quote:Op woensdag 1 mei 2013 14:18 schreef ferrari_rood het volgende:
oeh he 16wk vandaag dan ben ik klaar met plassen voor mvm
Maar nu moet ik eerlijk bekennen dat ik niet elke keer in de kan plaste. Vooral 's nachts niet en ik had dit keer maar 1 kan gekregen dus als Ean bij mij was ging ik niet altijd naar de wc waar de kan stondquote:
Oh wat fijn! Ik vind het echt geen probleem en doe het met liefde, maar dat gehannes met die maatbeker..quote:Op woensdag 1 mei 2013 14:18 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb er ook weleens naast geplast. Hoe ik dat voor elkaar kreeg? ik zette hem in de wc pot ging precies maar goed mikken niet altijd.quote:Op woensdag 1 mei 2013 14:22 schreef Limone het volgende:
[..]
Oh wat fijn! Ik vind het echt geen probleem en doe het met liefde, maar dat gehannes met die maatbeker..Ik stootte 'm ook gister bijna om.
Oh zet jij 'm in de pot? Knap dat je uberhaupt nog in de kan mikt!quote:Op woensdag 1 mei 2013 14:24 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ik heb er ook weleens naast geplast. Hoe ik dat voor elkaar kreeg? ik zette hem in de wc pot ging precies maar goed mikken niet altijd.
Dat gaat eigenlijk redelijk goed maar ik moet hem dan wel goed in de pot zetten of goed op de wc gaan zitten en dat ging dus niet altijd goed.quote:Op woensdag 1 mei 2013 14:47 schreef Limone het volgende:
[..]
Oh zet jij 'm in de pot? Knap dat je uberhaupt nog in de kan mikt!Ik hou 'm vast en dan nog plas ik er nog weleens langs. Zou mijn gaatje kapot zijn?
Ik was bij mijn vorige zwangerschap eigenlijk continu beroerd, dus al dat gehannes steeds was geen leuke bijkomstigheid. Ik had me voorgenomen dat als ik me deze zwangerschap beter voelde dat ik dan wel weer mee zou doen, en tot nu toe voel ik me over het algemeen 'goed' (op een aantal vlagen en spaghettibenen na), dus als het goed is belt MvM me deze week voor de eerste afspraakquote:Op woensdag 1 mei 2013 14:26 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ik was vorige keer ook zooooo blij dat ik daar vanaf was.
ik heb het dit x ook niet gedaan..gedoe steeds
De leukste mijlpaal die er isquote:Op woensdag 1 mei 2013 14:18 schreef ferrari_rood het volgende:
Met een beetje pech rommel ik zo lekker door en ga ik nog overtijdquote:Op woensdag 1 mei 2013 14:42 schreef .Sparkling. het volgende:
Zet hem op Spirit! Succes!!
FR, dat is een hele fijne mijlpaal! Goed gedaan hoor!
Als iedereen zo snel doorbevalt sta ik dadelijk best even op 1! Spirit zal snel uit het lijstje gaan, XM haalt naar verwachting de 40 weken niet, lijkt mij. Shandaly, wat zijn jouw plannen?
Ah ik ook niet hoor! Ik was blij met 6 halfvolle flessen elke week. Vond het opzich niet vervelend om te doen, en alle beetjes helpenquote:Op woensdag 1 mei 2013 14:21 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Maar nu moet ik eerlijk bekennen dat ik niet elke keer in de kan plaste. Vooral 's nachts niet en ik had dit keer maar 1 kan gekregen dus als Ean bij mij was ging ik niet altijd naar de wc waar de kan stond![]()
Maar ik hoop dat ik toch 1 spuit pregnyl bij elkaar geplast heb. Ik heb nl wel heel veel hcg
Ik verwacht ruim over tijd te gaan... nog geen enkel teken hier dat er een bevalling aan zit te komen... Drie jaar geleden had Lars het ook ontzettend naar zijn zin in mijn buik, die hebben ze ook met een inleiding moeten overtuigen dat het buiten mijn buik ook heel leuk kon zijn.quote:Op woensdag 1 mei 2013 14:42 schreef .Sparkling. het volgende:
Zet hem op Spirit! Succes!!
FR, dat is een hele fijne mijlpaal! Goed gedaan hoor!
Als iedereen zo snel doorbevalt sta ik dadelijk best even op 1! Spirit zal snel uit het lijstje gaan, XM haalt naar verwachting de 40 weken niet, lijkt mij. Shandaly, wat zijn jouw plannen?
Zoveel kreeg ik er niet vol hoor.quote:Op woensdag 1 mei 2013 15:10 schreef GotC het volgende:
[..]
Ah ik ook niet hoor! Ik was blij met 6 halfvolle flessen elke week. Vond het opzich niet vervelend om te doen, en alle beetjes helpen
Waarschijnlijk doordat je al veel vocht verliest door het spugen...quote:Op woensdag 1 mei 2013 15:12 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Zoveel kreeg ik er niet vol hoor.
ik plas niet zo veel volgens mij
ook dat. maar in niet zwangeretoestand plas ik ook niet veelquote:Op woensdag 1 mei 2013 15:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Waarschijnlijk doordat je al veel vocht verliest door het spugen...
Ik ook niet hoorquote:Op woensdag 1 mei 2013 15:14 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
ook dat. maar in niet zwangeretoestand plas ik ook niet veel
Had ik ook bij de laatste leer echoquote:Op woensdag 1 mei 2013 15:23 schreef GotC het volgende:
Hier ga ik ongeveer 2 a 3 keer overdag naar de wc![]()
Bij de pretecho stond de echoscopiste overigens stomverbaasd over hoe vol m'n blaas zat en waarom ik niet naar de wc aan het rennen was. Nou..euh..ik moest toch gewoon 3 glazen water drinken voor de echo?Ze had nog nooit zo'n volle blaas gezien
.
Nee niet echt helaas. De weeën zijn nu wel weer pijnlijker, maar volgen elkaar niet snel genoeg op, dus heb de vk niet meer gebeld. Soms blijven ze ook gewoon weg. Dat koekjesbakken was trouwens advies van de vk, omdat je dan bezig blijft en dat is goed voor de weeën en ik moet zeggen, het helpt wel iets.quote:Op woensdag 1 mei 2013 15:35 schreef Spees_Eend het volgende:
Huh koekjes bakken tijdens de weeën??!jij niest haar er straks ook vast ff uit! Is er wel al vooruitgang/versnelling?
Yup!quote:Op woensdag 1 mei 2013 15:40 schreef _Dido_ het volgende:
GotC en YUR ook?Gefeliciteerd
.
[ afbeelding ]
Nou, alleen maar fijn dat dat lukt ter afleiding! En doet het leuk voor je bevallingsverhaalquote:Op woensdag 1 mei 2013 15:42 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Nee niet echt helaas. De weeën zijn nu wel weer pijnlijker, maar volgen elkaar niet snel genoeg op, dus heb de vk niet meer gebeld. Soms blijven ze ook gewoon weg. Dat koekjesbakken was trouwens advies van de vk, omdat je dan bezig blijft en dat is goed voor de weeën en ik moet zeggen, het helpt wel iets.
En lekkere koekjes natuurlijk!quote:Op woensdag 1 mei 2013 15:49 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Nou, alleen maar fijn dat dat lukt ter afleiding! En doet het leuk voor je bevallingsverhaalik hoop dat het ook wat oplevert en dat je zo die eerste centimeters doorkomt!
Van pannenkoeken gaat het bakerpraatje dat ze een bevalling opwekken. Net als ananasharten of een potje seksquote:Op woensdag 1 mei 2013 21:19 schreef Purple010 het volgende:
De 1 gaat pannenkoeken bakken en de ander koekjes...
is dat code taal of snap ik het niet helemaal![]()
Go SPIRIT Go
Helemaal over je reactie heen gelezen.quote:Op woensdag 1 mei 2013 16:25 schreef Juud79 het volgende:
Ik doe het wel, maar wel buik insmeren en hooguit 15/20 minuten. Sowieso moet je oppassen voor een zwangerschapsmasker door de zon, dus goed smeren en niet te lang in de zon.
Ze nog wel. Hebben we hier de Hollandsche octomom?quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:38 schreef Spees_Eend het volgende:
Pas maar op! Een poffertje en ze vallen eruit hoor!
Ik ben niet eens zwanger en beval elke keer als ik pannenkoeken op heb.quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:41 schreef -Bubseltje- het volgende:
Dan nemen we hier wel veel risico al 2x pannenkoeken op
Oh mijn ultieme droom: een achtling.quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:41 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ze nog wel. Hebben we hier de Hollandsche octomom?
Wat een chaos en troep altijd hè op.zondag in het pannenkoekenhuis.quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:43 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik ben niet eens zwanger en beval elke keer als ik pannenkoeken op heb.
Baren? Of is acht cavias ook goed?quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:43 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh mijn ultieme droom: een achtling.
Frits Philips weet daar wel raad mee.quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:44 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Wat een chaos en troep altijd hè op.zondag in het pannenkoekenhuis.
Nee baren, heerlijk. En dan alle acht huiluurtje. Het ultieme geluk! Kost je alleen wel knaken al die pannenkoeken.quote:
Oh! Ik dacht die is een tijdje stil, die zal wel bijna ontsloten zijn! Nou, wederom succes maar weer...quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:52 schreef Spirit82 het volgende:
Niks geen bevalling nog hierweeen doen steeds meer pijn, maar nog steeds teveel tijd ertussen. Nu maar proberen wat te slapen en als vannacht niets los gaat, morgen om 10 uur melden bij het zkh...
Jij ook een banner met een varken die borstvoeding geeft?quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:52 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Nee baren, heerlijk. En dan alle acht huiluurtje. Het ultieme geluk! Kost je alleen wel knaken al die pannenkoeken.
En seks met ananasharten al bitterlemon drinkend helpt ook niet?quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:52 schreef Spirit82 het volgende:
Niks geen bevalling nog hierweeen doen steeds meer pijn, maar nog steeds teveel tijd ertussen. Nu maar proberen wat te slapen en als vannacht niets los gaat, morgen om 10 uur melden bij het zkh...
Zwangerschapsmasker is toch alleen in je gezicht?quote:Op woensdag 1 mei 2013 16:25 schreef Juud79 het volgende:
Ik doe het wel, maar wel buik insmeren en hooguit 15/20 minuten. Sowieso moet je oppassen voor een zwangerschapsmasker door de zon, dus goed smeren en niet te lang in de zon.
Mental picturequote:Op woensdag 1 mei 2013 21:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
En seks met ananasharten al bitterlemon drinkend helpt ook niet?
Ik duim voor je dat het vannacht doorzet!
Moet je die zelf drinken? Ik dacht dat de baby dat moest doen.quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik heb een vriend, en die denkt dat hij (3 zonen) al 3 keer de bevalling heeft opgewekt.quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Eehh?quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:58 schreef amaranta het volgende:
[..]
Moet je die zelf drinken? Ik dacht dat de baby dat moest doen.
![]()
![]()
![]()
Nee, hier paranormaal medium. Ik hoop dat die niet gebaseerd is op mijn eerdere statements onder het mom van 'be careful what you wish for.quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:56 schreef amaranta het volgende:
[..]
Jij ook een banner met een varken die borstvoeding geeft?
Hier een heel schattig lammetje, als dat niets goeds belooft!quote:Op woensdag 1 mei 2013 22:01 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Nee, hier paranormaal medium. Ik hoop dat die niet gebaseerd is op mijn eerdere statements onder het mom van 'be careful what you wish for.
Oh en over bevalling opwekken gesproken: iemand van mijn pufclub had een kruidenspulletje waarmee ze eerder zou gaan bevallen, die nam ze vanaf 38 weken. Uiteindelijk met ruim 41 weken bevallen dus dat valt mee, aanrader.
Bij mij bleef er 'teveel' tijd tussen zitten. Of, als ik dacht dat het eindelijk zover was, dan namen ze ineens weer pauzequote:Op woensdag 1 mei 2013 21:52 schreef Spirit82 het volgende:
Oh, had niet gezien dat je nog gereageerd had.quote:Op woensdag 1 mei 2013 22:06 schreef Spirit82 het volgende:
Leuk Coco, ik weet jouw verhaal idd nog wel
Ben aardig moe, maar hopelijk kunnen we wat slapen. Er zit nu al aardig lang 10 min tussen.
Ja, vlekken op je buik zal je niet snel krijgenquote:Op woensdag 1 mei 2013 21:57 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Zwangerschapsmasker is toch alleen in je gezicht?
Ik heb met 12 weken zwangerschap met mijn buik (wel factor 40) in de zon gelegen op vakantie, dat leverde me een best duidelijke streep op. Hij is nu (maand na stoppen met borstvoeding) nog steeds niet weg, vraag me stiekem wel af of dat te maken kan hebben met dat zonnen van toen. Maar misschien zeg ik wel iets heel stoms.quote:Op woensdag 1 mei 2013 22:19 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ja, vlekken op je buik zal je niet snel krijgen
Nope, die hebben ze in het zhuis gebroken. Rond 6u 's ochtends op de dinsdag. En paar uur daarna dus die opwekkers.quote:Op woensdag 1 mei 2013 22:19 schreef Spirit82 het volgende:
Begon jij ook met gebroken vliezen? Hier is ook geen goed regelmaat. Net zat er weer een kwartier tussen. Ze zijn idd wel lang en heftig, heb echt moeite met ademen. Weeenopwekkers en ruggeprik zijn de volgende stap.
Die streep begin ik ook te krijgen. Morgen (in de verwachte regen) maar een fles factor veul gaan kopen. Ik vermoed dat mijn factor 15 van honderd jaar oud zijn werking verloren heeft. Schouders knal rood. Thanks to olifanthuid geen pijn gelukkig.quote:Op woensdag 1 mei 2013 22:23 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik heb met 12 weken zwangerschap met mijn buik (wel factor 40) in de zon gelegen op vakantie, dat leverde me een best duidelijke streep op. Hij is nu (maand na stoppen met borstvoeding) nog steeds niet weg, vraag me stiekem wel af of dat te maken kan hebben met dat zonnen van toen. Maar misschien zeg ik wel iets stoms
Zo'n streep wordt gevormd door pigment, en pigment kleurt donkerder door de zon (zoals bij een zwangerschapsmasker maar bijvoorbeeld ook sproeten, eigenlijk gewoon je hele huid zodra je gaat zonnen) dus het klopt wel wat je zegt.quote:Op woensdag 1 mei 2013 22:28 schreef Spees_Eend het volgende:
Haha, ja dat snap ikmaar hij leek flink donkerder te worden door het zonnen, bedoel ik
En zat me daarom laatst af te vragen of hij nu niet weggaat daardoor, zeg maar zoals een masker op je gezicht...
Dat verklaart misschien wel waarom ik geen streep had; ben een heel wittequote:Op woensdag 1 mei 2013 23:02 schreef Aventura het volgende:
[..]
Zo'n streep wordt gevormd door pigment, en pigment kleurt donkerder door de zon (zoals bij een zwangerschapsmasker maar bijvoorbeeld ook sproeten, eigenlijk gewoon je hele huid zodra je gaat zonnen) dus het klopt wel wat je zegt.
Ik las inderdaad ook dat het vaker voorkomt bij donkerder types. Ik had er ook geen, maar ik ben dan ook net casper het spookjequote:Op woensdag 1 mei 2013 23:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Dat verklaart misschien wel waarom ik geen streep had; ben een heel witteEcht heel weinig pigment dus, denk ik. Of heeft je 'normale hoeveelheid' pigment geen invloed op die streep?
Hmm gek bij mij gingen ze toen dus wel toucherenquote:Op woensdag 1 mei 2013 22:00 schreef Spirit82 het volgende:
Ik moest ze bakken, over eten zei ze niksZe moest daarstraks wel enorm lachen want volgens haar had niemand dat advies tot op heden opgevolgd
Ow en ben ook wel benieuwd of ik überhaupt al ontsluiting heb eigenlijk. Ze wilden niet toucheren ivm kleine infectiekans door gebroken vliezen en de trage weeen (doen waarschijnlijk niks/niet veel)
Oh! En nu ik erover nadenk: ik krijg in mijn gezicht wel sproetjes. En daar had ik idd wel een beetje van die vlekkenquote:
Wellicht omdat met jouw ks ze het niet te lang aan konden kijken en niet het risico wilden nemen dat je dadelijk opeens toch al 10cm had?quote:Op woensdag 1 mei 2013 23:17 schreef Tally het volgende:
[..]
Hmm gek bij mij gingen ze toen dus wel toucheren
Kijken hoever het al was.
Jaaaa 36 weken vandaagquote:Op donderdag 2 mei 2013 08:58 schreef Limone het volgende:
Vandaag is ze er Spirit! Wat spannend, heel veel succes!
En volgens mij heeft XM een belangrijke mijlpaal!Taartjes!
Ik sluit me hier bij aan!quote:Op donderdag 2 mei 2013 10:15 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hier geen zwangerschapscursus...dus ik kan je niet helpen. meest zinvolle post van vandaag dus
Dat zou ook mooi geweest zijn jaquote:
Ik niet, net als best veel anderen, zie ik. Heb het ook niet gemist.quote:Op donderdag 2 mei 2013 10:14 schreef Limone het volgende:
Hebben jullie een zwangerschapscursus gedaan? En wat voor een? Ik ben mij aan het oriënteren, maar zie door de bomen het bos niet meer..
quote:
Ik moest lachenquote:Op donderdag 2 mei 2013 11:23 schreef Keshet het volgende:
Vanaf het moment dat je je thuis voelt tussen de orka's.![]()
Sorry, geen idee.
Vanaf wanneer jij wilt. Ik ging rond wk 18 ofzo nu weet ik nog niet of ik ga. Het is een ongunstige tijd met ean en de cursus heeft ookal een ongunstige tijd.quote:Op donderdag 2 mei 2013 11:22 schreef Hilzillah het volgende:
Vanaf hoeveel weken kan je ongeveer gaan zwangerschapszwemmen?
Ik heb een GUO gehad. Wat wil je weten?quote:Op donderdag 2 mei 2013 11:32 schreef Rossdale het volgende:
Heeft iemand van jullie toevallig een GUO gehad? Waar de afkorting voor staat weet ik niet meer prcies, maar het is in ieder geval een uitgebreid onderzoek waarbij ook alle orgaantjes etc bekeken kunnen worden.
Wij zijn volgende week vrijdag aan de beurt en ik vind het behoorlijk spannend
De GUO is inderdaad een uitgebreide of afwijkende variant op de normale 20 weken echo. Waar extra naar gekeken wordt, is afhankelijk van je situatie: waarom krijg je een GUO?quote:Op donderdag 2 mei 2013 11:41 schreef Rossdale het volgende:
Wat is er anders aan een guo t.o.v. een normale echo? Gebruiken ze andere apparatuur? Ik dacht dat het een 3D echo was, maar als ik google dan kom ik ook tegen dat het gewoon een normale echo is, maar dat ze wat gedetailleerder proberen te kijken.
Nou, bij ons duurde het in ieder geval niet lang. Had toen van tevoren op internet wel andere verhalen gelezen. Maar de duur zal vast afhankelijk zijn van waar ze allemaal extra naar willen kijken. Bij ons was het uiteindelijk alleen het hart dat extra bekeken werd omdat de vruchtwaterpunctie uitslagen al binnen waren.quote:Op donderdag 2 mei 2013 11:51 schreef -Bubseltje- het volgende:
Dus een guo duurt niet heel lang? Goed om te weten, wij hebben dinsdag de guo.
Succes.quote:Op donderdag 2 mei 2013 12:25 schreef Rossdale het volgende:
Bij ons zijn een open ruggetje of hartafwijkingen het grootste risico, dus ik verwacht dat vooral daar naar gekeken gaat worden.
Nouja we zullen het volgende week wel zien
Geavanceerd Ultrageluid Onderzoekquote:Op donderdag 2 mei 2013 11:32 schreef Rossdale het volgende:
Heeft iemand van jullie toevallig een GUO gehad? Waar de afkorting voor staat weet ik niet meer prcies, maar het is in ieder geval een uitgebreid onderzoek waarbij ook alle orgaantjes etc bekeken kunnen worden.
Wij zijn volgende week vrijdag aan de beurt en ik vind het behoorlijk spannend
Klopt.quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:22 schreef -Bubseltje- het volgende:
mignonne dat was dan een type 2 denk ik?
Zoiets staat er in mijn foldertje.
mijn gyn destijds had een nieuw echoapparaat staan waar ie mee wilde patsenquote:Op donderdag 2 mei 2013 13:25 schreef GotC het volgende:
Wat goed L-E, wat heb je een sterk mannetje! Heeft hij zeker van z'n mama
Ik had trouwens geen idee dat ze de GUO (SEO ook?) soms in 3D doen.
quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:41 schreef mignonne het volgende:
[..]
mijn gyn destijds had een nieuw echoapparaat staan waar ie mee wilde patsen![]()
maar hij gaf aan dat hij zich aan het bekwamen was in 3D beoordelingen van hart en hersenen, en daarnaast was een deel ook voor de leuk voor ons. Om het nog een beetje 'leuk' te houden![]()
ja jaquote:Op donderdag 2 mei 2013 13:45 schreef GotC het volgende:
[..]Ja dat moet ook gebeuren. Ik ben ook wel heel erg voor om 'gebruikt' te worden voor opleidingen.
Ga je trouwens nog stage lopen in het Haga?
Wat hebben er veel mensen een GUO trouwens!
Ah maar oktober dus niet meer?quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:46 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja ja
ik begin aankomende week op de couveuseafdeling. En in de zomermaanden op de verloskamers en de polikliniek.
Nope. Althans, niet dat ik nu weet. Ik loop als het goed is in oktober weer stage in een gewone praktijk. Ik hoop op mijn eigen woonplaats en anders op den haag.quote:
Doei!!quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:06 schreef L-E het volgende:
Nou, ik kom me officieel afmelden hier. Zal nog niet naar het babytopic overgaan, dat is mijn plek gevoelsmatig nog niet, maar ik blijf hier lekker mee lezen.
Een aantal mensen hebben inmiddels de naam via pm gekregen, de rest volgt later, ik had nogal veel pm's te beantwoorden, en net iets te weinig tijd
Dank voor het meeleven en alle steun de afgelopen tijd. Met mij en L. gaat het supergoed: hij ligt al in de open couveuse, zonder infuus, is groeiende en erg zen, we zijn trots en gelukkig
Doei!
Ik vind het ook behoorlijk spannend, van mij mag het nu wel 6 mei rond een uur of 11 zijn, dat alles helemaal in orde is en dat we fijn onze trouwdag gaan vierenquote:Op donderdag 2 mei 2013 13:51 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik vind het maar eng/spannend hoor die guo.
Spewey, wij moeten ook naar een ander ziekenhuis. Ze morgen dit niet in ieder ziekenhuis.
datyt is toch een dyatase oid? heeft te maken met je wijkende buikspieren kan geen kwaadquote:Op donderdag 2 mei 2013 15:14 schreef Cwen het volgende:
Ik doe een cursus HypnoBirthing, het idee van vertrouwen op je eigen ontspanning bij de geboorte vind ik erg mooi.
Zwemmen ga ik doen zodra ik met verlof ben, want het is nu nog op een onhandige tijd.
LE, succes nog met jullie mannetje!
Spirit, ik hoop dat je je meisje inmiddels hebt.
Gekke vraag: als ik op m'n rug lig en ik span m'n buikspieren, ontstaat er een bult net bij m'n middenrif. Normaal zie je dit niet. Herkent iemand dit?
Nee. Hopen dat het bijtrekt na de bevalling. En idd, zijwaarts omhoog komen vanuit ligstand.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad. Zoals mijn gymjuf zei: 1 situp is ook een situp en van situps tijdens je zwangerschap krijg je een lelijke buik.quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:35 schreef L0t.. het volgende:
Mij is bij de zwangerschapscursus verteld dat dit normaal is, alle meiden van de cursus hadden het. Gewoon proberen die rechte buikspieren niet te belasten, dus zijwaarts overeind komen van de bank/je bed etc.
quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:48 schreef Limone het volgende:
Ik had zojuist de combinatietest en alles is goed.
De kans op 21 was 1:14.000, op 18 1:33.000 en op 21 1: 100.000. Ik werd gelijkgesteld met een vijftienjarige. YES! 15!![]()
Top nieuws!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
De kans op 21 was 1:14.000, op 18 1:33.000 en op 21 1: 100.000. Ik werd gelijkgesteld met een vijftienjarige. YES! 15!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
fijn zeg!!
dat is een goede uitslagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
hoort erbij, niets tegen te doen, je buik maakt plaats voor je groeiende baarmoeder.quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:22 schreef Cwen het volgende:
Ja, diastase ben ik ook bang voor, heb behoorlijk strakke buikspieren van mezelf dus is te verwachten. Kaart het wel aan bij de fysio, geen idee wat ik eraan kan doen. Buikspieroefeningen deed ik al niet dagelijks, zeg maar...
Daar moet je vlgs mij juist helemaal niets aan willen doen. Is heel normaal en trekt na de bevalling vanzelf weer bij.quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:22 schreef Cwen het volgende:
Ja, diastase ben ik ook bang voor, heb behoorlijk strakke buikspieren van mezelf dus is te verwachten. Kaart het wel aan bij de fysio, geen idee wat ik eraan kan doen. Buikspieroefeningen deed ik al niet dagelijks, zeg maar...
Hahaja, dat had ik dus ook!quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:39 schreef ymme het volgende:
Ah dat bobbeltje bovenop de buik is dus van de buikspieren
(ik zei van het weekend nog tegen man, ieuw voel nou, net of mijn darmen eruit piepen).
De diastase zit niet net onder het middenrif, maar net boven de navel. het is een klein scheurtje tussen je de linker en rechterhelft van je sixpack zeg maar (ja die heeft iedereen, die six pack, alleen is ie niet overal zichtbaar). Het is iets wat tijd nodig heeft na de bevalling en na een week of 6 weer voldoende tegen elkaar aan ligt om buikspier oefeningen te doen. Tijdens je zwangerschap moet je juist het gebruik van je buikspieren vermijden, door bv eerst op je zij te gaan liggen voor je uit bed omhoog komt, niet eer zwaar te tillen etc.quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:14 schreef Cwen het volgende:
Ik doe een cursus HypnoBirthing, het idee van vertrouwen op je eigen ontspanning bij de geboorte vind ik erg mooi.
Zwemmen ga ik doen zodra ik met verlof ben, want het is nu nog op een onhandige tijd.
LE, succes nog met jullie mannetje!
Spirit, ik hoop dat je je meisje inmiddels hebt.
Gekke vraag: als ik op m'n rug lig en ik span m'n buikspieren, ontstaat er een bult net bij m'n middenrif. Normaal zie je dit niet. Herkent iemand dit?
woon je ook in braboland sull??quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:49 schreef Sull het volgende:
[..]
De diastase zit niet net onder het middenrif, maar net boven de navel. het is een klein scheurtje tussen je de linker en rechterhelft van je sixpack zeg maar (ja die heeft iedereen, die six pack, alleen is ie niet overal zichtbaar). Het is iets wat tijd nodig heeft na de bevalling en na een week of 6 weer voldoende tegen elkaar aan ligt om buikspier oefeningen te doen. Tijdens je zwangerschap moet je juist het gebruik van je buikspieren vermijden, door bv eerst op je zij te gaan liggen voor je uit bed omhoog komt, niet eer zwaar te tillen etc.
Ik doe btw ook een zwangerschapsgym van de thuiszorg en die is behoorlijk actief. Ik heb het zelf als fysio ook jaren gegeven, maar ik was nooit zo fanatiek als deze juf. Die gaat namelijk ook atijd nog een kwartier door en totaal doen we dan 45 minuten oefeningen...
Ik heb gisteren ook voor de spiegel staan grienen dat ik zo le-he-heeee-lijk werd. En zo onzeker wo-ho-ho-hord!quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:19 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Limone![]()
Mag ik trouwens ff klagen over mijn extreem vette huid..meh, ik voel me lelijk![]()
Heb voor zaterdag maar een afspraak bij de kapper gemaakt en een of andere dagcreme gekocht die ik normaal te duur zou vinden...mischien helpt het![]()
Nee, dat van die trisomie bedacht ik mij van de week pasquote:Op donderdag 2 mei 2013 19:32 schreef ProjSkippy het volgende:
Limone. Was de reden om de combinatietest te doen voornamelijk ook voor de eventueel verhoogde kans op trisomi 13?
Hier gaan we de combinatietest waarschijnlijk niet doen. De vk vertelde dat we waarschijnlijk geen verhoogde kans hebben en dat de uitslag minder betrouwbaar zou zijn omdat ik jonger ben dan 25.
Wie hebben er hier allemaal juist wel of niet voor een combinatietest gekozen en waarom?
Dit keer wel voor gekozen, vorige keren niet, juist omdat we er nu al 2 rond hebben rennen en door wat Inca heeft meegemaakt.quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:32 schreef ProjSkippy het volgende:
Limone. Was de reden om de combinatietest te doen voornamelijk ook voor de eventueel verhoogde kans op trisomi 13?
Hier gaan we de combinatietest waarschijnlijk niet doen. De vk vertelde dat we waarschijnlijk geen verhoogde kans hebben en dat de uitslag minder betrouwbaar zou zijn omdat ik jonger ben dan 25.
Wie hebben er hier allemaal juist wel of niet voor een combinatietest gekozen en waarom?
Ja thanks, dat hoop ik ook! Denk dat het dus op de foto leek alsof ze is ingedaald. Volgens mij als dat zo lijkt, ligt ze goed en als m'n buik hoger zit, ligt ze in stuit.Heb een paar foto's naast elkaar gelegd.quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:57 schreef Spewey het volgende:
[..]
Dit keer wel voor gekozen, vorige keren niet, juist omdat we er nu al 2 rond hebben rennen en door wat Inca heeft meegemaakt.
Oow Elmo, hoop dat Robinson snel aan de kelder begint, dan ligt ze iig goed!
Draaibeestjequote:Op donderdag 2 mei 2013 20:00 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
Ja thanks, dat hoop ik ook! Denk dat het dus op de foto leek alsof ze is ingedaald. Volgens mij als dat zo lijkt, ligt ze goed en als m'n buik hoger zit, ligt ze in stuit.Heb een paar foto's naast elkaar gelegd.
Waaah hou op!!!quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:07 schreef Spewey het volgende:
[..]
Draaibeestje![]()
![]()
OMG, volgende maand komt ze gewoon!
hihi stel mutsen zijn we eigenlijk ook hequote:Op donderdag 2 mei 2013 19:26 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Ik heb gisteren ook voor de spiegel staan grienen dat ik zo le-he-heeee-lijk werd. En zo onzeker wo-ho-ho-hord!
Hormonen.
ditquote:Op donderdag 2 mei 2013 19:57 schreef GotC het volgende:
Geen combitest hier, aangezien het een kansberekening blijft, geen zekerheid. Ik zou er de rest van de zwangerschap onzeker over blijven
dan mogen we bijna tegelijk. Ik moet ik om 14:40quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:20 schreef Kursor het volgende:
Lief dat jullie voor me duimen. om 14.20 uur afspraak, maar ziekenhuizen lopen altijd uit. Ga vanuit m'n werk, maar ben benieuwd of ik nog wat uit m'n handen krijg.
Oh ja, bed verschonen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:47 schreef ferrari_rood het volgende:
wel je bed verschonen spewey? en je hechtingen eruit halen als je dan al thuis bent.
dus volgens mij moet het gewoon
geen idee! volgens mij ligt dat ook helemaal aan de kraamhulp die je krijgt.quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:46 schreef Spewey het volgende:
Spannend morgen Kursor, ik duim mee!
Wat ik me net zit af te vragen, als je weet dat je een keizersnede gaat krijgen, moet je bed dan ook nog op klossen? Kraamverzorgster hoeft dan niet te kijken naar eventuele hechtingen in je onderkant..
Hier kunnen ook geen klossen onder, idd ook op een extra matras.quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:52 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
geen idee! volgens mij ligt dat ook helemaal aan de kraamhulp die je krijgt.
Bij mij was het dan niet van te voren bekend dat ik een ks zou krijgen, maar de kraamhulp heeft toen we thuis kwamen, gelijk de extra matras die we op bed hadden liggen (klossen ging niet) er van af gehaald. Ze hoefde bij mij niet veel te doen, de nietjes waren er al uit, ze heeft wel ff gekeken, het bed verschoond en dat was het.
Ja! En ik heb maar 3 dagdelen kraamzorg gehad, ze hoefde niet veel te doen hier!quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:55 schreef Spewey het volgende:
[..]
Hier kunnen ook geen klossen onder, idd ook op een extra matras.
Fijne kraamhulp!
Nee, Gld! Hoezo dat?quote:
vanwege de cursus bij zuidzorg. ik dacht dat die alleen in het zuiden zat.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:08 schreef Sull het volgende:
[..]
Nee, Gld! Hoezo dat?
Spirit, ik hoop dat je al aan het genieten bent van de kleine!
L-E mooie naam, veel geluk samen!
De mijne ligt volgens de meting van afgelopen vrijdag ook een ruime 2 vingers boven m'n navel en sinds gisteren nog iets hoger, kan het zelf voelen. Mijn vk was wel onder de indruk, zei ze, maar positief. Meisje heeft voor zover ik weet idd niet formaat Olli, wellicht relatief wat meer vruchtwater? Het leek in elk geval wel opvallend, maar niet uitzonderlijk, kreeg ik de indruk.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:04 schreef Hilzillah het volgende:
Ik ben vandaag ook weer goedgekeurd door de VK.
Baarmoeder lag 2 vingers boven mn navel en dat was volgens de VK vrij groot en hoog. Maar... Cwen, was jouw BM niet al heel hoog zonder dat jouw meisje formaat Ollie heeft?
Ja moest gewoon. Ze controleren evengoed je litteken en verschonen je bedquote:Op donderdag 2 mei 2013 20:46 schreef Spewey het volgende:
Spannend morgen Kursor, ik duim mee!
Wat ik me net zit af te vragen, als je weet dat je een keizersnede gaat krijgen, moet je bed dan ook nog op klossen? Kraamverzorgster hoeft dan niet te kijken naar eventuele hechtingen in je onderkant..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |