Ja denk ook dat die grote evenementen bijdragen aan het fiets imago. Vroeger waren die tochten vooral voor suffe oude mannen in lelijke grote fietsshirts. Tegenwoordig zijn die commerciele evenementen hipquote:Boskje schreef:
De populariteit van wielrennen bij vrouwen is de laatste jaren wel enorm toegenomen volgens mij. Er is tegenwoordig ook een behoorlijk aanbod aan kleding, fietsen etc. afgestemd op de vrouwelijke anatomie die de sport ook leuker maken voor de vrouwen. 10 jaar geleden was dit er allemaal nog niet.
Ik denk dat de hardlopers die slecht gekleed zijn (in loszittende kleding) zich vooral schamen voor hun lichaam, en de dames in strakke pakjes juist trots zijn op hun lichaam
Ik heb ehm.. 7 paar fietsschoenen, ben ik nu een vrouw?quote:Op zondag 5 mei 2013 20:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heb ik het eens over gehad met een vrouwelijke collega.
Op een gegeven moment hadden we het over schoenen, en toen zei ze: "als je hardloopt, kun je schoenen kopen, dat zal het zijn."
Eerlijk antwoord?quote:Op zondag 5 mei 2013 21:54 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik heb ehm.. 7 paar fietsschoenen, ben ik nu een vrouw?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om niet te vergeten dat het prof dames wielrennen ook veel meer aandacht heeft gekregen.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja denk ook dat die grote evenementen bijdragen aan het fiets imago. Vroeger waren die tochten vooral voor suffe oude mannen in lelijke grote fietsshirts. Tegenwoordig zijn die commerciele evenementen hip
Vandaag nog bijna een uur gefietst anders hoor. Bewijs staat in 't vorige topicquote:Op zondag 5 mei 2013 22:05 schreef eentwee het volgende:
Best veel nog voor iemand die bijna nooit fietst
denk dat je dan op een sigma uitkomt.. of had je daar al naar gekeken?quote:Op zondag 5 mei 2013 22:11 schreef Patroon het volgende:
Hoogachtende koopjeskoning Eentwee. Ik ben op zoek naar een hartslagmeter en kmteller in 1 voor mijn vriendin. Zoiets als Polar cs100. Mooi basis met niet teveel fancy tools. Heb jij nog goede tips en dito prijsjes?
Is niet veel goedkoper dan cs100, zelfs duurder volgens mij. Ook war negatieve verhalen gelezen over hartslagmeters van Sigmaquote:Op zondag 5 mei 2013 22:31 schreef the_critic het volgende:
[..]
denk dat je dan op een sigma uitkomt.. of had je daar al naar gekeken?
zie bij mantel dat daar de goedkoopste sigma (85euro) 25euro goedkoper is dan de goedkoopste polarquote:Op zondag 5 mei 2013 22:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Is niet veel goedkoper dan cs100, zelfs duurder volgens mij. Ook war negatieve verhalen gelezen over hartslagmeters van Sigma
quote:Op zondag 5 mei 2013 22:04 schreef eentwee het volgende:
Vast zoveel als ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die CS100 is prima. Wel uitkijken dat je er een met een volledige softe borstband koopt, anders gaat ze dat echt niet fijn vindenquote:Op zondag 5 mei 2013 22:33 schreef Patroon het volgende:
Is niet veel goedkoper dan cs100, zelfs duurder volgens mij. Ook war negatieve verhalen gelezen over hartslagmeters van Sigma
dat komt allemaal met de tijdquote:Op zondag 5 mei 2013 22:38 schreef Maxbet het volgende:
Ik heb één paar schoenen en twee paar wielen, maar helaas nog steeds gen armstukken of overschoenen.
En nu slapen, morgen vroeg op voor werk.
Dat ga ik de volgende keer ook proberen! Als het 3km/u scheelt......quote:Op zondag 5 mei 2013 22:42 schreef tes.je het volgende:
Vandaag ruim 100 kilometer gefietst. Ging vaak best hard, met 33 km per uur! Gek hoe makkelijk dat voelt, zolang je in het wiel zit bij iemand.
Niet teveel gebruiken hoor dat bed, slijt het vanquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Patroon: weet zo uit mijn hoofd geen goede aanbiedingen. Maar je kunt idd even zoeken op de Sigma 2209 of idd zo'n Polar.
Klopt, verwacht tegen de herfst wel al wat meer te hebben..quote:
quote:Op zondag 5 mei 2013 23:05 schreef KolonelBroodje het volgende:
Tommeke werk jij bij belga harkstede? en zoja wanneer want dan kom ik binnenkort even langs om van alles en nog wat aan te schaffen, nieuwe outfit, binnenbandjes, kettingspons en reineger en dergelijke, met een dikke forumkorting oké?
Ik heb het plan opgevat om, samen met mijn buurman, aanstaande woensdagmiddag vanuit Eindhovenquote:
Heb je een GPS? Ik kan je een aantal mooie alternatieven geven. O.a. oudoe spoordijken tussen Huy en Ciney en van Givet naar Mariembourg.quote:Op maandag 6 mei 2013 07:44 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Ik heb het plan opgevat om, samen met mijn buurman, aanstaande woensdagmiddag vanuit Eindhovennaar Parijs te gaan fietsen. Nu heb ik inmiddels een boekje (Paul Benjaminse) gekocht over een mogelijk route naar Parijs via Dinant - Laon.
[ afbeelding ]
Aangezien jij (of wellicht iemand anders) veel ervaring hebt in dit gebied vroeg ik me af of je iets kan vertellen over mooie routes etc.
Verder kan ik ook wel wat tips gebruiken van een eckte-bazen-randonneur.![]()
Mijn voornemen is om gewoon op mijn racefiets de juiste kant op te fietsen. Ik heb gisteren mijn rugzakje als proef ingepakt en die blijkt zo'n 4 kg te wegen. Het plan is om onderweg in hotel/B&B's te overnachten.
Uiteindelijk doel is om op zaterdag bij de Eifeltoren aan te komen al waar mijn vriendin ons op komt pikken om zondag weer naar huis te tuffen in de auto.
Benjaminse heeft nog al eens de neiging om onverharde wegen en stukken met veel obstakels in zijn route op te nemen. Geen probleem als je met een tour fietst bent maar voor de racefiets minder geschikt.quote:Op maandag 6 mei 2013 07:44 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Ik heb het plan opgevat om, samen met mijn buurman, aanstaande woensdagmiddag vanuit Eindhovennaar Parijs te gaan fietsen. Nu heb ik inmiddels een boekje (Paul Benjaminse) gekocht over een mogelijk route naar Parijs via Dinant - Laon.
[ afbeelding ]
Aangezien jij (of wellicht iemand anders) veel ervaring hebt in dit gebied vroeg ik me af of je iets kan vertellen over mooie routes etc.
Verder kan ik ook wel wat tips gebruiken van een eckte-bazen-randonneur.![]()
Mijn voornemen is om gewoon op mijn racefiets de juiste kant op te fietsen. Ik heb gisteren mijn rugzakje als proef ingepakt en die blijkt zo'n 4 kg te wegen. Het plan is om onderweg in hotel/B&B's te overnachten.
Uiteindelijk doel is om op zaterdag bij de Eifeltoren aan te komen al waar mijn vriendin ons op komt pikken om zondag weer naar huis te tuffen in de auto.
Nee, ik moet het hebben van mijn topografisch inzicht (geluk) en verder dat boekje waar een paar kaartjes in staan. Eventueel kan ik natuurlijk nog wel wat landkaarten kopen hier bij de plaatselijke reisboekenwinkel.quote:Op maandag 6 mei 2013 09:18 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Heb je een GPS? Ik kan je een aantal mooie alternatieven geven. O.a. oudoe spoordijken tussen Huy en Ciney en van Givet naar Mariembourg.
Je kunt GPX tracks natuurlijk ook gewoon uitprinten.quote:Op maandag 6 mei 2013 09:24 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Nee, ik moet het hebben van mijn topografisch inzicht (geluk) en verder dat boekje waar een paar kaartjes in staan. Eventueel kan ik natuurlijk nog wel wat landkaarten kopen hier bij de plaatselijke reisboekenwinkel.
quote:Op maandag 6 mei 2013 09:20 schreef janatwork het volgende:
[..]
Benjaminse heeft nog al eens de neiging om onverharde wegen en stukken met veel obstakels in zijn route op te nemen. Geen probleem als je met een tour fietst bent maar voor de racefiets minder geschikt.
Goede tipquote:Op maandag 6 mei 2013 09:32 schreef cafca het volgende:
[..]
Je kunt GPX tracks natuurlijk ook gewoon uitprinten.
Ik zit nu op ± 4 kg. Waarvan volgens mij het grootste gedeelte puur de rugtas isquote:Op maandag 6 mei 2013 09:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Benjaminse schrijft meer voor mensen als ik (vakantietractors met 32 tot 42 mm banden en lompe bagagetassen) dan voor racefietsers...dus je kan erop rekenen dat er onverharde stukken tussen zitten! Wel waarschuwt hij daar over het algemeen voor. Benieuwd hoe op dag 3 je rug aanvoelt van die rugtas, maar je neemt zo te zien heel weinig mee, dus dat zal wel meevallen denk ik.
Uitspoelen in je hotel 's avonds en drogen met de haardroger. De achte vakantiefietser kan trouwens ook sokken drogen in een Dyson Airblade, al vergt dat wel enige oefeningquote:
Verwacht maar niet te veel van het shirt.. Die van mij heb ik meteen ergens achterin mijn kast gegooid, denk ook niet dat ie daar snel weer uit komt! Ik heb overigens de 110 gefietst gister, maar 1x een ravitaillering langs de kant gezien (waar 2x op de kaart stond meende ik?!). Zal wel aan mij gelegen hebben! Leuk tochtje trouwens, op die betonbakken midden op de weg na..quote:Op maandag 6 mei 2013 10:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Het was erg recht toe recht aan ja. Benieuwd naar de maat van het shirt, ik krijg het thuis gestuurd, maar ze zeiden bij de inschrijfing dat het wat krap viel. Leren ze het nou nooit?
Heb je de eerste soms gemist? Vlak voor het splitspunt? Die was wat gaar aangegegeven ja, je moest een zijweggetje in tussen een stel huizen, maar er reden zat door zonder het bodje te zien. was een routebordje met in vilstift 'ravitailering 100 m linksaf' ofzo. Niet echt duidelijk.quote:Op maandag 6 mei 2013 10:25 schreef iScream. het volgende:
[..]Ik heb overigens de 110 gefietst gister, maar 1x een ravitaillering langs de kant gezien (waar 2x op de kaart stond meende ik?!). Zal wel aan mij gelegen hebben! Leuk tochtje trouwens, op die betonbakken midden op de weg na..
Waren er ook 2. Eerste langs de ringvaart in Huigsloot, (op ongeveer 35km?) en de tweede bij vrouwenakker (op ongeveer 75km).quote:Op maandag 6 mei 2013 10:25 schreef iScream. het volgende:
[..]
Verwacht maar niet te veel van het shirt.. Die van mij heb ik meteen ergens achterin mijn kast gegooid, denk ook niet dat ie daar snel weer uit komt! Ik heb overigens de 110 gefietst gister, maar 1x een ravitaillering langs de kant gezien (waar 2x op de kaart stond meende ik?!). Zal wel aan mij gelegen hebben! Leuk tochtje trouwens, op die betonbakken midden op de weg na..
Hahhaa, dat dacht ik al ja.. Ik zag alleen ravitaillering 100 meter, vervolgens niks gezien, ook net lekker tempo aan het draaien dus ook geen zin om om te kerenquote:Op maandag 6 mei 2013 10:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Heb je de eerste soms gemist? Vlak voor het splitspunt? Die was wat gaar aangegegeven ja, je moest een zijweggetje in tussen een stel huizen, maar er reden zat door zonder het bodje te zien. was een routebordje met in vilstift 'ravitailering 100 m linksaf' ofzo. Niet echt duidelijk.
ik heb er geen ervaring mee, maar hoop iig dat je wel witte schoenen op het oog hebt!quote:Op maandag 6 mei 2013 10:50 schreef iScream. het volgende:
Iemand trouwens ervaringen met Mavic fietsschoenen? Ik vind ze qua uiterlijk erg mooi, zit ook wel fijn bij het passen, maar toch wel benieuwd naar wat ervaringen tijdens het fietsen (heb de Avenge op het oog)
quote:Op maandag 6 mei 2013 11:35 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb een kleine, maar toch heb ik er problemen mee.
Weer een goed voorbeeld waarom enorme zadeltassen op geen enkele fiets zouden mogen zitten.quote:Op maandag 6 mei 2013 11:25 schreef kanovinnie het volgende:
Zegguh, mijn zadeltasje schuurt blijkbaar mijn koersbroeken kapot. Hebben meer mensen hier last van? Zit er aan te denken om alles gewoon in een zwarte bidon te flikkeren, ik heb meestal toch maar 1 bidon nodig. En als ik dan een belachelijke afstand ga fietsen dat ik er 2 nodig heb kan ik voor die ene keer wel even het zadeltasje erop plakken.
OF kent iemand hier een zadeltasje die niet de broek openschuurt?
quote:Op maandag 6 mei 2013 11:52 schreef Gripper het volgende:
[..]
Weer een goed voorbeeld waarom enorme zadeltassen op geen enkele fiets zouden mogen zitten.
Er zijn twee oorzaken waar je eenvoudig wat aan kan doen:
1. je tas is te groot, en dan is jouw visie van een klein zadeltasje anders dan de mijne... koop zo'n superklein tasje waar alleen 1 biba, pompje/CO2 patroon in past. Dat valt weg in de holling van je zadel en dan raak je m niet.
2. Je poten zijn te dik. Zorg dat je benen dunner en strakker worden, dan raak je ook niks meer en kan je lekker zonder zorgen met die koffer onder je zadel blijven rijden
Als je dan toch perse iets wilt veranderen, kies dan in godsnaam voor optie 1!
goed dat je dat zelf ook weet..quote:Op maandag 6 mei 2013 11:59 schreef cafca het volgende:
(Ja, ik weet dat deze foto minimaal 4 overtredingen op de soignee regels vertoont)
Maken jullie je serieus druk om zulk soort dingen?quote:Op maandag 6 mei 2013 12:02 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb nu trouwens een witte en zwarte bidon. Vond ik wel speels gezien ik een witte fiets met zwarte accenten heb. Of is dat juist uit den boze?
je hebt leuk games gespeelt gister?!quote:Op maandag 6 mei 2013 12:00 schreef firewirecable het volgende:
Nog een video van gisteren...
https://vimeo.com/6554737
Voor die 20 km die jij per maand fietst heb je heulemaal geen zadeltas nodig. Eraf met dat ding, dan hoeven die benen ook niet meer afgetraind te worden...quote:Op maandag 6 mei 2013 12:02 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb nu trouwens een witte en zwarte bidon. Vond ik wel speels gezien ik een witte fiets met zwarte accenten heb. Of is dat juist uit den boze?
absoluut... Soignee is de basis voor alle keuzesquote:Op maandag 6 mei 2013 12:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maken jullie je serieus druk om zulk soort dingen?
Maak jij je er niet druk om? Ben jij wel serieus bezig met de sport?quote:Op maandag 6 mei 2013 12:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maken jullie je serieus druk om zulk soort dingen?
Bitch please, gister bijna de 30 aangetiktquote:Op maandag 6 mei 2013 12:04 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Voor die 20 km die jij per maand fietst heb je heulemaal geen zadeltas nodig. Eraf met dat ding, dan hoeven die benen ook niet meer afgetraind te worden...
minuten?quote:Op maandag 6 mei 2013 12:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maak jij je er niet druk om? Ben jij wel serieus bezig met de sport?
[..]
Bitch please, gister bijna de 30 aangetikt
km/uur toen ik naar de snackbar sprinttequote:
Nee nog totaal niet, maar als ik het zo hoor fiets ik meer dan jijquote:Op maandag 6 mei 2013 12:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maak jij je er niet druk om? Ben jij wel serieus bezig met de sport?
Zijn er ook in het geel.... toch?quote:Op maandag 6 mei 2013 11:15 schreef the_critic het volgende:
[..]
ik heb er geen ervaring mee, maar hoop iig dat je wel witte schoenen op het oog hebt!
Zonder die zadeltas had je de 47 wel gehaald!quote:Op maandag 6 mei 2013 12:09 schreef kanovinnie het volgende:
Topsnelheid gister was 45.4 voor de geintereseerden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |