Nope dicht.quote:Op dinsdag 30 april 2013 12:37 schreef Etsu het volgende:
Is jullie AH open vandaag?
Ik heb afgelopen 5 jaar alleen maar gewerkt met Koninginnedag, dit jaar voor het eerst vrij.
Staat op Plaza in de Handboekenquote:Op woensdag 1 mei 2013 21:42 schreef Questionmarks het volgende:
Waar kan je die lijst van codeloze groenten vinden, voor afboeken etc. ?
Ja plastificeren werkt erg goed kan ik je uit ervaring zeggen :-)quote:Op woensdag 1 mei 2013 22:18 schreef Questionmarks het volgende:
Ik ga even opzoek! hahaha logisch ook nog. Kunnen hem beter plastificeren en dan ophangen.. Nu hangen ze aan wat tape aan de celdeur.
Dat zou inderdaad kunnen maar het was serieus. Even met dubbelzijdig tape vastmaken en het ziet er nog verzorgt uit ook.quote:Op woensdag 1 mei 2013 22:22 schreef Questionmarks het volgende:
Wel of niet? hahaha kan je bericht ook sarcastisch opvatten!
Ik denk dat je pas na 1 januari bent uitgeschreven. De personeelskorting loopt per kwartaal volgens mij eindigd die aan het einde van het kwartaal waarin je ontslag hebt genomen. Misschien dat het nog de personeelskorting van kwartaal 1 is...quote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:44 schreef blaffende_visjes het volgende:
Waarom dan nu pas? En ik had all in uurloon. Personeelskorting kwam altijd op 75 uit
Wij hebben ééntje naast de schuifdeur van de groentecel hangen en ééntje onder een weegschaal onder de winkel liggen.quote:Op woensdag 1 mei 2013 22:26 schreef Questionmarks het volgende:
Doe ik dat straks even, die lijst moet nou echt een keer goed hangen. Neem ik het morgen gelijk mee.
Dat zou heel goed kunnen. Ik houd het daar maar bij, bedankt.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:36 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ik denk dat je pas na 1 januari bent uitgeschreven. De personeelskorting loopt per kwartaal volgens mij eindigd die aan het einde van het kwartaal waarin je ontslag hebt genomen. Misschien dat het nog de personeelskorting van kwartaal 1 is...
verstandig als je even snel een product wil tellenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:44 schreef einschtein het volgende:
[..]
onder een weegschaal onder de winkel liggen.
Als je open bent is die kans wel aanwezig. Rittenschema met indicatielevering staat in de handboeken bij evenementen. Mocht je het niet kunnen vinden wil ik ook wel kijken als je je filiaalnummer DMedquote:Op vrijdag 3 mei 2013 20:18 schreef Dipstaart het volgende:
Krijgen we op Hemelvaartsdag gewoon vracht geleverd?
Ik heb het gevonden. Zoals ik begrijp ontvangen de winkels die open zijn dus gewoon alle leveringen (houdbaar, vers en diepvries).quote:Op vrijdag 3 mei 2013 20:40 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Als je open bent is die kans wel aanwezig. Rittenschema met indicatielevering staat in de handboeken bij evenementen. Mocht je het niet kunnen vinden wil ik ook wel kijken als je je filiaalnummer DMed
Om te zorgen dat de vulling weggevult word neem ik aanquote:Op vrijdag 3 mei 2013 20:53 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
Ik heb het gevonden. Zoals ik begrijp ontvangen de winkels die open zijn dus gewoon alle leveringen (houdbaar, vers en diepvries).
Toch mijn baas maar eens vragen waarom ik sta ingepland (). Daar gezien de OPWU de laatste 2 weken onder druk staat.
Klopt. Maar of het verstandig is... ik ben duur (11,66 per uur.. voor AH is dat nog net geen 20 uur per uur). En dat nog eens maal 2 (200%) per uur.. Kom ik uit op 40 euro per uur..quote:Op vrijdag 3 mei 2013 20:55 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Om te zorgen dat de vulling weggevult word neem ik aan
Tja voor de OPWU maakt het niet uit of jij er staat of Piet die 16 is, voor de loonsom inderdaad wel. Je bent Senior op Verkoop (gok ik), dus ik kan me voorstellen dat hij op Hemelvaart ook graag wat ervaring op de afdeling heeft lopen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:05 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
Klopt. Maar of het verstandig is... ik ben duur (11,66 per uur.. voor AH is dat nog net geen 20 uur per uur). En dat nog eens maal 2 (200%) per uur.. Kom ik uit op 40 euro per uur..
Aha oud recht dusquote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:15 schreef Dipstaart het volgende:
Ah okeDaaruit maak ik op dat alleen het aantal uur dat je verbruikt invloed heeft op de OPWU?
Officieel ben ik Senior Medewerker Verkoop. Echter sta ik op Verkoopklaar.
Daar kunnen ze ook wel een dagje zonder me af. Lukt ze elke zondag ook dus waarom nu extra kosten maken als het niet nodig is.
Alleen in de lustrumjarenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:33 schreef Etsu het volgende:
Ohja, bevrijdigingsdag is zondag.is dat dubbel?
Oud recht, idd. Altijd op Vers en Houdbaar gestaan.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:20 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Aha oud recht dus. Of vroeger wel op Verkoop gestaan?
Inderdaad het aantal verbruikte uren heeft invloed op je OPWU, het uurloon op de loonsom.
Even een illustratie geven.
10.000 euro omzet
50 uur inzetten á 20 euro per uur
10.000 euro omzet
50 uur inzetten á 10 euro per uur
In beide voorbeelden daar je een OPWU van 10.000 : 50 = 200 OPWU punten
In voorbeeld 1 draai je een loonsom van 10%, (50x20=1000 :10.000 x100%).
In voorbeeld 2 draai je een loonsom van 5%.
edit: om die reden controleer ik altijd de planning voordat mijn teamleiders hem ophangen
In principe is het natuurlijk even belangrijkquote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:41 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
Oud recht, idd. Altijd op Vers en Houdbaar gestaan.
Hoe ervaar jij het verschil met 'vroeger' en 'nu'?
Ik zelf ervaar het namelijk alsof kwantiteit tegenwoordig belangrijker is dan kwaliteit.
Maar je krijgt wel als een reguliere zondag dubbel uitbetaald.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:33 schreef Etsu het volgende:
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:33 schreef Etsu het volgende:
Ook al was het dit jaar een lustrum geweest had je dus al dubbel gehad. Toeslagen tellen tenslotte niet bij elkaar op. Dan had je alleen wel BD gekregenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:02 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Maar je krijgt wel als een reguliere zondag dubbel uitbetaald.![]()
Verwachten jullie drukte trouwens?
Nee, alleen met rechte hoek. Volgens mij zijn er voor een DNAH geen eens meer planken met een ronde hoek te krijgen.quote:Op zondag 5 mei 2013 09:26 schreef Questionmarks het volgende:
Gebruiken jullie bij alle actiekoppen stellingen met ronde hoek zeg maar? Kwam 4 te kort gister, hoekige geplaatst.
Snap niet wat je bedoeld.quote:Op zondag 5 mei 2013 09:26 schreef Questionmarks het volgende:
Gebruiken jullie bij alle actiekoppen stellingen met ronde hoek zeg maar? Kwam 4 te kort gister, hoekige geplaatst.
Denk het ook, diverse baarn 2 winkels hebben ze ook.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:01 schreef Janneke141 het volgende:
Gokje: die halfronde kopstellingen/-planken. Bij franchisers kom je die dingen nog wel eens tegen.
Voor zelfscan inderdaad.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:36 schreef joey_k het volgende:
Vorige week kregen wij een verkeerde HT ter omruil aangeboden . Na plaatsing van de accu kwam er te staan "Ah tot ziens Vx.xx"
De HT kon wel aangemeld worden op het netwerk, maar verder konden wij er niets mee.
Nu vroeg ik mij af waar deze HT normaal voor gebruikt wordt, misschien voor zelfscan?
quote:Op zondag 5 mei 2013 20:43 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Snap niet wat je bedoeld.
DNAH heeft maar een soort plank
Baarn2 diverse soorten, maar welke je daar bedoeld snap ik echt niet.
Jep, bedoelde inderdaad planken. Baarn2 hier. Wij zijn geen franchise maar gebruiken ze wel, die met rechte hoek vind ik veel mooier. 1 kop met alleen rechte hoek, rest is gewoon halfronde.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:01 schreef Janneke141 het volgende:
Gokje: die halfronde kopstellingen/-planken. Bij franchisers kom je die dingen nog wel eens tegen.
Die halfronde zitten als het goed is niet in een Actiekopstelling, maar eindigen een pad in plaats van met een rechte plank en dan een "kopschot" Geloof dat wij nog één zo'n half ronde hebben als ik er aan denk maak ik morgen wel een foto of je die bedoeld.quote:Op zondag 5 mei 2013 22:54 schreef Questionmarks het volgende:
[..]
[..]
Jep, bedoelde inderdaad planken. Baarn2 hier. Wij zijn geen franchise maar gebruiken ze wel, die met rechte hoek vind ik veel mooier. 1 kop met alleen rechte hoek, rest is gewoon halfronde.
Dus die halfronde zijn niet gebruikelijk?
Dan bedoel je inderdaad andere dan ik. Deze gebruik je in de oude winkel gewoon. Ik zie ook geen toegevoegde waarde om er in een oude winkel rechte in te hangen. Volgens mij komen ze dan ook niet lekker uit omdat de oude winkel 55cm diep is en de nieuwe winkel 50 cm diep dus komt het dan ook niet lekker uit.quote:Op maandag 6 mei 2013 11:51 schreef Questionmarks het volgende:
[ http://img41.imageshack.us/img41/7857/naamloosvbz.png (copy/paste deze link) ]
Dit bedoel ik! hahaha met tekening moet ie duidelijk zijn.
Rommelige uitstraling komt onder meer door de keuzes die we als organisatie maken zoals SRP op de actiekop. Het toont goedkoop, maar al snel zeer rommelig voor de klant. De echte AH klant ziet dat liever niet.quote:Op maandag 6 mei 2013 20:31 schreef Questionmarks het volgende:
Klopt! Laatste tijd steeds meer klanten die zeggen dat de winkel rommelig is, de winkel draait prima omzetten. Komt ook omdat we centraal zitten, in het centrum.
Je moet het doen met de middelen die je beschikbaar hebt.. Vind het wel tijd voor verbouwing.
Voor dierenvoeding en de sauzen is het opzich wel iets wat handig is. Maar waarom moet er in de suikerworp 1 product SRP gevuld worden en in de tussendoor worp 2 producten, het maakt het er daar niet overzichtelijker op.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:58 schreef Froop het volgende:
SRP is opzich wel een goed concept voor de vakken. Dierenvoeding is bijvoorbeeld een hel, omdat dat soort producten snel omvallen. Het nadeel van SRP is dat er vaak geen moeite wordt genomen om te controleren of er nog wel iets in de doos in het schap zit, waardoor die blijven liggen.
Zelfde voorbeeld heb je met de grijze deksels van de Coca-Cola.
4:00, damn haha!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:45 schreef einschtein het volgende:
Eerste houdbaar levering was er bij ons om kwart voor 5.Vers om 6:10.
Morgen mag ik weer om 11:00 en dan vrijdag weer om 4:00 beginnen.
Splitsen, vullen, vulploeg ontvangen, restanten tellen nadat het hele pad is gevuld (HB) en VCR.quote:
Twee groentemannen openen om twee uur en werken tot acht, die rossen gewoon vast de afdeling vol en als de tent opengaat is alles voor elkaar. Om vijf uur komen er twee gasten voor de zuivel, twee bakkers en een delidame. Stroom 3 zit er niet in, dus dat houdt het overzichtelijk. Muziek aan en stoempen met die handel. Het is jammer dat je op die tijden niet kan tellen, anders zouden er ook nog wel een paar houdbaarmannetjes zijn opgetrommeld.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:42 schreef Questionmarks het volgende:
Hoe dat je dat dan? heb je dan mensen die dan van 2-4 er even zijn? Ben wel benieuwd.
Zeg ik van niet dan? Ik zeg alleen dat ik het niet snap. Overigens moeten we ook meer op klanten vraag gaan sturen vanuit HK en eventueel een product waar veel vraag naar is toevoegenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:56 schreef Questionmarks het volgende:
Worpen moet je altijd doen toch? Worp = worp zeggen ze dan.
[..]
Lol hebben we ook een vind ik leuk knop hier :pquote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er is trouwens ook wel eens zo'n nacht-wagen gelost door twee mensen die in de kroeg aan de overkant zaten, maar dat was een beetje improvisatie.
Okayquote:Op dinsdag 7 mei 2013 21:28 schreef Questionmarks het volgende:
Het was meer een vraag, niet direct op jouw bericht.
Waarom beginnen ze bij jullie om 5 uur al met bakken? Wij zijn een XL en doen dat alleen maar met speciale feestdagen. Anders beginnen we gewoon om 6 uur.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Twee groentemannen openen om twee uur en werken tot acht, die rossen gewoon vast de afdeling vol en als de tent opengaat is alles voor elkaar. Om vijf uur komen er twee gasten voor de zuivel, twee bakkers en een delidame. Stroom 3 zit er niet in, dus dat houdt het overzichtelijk. Muziek aan en stoempen met die handel. Het is jammer dat je op die tijden niet kan tellen, anders zouden er ook nog wel een paar houdbaarmannetjes zijn opgetrommeld.
Er is trouwens ook wel eens zo'n nacht-wagen gelost door twee mensen die in de kroeg aan de overkant zaten, maar dat was een beetje improvisatie.
Er zijn normaal ook altijd al mensen omdat in reguliere weken de eerste verswagen ook om 0500 komt. Ze hebben een uurtje verplaatst van tussen zes en zeven naar tussen vijf en zes omdat ze dat zelf prettiger vinden werken.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:19 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Waarom beginnen ze bij jullie om 5 uur al met bakken? Wij zijn een XL en doen dat alleen maar met speciale feestdagen. Anders beginnen we gewoon om 6 uur.
Present. Wat doe je en hoe bevalt het?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:17 schreef Bitlord het volgende:
Ik werk bij Albert.nl, zijn er meer hier die bij deze bezorgingsdienst werken?
Idem hier.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:19 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Waarom beginnen ze bij jullie om 5 uur al met bakken? Wij zijn een XL en doen dat alleen maar met speciale feestdagen. Anders beginnen we gewoon om 6 uur.
Normale tijd is 05:00, maar dat valt ook al buiten de vergunningstijden.quote:Op woensdag 8 mei 2013 02:15 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Bij ons begint alles om 7, we zijn een type 3 wijkwinkel.
2.15 uur de eerste vrachtwagen is wel erg haha. Maarja aan de andere kant, als je het eenmaal gewend bent.
Die grote bedoel je? Nee, kan me ook niet herinneren wanneer ik die voor het laatst heb gezien.quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:44 schreef UncleSam het volgende:
Zijn wij de enige winkel die de rode prijs verlaagd bordjes nooit ophangt. Het kost zoveel tijd (die we maandagochtend niet hebben) om ze op te hangen, vallen er steeds af en zitten alleen maar in de weg bij het vullen
Tijdje geleden voor het laatst gedaan.quote:Op woensdag 8 mei 2013 17:30 schreef einschtein het volgende:
[..]
Die grote bedoel je? Nee, kan me ook niet herinneren wanneer ik die voor het laatst heb gezien.
Ik bezorg sinds enige tijd vanuit De Meern. Wel aardig werk, maar de zwaarte is afhankelijk van de adressen. In Utrecht heb je nog wel eens flats 4-hoog zonder lift, dat is een ware uitputtingsslag.quote:Op woensdag 8 mei 2013 11:29 schreef tinoburg het volgende:
[..]
Present. Wat doe je en hoe bevalt het?
Wij hebben 6 bancarella's. 2x2 staan met de ruggen tegen elkaar aan, de andere 2 tegen een muur/wand. Wij hebben bij bijna alle bancarella's aan de achterkant een insteekhoes geplakt, zodat daar de schetsen in kunnen.quote:Op woensdag 8 mei 2013 18:55 schreef Questionmarks het volgende:
Morgen met zijn 4en bancarellas schoonmaken.
Hoe bewaren jullie de schetsen van jullie banca's? Gewoon in de rand? Is de bedoeling dat we kleine pvc buisjes maken en ze daar opgerold in doen.
[..]
Tijdje geleden voor het laatst gedaan.
ik zie ze in zeer weinig winkels hangen.. Bij ons hangen ze ook niet.quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:44 schreef UncleSam het volgende:
Zijn wij de enige winkel die de rode prijs verlaagd bordjes nooit ophangt. Het kost zoveel tijd (die we maandagochtend niet hebben) om ze op te hangen, vallen er steeds af en zitten alleen maar in de weg bij het vullen
Ook door die één cent kan AH goedkoper zijn dan de concurrentquote:Op woensdag 8 mei 2013 23:36 schreef einschtein het volgende:
Ik vind die dingen sowieso onzin. Klanten denken vaak het bonusbordjes zijn én die dingen hangen zelfs voor vakken wanneer het met één cent wordt verlaagd.
B19 mag je inderdaad niet afprijzen, maar zat filialen doen het (of hebben ze dat ondertussen veranderd?)quote:Op donderdag 9 mei 2013 11:14 schreef UncleSam het volgende:
Volgens mij doe je het nu op de juiste manier. Alleen de B19 codes mag je niet afprijzen en vernietigen na dinsdag week 19. Ook al ziet het er nog goed uit, we kunnen dan de klant niet garanderen dat de kwaliteit nog een tijd goed zal zijn.
Wij hangen ze ook nooit op. Dat 'in prijs verlaagd' bord waar je die kaartjes in moet steken hadden wij er destijds na 1 week al uit gegooid. Ik begrijp de achterliggende gedachte wel, dat Albert Heijn probeert de prijsperceptie te verbeteren, maar kom dan niet aan met een prijsverlaging van 1 of 2 cent.quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:44 schreef UncleSam het volgende:
Wij zijn gewoon open..quote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:16 schreef raptorix het volgende:
Weet iemand waarom zo een beetje alle AH's gesloten zijn morgen? Normaal zijn ze hier op zondag gewoon open, maar nu vrijwel alles dicht.
Nope, lijkt een schema te zijn zoals dat bijvoorbeeld ook met andere feestdagen is, dus alleen de grote zijn open, zoals bijvoorbeeld Museumplein.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:00 schreef Janneke141 het volgende:
Niet per ongeluk bij volgende week gekeken? (Eerste Pinksterdag)
Wij gaan er altijd z.s.m achteraan en andere collega waarschuwt de Politie. Tot nu toe vrijwel altijd goed gegaan. Maar op een auto springen.. Stel je maakt schade kan die vent het kinderachtig gaan verhalen op AH.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 08:48 schreef jolletje het volgende:
Niet volgens de richtlijnen, maar in sommige gevallen wel te begrijpen.
Het blijft een lastige afweging, maar voor mezelf had ik wel altijd zoiets van laat maar gaan, stik lekker is die gejatte boodschappen. (In het geval dat ze gaan rennen).
Misschien op de auto gesprongen als reflex omdat die kerel gas gaf?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:22 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Ja dat wel maar op een auto springen gaat ons echt wel te ver...
En dat van die schade zou ook nog eens kunnen gebeuren.
Amsterdam is alles morgen gewoon op. Je hebt echt bij volgende week gekeken dan zijn ze strategisch open. Dat is de 19de het geval dan zijn i.d.d. alleen de grote winkels i.v.m. pinksteren open.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nope, lijkt een schema te zijn zoals dat bijvoorbeeld ook met andere feestdagen is, dus alleen de grote zijn open, zoals bijvoorbeeld Museumplein.
Ah, inderdaad verkeerd gekeken, het tabelletje op de site is wat verwarrendquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:02 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Amsterdam is alles morgen gewoon op. Je hebt echt bij volgende week gekeken dan zijn ze strategisch open. Dat is de 19de het geval dan zijn i.d.d. alleen de grote winkels i.v.m. pinksteren open.
Hoezo verwarrend? De datum staat er toch bij, en elke week staat netjes in een eigen kolomquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah, inderdaad verkeerd gekeken, het tabelletje op de site is wat verwarrend
Het idee van een tabel is dat je juist data van gelijke soort op de zelfde regel zet, en niet een 2 tabel er achter precies uitgelijnd op dezelfde hoogte. Als webdeveloper misschien wat beroepsgedormeerdquote:Op zondag 12 mei 2013 08:42 schreef mujentas het volgende:
[..]
Hoezo verwarrend? De datum staat er toch bij, en elke week staat netjes in een eigen kolom
Eigenlijk wil AH HK dat zodra de dief één voet buiten de winkel zet, je hem laat gaan in verband met je eigen veiligheid.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 05:44 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Professioneel is het toch ook niet om op die kerel zn auto te gaan staan, of hoe denken jullie hierover?
Maarja aan de andere kant hij probeerde weg te komen..
Nee, ik begrijp wat je bedoeld. Het was logischer en overzichtelijker geweest als er 2 tabellen waren geweest, 1 per week.quote:Op zondag 12 mei 2013 08:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het idee van een tabel is dat je juist data van gelijke soort op de zelfde regel zet, en niet een 2 tabel er achter precies uitgelijnd op dezelfde hoogte. Als webdeveloper misschien wat beroepsgedormeerd
Ja, dat is indd de policy.quote:Op zondag 12 mei 2013 15:23 schreef einschtein het volgende:
[..]
Eigenlijk wil AH HK dat zodra de dief één voet buiten de winkel zet, je hem laat gaan in verband met je eigen veiligheid.
Wij, als in een bepaalde groep ons filiaal gaan er ook altijd achter aan. Het is al meerdere malen uitgelopen op een flinke worsteling en/of zoektocht icm met politie. Zo nu en dan had het best fout kunnen aflopen. Denk daarbij aan messentrekkerij, steken met sleutels, vechtpartij en dot gas geven in de auto.
Op dat moment denken de meeste niet echt helder meer na. Vandaar dat wij ook een select groepje hebben die ook maar uberhaupt meewerkt aan aanhouding winkeldieven.
Ik snap niet wat je uurloon of je baan er mee te maken heeft. Het gaat mij puur om het principe. Stelen doe je niet, hoort niet en als ik door heb dat je steelt heb je een probleem. Heel simpel.quote:Op maandag 13 mei 2013 00:10 schreef MacorgaZ het volgende:
Snap niet dat je als medewerker voor die paar euro per uur je eigen leven op het spel zet om een paar tientjes aan materiaal te redden. Dat een juwelier dat doet voor zijn verzekerde juwelen terwijl iemand een pistool op hem richt, oké, passie voor zijn zaak en dure juwelen, maar een rek sigaretten of iets dergelijks als minimumloner bij de supermarkt? Tjah....
dus dat!quote:Op maandag 13 mei 2013 14:52 schreef einschtein het volgende:
Wij hebben geen zelfscan en als je soms nagaat hoeveel er bij ons wordt gejat...Komen er 2 oostblokkers even het tandpasta-vak leegjatten. Aso's.
[..]
Ik snap niet wat je uurloon of je baan er mee te maken heeft. Het gaat mij puur om het principe. Stelen doe je niet, hoort niet en als ik door heb dat je steelt heb je een probleem. Heel simpel.
Het probleem komt nog wel voor, net zoals bij wasmiddelen. We hebben bepaalde producten nu op kantoor liggen en klanten moeten er maar naar vragen, anders worden die continu gestolen.quote:Op maandag 13 mei 2013 17:35 schreef CaveCanem het volgende:
[..]
dus dat!
Dat tandpasta probleem hebben wij ook tijdje gehad, sensodyne, parodontax... Nu met die soort van flapjes ervoor stukken minder.
1500eu? Jeetje, heeft ie het hele display leeg gejat ofzo?quote:Op maandag 13 mei 2013 21:00 schreef ikbenschipper het volgende:
We hebben weer de zonnebranddisplay dit jaar. Helaas vond een dief het vandaag nodig om voor 1500 euro mee te nemen. Een klant zag het maar voordat wij gewaarschuwd waren was meneer al verdwenen :-( Maar even een internetaangifte gedaan. En de zonnebrand maar bij de servicebalie neergezet. Toch te zot voor woorden dat het nodig is...........
Zonnebrandcreme is duur. Net zoals tandpasta/Deoleen/Vitamines. Dure producten die ze best op de zwarte markt, of in hun eigen land, door kunnen verkopen.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:12 schreef Teslynd het volgende:
Hoe kom je aan zo'n hoog bedrag? Wat koop je bij elkaar voor ¤ 600 aan boodschappen?
Maar dan moet je toch hele pakketten meenemen, wat opvalt en om tascontrole vraagt?quote:Op maandag 13 mei 2013 21:17 schreef einschtein het volgende:
[..]
Zonnebrandcreme is duur. Net zoals tandpasta/Deoleen/Vitamines. Dure producten die ze best op de zwarte markt, of in hun eigen land, door kunnen verkopen.
Hoe er voor 1500eu aan zonnebrandcreme is weggesmokkeld weet ik ook niet. Maar je hebt zo voor 300eu aan tandpasta en dat valt niet heel gauw op. Helemaal niet als je al in een winkel werkt waar je weet dat er 'aparte' types komen.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:19 schreef Teslynd het volgende:
maar dan moet je
[..]
Maar dan moet je toch hele pakketten meenemen, wat opvalt en om tascontrole vraagt?
90flesjes nivea zonnebrand á 15 tot 17 euroquote:Op maandag 13 mei 2013 21:08 schreef einschtein het volgende:
[..]
1500eu? Jeetje, heeft ie het hele display leeg gejat ofzo?
Heeft die in ze mandje gedaan en vervolgens ergens anders in de winkel in zijn rugzak. Op de beelden was te zien dat hij via de kassa de winkel verliet, die tas puilde echt uit. Dat niemand het op tijd gezien heeft snap ik ook nog niet.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:21 schreef einschtein het volgende:
[..]
Hoe er voor 1500eu aan zonnebrandcreme is weggesmokkeld weet ik ook niet. Maar je hebt zo voor 300eu aan tandpasta en dat valt niet heel gauw op. Helemaal niet als je al in een winkel werkt waar je weet dat er 'aparte' types komen.
je bedoelt dat geval bij de zelfscan denk ik? Bij die was het enorm duur vlees, veel excellent producten, paar flesjes dure wijn. Paar bakken B&J ijs. Waren zo'n 7 tassen vol met producten. Klanten die ongeveer 1 keer per 2 weken kwamen. Altijd praatje met de mensen maken. Altijd op drukke momenten afrekenen wanneer je net controle aan het uitvoeren bent. 1 keer hebben ze een iets te rustig moment uitgezocht en vertoonden ze te raar gedrag. Toen pas gepakt.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:19 schreef Teslynd het volgende:
maar dan moet je
[..]
Maar dan moet je toch hele pakketten meenemen, wat opvalt en om tascontrole vraagt?
Druk in de winkel? Iedereen met wat anders bezig... Dan lukt het ze wel, ze zijn zo goed in het juiste moment uitkiezen.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:25 schreef ikbenschipper het volgende:
Heeft die in ze mandje gedaan en vervolgens ergens anders in de winkel in zijn rugzak. Op de beelden was te zien dat hij via de kassa de winkel verliet, die tas puilde echt uit. Dat niemand het op tijd gezien heeft snap ik ook nog niet.
Hm, dan verbaasd het mij ook dat het niemand is opgevallen. Maar ik ken de situatie in de winkel ook niet echt.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:25 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
90flesjes nivea zonnebrand á 15 tot 17 euro
[..]
Heeft die in ze mandje gedaan en vervolgens ergens anders in de winkel in zijn rugzak. Op de beelden was te zien dat hij via de kassa de winkel verliet, die tas puilde echt uit. Dat niemand het op tijd gezien heeft snap ik ook nog niet.
Jeps, helaas, vorig jaar geen problemen mee gehad\. Stond hij op dezelfde plaats. Nu toch maar bij de servicebalie neer gezet. 1x en daarna niet meer.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:30 schreef CaveCanem het volgende:
[..]
Druk in de winkel? Iedereen met wat anders bezig... Dan lukt het ze wel, ze zijn zo goed in het juiste moment uitkiezen.
Stond vlak bij het kassapark. Zodat er dus al zicht op was. Nu toch maar naar de servicebalie. Daar worden ze echt gek straks. Nutrilon, Zonnebrand, dag en nachtcremes, vitamines, toiletverfrissers (die dure van Ambi Pure enzo) Het word gejat bij het leven. Maar geen risicowinkel...........quote:Op maandag 13 mei 2013 21:30 schreef einschtein het volgende:
[..]
Hm, dan verbaasd het mij ook dat het niemand is opgevallen. Maar ik ken de situatie in de winkel ook niet echt.
Blijft natuurlijk idioot, voor 1500eu aan zonnebrand-creme.
Het is jammer dat het zo moet, inderdaad.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:35 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Jeps, helaas, vorig jaar geen problemen mee gehad\. Stond hij op dezelfde plaats. Nu toch maar bij de servicebalie neer gezet. 1x en daarna niet meer.
[..]
Stond vlak bij het kassapark. Zodat er dus al zicht op was. Nu toch maar naar de servicebalie. Daar worden ze echt gek straks. Nutrilon, Zonnebrand, dag en nachtcremes, vitamines, toiletverfrissers (die dure van Ambi Pure enzo) Het word gejat bij het leven. Maar geen risicowinkel...........
Moeilijk te zeggen, de beelden waren er helaas gewoon te slecht voor, wel blanke man maar of het oost-europeaan was.........quote:Op maandag 13 mei 2013 21:46 schreef einschtein het volgende:
[..]
Het is jammer dat het zo moet, inderdaad.
Leek het op een Oost-Europeaan, of?
Dat wordt zwaaien naar de 1500eu.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:59 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen, de beelden waren er helaas gewoon te slecht voor, wel blanke man maar of het oost-europeaan was.........
Verkopen vanuit de servicebalie met zelfs een maximum van 1 per klant. Dan kan je ook makkelijker wat apart houden voor vaste klantenquote:Op maandag 13 mei 2013 22:23 schreef Schuimpjes het volgende:
Even een andere vraag: Worden bij jullie de schappen zuigelingenvoeding ook geplunderd door Chinezen? Wat doen jullie hier tegen?
Dit zijn wij volgens mij ook gaan doen afgelopen weekend. Eigenlijk te belachelijk voor woorden dat dit moet...quote:Op maandag 13 mei 2013 22:25 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Verkopen vanuit de servicebalie met zelfs een maximum van 1 per klant. Dan kan je ook makkelijker wat apart houden voor vaste klanten
Bij ons wonen ook geen niet echt veel Chinezen in de buurt. Maar er komt er eentje de winkel in, haalt het hele schap leeg (dus 15 of 19 bussen) en gaat bij een onervaren caissière staan die net de regels niet kent. Die scant rustig voor 300 euro aan melkpoeder weg.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:27 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Nee, wij niet. We zijn danook niet gevestigd in een buurt met (veel) chinese families.
Ik las dat nederlandse melkproducenten/concerns op het moment het niet aangesleept kunnen krijgen in China.
Met zelfscan ook goed opletten bij de Chinezen. Gewoon controles uitvoeren, vaak liggen er onderin veel pakken. Laatst had eentje de hele bodem van zijn kar gevuld.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:25 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Verkopen vanuit de servicebalie met zelfs een maximum van 1 per klant. Dan kan je ook makkelijker wat apart houden voor vaste klanten
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-aan-babymelkpoeder/quote:Op maandag 13 mei 2013 23:17 schreef Maax het volgende:
Ff tussendoor, maar ik ben nieuwsgierig; chinezen en melkpoeder? wat?
Zet er een kassasignalering op.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:29 schreef Schuimpjes het volgende:
bij een onervaren caissière staan die net de regels niet kent.
Daarnaast geld het niet voor uren uit 2012 en eerder.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:14 schreef Dipstaart het volgende:
Je SM heeft gelijk. Wettelijke vakantie uren die je over hebt komen pas halverwege 2014 te vervallen.
Leven voor de AH toch?quote:Op donderdag 16 mei 2013 02:32 schreef einschtein het volgende:
Best vroeg opstaan, wanneer 3:00 beginnen.
Ik snap wel wat je bedoeld. Ik vind het echter wel beter dan wat we eerst hadden vooral voor kleine winkels met drietraps, nu kan het assortiment dar wat grote worden en de performance beterquote:Op donderdag 16 mei 2013 11:57 schreef Kadooosh het volgende:
Vinden jullie die nieuwe agf bordjes ook zo klote. Vallen steeds en gaan snel stuk........
Gekkenwerk. Kun je nog beter een echte nachtdienst hebben.quote:Op donderdag 16 mei 2013 02:32 schreef einschtein het volgende:
Best vroeg opstaan, wanneer 3:00 beginnen.
Enige voordeel vind ik dat collega's er makkelijker bij kunnen, ben zelf lang dus had daar geen last van.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:09 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoeld. Ik vind het echter wel beter dan wat we eerst hadden vooral voor kleine winkels met drietraps, nu kan het assortiment dar wat grote worden en de performance beter
Het enige vervelende eraan is dat je ritme wat verstoord wordt. Voor de rest vind ik het relaxed werken.quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gekkenwerk. Kun je nog beter een echte nachtdienst hebben.
http://forum.fok.nl/topic/1972654quote:Op zondag 12 mei 2013 15:23 schreef einschtein het volgende:
Wij, als in een bepaalde groep ons filiaal gaan er ook altijd achter aan. Het is al meerdere malen uitgelopen op een flinke worsteling en/of zoektocht icm met politie. Zo nu en dan had het best fout kunnen aflopen. Denk daarbij aan messentrekkerij, steken met sleutels, vechtpartij en dot gas geven in de auto.
Dat soort dingen blijf je altijd houden. Dat kan ook gebeuren wanneer je een chinees bij je aan de kassa hebt, die 15 pakken flesvoeding koopt en de mededeling krijgt dat hij maar één mag kopen. Sure, met winkeldiefstal is de kans wat groter. Daarom moet je ook heel goed opletten wat diegene doet en met wie je diegene aanhoudt.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
http://forum.fok.nl/topic/1972654
Dit is dan zo'n voorbeeld van 'zo nu en dan'. Niet aan beginnen, dus.
Erg bagger, inderdaad.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:43 schreef Fivel het volgende:
[..]
Ik heb het gehoord.. Erg sneu.. Provincie Groningen?
Mijn SM was ermee bevriend (1280)..quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:52 schreef einschtein het volgende:
[..]
Erg bagger, inderdaad.
Jij werkt in de omgeving/regio? Aangezien alle (A)SM's een mailtje hebben gekregen. Of je moet toevallig bij AH Winschoten werken.
Dat krijg je inderdaad gewoon uitbetaald. Netjes dat jullie daar een avond voor hebben, wij moeten het maar uitzoeken volgens mij. De zaterdagmedewerkers komen komende zaterdag gewoon op een compleet andere afdeling terecht zoals het er nu uit ziet.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:22 schreef Kadooosh het volgende:
Maandag een Delikaas avond van 18:00 tot 20:00. Bij dit soort dingen wordt je gewoon uitbetaald toch?
De avond bestaat uit
- presentatie van xx, category director voor delikaas
- film over het product delikaas![]()
- proeven
Nee er komt een vernieuwde delikaas afdeling, dus nieuw inventaris, nieuw verpakkingsmateriaal etc.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 21:17 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Waaom wordt die avond georganiseerd? Zijn er zoveel nieuwe mensen op deli dan?
Nederland breed?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 21:28 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Nee er komt een vernieuwde delikaas afdeling, dus nieuw inventaris, nieuw verpakkingsmateriaal etc.
Ah, die avond. Die was voor ons afgelopen maandag overdag. De 2 fulltimers (1 van deli en 1 van brood) zijn daar geen gegaan.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 21:46 schreef Kadooosh het volgende:
Ik denk dat ik moet gaan omdat ze niet hadden en je min 2 per filiaal moest hebben.
Werkt eigenlijk nooit meer op deli/kaas. We hebben ook geen eigen snij afdeling. AGF was misschien beter daar werk ik altijd maar weet ik alles al eigenlijk.
Ach lekkere dingetjes proevenen ervoor betaald worden
.
Bij ons ook!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 21:28 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Nee er komt een vernieuwde delikaas afdeling, dus nieuw inventaris, nieuw verpakkingsmateriaal etc.
Indd, ik heb het even opgezocht op plaza, en het gebeurt tussen de laatste dag dat je open bent en de maandag.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:41 schreef UncleSam het volgende:
Ja heel NL, alle formules. Gebeurt as maandag.
Volgens mij heb ik op plaza een overzichtje gezien per winkel hoeveel uur ze waarvoor extra krijgen door deze verandering op de deli-afdeling, ik kan het wel even voor je opzoeken als je even je filiaalnummer dm't?quote:Op zondag 26 mei 2013 12:02 schreef bigbass het volgende:
[..]
Ah, die avond. Die was voor ons afgelopen maandag overdag. De 2 fulltimers (1 van deli en 1 van brood) zijn daar geen gegaan.
Ik ben wel benieuwd hoe het gaat worden en hoe ze het gaan doen met uren. Want wat ik nu begrepen heb verwachten ze meer klanten contact én moeten we meer dingen zelf snijden. We hebben nu al vaak te weinig tijd on alles goed af te krijgen, vooral op zaterdag.
We zullen het komende week wel merken. Ik mag in elk geval maandag een dagje extra werken om alles in te richten.
Klopt. Afhankelijk van wat een winkel gaat doen krijgen ze extra uren voor het voorbereiden van onder meer proeverijen. Sommige winkels gaan ook kaas snijden daar ontvangen ze per week dan ook weer extra uren voor. Actief laten proeven werd al van je verwacht..... en krijg je geen extra uren voorquote:Op zondag 26 mei 2013 13:35 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik op plaza een overzichtje gezien per winkel hoeveel uur ze waarvoor extra krijgen door deze verandering op de deli-afdeling, ik kan het wel even voor je opzoeken als je even je filiaalnummer dm't?
Ik heb hem gevonden op plaza ja. Geen extra uren bij ons en 74 uren gemiddelde bezetting. Dat is ongeveer wat we nu hebben (en dus altijd maar 1 persoon op de afdeling). Ik ben benieuwd.quote:Op zondag 26 mei 2013 13:35 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik op plaza een overzichtje gezien per winkel hoeveel uur ze waarvoor extra krijgen door deze verandering op de deli-afdeling, ik kan het wel even voor je opzoeken als je even je filiaalnummer dm't?
Er veranderd dan ook bij jullie niks betreffende kaas. Jullie behoren tot het selecte groepje dat geen uren voor proeven krijgen. Dan is er maar 1 winkel die aan die criteria voldoenquote:Op zondag 26 mei 2013 13:52 schreef bigbass het volgende:
[..]
Ik heb hem gevonden op plaza ja. Geen extra uren bij ons en 74 uren gemiddelde bezetting. Dat is ongeveer wat we nu hebben (en dus altijd maar 1 persoon op de afdeling). Ik ben benieuwd.
Dat zou wel fijn zijn, de kaas achterwand is bij ons een paar maanden geleden verdwenen met goede reden. Afboekingen waren makkelijk 3x de verkopen en dat zorgde er ook voor dat de regels mbt verkoopbaarheid niet altijd goed werden nageleefd.quote:Op zondag 26 mei 2013 14:12 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Er veranderd dan ook bij jullie niks betreffende kaas. Jullie behoren tot het selecte groepje dat geen uren voor proeven krijgen. Dan is er maar 1 winkel die aan die criteria voldoen
Wij hadden diverse kazen al van de achterwand "verwijderd" (alle boeren kazen) alleen een aantal goed lopende kazen hebben we erin gehouden. WIj gaan nu naar bediening klein. Waardoor Panpan en Kanterleids, 2 van onze betere verkopende kazen zouden nu op de achterwand verdwijnen. Die gaan we dus gewoon weer toevoegen. Eigelijke kunnen we dan niet zo goed "bediening op verzoek groot" gaan voeren want dan komt er nog maar één kaas extra bij. Maar goed dat zien we t.z.t. wel weer.quote:Op zondag 26 mei 2013 15:25 schreef bigbass het volgende:
[..]
Dat zou wel fijn zijn, de kaas achterwand is bij ons een paar maanden geleden verdwenen met goede reden. Afboekingen waren makkelijk 3x de verkopen en dat zorgde er ook voor dat de regels mbt verkoopbaarheid niet altijd goed werden nageleefd.
We hadden meer voor de bak moeten snijden, maar als alles ook verpakt binnen komt schiet dan niet op. Klanten pakken dan gewoon de beste datum uit de bak. Ik heb sindsdien misschien 10 klanten gehad die om een stuk zelfgesneden kaas vroegen.
Dus krijgt hij minder betaald (1 uur = 1 toeslag uur). Hij maakt alleen inclusief toeslaguren nog altijd 40 uur per periode.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:05 schreef UncleSam het volgende:
Nee. Je krijgt gewoon uren betaald die je werkt.
ik moest een verklaring ondertekenen dat het in overleg gewijzigd was. volgens mij mogen ze het niet zomaar wijzigen.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:09 schreef Youriboy het volgende:
Op mijn salarisstrook zie ik ineens dat mijn norm-uren gewijzigd zijn of te wel mijn contracturen. Mag dit zomaar zonder overleg of schriftelijke/mondelijke bevestiging of iets in die trans?
Hoort in overleg te gaan. Werkte je al langdurig onder contract of boven contract?quote:Op zondag 26 mei 2013 17:09 schreef Youriboy het volgende:
Op mijn salarisstrook zie ik ineens dat mijn norm-uren gewijzigd zijn of te wel mijn contracturen. Mag dit zomaar zonder overleg of schriftelijke/mondelijke bevestiging of iets in die trans?
Het ziet er wel mooi uit al het materiaal. Het gaat wel wat ten koste van het assortiment de nieuwe indeling. Maar ja of we nu 20 of 10 soorten ham verkopen overleven de klanten hopelijk wel.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:48 schreef monsterd. het volgende:
wij hebben vandaag op deli alleen de bak leeggehaald. de rest gebeurt morgenochtend pas
Ik heb de mutaties nog niet gezien en de nieuwe indeling ook niet helaas. Ga morgen nog wel even langs om het te bekijken want ik hoef zelf niet te werkenquote:Op zondag 26 mei 2013 21:03 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Het ziet er wel mooi uit al het materiaal. Het gaat wel wat ten koste van het assortiment de nieuwe indeling. Maar ja of we nu 20 of 10 soorten ham verkopen overleven de klanten hopelijk wel.
In welk opzicht?quote:Op zondag 26 mei 2013 21:09 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Enig idee hoe het zit met de mutaties voor een XL?
Moet schriftelijk. Tenzij het natuurlijk in een (tijdelijk) vorig contract is vastgelegd, dat je een tijdelijke ophoging van je contracturen hebt gekregen die op x-datum verloopt.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:09 schreef Youriboy het volgende:
En anders heb je toch weinig keus haha!quote:Op zondag 26 mei 2013 21:37 schreef einschtein het volgende:
Ben benieuwd morgen, wat ik aantref op de deli afdeling. Zo te lezen, zal het mij vast bevallen.
Welke AH? zag hier toevallig vanavond een bord staan dat ze gaan verbouwen, zal morgen wel beginnenquote:Op zondag 26 mei 2013 23:54 schreef bigbass het volgende:
Ik weet dat dat ik een compleet lege afdeling aan ga treffen, ben benieuwd hoe lang we bezig zijn met de nieuwe inrichting
In alle winkels gaat de deli/kaas afdeling omquote:Op maandag 27 mei 2013 00:11 schreef Studeur het volgende:
[..]
Welke AH? zag hier toevallig vanavond een bord staan dat ze gaan verbouwen, zal morgen wel beginnen
Het is niet mijn afdeling, maar ik ga zeker interesse tonen in de veranderingen. Ben altijd nieuwsgierig naar zoiets.quote:Op zondag 26 mei 2013 23:00 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
En anders heb je toch weinig keus haha!
Vertel morgen maar over je ervaring mbt werken in de nieuwe deli.
Mijn SM had het blad met uitgebreidere uitleg verstoptquote:Op maandag 27 mei 2013 10:13 schreef bigbass het volgende:
Wat een drama de nieuwe inrichting. Slecht uitgelegd en de mensen die het in moeten richten hebben geen idee wat ze aan het doen zijn. Is hier toevallig iemand die het wel snapt die wat dingen uit kan leggen. We zijn een dnah
Hahaha hoezo had hij die verstopt?quote:Op maandag 27 mei 2013 10:49 schreef bigbass het volgende:
[..]
Mijn SM had het blad met uitgebreidere uitleg verstopt. Gaat een stuk beter nu we die hebben.
De stickers van de deli had ik er al tussenuit geplukt door naar het assortimentsgroep nummer ervan te kijken. En ik controleer altijd eerst het nasa nr van de nieuwe sticker met die van de oude sticker voordat ik ze verwissel, en de nieuwe stickers zonder prijs kwamen overeen met met de stickers die al op het schap zaten bij de VVV.quote:Op maandag 27 mei 2013 19:43 schreef UncleSam het volgende:
Er zijn 2 opties:
Of die stickers waren KG prijzen bestemd voor de deli afdeling (kans groot omdat die dus een nieuwe WORP heeft
Of de prijzen staan nu gedrukt op de pakjes vleeswaren, netzoals bij de vlees en kip.
En kom gewoon voor je zelf op, een stil meisje dat goed vult zal nooit teamleider worden. Je moet een grote mond hebben en anderen durven aanspreken.
En vwb je contract vrees ik het ergste..
Voor welke afdeling? Bij de meeste filialen betekent een sollicitatiegesprek 'aangenomen', of je moet het echt grandioos verpesten.quote:Op maandag 27 mei 2013 20:07 schreef d4v1d het volgende:
Ik heb dus woensdag een sollicitatiegesprek.. Help.
( ben ik al welkom in dit topic overigens?)
Vakkenvuller.quote:Op maandag 27 mei 2013 20:09 schreef einschtein het volgende:
[..]
Voor welke afdeling? Bij de meeste filialen betekent een sollicitatiegesprek 'aangenomen', of je moet het echt grandioos verpesten.
Ach, zolang je maar weet wat FiFo en spiegelen is, dan komt het wel goed denk ik.quote:
FiFo is toch iets met oudste vooraan in het vak? En spiegelen is zorgen dat alles niet tegen de wand van het vak aanstaat?quote:Op maandag 27 mei 2013 20:12 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ach, zolang je maar weet wat FiFo en spiegelen is, dan komt het wel goed denk ik.Zo moeilijk gaan ze niet doen, zolang het maar overkomt dat je er écht wilt werken en dat het allemaal niet met tegenzin is.
FiFo = First In First Out. Met andere woorden: nieuwe vulling komt achter datgene wat al in het vak staat. Dat is natuurlijk alleen maar van toepassing als de datum verschilt.quote:Op maandag 27 mei 2013 20:13 schreef d4v1d het volgende:
[..]
FiFo is toch iets met oudste vooraan in het vak? En spiegelen is zorgen dat alles niet tegen de wand van het vak aanstaat?
Ah, ik zat in de goede richtingquote:Op maandag 27 mei 2013 20:16 schreef einschtein het volgende:
[..]
FiFo = First In First Out. Met andere woorden: nieuwe vulling komt achter datgene wat al in het vak staat. Dat is natuurlijk alleen maar van toepassing als de datum verschilt.
Spiegelen is het 'netjes' maken van de vakken. Alles naar voren trekken, laten zien dat de winkel vol is en geen 'gaten' heeft. Tegenwoordig wil Albert Heijn eigenlijk niet meer dat er gespiegeld gaat worden, in verband met kosten besparing. Maar het wordt nog degelijk wel eens gedaan.
quote:Op maandag 27 mei 2013 20:18 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ah, ik zat in de goede richting
Woensdag maar eens kijken wat ik er van maak. 2 uur nadat ik het formulier had ingeleverd belde die... Volgens mij hebben ze dus heel hard mensen nodig
Bij dezen ben je aangenomen, feliquote:Op maandag 27 mei 2013 20:18 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ah, ik zat in de goede richting
Woensdag maar eens kijken wat ik er van maak. 2 uur nadat ik het formulier had ingeleverd belde die... Volgens mij hebben ze dus heel hard mensen nodig
Wat vind je er niet praktisch aan??? De handeling om er wat onder te leggen blijft hetzelfde. Wat gaat pijn doen aan je handen??????quote:Op maandag 27 mei 2013 16:46 schreef Etsu het volgende:
Ik was net in de AH (een hele kleintje) in Groningen, man man man ik word er gewoon niet vrolijk van hoe ze het nu hebben ingedeeld bij vleeswaren met die hekjes zeg maar tussen de vakken. Mooi is het wel, maar praktisch totaal niet als je bij moet vullen en/of kijken/tellen hoeveel er nog liggen. Kan me voorstellen dat het op een gegeven moment pijn gaat doen aan je handen.
Misschien klink ik wel als een zeikwijf, maar vind het niet praktisch.
Niet echt verstopt, maar hij had hem in zijn kantoor gelegd, terwijl alles verder in het magazijn stond en niemand wist dat er uberhaupt een blad met uitleg was (ASM incluis).quote:Op maandag 27 mei 2013 16:44 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Hahaha hoezo had hij die verstopt?
Maak eens foto's ter illustratiequote:Op maandag 27 mei 2013 21:49 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Wat vind je er niet praktisch aan??? De handeling om er wat onder te leggen blijft hetzelfde. Wat gaat pijn doen aan je handen??????
Ik vind het heel praktisch tenminste niet allerlei vleeswaren die weer over elkaar heen schuiven. Nee hadden ze eerder moeten doen!!
Als je naar de nummering van vroeger kijkt (want hij bestaat eigelijk niet meer) werk ik in een 3.quote:Op maandag 27 mei 2013 22:04 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Maak eens foto's ter illustratie
En wat is klein, type 3 buurtwinkel of kleiner?
Sommige SM's moeten een cursus communiceren met mensen (en hun tandem) gaan volgen zal denk ik een hoop schelen.quote:Op maandag 27 mei 2013 21:58 schreef bigbass het volgende:
[..]
Niet echt verstopt, maar hij had hem in zijn kantoor gelegd, terwijl alles verder in het magazijn stond en niemand wist dat er uberhaupt een blad met uitleg was (ASM incluis).
Toch mooi ongeveer 5 arbeidsuren verkloot aan niks snappen van hoe het moet...
Een beschrijving die al 2 weken binnen is vergeten met je ASM te delen..... Goed de assertiviteit van de ASM snap ik dan ook niet helemaal. Ik ben zelf al weken bezig om te zorgen dat de hele ombouw in goede banen uitgevoerd gaat worden. En dat is zeer goed gelukt met mijn medewerkers.quote:Op maandag 27 mei 2013 22:23 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Ach, de SM kan in de hectiek iets vergeten, alsnu de SM daar uitleg over had gegeven in het magazijn was het beetje dom geweest aangezien hij die lijst zelf op kantoor heeft gelegd. Maar nu, ach, van fouten kan en mag je leren, wat dat betreft zijn we allemaal mensen, en er mag toch zeker een omgeving zijn waar je fouten mag maken, want zo kom je vooruit in het leven: door zaken te leren en te doen!
Congrats, lucky you!quote:Op maandag 27 mei 2013 21:34 schreef Questionmarks het volgende:
Morgen weer aan het werken, na 2-3 weken vakantie; heb er weer zin in!
Het is de bedoeling dat ik nu voor TL ga; deze week gesprek over voortgang e.d.
'Te naief' dekt de lading wellicht iets beter.quote:Op maandag 27 mei 2013 22:28 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
te aardig voor klanten schijnbaar...
Nou. Uit je verhaal blijkt wel dat je SM s hebt en je hebt SM s.... tuurlijk check je je inventory voor de ombouw..quote:Op maandag 27 mei 2013 22:26 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Een beschrijving die al 2 weken binnen is vergeten met je ASM te delen..... Goed de assertiviteit van de ASM snap ik dan ook niet helemaal. Ik ben zelf al weken bezig om te zorgen dat de hele ombouw in goede banen uitgevoerd gaat worden. En dat is zeer goed gelukt met mijn medewerkers.
Ik had vrijdag een SM aan de lijn die verbaast was dat hij de inventaris moest controleren voor de ombouw... Overigens was de SM (of ASM) verantwoordelijk voor de ombouw en moest deze tijdens de ombouw aanwezig zijn.
De klantenservice overrulled je toch altijd wel. Dus je kan beter maar naief zijn tegenwoordig hoorquote:Op maandag 27 mei 2013 22:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
'Te naief' dekt de lading wellicht iets beter.
Jepsquote:Op maandag 27 mei 2013 22:31 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Nou. Uit je verhaal blijkt wel dat je SM s hebt en je hebt SM s.... tuurlijk check je je inventory voor de ombouw..
Nope, want ik ben niet iemand die zich met een kluit het riet in laat sturen, dus ik heb om verduidelijking gevraagd en ze dachten dus datik de soort klanten niet herkende ( dus de snelle winkelaar en de oudere mevruw die komt voor praten etc).quote:Op maandag 27 mei 2013 22:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
'Te naief' dekt de lading wellicht iets beter.
Indd bizar, hoelang werk jij al voor ah? En hoe combineer je accountancy met asm zijn, als ik vragen mag? Jij weet namelijk erg veel over de ah en regels in het algemeen.quote:Op maandag 27 mei 2013 22:33 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
JepsZoals je dat ook met vulploegmedewerkers en teamleiders hebt heb je ook goede en minder goede (A)SM's
Dan verdiep je jezelf in hetgeen in je winkel gaat gebeuren. Goed zo zit ik in mekaar . Helaas niet iedereen, ik laat me zelden verrassen ( maar ook ik maak fouten, je zou als je me stukjes hier soms leest misschien niet denken
maar ook ik ben een mens )
Hehe Ik heb accountancy gestuurd maar heb 4 jaar geleden na me afstuderen de keuze gemaakt om hier niet in verder te gaan omdat het me totaal niet trok. Een verkeerde keuze die ik 9 jaar geleden toen ik een vervolgopleiding moest kiezen maakte (en ik na ruim 3 jaar studeren achter kwam) Wel de opleiding afgemaakt want dan heb je wel gewoon een volwaardige HBO opleiding. Ik hoef dus gelukkig niks te combinerenquote:Op maandag 27 mei 2013 22:52 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Indd bizar, hoelang werk jij al voor ah? En hoe combineer je accountancy met asm zijn, als ik vragen mag? Jij weet namelijk erg veel over de ah en regels in het algemeen.
Ik heb dat ook maar dan meer lokaal en vergelijkend tussen de verschilllende supermarktketens in de buurt, daar kan ik je dan weer veel over vertellen haha.
Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt bij de Albert Heijnquote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:16 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Hehe Ik heb accountancy gestuurd maar heb 4 jaar geleden na me afstuderen de keuze gemaakt om hier niet in verder te gaan omdat het me totaal niet trok. Een verkeerde keuze die ik 9 jaar geleden toen ik een vervolgopleiding moest kiezen maakte (en ik na ruim 3 jaar studeren achter kwam) Wel de opleiding afgemaakt want dan heb je wel gewoon een volwaardige HBO opleiding. Ik hoef dus gelukkig niks te combineren. Waarom heb ik de keuze gemaakt? Omdat ik er achter kwam dat ik klantencontact, commercieel bezig zijn en leidinggeven erg leuk vond en ik er ook goed in was. De keuze was snel gemaakt.
Ik werk nu bijna 13 jaar voor Albert Heijn. Dan mag je wel een hoop weten erover. De regels in het algemeen is natuurlijk een interesse gebied van me. Ik zou als ik nu 17/18 was en nogmaals een keuze voor een opleiding zou moeten maken waarschijnlijk dan ook kiezen voor iets als commerciële economie of MER.
Overigens heb ik door mijn opleiding wel veel aanleg voor "cijfers" waardoor ik ook het financiële gedeelte in de winkel goed kan berekenen. Dus dan doe ik toch nog wat met mijn opleiding.De combinatie van al die aspecten maakt het werk zo leuk.
Geloof me, ik heb de MER gedaan en enorme spijt nu. Had ik maar accountancy gedaan, dan had ik ten minste nog echt wat geleerdquote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:16 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Hehe Ik heb accountancy gestuurd maar heb 4 jaar geleden na me afstuderen de keuze gemaakt om hier niet in verder te gaan omdat het me totaal niet trok. Een verkeerde keuze die ik 9 jaar geleden toen ik een vervolgopleiding moest kiezen maakte (en ik na ruim 3 jaar studeren achter kwam) Wel de opleiding afgemaakt want dan heb je wel gewoon een volwaardige HBO opleiding. Ik hoef dus gelukkig niks te combineren. Waarom heb ik de keuze gemaakt? Omdat ik er achter kwam dat ik klantencontact, commercieel bezig zijn en leidinggeven erg leuk vond en ik er ook goed in was. De keuze was snel gemaakt.
Ik werk nu bijna 13 jaar voor Albert Heijn. Dan mag je wel een hoop weten erover. De regels in het algemeen is natuurlijk een interesse gebied van me. Ik zou als ik nu 17/18 was en nogmaals een keuze voor een opleiding zou moeten maken waarschijnlijk dan ook kiezen voor iets als commerciële economie of MER.
Overigens heb ik door mijn opleiding wel veel aanleg voor "cijfers" waardoor ik ook het financiële gedeelte in de winkel goed kan berekenen. Dus dan doe ik toch nog wat met mijn opleiding.De combinatie van al die aspecten maakt het werk zo leuk.
Via AH of ga je het zelf doen?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:44 schreef Questionmarks het volgende:
Ik ga Small Business & Retail Management studeren, TL @ AH ligt dan mooi in het verlengde van mijn studie.
Dat is inderdaad het voordeel van accountancy, het is gewoon één van de moeilijkst economische HBO studies die heb ik wel effe afgerondquote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:59 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Geloof me, ik heb de MER gedaan en enorme spijt nu. Had ik maar accountancy gedaan, dan had ik ten minste nog echt wat geleerd.
Ik ben nu ruim 2 jaar ASM. Opzich had het van mij wel sneller gemogen. Aan de andere kant had ik mijn 2 jaar als Teamleider op Gelderlandplein niet willen missen. Dit waren wel hele leerzame jaren waar ik nog steeds een hoop aan heb.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:31 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt bij de Albert Heijn. Ben je al lang ASM?
Wat zie ik, op het werk aan het Fok!ken? :p
Of hoef je pas, zoals de meeste A(SM s) pas om 9 te beginnen.
Ik werk ook in best klein filiaal, type 3.
Ongelofelijk dat er nog 2 filialen zijn die kleiner zijn ( aangezien grote van de winkel en omzet toch wel elkaar beïnvloeden)
Maarja ik ga maar eens naar de les, werk ze!:)
Dat is inderdaad de kracht van de servicebalie geworden. Iedereen kan zich vergissen en daar bij de balie worden de vergissingen ongedaan gemaakt, meestal zonder geargumenteer. Scheelt ook veel gedoe bij de kassa. Niks zeggen tegen de caissière die er immers geen schuld aan heeft, spullen pakken en naar de balie.quote:Op maandag 27 mei 2013 22:32 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
De klantenservice overrulled je toch altijd wel. Dus je kan beter maar naief zijn tegenwoordig hoorBen de afgelopen jaren stukke makkelijker geworden. Geen discussie, klant blij.
Ja zeker niet moeilijk doen geld meegevenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:42 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de kracht van de servicebalie geworden. Iedereen kan zich vergissen en daar bij de balie worden de vergissingen ongedaan gemaakt, meestal zonder geargumenteer. Scheelt ook veel gedoe bij de kassa. Niks zeggen tegen de caissière die er immers geen schuld aan heeft, spullen pakken en naar de balie.
De ene keer dat er wel gedoe ontstaat, kap ik de boel af met "Neem maar terug".
Die koop ik meestal niet in een supermarkt.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:23 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ja zeker niet moeilijk doen geld meegeven. Al word het bij dure producten natuurlijk een ander verhaal.
precies hetzelfde hiero, vandaar dat ik hem al uitnodigde om het toch te vertellen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:58 schreef Questionmarks het volgende:
Jammer dat het is weggehaald, nu ben ik nieuwsgierig.
Je legt het wel heel gemakkelijk uit, sta je zelf weleens achter de balie? Klant heeft in zijn ogen altijd gelijk. Vergoeden/ruilen doen wij altijd, wel met gezond verstand. Geen LEDlampen terugnemen bijv. zonder bon, of dure potjes vitamine pillen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:36 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Heeft de klant gelijk, dan heeft hij /zij gelijk en dan indd aanpassen/geld meegeven.
Maar is het onzin wat de klant zegt, dan netjes uitleggen waar het aan ligt en eventjes mee praten en dan werken ze allemaal netjes mee
Deli is waaay beterquote:Op woensdag 29 mei 2013 15:56 schreef d4v1d het volgende:
Aangenomen![]()
![]()
![]()
(bij deli, had gesolliciteerd voor verkoopklaar, maar goed..)
Verkoop (deli/brood), verkoopklaar (winkel) en verkoopafhandeling (kassa)?quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:00 schreef d4v1d het volgende:
die asm legde iets uit over 3 delen. Verkoopklaar, en nog twee. Welke waren dat ookalweer? Ben ik nu alweer vergeten
Als een klant zegt dat hij dacht dat de aardappelen in de aanbieding waren en 1 euro per kilo kosten en je kijkt dat na en het blijkt dat er geen aanbiedingen of bijzondere omstandigheden gelden, dan leg je netjes uit dat je hebt gekeken en er helaas geen aanbiedingen met betrekking tot de aardappelen zijn. Dat is waar ik op doel, netjes uitleggen en de klant snapt het meestwl wel.quote:Op woensdag 29 mei 2013 15:36 schreef CaveCanem het volgende:
[..]
Je legt het wel heel gemakkelijk uit, sta je zelf weleens achter de balie? Klant heeft in zijn ogen altijd gelijk. Vergoeden/ruilen doen wij altijd, wel met gezond verstand. Geen LEDlampen terugnemen bijv. zonder bon, of dure potjes vitamine pillen.
Ah, dat waren ze! Bedankt.quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:06 schreef bigbass het volgende:
[..]
Verkoop (deli/brood), verkoopklaar (winkel) en verkoopafhandeling (kassa)?
Dan mag je gelijk op een omgebouwde deli afdeling werken! Gefeliciteerd met het feit dat je bent aangenomenquote:Op woensdag 29 mei 2013 15:56 schreef d4v1d het volgende:
Aangenomen![]()
![]()
![]()
(bij deli, had gesolliciteerd voor verkoopklaar, maar goed..)
Hij zei dat het een chaos was ja, met het ombouwen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:12 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Dan mag je gelijk op een omgebouwde deli afdeling werken! Gefeliciteerd met het feit dat je bent aangenomen!
Wanneer is je eerste werkdag?
Ach, hij is niet anders gewend. Ik denk dat dat een voordeel isquote:Op woensdag 29 mei 2013 16:12 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Dan mag je gelijk op een omgebouwde deli afdeling werken! Gefeliciteerd met het feit dat je bent aangenomen!
Wanneer is je eerste werkdag?
Niet om een proefschaaltje op te zetten oid? Ik heb verder geen idee hoor, gewoon een gokjequote:Op woensdag 29 mei 2013 16:06 schreef bigbass het volgende:
[..]
Deli is waaay beter
Kan iemand me vertellen waar deze voor zijn op de nieuwe deli? We kunnen hem nergens vinden in de documentatie.
[ link | afbeelding ]
Untitled by BasDiender, on Flickr
Is het zo erg?quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:23 schreef bigbass het volgende:
[..]
Ach, hij is niet anders gewend. Ik denk dat dat een voordeel is
Volgens mij niet, we kregen er echt heel veel binnen met de verbouwing (een stuk of 20 volgens mij)quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:23 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Niet om een proefschaaltje op te zetten oid? Ik heb verder geen idee hoor, gewoon een gokje
Het valt wel mee, maar het is vooral wennen en daar heb je geen last vanquote:
Aan zoiets dachten wij ook, maar dat zou terug moeten komen in de handleiding. Lijkt mij in elk geval. Ik heb nog geen tijd gehad om bij andere filialen te spieken of zij er wat mee hebben gedaan.quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:33 schreef monsterd. het volgende:
Is het dan ook geen verhoging om kazen op te plaatsen?
Ja dat bedoelde ik ook :pquote:Op woensdag 29 mei 2013 16:23 schreef bigbass het volgende:
[..]
Ach, hij is niet anders gewend. Ik denk dat dat een voordeel is
Geen probleem, ik fix dat vrijdag voor je. Mocht je het voor die tijd al weten dan is het natuurlijk ook goed.quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:42 schreef bigbass het volgende:
Mocht je er toevallig achter komen dan ben ik wel benieuwd. Niemand in mijn filiaal heeft een idee wat we er mee moeten dus nu liggen ze in het magazijn...
Gewoon een foutje.quote:Op woensdag 29 mei 2013 15:30 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
precies hetzelfde hiero, vandaar dat ik hem al uitnodigde om het toch te vertellen.
Die zijn voor de stickerrollen op deli en kaas. al die nieuwe kleine rolletjes, maar hanidg vind ik ze er nog niet voor. Veel te groot , onhandig en de rol kan niet er tussen dus hoe je hem moet gebruiken is nog beetje onduidelijk.quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:06 schreef bigbass het volgende:
[..]
Deli is waaay beter
Kan iemand me vertellen waar deze voor zijn op de nieuwe deli? We kunnen hem nergens vinden in de documentatie.
[ link | afbeelding ]
Untitled by BasDiender, on Flickr
Aanvragen kan altijd, of je t krijgt is n tweede.quote:Op donderdag 30 mei 2013 08:28 schreef d4v1d het volgende:
Nu zegt iemand net tegen me dat als ik bij de AH niet belasting kan terug vragen?
Is dat echt zo of is die gene slecht geinformeerd?
Ah, waarom is het niet zeker dan of ik het kan terugkrijgen?quote:Op donderdag 30 mei 2013 09:04 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Aanvragen kan altijd, of je t krijgt is n tweede.
Het hangt van je totale jaarinkomen af, onder andere. Het heeft er in ieder geval niets mee te maken of je bij AH werkt of ergens anders.quote:Op donderdag 30 mei 2013 09:11 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ah, waarom is het niet zeker dan of ik het kan terugkrijgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |