abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126105736
Beste Jigzoz. Ik weet wel een beetje wat je voelt (met mijn 5 kinderen en 11 kleinkinderen)
En jouw prachtige kinderen zijn je van harte gegund. Maar is het geen voorrecht? En beseffen we wel, dat wij (en onze kinderen) het leven nu eenmaal niet blijvend in bezit hebben?
Ik ben er van overtuigd dat God jou, en je vrouw en kinderen liefheeft. Maar ik geloof tevens dat dit het geval is bij die (ruim een) miljoen kinderen die voortijdig, in ons land, van het leven werden beroofd, door middel van abortus. Of door oorlogsgeweld in de diverse regio's.
Niet om daar weer een discussie over te moeten aangaan, maar mijn punt is, dat ik geloof in het leven voor, en na de dood. En dat er een God is, die een mens opnieuw (met een lichaam) kan bekleden. Het lijkt een beetje ingewikkeld, maar er is, volgens de Bijbel, sprake van aardse en hemelse lichamen. In Ezechiel staat bijvoorbeeld dat de Farao vanuit het dodenrijk zal roepen tegen de Babyloniers: "Zijn jullie ook al tot ons afgedaald, en even krachteloos geworden als wij?" Maar dat is natuurlijk een kwestie van geloof........
Ik ken dat gevoel van een zoontje, dat zo graag puzzelt. En van het meisje. dat zo mooi kan tekenen. Maar wat zal zich gaan aftekenen als je, ouder geworden, moet puzzelen om in je levensonderhoud te kunnen blijven voorzien, of hoe je relatie in stand te kunnen houden?! Enz.!
Dan is het toch een leuke optie om iets te hebben, dat perspectief biedt, in heden en toekomst. Een eeuwig perspectief. Een leven na de dood! Omdat die Ene, Jezus, daadwerkelijk is opgestaan! Want waarom zouden we anders Pasen en Pinksteren vieren.....? Gr. ronnee
pi_126105824
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 20:59 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

God praatte in het gehele OT al direct tot mensen.
Niet alleen dat, hij verklaarde Efraim ook zijn eerstgeboren. :')

quote:
Want ik ben voor Israėl een vader,
en Efraļm is mijn eerstgeboren zoon.
pi_126106064
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 20:56 schreef ATON het volgende:

[..]

Je bent de tweede boom nog vergeten. :Y
Jij bent de volledige Bijbelvers vergeten.

quote:
Boom van kennis houdt automatisch in dat men inzicht krijgt, ook van wat goed en wat kwaad is. :)
Boom van kennis van goed en kwaad, dus niet boom van kennis.

quote:
Niks fout dus. Jij fout, je mist nog een boompje.
Dat boompje waar je naar refereert hebben we allemaal gemist, aangezien we voor de andere boom gingen kiezen. Ons verlies, een gemiste kans :)
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
pi_126106122
quote:
11s.gif Op zondag 5 mei 2013 21:00 schreef ronnee het volgende:
Want waarom zouden we anders Pasen en Pinksteren vieren.....? Gr. ronnee
Voor de extra vakantiedagen, 'we vieren'. Wat de meeste Christelijke jongeren in Nederland voor Jezus doen op die dagen is een lunch op school, dus waar heb je het over?
  zondag 5 mei 2013 @ 21:07:28 #180
289973 TerryStone
meh, i say
pi_126106161
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 21:05 schreef man1986 het volgende:

[..]

Jij bent de volledige Bijbelvers vergeten.

[..]

Boom van kennis van goed en kwaad, dus niet boom van kennis.

[..]

Dat boompje waar je naar refereert hebben we allemaal gemist, aangezien we voor de andere boom gingen kiezen. Ons verlies, een gemiste kans :)
Ik heb nergens voor gekozen, hoe is het rechtvaardig om mij te straffe voor de daden van mijn voorvaderen?
pi_126106198
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 20:52 schreef man1986 het volgende:

[..]

Fout: De boom van kennis.
Juist: De boom van kennis van goed en kwaad.

De Bijbelvers wel volledig aanhalen volgende keer ATON.
Jij vraagt, ik draai :

Gen.3: 22 Toen dacht God, de HEER: Nu is de mens aan ons gelijk geworden, nu heeft hij kennis van goed en kwaad. Nu wil ik voorkomen dat hij ook vruchten van de levensboom plukt, want als hij die zou eten, zou hij eeuwig leven. 23 Daarom stuurde hij de mens weg uit de tuin van Eden om de aarde te gaan bewerken, waaruit hij was genomen. 24 En nadat hij hem had weggejaagd, plaatste hij ten oosten van de tuin van Eden de cherubs en het heen en weer flitsende, vlammende zwaard. Zij moesten de weg naar de levensboom bewaken.

Let nu eens goed op : WIJ ZIJN AAN GOD GELIJK.!!!omdat we ook een geweten hebben. Ze hebben NIET van de LEVENSBOOM gegeten. *O* *O* *O*
( en dan wil ik het nog niet hebben over het feit dat er toen nog GODEN waren ) :Y
PS: dat vlammend zwaard heeft iets van Star Wars, vind je niet ?
  zondag 5 mei 2013 @ 21:09:28 #182
289973 TerryStone
meh, i say
pi_126106277
quote:
Beste Jigzoz. Ik weet wel een beetje wat je voelt (met mijn 5 kinderen en 11 kleinkinderen)
En jouw prachtige kinderen zijn je van harte gegund. Maar is het geen voorrecht? En beseffen we wel, dat wij (en onze kinderen) het leven nu eenmaal niet blijvend in bezit hebben?
Ik ben er van overtuigd dat God jou, en je vrouw en kinderen liefheeft. Maar ik geloof tevens dat dit het geval is bij die (ruim een) miljoen kinderen die voortijdig, in ons land, van het leven werden beroofd, door middel van abortus. Of door oorlogsgeweld in de diverse regio's.
Niet om daar weer een discussie over te moeten aangaan, maar mijn punt is, dat ik geloof in het leven voor, en na de dood. En dat er een God is, die een mens opnieuw (met een lichaam) kan bekleden. Het lijkt een beetje ingewikkeld, maar er is, volgens de Bijbel, sprake van aardse en hemelse lichamen. In Ezechiel staat bijvoorbeeld dat de Farao vanuit het dodenrijk zal roepen tegen de Babyloniers: "Zijn jullie ook al tot ons afgedaald, en even krachteloos geworden als wij?" Maar dat is natuurlijk een kwestie van geloof........
Ik ken dat gevoel van een zoontje, dat zo graag puzzelt. En van het meisje. dat zo mooi kan tekenen. Maar wat zal zich gaan aftekenen als je, ouder geworden, moet puzzelen om in je levensonderhoud te kunnen blijven voorzien, of hoe je relatie in stand te kunnen houden?! Enz.!
Dan is het toch een leuke optie om iets te hebben, dat perspectief biedt, in heden en toekomst. Een eeuwig perspectief. Een leven na de dood! Omdat die Ene, Jezus, daadwerkelijk is opgestaan! Want waarom zouden we anders Pasen en Pinksteren vieren.....? Gr. ronnee
Kom je hier alleen om te preken en het standaard emotioneel geladen propagandapraatje doen of ga je ook nog daadwerkelijk inhoudelijk mee discussiėren?
pi_126106339
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2013 21:09 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Kom je hier alleen om te preken en het standaard emotioneel geladen propagandapraatje doen of ga je ook nog daadwerkelijk inhoudelijk mee discussiėren?
Dat mag hij prima doen, lees topictitel.
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
pi_126106381
quote:

[..]

Ach, dat gaat morgen al beter. Nu zit de zondagmorgenklas er nog hevig in. ;)
pi_126106418
quote:
Beste Ronnee,

Ten eerste wens ik je uiteraard het allerbeste met je vijf kinderen en elf kleinkinderen. Ik kan je wat dat betreft alleen maar benijden. Gelukkig is ook mijn relatie zo sterk als titanium en heb ik een hoop lol en succes in mijn werk.

Helaas begrijp ik de rest van je betoog niet zo goed. Wat is nu het punt dat je maakt? Is God verantwoordelijk voor alle kinderen, of zijn alle kinderen puur op zichzelf aangewezen? Dat er heel veel kinderen, al geboren of niet, aan hun lot worden overgelaten zie ik ook. Ik zie wereldwijd kinderen misbruikt worden, tot slaaf gemaakt worden, verkracht worden, doodhongeren. Enzovoort. We zien dezelfde ellende.

Het verschil is dat jij hierin een god herkent en ik niet. Ik zie een wereld waarin het grootste gedeelte van de bevolking in ellende leeft, waarin in Nederland gezinnen gebroken worden, misdaden plaatsvinden, onschuldigen slachtoffer worden van de ergste misdrijven. Ik zie geen God. Sterker nog: ik zie niets dat ook maar in de verste verte zou kunnen wijzen op de aanwezigheid van God. Nog sterker: ik zie in de wereld het bewijs dat God niet kan bestaan.

Met vriendelijke groet,

Jigzoz
pi_126106589
quote:

[..]

Ik heb eindelijk een vriendelijke, beschaafde christen gevonden. Laat me even.
  zondag 5 mei 2013 @ 21:15:34 #187
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126106600
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 20:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Prima, redelijk. Wat als je herhaaldelijk faalt om mij op het goede pad te krijgen, wat als ik bij iedere vrijlating weer anderen benadeel?
Dat is afhankelijk van de ernst van je delicten en de geschatte kans op recidive. Als je ernstige delicten als moord en verkrachting begaat, en de psychiater acht de kans dat je in recidive gaat redelijk, dan mag je van mij een spuitje krijgen. Gaat het om relatief lichte misdaden of is de kans dat je in recidive treedt klein, dan zou je in het eerste geval bijvoorbeeld een levenslange gevangenisstraf kunnen krijgen, of in het tweede geval een intensieve tbs-behandeling.
quote:
[..]

In onze rechtsysteem is je lot als crimineel toch echt afhankelijk van wat de rechter terecht vindt, al dan wel conform een aantal wettelijke richtlijnen, maar behoudt het recht om je zelfs daar van volledig vrij te spreken, waarbij ook tegelijkertijd aan levenslang verwacht kan worden, al is de juridische definitie daar van niet altijd consistent. Daarbij, moet ik me wel afvragen tot de dood ja, maar wat als de rechter in kwestie gezag had over een lot na de dood, hoe lang zou het duren voor de eerste rechtspraken over na de dood zouden volgen?
Die wetten bestaan bij gratie van ons collectieve rechtvaardigheidsgevoel. Er is hier niet (meer) één instituut dat z'n waarden en normen oplegt, maar we hebben de wetten laten maken op grond van het 'gemiddelde' van onze normen en waarden.
En als de rechter de macht zou hebben, zouden er vast mensen veroordeeld worden tot straffen na de dood. Maar voor de eeuwigheid, en marteling nog wel? Lijkt me sterk. De eeuwigheid is namelijk nogal lang...
quote:
[..]

Allesbehalve, maar ik denk niet dat er een moslim is die zich zou verzetten NC's opsomming? Met name omdat ze een fundamenteel onderdeel zijn van de Islamitische theologie.
Het mooie is, wat voor de een 'fundamentele onderdelen' zijn, zijn voor andere niet eens noemenswaardig. Ik ken nog zo'n sekte, die op het begin van haar bestaan liefde en vreedzaamheid centraal had staan, maar die zo'n 1000 jaar later klaar stond om alle andersdenkende een kopje kleiner te maken...
  zondag 5 mei 2013 @ 21:17:54 #188
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126106730
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 21:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik heb eindelijk een vriendelijke, beschaafde christen gevonden. Laat me even.
Niet te vergeten eentje die ook nog van neuken houdt, met z'n hele roedel kinderen. :D
pi_126106872
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 21:08 schreef ATON het volgende:

[..]

Jij vraagt, ik draai :

Gen.3: 22 Toen dacht God, de HEER: Nu is de mens aan ons gelijk geworden, nu heeft hij kennis van goed en kwaad. Nu wil ik voorkomen dat hij ook vruchten van de levensboom plukt, want als hij die zou eten, zou hij eeuwig leven. 23 Daarom stuurde hij de mens weg uit de tuin van Eden om de aarde te gaan bewerken, waaruit hij was genomen. 24 En nadat hij hem had weggejaagd, plaatste hij ten oosten van de tuin van Eden de cherubs en het heen en weer flitsende, vlammende zwaard. Zij moesten de weg naar de levensboom bewaken.
Juist. :Y

quote:
Let nu eens goed op : WIJ ZIJN AAN GOD GELIJK.!!!omdat we ook een geweten hebben.
Aangezien we in Gods evenbeeld gemaakt zijn, ga ik er juist vanuit dat we een geweten hebben.

quote:
Ze hebben NIET van de LEVENSBOOM gegeten. *O* *O* *O*
Gemiste kans ja :)

quote:
( en dan wil ik het nog niet hebben over het feit dat er toen nog GODEN waren ) :Y
Vertel meer.

quote:
PS: dat vlammend zwaard heeft iets van Star Wars, vind je niet ?
George Lucas en andere makers van Star Wars hebben hun inspiratiebron grotendeels uit de Bijbel gehaald.
Echt creatief kun je George en zijn serie Star Wars dus niet noemen.
pi_126107000
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 21:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Niet te vergeten eentje die ook nog van neuken houdt, met z'n hele roedel kinderen. :D
'Gaat heen en vermenigvuldigt u'
Daar mag meneer Malthus toch even aan zijn hoofd gaan krabben. :P
pi_126107061
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 21:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is afhankelijk van de ernst van je delicten en de geschatte kans op recidive. Als je ernstige delicten als moord en verkrachting begaat, en de psychiater acht de kans dat je in recidive gaat redelijk, dan mag je van mij een spuitje krijgen. Gaat het om relatief lichte misdaden of is de kans dat je in recidive treedt klein, dan zou je in het eerste geval bijvoorbeeld een levenslange gevangenisstraf kunnen krijgen, of in het tweede geval een intensieve tbs-behandeling.

Dus in sommige gevallen zijn harde straffen een gewenste, zelfs een vereiste, als ik je zo goed begrijp.. correct?

quote:
Die wetten bestaan bij gratie van ons collectieve rechtvaardigheidsgevoel. Er is hier niet (meer) één instituut dat z'n waarden en normen oplegt, maar we hebben de wetten laten maken op grond van het 'gemiddelde' van onze normen en waarden.
En als de rechter de macht zou hebben, zouden er vast mensen veroordeeld worden tot straffen na de dood. Maar voor de eeuwigheid, en marteling nog wel? Lijkt me sterk. De eeuwigheid is namelijk nogal lang...
Wanneer een rechter iemand levenslang of een spuitje geeft benut hij alles wat in zijn macht ligt om de desbetreffende te straffen, als inspraak op eeuwigheid een mogelijkheid is voorzie ik zeker wel potentieel gebruik van het maximale wat al reeds dagelijks voorkomt.

[..]

quote:
Het mooie is, wat voor de een 'fundamentele onderdelen' zijn, zijn voor andere niet eens noemenswaardig. Ik ken nog zo'n sekte, die op het begin van haar bestaan liefde en vreedzaamheid centraal had staan, maar die zo'n 1000 jaar later klaar stond om alle andersdenkende een kopje kleiner te maken...
Oh diversiteit in de moslimwereld en in andere geloven, wat zo ver gaat dat het op een gegeven moment zelfs in strijd is met de leer komt vaak genoeg voor, voorbeelden over onderdrukking en geweld is er meer dan wat wij kunnen opnoemen, enkel zich verzetten tegen de eerdere opsomming ben ik nog nooit tegengekomen, gehoord of gezien. Jij wel?
  zondag 5 mei 2013 @ 21:23:37 #192
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126107102
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 21:22 schreef man1986 het volgende:

[..]

'Gaat heen en vermenigvuldigt u'
Daar mag meneer Malthus toch even aan zijn hoofd gaan krabben. :P
Je mag er toch wel een beetje bij genieten? Of is het alleen mechanisch pompen tijdens de eisprong?
pi_126107305
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 21:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je mag er toch wel een beetje bij genieten? Of is het alleen mechanisch pompen tijdens de eisprong?
Nu moet ik eerlijk zeggen dat het best lastig neukt als je de hele tijd aan een baby denkt. Vond ik tenminste.

Maar goed, dat terzijde,
  zondag 5 mei 2013 @ 21:32:50 #194
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126107650
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 21:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dus in sommige gevallen zijn harde straffen een gewenste, zelfs een vereiste, als ik je zo goed begrijp.. correct?
Ja, maar niet omdat ze zo streng zijn. Als er een minder streng maar beter alternatief is (denk aan die gevangenis in Noorwegen) moet dat eerst toegepast worden.
quote:
[..]

Wanneer een rechter iemand levenslang of een spuitje geeft benut hij alles wat in zijn macht ligt om de desbetreffende te straffen, als inspraak op eeuwigheid een mogelijkheid is voorzie ik zeker wel potentieel gebruik van het maximale wat al reeds dagelijks voorkomt.
Denk je dat samenlevingen daarom zullen vragen? Ik denk dat je de menselijkheid en het medeleven van mensen onderschat. Zeker niet voor 'misdaden' waarvoor goden mensen tot zulke straffen veroordelen.
pi_126107920
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 21:20 schreef man1986 het volgende:
Juist. :Y
Zei ik toch.

quote:
Aangezien we in Gods evenbeeld gemaakt zijn, ga ik er juist vanuit dat we een geweten hebben.
FOUT ! Adam en Eva waren reeds geschapen en hadden toen nog geen geweten. Die boom ? je weet wel ? :) Getverrrrr... nu hebben die van ONZE boom gegeten van kennis en weten nu het onderscheid tussen goed en kwaad, net zoals WIJ.
Weer eens fout he joh ?
quote:
Gemiste kans ja :)
Gelukkig maar.
quote:
Vertel meer.
met jou heb ik daar zo geen zin in.

quote:
George Lucas en andere makers van Star Wars hebben hun inspiratiebron grotendeels uit de Bijbel gehaald.
Echt creatief kun je George en zijn serie Star Wars dus niet noemen.
Dat is juist. De schrijvers van Genesis waren zeer zeker creatiever. _O-
pi_126107971
Sir Ciappelletto. Tja, je kunt ook spreken van gemeenschap. Enerzijds een geestelijke en blijvende gemeenschap, of: een in-/uit-gemeenschap met vaak een heleboel gekreun en gesteun, waarbij je je kunt afvragen wanneer je daar nu eindelijk eens (echt) mee " klaar" komt!
pi_126108033
quote:
7s.gif Op zondag 5 mei 2013 21:37 schreef ronnee het volgende:
Sir Ciappelletto. Tja, je kunt ook spreken van gemeenschap. Enerzijds een geestelijke en blijvende gemeenschap, of: een in-/uit-gemeenschap met vaak een heleboel gekreun en gesteun, waarbij je je kunt afvragen wanneer je daar nu eindelijk eens (echt) mee " klaar" komt!
KNOP RECHTSBOVEN
pi_126108075
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 21:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, maar niet omdat ze zo streng zijn. Als er een minder streng maar beter alternatief is (denk aan die gevangenis in Noorwegen) moet dat eerst toegepast worden.

Ik heb het uiteraard over een stadium na ervaren te hebben dat de meeste behandelingen niet werken en de desbetreffende door gaat met zijn daden.

quote:
Denk je dat samenlevingen daarom zullen vragen? Ik denk dat je de menselijkheid en het medeleven van mensen onderschat. Zeker niet voor 'misdaden' waarvoor goden mensen tot zulke straffen veroordelen.
Nou, ik moet zeggen, als er iets heel tragisch is voorgevallen en een angry mob verdenkt mij, hoop ik niet dat mijn lot en ziel in hun handen is. Dan leg ik mijn ziel liever in de handen van god.

En waar heb je het exact over als je het hebt over 'misdaden' waardoor goden bestraffen?
  zondag 5 mei 2013 @ 21:41:00 #199
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126108151
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 21:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb het uiteraard over een stadium na ervaren te hebben dat de meeste behandelingen niet werken en de desbetreffende door gaat met zijn daden.

[..]

Nou, ik moet zeggen, als er iets heel tragisch is voorgevallen en een angry mob verdenkt mij, hoop ik niet dat mijn lot en ziel in hun handen is. Dan leg ik mijn ziel liever in de handen van god.

En waar heb je het exact over als je het hebt over 'misdaden' waardoor goden bestraffen?
Homoseksualiteit, buitenechtelijke seks, niet geloven...
pi_126108504
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 21:36 schreef ATON het volgende:

[..]

Zei ik toch.
Op mijn aandringen uiteindelijk wel ja :)

quote:
[..]

FOUT ! Adam en Eva waren reeds geschapen en hadden toen nog geen geweten. Die boom ? je weet wel ? :) Getverrrrr... nu hebben die van ONZE boom gegeten van kennis en weten nu het onderscheid tussen goed en kwaad, net zoals WIJ.
Weer eens fout he joh ?
:{
boom van kennis van goed en kwaad. Dus niet de boom van kennis.
Ik ga je niet constant verbeteren als je zo doorgaat.

quote:
[..]

Gelukkig maar.
Want anders?

quote:
[..]

met jou heb ik daar zo geen zin in.
Waarom dan specifiek naar dat zinnetje verwijzen? Ook nog met hoofdletters.
Maar je hebt daar geen zin in, dus we zullen het nooit weten.

quote:
[..]

Dat is juist. De schrijvers van Genesis waren zeer zeker creatiever. _O-
George Lucas vindt van wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')