouders, en de deur dichtspijkeren. Terwijl we de dominante positie in de wereldeconomie cadeau doen aan de 'BRIIICS-landen'.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_126470529
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 11:45 schreef Duizend-Bommen het volgende:
De economie van de toekomst vergt een fundamenteel andere oriëntatie. Europa is voor die toekomst bepaald niet slecht gepositioneerd. Maar dat betekent ook niet dat het niet allemaal alsnog 'in tranen' kan eindigen, als we terugkeren op onze schreden, ons opsluiten in de monoculturele, nationalistische fortificaties van onze voorouders, en de deur dichtspijkeren. Terwijl we de dominante positie in de wereldeconomie cadeau doen aan de 'BRIIICS-landen'.
Ik heb eigenlijk meer vertrouwen in een eventuele samenwerking met de BRIICS dan de PIIGS.
pi_126471032
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 11:49 schreef Stezo het volgende:
Ik heb eigenlijk meer vertrouwen in een eventuele samenwerking met de BRIICS dan de PIIGS.
De kans is groot, dat de PIIGS en de BRIIICS elkaar zullen vinden, als we de Euro laten klappen. Want hoe wij zelf ook menen 'Gods-gift-to-humanity' te zijn, onze meerwaarde voor die landen is bescheiden. Maar wat nóg belangrijker is: We zijn al enige tijd bezig om hen, in NAVO-verband, en via de grootschalige manipulatie van geldstromen, en middels 'cyber-warfare' in een positie van afhankelijkheid te manoeuvreren.

Probeer je voor te stellen hoe de wereld eruit ziet, als de PIIGS-landen schuldenvrij zijn (omdat ze schulden aan 'ons' niet langer erkennen, en onze 'assets' in die landen hebben genationaliseerd), en wij de geldstromen uit de export naar die landen, de producten uit die landen moeten missen, terwijl we onze investeringen in die landen tot 'nul' af moeten schrijven. Moet je een fenomenaal zwaar type airbag hebben om die klap op te vangen!
pi_126472211
En al die landen zijn natuurlijk oh zo dom om niet te defaulten als ik jouw gedachtegang moet volgen. Er klopt niets van die redenatie, voor ons zijn er dan wat gerealiseerde verliezen (misschien wel een hele hoop), maar die verliezen zijn er nu ook al hetzij niet gerealiseerd. Daar komen we wel overheen, aangezien de onderliggende factoren hier beduidend beter zijn.

De probleemlanden daarentegen zijn het infuus dat hen in leven hield kwijt, afgesloten van de normale kapitaalmarkten en hebben vrijwel niets fundamenteels om het herstel van de klap in gang te zetten buiten de enorme pijnlijke maatregelen die nu al genomen worden.
pi_126472542
En de investeerders die na een dergelijk scenario wel geld willen steken doen dat in HUN belang (tegen een prikkie), niet in het belang van het probleemland.

En denk maar niet dat dergelijke landen zich daaruit kunnen devalueren (de enige optie die politici zien als ze geen hervormingen kunnen of willen doorvoeren), dat verhaal en de afloop daarvan kennen we al vele decennia/eeuwen.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 13:17:30 #71
38496 Perrin
pi_126473745
Publicatie van het UWV:

quote:
De horeca, catering en verblijfsrecreatie - Samenvatting sectorbeschrijving (pdf)

De sector heeft flink te leiden [sic :')] onder de crisis.
Het aantal WW-uitkeringen aan mensen uit de sector is meer dan verdubbeld sinds 2009 en het aantal vacatures is fors lager dan bij het uitbreken van de crisis in 2007/2008. Voor 2013 wordt rekening gehouden met een verdere afname van de bestedingen in de sector. Daarna stijgt het aantal vacatures waarschijnlijk, maar niet tot het niveau van 2007. Uitgaven in de horeca zijn een luxeartikel, waarop relatief snel wordt bezuinigd als de koopkracht minder wordt. Dat geldt niet voor alle segmenten in dezelfde mate. De werkgelegenheid in de fastservicesector is de afgelopen jaren gegroeid. Inmiddels merken ook de fastserviceketens een afname van de bestedingen. Restaurants en hotels voelen de crisis veel meer, vooral de ondernemers die afhankelijk zijn van de zakelijke markt. De drankensector heeft ook te leiden [sic :')] onder de crisis, maar daar is ook sprake van een meer structurele krimp.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 13:25:00 #72
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_126474068
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 12:01 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

De kans is groot, dat de PIIGS en de BRIIICS elkaar zullen vinden, als we de Euro laten klappen.
heel europa zit in een krimp en dat blijft zo tot de euro verdwenen is

dat komt door de economische divergentie in wisselkoersen binnen de muntunie, het beste zou zijn om die wisselkoersen opniew vast te stellen
lonne en kosten zouden dan in de PIGS landen met 60% dalen en voor het noorden met 40% stijgen

NWS / Werkloosheid griekse jongeren nu 67%
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_126474739
Wat ik mij nog steeds afvraag is waarom de EU leiders zich zo verzetten tegen het ontbinden van de EU in zijn huidige opzet te samen met de euro. Het werk gewoon slecht,levert te veel problemen op her en der en toch wordt er standvastig vastgehouden aan het huidig model.
pi_126475068
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 13:42 schreef Iwanius het volgende:
Wat ik mij nog steeds afvraag is waarom de EU leiders zich zo verzetten tegen het ontbinden van de EU in zijn huidige opzet te samen met de euro. Het werk gewoon slecht,levert te veel problemen op her en der en toch wordt er standvastig vastgehouden aan het huidig model.
Wie worden erop afgerekend als de uiteindelijke rekening gepresenteerd word?

Daarbij is het besef een crisis van deze omvang, met dergelijke onderliggende structurele problemen, niet is op te lossen zonder de status quo ingrijpend aan te tasten nog niet geheel doorgedrongen. Al lijkt daar de laatste tijd verandering in te komen (cyprus template).
  dinsdag 14 mei 2013 @ 14:01:13 #75
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_126475602
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 13:50 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Wie worden erop afgerekend als de uiteindelijke rekening gepresenteerd word?

Daarbij is het besef een crisis van deze omvang, met dergelijke onderliggende structurele problemen, niet is op te lossen zonder de status quo ingrijpend aan te tasten nog niet geheel doorgedrongen. Al lijkt daar de laatste tijd verandering in te komen (cyprus template).
door steeds hel en verdoemenis te prediken als de EU wordt opgedoekt schuift men de oplossing voor zich uit
pi_126476144
quote:
Politiek gezichtsverlies is denk ik een hele belangrijke factor en de angst dat Duitsland en Frankrijk binnen 10 jaar weer met elkaar gaan stoeien. Dat laatste is denk ik iets wat vooral nog speelt bij de oudere Europese politici.
pi_126476204
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:01 schreef HD9 het volgende:
door steeds hel en verdoemenis te prediken als de EU wordt opgedoekt schuift men de oplossing voor zich uit
Je ziet momenteel een verharding optreden tussen lidstaten over de lijn die gevolgd moet worden o.a. door de relatieve rust op de financiele markt. Sommige landen stappen alweer volledig af van de gemaakte afspraken (uitstel of zelfs afstel) en die clash gaat nog spannend worden als er weer een eruptie van de crisis komt.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 14:42:30 #78
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_126477446
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:13 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Politiek gezichtsverlies is denk ik een hele belangrijke factor en de angst dat Duitsland en Frankrijk binnen 10 jaar weer met elkaar gaan stoeien.
zitten allebei in de NAVO, dus dat is onzin
pi_126481059
quote:
sterker nog, men gaat ongestoord verder met allerlei instrumenten die eerder verregaande integratie bevorderen dan afbouwen.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)n-achter-bankenunie/
  dinsdag 14 mei 2013 @ 16:09:56 #80
181126 MouzurX
Misschien?
pi_126481689
quote:
Hoe wil je dat gaan doen? De euro opdelen.?
Als Nederland gezien moeten we daarvoor wel gek zijn, want dan verdampen al onze pensioenfondsen.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_126486453
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 16:09 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Hoe wil je dat gaan doen? De euro opdelen.?
Als Nederland gezien moeten we daarvoor wel gek zijn, want dan verdampen al onze pensioenfondsen.
Ja inderdaad want nu krijgen we alles terug + rente!
  dinsdag 14 mei 2013 @ 18:06:25 #82
181126 MouzurX
Misschien?
pi_126487226
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 17:47 schreef Zombiehoofd het volgende:

[..]

Ja inderdaad want nu krijgen we alles terug + rente!
Zolang alles bij elkaar blijft wel ja.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 19:41:45 #83
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_126491568
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:42 schreef HD9 het volgende:

[..]

Nouja, de Fransen bezitten nog altijd het van oorsprong Duitse Elzas-Lotharingen, evenals België de Duitse Oostkantons bezit. Misschien zit het ze nog wel dwars. :P
Say what?
pi_126492675
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:42 schreef HD9 het volgende:

[..]

Het gaat om de angst hè, ik denk ook niet dat Frankrijk en Duitsland weer met elkaar gaan stoeien, maar er zijn denk ik wel politici die dat wel vrezen.
pi_126492781
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 18:06 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Zolang alles bij elkaar blijft wel ja.
Ja ze betalen ons af met nieuw geleend geld van ons. Dit kan inderdaad tot in de eeuwigheid door gaan dus eigenlijk hoeven deze piigs helemaal niet te hervormen en is de eurocrisis over! *O*
  dinsdag 14 mei 2013 @ 20:03:08 #86
38496 Perrin
pi_126493032
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 19:59 schreef Zombiehoofd het volgende:

[..]

Ja ze betalen ons af met nieuw geleend geld van ons. Dit kan inderdaad tot in de eeuwigheid door gaan dus eigenlijk hoeven deze piigs helemaal niet te hervormen en is de eurocrisis over! *O*
Zouden er echt mensen zijn die dit geloven? :|W
pi_126493067
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 20:03 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat blijkt uit dit topic.
pi_126494072
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 20:03 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ach, er zijn ook legio mensen die denken dat het licht uitgaat als de euro voort blijft bestaan. Weirdos zijn er in allerlei vormen en maten ;)
  dinsdag 14 mei 2013 @ 20:22:43 #89
181126 MouzurX
Misschien?
pi_126494371
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 19:59 schreef Zombiehoofd het volgende:

[..]

Ja want de piigs produceren helemaal niks zelf.
pi_126494444
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 20:22 schreef MouzurX het volgende:
helemaal
Ja dat blijkt inderdaad uit deze crisis dat ze niet genoeg produceren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')