Denk dat de grotere steden teveel Europese kenmerken hebben, dat geldt volgens mij ook voor Montevideo (Uruguay). Je gaat niet naar Zuid-Amerika om klonen van Europese steden te zien, dus kan ik me voorstellen dat de wat kleinere, authentiekere stadjes veel toffer zijn.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:10 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De enige mooie grote steden die ik in Latijns Amerika heb gezien, zijn Rio, Cartagena, Medellin, Curitiba en Santiago. Quito is ook wel aardig en is prachtig gelegen, Mexico City is mooi op een andere manier.
Lima heb ik nauwelijks gezien. Buenos Aires vond ik dus niks, maar dat heb ik al eerder gezegd.
Echte mooie steden zijn vaak de middelgrote en kleinere, inderdaad: Guanajuato, Xalapa, San Christobal de las Casas en Oaxaca in Mexico, Guatapé in Colombia, Cuzco en Chachapoyas in Peru, Potosi in Bolivia, Bariloche in Argentinië, San Pedro de Atacama in Chili.
Yep.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:18 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Volgens mij snapt niemand hier wat je met een communistisch uitziend Hong Kong bedoelt.
De bouwstijl?
Mij verraste Dordrecht (de binnenstad dan).quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:22 schreef Lemans24 het volgende:
In Nederland trouwens Utrecht, Maastricht en Den Bosch.
Leiden ben ik volgens mij nog nooit geweest, zal ik binnenkort eens doen.
Enschede is trouwens ook best mooi, had ik niet verwacht.
Lelijkheid heeft zeker ook charme. Als is het maar omdat je godallemachtig blij kunt zijn dat je weer mag vertrekkenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:10 schreef Individual het volgende:
[..]
Dit. ..en toch vind ik veel lelijke steden toch wel waard om te bezoeken. 'Lelijkheid' kan ook veel charme hebben. Chernobyl had ik niet willen missen.
Toch zijn de steden in dit topic wel waar ik wel zou kunnen wonen. Dat is bij de lelijke steden toch wat anders. Belfast is oh zo interessant. Toch zou ik er voor geen goud willen wonen.
Lelystad is inderdaad gebouwd in een periode van verstandsverbijstering. Je ziet het helaas in meer landen. Zoveel mogelijk uit de grond stampen. Afwerken is geen tijd of geld voor, met als gevolg lelijke betonnen bouwwerken zonder enige uitstraling. Op een paar eenzame prestigeprojectjes na natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:27 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Lelijkheid heeft zeker ook charme. Als is het maar omdat je godallemachtig blij kunt zijn dat je weer mag vertrekkenEn soms omdat achter lelijkheid een interessant verhaal schuilgaat.
Hoog Catharijne in Utrecht, ik begrijp nog steeds niet dat dat kon in de jaren '70...quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Lelystad is inderdaad gebouwd in een periode van verstandsverbijstering. Je ziet het helaas in meer landen. Zoveel mogelijk uit de grond stampen. Afwerken is geen tijd of geld voor, met als gevolg lelijke betonnen bouwwerken zonder enige uitstraling.
Hehe, inderdaadquote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:44 schreef Individual het volgende:
..en toen verzandde dit topic ook in een lelijkste steden topic.
Mij ook tijdens de 10 jaar dat ik er woondequote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:25 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Mij verraste Dordrecht (de binnenstad dan).
[ afbeelding ]
Ronda bij Wie is de Mol ja? Die gaan we opzoekenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:54 schreef Gitank2 het volgende:
Ronda, lijkt me inderdaad ook prachtig.
Ik zag het eens bij Wie is de mol?
[..]
Seizoen 2012, laatste 2, 3 afleveringen denk ikquote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ronda bij Wie is de Mol ja? Die gaan we opzoeken
Inclusief die 5 woorden zou mijn vraag exact dezelfde zijn dus ik heb niets weggelaten om een dergelijke reden hoor; verklaart immers op geen enkele wijze wat jij bedoelt met "communisme uitstralen" (een term die ik iemand nog nooit had zien/horen gebruiken) aangezien je er ook geen enkel voorbeeld bij gaf om die vage term te verduidelijken en ik geintereseerd was in wat je ermee bedoelde. Beetje grumpy op de regenachtige dag van gister?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, quote dan ook even het deel van die zin na de komma zeg
Al die smalle dunne betonnen flats en miniscule hokjes waar mensen in leven. Ik krijg daar echt jeuk van. Natuurlijk zie je ook grote wolkenkrabbers die niets dan kapitalisme uitstralen, en ik ben me er ook van bewust dat Hong Kong weinig met het communisme van China te maken heeft, maar zo kwam het op mij wel over. Maar, wat dus in het stukje stond wat je gemakshalve even hebt weggelaten, 'ook dat heeft zijn sfeer'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooiste steden volgens Fok:
1. Rome (Italië) - 40 pt.
2. Londen (Engeland) - 39 pt.
2. New York (VS) - 39 pt.
4. Praag (Tsjechië) - 32 pt.
5. Amsterdam (Nederland) - 29 pt.
5. San Francisco (VS) - 29 pt.
7. Parijs (Frankrijk) - 28 pt.
8. Barcelona (Spanje) - 26 pt.
9. Boedapest (Hongarije) - 23 pt.
10. Stockholm (Zweden) - 20 pt.
11. Florence (Italië) - 17 pt.
12. Berlijn (Duitsland) - 15 pt.
12. Sevilla (Spanje) - 15 pt.
14. Istanbul (Turkije) - 13 pt.
15. Hong Kong (S.A.R. van China) - 12 pt.
16. Brugge (België) - 11 pt.
16. Rio de Janeiro (Brazilië) - 11 pt.
16. Wenen (Oostenrijk) - 11 pt.
19. Edinburgh (Schotland) - 10 pt.
19. Kaapstad (Zuid-Afrika) - 10 pt.
21. Kopenhagen (Denemarken) - 9 pt.
21. Lissabon (Portugal) - 9 pt.
23. Sydney (Australië) - 8 pt.
23. Tokio (Japan) - 8 pt.
23. Venetië (Italië) - 8 pt.
26. Brussel (Belgie) - 7 pt.
26. Maastricht (Nederland) - 7 pt.
26. Rotterdam (Nederland) - 7 pt.
29. Chicago (VS) - 6 pt.
29. Valencia (Spanje) - 6 pt.
31-36. Boston (VS), Buenos Aires (Argentinië), Peking (China), Singapore (Singapore), Sjanghai (China), St. Petersburg (Rusland)
37-43. Damascus (Syrië), Eindhoven (Nederland), Groningen (Nederland), Los Angeles (VS), München (Duitsland), Siena (Italië), Vancouver (Canada)
44-53. Antwerpen (België), Bangkok (Thailand), Beaune (Frankrijk), Dubrovnik (Kroatië), Gent (België), Helsinki (Finland), Keulen (Duitsland), Oslo (Noorwegen), Perth (Australië), Tallinn (Estland)
54-160.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.161-429.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en 4 leftoversSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Petra: dat is die, uit rotsen uitgehouwen, stad in Jordanië lijkt mij.
Is ook heel mooi.
[ Bericht 8% gewijzigd door Gitank2 op 15-05-2013 17:17:04 ]Neil LOVES Carrots!![]()
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)![]()
Oh nee hoor, ik heb geen regen gezien gisterenquote:Op woensdag 15 mei 2013 16:01 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Inclusief die 5 woorden zou mijn vraag exact dezelfde zijn dus ik heb niets weggelaten om een dergelijke reden hoor; verklaart immers op geen enkele wijze wat jij bedoelt met "communisme uitstralen" (een term die ik iemand nog nooit had zien/horen gebruiken) aangezien je er ook geen enkel voorbeeld bij gaf om die vage term te verduidelijken en ik geintereseerd was in wat je ermee bedoelde. Beetje grumpy op de regenachtige dag van gister?Ik vind het gewoon niks die stad. Dat is toch niet zo'n probleem lijkt me? Overigens ken ik de term communistische uitstraling wel inderdaad. Daar wordt, in ieder geval hier, mee bedoeld het uit de grond stampen van droevige betonnen gebouwen om maar zoveel mensen in kleine hokjes in een grote stad te kunnen persen. Ik weet niet of je al eens in Hong Kong geweest bent, maar als je iets verder kijkt dan de kustlijn van Kowloon en HK Island zul je zien wat ik bedoel. Talloze betonnen woonflats.
En nogmaals, ook dat heeft zijn charme. En ook weet ik dat de SAR gewoon kapitalistisch is. En ik weet ook dat er weldegelijk prachtige gebouwen zijn en mooie gebruiken. Maar ik heb vooral het andere deel van de stad gezien. En het spijt me, maar dat vond ik echt verschrikkelijk. In de zin van lelijk dan, niet zo zeer onprettig.
De reden dat ik hem overigens noemde, want dit is natuurlijk wel het topic van mooie steden, is dat ik graag nog eens terug ga naar Azië om te kijken of de andere Aziatische steden me wel bevallen
Thou, wel vette lijstMoet echt toch maar eens naar Rome denk ik.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
dat amfitheater is een stierengevecht stadion.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hehe, inderdaad
Nog maar één dan. Ronda in Andalucie, Spanje. Dropje gebouwd op een berg, doormidden gespleten door een diepe kloof.
Prachtig Amfitheater ookBen ik nog in geweest. Mooi oud stadje. Helaas maar een dag geweest op doorreis.
maar inderdaad, prachtig plaatsje. ik kreeg echt hoogtevrees van die brug..![]()
dat amfitheater is een stierengevecht stadion.quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:13 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
Prachtig Amfitheater ookBen ik nog in geweest. Mooi oud stadje. Helaas maar een dag geweest op doorreis.
maar inderdaad, prachtig plaatsje. ik kreeg echt hoogtevrees van die brug..
[/quote]
mooiste stad vind ik barcelona.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: