abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125978477
quote:
17s.gif Op donderdag 2 mei 2013 13:22 schreef -Bubseltje- het volgende:
mignonne dat was dan een type 2 denk ik?

Zoiets staat er in mijn foldertje.
Klopt.
Het verschil zit hem in of er van tevoren ingeschat wordt of er een verhoogde kans is op structurele afwijkingen (type 1), of dat het bij toeval of bij de SEO ontdekt wordt of bijvoorbeeld aan de hand van bevindingen tijdens de zwangerschapscontroles of infecties van de moeder.
:)
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:41:22 #202
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_125978524
Ik heb a.s. maandag de GUO ivm mononier bij broer en eventuele hartafwijkingen door medicijngebruik in den beginne.

Wat voor mij als een verrassing kwam was het feit dat ik naar Zwolle moet en niet gewoon naar het ziekenhuis in Harderwijk.
pi_125978532
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 13:25 schreef GotC het volgende:
Wat goed L-E, wat heb je een sterk mannetje! Heeft hij zeker van z'n mama O+

Ik had trouwens geen idee dat ze de GUO (SEO ook?) soms in 3D doen.
mijn gyn destijds had een nieuw echoapparaat staan waar ie mee wilde patsen :')
maar hij gaf aan dat hij zich aan het bekwamen was in 3D beoordelingen van hart en hersenen, en daarnaast was een deel ook voor de leuk voor ons. Om het nog een beetje 'leuk' te houden :') :X
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:45:33 #204
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_125978677
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 13:41 schreef mignonne het volgende:

[..]

mijn gyn destijds had een nieuw echoapparaat staan waar ie mee wilde patsen :')
maar hij gaf aan dat hij zich aan het bekwamen was in 3D beoordelingen van hart en hersenen, en daarnaast was een deel ook voor de leuk voor ons. Om het nog een beetje 'leuk' te houden :') :X
:D Ja dat moet ook gebeuren. Ik ben ook wel heel erg voor om 'gebruikt' te worden voor opleidingen.

Ga je trouwens nog stage lopen in het Haga? ;)

Wat hebben er veel mensen een GUO trouwens!
pi_125978702
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 13:45 schreef GotC het volgende:

[..]

:D Ja dat moet ook gebeuren. Ik ben ook wel heel erg voor om 'gebruikt' te worden voor opleidingen.

Ga je trouwens nog stage lopen in het Haga? ;)

Wat hebben er veel mensen een GUO trouwens!
ja ja :Y
ik begin aankomende week op de couveuseafdeling. En in de zomermaanden op de verloskamers en de polikliniek.
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:46:48 #206
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_125978720
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 13:46 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja ja :Y
ik begin aankomende week op de couveuseafdeling. En in de zomermaanden op de verloskamers en de polikliniek.
Ah maar oktober dus niet meer? -O-
pi_125978788
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 13:46 schreef GotC het volgende:

[..]

Ah maar oktober dus niet meer? -O-
Nope. Althans, niet dat ik nu weet. Ik loop als het goed is in oktober weer stage in een gewone praktijk. Ik hoop op mijn eigen woonplaats en anders op den haag.
pi_125978889
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 13:06 schreef L-E het volgende:
Nou, ik kom me officieel afmelden hier. Zal nog niet naar het babytopic overgaan, dat is mijn plek gevoelsmatig nog niet, maar ik blijf hier lekker mee lezen.

Een aantal mensen hebben inmiddels de naam via pm gekregen, de rest volgt later, ik had nogal veel pm's te beantwoorden, en net iets te weinig tijd :')

Dank voor het meeleven en alle steun de afgelopen tijd. Met mij en L. gaat het supergoed: hij ligt al in de open couveuse, zonder infuus, is groeiende en erg zen, we zijn trots en gelukkig O+

Doei! :*
Doei!!
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:51:39 #209
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_125978904
Ik vind het maar eng/spannend hoor die guo.

Spewey, wij moeten ook naar een ander ziekenhuis. Ze morgen dit niet in ieder ziekenhuis.
pi_125979867
Veel geluk gewenst LE! Tot over een paar weken in het babytopic :*
E.
  donderdag 2 mei 2013 @ 14:32:06 #211
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_125980136
quote:
17s.gif Op donderdag 2 mei 2013 13:51 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik vind het maar eng/spannend hoor die guo.

Spewey, wij moeten ook naar een ander ziekenhuis. Ze morgen dit niet in ieder ziekenhuis.
Ik vind het ook behoorlijk spannend, van mij mag het nu wel 6 mei rond een uur of 11 zijn, dat alles helemaal in orde is en dat we fijn onze trouwdag gaan vieren :D
  donderdag 2 mei 2013 @ 15:07:09 #212
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_125981383
Ben wel heel benieuwd hoe het nu met Spirit is! Ze zullen nu toch hun dochtertje wel ontmoet hebben!
pi_125981647
Ik doe een cursus HypnoBirthing, het idee van vertrouwen op je eigen ontspanning bij de geboorte vind ik erg mooi.
Zwemmen ga ik doen zodra ik met verlof ben, want het is nu nog op een onhandige tijd.

LE, succes nog met jullie mannetje!

Spirit, ik hoop dat je je meisje inmiddels hebt.

Gekke vraag: als ik op m'n rug lig en ik span m'n buikspieren, ontstaat er een bult net bij m'n middenrif. Normaal zie je dit niet. Herkent iemand dit?
Home is where the O+ is...
pi_125981737
Thanks voor jullie antwoorden op mijn zwangerschapscurus vraag!
Geen cursus is natuurlijk ook een optie... hmmmn. Ik weet niet zo goed wat ik bij een bevalling moet verwachten en omdat ik wel graag de controle heb over de situate ( :') ) is voor mij een down-to-earth-purfcursus denk ik de juiste. Het meest belangrijke vind ik denk ik nog wel de partneravond. Ik ben namelijk een beetje bang dat ik op het moment supreme of de slappe lach krijg van mijn man die aan het meepuffen is, of dat ik hem juist bloedirritant vind :@ Dan hebben we het tenminste een keertje al gedaan.

Andere zwangeren leren kennen zou ook wel fijn zijn, maar ik ben bang dat ook hier het aanbod te groot is, dat wat Suiker zegt. :) Maar heej, niet geschoten enzo.

Nou ik heb mijn gedachten hierover weer op een rijtje kunnen zetten :)
pi_125981812
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 15:14 schreef Cwen het volgende:
Ik doe een cursus HypnoBirthing, het idee van vertrouwen op je eigen ontspanning bij de geboorte vind ik erg mooi.
Zwemmen ga ik doen zodra ik met verlof ben, want het is nu nog op een onhandige tijd.

Gekke vraag: als ik op m'n rug lig en ik span m'n buikspieren, ontstaat er een bult net bij m'n middenrif. Normaal zie je dit niet. Herkent iemand dit?
datyt is toch een dyatase oid? heeft te maken met je wijkende buikspieren kan geen kwaad
pi_125981857
Cwen dat zijn volgens mij je buikspieren die gaan wijken. Zo iets is me bij mn vorige zwangerschap verteld op de pufclub. Ik weet alleen niet meer of je iets mee moet doen.
pi_125981970
Ja, diastase ben ik ook bang voor, heb behoorlijk strakke buikspieren van mezelf dus is te verwachten. Kaart het wel aan bij de fysio, geen idee wat ik eraan kan doen. Buikspieroefeningen deed ik al niet dagelijks, zeg maar... ;)
  donderdag 2 mei 2013 @ 15:25:27 #218
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_125982107
Heb ik ook Cwen!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_125982386
En doe jij er iets mee of aan?
pi_125982458
Mij is bij de zwangerschapscursus verteld dat dit normaal is, alle meiden van de cursus hadden het. Gewoon proberen die rechte buikspieren niet te belasten, dus zijwaarts overeind komen van de bank/je bed etc. :)
  donderdag 2 mei 2013 @ 15:37:38 #221
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_125982545
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 15:33 schreef Cwen het volgende:
En doe jij er iets mee of aan?
Nee. Hopen dat het bijtrekt na de bevalling. En idd, zijwaarts omhoog komen vanuit ligstand.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_125983000
Ik had zojuist de combinatietest en alles is goed.

De kans op 21 was 1:14.000, op 18 1:33.000 en op 21 1: 100.000. Ik werd gelijkgesteld met een vijftienjarige. YES! 15! *O* :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 2 mei 2013 @ 15:51:47 #223
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_125983115
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 15:35 schreef L0t.. het volgende:
Mij is bij de zwangerschapscursus verteld dat dit normaal is, alle meiden van de cursus hadden het. Gewoon proberen die rechte buikspieren niet te belasten, dus zijwaarts overeind komen van de bank/je bed etc. :)
Inderdaad. Zoals mijn gymjuf zei: 1 situp is ook een situp en van situps tijdens je zwangerschap krijg je een lelijke buik.

Tijdens het persen, dan zien je buikspieren er pas bizar uit.

Edit, als ik hier toch ben: fijn Limone!!
  donderdag 2 mei 2013 @ 15:53:22 #224
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125983174
Ik heb dat idd ook, zo bult bovenaan mijn buik. Ook als ik sta en mijn buik is wat hard en ik span dan nog eens mijn spieren aan, dan zie ik het ook een beetje.

Na de bevalling is het weer verdwenen, al duurde dat wel even door de ks.

@Limone, fijn dat alles goed was!
pi_125983567
Dat is hartstikke goed nieuws Limone! *O*

Mijn baby heeft gisterenavond de hik gehad en nu weer. Ik voel het bijna nooit maar gisteren voelde mijn man het zelfs O+
Morgenvroeg weer controle en morgenmiddag start de borstvoedingscursus! En verder heb ik de hele dag al het gevoel ongesteld te moeten worden. Dat zou raar zijn bij bijna 36 weken :+
E.
  donderdag 2 mei 2013 @ 16:05:16 #226
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_125983629
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 15:48 schreef Limone het volgende:

De kans op 21 was 1:14.000, op 18 1:33.000 en op 21 1: 100.000. Ik werd gelijkgesteld met een vijftienjarige. YES! 15! *O* :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Top nieuws! *G* *O*
  donderdag 2 mei 2013 @ 16:10:55 #227
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_125983827
quote:

SPOILER
*O* *O* fijn zeg!!
pi_125983975
quote:

SPOILER
dat is een goede uitslag *O*
pi_125984399
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 15:22 schreef Cwen het volgende:
Ja, diastase ben ik ook bang voor, heb behoorlijk strakke buikspieren van mezelf dus is te verwachten. Kaart het wel aan bij de fysio, geen idee wat ik eraan kan doen. Buikspieroefeningen deed ik al niet dagelijks, zeg maar... ;)
hoort erbij, niets tegen te doen, je buik maakt plaats voor je groeiende baarmoeder.
Gaat doorgaans ook weer prima weg na de bevalling als die rechte buikspieren weer naar elkaar toe kunnen.
  donderdag 2 mei 2013 @ 16:27:20 #230
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_125984446
Fijn Limone! Dat zijn de betere cijfers! :Y
  donderdag 2 mei 2013 @ 16:28:02 #231
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125984472
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 15:22 schreef Cwen het volgende:
Daar moet je vlgs mij juist helemaal niets aan willen doen. Is heel normaal en trekt na de bevalling vanzelf weer bij.
Onze pufjuf (fysio dus) hield het in de gaten en de meiden waarvan de diastase nog niet helemaal gesloten was mochten niet mee doen met de buikspieroefeningen.

Ah, dat was al gezegd. :')
pi_125984752
Bedankt :D. Duidelijk, normaal dus. En zijwaarts omhoog deed ik vanwege de BI.

Limone, supertof!
pi_125986796
Limone *O*

Mag ik trouwens ff klagen over mijn extreem vette huid..meh, ik voel me lelijk }:|
Heb voor zaterdag maar een afspraak bij de kapper gemaakt en een of andere dagcreme gekocht die ik normaal te duur zou vinden...mischien helpt het :')
pi_125987342
Ja, wat een uitslagen hè :o

Ik zie trouwens dat ik een foutje heb gemaakt: de kans op trisomie 13 was 1:100.000 Dat was ook de belangrijkste omdat de kans daarop bij mij misschien iets groter was. Niks dus :)
pi_125987427
Ik heb juist een extreem droge huid, alleen pure arganolie lijkt te helpen :{

Je bent niet lelijk, bla! :*
pi_125987631
Ah dat bobbeltje bovenop de buik is dus van de buikspieren :D
(ik zei van het weekend nog tegen man, ieuw voel nou, net of mijn darmen eruit piepen).
pi_125987666
En ik voel onze baby steeds vaker en beter bewegen.
Was even vergeten hoe fijn dat dat ook alweer is O+
pi_125988136
Je bent zeker niet lelijk, Bla!
Maar ik herken het wel :*
pi_125988151
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:39 schreef ymme het volgende:
Ah dat bobbeltje bovenop de buik is dus van de buikspieren :D
(ik zei van het weekend nog tegen man, ieuw voel nou, net of mijn darmen eruit piepen).
Hahaja, dat had ik dus ook!
pi_125989581
wat leuk Ymme, daar verheug ik me ook op!

En thnx dames :*
pi_125989921
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 15:14 schreef Cwen het volgende:

De diastase zit niet net onder het middenrif, maar net boven de navel. het is een klein scheurtje tussen je de linker en rechterhelft van je sixpack zeg maar (ja die heeft iedereen, die six pack, alleen is ie niet overal zichtbaar). Het is iets wat tijd nodig heeft na de bevalling en na een week of 6 weer voldoende tegen elkaar aan ligt om buikspier oefeningen te doen. Tijdens je zwangerschap moet je juist het gebruik van je buikspieren vermijden, door bv eerst op je zij te gaan liggen voor je uit bed omhoog komt, niet eer zwaar te tillen etc.

Ik doe btw ook een zwangerschapsgym van de thuiszorg en die is behoorlijk actief. Ik heb het zelf als fysio ook jaren gegeven, maar ik was nooit zo fanatiek als deze juf. Die gaat namelijk ook atijd nog een kwartier door en totaal doen we dan 45 minuten oefeningen...
pi_125990625
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:49 schreef Sull het volgende:

[..]

De diastase zit niet net onder het middenrif, maar net boven de navel. het is een klein scheurtje tussen je de linker en rechterhelft van je sixpack zeg maar (ja die heeft iedereen, die six pack, alleen is ie niet overal zichtbaar). Het is iets wat tijd nodig heeft na de bevalling en na een week of 6 weer voldoende tegen elkaar aan ligt om buikspier oefeningen te doen. Tijdens je zwangerschap moet je juist het gebruik van je buikspieren vermijden, door bv eerst op je zij te gaan liggen voor je uit bed omhoog komt, niet eer zwaar te tillen etc.

Ik doe btw ook een zwangerschapsgym van de thuiszorg en die is behoorlijk actief. Ik heb het zelf als fysio ook jaren gegeven, maar ik was nooit zo fanatiek als deze juf. Die gaat namelijk ook atijd nog een kwartier door en totaal doen we dan 45 minuten oefeningen...
woon je ook in braboland sull??
pi_125991002
Ik weet dat diastase lager zit, maar de verdikking bevindt zich echt net onder m'n middenrif, niet net boven m'n navel. Gek.
  donderdag 2 mei 2013 @ 19:26:56 #244
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_125991450
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:19 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Limone *O*

Mag ik trouwens ff klagen over mijn extreem vette huid..meh, ik voel me lelijk }:|
Heb voor zaterdag maar een afspraak bij de kapper gemaakt en een of andere dagcreme gekocht die ik normaal te duur zou vinden...mischien helpt het :')

Ik heb gisteren ook voor de spiegel staan grienen dat ik zo le-he-heeee-lijk werd. En zo onzeker wo-ho-ho-hord!

Hormonen O+.
  donderdag 2 mei 2013 @ 19:32:13 #245
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_125991686
Limone *O*. Was de reden om de combinatietest te doen voornamelijk ook voor de eventueel verhoogde kans op trisomi 13?

Hier gaan we de combinatietest waarschijnlijk niet doen. De vk vertelde dat we waarschijnlijk geen verhoogde kans hebben en dat de uitslag minder betrouwbaar zou zijn omdat ik jonger ben dan 25.

Wie hebben er hier allemaal juist wel of niet voor een combinatietest gekozen en waarom? :)
  donderdag 2 mei 2013 @ 19:40:09 #246
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_125992016
Hoi, ik ga ook nog eens een poging doen om aan te haken hier!
Druk gehad de laatste tijd en we hebben nog genoeg te doen. Het wordt allemaal wat zwaarder nu.

Zijn er nog spectaculaire dingen gebeurd of bezig?! Het laatste wat ik weet is dat TM's mannetje is geboren! O+

Ik heb gisteren weer controle gehad bij de vk en mevrouwtje lag weer in stuit. Folder alvast meegekregen over versiepoging, maar ik hoop dat het niet nodig is en dat ze zelf draait en dan blijft liggen oppekop!! Ze is ontzettend beweeglijk, dus wie weet ligt ze op tijd goed!

Om maar gelijk ff ProjSkippies vraag te beantwoorden. Wij hebben deze keer wel de combitest laten doen, omdat we Tirza al hebben rondrennen hier. En vooral ik, vond dat we dat soort van verplicht aan haar waren om op de hoogte te zijn hoe hoog de kans was dat er met dit kindje iets aan de hand zou zijn. Aangezien dat ook de nodige invloed zou hebben op T. Bij Tirza hebben we het overigens niet laten doen, geen seconde over nagedacht toen.
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_125992136
Wij hebben de combitest wel gedaan, omdat ik per se wilde weten hoe hoog de kans op alle 3 de afwijkingen was. Ik had ook een punctie laten doen als het had gemogen, maar dat was uiteraard geen optie.
pi_125992701
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 19:32 schreef ProjSkippy het volgende:
Limone *O*. Was de reden om de combinatietest te doen voornamelijk ook voor de eventueel verhoogde kans op trisomi 13?

Hier gaan we de combinatietest waarschijnlijk niet doen. De vk vertelde dat we waarschijnlijk geen verhoogde kans hebben en dat de uitslag minder betrouwbaar zou zijn omdat ik jonger ben dan 25.

Wie hebben er hier allemaal juist wel of niet voor een combinatietest gekozen en waarom? :)
Nee, dat van die trisomie bedacht ik mij van de week pas :@ Zo'n puntje uit de familiegeschiedenis waar niet over gepraat wordt. ;)

We hebben ervoor gekozen om de test te doen omdat we dan de zwangerschap zouden afbreken, bij alle chromosoomafwijkingen (natuurlijk na alle mogelijke tests te hebben gedaan).

Natuurlijk zijn hiertegen alle argumenten in te brengen en die hebben wij ook afgewogen. Uiteindelijk zijn we tot dit besluit gekomen.
  donderdag 2 mei 2013 @ 19:57:25 #249
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_125992778
Geen combitest hier, aangezien het een kansberekening blijft, geen zekerheid. Ik zou er de rest van de zwangerschap onzeker over blijven :)
  donderdag 2 mei 2013 @ 19:57:55 #250
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_125992803
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 19:32 schreef ProjSkippy het volgende:

Dit keer wel voor gekozen, vorige keren niet, juist omdat we er nu al 2 rond hebben rennen en door wat Inca heeft meegemaakt.

Oow Elmo, hoop dat Robinson snel aan de kelder begint, dan ligt ze iig goed! :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')