Als ik mij nu begeef in homoseksualiteit en buitenechtelijke seks kom ik volgens de Islamitische theologie niet in aanmerking voor een eeuwigheid in de hel.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Homoseksualiteit, buitenechtelijke seks, niet geloven...
Afgaande op de praktijk, zou je toch anders verwachten. Als je ziet hoe veel geestelijken en zelfs gewone islamieten tegen homoseksualiteit aankijken...quote:Op zondag 5 mei 2013 21:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als ik mij nu begeef in homoseksualiteit en buitenechtelijke seks kom ik volgens de Islamitische theologie niet in aanmerking voor een eeuwigheid in de hel.
En vanwege ongeloof kom je ook niet zomaar in de hel. Je moet het willens en wetens verworpen hebben nadat je de waarheid geproefd hebt, je mag niet verkeerd / incompleet geinformeerd zijn, je moet gewaarschuwd zijn, je moet de vrijheid gehad hebben om te geloven, je moet godsboodschap gekregen hebben. En boven alles staat je intentie, als jij wel oprecht op zoek was naar god, maar je nooit zijn boodschap hebt gekregen, zelfs dan zal je intentie zwaarder gelden dan je (on)geloof.
Het is een zonde en je zal er voor gestrafd worden in de Islam, maar het is geen eeuwigheid in hel, dat is wat ik probeer duidelijk te maken.quote:Op zondag 5 mei 2013 22:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Afgaande op de praktijk, zou je toch anders verwachten. Als je ziet hoe veel geestelijken en zelfs gewone islamieten tegen homoseksualiteit aankijken...
Dat je soberso al gestraft wordt voor homoseksualiteit vind ik al weinig sympathiek. Maar wat voor straf krijg je dan? Vagevuur? 72 maagden?quote:Op zondag 5 mei 2013 22:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is een zonde en je zal er voor gestrafd worden in de Islam, maar het is geen eeuwigheid in hel, dat is wat ik probeer duidelijk te maken.
Een discussie op FOK! met jou.quote:Op zondag 5 mei 2013 22:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat je soberso al gestraft wordt voor homoseksualiteit vind ik al weinig sympathiek. Maar wat voor straf krijg je dan? Vagevuur? 72 maagden?
Dus zolang ik me niet inlaat met de islam speel ik sowieso op veilig?quote:Op zondag 5 mei 2013 21:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als ik mij nu begeef in homoseksualiteit en buitenechtelijke seks kom ik volgens de Islamitische theologie niet in aanmerking voor een eeuwigheid in de hel.
En vanwege ongeloof kom je ook niet zomaar in de hel. Je moet het willens en wetens verworpen hebben nadat je de waarheid geproefd hebt, je mag niet verkeerd / incompleet geinformeerd zijn, je moet gewaarschuwd zijn, je moet de vrijheid gehad hebben om te geloven, je moet godsboodschap gekregen hebben. En boven alles staat je intentie, als jij wel oprecht op zoek was naar god, maar je nooit zijn boodschap hebt gekregen, zelfs dan zal je intentie zwaarder gelden dan je (on)geloof.
Je maakt nu bewust een keuze.quote:Op zondag 5 mei 2013 22:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus zolang ik me niet inlaat met de islam speel ik sowieso op veilig?
Dat is nog veel wreder dan eeuwige marteling. Wat moet jij dan wel niet uitgevreten hebben in een vorig leven?quote:
Snapte je de grap niet?quote:Op zondag 5 mei 2013 22:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is nog veel wreder dan eeuwige marteling. Wat moet jij dan wel niet uitgevreten hebben in een vorig leven?
Maar nu even serieus, want ik weet het oprecht niet: wat voor straf krijg je dan in de islam als homo?
Ik dacht dat ik de grap snapte, maar kennelijk niet.quote:Op zondag 5 mei 2013 22:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Snapte je de grap niet?
Indien onwetendheid, per definitie, sowieso, zonder enig vorm van discussie ----> vrijstelling.
Indien tegen beter weten in, iets zoals vagevuur, kwelling in het graf of vergeving bij spijt betuiging.
Je mag een homo niet zomaar doden, er moeten 4 mannelijke getuigen zijn die de homo's op heterdaad hebben betrapt, de mannen mogen nooit gelogen hebben, dus mogen onder geen enkele moslim als onbetrouwbaar bekend staan, waarna het een zaak wordt voor een Islamitische rechtbank, met de mogelijkheid tot spijtbetuiging, onwetendheid of elk ander acceptabel excuus. Het wordt volgens de Islam dus niet heel erg makkelijk gemaakt om iemand te doden vanwege homoseksualiteit. Mocht de desbetreffende man toch gedood worden, dan zijn de moslims die van deze norm zijn afgeweken schuldig en krijgt de homo sowieso vrijstelling in het hiernamaals.quote:Op zondag 5 mei 2013 22:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik de grap snapte, maar kennelijk niet.
Maar worden moslims die homo's doden, uit onwetendheid over de ware betekenis van de islam, dan ook vrijgesteld? En hoe kun je homo-af zijn als je beter weet? Beter vertellen tegen een homo is dus gewoon hem veroordelen tot het 'vagevuur'?
Godsboodschap en de waarheid zijn binnen de Islam synoniemen van elkaar, als jij willens en wetens je hierover niet laat informeren, dan wel verzet, dan heb je dat aan jezelf te danken. Het is de verantwoordelijkheid van de moslim om jou over de 'ware' Islam te informeren, het is jouw verantwoordelijkheid om er naar te luisteren en je keuze te maken.quote:Op zondag 5 mei 2013 22:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou nee, want ik ken de islam niet en zo te lezen doe ik er goed aan dat zo te houden.
Moslims in bepaalde delen van de wereld denken daar kennelijk anders over. Idem voor het doden van christenen en joden. Omdat ze flink verkeerd worden ingelicht door fundamentalistische imams, neem ik dan maar aan. Krijgen die flink verkeerd ingelichte moslims dan ook vrijstelling?quote:Op zondag 5 mei 2013 22:24 schreef Triggershot het volgende:
Je mag een homo niet zomaar doden, er moeten 4 mannelijke getuigen zijn die de homo's op heterdaad hebben betrapt, de mannen mogen nooit gelogen hebben, dus mogen onder geen enkele moslim als onbetrouwbaar bekend staan, waarna het een zaak wordt voor een Islamitische rechtbank, met de mogelijkheid tot spijtbetuiging, onwetendheid of elk ander acceptabel excuus. Het wordt volgens de Islam dus niet heel erg makkelijk gemaakt om iemand te doden vanwege homoseksualiteit. Mocht de desbetreffende man toch gedood worden, dan zijn de moslims die van deze norm zijn afgeweken schuldig en krijgt de homo sowieso vrijstelling in het hiernamaals.
Kortom: als ik op zeker wil spelen, dan moet ik er met een grote boog omheen lopen.quote:Op zondag 5 mei 2013 22:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Godsboodschap en de waarheid zijn binnen de Islam synoniemen van elkaar, als jij willens en wetens je hierover niet laat informeren, dan wel verzet, dan heb je dat aan jezelf te danken. Het is de verantwoordelijkheid van de moslim om jou over de 'ware' Islam te informeren, het is jouw verantwoordelijkheid om er naar te luisteren en je keuze te maken.
Ik ging er van uit dat je Genesis al gelezen had.quote:
Wil hetzelfde betekenen en ik ga dit verder niet meer herhalen.quote:boom van kennis van goed en kwaad. Dus niet de boom van kennis.
Ik ga je niet constant verbeteren als je zo doorgaat.
Pffffff... nog maar eens herhalen: OMDAT DE WERELD NU AL OVERBEVOLKT IS en indien de mens onsterfelijk zou geweest zijn lagen we nu hier drie hoog opgestapeld ? Is dat nu zo moeilijk te vatten voor jou of wat ????quote:Want anders?
En indien je het zou weten zou je het niet willen weten , snappy ?quote:Waarom dan specifiek naar dat zinnetje verwijzen? Ook nog met hoofdletters.
Maar je hebt daar geen zin in, dus we zullen het nooit weten.
Zal me worst wezen wat Lukas er van vindt.quote:George Lucas vindt van wel.
Mag wel een flinke nuance gemaakt worden voor 'christen' en 'jood'. Vele moslims hier in Nederland stemmen op joden en christenen, denk aan een Balkenende, Cohen en Samson. De Jood en de Christen in de Arabische wereld wordt vooral geassocieerd met de Triggerhappy Zionist en Yankee, zelf heb ik jaren in Syrie en Egypte gewoond, ik heb zelf nog nooit een moslim een christen zien doden simpelweg vanuit sektarisch geweld en of omdat het de 'ander' is. Er is een vers in de Koran dat ieder niet-moslim die jou ( de moslim ) vraagt om bescherming en vrede, dat je hen moet beschermen met je leven en moet onderbrengen op een plek waar ze veilig zijn, een ieder die buiten dit om gaat, gaat tegen de wil in van Allah en diens lot lijkt mij duidelijk.quote:Op zondag 5 mei 2013 22:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Moslims in bepaalde delen van de wereld denken daar kennelijk anders over. Idem voor het doden van christenen en joden. Omdat ze flink verkeerd worden ingelicht door fundamentalistische imams, neem ik dan maar aan. Krijgen die flink verkeerd ingelichte moslims dan ook vrijstelling?
Nee, jij bent verantwoordelijk en op dit moment ben je bewust een keuze aan het maken om met middels afstand je opzettelijk niet te laten informeren.quote:Op zondag 5 mei 2013 22:26 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kortom: als ik op zeker wil spelen, dan moet ik er met een grote boog omheen lopen.
Ja, maar in andere gebieden worden bewuste aanvallen gepleegd op zulke mensen. Sterker nog, medemoslims worden ook naar hartenlust vermoord omdat ze de verkeerde stroming aanhangen. Denk aan Syrië en Irak. Als zulke terroristen op verkeerde info van een kwaadwillende religieuze leider afgaan die de anti-moord-info verzwijgt en alleen het pro-moord-verhaal vertelt, krijgen ze dan ook vrijstelling?quote:Op zondag 5 mei 2013 22:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mag wel een flinke nuance gemaakt worden voor 'christen' en 'jood'. Vele moslims hier in Nederland stemmen op joden en christenen, denk aan een Balkenende, Cohen en Samson. De Jood en de Christen in de Arabische wereld wordt vooral geassocieerd met de Triggerhappy Zionist en Yankee, zelf heb ik jaren in Syrie en Egypte gewoond, ik heb zelf nog nooit een moslim een christen zien doden simpelweg vanuit sektarisch geweld en of omdat het de 'ander' is. Er is een vers in de Koran dat ieder niet-moslim die jou ( de moslim ) vraagt om bescherming en vrede, dat je hen moet beschermen met je leven en moet onderbrengen op een plek waar ze veilig zijn, een ieder die buiten dit om gaat, gaat tegen de wil in van Allah en diens lot lijkt mij duidelijk.
Hoi ronnee, ik was deze post bijna uit het oog verloren aangezien je mij niet quote. Knop rechtsboven de post die je wil quoten indrukken en dan quote je degene waar je op wilt reageren. Dan krijgt die andere een teken dat je op zijn of haar post gereageerd hebtquote:Op zondag 5 mei 2013 20:13 schreef ronnee het volgende:
BerjanII. Bedankt voor je reactie en je concrete vragen. Dat Jezus de `Redder van deze wereld is, en zal blijken te zijn, is mijn persoonlijke overtuiging. Dat kan ik niemand aanpraten; die illusie heb ik niet. Maar ik weet me verbonden met vele miljoenen gelovigen uit alle eeuwen en uit allerlei kerken en clubjes.
Dat Jezus de dood heeft overwonnen is geschreven door mensen. Het verschil tussen iets dat geschreven is en de werkelijkheid kan soms levensgroot zijn.quote:Dat heeft alles te maken met de roeping van Abraham, maar dat is slechts een van de vele invalshoeken om te verduidelijken dat, en waarom ik geloof in de Bijbel, als zijnde het Woord van God. Niet alleen omdat Hij zegt, dat Hij de Weg is, maar simpel vanwege het feit dat Hij de dood heeft overwonnen, en dat Zijn komst reeds lang tevoren was voorzegd door meerdere profeten (zoals het feit dat Hij in Bethlehem geboren zou worden)
Het joodse volk dat van zichzelf beweert het uitverkoren volk van god te zijn. Goh, dat is vreemd. Nee, dan moet het wel waar zijn.quote:Mijn verbondenheid met het Joodse volk heeft te maken met het feit dat zij m.i. het door God uitverkoren volk zijn.
Zie bijvoorbeeld Jesaja 14, waar staat dat Israel op hun eigen grond zou wonen. Dat is 2600 jaar geleden voorzegd, en de staat Israel werd gesticht in 1948, na een omzwerving van het Joodse volk van zo'n 2000 jaar.....
Bedoel je met concreet dat profetieen die vroeger geschreven waren nu aan het uitkomen zijn? Zo ja, dan nee.quote:Verder is de Bijbel in veel opzichten heel concreet, maar dat mag ieder voor zich ontdekken.
Twee mensen die ik ken bevinden zich ook in evangelische kringen. En het worden er overigens steeds meer, die vanuit mijn vorige kerk (waar ik op papier nog steeds lid van ben, ik heb vorige week een huisbezoek gehadquote:Ik beweeg me het liefst in Evangelische kringen, waar vaak -als regel- gepreekt wordt over de liefde, maar als dat op de proef wordt gesteld, dan blijkt de ware liefde helaas ver te zoeken.....Vaak omdat er iemand is, die zo graag de baas wil spelen, terwijl de Bijbel leert: "Laat u geen leidslieden noemen, want Een is uw leidsman". Vaak is er zo veel boosheid in hun hart....
Heb je vroeger iets meegemaakt dat je het belangrijk vindt om te weten dat wij allen slecht zijn? Ben je gepest, seksueel misbruikt, of iets anders slechts meegemaakt?quote:Daarnaast vind ik het belangrijk om (ook voor mezelf) te weten dat wij allen, per definitie, zondaars zijn, van de ergste soort.
Hoe weet je precies dat jij genade ondervonden hebt? Dat weet je toch pas na je sterven (of niet natuurlijk)? En het gaat wel erg ver om rechtszaken te voeren tegen iemand. Dan moet je wel wat geflikt hebben wat niet kon. Een hap uit een appel genomen van de boom van kennis van goed en kwaad?quote:Maar als je dan genade hebt gevonden, voor Gods aangezicht, hoe durft de een dan de ander daarvan buiten te sluiten?! En zelfs rechtszaken tegen mij voeren.....
Dit soort gepreek kun je beter niet doen in reactie op mijquote:Maar ook dat staat in de Bijbel: "Een broeder zal zijn broeder overleveren (zelfs) ten dode". En het maakt je zalig als mensen LIEGENDE kwaad over je spreken. Ach, weet je, als je eenmaal beseft wat het betekent dat God door Zijn Geest in de mens wil wonen (ook in jou!), dan kunnen we begrijpen wat de apostel Paulus bedoelt als hij zegt dat hij er naar verlangt om het verblijf in zijn "aardse tent" te verlaten, om vervolgens bij de Heer te gaan wonen! Maar het belangrijkste voor mij is te weten door Jezus gered te zijn! Gr. ronnee
Ja.quote:Op zondag 5 mei 2013 22:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, maar in andere gebieden worden bewuste aanvallen gepleegd op zulke mensen. Sterker nog, medemoslims worden ook naar hartenlust vermoord omdat ze de verkeerde stroming aanhangen. Denk aan Syrië en Irak. Als zulke terroristen op verkeerde info van een kwaadwillende religieuze leider afgaan die de anti-moord-info verzwijgt en alleen het pro-moord-verhaal vertelt, krijgen ze dan ook vrijstelling?
Dus... Als iemand het woord 'islam' heeft gehoord en hij wordt toch geen moslim, dan wordt het sowieso een enkeltje hel?quote:Op zondag 5 mei 2013 22:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, jij bent verantwoordelijk en op dit moment ben je bewust een keuze aan het maken om met middels afstand je opzettelijk niet te laten informeren.
Klopt en daar lees ik nergens de boom van kennis.quote:Op zondag 5 mei 2013 22:29 schreef ATON het volgende:
[..]
Ik ging er van uit dat je Genesis al gelezen had.
Ze betekenen niet hetzelfde.quote:[..]
Wil hetzelfde betekenen en ik ga dit verder niet meer herhalen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aannames.quote:[..]
Pffffff... nog maar eens herhalen: OMDAT DE WERELD NU AL OVERBEVOLKT IS en indien de mens onsterfelijk zou geweest zijn lagen we nu hier drie hoog opgestapeld ? Is dat nu zo moeilijk te vatten voor jou of wat ????Voorkennis?quote:[..]
En indien je het zou weten zou je het niet willen weten , snappy ?Ik ook, ben verder geen fan van Star Wars.quote:[..]
Zal me worst wezen wat Lukas er van vindt."When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
Dat is wel heel wat anders dan opzettelijk niet over de islam laten informeren om veilig te zijn he? Iets over de Islam horen betekent nog steeds niet per se dat je goed bent geinformeerd over de Islam, als het enige wat jij in je leven over de Islam hebt meegekregen, terreur, al-qaida, onthoofdingen etc is, dan weet jij niets over de Islam en heb je haar boodschap ook niet meegekregen, dat is wat ik bedoel over niet geinformeerd zijn, niet opzettelijk het informeren vermijden.quote:Op zondag 5 mei 2013 22:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus... Als iemand het woord 'islam' heeft gehoord en hij wordt toch geen moslim, dan wordt het sowieso een enkeltje hel?
Dus als dit gesprek me niet zal laten bekeren tot de islam, dan doe ik er beter aan het bij het oude beeld te laten, want stel dat je wel gelijk hebt, dan moet ik eeuwig lijden.quote:Op zondag 5 mei 2013 22:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is wel heel wat anders dan opzettelijk niet over de islam laten informeren om veilig te zijn he? Iets over de Islam horen betekent nog steeds niet per se dat je goed bent geinformeerd over de Islam, als het enige wat jij in je leven over de Islam hebt meegekregen, terreur, al-qaida, onthoofdingen etc is, dan weet jij niets over de Islam en heb je haar boodschap ook niet meegekregen, dat is wat ik bedoel over niet geinformeerd zijn, niet opzettelijk het informeren vermijden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |