Zwaar ben je niet, als je geld wilt besparen kan je ook een cassette met een 29 nemen, dat kan bij campa met dezelfde derailleur geloof ik.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:57 schreef Bismarck het volgende:
Dan heb je dus een 34-28 als lichtste verzet. Dat moet aardig lukken. Vraag bij mij is dus of de castette 12-29 (waarbij de 39-29 dan het lichtste verzet is) toereikend is, of dat ik beter voor een nieuw crankstel met een 34 binnenblad kan gaan. Dat 39-25 'm niet gaat worden besef ik ook.
Ik weeg 74 kg bij 1m83. Misschien tegen die tijd nog een kilootje lichter. Ben niet supergetraind, ik hoop ongeveer op 3500 km in de voorbereiding uit te komen.
http://app.strava.com/athletes/1820154
Ik fiets 'm met m'n chickquote:Op maandag 6 mei 2013 14:44 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nee, heb eigenlijk altijd wat bij me voor lekrijden. t zit in een klein zakje, en dat ligt altijd in mn helm, dus ik pak het zo mee. Tooltje en bandenplakkers neem ik eigenlijk nooit meer mee. Plakken onderweg is toch kut.
gaat er eigenlijk nog iemand naar Limburg donderdag voor de klimclassic? Ik doe m in ieder geval samen met fietsmaatje Jitze.
Je had natuurlijk allang gezien dat we al met een aardig ploegje van hier meedoen he. Effe buurten ergens in die week, waar overnacht je? Wij gaan op camping ferme noemie staan, net buiten Bourg d'Oisans. En wat is je startnummer?quote:Op maandag 6 mei 2013 15:57 schreef Bismarck het volgende:
Dan heb je dus een 34-28 als lichtste verzet. Dat moet aardig lukken. Vraag bij mij is dus of de castette 12-29 (waarbij de 39-29 dan het lichtste verzet is) toereikend is, of dat ik beter voor een nieuw crankstel met een 34 binnenblad kan gaan. Dat 39-25 'm niet gaat worden besef ik ook.
Ik weeg 74 kg bij 1m83. Misschien tegen die tijd nog een kilootje lichter. Ben niet supergetraind, ik hoop ongeveer op 3500 km in de voorbereiding uit te komen.
Ook in juli kan het in de Alpen wel eens een dag 5-10 graden zijn he (en dan vorst op de top) Als het een kille regenachtige dag is, moet je toch wat meer kleding meesjouwen.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ook, er gaat max 1 biba in dat tasje. De 2e biba neem ik mee in mijn zakje. Neem geen armstukken mee, windvest voor dalen is genoeg. Vanaf de start wordt er toch 40 gereden naar de 1e klim. Heb je het snel genoeg heet.
Alleen 110 en 160, allebei veel hoogtemeters en met lastige klimmetjes. Ze pochen er zelf een beetje mee dat er daardoor alleen maar serieuze fietsers op af komen, en niet zoveel pannekoeken die toch op elk bultje moeten lopen (zoals in de AGR)quote:Op maandag 6 mei 2013 16:41 schreef kanovinnie het volgende:
Is de klimclassic er ook in korter afstanden? Vanavond ff polsen of ik mijn chick zo ver krijg om mee te gaan.
Ik denk dat je meisje jou, de wielrennerij en fietsen in het algemeen voor eeuwig vervloekt als je haar deze tocht aanpraat zonder een beetje fietsconditie.quote:De KlimClassic is een ware klassieker voor de beste klimmers van Nederland. Als deelnemer bevindt u zich in goed gezelschap!
Uit de inschrijvingen blijkt dat maar liefst 70% van de deelnemers de 160 km route rijdt. De minimale afstand bedraagt 110 km. Zodoende staat een hoog niveau fietsers aan de start.
Ik heb geboekt via Alpe d'Huez Fietsreizen. Ik verblijf die week in het chalet La Grange Sportive. http://www.lagrangesportive.nl/ . We zitten een week in dat gebied en het idee is dat we die week benutten om nog wat bergen op te fietsen. Mijn startnummer is 474. Effe buurten in die week lijkt me top. Wellicht met z'n allen een tochtje fietsen.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:36 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je had natuurlijk allang gezien dat we al met een aardig ploegje van hier meedoen he. Effe buurten ergens in die week, waar overnacht je? Wij gaan op camping ferme noemie staan, net buiten Bourg d'Oisans. En wat is je startnummer?
Als je een compact crankstel monteert, is dat wel een fikse investering, maar je zou je andere crankstel dan ook wel kunnen verkopen. Op die compact kun je tenslotte zowel 34-50 als 53-39 bladen monteren, beiden met een 110 mm steekcirkel.
mijn vriendin alleen als taxiquote:Op maandag 6 mei 2013 16:44 schreef Gripper het volgende:
[..]
Alleen 110 en 160, allebei veel hoogtemeters en met lastige klimmetjes. Ze pochen er zelf een beetje mee dat er daardoor alleen maar serieuze fietsers op af komen, en niet zoveel pannekoeken die toch op elk bultje moeten lopen (zoals in de AGR)
Ik denk dat je meisje jou, de wielrennerij en fietsen in het algemeen voor eeuwig vervloekt als je haar deze tocht aanpraat zonder een beetje fietsconditie.![]()
Ik denk dat ook jij er flink moeite mee zult hebben, met de weinige km's die je dit jaar hebt gemaakt. Zelf vind ik het ook een pittige tocht.
Trouwens, taxi = Argentijns voor boven blond onder donker, dat weet je toch wel? Of is dit te vrijdag?quote:
53 en 34 voor kun je niet schakelen. Gaat je ketting van ratelen op het kleine blad. max 16 tandjes verschil.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:57 schreef Bismarck het volgende:
Ik wilde het niet zeggen maar on 7:15 uur (als dat nog steeds de starttijd is) kan het behoorlijk koud zijn op 800 meter.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:38 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ook in juli kan het in de Alpen wel eens een dag 5-10 graden zijn he (en dan vorst op de top) Als het een kille regenachtige dag is, moet je toch wat meer kleding meesjouwen.
Maar het wordt natuurlijk strakblauw, en hopelijk niet al te warm. Graadje of 20, net zoals nu.
En in Z.O. Azie heb je allemaal taxi girls, maar die besturen echt geen taxi......quote:Op maandag 6 mei 2013 16:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Trouwens, taxi = Argentijns voor boven blond onder donker, dat weet je toch wel? Of is dit te vrijdag?
Mooi laag startnummer, bijna vooraan (maar jij moet vroeg op, wij hoeven pas om 7:50 aan de bakquote:Op maandag 6 mei 2013 16:45 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Ik heb geboekt via Alpe d'Huez Fietsreizen. Ik verblijf die week in het chalet La Grange Sportive. http://www.lagrangesportive.nl/ . We zitten een week in dat gebied en het idee is dat we die week benutten om nog wat bergen op te fietsen. Mijn startnummer is 474. Effe buurten in die week lijkt me top. Wellicht met z'n allen een tochtje fietsen.
Tenzij je tubeless rijdtquote:Op maandag 6 mei 2013 17:05 schreef ThePlaneteer het volgende:
Hoe kun je nou zonder biba gaan fietsen, dan zit ik echt niet lekker op m'n fiets hoor
In dat geval doe oude dunne armstukken aan die ik later weg doe. Zit stiksel helemaal los. Neem jij 2 biba's mee?quote:Op maandag 6 mei 2013 16:38 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ook in juli kan het in de Alpen wel eens een dag 5-10 graden zijn he (en dan vorst op de top) Als het een kille regenachtige dag is, moet je toch wat meer kleding meesjouwen.
Maar het wordt natuurlijk strakblauw, en hopelijk niet al te warm. Graadje of 20, net zoals nu.
Afgelopen zaterdag had (tijdens de koers notabene) Terpstra ook gewoon een pompje en een zadeltasje op zijn fiets zitten.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:56 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
[Soignee alert aan] Niets aan een fiets wat een prof ook niet heeft[Soignee alert uit]
De laatste Marmotte die ik gereden heb, was het 4 graden met regen op de Galibier.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ook, er gaat max 1 biba in dat tasje. De 2e biba neem ik mee in mijn zakje. Neem geen armstukken mee, windvest voor dalen is genoeg. Vanaf de start wordt er toch 40 gereden naar de 1e klim. Heb je het snel genoeg heet.
Zag ook zo'n foto van Kaas in kort-kort. Held is dat.quote:Op maandag 6 mei 2013 17:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De laatste Marmotte die ik gereden heb, was het 4 graden met regen op de Galibier.
Ik heb nog een foto waar ik tussen metershoge sneeuwwanden fiets
Die foto van Kaas was volgens mij van 2000.quote:Op maandag 6 mei 2013 17:58 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zag ook zo'n foto van Kaas in kort-kort. Held is dat.
Nog maar eens goed lezen dan.quote:
Kaas is sowieso held. Heeft ook in de regen gefietst, maar ook al niet gefietst, toch eindbaas omdat kaas.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nog maar eens goed lezen dan.
Kaas heeft volgens mij in 1999 en 2000 de Marmotte gefietst. Ik ook (beide mooi weer).
En bovendien heb ik 'm in 2001 gefietst, in de regen. Kaas niet.
In 2002 ben ik niet gestart, omdat het slecht weer was. Volgens mij Kaas ook niet, want die zou helemaal niet rijden.
Die paar spatjes die Kaas op de Croix de Fer had in 2000 kun je amper regen noemenquote:Op maandag 6 mei 2013 18:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kaas is sowieso held. Heeft ook in de regen gefietst, maar ook al niet gefietst, toch eindbaas omdat kaas.
Velen hier hebben inderdaad een status. Jij bent de D1 man, daar kom je nooit meer vanaf. Eentwee is de koopjesjager. Forever. Grip de BBQ meister. Dan hebben we Robin - man in tights (nick ff kwijt). Buurman en Buurman. Ik ben natuurlijk de man van de Okselachtige gemiddeldes, en de dikzak van het topic..quote:
Can't beat me! Pussy!quote:Op maandag 6 mei 2013 18:30 schreef Patroon het volgende:
Ga ff naar het fitness en superdudes topic met je niets zeggende huismoeder fitness oefeningen.
Het is wel jammer dag die okselachtige gemiddeldes niet meer de top van het forum zijn. Niveau is gestegen. Ik ben trots op mijn D1 status, mijn fundament namelijk.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:30 schreef Oksel het volgende:
[..]
Velen hier hebben inderdaad een status. Jij bent de D1 man, daar kom je nooit meer vanaf. Eentwee is de koopjesjager. Forever. Grip de BBQ meister. Dan hebben we Robin - man in tights (nick ff kwijt). Buurman en Buurman. Ik ben natuurlijk de man van de Okselachtige gemiddeldes, en de dikzak van het topic..
Global warming takes its tollquote:Op maandag 6 mei 2013 18:59 schreef MCH het volgende:
Is Knut de Ijsbeer overleden of zie ik hem gewoon over het hoofd?
Tsja, van veel lichamelijk werk wordt je sterk. Niet dat ik ook maar enig benul heb van wat burpees en airsquats zijn hoor. Ik heb zo'n bruin vermoeden dat je binnenkort hier komt vragen of die testosteron spuiten en pillen ook goed helpen om nog hogere Okkieachtige gemiddelden te behalen. Maar eigenlijk zijn die resultaten van je vriendin nog veel hoopgevender.................quote:Op maandag 6 mei 2013 18:21 schreef Oksel het volgende:
Vandaag PowerContest gedaan.. gvd, zwaar.
AMRAP - As many repeats as possible - tijd 6 minuten.
10 stuks full burpees
10 stuks airsquats (reedt op zo'n stepbankje)
10 stuks knees2elbows (liggend op grond)
Vorige keer 130 reps, vriendin 140. Ik dit keer 153, vriendin 156.
Verschil is dat ze helemaal kapot is, en ik binnen 3 minuten op adem ben. Ze is lichamelijk fitter, maar conditioneel slechter. Mijn conditie is te goed voor m'n dikke lijf..Merk ik ook tijdens het fietsen, mensen om me heen puffen en hijgen, terwijl mijn benen pijn doen.
Dan solliciteer ik wel voor Noob in trainingquote:Op maandag 6 mei 2013 18:30 schreef Oksel het volgende:
[..]
Velen hier hebben inderdaad een status. Jij bent de D1 man, daar kom je nooit meer vanaf. Eentwee is de koopjesjager. Forever. Grip de BBQ meister. Dan hebben we Robin - man in tights (nick ff kwijt). Buurman en Buurman. Ik ben natuurlijk de man van de Okselachtige gemiddeldes, en de dikzak van het topic..
Ik doe hem samen met 2 neven en een oom.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:44 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nee, heb eigenlijk altijd wat bij me voor lekrijden. t zit in een klein zakje, en dat ligt altijd in mn helm, dus ik pak het zo mee. Tooltje en bandenplakkers neem ik eigenlijk nooit meer mee. Plakken onderweg is toch kut.
gaat er eigenlijk nog iemand naar Limburg donderdag voor de klimclassic? Ik doe m in ieder geval samen met fietsmaatje Jitze.
MarcoD sliep in Haarlem bij z'n chick, uiteraard wel op de fiets gegaan!quote:Op maandag 6 mei 2013 16:42 schreef kanovinnie het volgende:
Tis trouwens mooi weer en het pont is goed vol, maar marcod is nergens te bekennen!
Nee, dat niet. Maar in mijn carrière al wel een stuk of 5 cyclo's met stromende regen en een graad of 5.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:17 schreef kaasplankje het volgende:
Wij hebben in maart al 309km gefietst in sneeuw, 5 graden en ijskoude wind hé Wombcat?
20 gemiddeld alles in de stad. Niet echt Okselachtig.quote:Op maandag 6 mei 2013 20:05 schreef Wombcat het volgende:
Moet je dan je okselachtig gemiddelde er niet bij plaatsen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |