Wat is kwaak? Is dat speciaal voor eenden?quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:01 schreef Panzermaus het volgende:
Ben een kwaakshake aan het maken, 500 gram kwaak, 250 ml melk, twee stroopwafels, banaan, sinaassappel, cornflakes, havermout en dan in de blender.
Wilde er ook nog een oranjekoek bijgooien maar dat vond ik zonde. (heb die maar los opgegeten)
Eerder voor muizen en baby's.quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:03 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Wat is kwaak? Is dat speciaal voor eenden?
Oo, vanwaar doe je borst 2x en rug 1,5 en schouders 1x?quote:Op woensdag 1 mei 2013 20:51 schreef duncannn het volgende:
[..]
Ik vind als beginner bepaalde spiergroepen 1x per week doen niet echt optimaal. Ben zelf overgegaan op een SS-achtig schema met borst en benen 2x, rug 1,5x en schouders 1x per week.
Hahah oke voor Panzermuisjes dus? Aww gatver..quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:05 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Eerder voor muizen en baby's.
Update: het smaakt naar pannenkoekbeslag.
True, mirin' that boy. Vandaag weer cheatday @ 1500 kCal ofzo.quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:18 schreef Stereotomy het volgende:
Moet wel zeggen, props voor Panzer hoe hij aan z'n kcals komt
Gewoon lekker alles 2x per week hitten. Beginnen met compounds only en langzaam 't volume opschroeven als je er aan went. Lijkt mij ideaal.quote:Op woensdag 1 mei 2013 20:51 schreef duncannn het volgende:
[..]
Ik vind als beginner bepaalde spiergroepen 1x per week doen niet echt optimaal. Ben zelf overgegaan op een SS-achtig schema met borst en benen 2x, rug 1,5x en schouders 1x per week.
Schouders neem ik al genoeg mee met mn borst. Minder rug omdat ik die op zaterdag heb ingepland en dat om de week afwissel met cardio en ik na elke training een setje pull-ups doe.quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:07 schreef esv7 het volgende:
[..]
Oo, vanwaar doe je borst 2x en rug 1,5 en schouders 1x?
Schouders 2x per week lijkt me te veel voor front delt. Misschien alleen lat raises en rear delt werk, maar om je front delt 4x per week te doen... nahquote:Op woensdag 1 mei 2013 21:31 schreef VASND het volgende:
[..]
Gewoon lekker alles 2x per week hitten. Beginnen met compounds only en langzaam 't volume opschroeven als je er aan went. Lijkt mij ideaal.
Dan zorg je toch gewoon dat je je schouders alsnog effectief 2 dagen hit. Dus 1x vol met je military press en 1x 'indirect' met je bench/incline bench.quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:39 schreef duncannn het volgende:
[..]
Schouders neem ik al genoeg mee met mn borst. Minder rug omdat ik die op zaterdag heb ingepland en dat om de week afwissel met cardio en ik na elke training een setje pull-ups doe.
[..]
Schouders 2x per week lijkt me te veel voor front delt. Misschien alleen lat raises en rear delt werk, maar om je front delt 4x per week te doen... nah
Alles van Porter Robinson!quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:14 schreef Fanta-stick het volgende:
Gymnummert en al lekker binnen 15 seconden.
Een cm is normaal. Zullen veel mensen zijn met een beenlengte verschil alleen zoals bij jou met meer dan een centimeter kan je hier veel hinder van ondervinden.quote:Op woensdag 1 mei 2013 14:45 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik stond ook altijd erg instabiel (niet alleen met squats) bleek mn rechterbeen meer als een centimeter korter te zijn. Nu met speciale zolen gaat alles een stuk stabieler
Rustig opbouwen in gewicht en door god zijn bedeeld met anatomisch gunstige polsenquote:Op woensdag 1 mei 2013 22:28 schreef StraatSoldaat het volgende:
Zag vanavond iemand 140kg close grip bankdrukken maar dan echt close grip met zijn handen letterlijk naast elkaar.
Hoe is dat mogelijk zonder je polsen te beschadigen? Als ik dat met 80-90kg doe krijg ik al Panzermaus-polsen
hebben jullie nog wat tweaks hieraan?quote:Maandag – Benen en Kuiten
Squats 12, 10, 8, 6.
Leg Press 8, 8, 8.
Leg Extension 8, 8.
Leg Curl 10, 10, 10.
Stiff Leg Deadlift 8, 8.
Standing Calf Raises 8, 8, 8.
Seated Calf Raises 10, 10, 10.
Woensdag – Rug en Biceps
Deadlift 12, 10, 8, 6.
Pull Ups 10, 10, 10.
Barbell Row 8, 8, 8.
Seated Cable Row 8, 8, 8.
Shrugs 10, 10, 10.
Barbell Curl 10, 8, 6.
Incline Dumbbell Curl 10, 10.
Hammer Curl 10, 10.
Vrijdag Borst & Schouders
Bench Press 12, 10, 8, 6.
Incline Dumbbell Press 10, 10, 10.
Dips 10, 10, 10.
Military Press 10, 10, 10.
Side Lateral Raise 8, 8, 8.
Rear Laterals 8, 8, 8.
Lying Triceps Extension 10, 10, 10.
Close Grip Bench Press 10, 10, 10.
Hier laatst ook, had iemand gespot terwijl hij een 1RM deed op CGBP met 130 kg. Stond er zo bij van "eh eh".quote:Op woensdag 1 mei 2013 22:28 schreef StraatSoldaat het volgende:
Zag vanavond iemand 140kg close grip bankdrukken maar dan echt close grip met zijn handen letterlijk naast elkaar.
Hoe is dat mogelijk zonder je polsen te beschadigen? Als ik dat met 80-90kg doe krijg ik al Panzermaus-polsen
quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:14 schreef Fanta-stick het volgende:
Gymnummert en al lekker binnen 15 seconden.
Serieuze post?quote:Op woensdag 1 mei 2013 19:14 schreef StraatSoldaat het volgende:
Vandaag voor het eerst wrist curls gedaan. Vind het nogal een zinloose oefening en krijg alleen maar last van mijn polsen als ik meer dan 2,5kg plates pak
Zoals hierboven gezegd is lijkt het me handiger om 2 keer per week een spiergroep te trainen als beginner.quote:Op woensdag 1 mei 2013 23:08 schreef Convict het volgende:
Ik wil dit schema gaan volgen.
[..]
hebben jullie nog wat tweaks hieraan?
ben al 4 maanden aan het knooien in de sportschool
Het is kut een goed schema te vinden zonder dat je nog de juiste kennis hierover beschikt. maar zal toch ooit ergens moeten beginnenquote:Op donderdag 2 mei 2013 00:40 schreef duncannn het volgende:
[..]
Zoals hierboven gezegd is lijkt het me handiger om 2 keer per week een spiergroep te trainen als beginner.
Voor het geval dat je toch zoiets als jouw schema wil doen, kuiten en schouders omdraaien. Military press na borst is zeer demotiverend. Je trainingen zijn denk ik ook aan de lange kant.
En 3 biceps oefeningen?????
OP gelezen?quote:Op donderdag 2 mei 2013 01:03 schreef Convict het volgende:
[..]
Het is kut een goed schema te vinden zonder dat je nog de juiste kennis hierover beschikt. maar zal toch ooit ergens moeten beginnen
Eigenlijk is bijna alles prima om te beginnen. Zou het als ik jou was zo doen:quote:Op donderdag 2 mei 2013 01:03 schreef Convict het volgende:
[..]
Het is kut een goed schema te vinden zonder dat je nog de juiste kennis hierover beschikt. maar zal toch ooit ergens moeten beginnen
Melk, Pindakaas, Havermout. Zoek wat goedkope voedingsmiddelen op in de supermarkt, zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op donderdag 2 mei 2013 01:16 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Heeft iemand hier nog theorieën over hoe je goedkoop (ik moet het inmiddels zelf betalen) en lekker aan veel cal kunt komen?
Afgelopen weken zit ik pastasalade te vreten als een malle, maar ben het een beetje zat.
Had het helemaal gelezen toen ik hier begon met mee lezen maar zie het idd weer staan!quote:Op donderdag 2 mei 2013 01:06 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
OP gelezen?
Beginner --> compound oefeningen
Starting Strength is een prima beginnersmethode.
thx voor de info!quote:Op donderdag 2 mei 2013 01:14 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Eigenlijk is bijna alles prima om te beginnen. Zou het als ik jou was zo doen:
Dag 1: rug benen biceps
Dag 2: borst triceps
Dag 3 schouders buik.
4 oefeningen die sowieso in je schema moeten zitten zijn bankdrukken, military press, squat, deadlift. Begin elke dag met een van deze oefeningen, en ga dan waar nodig spiergroepen isoleren. Altijd van groot naar klein werken.
Oh, en die lading curls zijn niet nodig.. Pak 1 (max 2) curl oefeningen, en vervang de rest door oefeningen waar je je rug ook mee traint (pull ups, rows, omgekeerde pullups, en nog meer pullups) Daar word je een koning van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |