ja en de burgemeester van Hoogeveen wil dat de IC daar weer stopt. Beide niet haalbaarquote:Op woensdag 1 mei 2013 10:46 schreef dennistd het volgende:
De burgemeester van Coevorden wil weer personenvervoer over de Bentheimer Eisenbahn naar Nordhorn: http://nos.nl/audio/50201(...)duitse-nordhorn.html
oepsquote:Op woensdag 1 mei 2013 02:42 schreef James1988 het volgende:
Ik heb het al eens eerder gehad over de Great Central Railway, een dubbelsporige museumlijn in Engeland. Afgelopen weekend was daar wederom een evenement (het "Swithland Steam Gala"), waar ik bij was. Zowel als fotograaf als reiziger.
Van de oorspronkelijke dienstregeling bleef weinig over, op zaterdagochtend gebeurde namelijk het volgende nabij het station van Quorn:
De treindienst werd enige tijd helemaal stilgelegd, na ongeveer een uur werd de dienstregeling hervat. Tegen 17:00 (Britse tijd) is men begonnen met het hersporen, de treinen die nog reden moesten toen over enkelspoor, wat voor zware vertragingen zorgde. Het hersporen duurde tot diep in de nacht, het was niet mogelijk om dichtbij te komen.
De infrastructuur heeft de nodige schade opgelopen: diverse dwarsliggers zijn geknakt en de spoorrails had ook een opdonder gehad. De schade aan de loc schijnt mee te vallen. Op zondagochtend was deze geheel weg, de fraaide rode "Royal Mail"-rijtuigen zijn niet meer verplaatst.
Ja, en wanneer komt Bentheim - Nordhorn nou, want dat roepen ze ook al jaren.quote:Op woensdag 1 mei 2013 10:46 schreef dennistd het volgende:
De burgemeester van Coevorden wil weer personenvervoer over de Bentheimer Eisenbahn naar Nordhorn: http://nos.nl/audio/50201(...)duitse-nordhorn.html
Gaaf zeg, dat gebouwtje op het busstation! Ik weet niet of ik het huidige station nou een verbetering vindt, aan de ogen. Spoortechnisch wel natuurlijk. Leuk dat er niet alleen treinen in beeld komen, maar ook de omgeving. En opvallend: drie gele stellen Mat'64 zo kort na de start van de vergeling, die zullen dus gloednieuw zijn geweest. Dat rode dieselding zal een DE5 geweest zijn denk ik? Die gingen in 1974 buiten dienst, de DE3 was in 1964 al aan de kant gegaan.quote:Op woensdag 1 mei 2013 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
voor de liefhebber: Oude beelden uit Arnhem
http://autobussen.blogspot.nl/2013/04/station-arnhem.html
en terechtquote:Op woensdag 1 mei 2013 21:33 schreef b2py het volgende:
Ergens in een metro, hoe verwijder ik effectief iemand die de deur openhoudt?
http://www.dumpert.nl/med(...)tegen_van_metro.html
Ziet eruit als Parijs.quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:33 schreef b2py het volgende:
Ergens in een metro, hoe verwijder ik effectief iemand die de deur openhoudt?
http://www.dumpert.nl/med(...)tegen_van_metro.html
Ik vond het vooral een hoop wollige tekst met weinig inhoud.quote:Op woensdag 1 mei 2013 22:08 schreef V2 het volgende:
Hier WOB-dingen over de V250. Even kort doorgenomen, maar ik vind het nog niet heel verrassend, er staat volgens mij weinig meer in dan wat we al weten. De echt interessante dingen, zoals de plannen mbt dienstregelingen, zijn niet openbaar gemaakt, omdat dat de commerciële belangen van NS HiSpeed zou schaden.
Maarja, dat wisten we ook alquote:Op woensdag 1 mei 2013 22:11 schreef James1988 het volgende:
Het interessantste was de brief van Descheemaecker, waarin vrij concreet staat dat het voor NMBS nu te laat is om nog een normale samenwerking met AnsaldoBreda te hebben, en dat voor NMBS stoppen met de V250 een zeer reële optie is.
Kan ook de Blauwe Engel zijn geweest. Die waren in die tijd volgens mij ook rood.quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gaaf zeg, dat gebouwtje op het busstation! Ik weet niet of ik het huidige station nou een verbetering vindt, aan de ogen. Spoortechnisch wel natuurlijk. Leuk dat er niet alleen treinen in beeld komen, maar ook de omgeving. En opvallend: drie gele stellen Mat'64 zo kort na de start van de vergeling, die zullen dus gloednieuw zijn geweest. Dat rode dieselding zal een DE5 geweest zijn denk ik? Die gingen in 1974 buiten dienst, de DE3 was in 1964 al aan de kant gegaan.
Andere ramen.quote:Op woensdag 1 mei 2013 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kan ook de Blauwe Engel zijn geweest. Die waren in die tijd volgens mij ook rood.
je hebt gelijk. Ik heb ff wat beeldmateriaal erbij gepakt en aan het aantal ramen kun je idd zien dat het een dieselvijf is.quote:
Tof, das nog een beetje het station zoals ik het me als klein kind herinner, alleen dan minus die oude, donkerblauwe trolleybussenquote:Op woensdag 1 mei 2013 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
voor de liefhebber: Oude beelden uit Arnhem
http://autobussen.blogspot.nl/2013/04/station-arnhem.html
Vandaag reed dat ding wel effectief van/tot Antwerpen. De dienstregeling van dat ding slaat wel echt totaal nergens op zeg; een vol kwartier stilstaan in Roosendaal in de praktijk (richting Den Haag).quote:Op woensdag 1 mei 2013 08:40 schreef greavy het volgende:
Maar de Excuus-Benelux reed gewoon naar Brussel, wat NS Hispeed ook zei, net als de NMBS. Alleen die faalhazen bij NSR zeiden Antwerpen Centraal.
Vanuit Calais naar Dover: www.myferrylink.comquote:Op donderdag 2 mei 2013 00:13 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Iemand nog tips voor betaalbare bootovertochten van Nederland/België naar Engeland? Vliegtuig is alvast behoorlijk geprijsd. Onder de ¤100,- retour naar London vanuit Nederland of België (Brussel) moet echt wel lukken vind ik...
Bij MyFerryLink moet je een auto bij hebben, via P&O Ferries kun je ook als voetpassagier naar Dover.quote:Op donderdag 2 mei 2013 00:19 schreef Sandrvich het volgende:
Kun je daar ook als voetpassagier mee? Of MOET je dan een auto hebben?
Ik weet niet waar je woont maar vanuit Maastricht ben ik in maart voor 20 euro (enkel) met Ryanair naar Londen Stansted gevlogen, dat zou je ook nog kunnen proberen. Vanuit Weeze vliegen ze ook daarheen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 00:13 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Vandaag reed dat ding wel effectief van/tot Antwerpen. De dienstregeling van dat ding slaat wel echt totaal nergens op zeg; een vol kwartier stilstaan in Roosendaal in de praktijk (richting Den Haag).![]()
Probeerde daarstraks trouwens Eurostar tickets te regelen via Eurostar.com: Die ontkennen dat er op 14 juli treinen van London naar Brussel rijden. Vervolgens NMBS geprobeert die met achterlijk dure tarieven komt aanzetten en NS Hispeed website die zoals gewoonlijk faalt. Iemand nog tips voor betaalbare bootovertochten van Nederland/België naar Engeland? Vliegtuig is alvast behoorlijk geprijsd. Onder de ¤100,- retour naar London vanuit Nederland of België (Brussel) moet echt wel lukken vind ik...
http://www.megabus.com/quote:Op donderdag 2 mei 2013 00:13 schreef Sandrvich het volgende:
Iemand nog tips voor betaalbare bootovertochten van Nederland/België naar Engeland?
Inderdaad, OAD is daar heel makkelijk in, ik kan bijvoorbeeld vanaf hier alleen de bus boeken naar Nederland als ik dat wil voor bijvoorbeeld 25 euro, dan blijft Megabus toch goedkoper maar toch, je kan wellicht even OAD bellen ja want je hoeft niet alles af te nemen, als hun nog plek over hebben mag je mee voor een zacht prijsje..quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:17 schreef b2py het volgende:
Of via OAD een stedentrip boeken en met KLM op Heathrow vliegen, ook gedaan twee jaar terug.
Je zou toch verwachten dat die knakker die dit filmtdie wisselstand allang gezien had...quote:Op woensdag 1 mei 2013 02:42 schreef James1988 het volgende:
Ik heb het al eens eerder gehad over de Great Central Railway, een dubbelsporige museumlijn in Engeland. Afgelopen weekend was daar wederom een evenement (het "Swithland Steam Gala"), waar ik bij was. Zowel als fotograaf als reiziger.
Van de oorspronkelijke dienstregeling bleef weinig over, op zaterdagochtend gebeurde namelijk het volgende nabij het station van Quorn:
De treindienst werd enige tijd helemaal stilgelegd, na ongeveer een uur werd de dienstregeling hervat. Tegen 17:00 (Britse tijd) is men begonnen met het hersporen, de treinen die nog reden moesten toen over enkelspoor, wat voor zware vertragingen zorgde. Het hersporen duurde tot diep in de nacht, het was niet mogelijk om dichtbij te komen.
De infrastructuur heeft de nodige schade opgelopen: diverse dwarsliggers zijn geknakt en de spoorrails had ook een opdonder gehad. De schade aan de loc schijnt mee te vallen. Op zondagochtend was deze geheel weg, de fraaide rode "Royal Mail"-rijtuigen zijn niet meer verplaatst.
Ik zie het nu er niet van in er er kleeft dus, dat blijkt maar weer, onnodig risico aan, waarom zitten daar uberhaubt beweegbare delen?quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:44 schreef b2py het volgende:
Je rijdt de hoofdbaan op vanaf een zijspoor. Is tegenwoordig heel normaal, bij Woerden liggen deze dingen ook. In Japan zie je ze ook heeeeel veel.
Ja, ok, met een iets langere doorloop en een juk erachter zou het al iets anders zijn jaquote:Op donderdag 2 mei 2013 09:46 schreef Duvel het volgende:
Alleen zetten wij een juk neer aan het einde van het spoor. Vroeger heette zoiets een windspoortje, om te voorkomen dat goederenwagons die door een stevig windje op drift raken op het hoofdsporen zouden komen. Sinds de STS-manie zie je ze ook verschijnen op punten die nooit goederenwagons zien.
Zonder stootblok was dit erger afgelopen denk ikquote:Op donderdag 2 mei 2013 09:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Soms bied een stootjuk ook geen soelaas
[ afbeelding ]
Door dit zakspoor stond ooit eens een trein rechtop de lucht in, dat moet wel ongeveer geweest zijn toen jij klein was, zakspoor Amersfoort:quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:55 schreef b2py het volgende:
Er is toch ook een mDDM in zijn beginjaren dwars door een juk gegaan, de lucht in? Was op Amsterdam c of in Haarlem. Kan ik me nog herinneren van toen ik klein was.
Yep, stuurstand 270 7016! Je kunt/kon (geen idee of ie al DDZ is) aan de eerste vijf meter van het rijtuig die in een andere kleur geel gestoken was dan de rest van het vale rijtuig.quote:Op donderdag 2 mei 2013 10:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Door dit zakspoor stond ooit eens een trein rechtop de lucht in, dat moet wel ongeveer geweest zijn toen jij klein was, zakspoor Amersfoort:
[ afbeelding ]
Het valt onder de noemer flankbeveiliging. Het meest ernstige ongeval dat je kunt hebben is een aanrijding van een trein met hoge snelheid in de zijkant van een andere trein. Op punten waar twee lijnen bij elkaar komen als Herfte en Snippeling zit er om die reden 200 meter marge tussen het sein en de wissels. Sinds een paar jaar wordt de flankbeveiliging breder toegepast, bijvoorbeeld op stations. De voorkeursoplossing is een eiswissel samen met een kort kopspoortje, het veiligheidskopje. Het idee is dat als een trein door rood heen rijdt, deze niet in de rijweg van een andere trein op hoge snelheid terecht komt. Wel door rood, geen groot ongeluk dus.quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:51 schreef b2py het volgende:
Je had vroeger ontspoortongen, tegenwoordig moeten dat allemaal wissels zijn met kerende constructies. Ik zal gebruiker Klaasje vragen of hij wellicht wat uitleg kan geven.
Van die botsing in Amersfoort kan ik geen foto's vinden. Koop een boek over spoorwegongevallen, staat ie vast in.quote:
Als je naar dat filmpje kijkt met de wetenschap dat er 'iets' gaat gebeuren valt het wel op, maar als je daar staat om de wegrijdende trein te gaan filmen en daar je aandacht op richt kan ik me voorstellen dat het niet direct opgevallen is.quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Je zou toch verwachten dat die knakker die dit filmtdie wisselstand allang gezien had...
quote:EVA zegt:Welkom bij de Klantenservice van NS. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:Moet NS klanten op meer punten laten oordelen?
EVA zegt:Sorry, dat snapte ik even niet. Ik zou graag nog een keer van u willen horen waarmee ik u van dienst kan zijn.
Natuurlijk maakte 30 april daar geen deel van uit, dat is toch geen Belgische feestdag?quote:Op woensdag 1 mei 2013 08:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Normaal gesproken, en dat is hier al voorbijgekomen, rijd de Excuus Expresse op Feestdagen maar tot Antwerpen nu weet ik dat 1 mei er onderdeel uitmaakt, maar ik zal zo even in Hafas kijken of 30 april dat daar ook van uitmaakte...
quote:Op donderdag 2 mei 2013 10:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Van die botsing in Amersfoort kan ik geen foto's vinden. Koop een boek over spoorwegongevallen, staat ie vast in.
Zal boekenmarkten1 e.d. worden, is niet meer in druk en de uitgeverij is failliet helaas...quote:
Gewoon antwoord geven op de vraag bitte schön danke sehr.quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
http://www.museumbussen.nl/recensies/trein/naast_het_spoor.htm
flinke klapper geweest zegquote:
Het is ook een behoorlijk lange vaart. Zelfs vanuit IJmuiden is de trein of het vliegtuig vele uren sneller.quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:02 schreef Duvel het volgende:
Met DFDS met een auto en een hut van IJmuiden naar Newcastle is iig achterlijk duur.
Niet iedereen die op zo'n gala afkomt is daadwerkelijk spoorkenner, dus ook niet iedereen kan wisselstanden lezen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Je zou toch verwachten dat die knakker die dit filmtdie wisselstand allang gezien had...
Trouwens, waarom zit dat ding daar eigenlijk![]()
Tevens, die mensen uiterst links geven geen krimp
Op de Great Central Railway liggen op meer plekken "trap points", zo heb ik er eentje gezien die recht naar een viaduct weesquote:Op donderdag 2 mei 2013 09:46 schreef Duvel het volgende:
Alleen zetten wij een juk neer aan het einde van het spoor. Vroeger heette zoiets een windspoortje, om te voorkomen dat goederenwagons die door een stevig windje op drift raken op het hoofdsporen zouden komen. Sinds de STS-manie zie je ze ook verschijnen op punten die nooit goederenwagons zien.
Het was het antwoord op je vraag en daarnaast is het voor anderen misschien ook interessant om iets meer informatie over dit boek te hebben.quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon antwoord geven op de vraag bitte schön danke sehr.
ISBN 90 5994 086 5
quote:By using HESOP, the Tube could also become cooler because London Underground’s tunnels are very small, meaning most heat transfer from the braking resistors stays in the tunnel walls and surroundings rather than being moved out of them by convection.
London Underground already makes good use of regenerative braking but, by adding HESOP to the power supply arrangements, the residual energy that is currently wasted in braking resistors can be made use of – this will help prevent tunnel temperatures rising.
Bijdehante strontkop dat t is.quote:Op donderdag 2 mei 2013 16:44 schreef Peterselieman het volgende:
de maker van dit filmpje heeft niet door dat een treinstel aan het rangeren is
Ik hou niet zo van dat soort borst-klopperij.quote:Op donderdag 2 mei 2013 16:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
De marketing-afdeling moet ook wat te doen hebben hè?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:NS_online twitterde op donderdag 02-05-2013 om 15:47:54@Thommeh91 Je kunt dat het beste even bij treinpersoneel aangeven. Goede #NS reis! ^TS reageer retweet
twitter:Thommeh91 twitterde op donderdag 02-05-2013 om 15:48:58@NS_online die zitten in het andere stel..
reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op donderdag 02-05-2013 om 15:52:48@Thommeh91 Misschien kan je bij een station overstappen op dat treinstel? ^TS reageer retweet
twitter:Thommeh91 twitterde op donderdag 02-05-2013 om 15:53:09@NS_online dan moet ik er alweer uit, Thanks iig.. reageer retweet
twitter:AlexMedia twitterde op donderdag 02-05-2013 om 15:53:50@NS_online @thommeh91 Of jullie doen je best om het treinpersoneel te bereiken via de bijsturing ipv het af te schuiven op de reiziger... reageer retweet
twitter:mijvoorbeterov twitterde op donderdag 02-05-2013 om 16:01:55@NS_online Schaam je!!! reageer retweet
Je mag gaan stage lopen bij Arriva? Misschien mag je wel een keer bij hem op de post kijken!quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:50 schreef Monopoly het volgende:
Post Ziggy3 nog wel eens?
Zal hem willicht nog wel eens over de gsm-r horen
Zou wel tof zijn ja. Morgen weer dienst.quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:10 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Je mag gaan stage lopen bij Arriva? Misschien mag je wel een keer bij hem op de post kijken!
Veel plezier bij Arriva! Je gaat het ongetwijfeld naar je zin hebben daar. Prachtige baanvakken om te rijden daar.quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:21 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zou wel tof zijn ja. Morgen weer dienst.
Dit weekend ook?quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:21 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zou wel tof zijn ja. Morgen weer dienst.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook interessant: Let op als je gaat bestellen; in tegenstelling tot wat er in de webwinkel van NS staat, is het wél mogelijk om een Weekend Vrij abonnement op je OV-chipkaart te zetten als er een studentenreisproduct op staat.
quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:39 schreef b2py het volgende:
Ik krijg een melding op Facebook: Weekend Vrij Eerste klas voor ¤29 per maand, het eerste jaar.Het werkt inderdaad wél, als je een SOV-Week hebt. Dan ma-vr SOV-week, weekend NSR WeekendVrij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook interessant: Let op als je gaat bestellen; in tegenstelling tot wat er in de webwinkel van NS staat, is het wél mogelijk om een Weekend Vrij abonnement op je OV-chipkaart te zetten als er een studentenreisproduct op staat.
Heb ik ook maanden zo gebruikt zonder problemen.
Komt omdat het SOV Vrij-product hoger staat als NSWeekendVrij, en het SOV Korting-product lager staat als NSWeekendVrij in de prioriteitenlijst.
Op sommige plaatsen is daar best ruimte voor, dat is 's winters echt tropischquote:Op donderdag 2 mei 2013 16:51 schreef James1988 het volgende:
London Underground gaat een proef houden met HESOP, een systeem van Alstom dat zorgt voor energierecuperatie bij remmende metrotreinen. Hiermee hoopt de Underground de energiekosten omlaag te krijgen, alsmede de temperatuur in de krappe tunnels.
quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
In Amsterdam zal spoedig het eerste nieuwe metrostel in de dienstregeling opgenomen gaan worden. Volgens het GVB zal deze in eerste instantie op lijn 50 in de spitsuren worden ingezet
http://www.gvb.nl/nieuws/Pages/Nieuwe-metro-gaat-rijden.aspx
Ze deden op Schiphol vrij moeilijk over m'n auto bij het inchecken.quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is ook een behoorlijk lange vaart. Zelfs vanuit IJmuiden is de trein of het vliegtuig vele uren sneller.
Stond je niet bij de gate van KLM Cargo dan?quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze deden op Schiphol vrij moeilijk over m'n auto bij het inchecken.
Ik dacht dat dat de 2e klasse was?quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:41 schreef greavy het volgende:
Was hier al voorbijgekomen. De Spoordeelweken-actie
Ja, maar daar kon je ook voor ¤39 de eerste-klas variant bestellenquote:
Dat was ook wat mij opviel.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, maar daar kon je ook voor ¤39 de eerste-klas variant bestellen
Edit: Bij jou text gaat het om ¤29 voor eersteklas, apart!
"Wij ProRail met een hoop extra mensen van Rijkswaterstaat leggen de Haak om Leeuwarden aan.."quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:16 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk om te lezen dat ProRail zo betrokken is bij de aanleg van de Haak om Leeuwarden:
http://blog.prorail.nl/prorail-legt-naast-spoor-ook-wegen-aan
Tof boekie wel hequote:Op donderdag 2 mei 2013 18:41 schreef b2py het volgende:
Vandaag het boekje 'Swiss Travel System' binnen gekregen n.a.v. een tip van Darkwing. Mooie plaatjes!
ik bedoel eerder dat ze stug blijven kijken ipv een "WTF" reactie ofzo, ze staan erbij te kijken alsof het de normaalste zaak van de wereld is...quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:45 schreef James1988 het volgende:
Niet iedereen die op zo'n gala afkomt is daadwerkelijk spoorkenner, dus ook niet iedereen kan wisselstanden lezen.
kankerlijers. Als je nog geen klant bent lopen ze hard voor je. Ben je eenmaal aan boord kan je lekker verrekken.quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:39 schreef b2py het volgende:
Ik krijg een melding op Facebook: Weekend Vrij Eerste klas voor ¤29 per maand, het eerste jaar.
Zegt de muis tegen de olifant: "Wat stampen we samen lekker hequote:Op donderdag 2 mei 2013 23:22 schreef b2py het volgende:
[..]
"Wij ProRail met een hoop extra mensen van Rijkswaterstaat leggen de Haak om Leeuwarden aan.."
Dat had meer op zijn plaats geweest
Beetje jammer dat al mijn vriendelijke vrienden tweede klas abbonementen hebben, anders had ik het in overweging genomen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
kankerlijers. Als je nog geen klant bent lopen ze hard voor je. Ben je eenmaal aan boord kan je lekker verrekken.
ook de provincie én de gemeente Leeuwarden doen stevig mee in deze. Sterker nog RWS was alleen de aanbesteder van het zuidelijke deel van de aanleg. De provincie is verantwoordelijk voor de aanleg van het noordelijke deel. De gemeente is er voor de westelijke invalsweg.quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:22 schreef b2py het volgende:
[..]
"Wij ProRail met een hoop extra mensen van Rijkswaterstaat leggen de Haak om Leeuwarden aan.."
Dat had meer op zijn plaats geweest
Iemand moet toch legaal het verlengsnoer van de eerste naar de 2e klas kunnen doortrekken?quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Beetje jammer dat al mijn vriendelijke vrienden tweede klas abbonementen hebben, anders had ik het in overweging genomen.
Koop knappe spullen, scheelt dit soort onzinquote:Op vrijdag 3 mei 2013 00:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Iemand moet toch legaal het verlengsnoer van de eerste naar de 2e klas kunnen doortrekken?
Ik heb een eerste klas abonnement, maar met iedereen waar ik mee op pad ga, heeft tweede klas. Dan reis ik gewoon in de tweede klas.quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Beetje jammer dat al mijn vriendelijke vrienden tweede klas abbonementen hebben, anders had ik het in overweging genomen.
Heeft dit iets met het spoor te maken dan? Het plaatje impliceert van wel, maar in de tekst lees ik nergens dat het koper afkomstig was van een spoorinstallatie. Verder een prima bericht overigens hoorquote:Op vrijdag 3 mei 2013 07:37 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)od-kortsluiting.html
Zonde van mijn geld dusquote:Op vrijdag 3 mei 2013 08:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik heb een eerste klas abonnement, maar met iedereen waar ik mee op pad ga, heeft tweede klas. Dan reis ik gewoon in de tweede klas.
En de Darwin-award van de eerste helft van de eerste week van mei gaat naar...quote:Op vrijdag 3 mei 2013 07:37 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)od-kortsluiting.html
Zijn er nog genoeg zonder smartphonequote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:27 schreef b2py het volgende:
Ik verbaas me er steeds over hoeveel mensen er nog gebruik maken van de gele vertrekstaten op het perron :/
En dan ook nog bij een verstoring. Dan zijn ze nog minder waard dan de omroep en tbp's.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:27 schreef b2py het volgende:
Ik verbaas me er steeds over hoeveel mensen er nog gebruik maken van de gele vertrekstaten op het perron :/
Afschaffen dus maar! Kost alleen maar geld!quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
En dan ook nog bij een verstoring. Dan zijn ze nog minder waard dan de omroep en tbp's.
Bovendien zullen mensen die niet dagelijks met de trein reizen die app ook niet geinstalleerd hebben (en ook niet uit hun hoofd weten welk perron ze moeten hebben).quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zijn er nog genoeg zonder smartphoneen daarnaast is het soms sneller dan smartphone uit je zak halen, ontgrendelen, NS App opstarten, Actuele vertrektijden kiezen ,etc
Ik ben wel van de voorbereiding, tijdens fietsen even de app checken of alles nog klopt
Hij staat op 8b te Amsterdam c.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:24 schreef Hr-Flip het volgende:
Joh 1 April is al geweest.....
of
Wat voor Lok zit ervoor
Het kost niet meer alleen maar geld sinds ze er dienstblaadjes van maken.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Afschaffen dus maar! Kost alleen maar geld!
Helemaal goed.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:39 schreef Tellorian het volgende:
[..]
De 4802...
En jij zit zeker ook in de trein naar Schagen.
Ik heb nog wel dat lunchtrommeltje met de spoorkaartquote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:32 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het kost niet meer alleen maar geld sinds ze er dienstblaadjes van maken.
[ afbeelding ]
(Zou die nou ook een beetje makkelijk in zo'n tas gemaakt van DDAR-banken passen?)
Nu mis ik alleen nog een thermosfles gemaakt van gerecyclede treinstellen om erop te zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |