Ik zou dat jammer vinden, maar ze blijven mijn kinderen en ik houd onvoorwaardelijk van ze.quote:Op zondag 5 mei 2013 20:06 schreef man1986 het volgende:
@Jigzoz
Als je kinderen later tot geloof in God komen, hoe zou je daar tegenaan kijken?
Heb je Genesis al eens gelezen ? Blijkbaar stonden er 2 bomen waar ze niet van mochten eten. De ene waar ze gelukkig niet aangezeten hebben is de boom des levens die hen onsterfelijk zou gemaakt hebben. Zaten we nu al met een propvolle aarde, drie hoog opstapeld met onsterfelijken.quote:Op zondag 5 mei 2013 19:22 schreef ronnee het volgende:
Jammer dat onze voorvader Adam van het verkeerde boompje heeft gegeten (want daardoor werden wij allen tot sterfelijke mensen),
En dat is een nietszeggend propaganda slogan.quote:maar ik heb GELOOF dat alles goedkomt als je Hem volgt,
Nee, dat hebben ze Jezus laten zeggen. ( ze = auteurs van het N.T. )quote:Die heeft gezegd: " Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven".
Naar eer en geweten handelen is een goed streven, doe ik ook.quote:Op zondag 5 mei 2013 18:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ten tweede, laat die 'bestemming' maar komen. Ik probeer altijd naar eer en geweten te handelen, en dus niets te vrezen. Overigens probeer ik altijd naar eer en geweten te handelen zonder dat ik denk dat er zo'n bestemming bestaat
Het verschil tussen een goede en foute beslissing voelt je ziel aan. Zolang je niet neigt, vanuit een steeds groter wordende Ego om de ergste zonden ( doden, vreemdgaan, stelen, liegen, etc. ) te begaan. Maak je best een goede kans om niet in Zijn gevangenis te belanden.quote:Op zondag 5 mei 2013 18:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ik doe wat ik goed acht omdat het goed is, niet omdat een of andere onzichtbare luchtdictator het afdwingt.
Fout.quote:Op zondag 5 mei 2013 20:11 schreef ATON het volgende:
Waar ze gelukkig wél hebben aangezten is de boom van kennis
Ik zou ze erop wijzen dat Gods Vergeving voor hun altijd openstaat mochten ze later toch tot een inkeer komen.quote:Op zondag 5 mei 2013 20:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik zou dat jammer vinden, maar ze blijven mijn kinderen en ik houd onvoorwaardelijk van ze.
En als jouw kinderen satanisten worden, wat zou je daar dan van vinden?
Ik vind dat straffen in eerste instantie moeten dienen om recidive tegen te gaan, en in tweede instantie voor rehabilitatie.quote:Op zondag 5 mei 2013 18:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waar ben je dan wel een voorstander van, want dat is mij niet helemaal duidelijk, wat voor opties zijn er nog meer, negeren en iemand laten gaan?
Tja, het zijn louter subjectieve waardeoordelen. Toch denk ik dat het menselijk is om lijden af te keuren. Bij sommigen is die drang groter dan bij anderen, en bij weer anderen ontbreekt het volledig.quote:[..]
Comform wat doen we dan uitspraken als (on)terecht, of buiten proporties? Wanneer is X voor Y een gepaste straf en wanneer niet, wat maakt een eeuwige straf naar het ergst denkbare wat je kunt doen buiten proporties of ongepast? Als het louter subjectieve waardeoordelen zijn dan komen we volgens mij beiden niet verder dan "Ja, maar dat is jouw mening' als conclusie.
En moslims zijn qua geloof een volledig homogene groep? Dus alle moslims geloven in die 9 punten van Nature-Cool, en dat je naar de hel gaat als je Allah's autoriteit tegenspreekt?quote:[..]
[..]
NC is een moslim, met het geloof in de Islamitische bestraffingen op zaken. Het Vagevuur is er enkel wat aanwezig met vage verwijzingen, overeenkomsten, niet als concept zelf.
Dan lezen wij dat anders.quote:[..]
Volgens mij bedoelde hij met 'niet ontsnappen' dat je er niet op eigen kracht uit kan, niet dat het per definitie eeuwig is.
Mensen hebben geen ziel, dat is een abstract concept om ons innerlijke gevoelsleven te beschrijven. Dat de meeste mensen zich rot voelen als ze kwaad doen, komt door miljoenen jaren evolutie. De mens is een wezen dat moet samenwerken om te kunnen overleven. Mensen die zich slecht voelen door asociaal gedrag, zullen zich minder asociaal gedragen, en zo beter samenwerken. Daardoor krijgen ze een betere kans op overleven.quote:Op zondag 5 mei 2013 20:12 schreef Natural-Cool het volgende:
[..]
Naar eer en geweten handelen is een goed streven, doe ik ook.
[..]
Het verschil tussen een goede en foute beslissing voelt je ziel aan. Zolang je niet neigt, vanuit een steeds groter wordende Ego om de ergste zonden ( doden, vreemdgaan, stelen, liegen, etc. ) te begaan. Maak je best een goede kans om niet in Zijn gevangenis te belanden.
De eigenschap van God, welke jij luchtdictator noemt, lijkt op onbegrip voor het ondergaan/verwerken van Zijn dwingende eigenschap.
Degenen die zijn dwingende eigenschap verdienen te ondergaan, doen hun eigen ziel onrecht aan.
Of heb jij nu echt medelijden met Hitler
Ronnee, er zit rechtsboven bij de post een afbeeldinkje met twee aanhalingstekens erin. Als je daarop drukt kun je mensen quoten. Zoals ik nu bij jou heb gedaan. Dan weten mensen waar je precies op reageert, en ze krijgen een berichtje (als ze dat willen, tenminste) dat iemand op hen gereageerd heeft. Dat gaat de discussie een stuk duidelijker maken.quote:Op zondag 5 mei 2013 20:36 schreef ronnee het volgende:
ATON. Twee Goden, dat klopt, maar een simpel rekensommetje leert ons: 2+1=3. En 3=1.
Junior en Senior hebben nog een Medestander, ook wel genoemd de Leidsman, of de Trooster.
En die drie samen vormen een, zoals dat heet, samengestelde eenheid. Zie je hoe simpel het eigenlijk kan zijn? Gr. ronnee
Evolutietheorie maakt geen claims mbt een ziel of het bestaan van God.quote:Op zondag 5 mei 2013 20:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Mensen hebben geen ziel, dat is een abstract concept om ons innerlijke gevoelsleven te beschrijven. Dat de meeste mensen zich rot voelen als ze kwaad doen, komt door miljoenen jaren evolutie. De mens is een wezen dat moet samenwerken om te kunnen overleven. Mensen die zich slecht voelen door asociaal gedrag, zullen zich minder asociaal gedragen, en zo beter samenwerken. Daardoor krijgen ze een betere kans op overleven.
Hetzelfde zien we in verschillende mate in mensapen.
Toen mensen nog in hutjes in de Sahara woonden, voelden ze dat ook. Maar zij hadden geen weet van de interne biochemie laat staan van evolutie. Dus deden ze een gok naar de oorsprong, en zo is (een) god was ontstaan. Helaas is dat gedoe een beetje uit de hand gelopen.
De theorie op zich niet, maar als je 'm praktisch toepast kun je wel wat zeggen over een en ander.quote:Op zondag 5 mei 2013 20:46 schreef man1986 het volgende:
[..]
Evolutietheorie maakt geen claims mbt een ziel of het bestaan van God.
Wat bedoel je met praktisch toepassen? Zoiets als sociaal darwinisme?quote:Op zondag 5 mei 2013 20:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De theorie op zich niet, maar als je 'm praktisch toepast kun je wel wat zeggen over een en ander.
Rekenen is ook je sterk punt niet zo te zien.quote:Op zondag 5 mei 2013 20:36 schreef ronnee het volgende:
ATON. Twee Goden, dat klopt, maar een simpel rekensommetje leert ons: 2+1=3. En 3=1.
Junior en Senior hebben nog een Medestander, ook wel genoemd de Leidsman, of de Trooster.
En die drie samen vormen een, zoals dat heet, samengestelde eenheid. Zie je hoe simpel het eigenlijk kan zijn? Gr. ronnee
Prima, redelijk. Wat als je herhaaldelijk faalt om mij op het goede pad te krijgen, wat als ik bij iedere vrijlating weer anderen benadeel?quote:Op zondag 5 mei 2013 20:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik vind dat straffen in eerste instantie moeten dienen om recidive tegen te gaan, en in tweede instantie voor rehabilitatie.
In onze rechtsysteem is je lot als crimineel toch echt afhankelijk van wat de rechter terecht vindt, al dan wel conform een aantal wettelijke richtlijnen, maar behoudt het recht om je zelfs daar van volledig vrij te spreken, waarbij ook tegelijkertijd aan levenslang verwacht kan worden, al is de juridische definitie daar van niet altijd consistent. Daarbij, moet ik me wel afvragen tot de dood ja, maar wat als de rechter in kwestie gezag had over een lot na de dood, hoe lang zou het duren voor de eerste rechtspraken over na de dood zouden volgen?quote:Tja, het zijn louter subjectieve waardeoordelen. Toch denk ik dat het menselijk is om lijden af te keuren. Bij sommigen is die drang groter dan bij anderen, en bij weer anderen ontbreekt het volledig.
Ik denk dat er een middenweg gevonden kan worden, net zoals we in ons strafrecht hebben gedaan. Daar geven we ook niet links en rechts dood-, lijf- of levenslange gevangenisstraffen uit, maar straffen die volgens ons (=gemiddelde van het collectief) proportioneel zijn.
De straffen die sommige goden uitdelen, zoals eeuwige of langdurige marteling, zouden de meeste gemeenschappen waarschijnlijk zelden tot nooit uitdelen (zouden ze het kunnen, uiteraard), en al zeker niet voor veel van de lichte vergrijpen waarvoor menig Abrahamitisch opperwezen mensen naar de hel stuurt.
Allesbehalve, maar ik denk niet dat er een moslim is die zich zou verzetten NC's opsomming? Met name omdat ze een fundamenteel onderdeel zijn van de Islamitische theologie.quote:En moslims zijn qua geloof een volledig homogene groep? Dus alle moslims geloven in die 9 punten van Nature-Cool, en dat je naar de hel gaat als je Allah's autoriteit tegenspreekt?
Fout: De boom van kennis.quote:
Nee. Als je ziet dat een bepaalde gedraging vrij universeel is binnen een populatie en een voordeel geeft bij het overleven, kun je stellen dat die gedraging er evolutionair ingeslopen is. Zo ook de menselijke ethiek (=het zich rot voelen bij 'slechte' dingen). En als er zo'n evolutionaire verklaring is, kan de transcendente verklaring verworpen worden.quote:Op zondag 5 mei 2013 20:49 schreef man1986 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met praktisch toepassen? Zoiets als sociaal darwinisme?
Kom gewoon tot Allah. BazenGod Jwz.quote:Op zondag 5 mei 2013 19:57 schreef Jappie het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe het met Trigger zijn God staat maar ik opteer iig niet voor de God van Ronnee als alles in dienst staat van het vermaken van zijn eniggeboren zoon dan huurt ie maar fatsoenlijk een kindermeisje net als ieder ander.
Je bent de tweede boom nog vergeten.quote:Op zondag 5 mei 2013 20:52 schreef man1986 het volgende:
[..]
Fout: De boom van kennis.
Juist: De boom van kennis van goed en kwaad.
De Bijbelvers wel volledig aanhalen volgende keer ATON.
En mochten ze die keuze niet maken?quote:Op zondag 5 mei 2013 20:16 schreef man1986 het volgende:
[..]
Ik zou ze erop wijzen dat Gods Vergeving voor hun altijd openstaat mochten ze later toch tot een inkeer komen.
Hij had anders weinig problemen om zich te openbaren aan Abraham en Mozes, nog voor dat er uberhaupt sprake was van zijn 'enig' geboren zoon. op Efraim, Gods 'geliefde zoon en oogappel' na dan.quote:Op zondag 5 mei 2013 19:27 schreef ronnee het volgende:
Triggershot. Er is naar mijn bescheiden mening maar EEN God, die Zich heeft geopenbaard door Zijn Eniggeboren Zoon. Voor mij volstaat dat. Gr. Ronnee
Da's op zich ook nog wel een leuke. Doordat A en E aten van die vrucht heeft de mens kennis van goed en kwaad, ja toch?quote:Op zondag 5 mei 2013 20:52 schreef man1986 het volgende:
[..]
Fout: De boom van kennis.
Juist: De boom van kennis van goed en kwaad.
De Bijbelvers wel volledig aanhalen volgende keer ATON.
God praatte in het gehele OT al direct tot mensen.quote:Op zondag 5 mei 2013 20:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hij had anders weinig problemen om zich te openbaren aan Abraham en Mozes, nog voor dat er uberhaupt sprake was van zijn 'enig' geboren zoon. op Efraim, Gods 'geliefde zoon en oogappel' na dan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |