20 gemiddeld alles in de stad. Niet echt Okselachtig.quote:Op maandag 6 mei 2013 20:05 schreef Wombcat het volgende:
Moet je dan je okselachtig gemiddelde er niet bij plaatsen?
Dan kun je je afvragen waarom je met een 50 binnenblad wil rijden. Niet nagerekend, maar ik denk zo dat een tandje lichter achter ook bijna het verschil is tussen een 54 en een 50 voorblad.quote:Op maandag 6 mei 2013 20:26 schreef Wombcat het volgende:
Waarom kan op een klassieke dubbel dan geen 50/54?
Nou is 50 als buitenblad en 54 als binnenblad wel verkeerd, maar 54/50 moet toch wel kunnen?
En een 50 buitenblad op een dubbel moet ook zich kunnen. Je moet ze alleen wel vinden.
't is idd redelijk zinloosquote:Op maandag 6 mei 2013 20:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dan kun je je afvragen waarom je met een 50 binnenblad wil rijden. Niet nagerekend, maar ik denk zo dat een tandje lichter achter ook bijna het verschil is tussen een 54 en een 50 voorblad.
Hee psssst serieuze sjakie.... Misschien maakte muzas wel een typefoutje en bedoelde ie eigenlijk 50/34quote:
Nee, allang verjaard. Je zal 'm opnieuw moeten rijden.quote:Op maandag 6 mei 2013 21:31 schreef Oksel het volgende:
Heeft iemand eigenlijk nog het bestand van die 300 rit die ik wel mee was? Grip?
Dat is de oude half-step gearing. Die werkt idd niet perfekt bij 50-54 voor.quote:Op maandag 6 mei 2013 20:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dan kun je je afvragen waarom je met een 50 binnenblad wil rijden. Niet nagerekend, maar ik denk zo dat een tandje lichter achter ook bijna het verschil is tussen een 54 en een 50 voorblad.
quote:Half-Step Gearing
In the days of 4- and 5-speed freewheels , 8- and 10-speed bikes were commonly set up with chainwheels that were very close in size, for instance, 46/49, or 47/50. When used with typical freewheels of the era, the difference between the two front gears was about half as large as the difference between adjacent gears on the freewheel. (One reason for this was that early front derailers couldn't handle much more than a 3-tooth difference reliably!)
With half-step gearing, the larger shifts were made with the rear derailer, and the front was for fine tuning. This allowed an 8- or 10-speed set up to have a reasonable range with fairly close spacing of the gears.
Half-step uses all possible combinations, including those that run the chain at a fairly severe angle with a bad chainline. This was kind of marginal for 10-speeds.
Another disadvantage of half-step is that every other shift in the normal sequence is a double shift (front and rear derailers simultaneously). A great many cyclists bought into the concept of half-step or half-step-plus-granny gearing based on reading about it, but then found the complicated shift pattern inconvenient in practice. The many double shifts were especially difficult with the downtube shift levers prevalent at the time. Cyclists would then use the gears as if the bike were set up with crossover gearing, and wind up enduring unpleasantly large rear jumps.
Modern shift patterns use larger jumps on the chainwheels to select general ranges of gears, and fairly closely-spaced 7-or-more-speed clusters for the fine tuning. This simplifies the shifting pattern, allowing constant adjustment to different grades in rolling terrain, with only occasional need for a double shift. However, it is often necessary to "fish" for the right gear after shifting chainwheels, and the jumps are not as nicely-spaced as with half-step.
With today's improved equipment, half-step deserves another look, and it will be discussed again later in this article.
Half-Step Plus Granny
A variant on the half-step system is "half-step plus granny." This refers to a setup with a triple crank, where the larger two chainrings are close in size, for half-stepping, and with a much smaller "granny" chainring, typically in the 24-28 tooth range. The idea is to use the half-step gears for general cruising, and to have the granny chainring as a "bail-out" gear for the serious hills.
quote:Half-Step, a Second Look...
[This section added by John Allen...]
Today's better chains, cassettes and indexing make half-step systems worth a second look
Today's narrow, flexible chains and narrow-spaced cassettes handle the chain angles fine with the 6 or 7 sprockets of a half-step system. A narrow-cage racing front derailer accommodatesthe small step between the outer and middle chainwheels. This derailer shifts better than derailers that must be used with wide-step triple chainwheels. An 11-13-16-19-23-28-34 tooth 7-speed cassette and (for example) 24-42-46 tooth chainrings achieve an extremely wide range with even, narrow steps. Shifting only the rear derailer gives reasonable steps when accelerating, unlike with a a multi-range system. There also is less dishing of the rear wheel than with an 8- or-9-speed cassette, advantageous on a frame with narrow dropout spacing. The outer and middle chainwheels are centered over the cassette, even when a granny chainwheel is used, increasing cornering clearance and reducing the "Q factor".
You can always tell by the position of the levers how to shift to the next gear, without looking -- except, of course, with brake lever shifters that return to the same position after every shift. Indexed bar-end shifters or top-mount shifters are the ticket with half-step, making double shifts easy. The front lever usually isn't indexed, but positioning it by hand works fine, with only two or three steps.
Half-step gearing is most suitable for road riding, especially in flat terrain, where long distances must be covered in the same gear, allowing fine gradations to get closer to the "ideal" gear for the particular wind conditions. Half-step doesn't make much sense for choppy up-and-down off-road riding.
A half-step system today is definitely a tinkerer's project. No manufacturer offers an appropriate cassette -- so, it is necessary to mix and match sprockets. 7 sprockets can be installed on an 8/9/10 speed cassette body with a spacer, but only a shorter, older 7-speed cassette body lets you reduce dishing. 8-speed Shimano bar-end shifters (which work with 7-speed spacing and a slight alternate cable routting) may be a special-order item. 8-speed chain works with 7 speeds,, it is widely available, and it is more robust than 9-speed chain.
It is to be hoped that some manufacturer will make all the needed equipment available, as SRAM and Sturmey-Archer have done with hybrid gearing.
Als je oude zooi gebruikt kan het handig zijn, omdat je verzetten dichter bij elkaar liggen: b.v. 54-19 en 50-19 dichter bij elkaar dan 54-19 tov 54-23.quote:
Ik heb m nog wel ja, hij staat in m'n Garmin database. Je wilt m zeker op strava inladen als een van je heldendaden van vroegAh?quote:Op maandag 6 mei 2013 21:31 schreef Oksel het volgende:
Heeft iemand eigenlijk nog het bestand van die 300 rit die ik wel mee was? Grip?
Interessante stuff Ivo. Slimme mannen vroeger al om een gat tussen 2 kransjes op te vangen. Ik had er nog nooit van gehoord.quote:Op maandag 6 mei 2013 22:18 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat is de oude half-step gearing. Die werkt idd niet perfekt bij 50-54 voor.
Sheldon Brown hierover:
[..]
[..]
Samenvatting of een vertaling of allebei? Als je voorbladen slechts 4 tandjes verschillen en je schakelt achter eentje zwaarder, en tegelijkertijd vóór van groot naar klein, trap je dus een half tandje zwaarder.quote:
Die is een paar keer zwaarder dan TBT. Neuh dank je!quote:Op maandag 6 mei 2013 22:46 schreef eentwee het volgende:
Nog iemand die zaterdag de Waalse pijl gaat doen?
Ach het is ook pas mei he.quote:Op maandag 6 mei 2013 22:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die is een paar keer zwaarder dan TBT. Neuh dank je!
Joh, tegenwoordig kan ik in mei alleen maar zeggen dat ik voor de najaarsklassiekers train. Maar ik heb vorige week ook mijn eerste klassieker in de heuvels (nou ja, meer pukkeltjes hoor) van Henegouwen gereden. Welliswaar geen 220 km klassieker maar nog altijd de 135 km op m'n tandvlees uitgereden.quote:
Het was ook straf! Ik had er dit weekend nog last van. beetje geforceerd dus. Richt me nu op La Ronde Picarde half september. Lekker dagje in de Picardie 130 km wegtrappen. Heb ik in ieder geval nog een speciaal doel om voor te trainen, ook als het weer wat minder is doordeweeks. KlimClassic is ook erg zwaar als ik het parcours zo bekijk. Maar met een goede focus moet dat voor jou een eitje zijn. Succes!quote:Op maandag 6 mei 2013 23:23 schreef Tommeke het volgende:
Ik vind 135 km al straf. Ik rij donderdag de 160 km KlimClassic en ik weet nu al dat ik mezelf hoe dan ook leeg ga rijden.
Vorig jaar gereden. Toen was ik stukken minder dan nu, kunnen we mooi segmenten vergelijken.quote:Op maandag 6 mei 2013 23:36 schreef Oksel het volgende:
Afgelopen zaterdag compleet leeg gegaan op de 155km Klimtocht hier.. met amper HM's..
A.s. zaterdag Teckelenburg. De ekte mannenafstand. Ga 'm uitfietsen, in m'n eigen tempo, zonder geknal op 't vlakke zodat ik wat over heb op de heuvels (25% max). Zal ik m'n 27 cassette monteren?
Ik heb zo langzamerhand geen moeite meer met de duur van dit soort tochten. AGR, de klimclassic, ik ben altijd nog wel fris aan het eind. Duurconditie is echt wel goed door al die lange ritten van het vroege voorjaar.quote:Op maandag 6 mei 2013 23:23 schreef Tommeke het volgende:
Ik vind 135 km al straf. Ik rij donderdag de 160 km KlimClassic en ik weet nu al dat ik mezelf hoe dan ook leeg ga rijden.
Je rijd 150 km solo met 32 km/h en kan met je eerste koers met de A's mee dan ben je inderdaad niet sterk genoeg...quote:Op dinsdag 7 mei 2013 00:28 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb zo langzamerhand geen moeite meer met de duur van dit soort tochten. AGR, de klimclassic, ik ben altijd nog wel fris aan het eind. Duurconditie is echt wel goed door al die lange ritten van het vroege voorjaar.
Moet verdorie alleen nog sneller en sterker worden, ik lijk wel een randonneur nu.
Mijn probleem is dat ik meestal volle bak wil op die heuveltjes. Doe dit jaar lekker rustig aanquote:Op dinsdag 7 mei 2013 00:28 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb zo langzamerhand geen moeite meer met de duur van dit soort tochten. AGR, de klimclassic, ik ben altijd nog wel fris aan het eind. Duurconditie is echt wel goed door al die lange ritten van het vroege voorjaar.
Moet verdorie alleen nog sneller en sterker worden, ik lijk wel een randonneur nu.
Nooit gereden maar lijkt me wel tof. Hoe laat ga je?quote:Op maandag 6 mei 2013 22:46 schreef eentwee het volgende:
Nog iemand die zaterdag de Waalse pijl gaat doen?
Zo laat mogelijk starten altijd. Dus 9 of 10u. Denk dat 178 en 3600hm wel genoeg is om leuk te zijn eigenlijk, ook al is het tegen mijn principes om niet de langst aangeboden afstand te rijden.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 07:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nooit gereden maar lijkt me wel tof. Hoe laat ga je?
Hoe lang heb ik om er over na te denken?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 07:29 schreef eentwee het volgende:
[..]
Zo laat mogelijk starten altijd. Dus 9 of 10u. Denk dat 178 en 3600hm wel genoeg is om leuk te zijn eigenlijk, ook al is het tegen mijn principes om niet de langst aangeboden afstand te rijden.
Prima fietsweertje hoor, graad of 15. Ik zal me er vandaag eens over buigen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:04 schreef eentwee het volgende:
Zaterdagochtend?Voorlopig ziet het weer er niet best uit.
Wel regen. Ik heb voor zaterdag een 220km gepland staan. Toch maar eens spatbordjes kopen. Iemand tips voor een goed setje, niet te duur?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Prima fietsweertje hoor, graad of 15. Ik zal me er vandaag eens over buigen.
ass-savers... iets van 7.50 dacht ikquote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:28 schreef cafca het volgende:
[..]
Wel regen. Ik heb voor zaterdag een 220km gepland staan. Toch maar eens spatbordjes kopen. Iemand tips voor een goed setje, niet te duur?
Die rijd ik ook (als intervaltrainingquote:Op maandag 6 mei 2013 23:36 schreef Oksel het volgende:
Afgelopen zaterdag compleet leeg gegaan op de 155km Klimtocht hier.. met amper HM's..
A.s. zaterdag Teckelenburg. De ekte mannenafstand. Ga 'm uitfietsen, in m'n eigen tempo, zonder geknal op 't vlakke zodat ik wat over heb op de heuvels (25% max). Zal ik m'n 27 cassette monteren?
Ja, werkt dat echt?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:40 schreef the_critic het volgende:
[..]
ass-savers... iets van 7.50 dacht ik
als je echt droog wilt zijn... moet je thuis blijvenquote:
Hehe, dat snap ik. Maar dit werkt net zo goed als een "echt" spatbord? Ik zal eens kijken.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:59 schreef the_critic het volgende:
[..]
als je echt droog wilt zijn... moet je thuis blijven
nee natuurlijk niet, vanaf je achterwiel spettert het ook op je schoenen en ook vanaf het voorwiel.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:02 schreef cafca het volgende:
[..]
Hehe, dat snap ik. Maar dit werkt net zo goed als een "echt" spatbord? Ik zal eens kijken.
Zijn leuke kanotochten in de ardennen hoorde ik pas.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:04 schreef kanovinnie het volgende:
Zijn er naast de marmotte nog andere leuke tochten om in de zomer/najaar te fietsen? Vind het wel leuk om volgend jaar mijn training ergens op te richten.
Overal zijn leuke kanotochten. Maar ik wil fietsen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:58 schreef Oksel het volgende:
[..]
Zijn leuke kanotochten in de ardennen hoorde ik pas.
Betere tip: ga eens naar CCR in de Ardennen. Kost geen drol, huis vol met fietsers, aardige mensen en voldoende gps-routes vanaf het huis die langs alle bekende klimmetjes voeren.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:04 schreef kanovinnie het volgende:
Zijn er naast de marmotte nog andere leuke tochten om in de zomer/najaar te fietsen? Vind het wel leuk om volgend jaar mijn training ergens op te richten.
Allernieuwste Pina voor maar 800 euroquote:Te koop nieuwste model Pinarello.
Dit model is zo nieuw dat hij alleen via mij te bestellen is.
Gekocht rechtstreeks uit de fabriek.
Volledige garantie op papier.
Geregistreerd bij ChinCardsports in Sjanghai.
Met framenummer: 1234567890CN.
In alle maten leverbaar.
Levertijd 26 maanden als je geluk hebt.
Meerder kleuren leverbaar, als het maar zwart is.
Door rechtstreekse levering aan de consument voordelig voor u en een dikke winst voor mij.
(Het gaat hier niet om persoonlijk gewin of bedrog maar om de beste kwaliteit/prijsverhouding voor u als klant)
Gaarne eerst volledige bedrag overmaken waarna bestelling volgt.
Door de vele bestellingen kan er vertraging optreden in het productieproces waardoor levering uitgesteld zal worden.
Bij klachten garantie kunt u zich melden in Italië, Treviso.
Waarschijnlijk zullen ze het model in eerste instantie niet herkennen maar er zijn al verschillende fietsen op de weg te zien. Levering aan de dealers volgt op later tijdstip.
LET OP: er zijn verschillende neppers/replica's van dit model in omloop, let op de verschillen!!! Deze kunnen van inferieure kwaliteit zijn.
Marktplaatsverkopers van nep/replica's van Pinarello kunnen zich ook tot mij wenden om een leuk handeltje op te zetten. Wij staan immers voor kwaliteit en integriteit.
mvg,
Chin Yang Trading production installation management.
Amsterdam, Bijlmer.
Geen geld. En tijdens het wachten kunnen ze ook nog effe je huis schilderen of een straatje leggen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:27 schreef muzas het volgende:
http://link.marktplaats.nl/674365162
[..]
Allernieuwste Pina voor maar 800 euroen maar 2jaar wachten
![]()
Gelukkig ook in ''meerdere kleuren leverbaar, in de kleur zwart.''quote:
opvallen dat hij ''nep/replicia' en 'staan vor kwaliteit' in 1 zin noemt.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:45 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Gelukkig ook in ''meerdere kleuren leverbaar, in de kleur zwart.''![]()
En deze ook:
" Marktplaatsverkopers van nep/replica's van Pinarello kunnen zich ook tot mij wenden om een leuk handeltje op te zetten. Wij staan immers voor kwaliteit en integriteit. "
Hoe verhoudt de verkoop van nep Pinarello's zich tot integriteit?
Niks mooiers dan verdwaald raken en op eigen houtje weer thuis komen toch?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:10 schreef FredWielergek het volgende:
Ben van plan om een MIO cyclo te kopen, een navigatiesysteem. Ik ben geinteresseerd in 300 of 305. Wie heeft hier ervaring mee? Ik ben erg enthousiast geworden toen ik deze bij een vriend zag.
Ik twijfel dus tussen 300 of 305, bij 305 is volgens mij alleen de hartslag en de trapfrequentie extra. Is dat de moeite waard? Gaat wel om 50 euro verschil.
Tja daar heb je gelijk in. Is mijn eigen persoonlijke voorkeur.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:17 schreef iScream. het volgende:
[..]
Niks mooiers dan verdwaald raken en op eigen houtje weer thuis komen toch?Wat betreft je twijfel, de enige die hier iets zinnigs over kan zeggen ben jij zelf, vind jij hartslag en trapfrequentie relevant? Wil je bewust op je hartslag trainen? Dan is het de 50 euro waard ja, dan hoef je niet een aparte hartslagmeter aan te gaan schaffen.. Zo niet, dan niet
Persoonlijk vind ik trapfrequentie niet interessant, maar dat kan voor een ander weer heel anders zijn uiteraard.
Vandaar ook mijn knipoogquote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:01 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Tja daar heb je gelijk in. Is mijn eigen persoonlijke voorkeur.
Ik koop een navigator niet om niet verdwaald te zijn hoor, het fiets wel veel ontspannender als je niet te druk hoeft te maken waar ik langs moet.
Haha nu snap ik hetquote:Dit is een fake-advertentie om neppers, oem en replica's cynisch aan de kaak te stellen.
Wat heb jij toch altijd vette platen en filmpjesquote:
Hij was ook eigenlijk te grappig om serieus te zijnquote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:08 schreef ThePlaneteer het volgende:
Lol die Pinarello heeft een nieuwe toevoeging:
[..]
Haha nu snap ik het
Heerlijk dat geluid van die hoge velgen in het laatste filmpjequote:
Net vandaag zelf een nieuw stuurlintje erop laten zetten, de witte lizard Skin, en ik kan nu al zeggen dat ik nooit meer anders wil voelt echt super!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:10 schreef Steven184 het volgende:
Maakt het nog heel erg uit welk stuurlint ik koop, aangezien die van mij wel aan vervanging toe is.
Ik zat zelf bijvoorbeeld te denken aan een Fizik Performance of iets dergelijks, of is eentje Lizard Skins zijn meerprijs heel erg waard?
I'm with ^quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:19 schreef KolonelBroodje het volgende:
Net vandaag zelf een nieuw stuurlintje erop laten zetten, de witte lizard Skin, en ik kan nu al zeggen dat ik nooit meer anders wil voelt echt super!
Sterker nog bij bike discount (duitsland) voor 319 euro.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:06 schreef iScream. het volgende:
[..]
Vandaar ook mijn knipoogPersoonlijk zou ik overigens wel die extra 50 euro investeren, ik vind hartslag altijd wel interessant, vooral als je interval gaat doen uiteraard. Tis ook zonde als je na 3 maandjes toch ineens wel belang hebt bij een hartslagmeter. Overigens is ie bij Rose nu in de aanbieding voor 366.
voor 2 tientjes meer heb je bij Mantel gewoon een Garmin 800. Scoort toch iets beter bij de meeste tests..quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:32 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Sterker nog bij bike discount (duitsland) voor 319 euro.
Zitten de shifters nou bovenop het stuur? Dus als je op de remgrepen of in de beugels rijdt kun je niet schakelen... Op zich geen probleem... zo ging het met die buiscommandeurs jaren ook.. maar wel iets om rekening mee te houden.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:29 schreef HerrFritz het volgende:
Beste dames en heren,
Ik rijd inmiddels al anderhalf jaar op een 2e hands MTB en een stadfiets, Racepakkie en helm(nog zonder schoenen maar dat komt ook nog wel).
Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een degelijke racefiets die niet te duur is maar ook niet bij de eerste hobbel uit elkaar valt.
Nou kwam ik dit model tegen en vroeg me af of dat wat is. Ik vind de fiets er in ieder geval strak en mooi uitzien.
http://www.matrabike.nl/F(...)t-Road-Bike-Wit.aspx
Iemand tips waar op te letten als ik een nieuwe fiets wil kopen en verder nog wat wielren starter tips ??
welke gebruik je? 2.5 of 3.2 of nog een ander?? Ik rijd ook altijd blote handen (tenzij koud, dan lange handschoenen.. maar korte heb ik niet eens) dus was benieuwdquote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
I'm with ^
Had hiervoor altijd Fizik microtex, houdt wel lekker vast en is goed schoon te houden maar ook vrij dun en hard.
Ik rij veel met blote handen en de grip en comfort met lizardskins is echt onovertroffen! Zit er pas 2 weken op, dus ik kan nu nog niks zeggen over schoonhouden. Maar dat schijnt met een warm sopje en een spons heel aardig te lukken.
voor dat geld vooral een 2e hands gaan zoeken op Marktplaats oid. Maar er is een apart topic voor al deze vragen. SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #12 Lekker fietsenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:29 schreef HerrFritz het volgende:
Beste dames en heren,
Ik rijd inmiddels al anderhalf jaar op een 2e hands MTB en een stadfiets, Racepakkie en helm(nog zonder schoenen maar dat komt ook nog wel).
Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een degelijke racefiets die niet te duur is maar ook niet bij de eerste hobbel uit elkaar valt.
Nou kwam ik dit model tegen en vroeg me af of dat wat is. Ik vind de fiets er in ieder geval strak en mooi uitzien.
http://www.matrabike.nl/F(...)t-Road-Bike-Wit.aspx
Iemand tips waar op te letten als ik een nieuwe fiets wil kopen en verder nog wat wielren starter tips ??
Precies, ik zou daar echt geen geld aan besteden.. Als je per se een nieuwe wilt, zou ik toch minimaal voor Shimano 105 afmontage gaan. Qua tips, zoals muzas al zegt, is de maatgeving (framemaat) belangrijk. Voor bijvoorbeeld 800 euro heb je een degelijke fiets: http://www.12gobiking.nl/(...)lls_harrier_105_2012quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:35 schreef muzas het volgende:
[..]
Zitten de shifters nou bovenop het stuur? Dus als je op de remgrepen of in de beugels rijdt kun je niet schakelen... Op zich geen probleem... zo ging het met die buiscommandeurs jaren ook.. maar wel iets om rekening mee te houden.
Tips? Met dat budget zou ik nog ff doorsparen en lekker op de mtb blijven peddelen... En daarna naar een goede fietsenmaker gaan. Wat ik begrijp van de adepten in dit topic is de maat en hóe je op e fiets zit een van de belangrijkste aspecten van een fiets.
Anders zou ik met dat budget toch echt liever iets tweedehands willen dan die fiets.
Dank je! De foto's en filmpjes zijn gemaakt met een GoPro H3.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:17 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wat heb jij toch altijd vette platen en filmpjes
Kunnen we niet een keer een meet bij jou in Barcelona doen?
ik geloof de 2,5 maar weet het niet 100% zeker maar vind het dik genoegquote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:37 schreef the_critic het volgende:
[..]
welke gebruik je? 2.5 of 3.2 of nog een ander?? Ik rijd ook altijd blote handen (tenzij koud, dan lange handschoenen.. maar korte heb ik niet eens) dus was benieuwd
De 2.5, die andere wordt wel heel dik. Bedenk wel dat je stuur er een stuk dikker van wordt, dus met kleine handjes niet ideaal. Ik vind de 2.5 mm al zoveel comfort bieden, dat 1.8 misschien ook nog wel had gekund. Met mn vorige lintje zelfs met handschoenen aan soms nog tintelingen, deze weken sinds ik met lizards rij nog geen last van gehadquote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:37 schreef the_critic het volgende:
[..]
welke gebruik je? 2.5 of 3.2 of nog een ander?? Ik rijd ook altijd blote handen (tenzij koud, dan lange handschoenen.. maar korte heb ik niet eens) dus was benieuwd
Bijzonder rondjequote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:59 schreef heywoodu het volgende:
Ik wilde vandaag 67km fietsen zodat ik week 1 van mei af zou sluiten met minstens 200km, mooi gelukt
http://app.strava.com/activities/52846755
Ja dat rondje dicht bij Nunspeet heb ik totaal 6 keer gedaan, vond het wel een leuk stukje, lekker brede weg en geen tegemoetkomende auto'squote:
Ik begrijp die opmerkingen over testosteron niet helemaal ??quote:Op maandag 6 mei 2013 19:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Tsja, van veel lichamelijk werk wordt je sterk. Niet dat ik ook maar enig benul heb van wat burpees en airsquats zijn hoor. Ik heb zo'n bruin vermoeden dat je binnenkort hier komt vragen of die testosteron spuiten en pillen ook goed helpen om nog hogere Okkieachtige gemiddelden te behalen. Maar eigenlijk zijn die resultaten van je vriendin nog veel hoopgevender.................
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |