abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126258352
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 13:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Bij de jonkies wijl. Bij de 30ers onder hen denk ik het helaas niet. Die zijn te teleurgesteld dat ze met de in hun uitmuntende eigen prestaties nog steeds niet ver genoeg boven het klootjesvolk zijn verheven.
Ach de verbitterden zijn goed voor die pakweg 4.000 stemmen die zo'n libertarische partij bij de laatste verkiezingen haalden en voor het volschrijven van vele inspiratieblogjes natuurlijk :+.

Gaat allemaal nergens over.
  donderdag 9 mei 2013 @ 13:13:35 #252
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_126258465
quote:
7s.gif Op donderdag 9 mei 2013 13:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ach de verbitterden zijn goed voor die pakweg 4.000 stemmen die zo'n libertarische partij bij de laatste verkiezingen haalden en voor het volschrijven van vele inspiratieblogjes natuurlijk :+.

Gaat allemaal nergens over.
Nee maar het maakt wel wat vermaak op zo'n zonnige vrije middag op je dakterras. B-)
  donderdag 9 mei 2013 @ 13:14:47 #253
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_126258512
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 13:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee maar het maakt wel wat vermaak op zo'n zonnige vrije middag op je dakterras. B-)
Werken zal je, uitvreter. Parasiet. Moocher. Statist!
  donderdag 9 mei 2013 @ 13:15:46 #254
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_126258546
quote:
13s.gif Op donderdag 9 mei 2013 13:14 schreef Terecht het volgende:

[..]

Werken zal je, uitvreter. Parasiet. Moocher. Statist!
Ja maar, ja maar. Dat mag op deze feestdag niet van die grote boze overheid. Boehoehoehoe!
pi_126258738
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 13:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat sowieso :D
  donderdag 9 mei 2013 @ 13:23:02 #256
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_126258893
Maar om terug te komen op het geheel.

Aanhangers van extreme ideologieen hebben een soort enorme gelijkhebberigheid en doen er alles aan om de negatieve uitkomsten van hun sprookje te verbloemen of op anderen te schuiven.

Het mist een mate van zelfreflectie en zelfrelativering. En dat is heel gevaarlijk als je daar een regering op gaat bouwen.
  donderdag 9 mei 2013 @ 13:49:14 #257
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_126260258
quote:
14s.gif Op donderdag 9 mei 2013 13:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

jij wilt het libertarisme dus helemaal niet invoeren? Dan dring je het immers op aan mensen die daar niets voor voelen.
Jij mag blijven stemmen op Groen Links en je door hen laten besturen. Ik doe daar liever niet aan mee. Dat is ook geen enkel probleem tenzij je de Paus bent en jouw leefregels dwingend op wil leggen aan anderen. Dwing mij niet en dan dwing ik jou niet. Betaal jij voor verzekeringen een bedrag aan de staat die een percentage is van je inkomen dan verzeker ik me bij een collectief naar keuze op basis van risico. Ik dwing jou nergens toe zoals je zie maar jij mij wel.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_126260452
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 13:49 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Jij mag blijven stemmen op Groen Links en je door hen laten besturen. Ik doe daar liever niet aan mee. Dat is ook geen enkel probleem tenzij je de Paus bent en jouw leefregels dwingend op wil leggen aan anderen. Dwing mij niet en dan dwing ik jou niet. Betaal jij voor verzekeringen een bedrag aan de staat die een percentage is van je inkomen dan verzeker ik me bij een collectief naar keuze op basis van risico. Ik dwing jou nergens toe zoals je zie maar jij mij wel.
Weer vaag gedraai. Je wilt je libertarische samenlevingsvorm dus niet invoeren? Het gaat immers altijd gepaard met dwang naar anderen (je komt immers met nieuwe leefregels) naar anderen toe. Dat gaat recht in tegen je eigen verhaaltje. Zolang maar 1 persoon in een samenleving tegen is mag deze extremistische ellende ze toch niet opgedrongen worden?
  donderdag 9 mei 2013 @ 13:54:09 #259
379943 Paper_Tiger
pi_126260471
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 13:23 schreef Hexagon het volgende:
Maar om terug te komen op het geheel.

Aanhangers van extreme ideologieen hebben een soort enorme gelijkhebberigheid en doen er alles aan om de negatieve uitkomsten van hun sprookje te verbloemen of op anderen te schuiven.

Het mist een mate van zelfreflectie en zelfrelativering. En dat is heel gevaarlijk als je daar een regering op gaat bouwen.
Het is al gevaarlijk als je een regering gaat bouwen want dat is een club mensen die zijn macht steeds meer wil uitbreiden het liefst tot ver achter jouw voordeur.
Een ideologie die uitgaat van vrijwillige verbanden tussen mensen van overal in de Wereld kan ik niet extreem noemen. Extreem zijn partijen die mensen universele regels dwingend op willen leggen.
pi_126260548
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 13:54 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het is al gevaarlijk als je een regering gaat bouwen want dat is een club mensen die zijn macht steeds meer wil uitbreiden het liefst tot ver achter jouw voordeur.
Een ideologie die uitgaat van vrijwillige verbanden tussen mensen van overal in de Wereld kan ik niet extreem noemen. Extreem zijn partijen die mensen universele regels dwingend op willen leggen.
Een communist vond zijn ideologie ook bepaald niet extreem ;).

Je referentiekader beperkt zich tot je eigen extremistische gedachtengoed, dat maakt je analyses iets minder scherp ;).
  donderdag 9 mei 2013 @ 13:57:06 #261
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_126260598
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 13:54 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dus iedereen is extreem behalve jij en een handjevol andere libertariers. Zoiets als een spookrijden zie klaagt over al die spookrijders.

Bovendien wil jij graag een systeem waarbij die macht bij een klein groepje krijgsheren of maffiabazen komt te liggen die verder schijt hebben aan welke moraalpreek dan ook.
  donderdag 9 mei 2013 @ 13:57:44 #262
379943 Paper_Tiger
pi_126260627
quote:
10s.gif Op donderdag 9 mei 2013 13:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Weer vaag gedraai. Je wilt je libertarische samenlevingsvorm dus niet invoeren? Het gaat immers altijd gepaard met dwang naar anderen (je komt immers met nieuwe leefregels) naar anderen toe. Dat gaat recht in tegen je eigen verhaaltje. Zolang maar 1 persoon in een samenleving tegen is mag deze extremistische ellende ze toch niet opgedrongen worden?
Er zijn geen leefregels. Kun je je werkelijk niet voorstellen dat je beslist voor jezelf en je eigen gezin? Iedereen is vrij om op eigen benen te staan of om op te gaan in een groep mensen van keuze. Vind je vrijheid en verantwoordelijkheid eng dan vorm je gewoon je eigen staat. Die staat heeft dan alleen zeggenschap over de mensen die zich erbij aangesloten hebben.
  donderdag 9 mei 2013 @ 13:58:36 #263
379943 Paper_Tiger
pi_126260652
quote:
10s.gif Op donderdag 9 mei 2013 13:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een communist vond zijn ideologie ook bepaald niet extreem ;).

Je referentiekader beperkt zich tot je eigen extremistische gedachtengoed, dat maakt je analyses iets minder scherp ;).
De extremist hier dat ben jij natuurlijk. Jij wilt beslissen wat goed is voor anderen en ze dat dwingend opleggen.
  donderdag 9 mei 2013 @ 13:59:12 #264
379943 Paper_Tiger
pi_126260678
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 13:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dus iedereen is extreem behalve jij en een handjevol andere libertariers. Zoiets als een spookrijden zie klaagt over al die spookrijders.

Bovendien wil jij graag een systeem waarbij die macht bij een klein groepje krijgsheren of maffiabazen komt te liggen die verder schijt hebben aan welke moraalpreek dan ook.
Ik wil dat er bij helemaal niemand macht komt te liggen.
  donderdag 9 mei 2013 @ 14:03:45 #265
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_126260873
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 13:59 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik wil dat er bij helemaal niemand macht komt te liggen.
Dat systeem bestaat niet aangezien er altijd iets is om macht mee uit te oefenen.
pi_126260895
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 13:57 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Er zijn geen leefregels.
Toch wel, een post of wat terug stel je nog een compleet ander systeem voor. Dat is gewoon een gloednieuw pakket aan leefregels die je op wilt dringen.

quote:
Kun je je werkelijk niet voorstellen dat je beslist voor jezelf en je eigen gezin? Iedereen is vrij om op eigen benen te staan of om op te gaan in een groep mensen van keuze. Vind je vrijheid en verantwoordelijkheid eng dan vorm je gewoon je eigen staat. Die staat heeft dan alleen zeggenschap over de mensen die zich erbij aangesloten hebben.
Je draait er weer omheen. Begint wel te vervelen :{
pi_126260926
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 13:58 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

De extremist hier dat ben jij natuurlijk. Jij wilt beslissen wat goed is voor anderen en ze dat dwingend opleggen.
Jij probeert me allerlei onzin aan te wrijven. Vanuit jouw extremistische ideologie vast heel logisch en redelijk. In de grote mensenwereld echter niet...
  donderdag 9 mei 2013 @ 14:12:44 #268
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_126261294
quote:
2s.gif Op donderdag 9 mei 2013 14:04 schreef 99.999 het volgende:

Je draait er weer omheen. Begint wel te vervelen :{
De vraag die ook steeds wordt ontweken is waarom ze niet in een of ander godvergeten gebied waar overheden geen zeggenschap hebben of een andere falende staat niet hun libertarische kolonie stichten.

Maar daar kunnen ze natuurlijk niet meeprofiteren van de voordelen van ons systeem, zonder daar verder verantwoordelijk voor te hoeven zijn.
pi_126261350
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 14:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De vraag die ook steeds wordt ontweken is waarom ze niet in een of ander godvergeten gebied waar overheden geen zeggenschap hebben of een andere falende staat niet hun libertarische kolonie stichten.

Maar daar kunnen ze natuurlijk niet meeprofiteren van de voordelen van ons systeem, zonder daar verder verantwoordelijk voor te hoeven zijn.
Dat waar mogelijk de freerider uithangen een belangrijk uitgangspunt is voor libertariers lijkt me ook geen nieuws :P
  donderdag 9 mei 2013 @ 14:14:48 #270
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_126261412
quote:

[..]

Er zijn geen leefregels. Kun je je werkelijk niet voorstellen dat je beslist voor jezelf en je eigen gezin? Iedereen is vrij om op eigen benen te staan of om op te gaan in een groep mensen van keuze. Vind je vrijheid en verantwoordelijkheid eng dan vorm je gewoon je eigen staat. Die staat heeft dan alleen zeggenschap over de mensen die zich erbij aangesloten hebben.
Je vergeet dat in Libertopia de wereld ook al verdeeld is, net zoals nu. Je kan kiezen uit zo'n 200 verschillende sociaal contracten. Als iedere andere markt 200 verschillende aanbieders zou hebben zouden de libertariers een rituele dans opvoeren voor de marktgoden. Dat de markt van sociaal contracten niet het product biedt waar libertariers naar op zoek zijn heeft volgens mij een vrij simpele verklaring: het libertarische model is niet competitief genoeg. Pwned.
  donderdag 9 mei 2013 @ 14:16:06 #271
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_126261479
quote:

[..]

Is er in jouw samenleving ook plaats voor controle?

Stel dat ik nu een huis wil gaan huren of een grote investering wil gaan doen, en ik moet een groot bedrag betalen als voorschot.

Vervolgens blijk ik in de maling genomen, de deal gaat niet door.

Bij wie klop ik in jouw ideale samenleving aan om mijn gelijk te halen (en mijn geld terug te krijgen)?
  donderdag 9 mei 2013 @ 14:18:06 #272
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_126261550
quote:
10s.gif Op donderdag 9 mei 2013 14:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat waar mogelijk de freerider uithangen een belangrijk uitgangspunt is voor libertariers lijkt me ook geen nieuws :P
Ik betaal potverdomme helemaal nergens meer voor!!

donderdag 9 mei 2013 @ 14:23:35 #273
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_126261801
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 14:16 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Is er in jouw samenleving ook plaats voor controle?

Stel dat ik nu een huis wil gaan huren of een grote investering wil gaan doen, en ik moet een groot bedrag betalen als voorschot.

Vervolgens blijk ik in de maling genomen, de deal gaat niet door.

Bij wie klop ik in jouw ideale samenleving aan om mijn gelijk te halen (en mijn geld terug te krijgen)?
Bij een private rechter. Hoe je echter die persoon voor die rechter naar jouw keuze krijgt en waaraan die rechter zijn autoriteit ontleent dat blijft natuurlijk zonder uitleg.
  donderdag 9 mei 2013 @ 14:28:41 #274
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_126262054
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 14:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Bij een private rechter. Hoe je echter die persoon voor die rechter naar jouw keuze krijgt en waaraan die rechter zijn autoriteit ontleent dat blijft natuurlijk zonder uitleg.
Libertariėrs dwepen nogal met Nietzsche en zijn voor vrij wapenbezit, dus ik weet eigenlijk al wel wat het antwoord zal zijn.

Bodyguards inhuren, huurmoordenaars, enfin...

Alles wat je kan vinden op de "vrije markt" toch? :P
  donderdag 9 mei 2013 @ 14:34:12 #275
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_126262296
Een sneak preview van de dagelijkse praktijk in Libertopia: waar rechters kinderen verkopen aan het gevang.
http://www.allgov.com/new(...)-prisons?news=843116

Marktwerking, jongens. Allemaal even juichen. *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')