Wind mee, viaduct af?quote:Op maandag 6 mei 2013 12:09 schreef kanovinnie het volgende:
Topsnelheid gister was 45.4 voor de geintereseerden
De kleinste van Rose Extreme en Continental zijn zadeltasjes die echt niet tegen een RadioShack broek aanschuren maar waar wel één biba en één bandenlichter in passen.quote:Op maandag 6 mei 2013 11:25 schreef kanovinnie het volgende:
Zegguh, mijn zadeltasje schuurt blijkbaar mijn koersbroeken kapot. Hebben meer mensen hier last van? Zit er aan te denken om alles gewoon in een zwarte bidon te flikkeren, ik heb meestal toch maar 1 bidon nodig. En als ik dan een belachelijke afstand ga fietsen dat ik er 2 nodig heb kan ik voor die ene keer wel even het zadeltasje erop plakken.
OF kent iemand hier een zadeltasje die niet de broek openschuurt?
Volgens mij is gewicht wel de laatste reden om je benen te scheren.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:16 schreef KolonelBroodje het volgende:
Zo mijn beentjes geschoren... alle beetjes gewicht eraf helpen
Hm, dat maakt 't wat moeilijker. Ik zal ff kijken of ik een leuke route tot in Frankrijk op gpsies kan zetten, op basis van mijn archiefroutes.quote:Op maandag 6 mei 2013 09:24 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Nee, ik moet het hebben van mijn topografisch inzicht (geluk) en verder dat boekje waar een paar kaartjes in staan. Eventueel kan ik natuurlijk nog wel wat landkaarten kopen hier bij de plaatselijke reisboekenwinkel.
Ik heb gewoon een good old handpompje, niks mis mee zolang je maar een goeie koopt.. Bij die patronen lijkt het me lastiger de druk goed te regelen en ben je toch altijd afhankelijk van patronen (ik ben het type wat heeeel snel iets vergeet mee te nemen, mn handpompje zit altijd aan de bidonhouderquote:
Viaduct op volgens mij, wind schuin.quote:
Handpomp en CO2 patronen op een trainingsrit. Toer- of clubrit uitsluitend CO2 patronen, handpomp kun je dan wel lenen.quote:
[Soignee alert aan] Niets aan een fiets wat een prof ook niet heeft[Soignee alert uit]quote:Op maandag 6 mei 2013 12:51 schreef iScream. het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een good old handpompje, niks mis mee zolang je maar een goeie koopt.. Bij die patronen lijkt het me lastiger de druk goed te regelen en ben je toch altijd afhankelijk van patronen (ik ben het type wat heeeel snel iets vergeet mee te nemen, mn handpompje zit altijd aan de bidonhouder)
Tuurlijk is dat te groot. het probleem is vooral dat ie wel heel laag hangt, en dat ie meteen vanaf je zadelpen dik is. Zo'n klein tasje ( Dees bijv. ) past veel beter in de holte onder je zadel, en die ruimte wordt dan ook echt benut.quote:
Vast wel. Overigens kun je een buitenband ook zonder lichters eraf halen (scheelt ook weer kans op een lekke band doordat je m lekprikt met een lichter)quote:Op maandag 6 mei 2013 13:22 schreef kanovinnie het volgende:
Passen daar 2 bandenlichters, 2 biba's en een multitool in?
Zadel die scheefgaat, dingetjes stellen. Vind het gewoon fijn om mee te hebben. Hoe haal jij een buba eraf zonder bandenlichter?quote:Op maandag 6 mei 2013 13:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
Vast wel. Overigens kun je een buitenband ook zonder lichters eraf halen (scheelt ook weer kans op een lekke band doordat je m lekprikt met een lichter)
En een multitool hoeft echt niet mee. Wat zou je met een tool kunnen fixen als er onderweg iets kapot gaat?
Die Rose Extreme is exact dezelfde, staat niet op hun site maar in Biketown voor 6,95. En het voordeel van dit tasje is dat het niet eens tegen je zadelpen zit aan te schuren. Maar of je er 2 BiBa's in krijgt... ik betwijfel he. Nooit geprobeerd overigens.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:19 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat te groot. het probleem is vooral dat ie wel heel laag hangt, en dat ie meteen vanaf je zadelpen dik is. Zo'n klein tasje ( Dees bijv. ) past veel beter in de holte onder je zadel, en die ruimte wordt dan ook echt benut.
Zelf met zachte kantoorhandjes is dat geen enkel probleem. Moeten het wel vouwbanden zijn uiteraard.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zadel die scheefgaat, dingetjes stellen. Vind het gewoon fijn om mee te hebben. Hoe haal jij een buba eraf zonder bandenlichter?
Gewoon de tanden erinquote:Op maandag 6 mei 2013 13:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zadel die scheefgaat, dingetjes stellen. Vind het gewoon fijn om mee te hebben. Hoe haal jij een buba eraf zonder bandenlichter?
Ik wil juist geen spul in mijn shirt....quote:Op maandag 6 mei 2013 13:31 schreef iScream. het volgende:
[..]
Gewoon de tanden erinKun je dan niet beter 1 of 2 losse imbussleuteltjes meenemen? En een tweede biba kan heus mee in je shirtzakje
Nieuw soort ijzerdieet? ;-) Ik heb zelf altijd een biba in mijn shirt, merk er eigenlijk niks van dat ik dat bij me heb.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
2 losse imbussleuteltjes in je shit teveel gewicht?
idd. ik knup er een zadeltas onder omdat ik verder wil fietsen bij een lekke band en zo min mogelijk in mijn jersey omdat ik niet met een paar stenen op mijn rug wil fietsen.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:02 schreef nodisch18 het volgende:
Je druk maken over wat profs doen, als je zelf maar met moeite de 30 aan weet te tikken
Dit bedoelde ik dus ook.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:13 schreef firewirecable het volgende:
[..]
idd. ik knup er een zadeltas onder omdat ik verder wil fietsen bij een lekke band en zo min mogelijk in mijn jersey omdat ik niet met een paar stenen op mijn rug wil fietsen.
Er is natuurlijk een verschil tussen 1 of 2 biba's van 70 gram en een klein CO2 ventieltje + 1 of 2 patronen en een paar stenen op je rug....quote:Op maandag 6 mei 2013 14:13 schreef firewirecable het volgende:
[..]
idd. ik knup er een zadeltas onder omdat ik verder wil fietsen bij een lekke band en zo min mogelijk in mijn jersey omdat ik niet met een paar stenen op mijn rug wil fietsen.
Heb je dan nooit zoiets van, laat die reserverommel maar zitten, 't zal wel loslopen?quote:Op maandag 6 mei 2013 14:29 schreef Gripper het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een verschil tussen 1 of 2 biba's van 70 gram en een klein CO2 ventieltje + 1 of 2 patronen en een paar stenen op je rug....
In mijn nieuwste shirtje zitten 3 hele kleine zakjes, en daar gaan nu alleen die genoemde zaken in (als het een rondje rundumhause is zelfs maar spul voor 1x lek) , telefoon + wat geld en pinpas en huissleutel. Reepje erbij en dan gana met die handel, niks uitpuilende zakken.
Straks tijdens de marmotte doe ik wel zo'n heel klein conti zadeltasje onder mn zadel, dan blijft er wat meer ruimte in de achterzakken beschikbaar voor mouwstukken, windvestje en extra repen.
Nee, heb eigenlijk altijd wat bij me voor lekrijden. t zit in een klein zakje, en dat ligt altijd in mn helm, dus ik pak het zo mee. Tooltje en bandenplakkers neem ik eigenlijk nooit meer mee. Plakken onderweg is toch kut.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb je dan nooit zoiets van, laat die reserverommel maar zitten, 't zal wel loslopen?
Meer fietsen > <90 > kopen.quote:
Werkt elke soort magneet erop?quote:Op maandag 6 mei 2013 14:43 schreef firewirecable het volgende:
Dit hangt er bij mij onder.... alleen gisteren zat die helemaal vol met gels en repen, sleutels etc...
[ link | afbeelding ]
Ik heb ook die lelijke cadence sensor magneet van Garmin vervangen voor een magneet in de crank
[ link | afbeelding ]
Ik heb in een winkel een paar "neodymium" magneten gehaald 12x5mm. Je kunt ze ook op Ebay enzo vinden (rare earth magnets)quote:
Nou? Nou? linkje?quote:Op maandag 6 mei 2013 15:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Toch mooi dat die video's er al zo snel staan, al zijn ze nogal saai. Toen ik m'n sticker omdeed kreukte die natuurlijk, en m'n zadeltas hing er overheen, dus ik was benieuwd of er wat van zou komen...
Mijn broer fietst op dezelfde fiets. Niks mis mee, fietst strak. Overigens heeft hij hem uit een tweede-hands partij gekocht, voorheen gebruikt door een amateurploeg.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:01 schreef Gripper het volgende:
hee kaas, is dit merk wat? Ik ken het helemaal niet, is het een beetje betrouwbaar?
http://link.marktplaats.nl/673573326
Je kunt gewoon wat hele kleine stickertje (2x 8 cm ofzo) van die grote lap afpeuteren en op een willekeurige plek plakken, ik had mijne op mijn bidon geplakt, werkt gewoon goedquote:Op maandag 6 mei 2013 15:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Toch mooi dat die video's er al zo snel staan, al zijn ze nogal saai. Toen ik m'n sticker omdeed kreukte die natuurlijk, en m'n zadeltas hing er overheen, dus ik was benieuwd of er wat van zou komen...
Linkjequote:
Ik zie je soms met een aardig zware cadans trappen. Zou lichter trappen niet lekkerder voor de knietjes zijn?quote:Op maandag 6 mei 2013 15:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Linkje
Zie ik ik machtig door het landscahp heen denderdat shirt met geel bij de schouders, rood-witte helm en gezichtshaar.
Tof!quote:Op maandag 6 mei 2013 15:49 schreef Bismarck het volgende:
Deze zomer ga ook ik de Marmotte fietsen. Op mijn fiets heb ik een Campa Chorus 11s met 53/39 voor en een 11-25 achter. Dat is natuurlijk niet toereikend om de Alpen mee over te komen. Het monteren van een 52-34 crankstel zou me ex montage al zo'n 340 euro kosten. Nu heeft Campa ook een 12-29 cassette in haar gamma, wat iets van 110 euro kost. Op verschillende fora lees ik dat mensen wel de Marmotte hebben gefietst met een 39 - 28 en dat dit best te doen is.
Los van de conditie (wat natuurlijk bepalend is op de vraag welk verzet je het best kan monteren), wat zijn jullie ervaringen en welk verzet gaan jullie gebruiken voor de Marmotte?
Ik trap zeker als ik moe ben vaak te zwaar ja, dat is iets waar ik telkens de fout mee inga. 90 omwentelingen per minuut zou veel beter zijn heeft Superher0 me indertijd verteld, maar ik denk er vaak pas aan als het pijn doet, vrij stom natuurlijk.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:49 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik zie je soms met een aardig zware cadans trappen. Zou lichter trappen niet lekkerder voor de knietjes zijn?
Die chick op skeelers bij de finish ging bijna vol in beeld op dr bek volgens mij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |