Ik vraag me altijd af hoe de handel van amazon bijvoorbeeld daarin wordt meegeteld, en ook andere online retailers die uit het buitenland verzenden?quote:
Daar gaan ongetwijfeld flink wat procenten van de totale omzet heen idd. En dat zal niet meegeteld worden bij de Nederlandse omzetcijfers, me dunkt.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af hoe de handel van amazon bijvoorbeeld daarin wordt meegeteld, en ook andere online retailers die uit het buitenland verzenden?
Zouden dan ook al zoveel doe het zelvers hun gipsplaten en andere dingen online bestellen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af hoe de handel van amazon bijvoorbeeld daarin wordt meegeteld, en ook andere online retailers die uit het buitenland verzenden?
Het is maar wat je 'overleefd' noemt. Er is bijna VIER BILJOEN 'monopoly-geld' in de Amerikaanse economie gepompt om te voorkomen dat die acuut zou imploderen. Geld dat nog verdiend MOET worden, en van toekomstige generaties is 'geleend'. Schuld die is overgeheveld van de banken, en GM, naar de Federale overheid. En als DIE bel klapt, is er geen 'lender of last resort' meer over die de rotzooi op kan dweilen. Wat jij 'overleefd' noemt, is 'tijd gekocht'.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 08:37 schreef HD9 het volgende:
zelfs het omvallen van lehmannn viel achteraf mee en ok de instorting van GM is overleefd, het splitsen van de Euro zullen we ook wel overleven
Ik heb eigenlijk meer vertrouwen in een eventuele samenwerking met de BRIICS dan de PIIGS.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 11:45 schreef Duizend-Bommen het volgende:
De economie van de toekomst vergt een fundamenteel andere oriëntatie. Europa is voor die toekomst bepaald niet slecht gepositioneerd. Maar dat betekent ook niet dat het niet allemaal alsnog 'in tranen' kan eindigen, als we terugkeren op onze schreden, ons opsluiten in de monoculturele, nationalistische fortificaties van onze voorouders, en de deur dichtspijkeren. Terwijl we de dominante positie in de wereldeconomie cadeau doen aan de 'BRIIICS-landen'.
De kans is groot, dat de PIIGS en de BRIIICS elkaar zullen vinden, als we de Euro laten klappen. Want hoe wij zelf ook menen 'Gods-gift-to-humanity' te zijn, onze meerwaarde voor die landen is bescheiden. Maar wat nóg belangrijker is: We zijn al enige tijd bezig om hen, in NAVO-verband, en via de grootschalige manipulatie van geldstromen, en middels 'cyber-warfare' in een positie van afhankelijkheid te manoeuvreren.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 11:49 schreef Stezo het volgende:
Ik heb eigenlijk meer vertrouwen in een eventuele samenwerking met de BRIICS dan de PIIGS.
quote:De horeca, catering en verblijfsrecreatie - Samenvatting sectorbeschrijving (pdf)
De sector heeft flink te leiden [sic] onder de crisis.
Het aantal WW-uitkeringen aan mensen uit de sector is meer dan verdubbeld sinds 2009 en het aantal vacatures is fors lager dan bij het uitbreken van de crisis in 2007/2008. Voor 2013 wordt rekening gehouden met een verdere afname van de bestedingen in de sector. Daarna stijgt het aantal vacatures waarschijnlijk, maar niet tot het niveau van 2007. Uitgaven in de horeca zijn een luxeartikel, waarop relatief snel wordt bezuinigd als de koopkracht minder wordt. Dat geldt niet voor alle segmenten in dezelfde mate. De werkgelegenheid in de fastservicesector is de afgelopen jaren gegroeid. Inmiddels merken ook de fastserviceketens een afname van de bestedingen. Restaurants en hotels voelen de crisis veel meer, vooral de ondernemers die afhankelijk zijn van de zakelijke markt. De drankensector heeft ook te leiden [sic] onder de crisis, maar daar is ook sprake van een meer structurele krimp.
heel europa zit in een krimp en dat blijft zo tot de euro verdwenen isquote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:01 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
De kans is groot, dat de PIIGS en de BRIIICS elkaar zullen vinden, als we de Euro laten klappen.
Wie worden erop afgerekend als de uiteindelijke rekening gepresenteerd word?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:42 schreef Iwanius het volgende:
Wat ik mij nog steeds afvraag is waarom de EU leiders zich zo verzetten tegen het ontbinden van de EU in zijn huidige opzet te samen met de euro. Het werk gewoon slecht,levert te veel problemen op her en der en toch wordt er standvastig vastgehouden aan het huidig model.
door steeds hel en verdoemenis te prediken als de EU wordt opgedoekt schuift men de oplossing voor zich uitquote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:50 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Wie worden erop afgerekend als de uiteindelijke rekening gepresenteerd word?
Daarbij is het besef een crisis van deze omvang, met dergelijke onderliggende structurele problemen, niet is op te lossen zonder de status quo ingrijpend aan te tasten nog niet geheel doorgedrongen. Al lijkt daar de laatste tijd verandering in te komen (cyprus template).
Politiek gezichtsverlies is denk ik een hele belangrijke factor en de angst dat Duitsland en Frankrijk binnen 10 jaar weer met elkaar gaan stoeien. Dat laatste is denk ik iets wat vooral nog speelt bij de oudere Europese politici.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:42 schreef Iwanius het volgende:
Wat ik mij nog steeds afvraag is waarom de EU leiders zich zo verzetten tegen het ontbinden van de EU in zijn huidige opzet te samen met de euro. Het werk gewoon slecht,levert te veel problemen op her en der en toch wordt er standvastig vastgehouden aan het huidig model.
Je ziet momenteel een verharding optreden tussen lidstaten over de lijn die gevolgd moet worden o.a. door de relatieve rust op de financiele markt. Sommige landen stappen alweer volledig af van de gemaakte afspraken (uitstel of zelfs afstel) en die clash gaat nog spannend worden als er weer een eruptie van de crisis komt.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:01 schreef HD9 het volgende:
door steeds hel en verdoemenis te prediken als de EU wordt opgedoekt schuift men de oplossing voor zich uit
zitten allebei in de NAVO, dus dat is onzinquote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:13 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Politiek gezichtsverlies is denk ik een hele belangrijke factor en de angst dat Duitsland en Frankrijk binnen 10 jaar weer met elkaar gaan stoeien.
sterker nog, men gaat ongestoord verder met allerlei instrumenten die eerder verregaande integratie bevorderen dan afbouwen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:42 schreef Iwanius het volgende:
Hoe wil je dat gaan doen? De euro opdelen.?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:42 schreef Iwanius het volgende:
Ja inderdaad want nu krijgen we alles terug + rente!quote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:09 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Hoe wil je dat gaan doen? De euro opdelen.?
Als Nederland gezien moeten we daarvoor wel gek zijn, want dan verdampen al onze pensioenfondsen.
Zolang alles bij elkaar blijft wel ja.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 17:47 schreef Zombiehoofd het volgende:
[..]
Ja inderdaad want nu krijgen we alles terug + rente!
Nouja, de Fransen bezitten nog altijd het van oorsprong Duitse Elzas-Lotharingen, evenals België de Duitse Oostkantons bezit. Misschien zit het ze nog wel dwars.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:42 schreef HD9 het volgende:
[..]
zitten allebei in de NAVO, dus dat is onzin
Het gaat om de angst hè, ik denk ook niet dat Frankrijk en Duitsland weer met elkaar gaan stoeien, maar er zijn denk ik wel politici die dat wel vrezen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:42 schreef HD9 het volgende:
[..]
zitten allebei in de NAVO, dus dat is onzin
Ja ze betalen ons af met nieuw geleend geld van ons. Dit kan inderdaad tot in de eeuwigheid door gaan dus eigenlijk hoeven deze piigs helemaal niet te hervormen en is de eurocrisis over!quote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:06 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Zolang alles bij elkaar blijft wel ja.
Zouden er echt mensen zijn die dit geloven?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:59 schreef Zombiehoofd het volgende:
[..]
Ja ze betalen ons af met nieuw geleend geld van ons. Dit kan inderdaad tot in de eeuwigheid door gaan dus eigenlijk hoeven deze piigs helemaal niet te hervormen en is de eurocrisis over!
Dat blijkt uit dit topic.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zouden er echt mensen zijn die dit geloven?
Ach, er zijn ook legio mensen die denken dat het licht uitgaat als de euro voort blijft bestaan. Weirdos zijn er in allerlei vormen en matenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zouden er echt mensen zijn die dit geloven?
Ja want de piigs produceren helemaal niks zelf.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:59 schreef Zombiehoofd het volgende:
[..]
Ja ze betalen ons af met nieuw geleend geld van ons. Dit kan inderdaad tot in de eeuwigheid door gaan dus eigenlijk hoeven deze piigs helemaal niet te hervormen en is de eurocrisis over!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |