Politiek gezichtsverlies is denk ik een hele belangrijke factor en de angst dat Duitsland en Frankrijk binnen 10 jaar weer met elkaar gaan stoeien. Dat laatste is denk ik iets wat vooral nog speelt bij de oudere Europese politici.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:42 schreef Iwanius het volgende:
Wat ik mij nog steeds afvraag is waarom de EU leiders zich zo verzetten tegen het ontbinden van de EU in zijn huidige opzet te samen met de euro. Het werk gewoon slecht,levert te veel problemen op her en der en toch wordt er standvastig vastgehouden aan het huidig model.
Je ziet momenteel een verharding optreden tussen lidstaten over de lijn die gevolgd moet worden o.a. door de relatieve rust op de financiele markt. Sommige landen stappen alweer volledig af van de gemaakte afspraken (uitstel of zelfs afstel) en die clash gaat nog spannend worden als er weer een eruptie van de crisis komt.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:01 schreef HD9 het volgende:
door steeds hel en verdoemenis te prediken als de EU wordt opgedoekt schuift men de oplossing voor zich uit
zitten allebei in de NAVO, dus dat is onzinquote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:13 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Politiek gezichtsverlies is denk ik een hele belangrijke factor en de angst dat Duitsland en Frankrijk binnen 10 jaar weer met elkaar gaan stoeien.
sterker nog, men gaat ongestoord verder met allerlei instrumenten die eerder verregaande integratie bevorderen dan afbouwen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:42 schreef Iwanius het volgende:
Wat ik mij nog steeds afvraag is waarom de EU leiders zich zo verzetten tegen het ontbinden van de EU in zijn huidige opzet te samen met de euro. Het werk gewoon slecht,levert te veel problemen op her en der en toch wordt er standvastig vastgehouden aan het huidig model.
Hoe wil je dat gaan doen? De euro opdelen.?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:42 schreef Iwanius het volgende:
Ja inderdaad want nu krijgen we alles terug + rente!quote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:09 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Hoe wil je dat gaan doen? De euro opdelen.?
Als Nederland gezien moeten we daarvoor wel gek zijn, want dan verdampen al onze pensioenfondsen.
Zolang alles bij elkaar blijft wel ja.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 17:47 schreef Zombiehoofd het volgende:
[..]
Ja inderdaad want nu krijgen we alles terug + rente!
Nouja, de Fransen bezitten nog altijd het van oorsprong Duitse Elzas-Lotharingen, evenals België de Duitse Oostkantons bezit. Misschien zit het ze nog wel dwars.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:42 schreef HD9 het volgende:
[..]
zitten allebei in de NAVO, dus dat is onzin
Het gaat om de angst hè, ik denk ook niet dat Frankrijk en Duitsland weer met elkaar gaan stoeien, maar er zijn denk ik wel politici die dat wel vrezen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:42 schreef HD9 het volgende:
[..]
zitten allebei in de NAVO, dus dat is onzin
Ja ze betalen ons af met nieuw geleend geld van ons. Dit kan inderdaad tot in de eeuwigheid door gaan dus eigenlijk hoeven deze piigs helemaal niet te hervormen en is de eurocrisis over!quote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:06 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Zolang alles bij elkaar blijft wel ja.
Zouden er echt mensen zijn die dit geloven?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:59 schreef Zombiehoofd het volgende:
[..]
Ja ze betalen ons af met nieuw geleend geld van ons. Dit kan inderdaad tot in de eeuwigheid door gaan dus eigenlijk hoeven deze piigs helemaal niet te hervormen en is de eurocrisis over!
Dat blijkt uit dit topic.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zouden er echt mensen zijn die dit geloven?
Ach, er zijn ook legio mensen die denken dat het licht uitgaat als de euro voort blijft bestaan. Weirdos zijn er in allerlei vormen en matenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zouden er echt mensen zijn die dit geloven?
Ja want de piigs produceren helemaal niks zelf.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:59 schreef Zombiehoofd het volgende:
[..]
Ja ze betalen ons af met nieuw geleend geld van ons. Dit kan inderdaad tot in de eeuwigheid door gaan dus eigenlijk hoeven deze piigs helemaal niet te hervormen en is de eurocrisis over!
Ja, handel he.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:22 schreef UpsideDown het volgende:
De Deense Saxo Bank is vrij negatief.![]()
Saxo Bank CEO On The 'Eurozone Minefield': "This Crisis Will Not Pass"
Uiteraard.quote:
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:35 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Uiteraard.
Maar hij heeft wel gelijk volgens mij, zaken als de bankenunie hadden er al lang moeten zijn. Het duurt allemaal veel te lang en gaat veel te traag. De EU is halfslachtig bezig geweest.
dan neem ik de man niet echt serieus hoor, maar het goede nieuws is dat er die bankenunie wel gaat komenquote:warning investors that the mattress may be a safer place to deposit money over the weekend than their bank accounts.
Gaat ons dat helpen?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
..maar het goede nieuws is dat er die bankenunie wel gaat komen
Nee, we zijn natuurlijk gedoemd, dat altijd. Het is een wonder dat er nog water uit de kraan komt.quote:
Hehheh. Ok, rephrase: hoe gaat dat helpen, zo'n bankenunie?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Nee, we zijn natuurlijk gedoemd, dat altijd. Het is een wonder dat er nog water uit de kraan komt.
Het enige verschil is de lagere theoretische kans op default, in geval van Fitch weet ik het zo niet maar bij de 2 andere zal dat in de tientallen procenten lopen. Maw, hechten we waarde aan iets wat nu 60% kans op default heeft terwijl dat dus 80 was?quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:09 schreef monkyyy het volgende:
Fitch Upgrades Greece to 'B-'; Outlook Stable
Een upgrade!
De Duitsers zullen dit blokkeren, en terechtquote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
[..]
dan neem ik de man niet echt serieus hoor, maar het goede nieuws is dat er die bankenunie wel gaat komen
Dan gaan Duitse Banken die van Italie, Cyprus en Griekenland steunenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hehheh. Ok, rephrase: hoe gaat dat helpen, zo'n bankenunie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |