abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 mei 2013 @ 14:21:54 #76
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_126476517
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:10 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

De enige mooie grote steden die ik in Latijns Amerika heb gezien, zijn Rio, Cartagena, Medellin, Curitiba en Santiago. Quito is ook wel aardig en is prachtig gelegen, Mexico City is mooi op een andere manier.
Lima heb ik nauwelijks gezien. Buenos Aires vond ik dus niks, maar dat heb ik al eerder gezegd.

Echte mooie steden zijn vaak de middelgrote en kleinere, inderdaad: Guanajuato, Xalapa, San Christobal de las Casas en Oaxaca in Mexico, Guatapé in Colombia, Cuzco en Chachapoyas in Peru, Potosi in Bolivia, Bariloche in Argentinië, San Pedro de Atacama in Chili.
Denk dat de grotere steden teveel Europese kenmerken hebben, dat geldt volgens mij ook voor Montevideo (Uruguay). Je gaat niet naar Zuid-Amerika om klonen van Europese steden te zien, dus kan ik me voorstellen dat de wat kleinere, authentiekere stadjes veel toffer zijn.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 14 mei 2013 @ 14:22:27 #77
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126476540
In Nederland trouwens Utrecht, Maastricht en Den Bosch.
Leiden ben ik volgens mij nog nooit geweest, zal ik binnenkort eens doen.

Enschede is trouwens ook best mooi, had ik niet verwacht.
pi_126476576
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:18 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Volgens mij snapt niemand hier wat je met een communistisch uitziend Hong Kong bedoelt.
De bouwstijl?
Yep.

En dan heb ik het natuurlijk niet over de nieuwe gebouwen he. het ziet er (nogmaals, op momenten) zo vreselijk grauw uit.

Waarschijnlijk hielp het ook niet dat er een gigantisch dikke laag smog over de stad hing toen ik er was. Het was met andere woorden niet mogelijk om Kowloon te zien vanaf Hong Kong Island, op wat vage lichtvlekken in de mist na.

Nogmaals, het heeft zijn charme, maar ik vind het absoluut geen mooie stad. Ik weet dat het een andere kant heeft, en misschien ga ik er nog eens terug, maar wat ik ervan gezien heb deed me echt aan een communistisch bolwerk denken met name qua bouwstijl. Ondanks dat natuurlijk wel een geweldige ervaring.

De focus ligt eerst op Scandinavië, Zuid-Amerika en terug naar Australië en Nieuw-Zeeland. Misschien daarna nog eens een poging wagen in Azië :)
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  dinsdag 14 mei 2013 @ 14:25:28 #79
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_126476688
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:22 schreef Lemans24 het volgende:
In Nederland trouwens Utrecht, Maastricht en Den Bosch.
Leiden ben ik volgens mij nog nooit geweest, zal ik binnenkort eens doen.

Enschede is trouwens ook best mooi, had ik niet verwacht.
Mij verraste Dordrecht (de binnenstad dan).
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_126476807
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:10 schreef Individual het volgende:

[..]

Dit. ..en toch vind ik veel lelijke steden toch wel waard om te bezoeken. 'Lelijkheid' kan ook veel charme hebben. Chernobyl had ik niet willen missen.

Toch zijn de steden in dit topic wel waar ik wel zou kunnen wonen. Dat is bij de lelijke steden toch wat anders. Belfast is oh zo interessant. Toch zou ik er voor geen goud willen wonen.
Lelijkheid heeft zeker ook charme. Als is het maar omdat je godallemachtig blij kunt zijn dat je weer mag vertrekken :D En soms omdat achter lelijkheid een interessant verhaal schuilgaat.
pi_126476963
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:27 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Lelijkheid heeft zeker ook charme. Als is het maar omdat je godallemachtig blij kunt zijn dat je weer mag vertrekken :D En soms omdat achter lelijkheid een interessant verhaal schuilgaat.
Lelystad is inderdaad gebouwd in een periode van verstandsverbijstering. Je ziet het helaas in meer landen. Zoveel mogelijk uit de grond stampen. Afwerken is geen tijd of geld voor, met als gevolg lelijke betonnen bouwwerken zonder enige uitstraling. Op een paar eenzame prestigeprojectjes na natuurlijk.

Spanje en Griekenland zijn er ook erg goed in, helaas. Gelukkig zijn daar nog veel hele mooie steden over.

Edit: Las ik je post toch verkeerd. Dacht dat je begon met 'Lelystad heeft' :'). Ach ja, punt blijft staan.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  dinsdag 14 mei 2013 @ 14:34:27 #82
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126477102
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:31 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Lelystad is inderdaad gebouwd in een periode van verstandsverbijstering. Je ziet het helaas in meer landen. Zoveel mogelijk uit de grond stampen. Afwerken is geen tijd of geld voor, met als gevolg lelijke betonnen bouwwerken zonder enige uitstraling.
Hoog Catharijne in Utrecht, ik begrijp nog steeds niet dat dat kon in de jaren '70...

Al gaan ze nu ook weer vrolijk een oud huizenblok slopen, vanwege het nieuwe stationsgebied. Maar in ieder geval komt er weer water in de singels, die fout is dan uiteindelijk binnen 50 jaar hersteld.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 14:40:58 #83
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_126477379
Alhoewel de week dat ik er was het de hele week regende en ik er voor m'n werk was, heeft tallin toch een zeer positieve indruk bij mij achter gelaten.

Ik zou er graag nog eens naar terug gaan om wat meer tijd te besteden om de oude binnenstad te verkennen.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  dinsdag 14 mei 2013 @ 14:44:52 #84
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_126477565
..en toen verzandde dit topic ook in een lelijkste steden topic. :P

on topic:

Como, Italie

Heb er ook familie wonen, dus toegevoegde waarde. :)
reset
  dinsdag 14 mei 2013 @ 14:46:40 #85
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_126477667
Jaren 70/jaren 80,daarin zijn best veel lelijke panden gebouwd. Met gedateerde kleuren, rare hoekige ramen, etc. Wat ik ook een verschrikkelijk lelijk pand vind, is het Erasmus ziekenhuis in Rotterdam. What. The. Hell.

Lijkt ook aan sommige kanten een soort ruimtevaarthuis oid.
pi_126477705
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:44 schreef Individual het volgende:
..en toen verzandde dit topic ook in een lelijkste steden topic. :P

Hehe, inderdaad :+

Nog maar één dan. Ronda in Andalucie, Spanje. Dropje gebouwd op een berg, doormidden gespleten door een diepe kloof.

Prachtig Amfitheater ook _O_ Ben ik nog in geweest. Mooi oud stadje. Helaas maar een dag geweest op doorreis.
pi_126478109
Ronda, lijkt me inderdaad ook prachtig.
Ik zag het eens bij Wie is de mol?

Siena O+ met al die kronkelende straatjes, het piazza del campo en dan die prachtige kathedraal bovenop de heuvel waartegen de stad is gebouwd.

Rome
Firenze

Dolceacqua

San Gimignano

Barcelona

Londen

In Nederland (waar ik ben geweest):

Haarlem
Leiden
Middelburg
Naarden Vesting
Heusden
Den Bosch
Utrecht (oude gracht gedeelte)
Delft
Den Haag
Amsterdam
Oirschot
Ravenstein
Bergen op Zoom
Zutphen
Thorn
Maastricht
Oisterwijk
Plaatsjes als Giethoorn en Kalenberg/Ossenzijl (de minder grote en weinig toeristische versies van giethoorn)

[ Bericht 9% gewijzigd door Gitank2 op 14-05-2013 15:05:25 ]
Neil LOVES Carrots!
  dinsdag 14 mei 2013 @ 15:01:36 #88
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_126478434
Jeruzalem

Een gigantische geschiedenis en de oude stad is super!

De Citadel van Erbil lijkt me ook fantastisch te bezoeken trouwens.
reset
pi_126478683
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:25 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Mij verraste Dordrecht (de binnenstad dan).
[ afbeelding ]

Mij ook tijdens de 10 jaar dat ik er woonde :)
pi_126480708
Ronda idd! De geboorteplaats van de corridas.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_126493693
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:54 schreef Gitank2 het volgende:
Ronda, lijkt me inderdaad ook prachtig.
Ik zag het eens bij Wie is de mol?

[..]
Ronda bij Wie is de Mol ja? Die gaan we opzoeken *)
pi_126496013
Mijn top 10:
Praag
Boedapest
Barcelona
Londen
Parijs
Rome
Florence
Wenen
Brugge
Krakow
  dinsdag 14 mei 2013 @ 21:01:59 #93
330855 ejiraM
for the greater good
pi_126497408
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 20:12 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ronda bij Wie is de Mol ja? Die gaan we opzoeken *)
Seizoen 2012, laatste 2, 3 afleveringen denk ik :)
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
pi_126537011
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:09 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja, quote dan ook even het deel van die zin na de komma zeg :')

Al die smalle dunne betonnen flats en miniscule hokjes waar mensen in leven. Ik krijg daar echt jeuk van. Natuurlijk zie je ook grote wolkenkrabbers die niets dan kapitalisme uitstralen, en ik ben me er ook van bewust dat Hong Kong weinig met het communisme van China te maken heeft, maar zo kwam het op mij wel over. Maar, wat dus in het stukje stond wat je gemakshalve even hebt weggelaten, 'ook dat heeft zijn sfeer'.
Inclusief die 5 woorden zou mijn vraag exact dezelfde zijn dus ik heb niets weggelaten om een dergelijke reden hoor; verklaart immers op geen enkele wijze wat jij bedoelt met "communisme uitstralen" (een term die ik iemand nog nooit had zien/horen gebruiken) aangezien je er ook geen enkel voorbeeld bij gaf om die vage term te verduidelijken en ik geintereseerd was in wat je ermee bedoelde. Beetje grumpy op de regenachtige dag van gister? :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Kaas- op 15-05-2013 16:31:35 ]
pi_126539632
Geen idee waarom ik er zin in had, want het bleek een paar uurtjes te kosten maar hier een toplijst op basis van deze topicreeks tot aan dit bericht. Uiteraard is het slechts een lijst van de populairste mooie steden, niet per definitie van de mooiste steden. Zo staat Eindhoven bijvoorbeeld op gelijke voet met het Italiaanse Siena, iets wat me eerder lijkt te komen door het aantal users die ook daadwerkelijk beide plekken heeft bezocht dan dat Eindhoven mooier zou zijn. ;)

Methodologie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooiste steden volgens Fok:
1. Rome (Italië) - 40 pt.
2. Londen (Engeland) - 39 pt.
2. New York (VS) - 39 pt.
4. Praag (Tsjechië) - 32 pt.
5. Amsterdam (Nederland) - 29 pt.
5. San Francisco (VS) - 29 pt.
7. Parijs (Frankrijk) - 28 pt.
8. Barcelona (Spanje) - 26 pt.
9. Boedapest (Hongarije) - 23 pt.
10. Stockholm (Zweden) - 20 pt.
11. Florence (Italië) - 17 pt.
12. Berlijn (Duitsland) - 15 pt.
12. Sevilla (Spanje) - 15 pt.
14. Istanbul (Turkije) - 13 pt.
15. Hong Kong (S.A.R. van China) - 12 pt.
16. Brugge (België) - 11 pt.
16. Rio de Janeiro (Brazilië) - 11 pt.
16. Wenen (Oostenrijk) - 11 pt.
19. Edinburgh (Schotland) - 10 pt.
19. Kaapstad (Zuid-Afrika) - 10 pt.
21. Kopenhagen (Denemarken) - 9 pt.
21. Lissabon (Portugal) - 9 pt.
23. Sydney (Australië) - 8 pt.
23. Tokio (Japan) - 8 pt.
23. Venetië (Italië) - 8 pt.
26. Brussel (Belgie) - 7 pt.
26. Maastricht (Nederland) - 7 pt.
26. Rotterdam (Nederland) - 7 pt.
29. Chicago (VS) - 6 pt.
29. Valencia (Spanje) - 6 pt.
31-36. Boston (VS), Buenos Aires (Argentinië), Peking (China), Singapore (Singapore), Sjanghai (China), St. Petersburg (Rusland)
37-43. Damascus (Syrië), Eindhoven (Nederland), Groningen (Nederland), Los Angeles (VS), München (Duitsland), Siena (Italië), Vancouver (Canada)
44-53. Antwerpen (België), Bangkok (Thailand), Beaune (Frankrijk), Dubrovnik (Kroatië), Gent (België), Helsinki (Finland), Keulen (Duitsland), Oslo (Noorwegen), Perth (Australië), Tallinn (Estland)
54-160.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
161-429.
SPOILER
en 4 leftovers
SPOILER
pi_126539881
Petra: dat is die, uit rotsen uitgehouwen, stad in Jordanië lijkt mij.

Is ook heel mooi.

[ Bericht 8% gewijzigd door Gitank2 op 15-05-2013 17:17:04 ]
Neil LOVES Carrots!
  Moderator woensdag 15 mei 2013 @ 17:05:08 #97
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_126540259
quote:
2s.gif Op woensdag 15 mei 2013 16:53 schreef Kaas- het volgende:
Enorme lijst
:D

Held _O_
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_126540671
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 16:01 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Inclusief die 5 woorden zou mijn vraag exact dezelfde zijn dus ik heb niets weggelaten om een dergelijke reden hoor; verklaart immers op geen enkele wijze wat jij bedoelt met "communisme uitstralen" (een term die ik iemand nog nooit had zien/horen gebruiken) aangezien je er ook geen enkel voorbeeld bij gaf om die vage term te verduidelijken en ik geintereseerd was in wat je ermee bedoelde. Beetje grumpy op de regenachtige dag van gister? :P
Oh nee hoor, ik heb geen regen gezien gisteren :) Ik vind het gewoon niks die stad. Dat is toch niet zo'n probleem lijkt me? Overigens ken ik de term communistische uitstraling wel inderdaad. Daar wordt, in ieder geval hier, mee bedoeld het uit de grond stampen van droevige betonnen gebouwen om maar zoveel mensen in kleine hokjes in een grote stad te kunnen persen. Ik weet niet of je al eens in Hong Kong geweest bent, maar als je iets verder kijkt dan de kustlijn van Kowloon en HK Island zul je zien wat ik bedoel. Talloze betonnen woonflats.

En nogmaals, ook dat heeft zijn charme. En ook weet ik dat de SAR gewoon kapitalistisch is. En ik weet ook dat er weldegelijk prachtige gebouwen zijn en mooie gebruiken. Maar ik heb vooral het andere deel van de stad gezien. En het spijt me, maar dat vond ik echt verschrikkelijk. In de zin van lelijk dan, niet zo zeer onprettig.

De reden dat ik hem overigens noemde, want dit is natuurlijk wel het topic van mooie steden, is dat ik graag nog eens terug ga naar Azië om te kijken of de andere Aziatische steden me wel bevallen :)

Thou, wel vette lijst _O_ Moet echt toch maar eens naar Rome denk ik.
pi_126540722
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Hehe, inderdaad :+

Nog maar één dan. Ronda in Andalucie, Spanje. Dropje gebouwd op een berg, doormidden gespleten door een diepe kloof.

Prachtig Amfitheater ook _O_ Ben ik nog in geweest. Mooi oud stadje. Helaas maar een dag geweest op doorreis.
dat amfitheater is een stierengevecht stadion.
maar inderdaad, prachtig plaatsje. ik kreeg echt hoogtevrees van die brug..
  woensdag 15 mei 2013 @ 17:14:15 #100
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_126540744
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 17:13 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat amfitheater is een stierengevecht stadion.
maar inderdaad, prachtig plaatsje. ik kreeg echt hoogtevrees van die brug..
[/quote]

mooiste stad vind ik barcelona.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')