Geinig dat hij nog probeert te sturen.quote:
Thanks. Ik zal er aan denken wanneer ik aan het werk ben.quote:Op zaterdag 27 april 2013 10:57 schreef Sinister-D- het volgende:
Reminder: vanmiddag om 14.30 race1 van het WSR3.5 WK in Spanje
quote:Op zaterdag 27 april 2013 11:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Thanks. Ik zal er aan denken wanneer ik aan het werk ben.
T is toch ook wtcc dit weekend?quote:Op zaterdag 27 april 2013 10:57 schreef Sinister-D- het volgende:
Reminder: vanmiddag om 14.30 race1 van het WSR3.5 WK in Spanje
Idd, Slowakijequote:
Kwalificatie is live te zien op fiawtcc.comquote:Op zaterdag 27 april 2013 11:34 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Idd, Slowakije![]()
Zaterdag
12:00-12:30 - Tweede vrije training
15:30-15:50 - Eerste kwalificatie
15:55-16:05 - Tweede kwalificatie
zondag
08:45-09:00 - Warm up
14:50 - Race 1
15:50 - Race 2
Ik heb schijnbaar maar 1 kanaal voor geluid, nog mono ookquote:Op zaterdag 27 april 2013 14:38 schreef Boe-man het volgende:
Engelse commentaar werkt hier wel trouwens op Eurosport.
Wel in kleur?quote:Op zaterdag 27 april 2013 14:43 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik heb schijnbaar maar 1 kanaal voor geluid, nog mono ookAnaloog hè
Dat nog net ja. Maar ik denk eerder dat Telenet hier in België gewoonweg maar 1 kanaal op de kabel heeft zittenquote:
Breekt onder de druk.quote:
quote:Op zondag 28 april 2013 09:21 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.worldseriesbyr(...)nizingCommittee.aspx
Tsja zo kan t dus ook. We korten de boel maar in
quote:Op zaterdag 27 april 2013 17:01 schreef Sinister-D- het volgende:
SPT / [Divers] Junior Formule Klasses: De Races.
Dat sport1 dit jaar stopt kan je wel vergeten. 3 jarig contract.quote:Op zondag 28 april 2013 23:07 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik zat gisteren naar gp2 te kijken na afloop zei Allard dat er veel autosport te zien is op rtl7.
Ik kan daarom ook niet geloven dat rtl van de formule1 af wilde.
Zeker als er een Nederlander in de formule1 zit. Ik denk dat Sport1 heel graag de formule1 wou hebben en veel geld heeft gevraagd wat rtl niet kon beiden. Daar zijn de fans nu de dupe van. Ik hoop dat Sport1 stopt met de formule1 en zo volgend jaar weer naar rtl gaat. Of SBS6 die heeft nu ook de rechten voor 3 racen ik vraag me af waarom hier voor is gekozen.
Ik zelf heb er nooit een probleem gehad met Olav Mol gehad hij deed het altijd super.
Is dat echt zo? Mn gevoel zou zeggen dat dat wel eerder voorgekomen isquote:Caterham F1 Team schrijft geschiedenis met knap record
Uitgegeven door Daniël Brouwer 28 april 2013 10:12
Sinds de oprichting van het team in 2010, de eerste twee jaar uitkomend onder de naam Lotus Racing, is Caterham nog steeds op zoek naar hun eerste punten in de F1. Ook dit jaar is men naarstig op jacht naar hun eerste echte grote succes in de sport. Ondanks dat de snelheid van de huidige auto dit jaar nog de wensen overlaat, was er afgelopen zondag, dankzij de nieuwe updates, een flinke verbetering te zien. De groene bolides versloegen in Bahrein voor de eerste maal dit seizoen hun aartsrivaal Marussia en vestigden met twee auto’s aan de finish een nieuw record.
Afgelopen weekend was het de vijftiende opeenvolgende Grand Prix dat het achterhoedeteam met twee auto’s de zwart-wit geblokte vlag passeerde. Deze serie duurt sinds de Grand Prix van Duitsland in 2012 en droegen in totaal vier coureurs bij aan deze knappe reeks: Giedo van der Garde, Charles Pic, Vitaly Petrov en Heikki Kovalainen, waarbij de laatste in 2012 alle races eindigde, met uitzondering van de eerste. Onze debuteerde landgenoot wist eveneens zijn auto in de eerste vier races van het 2013-seizoen aan de finish te brengen. Voorheen stond het record op naam van Red Bull Racing, in een reeks van veertien races die zich uitstrekte van de Braziliaans Grand Prix 2010 tot aan de Belgische Grand Prix in 2011.
Met de betrouwbaarheid van team uit Leafield zit het dus wel snor. Het is nu enkel nog wachten op de eerste klinkklare punten tijdens een Formule 1-weekend. De Maleisische renstal heeft voor Spanje nog een grote update in de planning staan en zullen ze hiermee proberen de aansluiting met de middenmoot te vinden. Als ze de stijgende lijn, die ze met Charles Pic in Bahrein lieten zien, doorzetten kan het met een beetje geluk hier en daar wel eens tot hun allereerste punt leiden.
ik denk dat er na de proefperiode niet veel extra abonnees overblijvenquote:Op zondag 28 april 2013 23:18 schreef rubbereend het volgende:
Sport 1 moest wat, die raakten veel voetbal kwijt. En dan moet je trekkers hebben om abonees te trekken
Vroeger had je toch veel vaker races waar misschien wel 10 coureurs uitvielen? Sinds het invoeren van de houdbaarheid van motoren is dat veel minder geworden, evenals door het weghalen van de grindbakkenquote:Op maandag 29 april 2013 03:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Mn gevoel zou zeggen dat dat wel eerder voorgekomen is
Ja dat is waar. Jammer welquote:Op maandag 29 april 2013 08:01 schreef franklop het volgende:
[..]
Vroeger had je toch veel vaker races waar misschien wel 10 coureurs uitvielen? Sinds het invoeren van de houdbaarheid van motoren is dat veel minder geworden, evenals door het weghalen van de grindbakken
Ik heb mijn abbo al opgezegd. Ik ga weer gewoon BBC kijken of RTL+geluid van de skystreamquote:Op maandag 29 april 2013 06:36 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik denk dat er na de proefperiode niet veel extra abonnees overblijven
dan ben ik benieuwd wat er Sport 1 overblijft.quote:Op maandag 29 april 2013 06:36 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik denk dat er na de proefperiode niet veel extra abonnees overblijven
Dat klopt ze hebben een 3 jarige contract. Ik denk dat ze ook onderuit kunnen dat heeft BBC toen ook gedaan met de formule1.quote:Op zondag 28 april 2013 23:56 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Dat sport1 dit jaar stopt kan je wel vergeten. 3 jarig contract.
twitter:rubarrichello twitterde op woensdag 01-05-2013 om 15:22:09Saudades #Senna http://t.co/dOQsflnKNt reageer retweet
Long Beach 'mogelijk' terug?quote:
Long Beach toont interesse in Formule 1
Long Beach heeft bij Bernie Ecclestone geïnformeerd naar de mogelijkheden om weer een Grand Prix te organiseren. Zo heeft de 82-jarige Brit laten weten.
"Het zijn nog geen serieuze onderhandelingen, maar we hebben met Long Beach gesproken", vertelde Ecclestone aan het Amerikaanse ESPN. Sinds 1975 wordt er jaarlijks door de straten van de Californische stad geracet. Het eerste jaar was het evenement een ronde in het Amerikaanse Formule 5000-kampioenschap, maar het jaar op werd het een Formule 1-race die tot en met 1983 op de kalender zou blijven staan. Sinds 1984 wordt het stratencircuit aangedaan door de Champ Cars en IndyCars. Omdat het contract met laatstgenoemde raceklasse volgend jaar afloopt, zou de organisatie nu kijken of het een optie is om de Formule 1 terug te halen.
Sinds vorig jaar wordt er in Austin, Texas, weer een Grand Prix op Amerikaanse bodem verreden. Volgend jaar moet daar nog een race in New Jersey bij komen.
Die generatie is er toch al niet meer, door het vertrek van Schumacher? Tenzij je niet alleen de coureurs telt, maar ook de marshall in Australië 2001.quote:Op woensdag 1 mei 2013 14:47 schreef Bluurgh het volgende:
En gelukkig is dat de F1 tot nu toe bespaard gebleven, en hopelijk blijft dat ook zo. Maar hoe veilig ze de auto maken, een ongeluk zit in een klein hoekje. Binnenkort komt er voor het eerst in de historie van de Formule 1 een complete generatie aan die nog nooit een dodelijk ongeval in de F1 heeft meegemaakt. Daar mogen we blij mee zijn, maar hopelijk maakt ze dat niet te roekeloos..
Oud? Man mijn leven begint net goed en wel.quote:
De generatie van nu zat op dat moment niet in een Formule 1 auto, maar wel voor de tv, voor de radio, las de krant, hoorde het op het nieuws achteraf of kreeg het te horen van iemand of op een andere manier. Zelfs Gutiérrez, die op dat moment nog geen 3 jaar oud was is misschien wel voor de tv gezet en heeft het (onbewust) meegemaakt.quote:Op woensdag 1 mei 2013 17:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Die generatie is er toch al niet meer, door het vertrek van Schumacher? Tenzij je niet alleen de coureurs telt, maar ook de marshall in Australië 2001.
Ik hoop het niet deze race is leuk voor de indy cars ik denk niet voor de formule1 wagens.quote:Op woensdag 1 mei 2013 16:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
19 jaar alweer...
[..]
Long Beach 'mogelijk' terug?
4 april 1982: USA West (Long Beach)quote:Op woensdag 1 mei 2013 18:37 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Ik hoop het niet deze race is leuk voor de indy cars ik denk niet voor de formule1 wagens.
Laat Bernie de A1 Ring en San Marino maar terug halen. Jammer dat er steeds meer banen komen buiten Europa. 1 race is genoeg in Amerika ik snap nog steeds niet dat toen Duitsland en Italië geen 2 circuits mochten hebben en Amerika wel. Hebben we dadelijk 3 races in Amerika.
Als ik het me goed herinner zijn na Villeneuve ook nog Stefan Bellof (groter talent dan Senna?), Elio di Angelis en Michele Alboreto overleden. Volgens mij alleen di Angelis in een F1 auto, maar op zich hoorde de dood er nog wel gewoon bij.quote:Op woensdag 1 mei 2013 18:20 schreef Bluurgh het volgende:
Hiervoor was de langste periode tussen 2 dodelijke ongevallen tijdens een officiële race 12 jaar (1982 - 1994), weer daarvoor 4 jaar (1978 - 1982). Tussen 1954 en 1978 was het al bijna een uitzondering als er 1 geheel seizoen verreden kon worden zonder een dode. En als je daar testdagen bij opneemt dan is de langste periode voor 1994 zelfs maar 8 jaar.
Na Villeneuve was er nog Ricardo Paletti in 1982. Alboreto (2001) was al geen F1 coureur meer.quote:Op woensdag 1 mei 2013 19:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner zijn na Villeneuve ook nog Stefan Bellof (groter talent dan Senna?), Elio di Angelis en Michele Alboreto overleden. Volgens mij alleen di Angelis in een F1 auto, maar op zich hoorde de dood er nog wel gewoon bij.
Dat lied mogen ze op mijn begrafenis draaien.quote:
Klopt, fantastische coureur, maar Schumacher was natuurlijk ook een exceptioneel rijder. Kwam onlangs dit stukje over zijn kwalificatiesnelheid tegen toch iets waar Senna ook om bekend stond, best indrukwekkendquote:Op woensdag 1 mei 2013 22:50 schreef vosss het volgende:
Bij mij mogen ze draaien wat ze willen, ik ben er zelf niet meer bij dan. Maar ik zou het niet erg vinden als ze dat lied zouden draaien nee.
Nou deze Top Gear tribute nog maar even op de valreep van 1 mei en volgend jaar is het dan al weer 20 jaar geleden.
Niks op tv trouwens volgens mij. 26 mei geloof ik wel een of andere docu die we waarschijnlijk allemaal al gezien hebben. Ik gok zomaar dat volgend jaar er wel links en rechts wat docu's en programma's en tributes zijn.
Blijft eeuwig zonde dat ie stierf. Ik had graag gezien hoe het tussen Schumacher en hem verlopen was. Ik gok zomaar dat Schumacher dan minstens 2 titels minder gehad had.
quote:To give an idea of Michael Schumacher's incredible talent, in the 10 years from his first full season in 1992 to the end of the 2001 season before qualifying went into idiotic format, the average difference between him and his teammate was a massive 1.090s. The head to head qualifying battle between him and the only other person in the same car was a ridiculous 150-8 hammering over that same 10 year period. Schumacher's average grid spot was 2.7, his teammates 7.5.
Mooie leeftijd Vosss.quote:Op woensdag 1 mei 2013 17:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Oud? Man mijn leven begint net goed en wel.
Tot nu toe heb ik slechts de prologue doorlopen en dat was wel aardig. Hoofdstuk 1 zit ik nu middenin.
eind jaren '90 volgens mij.quote:Op donderdag 2 mei 2013 12:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Sinds wanneer rijden ze eigenlijk met 7 versnellingen? Ik was namelijk aan het kijken naar Spanje '94 en kwam tot de conclusie dat er maar 6 versnellingen moesten zijn als Schumi zo hard kon in z'n 5.
quote:Grand Prix van Australië - Doornbos
Grand Prix van Maleisië - Albers
Grand Prix van China - Verstappen
Grand Prix van Bahrein - Doornbos
Grand Prix van Spanje - Albers
Grand Prix van Monaco - Verstappen
Grand Prix van Canada - Verstappen
Grand Prix van Groot-Brittannië - Doornbos
Grand Prix van Duitsland - Albers
Grand Prix van Hongarije - Verstappen
Grand Prix van België - Doornbos
Grand Prix van Italië - Verstappen
Grand Prix van Singapore - Albers
Grand Prix van Korea - Doornbos
Grand Prix van Japan - Albers
Grand Prix van India - Doornbos
Grand Prix van Abu Dhabi - Doornbos
Grand Prix van de Verenigde Staten - Albers
Grand Prix van Brazilië - Albers
Ik dacht '98 ferrari en mclarenquote:Op donderdag 2 mei 2013 12:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Sinds wanneer rijden ze eigenlijk met 7 versnellingen? Ik was namelijk aan het kijken naar Spanje '94 en kwam tot de conclusie dat er maar 6 versnellingen moesten zijn als Schumi zo hard kon in z'n 5.
(Wel een van z'n beste races ooit, samen met België 1995, Spanje 1996 en Frankrijk 2004 voor mij)
quote:Formula 1 teams are set for fresh discussions at the Spanish Grand Prix about implementing a driver penalty points system.
FIA race director Charlie Whiting is scheduled to meet teams at a gathering of the Sporting Working Group think-tank ahead of the Barcelona race to discuss potential future rule changes.
AUTOSPORT has learned that as well as discussions about framing a testing schedule for 2014 - which would require a change to the F1 regulations – the agenda also includes further talks about the introduction of penalty points on licences.
Although there has been support for the move from a number of teams during initial talks on the matter, there has not yet been the unanimous support that will be needed for an introduction later this season.
In a bid to try and ease concerns from some outfits that a host of minor infringements by a driver could lead to a costly penalty later in the campaign, the FIA has already been trialling a mock system to show the impact of totting up.
This will be evaluated at the SWG meeting to try and win over the sceptics.
Whiting said earlier this year that one of the key issues that needed resolving was that any hefty punishments handed out as a result of penalty points being accrued were deemed worthy.
"It's a complex question and we need to get the balance right because banning a driver is a serious issue," he said. "We need to make sure a driver genuinely deserves any ban.
"We will be monitoring offences and running a [hypothetical] system in the background to see how it would all work if put into practice. We need to do that for a while."
Charlie Whiting 2011F1 drivers are keen for the penalty points systems to be introduced because that would then bring an end to the fines they have been handed for pitlane speeding offences this year.
As revealed by AUTOSPORT, the Grand Prix Drivers' Association (GPDA) had sought clarification from the FIA about why they were still being fined for speeding this year when a deal agreed over a hike in superlicence fees was supposed to have stopped financial penalties.
Following discussions with the FIA, the GPDA has been happy to hold fire on the fines issue until the penalty points issue is resolved.
Vanmiddag trouwens live vanaf 14.00 op Motors TVquote:Op zaterdag 4 mei 2013 08:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
Gisteren naar het WEC op Spa-Francorchamps geweest, er waren Porsche cup races en kwalifikatie voor de LMP 6-uur race. Oorverdovend allemaal, behalve de bijna geluidloze Audi's.
Leuke dag want je mag dan werkelijk overal komen waar je tijdens de F1 nog geen stap opzij kunt zetten zonder speciale pasjes.
Ga ik zeker kijken. Wat een power hebben die krengen. Een LMP1 die achter een LMP GT uit de busstop komt heeft 'm voor de finishlijn al uit-geaccellereerd.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 10:06 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Vanmiddag trouwens live vanaf 14.00 op Motors TVlink
Met een kleine onderbreking van het Europees F3 kampioenschap tussendoor
Dodelijk ongeval gebeurt bij een race voor klassieke Sports- en Jr. Formule-wagenstwitter:conallmahon twitterde op zondag 05-05-2013 om 21:05:09Very sad to hear that Christian Devereux succumbed to his injuries from his accident today in @DoningtonParkUK. RIP. #Motorsport #HSCC reageer retweet
wtf, dan is toch een demo sport? Dan moet het wel echt goed fout gegaan zijn...quote:
Dat demonstratieve dat maakt ze geen reet uit hoor.Gewoon gas geven met dat ding, iig ik stond er vorig jaar wel van te kijken met de historische races op Zandvoort, hoe veel risico ze nemen..quote:Op zondag 5 mei 2013 22:05 schreef kepler het volgende:
[..]
wtf, dan is toch een demo sport? Dan moet het wel echt goed fout gegaan zijn...
Dacht die die laatst nog stellig ontkende te vertrekken bij Lotus, maar natuurlijk gaat dan weer op: ''wat het hardst ontkend wordt.....''quote:Technisch directeur James Allison verlaat Lotus
Het team van Lotus heeft een zware klap te verwerken gekregen. Technisch directeur James Allison heeft de leiding geïnformeerd dat hij gaat vertrekken, zo ontdekte Autosport. Hij heeft zijn ontslag ingediend. De aankondiging van Nick Chester als zijn vervanger is aanstaande.
Allison geldt als een belangrijke factor in de successen van Lotus van de afgelopen jaren. Autosport speculeert op een transfer naar Ferrari, aangezien andere kandidaten McLaren en Mercedes om uiteenlopende redenen af zijn gehaakt. McLaren lost het vertrek van Paddy Lowe intern op en Mercedes heeft al een overvloed aan technisch directeuren aan boord.
Allison is sinds 2005 werkzaam voor Renault/Lotus. Hij begon zijn Formule 1-loopbaan in 1991 bij Benetton. Dat wisselde hij af met periodes bij Larrousse en Ferrari.
reële kans, nou dat betwijfel ik toch echtquote:Op woensdag 8 mei 2013 12:24 schreef vosss het volgende:
Sinds 95 geen titel meer en nu eindelijk weer eens een reële kans en dan vertrekt ie?!
Ik had dan mooi het jaar nog afgemaakt. Me dunkt.
Als je na 4 races slechts 10 punten achter staat op de leider dan heb je gewoon een reële kans lijkt me zo. Zeker gezien het feit dat er anno nu 25 punten voor de winnaar te behalen zijn per race.quote:Op woensdag 8 mei 2013 12:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
reële kans, nou dat betwijfel ik toch echt
Omdat het gewoon veel te vroeg in het seizoen is, uiteindelijk vallen ze af in de development ratrace, maar goed dat is mijn verwachtingquote:Op woensdag 8 mei 2013 12:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Als je na 4 races slechts 10 punten achter staat op de leider dan heb je gewoon een reële kans lijkt me zo. Zeker gezien het feit dat er anno nu 25 punten voor de winnaar te behalen zijn per race.
Waarom zouden ze geen reële kans hebben?
Dat had natuurlijk 05 moeten zijn. Typo enzoquote:Op woensdag 8 mei 2013 12:24 schreef vosss het volgende:
Sinds 95 geen titel meer en nu eindelijk weer eens een reële kans en dan vertrekt ie?!
Ik had dan mooi het jaar nog afgemaakt. Me dunkt.
Nouja ze hebben dat FRIC systeem van hun wel als beste onder controle en dat lijkt toch echt de sleutel dit seizoen.quote:Op woensdag 8 mei 2013 12:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Omdat het gewoon veel te vroeg in het seizoen is, uiteindelijk vallen ze af in de development ratrace, maar goed dat is mijn verwachting
Dan kan hij begin volgend jaar niet bij Ferrari beginnen, wat in het artikel gesuggereerd wordt. Er bestaat zoiets als een verplichte pauze tussen twee opeenvolgende werkgevers ("gardening leave").quote:Op woensdag 8 mei 2013 12:24 schreef vosss het volgende:
Sinds 95 geen titel meer en nu eindelijk weer eens een reële kans en dan vertrekt ie?!
Ik had dan mooi het jaar nog afgemaakt. Me dunkt.
Sam Michael heeft dat toch ook gewoon gedaan toen ie van Williams naar Mclaren gingquote:Op woensdag 8 mei 2013 13:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan kan hij begin volgend jaar niet bij Ferrari beginnen, wat in het artikel gesuggereerd wordt. Er bestaat zoiets als een verplichte pauze tussen twee opeenvolgende werkgevers ("gardening leave").
Alleen meekijken toch en nog niet in de teamkleding lopen? Volgens mij deed hij behalve aanwezig zijn en dingen in zich op nemen vrij weinig of vergis ik me nu?quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:44 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Sam Michael heeft dat toch ook gewoon gedaan toen ie van Williams naar Mclaren ging
Volgens mij was hij alleen aanwezig maar niet werkzaam voor McLaren.quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:44 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Sam Michael heeft dat toch ook gewoon gedaan toen ie van Williams naar Mclaren ging
quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Alleen meekijken toch en nog niet in de teamkleding lopen? Volgens mij deed hij behalve aanwezig zijn en dingen in zich op nemen vrij weinig of vergis ik me nu?
Moest het zelf even opzoeken, maar de laatste 5 races van 2011 was Michael aanwezig bij Mclaren zonder team kledij, en direct vanaf Aussie 2012 was die Sportief Directeur in teamkledij.quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens mij was hij alleen aanwezig maar niet werkzaam voor McLaren.
Paddy Lowe is nu wel met "Gardening leave" toch? Omdat hij volgend jaar naar Mercedes gaat.
Aan de andere kant vinden ze het daar dus blijkbaar niet zo erg, anders zouden ze er niet voor een derde keer zijn ingetrapt.quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:17 schreef Sinister-D- het volgende:
Maar als ik die berichten even doorlees, is dit al de 3de keer dat ie vertrekt. Die kerel gebruikt Benetton en alle reïncarnaties ervan, als ex-vriendin waar die even terug kan gaan voor eens even te krikken![]()
** Sinister-D- dramatiseerde 't wat![]()
twitter:NielsD91 twitterde op maandag 06-05-2013 om 17:50:57@Olav_Mol Hey Olav, wanneer gaan we iets horen over het goede ''nieuws'' bij de GP van Canada? reageer retweet
twitter:Olav_Mol twitterde op maandag 06-05-2013 om 17:53:36@NielsD91 ik denk zo rond de grandprix van canada, is nog een maand he. reageer retweet
Daarom is Olav Mol weinig te zien op Sport1. Ik had een klein vermoeden dat dit al zo was. Omdat Olav met Veronica kleding en microfoon rond loopt. Anders hadden ze gelijk Ronald aan de kant gezet.quote:Op donderdag 9 mei 2013 11:41 schreef RJD het volgende:
Dat zou inderdaad mooi zijn. Ik had gedacht dat Veronica gewoon de uitzending van Sport1 integraal over zou nemen, maar dat blijkt dus niet het geval te zijn?
Ik moet hier wel een beetje om lachen, alsof Mol in zijn eentje het naar een hoger niveau kan tillen.quote:Op donderdag 9 mei 2013 11:50 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Daarom is Olav Mol weinig te zien op Sport1. Ik had een klein vermoeden dat dit al zo was. Omdat Olav met Veronica kleding en microfoon rond loopt. Anders hadden ze gelijk Ronald aan de kant gezet.
Laten we hopen dat het het waar is kan Veronica een poepje laten ruiken bij Sport1.
Hopen dat het niet eenmalig is. Nog steeds blijf ik hopen dat volgend jaar de formule1 te volgen is zonder decoder.
Sinds vorige GP heeft ie sport1 en Veronica op zn kleding en microfoon staanquote:Op donderdag 9 mei 2013 11:50 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Daarom is Olav Mol weinig te zien op Sport1. Ik had een klein vermoeden dat dit al zo was. Omdat Olav met Veronica kleding en microfoon rond loopt. Anders hadden ze gelijk Ronald aan de kant gezet.
Laten we hopen dat het het waar is kan Veronica een poepje laten ruiken bij Sport1.
Hopen dat het niet eenmalig is. Nog steeds blijf ik hopen dat volgend jaar de formule1 te volgen is zonder decoder.
GP daarvoor had hij al die sport1 stickerquote:Op donderdag 9 mei 2013 13:26 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Sinds vorige GP heeft ie sport1 en Veronica op zn kleding en microfoon staan
Trekt hij dan ook een vrouwenpakje aan?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:44 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen gaat het eindelijk gebeuren: Richard Branson wordt stewardess op een Air Asiavlucht van Perth naar Kuala Lumpur
quote:
Slechts 2 jaar. Maar een eerdere afspraak in 2011 werd uitgesteld doordat Branson een knie-blessure opliep bij een skiongeluk. Eind vorig jaar werd deze datum vastgesteld, die nu dus waarschijnlijk doorgang gaat vinden.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 18:22 schreef vosss het volgende:
Too little too late.
Was leuk geweest als hij dat direct na het verliezen van die weddenschap zijn tegenprestatie had ingelost.
Die vent heeft bar weinig meer te maken met de F1 tegenwoordig voor zover ik weet en daar komt wel die weddenschap vanaf.
De aardigheid is er wel af 3 jaar ofzo na dato
Het abonnement op Sport1 houd ik denk wel aan voor de keren dat BBC er niet live bij is. Maar zelfs dan kijk ik later op de dag de samenvatting nog op de BBC. Wat doen die het toch goed. Suzy (zo heet ze toch?), is ook echt goed vind ik en kan prima sparren met DC en EJ.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:20 schreef Breaker.Faker het volgende:
Bijna 50.000 nieuwe abonnees voor Sport1
Ik ben benieuwd hoeveel Sport1 abonnees na mei overblijven. Zelf denk ik niet zo veel kijkers zijn het zat om bij Sport1 te blijven. Dat kan je al zien wat voor kritiek de abonnees hebben op de Facebook pagina maar Sport1 reageert daar eens niet op. En dat is niet alleen bij formule1 zo.
Ik weet het al dat ik zondag ga kijken naar de BBC en dat ik Sport1 links laat liggen. Abonnement is al opgezegd alleen moet ik de abonnement duur nog uit zitten.
Verder baal ik wel van dat Sport1 het niet heeft waargemaakt. Ik zelf denk ik dat de formule1 vanaf volgend jaar niet meer bij Sport1 zit ook al hebben ze een 3 jarige contract.
Verkeerde topicquote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:15 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Uitslag Fortuna Sittard - De Graafschap
Mag de stand omgedraaid worden? Kreeg zowat een hartverzakking van geluk dat Fortuna door was.
quote:In 2009 sloot Virgin-baas en allround badass Richard Branson een weddenschap af met de teambaas van het toenmalige Lotus F1, Tony Fernandes. Tevens de directeur van AirAsia. Wie als laagst zou eindigen in het Formule 1-klassement moest bij de vliegtuigmaatschappij van de ander in een stewardessenoutfit tijdens een vlucht voor natjes en droogjes zorgen.
Ja. Branson verloor.
De weddenschap is nu eindelijk ingelost door Sir Richard. Op een vlucht van Perth naar Kuala Lumpur trok hij de netkousen over de geschoren benen en nam plaats achter de trolly. Oh, en hij gooide nog een tree met drankjes over Tony heen, die Richard op zijn beurt weer een champagnedouche gaf bij aankomst. Dat flirten kan trouwens best wat subtieler, Richard, bijvoorbeeld met je flirt-app.
Fotos van de dollende F1-bazen staan HIER. Het waren trouwens niet zomaar shenanigans. Met de actie werd door Virgin Australia en Air Asia ook nog eens 300.000 dollar opgehaald, dat ten goede komt aan de Australische Starlight Foundation.
quote:Op zondag 12 mei 2013 13:36 schreef sasquatsch het volgende:
Branson als stewardess:
[ afbeelding ]
[..]
quote:2 mei 2013 — Na eindeloze klaagzangen, vooral uit het kamp van Red Bull, heeft bandenfabrikant Pirelli uiteindelijk toch besloten om de compounds aan te passen.
Red Bull teambaas Christian Horner reageerde opnieuw erg gefrustreerd na de GP van Spanje. De Brit vindt dat alles enkel om de banden draait. Ook Sebastian Vettel bekloeg zich over het rubber. Het resultaat van Red Bull vandaag lag volgens de drievoudige wereldkampioen niet aan de snelheid van de wagen, maar wel aan de snelheid van de banden.
Pirelli kreeg de opdracht als enige bandenleverancier om de races wat pittiger te maken, maar een verwarrende race met maar liefst 82 pitstops bleek een stap te ver. Banden sparen blijkt dit seizoen de absolute prioriteit boven pure snelheid.
Pirelli-motorsportdirecteur Paul Hembery twitterde na de race dat ze het bij het verkeerde eind hadden, omdat de banden veel te agressief slijten. Pirelli mikt op twee of drie stops per race, en voert de aanpassing hoogstwaarschijnlijk door vanaf de GP van Groot-Brittannië in Silverstone, eind juni.
“Het is niet altijd even makkelijk, want de wagens evolueren. Wij kunnen ook niet testen met de huidige wagens, en er wordt ook al niet getest tijdens het seizoen. Er werd ons gevraagd om terug te kijken naar Canada 2010, en mikken op twee à drie stops.” vervolgde Hembery op Twitter.Het merendeel van het veld vervolledigde de race met vier pitstops, behalve de Lotus van Kimi Raikkonen. Het is dan ook niet zo verwonderlijk dat de Fin geen voorstander is van de verandering aan de banden. “Men zal altijd blijven mekkeren.” sneerde Raikkonen na afloop van de race. De wereldkampioen van 2007 is de enige van de toppers die het met drie pitstops kon volmaken.twitter:PaulHembery twitterde op zondag 12-05-2013 om 16:30:54We aim for 2-3 pit stops. Today was too many, we got it wrong, too aggressive. We will make changes, probably from Silverstone. reageer retweet
Red Bull en Mercedes daarentegen zullen maar wat graag horen dat Pirelli zijn compounds gaat aanpassen. Beide zilverpijlen startten vanop de eerste rij, maar konden nooit een vuist maken. Nico Rosberg eindigde nog op de zesde plaats, maar zijn teamgenoot Lewis Hamilton slaagde er niet in om punten te pakken. De Brit was volledig teneergeslagen na de race, en mompelde zelfs over de boordradio dat hij onmogelijk nog trager kon rijden.
Sky F1 commentator Martin Brundle heeft het ook gehad met het huidige verloop van de races. “Telkens als we onboard gingen met Alonso en Raikkonen dacht ik ‘zo snel kan ik ook rijden’, daar moeten we echt iets aan doen. Het gaat gewoon te ver. Ik zag net een tweet passeren die zei ‘vier stops is geen race, dat is een busreis.’” aldus Brundle.
Hij was er gewoon bij, voorbeschouwing niet gezien?quote:Op zondag 12 mei 2013 18:56 schreef JohnB52 het volgende:
Hehe die brundle, vind ik wel n goeie!
Was Olav niet in Barcelona aanwezig? Geen idee wie de vragen stelt aan Giedo.
Wilde net t laatste stuk kijken van de race, slaan ze dat bij Veronica ook over, nou dan niet he
Teveel gekunstel om de F1 spannender te maken: DRS, KERS, aangepaste banden, etc. DRS en KERS kan ik nog wel meeleven (DRS zoals bij deze GP is prima), maar dat bandenverhaalquote:Op zondag 12 mei 2013 18:47 schreef sasquatsch het volgende:
Pirelli past banden aan, waarschijnlijk vanaf Silverstone, Raikkonen is niet blij.
[..]
twitter:rvd1966 twitterde op zaterdag 11-05-2013 om 15:42:22Mooie pole van Rosberg. Nu ook de race winnen. ou fijn zijn voor mijn 'team' in de F1-spel.Ook een compliment voor Giedo! reageer retweet
ze willen gewoon geen oude zuiplap als champ, teringlijersquote:Op zondag 12 mei 2013 18:47 schreef sasquatsch het volgende:
Pirelli past banden aan, waarschijnlijk vanaf Silverstone, Raikkonen is niet blij.
[..]
Het schijnt ook uit veiligheid te zijn, omdat er teams in Bahrein en Spanje waren die spontaan een lekke band kregen, doordat de naad losliet.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 00:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze willen gewoon geen oude zuiplap als champ, teringlijers
quote:The sudden announcement by Pirelli that they are to change the tyre specifications from the seventh round of the world championship onwards will inevitably raise many questions: who will it favour, what are the implications for the racing?
JA on F1 technical adviser Mark Gillan was chief operations engineer at Williams until the end of 2012 and has a deep understanding of how the tyres work and what is involved in this change.
Here, with his input, is our analysis of today’s decision.
When Pirelli says the tyres from Canada will be more like 2012 tyres what does that mean?
The 2012 tyres were more durable than this year’s tyres, which suffer from high degradation. Pirelli has indicated that it will change the construction of the tyres to be more like the 2012 products.
The 2013 tyres have a different construction from the 2012 products, with a steel belt inside the tyre in place of last year’s kevlar belt.
The weakness of the 2012 tyres was wear; typically the inside shoulder of the tyres would wear out and teams would run the tyre until there was no rubber left on the shoulder and then make a pit stop. However the teams understood how to manage them quite well by the end of the season.
For 2013 Pirelli tried to fix the wear problem by getting the contact patch of the tyre more reasonably positioned, but it seems that in changing the construction to achieve this they have gone too far.
Although the reason given for the change is that four stops is considered too many for a race and they would like to reduce that to two or three stops, there is also the safety aspect in light of the tyre failures in Bahrain and Spain. In changing the construction, they have obviously done something to affect the tyre’s integrity.
Which teams will be most affected by these changes?
Thermal management of the tyre is the key this year and teams like Ferrari, Lotus and Force India have prioritised this in their 2013 designs. All three have good aerodynamics, but they have engineered in a way to keep the tyre in its ideal operating window by a combination of a stable aero map, a mechanical package which is in sympathy with the tyre and a good set-up.
Red Bull has very good aerodynamic package, as it has for many years now, but inferior mechanical package and thermal management of the tyres.
These weaknesses assume less importance with the changes Pirelli is making, they are likely to increase the operating window of the tyres and increase the durability and that reduces the importance of the thermal management.
What challenges does a change of tyres seven races into the season present to the teams?
The knock-on effects of a change of tyre construction are considerable and this is a major headache for teams, especially as they are about to commit more wind tunnel time and resources to their 2014 designs.
It is unlikely that a change of construction can be made without this affecting the shape of the tyre and how the contact patch with the ground forms. When part of the tyre leaves the ground this changes the shape of the airflow to the floor of the car.
The teams have spent many months modelling this in the wind tunnel and in CFD and if the shape changes even by a few millimetres, this will have an effect on the way the front wing interacts with the tyres, and with the flow down the side of the car and underneath the floor. It will impact the aerodynamic balance of the car and teams that have pushed to get on top of that will suffer.
We are getting close to the time when the teams were hoping to move the 2013 model out of the wind tunnel and start devoting more time to the 2014 model. This change of tyres will complicate this for everyone. particularly for teams with limited resources, it will make for a real headache as they try to stay competitive in 2013 and not lose ground in 2014.
Mee eens, ze maken er een zooitje vanquote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:51 schreef Nattekat het volgende:
Die banden zijn wel verschrikkelijk, maar dit hoeft ook niet. Pas ze gewoon aan het einde van het seizoen aan en maak de huidige iets harder.
quote:Which teams will be most affected by these changes?
Thermal management of the tyre is the key this year and teams like Ferrari, Lotus and Force India have prioritised this in their 2013 designs. All three have good aerodynamics, but they have engineered in a way to keep the tyre in its ideal operating window by a combination of a stable aero map, a mechanical package which is in sympathy with the tyre and a good set-up.
Red Bull has very good aerodynamic package, as it has for many years now, but inferior mechanical package and thermal management of the tyres.
Dat dus.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:43 schreef twiFight het volgende:
Ik vind het bullshit. Dit is net zoals midden in een seizoen bv. gaan zeggen dat engines nog maar 15000 rpm mogen draaien. Zulke fundamentele veranderingen zijn niet op te vangen en het verknalt maanden ontwikkelingstijd, waarbij het harde werk van het ene team teniet wordt gedaan en een ander team dat zijn geld aan bv. aerodynamica heeft uitgegeven er gratis op vooruit gaat.
tuurlijk, maar ze zien die oude dronkelap al champ worden, bernie haat kimi gewoon.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat dus.
Dat die flikkers van Red Boel maar gewoon dikke vette pech hebben.
Tevens is deze band gewoon waar de FIA om gevraagd heeft.
Als men het daar niet mee eens is prima, maar verander de dingen dan na het seizoen en niet tijdens het seizoen.![]()
twitter:f1enigma twitterde op woensdag 15-05-2013 om 08:13:50Sueddeutsche Zeitung reports that Bernie has been charged for bribery from Munich prosecutors! Things are getting serious now reageer retweet
Zou prachtig zijn als die oude geldwolf eindelijk eens op zijn nummer gezet zou wordenquote:Op woensdag 15 mei 2013 08:17 schreef Tarado het volgende:
twitter:f1enigma twitterde op woensdag 15-05-2013 om 08:13:50Sueddeutsche Zeitung reports that Bernie has been charged for bribery from Munich prosecutors! Things are getting serious now reageer retweet
Het is verre van optimaal, maar laten we nou niet doen alsof het uniek is dat een team geen optimaal voordeel kan trekken uit zijn pakket, omdat tussendoor de FIA iets verandert. Idealiter liggen de externe factoren en regels voor het seizoen vast en zijn die duidelijk, en worden teams die daar buiten gaan gediskwalificeerd en mogen teams die daar binnen zijn gebleven daar ongestoord mee doorgaan.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:43 schreef twiFight het volgende:
Ik vind het bullshit. Dit is net zoals midden in een seizoen bv. gaan zeggen dat engines nog maar 15000 rpm mogen draaien. Zulke fundamentele veranderingen zijn niet op te vangen en het verknalt maanden ontwikkelingstijd, waarbij het harde werk van het ene team teniet wordt gedaan en een ander team dat zijn geld aan bv. aerodynamica heeft uitgegeven er gratis op vooruit gaat.
Die slijtage is het grootste probleem niet maar de invloed op de aero welquote:Op woensdag 15 mei 2013 09:34 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Je kunt ook zeggen dat Lotus en Ferrari tot nu toe hebben geprofiteerd van de fouten van Pirelli. Want het was niet de bedoeling van Pirelli dat de banden zo kort zouden meegaan en we zo belachelijk veel pitstops zouden hebben.
Waarom zou die fout dan niet hersteld mogen worden?
twitter:ScarbsF1 twitterde op dinsdag 14-05-2013 om 23:41:13F1 is a Formula i.e. Tech & Sporting Regs, they get published, you design a car accordingly, If its slow its the team's issue, not the regs reageer retweet
Ik neem aan dat dat intern wel bekend is maar hoe dan ook dit staat er toch ookquote:Op woensdag 15 mei 2013 11:17 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dat betekent natuurlijk helemaal niets als je niet weet wat er allemaal wel en niet beschreven is in de "tyre specifications" door de FIA.
quote:the specification of the tyres will not be changed during the Championship season without the agreement of all competing teams
Uiteraard is dat intern bekendquote:Op woensdag 15 mei 2013 13:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat intern wel bekend is maar hoe dan ook dit staat er toch ook
[..]
Dat lijkt me dus nietquote:Op woensdag 15 mei 2013 14:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Uiteraard is dat intern bekend. Maar ik vraag me af wat de FIA precies aan bandenspecificaties vast stelt. Dat zullen niet alle details zijn, daar gaat Pirelli over. Het kan dus ook best zo zijn dat Pirelli de banden verandert zonder dat de FIA bandenspecificaties veranderd hoeven te worden.
http://www.formula1.com/i(...)ations/8712/fia.htmlquote:12.6 Specification of tyres :
12.6.1 An intermediate tyre is one which has been designed for use on a wet or damp track.
All intermediate tyres must, when new, have a contact area which does not exceed 280cm² when fitted to the front of the car and 440cm² when fitted to the rear. Contact areas will be measured over any square section of the tyre which is normal to and symmetrical about the tyre centre line and which measures 200mm x 200mm when fitted to the front of the car and 250mm x 250mm when fitted to the rear. For the purposes of establishing conformity, void areas which are less than 2.5mm in depth will be deemed to be contact areas.
12.6.2 A wet-weather tyre is one which has been designed for use on a wet track.
All wet-weather tyres must, when new, have a contact area which does not exceed 240cm² when fitted to the front of the car and 375cm² when fitted to the rear. Contact areas will be measured over any square section of the tyre which is normal to and symmetrical about the tyre centre line and which measures 200mm x 200mm when fitted to the front of the car and 250mm x 250mm when fitted to the rear. For the purposes of establishing conformity, void areas which are less than 5.0mm in depth will be deemed to be contact areas.
12.6.3 Tyre specifications will be determined by the FIA no later than 1 September of the previous season. Once determined in this way, the specification of the tyres will not be changed during the Championship season without the agreement of all competing teams.
Zoals ik het begrijp worden door Pirelli in september van ieder jaar de banden op schaal geleverd voor tests, die specificaties zullen vastliggen voor 2013 en daar kan dan zonder toestemming van alle teams niet van worden afgeweken volgens die regel 12.6.3.quote:Op woensdag 15 mei 2013 14:17 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Nou, alsjeblieft, die regel 12.6.3 in context:
[..]
http://www.formula1.com/i(...)ations/8712/fia.html
Ik hoor graag hoe die van toepassing is op de huidige situatie.
quote:For windtunnel testing, Pirelli supplies 60 per cent scale tyres, which accurately reflect the deformation of the tyre.
Teams should be able to revert to the 2012 windtunnel tyres for aero testing.
Because of the change, teams will need to produce new versions of wings, endplates, floors and brake ducts.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/107432quote:Pirelli's decision to change its tyres from the Canadian Grand Prix onwards will potentially have a far-reaching effect.
Tyres are an integral part of the car's design, affecting the aerodynamics and the suspension.
With changes to the construction moving back towards the 2012 tyre specification, married to the current compounds, teams will be heading back to their computer screens to re-optimise their cars around the modified tyres.
AERODYNAMICS
Tyres have a big impact on the airflow around the car, not only because of their size but also because of the sidewall profile and the way it deforms.
Traditionally, the impact has been more critical around the front tyres, as with the front wing in close proximity to the tyre, small changes in this area have a compound effect downstream.
Opinion: who is to blame for the 'state' F1 is in?
But with the increased importance of air and exhaust flow around the rear tyres in the current generation of grand prix cars, there will also be implications for the rear end.
For windtunnel testing, Pirelli supplies 60 per cent scale tyres, which accurately reflect the deformation of the tyre.
Teams should be able to revert to the 2012 windtunnel tyres for aero testing.
Because of the change, teams will need to produce new versions of wings, endplates, floors and brake ducts.
SUSPENSION
The change to the tyre construction will impact the suspension.
Teams are provided with Pacejka models of the physical properties of the tyres by Pirelli, allowing their accurate representation in simulations.
As with the windtunnel tyres, it will be a case of reverting to known 2012 tyre data.
From this base, teams can look at revising their spring, damper and linking rates to account for the difference between the new and old construction.
Additionally, the suspension geometry will need revising to get the camber gains and the roll-centre location that work with the older tyres.
This requires revised suspension elements at the front and rear, necessitating new patterns, moulds and wishbones to be made, which is a significant investment mid-season.
Teams are faced with a large, but not insurmountable, challenge to adapt to the new tyres given the experience gained last year.
But it is a drain on resources for teams already stretched to develop new cars for the 2014 regulations.
The combination of the old tyre construction and new compounds will also be untested by teams going into the Canadian GP, which is quickly followed by some punishing, fast-flowing European tracks with unpredictable weather.
So any steps to stabilise the racing with these tyres could be offset by the effort required to adapt to them.
Moest de F1 niet juist goedkoper worden?quote:Because of the change, teams will need to produce new versions of wings, endplates, floors and brake ducts.
Voor Red Bull wel, stikt hun het dat de Mac, Ferrari's, Lotussen opnieuw ontworpen moeten worden....quote:Op woensdag 15 mei 2013 14:53 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Moest de F1 niet juist goedkoper worden?
Graagquote:Op woensdag 15 mei 2013 17:07 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Moet ik nou echt een compilatie gaan maken van alle andere mensen van andere teams die klaagden over de banden? Het is echt niet alleen Red Bull.
Nou ja, veel rook. Die jatten natuurlijk ook maar elkaars nieuws allemaalquote:Op woensdag 15 mei 2013 19:45 schreef vosss het volgende:
Waar rook is is vuur en nu is er wel erg veel rook.
Mooi dat ze terugkomen
Ik geloof het pas wanneer McLaren én Honda het nieuws bevestigd hebben. Zo af en toe claimt een site dat Honda heus wel weer terugkomt in de Formule 1 en wel bij McLaren (Williams, ook voormalig partner, wordt haast nooit genoemd). Hetzelfde heb je bij het bericht dat Volkswagen overweegt om de Formule 1 in te stappen. In het geval van Honda is het iets geloofwaardiger, maar ik geloof er nog steeds geen snars vanquote:Op woensdag 15 mei 2013 19:45 schreef vosss het volgende:
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=49594
http://www.gppits.net/nieuws/mclaren_-_honda/
http://www.formule1.nl/ni(...)rug-in-de-formule-1/
http://www.f1today.net/nl(...)ack-in-formule-1-aan
http://www.autosportweb.nl/lees.php?id=345
http://www.gpupdate.net/n(...)rug-in-de-formule-1/
Waar rook is is vuur en nu is er wel erg veel rook.
Mooi dat ze terugkomen
9 uur onze tijd zou dat moeten zijn dustwitter:f1enigma twitterde op donderdag 16-05-2013 om 08:31:56If all goes according to plan Honda will announce their return to F1 on the internet in 30mins. reageer retweet
Nee, Sauber of Lotus volgens de geruchten.quote:Op donderdag 16 mei 2013 09:28 schreef Tarado het volgende:
Wel benieuwd wie het 2e team wordt, Williams?
[ afbeelding ]
Als je dat zou willenquote:Op woensdag 15 mei 2013 17:07 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Moet ik nou echt een compilatie gaan maken van alle andere mensen van andere teams die klaagden over de banden? Het is echt niet alleen Red Bull.
Jawel, maar dat hield veel websites niet tegen om elk jaar wel een keer te beweren dat VW zou overwegen om de F1 in te stappenquote:Op donderdag 16 mei 2013 00:31 schreef JohnB52 het volgende:
Volkswagen heeft t toch altijd ontkend?
Die hebben Audi al in de le mans series rijden.
Had het wel het mooiste gevonden als Williams met Honda ging rijden, maar waarschijnlijk gaan die met Mercedes rijden. Ook geen slecht voorteken, motoren zijn goed, maar enige nadeel is dat Mercedes altijd een leverancier is geweest die binnen no-time kan beslissen om er het jaar van aankondiging mee te stoppen als resultaten tegen vallen. Idem-dito voor Renault trouwens.quote:Op donderdag 16 mei 2013 09:28 schreef Tarado het volgende:
Wel benieuwd wie het 2e team wordt, Williams?
[ afbeelding ]
Het zit hem vooral in de prijsverschillen geloof ik, Mercedes is de duurste, dat is ook 1 van de redenen dat McLaren naar alternatieven ging kijken, die "krijgen" de motoren van Honda, dat scheelt toch gauw een miljoen of 30quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:31 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Had het wel het mooiste gevonden als Williams met Honda ging rijden, maar waarschijnlijk gaan die met Mercedes rijden. Ook geen slecht voorteken, motoren zijn goed, maar enige nadeel is dat Mercedes altijd een leverancier is geweest die binnen no-time kan beslissen om er het jaar van aankondiging mee te stoppen als resultaten tegen vallen. Idem-dito voor Renault trouwens.
En Suaber die voor Honda motoren verkiest boven Ferrari ? Moet het zien gebeuren, maar wel erg opmerkelijk als dat realiteit de word
twitter:andrewbensonf1 twitterde op donderdag 16-05-2013 om 12:45:09Gary Anderson questions the need for and reasons behind Pirelli's decision to change its F1 tyres http://t.co/kFOtsCW25v reageer retweet
Goed punt inderdaad !quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:35 schreef Peterselieman het volgende:
dat Sauber minder met Ferrari heeft valt wel te verklaren. Peter Sauber is er weg en het team heeft wat een nieuwe richting ingeslagen. Vroeger werden er onderling wel coureurs uitgewisseld, maar het is een teken dat Perez voor McLaren heeft gekozen.
Nu Carlos Slim zowel Sauber als McLaren steunt is het logischer geworden om meer met dat team in zee te gaan. Het gebruiken van dezelfde motoren kan een volgende stap in dat proces zijn.
ik hoop dat Pirelli alleen de achterbanden aanpakt. Denk dat dit het meest eerlijk is na de optie om de huidige superzacht weg te gooien en een nieuwe harde band te introduceren, waarna de huidige compounds een range opschuiven.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:48 schreef Tarado het volgende:
twitter:andrewbensonf1 twitterde op donderdag 16-05-2013 om 12:45:09Gary Anderson questions the need for and reasons behind Pirelli's decision to change its F1 tyres http://t.co/kFOtsCW25v reageer retweet
Inderdaad lijkt me ook de beste tussenoplossing al vind ik die oplossing van Anderson eigenlijk nog beter, gewoon 1 hardere compound erbij en de allerzachtste niet meer gebruikenquote:Op donderdag 16 mei 2013 13:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik hoop dat Pirelli alleen de achterbanden aanpakt. Denk dat dit het meest eerlijk is na de optie om de huidige superzacht weg te gooien en een nieuwe harde band te introduceren, waarna de huidige compounds een range opschuiven.
Die onderste wordt het sowieso niet. Vodafone is na dit jaar weg bij McLaren.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:55 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Goed punt inderdaad !
Jenson had net ook al een plaatje gepost van mogelijke oranje McLaren in 2015![]()
[ afbeelding ]
Of toch deze ?
[ afbeelding ]
Gaat shell ook McLaren sponsoren ? En mobil 1 dan ?
klopt. Het enige dat er voor pleit om bij alle compounds de achterbanden aan te pakken zijn de lekke banden die tijdens de afgelopen weekenden er geweest zijn. Dat waren er behoorlijk veel.quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Inderdaad lijkt me ook de beste tussenoplossing al vind ik die oplossing van Anderson eigenlijk nog beter, gewoon 1 hardere compound erbij en de allerzachtste niet meer gebruiken
Shell zit toch nog bij Ferrari?quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die onderste wordt het sowieso niet. Vodafone is na dit jaar weg bij McLaren.
met DLR aan het stuurquote:Op donderdag 16 mei 2013 13:54 schreef Schunckelstar het volgende:
Die bovenste is mooi
Ik hoop op eindelijk weer een oranje mclaren
Volgens mij hebben ze een paar jaar terug nov wel getest in het oranje
onder de naam skoda zou de VW groep het overwegen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:23 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Krijg nou tieten, McLaren-Honda blijkt dit keer gewoon te kloppen
[..]
Jawel, maar dat hield veel websites niet tegen om elk jaar wel een keer te beweren dat VW zou overwegen om de F1 in te stappen
De enige sport waar VW Skoda in zou stoppen is rally. (Zaten ze vroeger ook). Maar VW heeft besloten dat hun Polo het maar moet doen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:09 schreef Toekito het volgende:
[..]
onder de naam skoda zou de VW groep het overwegen.
Tenminste iemand die met valide argumenten komt, i.p.v. het "Pirelli banden zuigen!!1" zanikvolk.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:48 schreef Tarado het volgende:
twitter:andrewbensonf1 twitterde op donderdag 16-05-2013 om 12:45:09Gary Anderson questions the need for and reasons behind Pirelli's decision to change its F1 tyres http://t.co/kFOtsCW25v reageer retweet
Daarvoor toch ook al, toen nog met hakkinen en DCquote:Op donderdag 16 mei 2013 13:54 schreef Schunckelstar het volgende:
Die bovenste is mooi
Ik hoop op eindelijk weer een oranje mclaren
Volgens mij hebben ze een paar jaar terug nov wel getest in het oranje
De MP4-13 is dat.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 08:48 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Daarvoor toch ook al, toen nog met hakkinen en DC
http://m.flickr.com/#/photos/ross_harding/5857733857/
Deze bedoel je:quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:54 schreef Schunckelstar het volgende:
Die bovenste is mooi
Ik hoop op eindelijk weer een oranje mclaren
Volgens mij hebben ze een paar jaar terug nov wel getest in het oranje
Ik vond alleen de arrows wel mooiquote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oranje F1 auto's zijn niet mooi, die hebben echt een grote nood aan een andere kleur.
Mja, stuk mooier dan de zepter arrows waar hill zn rondjes in reed. Maar daar was het oranje niet zo overheersend.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:47 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik vond alleen de arrows wel mooi
[ afbeelding ]
Die vond ik erg mooi, ja. (vooral voor de DHL sponsorship in 97-00) Maar de Lambo-Modena 1991 en de Camel Lotus en Camel Benetton staan ook hoog in mijn lijstje.quote:
Volgens mij bedoel je de Larrousse Lambo, want als ik het goed heb was de Modena blauw.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die vond ik erg mooi, ja. (vooral voor de DHL sponsorship in 97-00) Maar de Lambo-Modena 1991 en de Camel Lotus en Camel Benetton staan ook hoog in mijn lijstje.
Ja Modena was donkerblauw, maar wel tegen het zwarte aan. Vooral mooi toen er bijna geen sponsors op stonden.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens mij bedoel je de Larrousse Lambo, want als ik het goed heb was de Modena blauw.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die vond ik erg mooi, ja. (vooral voor de DHL sponsorship in 97-00) Maar de Lambo-Modena 1991 en de Camel Lotus en Camel Benetton staan ook hoog in mijn lijstje.
Deze dus:quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja Modena was donkerblauw, maar wel tegen het zwarte aan. Vooral mooi toen er bijna geen sponsors op stonden.
Larousse Lambo vind ik ook wel een mooi ding ja.
Sinds 2004 is het niet veel meer nee.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:51 schreef vosss het volgende:
Ik denk dat we gerust kunnen stellen dat F1 auto's er door de jaren alleen maar lelijker op geworden zijn
Vorig jaar was het dieptepunt echt wel bereikt inderdaad met die rare neuzenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:51 schreef vosss het volgende:
Ik denk dat we gerust kunnen stellen dat F1 auto's er door de jaren alleen maar lelijker op geworden zijn
Ja dat dus. 2009 verandering was ook niet mooi maar wel een 'verbetering'.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:54 schreef vosss het volgende:
De lelijkste voorvleugels vond ik die wat zo omhoog liepen links en rechts.
[ afbeelding ]
dat vond ik wel meevallen. Erger vond ik de vleugels die links en rechts op de bolides opdoken, zoals de x-wings en als dieptepunt een extra vleugel bovenop de voorvleugel. Deze laatste is gelukkig uit het oogpunt van veiligheid direct verbodenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:54 schreef vosss het volgende:
De lelijkste voorvleugels vond ik die wat zo omhoog liepen links en rechts.
[ afbeelding ]
Monaco 2001quote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:30 schreef vosss het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was inderdaad het dieptepunt
HHF de lulquote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:34 schreef nils7 het volgende:
Vosss heb je die mooie foto gezien van HHF op de vorige pagina?
Bernoldi en Coulthardquote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:36 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Monaco 2001![]()
God wat baalde ik dat wij donderdags niet zijn gaan kijken ipv de vrijdag. Anders had ik de rijdende bijzettafel nog live kunnen zien. Maar daarintegen wel veel actie op het circuit wat betreft technische keuringen, heb nog even de Jordan mee helpen duwen naar de FIA keuring.
En zondags vooral genoten van Bernoldi vs CoulthardDe Arrows in Orange kleuren is wat mij betreft één van de meest geslaagde kleurcombi's ooit !
Die fietsbanden vind ik dan toch de afknapper van de auto's uit die periodequote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:38 schreef nils7 het volgende:
Deze vind ik uit de "sigaar" periode wel mooi
[ afbeelding ]
Heb jij zulke brede banden op je fiets?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die fietsbanden vind ik dan toch de afknapper van de auto's uit die periode
Terecht.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:49 schreef Peterselieman het volgende:
Ferrari heeft zich eens flink in de bandenklucht gemengd via de column The Horse Whisperer. Daarin worden nooit namen genoemd, maar uit alles blijkt dat ze Red Bull Racing een flinke veeg uit de pan geven
Ferrari woedend over bandenklucht
Een lulverhaal natuurlijk. Niemand stoort zich aan het aantal pitstops op zich, maar aan het feit dat ze de hele race banden aan het sparen zijn, of het optimum dan bij 5 of bij 3 stints ligt maakt daarvoor weinig uit.quote:[url] Ferrari woedend over bandenklucht[/url]
Als excuus inderdaad, want de echte reden zou wel eens het loslaten van het loopvlak kunnen zijn wat geen goede reclame is voor Pirelli en niet goed voor de veiligheid.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:14 schreef Peterselieman het volgende:
het aantal stops wordt nu door Pirelli gebruikt als excuus om de banden aan te passen.
Als je als coureur de hele race de banden moet sparen dan doe je iets fout. Dat hadden Ferrari en Lotus goed begrepen, terwijl Red Bull de plank volledig missloeg
jup, maar ik denk dat als er een nieuwe harde compound gekomen was en de rest een compound opschoof dat de problemen al grotendeels over waren geweestquote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als excuus inderdaad, want de echte reden zou wel eens het loslaten van het loopvlak kunnen zijn wat geen goede reclame is voor Pirelli en niet goed voor de veiligheid.
Het lijkt me dat Ferrari en Lotus bij een hoger tempo de banden nog sparen, dat lijkt me wat anders dan dat ze niet hoeven sparen.quote:het aantal stops wordt nu door Pirelli gebruikt als excuus om de banden aan te passen.
Als je als coureur de hele race de banden moet sparen dan doe je iets fout. Dat hadden Ferrari en Lotus goed begrepen, terwijl Red Bull de plank volledig missloeg
Ferrari was dus blijkbaar geen banden aan het sparen en heeft gekozen voor een 4-stop strategie. Het kan dus welquote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een lulverhaal natuurlijk. Niemand stoort zich aan het aantal pitstops op zich, maar aan het feit dat ze de hele race banden aan het sparen zijn, of het optimum dan bij 5 of bij 3 stints ligt maakt daarvoor weinig uit.
Dat klopt natuurlijk, maar dat wisten de andere teams dus ook sinds vorig jaar. Nu worden de teams die daar naar ontworpen hebben dus gestraft omdat een paar andere teams een beetje huilie doen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het lijkt me dat Ferrari en Lotus bij een hoger tempo de banden nog sparen, dat lijkt me wat anders dan dat ze niet hoeven sparen.
Het is ook niet iets van dit jaar. Dat falling of the cliff was er vorig jaar ook al. Die cliff is wat anders dan gewoon slijtage waarbij je banden op een gegeven moment minder worden na een zekere belasting, als je een paar rondjes op de limiet doet zijn ze in een keer helemaal af. Het is geen lineair verval, je moet ruim onder de limiet blijven om ze niet meteen de vernieling in te draaien.
Hoezo zijn zij geen banden aan het sparen dan? Zij hebben een hoger tempo gevonden waarop de banden niet van de cliff afgaan, en daar verdienen ze de credits voor, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat die karakteristiek van het slijten weg is uit die banden.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:19 schreef kepler het volgende:
[..]
Ferrari was dus blijkbaar geen banden aan het sparen en heeft gekozen voor een 4-stop strategie. Het kan dus wel
Maar is dat niet wat je altijd hebt? Of je krijgt banden die een hele race mee gaan, zonder veel te slijten. Maar ze zijn dan waarschijnlijk wel een flink aantal seconden per rondje langzamer.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo zijn zij geen banden aan het sparen dan? Zij hebben een hoger tempo gevonden waarop de banden niet van de cliff afgaan, en daar verdienen ze de credits voor, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat die karakteristiek van het slijten weg is uit die banden.
Nee, dan wordt er weer meer ingehaald in de pits dan op de baan, net zoals voor 2010.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als we geen bandenslijtage willen moet je de tankstops invoeren.
Ik ben ook geen voorstander.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, dan wordt er weer meer ingehaald in de pits dan op de baan, net zoals voor 2010.
Als ik Pirelli mag geloven willen ze alleen voorkomen dat de achterbanden zoveel slijtage hebben dat het loopvlak loslaat.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup, maar ik denk dat als er een nieuwe harde compound gekomen was en de rest een compound opschoof dat de problemen al grotendeels over waren geweest
quote:TYRE CHANGES WILL BE MINIMAL
Hembery was aware of the teams' concerns about the changes, but told AUTOSPORT on Friday that any opposition would likely die down when it becomes clear how small the modifications will be.
Stefano Domenicali and Paul Hembery"It has been amusing reading comments from some people suggesting that these changes are going to change the course of the world championship," he told AUTOSPORT. "That will not happen.
"Let's wait and see exactly what changes we will be making, but we are doing everything we can to minimise what will be different."
"Let's wait and see exactly what changes we will be making, but we are doing everything we can to minimise what will be different."
Hembery hopes that once teams understand the minor nature of the tweaks, which will be aimed solely at stopping the rear delaminations and in ensuring there are no more four-stop races - then the suggestions of breaching Article 12.6.3 will be dropped.
Hopelijk met net zo veel invloed als de vorige aanpassingen. In dat geval is dit goed nieuws.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als ik Pirelli mag geloven willen ze alleen voorkomen dat de achterbanden zoveel slijtage hebben dat het loopvlak loslaat.
[..]
Mooiquote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als ik Pirelli mag geloven willen ze alleen voorkomen dat de achterbanden zoveel slijtage hebben dat het loopvlak loslaat.
[..]
daar teken ik voorquote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:52 schreef Breaker.Faker het volgende:
Oranje Mclaren met Jenson Button en Robin Frijns
FIA bevestigt datquote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als ik Pirelli mag geloven willen ze alleen voorkomen dat de achterbanden zoveel slijtage hebben dat het loopvlak loslaat.
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/107487quote:Pirelli's planned mid-season Formula 1 tyre tweaks are set to be much smaller than originally anticipated after the FIA ruled that changes will only be allowed on safety grounds.
Sources have revealed that the governing body has told Pirelli that it is happy to accept - and is indeed keen for - alterations necessary to prevent a repeat of the rear tyre delaminations that have struck at the last few events.
But, in a blow to outfits like Red Bull hoping further tweaks would help them overcome tyre difficulties they have faced, the FIA has made it clear it will not tolerate further changes aimed at reducing the number of pitstops or decreasing degradation.
Sorting out the issue must also not lead to a change of specification back to the 2012 tyres, as some had suggested could happen.
Instead, Pirelli has been instructed to solve the matter by modifying the current specification of tyres. It is now close to finalising tweaks in this direction.
The FIA is basing its stance on Article 12.6.3 of the technical regulations, which has also been cited by teams to Pirelli amid questions about the legality of a bid to change the specification.
The rule states: "Tyre specifications will be determined by the FIA no later than 1 September of the previous season. Once determined in this way, the specification of the tyres will not be changed during the championship season without the agreement of all competing teams."
Although another clause in the regulations says that changes can be introduced if the tyres are deemed by the tyre supplier and technical delegate as 'technically unsuitable', the FIA does not believe that the current high degrading nature of the tyres that sometimes requires four stop races falls under that banner.
An FIA source told AUTOSPORT: "Discussions between the FIA and Pirelli are ongoing regarding the tyre failures and making changes to prevent them happening again. These talks do not involve the subject of degradation or the number of pitstops."
CHANGES NOW SET TO BE MINOR
Pirelli has not yet settled on what changes it is making to the tyres, but its motorsport director Paul Hembery suggested on Friday that revisions were likely to be small.
"Let's wait and see exactly what changes we will be making, but we are doing everything we can to minimise what will be different," he told AUTOSPORT.
The stance from the FIA, allied to Hembery's suggestion, looks likely to be good news for outfits like Lotus, Ferrari and Force India that had been concerned a wholesale change of tyres could hurt the advantage they currently have.
Lotus boss Eric Boullier aired his frustration earlier this week at Pirelli planning mid-season changes, but expressed his hope that any tweaks would be minor.
"That there are changes to come can be seen as somewhat frustrating, and I hope they are not too extreme," he said. "It's clear that Pirelli have found themselves in a difficult situation and under pressure from different quarters."
Klopt, en daar is ook niks mis mee, maar deze banden zitten volgens mij iets anders in elkaar. Het is niet zo dat als je ze even zwaarder belast ze sneller slijten en je dus of een paar rondjes later ze moet sparen of eerder naar binnen moet, als je ze in het begin zwaar belast dan zijn ze meteen op. De grip wordt niet een beetje minder, de grip wordt dramatisch minder en dan heeft sparen daarna geen zin meer.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:29 schreef kepler het volgende:
[..]
Maar is dat niet wat je altijd hebt? Of je krijgt banden die een hele race mee gaan, zonder veel te slijten. Maar ze zijn dan waarschijnlijk wel een flink aantal seconden per rondje langzamer.
Of je krijgt snelle banden, maar die slijten wel snel en zul je dus moeten wisselen (en dan zit je in dezelfde situatie als nu)
wat is daar te doen dan?quote:Op zondag 19 mei 2013 14:08 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Over 2 uurtjes vliegt Schumacher over de Nordschleife
Schumacher gaat een rondje over de Nordschleife doen.quote:
Het is gratis online te volgen via de Duiste Sport 1, maar alleen voor Duitsers. Dus moet je even een Duitse proxy regelen.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Schumacher gaat een rondje over de Nordschleife doen.
Vergelijkbaar wat Heidi destijds ook deed lijkt me.
Is dat online ergens live te volgen toevallig?
Thanks!quote:Op zondag 19 mei 2013 18:39 schreef Wombcat het volgende:
Vanavond 20:00 BBC2 een docu over Jacky Stewart
Ah, het begin was al wat pittiger.quote:
inderdaad, doe het dan nietquote:Op maandag 20 mei 2013 11:31 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Michael.Schumacher.Drive.F1.Car.On Nurburgring.Nordschleife.Sport1.MPEG-2.German
Slakkengangetje
Dit heeft niks met het testverbod te maken aangezien het een auto van 2011 was.quote:
Dat maakt niet uit voor de beoordeling of het een test is (zie 22.1), maar denk bij nader inzien wel dat je gelijk hebt betreffende dat het niks met de snelheid de maken had en dat die info (van RLM) foutief was.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:48 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Dit heeft niks met het testverbod te maken aangezien het een auto van 2011 was.
twitter:f1enigma twitterde op woensdag 22-05-2013 om 08:10:21Kimi told to Autosprint that he has two options for 2014 but he will decide at the correct moment reageer retweet
RBR en Lotusquote:Op woensdag 22 mei 2013 08:36 schreef Tarado het volgende:
twitter:f1enigma twitterde op woensdag 22-05-2013 om 08:10:21Kimi told to Autosprint that he has two options for 2014 but he will decide at the correct moment reageer retweet
Hopelijk gaat ie naar red bull, en rijdt ie die misselijke pruus helemaal zoekquote:
Hij kan beter bij Lotus blijven inderdaadquote:Op woensdag 22 mei 2013 09:07 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Hopelijk gaat ie naar red bull, en rijdt ie die misselijke pruus helemaal zoek
Al lijkt lotus me meer een team wat bij hem past
Dat dus. Aan de andere kant lijkt het me wel ook leuk om te zien hoe hij Vettel om zn oren rijdt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 09:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij kan beter bij Lotus blijven inderdaad
Niks ten nadele van Kimi maar Lotus behoort nu wel tot de topauto'squote:Op woensdag 22 mei 2013 13:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat dus. Aan de andere kant lijkt het me wel ook leuk om te zien hoe hij Vettel om zn oren rijdt.
Maargoed, Weltschmerz zal het daar wel niet mee eens zijn, want Kimi is natuurlijk een hele middelmatige coureur. Die toevallig al god weet hoeveel wedstrijden aan een stuk in de punten aan het rijden is (20+ inmiddel geloof ik?). En tweede in het kamioenschap staat. Middelmatigheid ten top. En dat met een Lotus die verre van de beste auto van het veld is.
Nouja Red Bull en Ferrari staan er voor. 3de op de grid. Dus eigenlijk zou hij 5de of 6de moeten staanquote:Op woensdag 22 mei 2013 13:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niks ten nadele van Kimi maar Lotus behoort nu wel tot de topauto's
Hij kon Massa niet eens om zijn oren rijden dus dan wordt Vettel een lastig verhaal. Als RBR Vettel wil prikkelen en het wk constructeurs wil winnen kunnen ze beter een iets snellere coureur nemen lijkt me.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat dus. Aan de andere kant lijkt het me wel ook leuk om te zien hoe hij Vettel om zn oren rijdt.
Een stukje beter dan de Ferrari in ieder geval. Als ze even goed waren zou hij immers weer duels met Massa uitvechten.quote:Maargoed, Weltschmerz zal het daar wel niet mee eens zijn, want Kimi is natuurlijk een hele middelmatige coureur. Die toevallig al god weet hoeveel wedstrijden aan een stuk in de punten aan het rijden is (20+ inmiddel geloof ik?). En tweede in het kamioenschap staat. Middelmatigheid ten top. En dat met een Lotus die verre van de beste auto van het veld is.
Resultaten behaald in het verleden ...quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij kon Massa niet eens om zijn oren rijden dus dan wordt Vettel een lastig verhaal. Als RBR Vettel wil prikkelen en het wk constructeurs wil winnen kunnen ze beter een iets snellere coureur nemen lijkt me.
[..]
Een stukje beter dan de Ferrari in ieder geval. Als ze even goed waren zou hij immers weer duels met Massa uitvechten.
....geven inzicht in het heden. Maar dat zal niet aan iedereen besteed zijn. Ik neem aan dat Voss destijds de overtuiging was toegedaan dat Raikkonen Massa wel even om de oren zou rijden, maar tot nieuwe inzichten komen op basis van nieuwe feiten is niet iedereen gegeven.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Resultaten behaald in het verleden ...
kimi rijd vaak de snelste ronde van de race, hij doet het erg goed als oude zuiplap, hij gaat gewoon kroegentochten houden met vettel, eens kijken hoe goed vettel nog rijdt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij kon Massa niet eens om zijn oren rijden dus dan wordt Vettel een lastig verhaal. Als RBR Vettel wil prikkelen en het wk constructeurs wil winnen kunnen ze beter een iets snellere coureur nemen lijkt me.
twitter:adam_s_parr twitterde op woensdag 22-05-2013 om 21:48:53Very honoured to be followed by and following @McLarenF1. reageer retweet
Hij heeft niet zoveel te vrezen van Webber, Massa en Grosjean dus als Kimi niet op het podium staat heeft hij slecht gepresteerd.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja Red Bull en Ferrari staan er voor. 3de op de grid. Dus eigenlijk zou hij 5de of 6de moeten staan
Zelfs ik wordt gevolgdquote:Op woensdag 22 mei 2013 23:29 schreef Peterselieman het volgende:
open sollicitatie?twitter:adam_s_parr twitterde op woensdag 22-05-2013 om 21:48:53Very honoured to be followed by and following @McLarenF1. reageer retweet
Ah zo word ik op Twitter ook gevolgd door half racend Nederland incluis Tom Coronel en Olav Mol ondanks dat ik al maanden niks meer erop heb gezet....quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:29 schreef Peterselieman het volgende:
open sollicitatie?twitter:adam_s_parr twitterde op woensdag 22-05-2013 om 21:48:53Very honoured to be followed by and following @McLarenF1. reageer retweet
klopt, maar ik denk dat we Adam Parr over een tijdje wel weer in de Formule 1 terug gaan zienquote:Op donderdag 23 mei 2013 09:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zelfs ik wordt gevolgddus dat zegt weinig
Ja hier ook. Een hele vloot aan Nederlandse autocoureurs en teams die mij volgen en een aantal buitenlandse volgers in de autosport. Denk dat mijn hele lijst aan volgers voor meer dan 80% bestaat uit Autosport gerelateerde Tweepjes.quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ah zo word ik op Twitter ook gevolgd door half racend Nederland incluis Tom Coronel en Olav Mol ondanks dat ik al maanden niks meer erop heb gezet....
Het wachten is op het eerste F1team
Ik denk dat ik maar weer eens ga twitteren
Is er iemand die het momenteel beter doet dan?quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:32 schreef Nober het volgende:
Overigens 22 races in de punten maar of dat nou zo'n prestatie is aangezien de eerste 10 punten krijgen.
Alonso had een reeks van 23 races in de punten en toen begon de Belgische GP van 2012.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Is er iemand die het momenteel beter doet dan?
Toro Rosso met Renaultquote:Op donderdag 23 mei 2013 12:19 schreef Fiorano het volgende:
Marussia volgend jaar met Ferrari motoren.
Vaak eerder toch een kwestie van telaat remmen?quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:53 schreef vosss het volgende:
vd Garde 1000 euro boete, speeding in the pitlane.
75km/u.
Waarom is het zo lastig om die pitlimiter fatsoenlijk af te stellen lijkt het wel? Bijna elke GP is er wel iemand die te hard gaat in de pit.
niet indrukken gebeurd ook vaak.quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:55 schreef franklop het volgende:
[..]
Vaak eerder toch een kwestie van telaat remmen?
Williams met Mercedesquote:
Ja zonder dat was ie WK geweest....quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:01 schreef Nober het volgende:
[..]
Alonso had een reeks van 23 races in de punten en toen begon de Belgische GP van 2012.
IB4 de discussie over hoeveel schijtmazzel Vettel gehad heeft bij het behalen van zn titel vorig jaarquote:
Nee da's geen discussie want Vettel is Duitser und die Deutsche Leute haben immer das Gluck!quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:24 schreef vosss het volgende:
[..]
IB4 de discussie over hoeveel schijtmazzel Vettel gehad heeft bij het behalen van zn titel vorig jaar
Behalve in 1999, toen ManUnited in blessuretijd won van Bayern.quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:43 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nee da's geen discussie want Vettel is Duitser und die Deutsche Leute haben immer das Gluck!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |