Gaat het wel beter dan eerder?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 15:25 schreef minthy het volgende:
[..]
Rationeel gezien weet ik dat het voornamelijk in m'n eigen hoofd afspeelt. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die de schurft aan me hebben, maar vast niet zoals ik het me soms inbeeld.
Ik ben erg sociaal, mensen in m'n omgeving begrijpen niet wat mijn probleem is. "Je komt juist zo open/vrolijk/spontaan/sociaal over!", hoor ik vaak. Volgens mij ben ikzelf degene die me niet accepteert![]()
Irritant
Ik herken dat wel tot er een knopje bij mij omging dat het me allemaal niet zo veel meer uitmaakte.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 15:25 schreef minthy het volgende:
[..]
Rationeel gezien weet ik dat het voornamelijk in m'n eigen hoofd afspeelt. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die de schurft aan me hebben, maar vast niet zoals ik het me soms inbeeld.
Ik ben erg sociaal, mensen in m'n omgeving begrijpen niet wat mijn probleem is. "Je komt juist zo open/vrolijk/spontaan/sociaal over!", hoor ik vaak. Volgens mij ben ikzelf degene die me niet accepteert![]()
Irritant
Yip. Ook als ik ze in de nacht gebruik voor lage dosering (10mg). Dus nu kijken of we wat anders kunnen verzinnen. Als ik iedere dag een valiumpje kon binnentikken om te pitten had ik het gedaan. Helaas pindakaas, ook al kun die meuk ook gewoon via zo'n farmacy bestellen, alleen weet je dan nooit wat je echt eetquote:Op vrijdag 10 mei 2013 15:21 schreef minthy het volgende:
[..]
Ook als je ze alleen voor de nacht gebruikt in vrij lage dosering? Ik merk de laatste tijd wel dat ik minder scherp ben, ik weet dat aan m'n burn out. Zou dus ook nog aan die prut kunnen liggen
Geen idee, ik ben me er in ieder geval meer bewust van tegenwoordig. Het komt ook bij vlagen, het kan ook zo ineens een half jaar helemaal weg zijn en sta ik zonder moeite op een vol plein mee te hossen op een muziekfeestquote:
Die knop heb ik af en toe, heel erg fijnquote:Op vrijdag 10 mei 2013 15:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik herken dat wel tot er een knopje bij mij omging dat het me allemaal niet zo veel meer uitmaakte.
[..]
Yip. Ook als ik ze in de nacht gebruik voor lage dosering (10mg). Dus nu kijken of we wat anders kunnen verzinnen. Als ik iedere dag een valiumpje kon binnentikken om te pitten had ik het gedaan. Helaas pindakaas, ook al kun die meuk ook gewoon via zo'n farmacy bestellen, alleen weet je dan nooit wat je echt eet
Dat klinkt een beetje bipolair achtig.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 15:45 schreef minthy het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben me er in ieder geval meer bewust van tegenwoordig. Het komt ook bij vlagen, het kan ook zo ineens een half jaar helemaal weg zijn en sta ik zonder moeite op een vol plein mee te hossen op een muziekfeest
Gegeneraliseerde angststoornisquote:Op vrijdag 10 mei 2013 16:23 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat klinkt een beetje bipolair achtig.
Heb jij moeite met contacten vasthouden?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 15:45 schreef minthy het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben me er in ieder geval meer bewust van tegenwoordig. Het komt ook bij vlagen, het kan ook zo ineens een half jaar helemaal weg zijn en sta ik zonder moeite op een vol plein mee te hossen op een muziekfeest
Hangt er vanaf; bij mensen die ik al heel lang ken heb ik geen enkele moeite om er contact mee te houden. Bij mensen die ik korter/meer oppervlakkig ken wordt dat lastiger. Bij dat eerste heb ik ook totaal geen last van invullen van gedachten.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:54 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Heb jij moeite met contacten vasthouden?
Mja, ik bedoelde uiteraard de laatste jaren, hoe het zat om contacten te maken, vast te houden en in goede vrienden om te turnen ivm het feit dat je zei dat je soms van hele hoge pieken tot dalen kunt vliegenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:12 schreef minthy het volgende:
[..]
Hangt er vanaf; bij mensen die ik al heel lang ken heb ik geen enkele moeite om er contact mee te houden. Bij mensen die ik korter/meer oppervlakkig ken wordt dat lastiger. Bij dat eerste heb ik ook totaal geen last van invullen van gedachten.
Zo lang als ik er nu in vastzit heb ik nog nooit geflikt, zal toch die burn out wel zijnquote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, ik bedoelde uiteraard de laatste jaren, hoe het zat om contacten te maken, vast te houden en in goede vrienden om te turnen ivm het feit dat je zei dat je soms van hele hoge pieken tot dalen kunt vliegenAls ik naar mezelf kijk ben ik van introvert naar extravert gegaan over een relatief lange periode, en waar het enigszins te ver doorschoot
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:16 schreef minthy het volgende:
[..]
Zo lang als ik er nu in vastzit heb ik nog nooit geflikt, zal toch die burn out wel zijn![]()
Ook het leggen van contacten heeft hier zijn ups en downs. In een "goede" periode gaat me dat heel gemakkelijk af, dan lul ik met iedereen. Nu sluit ik mezelf meer af wat ook wel logisch is. Het moet alleen niet te lang gaan duren
Maar heb jij dan hele hoge ups en lage downs? Want dat klinkt wel een beetje manie like no? Ik zeg maar wat hoorquote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:16 schreef minthy het volgende:
[..]
Zo lang als ik er nu in vastzit heb ik nog nooit geflikt, zal toch die burn out wel zijn![]()
Ook het leggen van contacten heeft hier zijn ups en downs. In een "goede" periode gaat me dat heel gemakkelijk af, dan lul ik met iedereen. Nu sluit ik mezelf meer af wat ook wel logisch is. Het moet alleen niet te lang gaan duren
Ik heb alleen hele lage downsquote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar heb jij dan hele hoge ups en lage downs? Want dat klinkt wel een beetje manie like no? Ik zeg maar wat hoor
dat zal toch wel meevallen?quote:
Nee, hoge ups ken ik niet. Meestal ben ik mijn vrolijke zelf, zit alleen nu in een dip. Zelfs in periodes dat ik wat zwaarder op de hand ben (als het gepieker de overhand neemt) blijf ik rustig doorfunctioneren, ik hou dan alleen iedereen op afstandquote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar heb jij dan hele hoge ups en lage downs? Want dat klinkt wel een beetje manie like no? Ik zeg maar wat hoor
Kan je die niet hier quoten?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:53 schreef minthy het volgende:
[..]
Nee, hoge ups ken ik niet. Meestal ben ik mijn vrolijke zelf, zit alleen nu in een dip. Zelfs in periodes dat ik wat zwaarder op de hand ben (als het gepieker de overhand neemt) blijf ik rustig doorfunctioneren, ik hou dan alleen iedereen op afstand![]()
Ik merk dat ik het lastig vind om uit te leggen. Waar iemand met bps alles eruit gooit naar een ander en die ander overal de schuld van geeft, slaat het bij mij naar binnen. Zelfverwijt ed. Google maar op gegeneraliseerde angststoornis, ik voldoe bijna aan het hele plaatje, misschien dat het dan iets duidelijker wordt.
Logisch nu!quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:53 schreef minthy het volgende:
[..]
Nee, hoge ups ken ik niet. Meestal ben ik mijn vrolijke zelf, zit alleen nu in een dip. Zelfs in periodes dat ik wat zwaarder op de hand ben (als het gepieker de overhand neemt) blijf ik rustig doorfunctioneren, ik hou dan alleen iedereen op afstand![]()
Ik merk dat ik het lastig vind om uit te leggen. Waar iemand met bps alles eruit gooit naar een ander en die ander overal de schuld van geeft, slaat het bij mij naar binnen. Zelfverwijt ed. Google maar op gegeneraliseerde angststoornis, ik voldoe bijna aan het hele plaatje, misschien dat het dan iets duidelijker wordt.
Ik wil die pillen weerquote:Op vrijdag 10 mei 2013 15:21 schreef minthy het volgende:
[..]
Ook als je ze alleen voor de nacht gebruikt in vrij lage dosering? Ik merk de laatste tijd wel dat ik minder scherp ben, ik weet dat aan m'n burn out. Zou dus ook nog aan die prut kunnen liggen
Weten je vrienden en familie dat je last heb van angsten?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:53 schreef minthy het volgende:
[..]
Een héél klein handje vol. Niemand merkt iets aan me, het komt ook vaak voor dat alles hanteerbaar is en dat ik ogenschijnlijk nergens last van heb. M'n halve leven dwing ik mezelf overal naartoe en ga ik daarmee over grenzen. Als ik nu die burn out niet had gehad was ik nog hard aan het doorhollenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:49 schreef peleetje het volgende:
[..]
Weten je vrienden en familie dat je last heb van angsten?
Welke nachtquote:
Vind je het moeilijk om te vertellen? of schaam je je ervoor?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:08 schreef minthy het volgende:
[..]
Een héél klein handje vol. Niemand merkt iets aan me, het komt ook vaak voor dat alles hanteerbaar is en dat ik ogenschijnlijk nergens last van heb. M'n halve leven dwing ik mezelf overal naartoe en ga ik daarmee over grenzen. Als ik nu die burn out niet had gehad was ik nog hard aan het doorhollen
Daarnaast ben ik een meester in "mooi weer spelen", knap iemand die daar doorheen prikt.
Zo ontzettend herkenbaar ookquote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Welke nacht![]()
. Dit was de 3e nacht zonder die tabletten en viel niet voor 4en (net zoals vorige nachten) in slaap en was een paar uur daarna al weer wakker. Je voelt je keihard 'slaap drunk' maar slapen an sich, ho maar. Wat een drama.
Ik vind het moeilijk en ik schaam me er kapot voor. Ik werk zelf in de hulpverlening, dan kan je zelf toch niets mankeren?!quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:20 schreef peleetje het volgende:
[..]
Vind je het moeilijk om te vertellen? of schaam je je ervoor?
Ik heb ook vreselijke last van angsten en controlledwang. Maar ik ben er altijd heel open over. Vind ik zelf wel belangrijk omdat -als je open bent over je gevoelens- je in iedergeval een beetje begrip kunt kweken bij mensen. Of begrip, denk dat mensen die geen angsten hebben zich er niks bij kunnen voorstellen, maar dan weten ze in iedergeval een beetje wat er er aan de hand is en waarom je op een bepaalde manier reageert..
We zijn ook in goed gezelschap. Zijn genoeg BN'rs die ook allerlei neurotische kwalen en gekke angsten hebben.
Waarom kun je niets mankeren als je zelf in de hulpverlening werkt? Naast hulpverlener ben je ook gewoon een mens. Je bent eerst mens en dan pas hulpverlener. Iedereen heeft weleens een periode waarin het slecht gaat!? De beste hulpveleners zijn juist diegene die een zelf ook een hoop hebben meegemaakt en daar open en eerlijk over kunnen vertellen. Schaamte is eigenlijk ook gewoon een probleem.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:28 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik vind het moeilijk en ik schaam me er kapot voor. Ik werk zelf in de hulpverlening, dan kan je zelf toch niets mankeren?!Gewoon blijven ademhalen is mijn motto, zo heb ik overleefd de laatste jaren. Volgens de meeste mensen om me heen ben ik bikkelhard voor mezelf, zelf zie ik dat niet zo.
Mensen kunnen zich er weinig bij voorstellen, omdat ik vaak wel de wens/het verlangen heb om iets leuks te gaan doen, maar dat het me gewoon niet lukt doordat ik van tevoren 300 scenario's ga bedenken, allen negatief. "Doe het toch gewoon, je zal zien dat het leuk wordt!!". Goed bedoeld, maar werkt alleen als het doel is mij aan het janken te krijgen
Dwangen heb ik gelukkig niet, op het cirkeldenken na. Dat lijkt me ook waanzinnig ruk
Grappig, dat zeg ik ook altijd tegen collega's die in de shit zitten. Voor mezelf werkt dat gewoon anders; ik heb van huis uit geleerd om door te zetten en m'n kop nooit te laten hangen, je zwaktes laat je niet zien. Dat zal er ook wel bij onder zitten.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:56 schreef peleetje het volgende:
[..]
Waarom kun je niets mankeren als je zelf in de hulpverlening werkt? Naast hulpverlener ben je ook gewoon een mens. Je bent eerst mens en dan pas hulpverlener. Iedereen heeft weleens een periode waarin het slecht gaat!? De beste hulpveleners zijn juist diegene die een zelf ook een hoop hebben meegemaakt en daar open en eerlijk over kunnen vertellen. Schaamte is eigenlijk ook gewoon een probleem.
Er is niks mee mis om af en toe een beetje hard voor jezelf te zijn. Mits het je ook daadwerkelijk helpt. Het is natuurlijk positief dat die instelling je de afgelopen jaren heeft geholpen maar misschien is nu tijd om wat liever voor jezelf te zijn.
Dwang is ook ruk inderdaad... maar ik moet er soms ook wel om lachen. Het helpt ook dat ik er open en eerlijk over ben. Als je ergens naartoe gaat en je bent weer eens te laat omdat je weer uren door je huis hebt gelopen om van alles te checken, kijkt niemand er meer van op.
Stoppen met blowen en alcohol zal je situatie in eerste instantie wat beroerder maken maar op termijn ga je je beter voelenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:09 schreef slacKard.x het volgende:
Is er kans dat ik mezelf beter ga voelen als ik stop met roken, blowen, alcohol en koffie drinken? Of wordt ik dan juist nog depressiever?
Stoppen met roken merkte ik niks van qua depressiviteit.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:09 schreef slacKard.x het volgende:
Is er kans dat ik mezelf beter ga voelen als ik stop met roken, blowen, alcohol en koffie drinken? Of wordt ik dan juist nog depressiever?
Ik vind zwaktes tonen juist een teken van kracht. En je laat ze af en toe wel zien. Als mensen je graag willen meenemen om iets leuks te doen en jou aan het 'janken' brengen. Dan toon je toch je emoties...?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:19 schreef minthy het volgende:
[..]
Grappig, dat zeg ik ook altijd tegen collega's die in de shit zitten. Voor mezelf werkt dat gewoon anders; ik heb van huis uit geleerd om door te zetten en m'n kop nooit te laten hangen, je zwaktes laat je niet zien. Dat zal er ook wel bij onder zitten.
De schaamte gaat hier nog een stap verder. Zo durf ik vaak niets omdat ik mezelf walgelijk vind. In een hele slechte bui krijg ik het gevoel dat iedereen me aan zit te kijken en me lelijk/stom/whatever vindt. Dat maakt het zo verdomd lastig om iets te ondernemen.
Moet je die dwangen altijd uitvoeren? Dus ook als je even snel een pak melk wilt halen?
Merkte je dat stoppen met roken je minder moe maakte?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Stoppen met roken merkte ik niks van qua depressiviteit.
Stoppen met koffie drinken kan je angsten verminderen
Stoppen met blowen weet ik niet, vroeger blowde ik als soort van zelfmedicatie
Stoppen met alcohol kan zeker je depressieve gevoelens verminderen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |