Ik ben kortgeleden gestopt met de Cymbalta, nu overgegaan op paroxetine. Zoveelste middel al.quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:50 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik krijg cymbalta en depakine, omdat ik onlangs ontzettend veel last van extreme buien had.
De medicatie helpt enorm, mijn hoofd is rustig, ik heb structuur en alles loopt nu een stuk beter
Vind je je werk niet leuk?quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:01 schreef Andromache het volgende:
ik zit hier apathisch en met mijn hoofd in mijn handen op mijn werk. ik voel me kut.
Je loopt nu al voor de zoveelste keer in een paar weken tijd tegen je grenzen aan te hikken, zou je niet alsnog een afspraak maken?quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:08 schreef Andromache het volgende:
nee. ik ben totaal niet op de plek in mijn leven waar ik wil zijn maar ik voel ook niet de kracht en mis het geloof in mezelf om het te veranderen.
Dat gevoel heeft iedereen wel eens, belangrijk dat je dat gevoel niet te lang laat doorgaan.quote:
Dat ben je alleen nietquote:
Wordt vergoed als je naar GGZ gaat.quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:49 schreef Andromache het volgende:
hoe moet ik in godsnaam een psycholoog betalen.
Vertel eens wat over waar je nu bent en waar je graag zou willen zijn. Daar ben ik wel benieuwd naar.quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:08 schreef Andromache het volgende:
nee. ik ben totaal niet op de plek in mijn leven waar ik wil zijn maar ik voel ook niet de kracht en mis het geloof in mezelf om het te veranderen.
Dat is wel herkenbaar. Ik ben bang voor het donker, fietsen in het donker gaat nog wel..Maar ik durf absoluut niet zonder licht te slapen. Raar he? En dat herken ik inderdaad wel van mijn autisme..quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:35 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Niet alle angst.
Ik merk zelf dat ik door mijn medicatie mijn angst heel goed onder controle kan houden.
Maar laatst was ik bij mijn ouders, en daar had ik ineens een enorme angst.
Ik heb wel mijn ding gedaan en ben uiteindelijk ook zelfstandig naar bed gegaan, maar toch blijf ik in dat huis met die angsten van vroeger zitten.
Dit komt bij mij denk ik ook doordat ik met mijn autisme, de werkelijkheid en mijn fantasie niet altijd zo geweldig gescheiden kan houden![]()
Mijn angst voor pubers en tieners blijf ik wel houden helaas. Wel een stuk minder dan vroeger, maar het is er wel.
Had ik ook een tijdje, Tussen de perioden door wanneer ik niet aan de medicatie zat.quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:30 schreef Catnip het volgende:
[..]
Dat is wel herkenbaar. Ik ben bang voor het donker, fietsen in het donker gaat nog wel..Maar ik durf absoluut niet zonder licht te slapen. Raar he? En dat herken ik inderdaad wel van mijn autisme..
Ben er zelf nog een, maar die angst heb ik ook heel erg gehad..nu nog trouwens.
Welke ad?quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:18 schreef Catnip het volgende:
Vandaag gestart met ad, ben benieuwd of het na een aantal weken gaat werken. Zou wel wenselijk zijn..Maarja komt vast wel goed
Ben begonnen met fluoxetine een lage dosis van 10 mg. Wat uiteindelijk naar de 20 mg gaat..(na 1 of 2 weken). En dan kijken of dat werkt..quote:
Ik had na 3-4 dagen de ergste bijwerkingen.. Soort van derealisatie had ik.quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:52 schreef Catnip het volgende:
[..]
Ben begonnen met fluoxetine een lage dosis van 10 mg. Wat uiteindelijk naar de 20 mg gaat..(na 1 of 2 weken). En dan kijken of dat werkt..
Vast wel..ben wel heel erg benieuwd.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:49 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik had na 3-4 dagen de ergste bijwerkingen.. Soort van derealisatie had ik.
Daarna ging dat weg maar werd ik wel echt gewoon slecht.. Dus daar ben ik vanaf gestapt, maar dat zegt niks over hoe het bij jou werkt natuurlijkHoop dat het goed komt.
Mwah, doe maar wat.quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:10 schreef Catnip het volgende:
[..]
Vast wel..ben wel heel erg benieuwd.
Eneeh hoe gaat het nu verder met je?
Ja.. Ben zo'n beetje ingestort de laatste weken. Rare gedachtes gehad..Ben volgens de dokter dus ook depressiefquote:Op donderdag 2 mei 2013 22:11 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Mwah, doe maar wat.
Eerste keer aan een AD?
Idem hier, vooral die laatste zin. Het gaat echt nergens meer over.quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:15 schreef Catnip het volgende:
[..]
Ja.. Ben zo'n beetje ingestort de laatste weken. Rare gedachtes gehad..Ben volgens de dokter dus ook depressiefWeet niet wat ik daarvan moet vinden. Ik kan mezelf er aan de ene kant wel heel goed in vinden..het is ook al veel langer bezig dan die afgelopen weken. Dus ben eigenlijk wel blij dat er nu iets aan gedaan word! Want zelf durf ik het niet zo goed aan te geven, en ik ben bang dat mensen me als een aansteller gaan zien.
Kan je uitleggen waarom je bang bent dat mensen je een aansteller vinden?quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:15 schreef Catnip het volgende:
[..]
Ja.. Ben zo'n beetje ingestort de laatste weken. Rare gedachtes gehad..Ben volgens de dokter dus ook depressiefWeet niet wat ik daarvan moet vinden. Ik kan mezelf er aan de ene kant wel heel goed in vinden..het is ook al veel langer bezig dan die afgelopen weken. Dus ben eigenlijk wel blij dat er nu iets aan gedaan word! Want zelf durf ik het niet zo goed aan te geven, en ik ben bang dat mensen me als een aansteller gaan zien.
Ik vind het maar lastig om mezelf als depressief te zien. Het overvalt me ineens toch wel eeb beetje. Best raar..quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:22 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Kan je uitleggen waarom je bang bent dat mensen je een aansteller vinden?
Ik weet niet hoor maar jij hebt het zwaarder dan hen, jij bent depressief, laat ze lekker de tering krijgen en de tifus erbij
Maar als jij er totaal geen zin meer in hebt ben je wel depressief... Waarom weet je niet wat je ervan moet vinden?
Als jij de definitie of punten van depressie door leest herken jij jezelf daar totaal niet in?quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:58 schreef Catnip het volgende:
[..]
Ik vind het maar lastig om mezelf als depressief te zien. Het overvalt me ineens toch wel eeb beetje. Best raar..
Jawel.. Maar het is gewoon lastig om te accepteren.quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Als jij de definitie of punten van depressie door leest herken jij jezelf daar totaal niet in?
Ik accepteerde het pas na een jaar oid...quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:05 schreef Catnip het volgende:
[..]
Jawel.. Maar het is gewoon lastig om te accepteren.
Ik loop al wel redelijk lang er mee rond. Maar juist dat maakt het moeilijk. Ik ben het gaan zien als iets dat bij mijn leven hoort. Maar accepteren als zo'n dokter dat zegt..nee hoor..quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:11 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik accepteerde het pas na een jaar oid...
Waarom zou je niet willen accepteren dat je depressief bent?quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:05 schreef Catnip het volgende:
[..]
Jawel.. Maar het is gewoon lastig om te accepteren.
Jij bent dat, en nu zegt de dokter tegen jou dat je persoonlijkheid helemaal niet echt is maar dat je depressief bent ofzo? Ben je daar bang voor oid?quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:14 schreef Catnip het volgende:
[..]
Ik loop al wel redelijk lang er mee rond. Maar juist dat maakt het moeilijk. Ik ben het gaan zien als iets dat bij mijn leven hoort. Maar accepteren als zo'n dokter dat zegt..nee hoor..
ik heb een uitzichtloze callcenterbaan. ik ben pas oud afgestudeerd (nou ja, bijna dan, deze zomer) in een vakgebied waar veel te veel mensen in afstuderen en ik moet concurreren met 22-jarig grut. ik heb niet echt de mensen om mij heen die gelijke interesses hebben. mijn leven inspireert me niet meer. en ik mis liefde en liefkozing.quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:56 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Vertel eens wat over waar je nu bent en waar je graag zou willen zijn. Daar ben ik wel benieuwd naar.
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 00:40 schreef Andromache het volgende:
[..]
ik heb een uitzichtloze callcenterbaan. ik ben pas oud afgestudeerd (nou ja, bijna dan, deze zomer) in een vakgebied waar veel te veel mensen in afstuderen en ik moet concurreren met 22-jarig grut. ik heb niet echt de mensen om mij heen die gelijke interesses hebben. mijn leven inspireert me niet meer. en ik mis liefde en liefkozing.
ik zou graag een betere en vooral leukere baan willen hebben waarmee ik meer verdien zodat ik meer leuke dingen kan doen. ik wil naar een nieuwe fysieke en sociale omgeving. ergens anders wonen. nieuwe mensen leren kennen en ander dingen doen. maar alles hangt vast op die stomme studie. en ik kan het gewoon allemaal niet. relatie is helemaal onhaalbaar. ze gaan toch altijd weer weg.
Ja..dat klopt.quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:33 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Jij bent dat, en nu zegt de dokter tegen jou dat je persoonlijkheid helemaal niet echt is maar dat je depressief bent ofzo? Ben je daar bang voor oid?
Als je er niet tevreden mee bent, dan is het misschien beter om een plan van aanpak op te stellen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 00:40 schreef Andromache het volgende:
[..]
ik heb een uitzichtloze callcenterbaan. ik ben pas oud afgestudeerd (nou ja, bijna dan, deze zomer) in een vakgebied waar veel te veel mensen in afstuderen en ik moet concurreren met 22-jarig grut.
Heb je het hier dan alleen over de mensen in de callcenter?quote:ik heb niet echt de mensen om mij heen die gelijke interesses hebben. mijn leven inspireert me niet meer. en ik mis liefde en liefkozing.
Denk je niet dat het heel belangrijk is om je studie af te ronden, zodat je een volgende stap in je leven kan maken? Is het niet belangrijk om het gewoon af te maken, zodat je op z'n minst meer bewegingsvrijheid zal hebben?quote:ik zou graag een betere en vooral leukere baan willen hebben waarmee ik meer verdien zodat ik meer leuke dingen kan doen. ik wil naar een nieuwe fysieke en sociale omgeving. ergens anders wonen. nieuwe mensen leren kennen en ander dingen doen. maar alles hangt vast op die stomme studie. en ik kan het gewoon allemaal niet. relatie is helemaal onhaalbaar. ze gaan toch altijd weer weg.
Ik vond het eigenlijk wel fijn om te horen dat er een label op geplakt kon worden. Na een label kan je eindelijk werken aan een oplossing. En op het moment dat je de kenmerken van iets leest en je daarin kunt vinden kun je toch aan de oplossing werken?quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:14 schreef Catnip het volgende:
[..]
Ik loop al wel redelijk lang er mee rond. Maar juist dat maakt het moeilijk. Ik ben het gaan zien als iets dat bij mijn leven hoort. Maar accepteren als zo'n dokter dat zegt..nee hoor..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |