Alle problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon zodra Europa een federale staat is?quote:Op maandag 13 mei 2013 22:37 schreef MouzurX het volgende:
Europa heeft gewoon tijd nodig om weer op gang te komen omdat we hier niet aan de lopende band geld gaan printen.
Uiteindelijk zal het vast wel allemaal goed aflopen en dat we eindigen met een semi-federaal europa. Of de mensen het nou willen of niet. De meesten boeit het ook totaal niet, zolang het maar goed gaat(wat het nu tijdelijk niet gaat door enkele constructiefouten en een globale crisis)
Nee maar uiteindelijk verdwijnen onze problemen wanneer de economie in de wereld weer aantrekt. Ik zie ons gewoon niet terug gaan naar iets kleiners als de huidige EU, daar hebben de EU fascisten al teveel macht voor.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alle problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon zodra Europa een federale staat is?
Nee, dat is de gigantische misvatting! Kijk, er moet MEER gebeuren. Maar wat hier nu gebeurt, is dat ONZE banken en pensioenfondsen van een wisse dood gered worden. Als jij zegt: Laat maar vallen! Realiseer je dan wel WAT je vraagt. Een tsunami aan bank faillissementen, die de Nederlandse overheid NIET kan oplossen door een volgende greep in de staatskas.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:39 schreef Perrin het volgende:
En als ze de nieuwe leningen ook niet kunnen terugbetalen? Weer meer lenen? Zo kost het ons alleen maar meer en meer geld..
Het lijkt mij niet dat er iemand is die dat zegt. Maar je kunt ze ook groter maken. Overigens zijn de 'schuldenlanden' het best af, als de boel uiteen valt, en zij hun private en overheidsschuld domweg op 'NUL' zetten. Maar ook voor die landen is doorzetten met de EU uiteindelijk het beste. Alleen moeten ze wel met GROTE spoed geholpen worden aan geld om te investeren in hun economie, anders implodeert de boel alsnog. Dus Duitsland en Nederland: Kies eieren voor je geld!quote:Op maandag 13 mei 2013 22:41 schreef Perrin het volgende:
Alle problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon zodra Europa een federale staat is?
Liever dat dan de belasting betaler er weer voor op draait. Bedrijven en banken moeten gewoon failliet kunnen gaan, de klanten en leveranciers horen met de gebakken peren te zitten en niet de belasting betalers.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 00:53 schreef arjan1212 het volgende:
zoals nederland? dus straks zijn de banken van de grote spaarders? hallo mevr u heeft 600.000 euro op onze bank staan? dat is nu 25000 aandelen van 10 euro met 0% dividend en 350.000 euro met 0,1% rente . bedankt en tot ziens
zelfs het omvallen van lehmannn viel achteraf mee en ok de instorting van GM is overleefd, het splitsen van de Euro zullen we ook wel overlevenquote:Op maandag 13 mei 2013 22:30 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet, als je die vergelijking maakt.
quote:Omzet detailhandel hard gedaald
De Nederlandse detailhandel heeft de omzet in maart van dit jaar met 5,3 procent zien teruglopen vergeleken met dezelfde maand vorig jaar. De hoeveelheid verkochte spullen daalde met 7,8 procent, de prijzen waren 2,6 procent hoger. Dat blijkt dinsdag uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). .
De omzetdaling werd vooral veroorzaakt door een sterke krimp bij de non-foodwinkels (min 12 procent). De grootste klappen kregen de doe-het-zelfwinkels, kledingwinkels en textielsupermarkten.
nou, dan zullen we het overleven van de euro ook wel overlevenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 08:37 schreef HD9 het volgende:
[..]
zelfs het omvallen van lehmannn viel achteraf mee en ok de instorting van GM is overleefd, het splitsen van de Euro zullen we ook wel overleven
Ik vraag me altijd af hoe de handel van amazon bijvoorbeeld daarin wordt meegeteld, en ook andere online retailers die uit het buitenland verzenden?quote:
Daar gaan ongetwijfeld flink wat procenten van de totale omzet heen idd. En dat zal niet meegeteld worden bij de Nederlandse omzetcijfers, me dunkt.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af hoe de handel van amazon bijvoorbeeld daarin wordt meegeteld, en ook andere online retailers die uit het buitenland verzenden?
Zouden dan ook al zoveel doe het zelvers hun gipsplaten en andere dingen online bestellen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af hoe de handel van amazon bijvoorbeeld daarin wordt meegeteld, en ook andere online retailers die uit het buitenland verzenden?
Het is maar wat je 'overleefd' noemt. Er is bijna VIER BILJOEN 'monopoly-geld' in de Amerikaanse economie gepompt om te voorkomen dat die acuut zou imploderen. Geld dat nog verdiend MOET worden, en van toekomstige generaties is 'geleend'. Schuld die is overgeheveld van de banken, en GM, naar de Federale overheid. En als DIE bel klapt, is er geen 'lender of last resort' meer over die de rotzooi op kan dweilen. Wat jij 'overleefd' noemt, is 'tijd gekocht'.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 08:37 schreef HD9 het volgende:
zelfs het omvallen van lehmannn viel achteraf mee en ok de instorting van GM is overleefd, het splitsen van de Euro zullen we ook wel overleven
Ik heb eigenlijk meer vertrouwen in een eventuele samenwerking met de BRIICS dan de PIIGS.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 11:45 schreef Duizend-Bommen het volgende:
De economie van de toekomst vergt een fundamenteel andere oriëntatie. Europa is voor die toekomst bepaald niet slecht gepositioneerd. Maar dat betekent ook niet dat het niet allemaal alsnog 'in tranen' kan eindigen, als we terugkeren op onze schreden, ons opsluiten in de monoculturele, nationalistische fortificaties van onze voorouders, en de deur dichtspijkeren. Terwijl we de dominante positie in de wereldeconomie cadeau doen aan de 'BRIIICS-landen'.
De kans is groot, dat de PIIGS en de BRIIICS elkaar zullen vinden, als we de Euro laten klappen. Want hoe wij zelf ook menen 'Gods-gift-to-humanity' te zijn, onze meerwaarde voor die landen is bescheiden. Maar wat nóg belangrijker is: We zijn al enige tijd bezig om hen, in NAVO-verband, en via de grootschalige manipulatie van geldstromen, en middels 'cyber-warfare' in een positie van afhankelijkheid te manoeuvreren.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 11:49 schreef Stezo het volgende:
Ik heb eigenlijk meer vertrouwen in een eventuele samenwerking met de BRIICS dan de PIIGS.
quote:De horeca, catering en verblijfsrecreatie - Samenvatting sectorbeschrijving (pdf)
De sector heeft flink te leiden [sic] onder de crisis.
Het aantal WW-uitkeringen aan mensen uit de sector is meer dan verdubbeld sinds 2009 en het aantal vacatures is fors lager dan bij het uitbreken van de crisis in 2007/2008. Voor 2013 wordt rekening gehouden met een verdere afname van de bestedingen in de sector. Daarna stijgt het aantal vacatures waarschijnlijk, maar niet tot het niveau van 2007. Uitgaven in de horeca zijn een luxeartikel, waarop relatief snel wordt bezuinigd als de koopkracht minder wordt. Dat geldt niet voor alle segmenten in dezelfde mate. De werkgelegenheid in de fastservicesector is de afgelopen jaren gegroeid. Inmiddels merken ook de fastserviceketens een afname van de bestedingen. Restaurants en hotels voelen de crisis veel meer, vooral de ondernemers die afhankelijk zijn van de zakelijke markt. De drankensector heeft ook te leiden [sic] onder de crisis, maar daar is ook sprake van een meer structurele krimp.
heel europa zit in een krimp en dat blijft zo tot de euro verdwenen isquote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:01 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
De kans is groot, dat de PIIGS en de BRIIICS elkaar zullen vinden, als we de Euro laten klappen.
Wie worden erop afgerekend als de uiteindelijke rekening gepresenteerd word?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:42 schreef Iwanius het volgende:
Wat ik mij nog steeds afvraag is waarom de EU leiders zich zo verzetten tegen het ontbinden van de EU in zijn huidige opzet te samen met de euro. Het werk gewoon slecht,levert te veel problemen op her en der en toch wordt er standvastig vastgehouden aan het huidig model.
door steeds hel en verdoemenis te prediken als de EU wordt opgedoekt schuift men de oplossing voor zich uitquote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:50 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Wie worden erop afgerekend als de uiteindelijke rekening gepresenteerd word?
Daarbij is het besef een crisis van deze omvang, met dergelijke onderliggende structurele problemen, niet is op te lossen zonder de status quo ingrijpend aan te tasten nog niet geheel doorgedrongen. Al lijkt daar de laatste tijd verandering in te komen (cyprus template).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |