abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 mei 2013 @ 22:41:00 #51
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_126456452
quote:
14s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:37 schreef MouzurX het volgende:
Europa heeft gewoon tijd nodig om weer op gang te komen omdat we hier niet aan de lopende band geld gaan printen.

Uiteindelijk zal het vast wel allemaal goed aflopen en dat we eindigen met een semi-federaal europa. Of de mensen het nou willen of niet. De meesten boeit het ook totaal niet, zolang het maar goed gaat(wat het nu tijdelijk niet gaat door enkele constructiefouten en een globale crisis)
Alle problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon zodra Europa een federale staat is?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 13 mei 2013 @ 22:45:38 #52
181126 MouzurX
Misschien?
pi_126456766
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:41 schreef Perrin het volgende:

[..]

Alle problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon zodra Europa een federale staat is?
Nee maar uiteindelijk verdwijnen onze problemen wanneer de economie in de wereld weer aantrekt. Ik zie ons gewoon niet terug gaan naar iets kleiners als de huidige EU, daar hebben de EU fascisten al teveel macht voor.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_126457765
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:39 schreef Perrin het volgende:
En als ze de nieuwe leningen ook niet kunnen terugbetalen? Weer meer lenen? Zo kost het ons alleen maar meer en meer geld..
Nee, dat is de gigantische misvatting! Kijk, er moet MEER gebeuren. Maar wat hier nu gebeurt, is dat ONZE banken en pensioenfondsen van een wisse dood gered worden. Als jij zegt: Laat maar vallen! Realiseer je dan wel WAT je vraagt. Een tsunami aan bank faillissementen, die de Nederlandse overheid NIET kan oplossen door een volgende greep in de staatskas.

Je hoort tal van mensen zeggen, dat we maar op moeten houden met de Euro. In de veronderstelling dat het verlies dan meevalt. Maar dat hangt HEEL erg af van onze mogelijkheden om openstaande vorderingen buiten Nederland gewoon door te laten lopen. Maar ik ben daar zelf HEEL somber over. En als de consequentie een defacto scheiding wordt tussen Noord en Zuid, waarbij 'Zuid' domweg de handen ineen slaat, en het Noorden laat rotten, en nog geen CENT meer betaalt, kunnen we vanaf 'scratch' opnieuw beginnen.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_126457903
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:41 schreef Perrin het volgende:
Het lijkt mij niet dat er iemand is die dat zegt. Maar je kunt ze ook groter maken. Overigens zijn de 'schuldenlanden' het best af, als de boel uiteen valt, en zij hun private en overheidsschuld domweg op 'NUL' zetten. Maar ook voor die landen is doorzetten met de EU uiteindelijk het beste. Alleen moeten ze wel met GROTE spoed geholpen worden aan geld om te investeren in hun economie, anders implodeert de boel alsnog. Dus Duitsland en Nederland: Kies eieren voor je geld!
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_126462619
Eieren voor je geld kiezen is de rekening nemen, hoe pijnlijk die ook is en te beginnen vanaf een solide basis. De oplossingen die hier worden voorgesteld zijn geen duurzame oplossingen, geld dat er niet is gaat immers niet terugbetaald worden. Nog meer geld ertegenaan smijten vergroot de uiteindelijke rekening alleen, het is een illusie dat je door liquiditeit solvabiliteitsproblemen/ concurrentieproblemen oplost. Het is niet voor niets dat de eurozone leiders dit langzaam doorkrijgen en het Cyprus template zullen toepassen bij een volgend eruptie van de crisis. De relatieve rust kan ondertussen goed gebruikt worden om posities af te bouwen, dat is echter geen oplossing hooguit een verschuiving van de rekening naar andere partijen.

Ohja, de doemscenario's die bestaan niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door piepeloi55 op 14-05-2013 00:41:27 ]
pi_126463162
zoals nederland? dus straks zijn de banken van de grote spaarders? hallo mevr u heeft 600.000 euro op onze bank staan? dat is nu 25000 aandelen van 10 euro met 0% dividend en 350.000 euro met 0,1% rente . bedankt en tot ziens
pi_126464327
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 00:53 schreef arjan1212 het volgende:
zoals nederland? dus straks zijn de banken van de grote spaarders? hallo mevr u heeft 600.000 euro op onze bank staan? dat is nu 25000 aandelen van 10 euro met 0% dividend en 350.000 euro met 0,1% rente . bedankt en tot ziens
Liever dat dan de belasting betaler er weer voor op draait. Bedrijven en banken moeten gewoon failliet kunnen gaan, de klanten en leveranciers horen met de gebakken peren te zitten en niet de belasting betalers.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 08:37:26 #58
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_126465333
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:30 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Je begrijpt het niet, als je die vergelijking maakt.
zelfs het omvallen van lehmannn viel achteraf mee en ok de instorting van GM is overleefd, het splitsen van de Euro zullen we ook wel overleven
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  dinsdag 14 mei 2013 @ 10:04:07 #59
38496 Perrin
pi_126466955
quote:
Omzet detailhandel hard gedaald

De Nederlandse detailhandel heeft de omzet in maart van dit jaar met 5,3 procent zien teruglopen vergeleken met dezelfde maand vorig jaar. De hoeveelheid verkochte spullen daalde met 7,8 procent, de prijzen waren 2,6 procent hoger. Dat blijkt dinsdag uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). .

De omzetdaling werd vooral veroorzaakt door een sterke krimp bij de non-foodwinkels (min 12 procent). De grootste klappen kregen de doe-het-zelfwinkels, kledingwinkels en textielsupermarkten.
pi_126467519
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 08:37 schreef HD9 het volgende:

[..]

zelfs het omvallen van lehmannn viel achteraf mee en ok de instorting van GM is overleefd, het splitsen van de Euro zullen we ook wel overleven
nou, dan zullen we het overleven van de euro ook wel overleven
pi_126467553
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:04 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af hoe de handel van amazon bijvoorbeeld daarin wordt meegeteld, en ook andere online retailers die uit het buitenland verzenden?
  dinsdag 14 mei 2013 @ 10:30:32 #62
38496 Perrin
pi_126467671
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af hoe de handel van amazon bijvoorbeeld daarin wordt meegeteld, en ook andere online retailers die uit het buitenland verzenden?
Daar gaan ongetwijfeld flink wat procenten van de totale omzet heen idd. En dat zal niet meegeteld worden bij de Nederlandse omzetcijfers, me dunkt.
pi_126467788
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Zouden dan ook al zoveel doe het zelvers hun gipsplaten en andere dingen online bestellen. ;)

Dat electronica en kleding steeds meer door mensen online in het buitenland gekocht worden staat natuurlijk buiten kijf en dat is dan ook een terechte opmerking.
pi_126468452
Ik weet wel dat dochterondernemingen van buitenlandse webshops worden meegrekend (idem voor instellingen met een in NL vaste inrichting). Of de bedrijven zoals Amazon die gevestigd zijn in het buitenland en uitsluitend daaruit leveren/verzenden worden meegenomen weet ik niet, maar volgens mij zijn dat soort webshops maar een heel klein deel van de totale markt op internet.

Het lijkt me overigens niet, als een Nederlander een euro uitgeeft in een buitenlandse 'stenen' winkel word dat ook niet meegeteld bij de Nederlandse detailhandel. Wel worden dan weer de uitgaven van buitenlanders in de Nederlandse 'stenen' winkels meegerekend. Denk dat dit ook geld voor de webshops.

[ Bericht 8% gewijzigd door piepeloi55 op 14-05-2013 10:59:30 ]
pi_126470095
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 08:37 schreef HD9 het volgende:
Het is maar wat je 'overleefd' noemt. Er is bijna VIER BILJOEN 'monopoly-geld' in de Amerikaanse economie gepompt om te voorkomen dat die acuut zou imploderen. Geld dat nog verdiend MOET worden, en van toekomstige generaties is 'geleend'. Schuld die is overgeheveld van de banken, en GM, naar de Federale overheid. En als DIE bel klapt, is er geen 'lender of last resort' meer over die de rotzooi op kan dweilen. Wat jij 'overleefd' noemt, is 'tijd gekocht'.
pi_126470331
De economie van de toekomst vergt een fundamenteel andere oriëntatie. Europa is voor die toekomst bepaald niet slecht gepositioneerd. Maar dat betekent ook niet dat het niet allemaal alsnog 'in tranen' kan eindigen, als we terugkeren op onze schreden, ons opsluiten in de monoculturele, nationalistische fortificaties van onze voorouders, en de deur dichtspijkeren. Terwijl we de dominante positie in de wereldeconomie cadeau doen aan de 'BRIIICS-landen'.
pi_126470529
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 11:45 schreef Duizend-Bommen het volgende:
De economie van de toekomst vergt een fundamenteel andere oriëntatie. Europa is voor die toekomst bepaald niet slecht gepositioneerd. Maar dat betekent ook niet dat het niet allemaal alsnog 'in tranen' kan eindigen, als we terugkeren op onze schreden, ons opsluiten in de monoculturele, nationalistische fortificaties van onze voorouders, en de deur dichtspijkeren. Terwijl we de dominante positie in de wereldeconomie cadeau doen aan de 'BRIIICS-landen'.
Ik heb eigenlijk meer vertrouwen in een eventuele samenwerking met de BRIICS dan de PIIGS.
pi_126471032
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 11:49 schreef Stezo het volgende:
Ik heb eigenlijk meer vertrouwen in een eventuele samenwerking met de BRIICS dan de PIIGS.
De kans is groot, dat de PIIGS en de BRIIICS elkaar zullen vinden, als we de Euro laten klappen. Want hoe wij zelf ook menen 'Gods-gift-to-humanity' te zijn, onze meerwaarde voor die landen is bescheiden. Maar wat nóg belangrijker is: We zijn al enige tijd bezig om hen, in NAVO-verband, en via de grootschalige manipulatie van geldstromen, en middels 'cyber-warfare' in een positie van afhankelijkheid te manoeuvreren.

Probeer je voor te stellen hoe de wereld eruit ziet, als de PIIGS-landen schuldenvrij zijn (omdat ze schulden aan 'ons' niet langer erkennen, en onze 'assets' in die landen hebben genationaliseerd), en wij de geldstromen uit de export naar die landen, de producten uit die landen moeten missen, terwijl we onze investeringen in die landen tot 'nul' af moeten schrijven. Moet je een fenomenaal zwaar type airbag hebben om die klap op te vangen!
pi_126472211
En al die landen zijn natuurlijk oh zo dom om niet te defaulten als ik jouw gedachtegang moet volgen. Er klopt niets van die redenatie, voor ons zijn er dan wat gerealiseerde verliezen (misschien wel een hele hoop), maar die verliezen zijn er nu ook al hetzij niet gerealiseerd. Daar komen we wel overheen, aangezien de onderliggende factoren hier beduidend beter zijn.

De probleemlanden daarentegen zijn het infuus dat hen in leven hield kwijt, afgesloten van de normale kapitaalmarkten en hebben vrijwel niets fundamenteels om het herstel van de klap in gang te zetten buiten de enorme pijnlijke maatregelen die nu al genomen worden.
pi_126472542
En de investeerders die na een dergelijk scenario wel geld willen steken doen dat in HUN belang (tegen een prikkie), niet in het belang van het probleemland.

En denk maar niet dat dergelijke landen zich daaruit kunnen devalueren (de enige optie die politici zien als ze geen hervormingen kunnen of willen doorvoeren), dat verhaal en de afloop daarvan kennen we al vele decennia/eeuwen.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 13:17:30 #71
38496 Perrin
pi_126473745
Publicatie van het UWV:

quote:
De horeca, catering en verblijfsrecreatie - Samenvatting sectorbeschrijving (pdf)

De sector heeft flink te leiden [sic :')] onder de crisis.
Het aantal WW-uitkeringen aan mensen uit de sector is meer dan verdubbeld sinds 2009 en het aantal vacatures is fors lager dan bij het uitbreken van de crisis in 2007/2008. Voor 2013 wordt rekening gehouden met een verdere afname van de bestedingen in de sector. Daarna stijgt het aantal vacatures waarschijnlijk, maar niet tot het niveau van 2007. Uitgaven in de horeca zijn een luxeartikel, waarop relatief snel wordt bezuinigd als de koopkracht minder wordt. Dat geldt niet voor alle segmenten in dezelfde mate. De werkgelegenheid in de fastservicesector is de afgelopen jaren gegroeid. Inmiddels merken ook de fastserviceketens een afname van de bestedingen. Restaurants en hotels voelen de crisis veel meer, vooral de ondernemers die afhankelijk zijn van de zakelijke markt. De drankensector heeft ook te leiden [sic :')] onder de crisis, maar daar is ook sprake van een meer structurele krimp.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 13:25:00 #72
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_126474068
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 12:01 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

De kans is groot, dat de PIIGS en de BRIIICS elkaar zullen vinden, als we de Euro laten klappen.
heel europa zit in een krimp en dat blijft zo tot de euro verdwenen is

dat komt door de economische divergentie in wisselkoersen binnen de muntunie, het beste zou zijn om die wisselkoersen opniew vast te stellen
lonne en kosten zouden dan in de PIGS landen met 60% dalen en voor het noorden met 40% stijgen

NWS / Werkloosheid griekse jongeren nu 67%
pi_126474739
Wat ik mij nog steeds afvraag is waarom de EU leiders zich zo verzetten tegen het ontbinden van de EU in zijn huidige opzet te samen met de euro. Het werk gewoon slecht,levert te veel problemen op her en der en toch wordt er standvastig vastgehouden aan het huidig model.
pi_126475068
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 13:42 schreef Iwanius het volgende:
Wat ik mij nog steeds afvraag is waarom de EU leiders zich zo verzetten tegen het ontbinden van de EU in zijn huidige opzet te samen met de euro. Het werk gewoon slecht,levert te veel problemen op her en der en toch wordt er standvastig vastgehouden aan het huidig model.
Wie worden erop afgerekend als de uiteindelijke rekening gepresenteerd word?

Daarbij is het besef een crisis van deze omvang, met dergelijke onderliggende structurele problemen, niet is op te lossen zonder de status quo ingrijpend aan te tasten nog niet geheel doorgedrongen. Al lijkt daar de laatste tijd verandering in te komen (cyprus template).
  dinsdag 14 mei 2013 @ 14:01:13 #75
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_126475602
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 13:50 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Wie worden erop afgerekend als de uiteindelijke rekening gepresenteerd word?

Daarbij is het besef een crisis van deze omvang, met dergelijke onderliggende structurele problemen, niet is op te lossen zonder de status quo ingrijpend aan te tasten nog niet geheel doorgedrongen. Al lijkt daar de laatste tijd verandering in te komen (cyprus template).
door steeds hel en verdoemenis te prediken als de EU wordt opgedoekt schuift men de oplossing voor zich uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')