Geinig dat hij nog probeert te sturen.quote:
Thanks. Ik zal er aan denken wanneer ik aan het werk ben.quote:Op zaterdag 27 april 2013 10:57 schreef Sinister-D- het volgende:
Reminder: vanmiddag om 14.30 race1 van het WSR3.5 WK in Spanje
quote:Op zaterdag 27 april 2013 11:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Thanks. Ik zal er aan denken wanneer ik aan het werk ben.
T is toch ook wtcc dit weekend?quote:Op zaterdag 27 april 2013 10:57 schreef Sinister-D- het volgende:
Reminder: vanmiddag om 14.30 race1 van het WSR3.5 WK in Spanje
Idd, Slowakijequote:
Kwalificatie is live te zien op fiawtcc.comquote:Op zaterdag 27 april 2013 11:34 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Idd, Slowakije![]()
Zaterdag
12:00-12:30 - Tweede vrije training
15:30-15:50 - Eerste kwalificatie
15:55-16:05 - Tweede kwalificatie
zondag
08:45-09:00 - Warm up
14:50 - Race 1
15:50 - Race 2
Ik heb schijnbaar maar 1 kanaal voor geluid, nog mono ookquote:Op zaterdag 27 april 2013 14:38 schreef Boe-man het volgende:
Engelse commentaar werkt hier wel trouwens op Eurosport.
Wel in kleur?quote:Op zaterdag 27 april 2013 14:43 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik heb schijnbaar maar 1 kanaal voor geluid, nog mono ookAnaloog hč
Dat nog net ja. Maar ik denk eerder dat Telenet hier in België gewoonweg maar 1 kanaal op de kabel heeft zittenquote:
Breekt onder de druk.quote:
quote:Op zondag 28 april 2013 09:21 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.worldseriesbyr(...)nizingCommittee.aspx
Tsja zo kan t dus ook. We korten de boel maar in
quote:Op zaterdag 27 april 2013 17:01 schreef Sinister-D- het volgende:
SPT / [Divers] Junior Formule Klasses: De Races.
Dat sport1 dit jaar stopt kan je wel vergeten. 3 jarig contract.quote:Op zondag 28 april 2013 23:07 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik zat gisteren naar gp2 te kijken na afloop zei Allard dat er veel autosport te zien is op rtl7.
Ik kan daarom ook niet geloven dat rtl van de formule1 af wilde.
Zeker als er een Nederlander in de formule1 zit. Ik denk dat Sport1 heel graag de formule1 wou hebben en veel geld heeft gevraagd wat rtl niet kon beiden. Daar zijn de fans nu de dupe van. Ik hoop dat Sport1 stopt met de formule1 en zo volgend jaar weer naar rtl gaat. Of SBS6 die heeft nu ook de rechten voor 3 racen ik vraag me af waarom hier voor is gekozen.
Ik zelf heb er nooit een probleem gehad met Olav Mol gehad hij deed het altijd super.
Is dat echt zo? Mn gevoel zou zeggen dat dat wel eerder voorgekomen isquote:Caterham F1 Team schrijft geschiedenis met knap record
Uitgegeven door Daniël Brouwer 28 april 2013 10:12
Sinds de oprichting van het team in 2010, de eerste twee jaar uitkomend onder de naam Lotus Racing, is Caterham nog steeds op zoek naar hun eerste punten in de F1. Ook dit jaar is men naarstig op jacht naar hun eerste echte grote succes in de sport. Ondanks dat de snelheid van de huidige auto dit jaar nog de wensen overlaat, was er afgelopen zondag, dankzij de nieuwe updates, een flinke verbetering te zien. De groene bolides versloegen in Bahrein voor de eerste maal dit seizoen hun aartsrivaal Marussia en vestigden met twee auto’s aan de finish een nieuw record.
Afgelopen weekend was het de vijftiende opeenvolgende Grand Prix dat het achterhoedeteam met twee auto’s de zwart-wit geblokte vlag passeerde. Deze serie duurt sinds de Grand Prix van Duitsland in 2012 en droegen in totaal vier coureurs bij aan deze knappe reeks: Giedo van der Garde, Charles Pic, Vitaly Petrov en Heikki Kovalainen, waarbij de laatste in 2012 alle races eindigde, met uitzondering van de eerste. Onze debuteerde landgenoot wist eveneens zijn auto in de eerste vier races van het 2013-seizoen aan de finish te brengen. Voorheen stond het record op naam van Red Bull Racing, in een reeks van veertien races die zich uitstrekte van de Braziliaans Grand Prix 2010 tot aan de Belgische Grand Prix in 2011.
Met de betrouwbaarheid van team uit Leafield zit het dus wel snor. Het is nu enkel nog wachten op de eerste klinkklare punten tijdens een Formule 1-weekend. De Maleisische renstal heeft voor Spanje nog een grote update in de planning staan en zullen ze hiermee proberen de aansluiting met de middenmoot te vinden. Als ze de stijgende lijn, die ze met Charles Pic in Bahrein lieten zien, doorzetten kan het met een beetje geluk hier en daar wel eens tot hun allereerste punt leiden.
ik denk dat er na de proefperiode niet veel extra abonnees overblijvenquote:Op zondag 28 april 2013 23:18 schreef rubbereend het volgende:
Sport 1 moest wat, die raakten veel voetbal kwijt. En dan moet je trekkers hebben om abonees te trekken
Vroeger had je toch veel vaker races waar misschien wel 10 coureurs uitvielen? Sinds het invoeren van de houdbaarheid van motoren is dat veel minder geworden, evenals door het weghalen van de grindbakkenquote:Op maandag 29 april 2013 03:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Mn gevoel zou zeggen dat dat wel eerder voorgekomen is
Ja dat is waar. Jammer welquote:Op maandag 29 april 2013 08:01 schreef franklop het volgende:
[..]
Vroeger had je toch veel vaker races waar misschien wel 10 coureurs uitvielen? Sinds het invoeren van de houdbaarheid van motoren is dat veel minder geworden, evenals door het weghalen van de grindbakken
Ik heb mijn abbo al opgezegd. Ik ga weer gewoon BBC kijken of RTL+geluid van de skystreamquote:Op maandag 29 april 2013 06:36 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik denk dat er na de proefperiode niet veel extra abonnees overblijven
dan ben ik benieuwd wat er Sport 1 overblijft.quote:Op maandag 29 april 2013 06:36 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik denk dat er na de proefperiode niet veel extra abonnees overblijven
Dat klopt ze hebben een 3 jarige contract. Ik denk dat ze ook onderuit kunnen dat heeft BBC toen ook gedaan met de formule1.quote:Op zondag 28 april 2013 23:56 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Dat sport1 dit jaar stopt kan je wel vergeten. 3 jarig contract.
twitter:rubarrichello twitterde op woensdag 01-05-2013 om 15:22:09Saudades #Senna http://t.co/dOQsflnKNt reageer retweet
Long Beach 'mogelijk' terug?quote:
Long Beach toont interesse in Formule 1
Long Beach heeft bij Bernie Ecclestone geďnformeerd naar de mogelijkheden om weer een Grand Prix te organiseren. Zo heeft de 82-jarige Brit laten weten.
"Het zijn nog geen serieuze onderhandelingen, maar we hebben met Long Beach gesproken", vertelde Ecclestone aan het Amerikaanse ESPN. Sinds 1975 wordt er jaarlijks door de straten van de Californische stad geracet. Het eerste jaar was het evenement een ronde in het Amerikaanse Formule 5000-kampioenschap, maar het jaar op werd het een Formule 1-race die tot en met 1983 op de kalender zou blijven staan. Sinds 1984 wordt het stratencircuit aangedaan door de Champ Cars en IndyCars. Omdat het contract met laatstgenoemde raceklasse volgend jaar afloopt, zou de organisatie nu kijken of het een optie is om de Formule 1 terug te halen.
Sinds vorig jaar wordt er in Austin, Texas, weer een Grand Prix op Amerikaanse bodem verreden. Volgend jaar moet daar nog een race in New Jersey bij komen.
Die generatie is er toch al niet meer, door het vertrek van Schumacher? Tenzij je niet alleen de coureurs telt, maar ook de marshall in Australië 2001.quote:Op woensdag 1 mei 2013 14:47 schreef Bluurgh het volgende:
En gelukkig is dat de F1 tot nu toe bespaard gebleven, en hopelijk blijft dat ook zo. Maar hoe veilig ze de auto maken, een ongeluk zit in een klein hoekje. Binnenkort komt er voor het eerst in de historie van de Formule 1 een complete generatie aan die nog nooit een dodelijk ongeval in de F1 heeft meegemaakt. Daar mogen we blij mee zijn, maar hopelijk maakt ze dat niet te roekeloos..
Oud? Man mijn leven begint net goed en wel.quote:
De generatie van nu zat op dat moment niet in een Formule 1 auto, maar wel voor de tv, voor de radio, las de krant, hoorde het op het nieuws achteraf of kreeg het te horen van iemand of op een andere manier. Zelfs Gutiérrez, die op dat moment nog geen 3 jaar oud was is misschien wel voor de tv gezet en heeft het (onbewust) meegemaakt.quote:Op woensdag 1 mei 2013 17:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Die generatie is er toch al niet meer, door het vertrek van Schumacher? Tenzij je niet alleen de coureurs telt, maar ook de marshall in Australië 2001.
Ik hoop het niet deze race is leuk voor de indy cars ik denk niet voor de formule1 wagens.quote:Op woensdag 1 mei 2013 16:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
19 jaar alweer...
[..]
Long Beach 'mogelijk' terug?
4 april 1982: USA West (Long Beach)quote:Op woensdag 1 mei 2013 18:37 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Ik hoop het niet deze race is leuk voor de indy cars ik denk niet voor de formule1 wagens.
Laat Bernie de A1 Ring en San Marino maar terug halen. Jammer dat er steeds meer banen komen buiten Europa. 1 race is genoeg in Amerika ik snap nog steeds niet dat toen Duitsland en Italië geen 2 circuits mochten hebben en Amerika wel. Hebben we dadelijk 3 races in Amerika.
Als ik het me goed herinner zijn na Villeneuve ook nog Stefan Bellof (groter talent dan Senna?), Elio di Angelis en Michele Alboreto overleden. Volgens mij alleen di Angelis in een F1 auto, maar op zich hoorde de dood er nog wel gewoon bij.quote:Op woensdag 1 mei 2013 18:20 schreef Bluurgh het volgende:
Hiervoor was de langste periode tussen 2 dodelijke ongevallen tijdens een officiële race 12 jaar (1982 - 1994), weer daarvoor 4 jaar (1978 - 1982). Tussen 1954 en 1978 was het al bijna een uitzondering als er 1 geheel seizoen verreden kon worden zonder een dode. En als je daar testdagen bij opneemt dan is de langste periode voor 1994 zelfs maar 8 jaar.
Na Villeneuve was er nog Ricardo Paletti in 1982. Alboreto (2001) was al geen F1 coureur meer.quote:Op woensdag 1 mei 2013 19:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner zijn na Villeneuve ook nog Stefan Bellof (groter talent dan Senna?), Elio di Angelis en Michele Alboreto overleden. Volgens mij alleen di Angelis in een F1 auto, maar op zich hoorde de dood er nog wel gewoon bij.
Dat lied mogen ze op mijn begrafenis draaien.quote:
Klopt, fantastische coureur, maar Schumacher was natuurlijk ook een exceptioneel rijder. Kwam onlangs dit stukje over zijn kwalificatiesnelheid tegen toch iets waar Senna ook om bekend stond, best indrukwekkendquote:Op woensdag 1 mei 2013 22:50 schreef vosss het volgende:
Bij mij mogen ze draaien wat ze willen, ik ben er zelf niet meer bij dan. Maar ik zou het niet erg vinden als ze dat lied zouden draaien nee.
Nou deze Top Gear tribute nog maar even op de valreep van 1 mei en volgend jaar is het dan al weer 20 jaar geleden.
Niks op tv trouwens volgens mij. 26 mei geloof ik wel een of andere docu die we waarschijnlijk allemaal al gezien hebben. Ik gok zomaar dat volgend jaar er wel links en rechts wat docu's en programma's en tributes zijn.
Blijft eeuwig zonde dat ie stierf. Ik had graag gezien hoe het tussen Schumacher en hem verlopen was. Ik gok zomaar dat Schumacher dan minstens 2 titels minder gehad had.
quote:To give an idea of Michael Schumacher's incredible talent, in the 10 years from his first full season in 1992 to the end of the 2001 season before qualifying went into idiotic format, the average difference between him and his teammate was a massive 1.090s. The head to head qualifying battle between him and the only other person in the same car was a ridiculous 150-8 hammering over that same 10 year period. Schumacher's average grid spot was 2.7, his teammates 7.5.
Mooie leeftijd Vosss.quote:Op woensdag 1 mei 2013 17:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Oud? Man mijn leven begint net goed en wel.
Tot nu toe heb ik slechts de prologue doorlopen en dat was wel aardig. Hoofdstuk 1 zit ik nu middenin.
eind jaren '90 volgens mij.quote:Op donderdag 2 mei 2013 12:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Sinds wanneer rijden ze eigenlijk met 7 versnellingen? Ik was namelijk aan het kijken naar Spanje '94 en kwam tot de conclusie dat er maar 6 versnellingen moesten zijn als Schumi zo hard kon in z'n 5.
quote:Grand Prix van Australië - Doornbos
Grand Prix van Maleisië - Albers
Grand Prix van China - Verstappen
Grand Prix van Bahrein - Doornbos
Grand Prix van Spanje - Albers
Grand Prix van Monaco - Verstappen
Grand Prix van Canada - Verstappen
Grand Prix van Groot-Brittannië - Doornbos
Grand Prix van Duitsland - Albers
Grand Prix van Hongarije - Verstappen
Grand Prix van België - Doornbos
Grand Prix van Italië - Verstappen
Grand Prix van Singapore - Albers
Grand Prix van Korea - Doornbos
Grand Prix van Japan - Albers
Grand Prix van India - Doornbos
Grand Prix van Abu Dhabi - Doornbos
Grand Prix van de Verenigde Staten - Albers
Grand Prix van Brazilië - Albers
Ik dacht '98 ferrari en mclarenquote:Op donderdag 2 mei 2013 12:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Sinds wanneer rijden ze eigenlijk met 7 versnellingen? Ik was namelijk aan het kijken naar Spanje '94 en kwam tot de conclusie dat er maar 6 versnellingen moesten zijn als Schumi zo hard kon in z'n 5.
(Wel een van z'n beste races ooit, samen met België 1995, Spanje 1996 en Frankrijk 2004 voor mij)
quote:Formula 1 teams are set for fresh discussions at the Spanish Grand Prix about implementing a driver penalty points system.
FIA race director Charlie Whiting is scheduled to meet teams at a gathering of the Sporting Working Group think-tank ahead of the Barcelona race to discuss potential future rule changes.
AUTOSPORT has learned that as well as discussions about framing a testing schedule for 2014 - which would require a change to the F1 regulations – the agenda also includes further talks about the introduction of penalty points on licences.
Although there has been support for the move from a number of teams during initial talks on the matter, there has not yet been the unanimous support that will be needed for an introduction later this season.
In a bid to try and ease concerns from some outfits that a host of minor infringements by a driver could lead to a costly penalty later in the campaign, the FIA has already been trialling a mock system to show the impact of totting up.
This will be evaluated at the SWG meeting to try and win over the sceptics.
Whiting said earlier this year that one of the key issues that needed resolving was that any hefty punishments handed out as a result of penalty points being accrued were deemed worthy.
"It's a complex question and we need to get the balance right because banning a driver is a serious issue," he said. "We need to make sure a driver genuinely deserves any ban.
"We will be monitoring offences and running a [hypothetical] system in the background to see how it would all work if put into practice. We need to do that for a while."
Charlie Whiting 2011F1 drivers are keen for the penalty points systems to be introduced because that would then bring an end to the fines they have been handed for pitlane speeding offences this year.
As revealed by AUTOSPORT, the Grand Prix Drivers' Association (GPDA) had sought clarification from the FIA about why they were still being fined for speeding this year when a deal agreed over a hike in superlicence fees was supposed to have stopped financial penalties.
Following discussions with the FIA, the GPDA has been happy to hold fire on the fines issue until the penalty points issue is resolved.
Vanmiddag trouwens live vanaf 14.00 op Motors TVquote:Op zaterdag 4 mei 2013 08:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
Gisteren naar het WEC op Spa-Francorchamps geweest, er waren Porsche cup races en kwalifikatie voor de LMP 6-uur race. Oorverdovend allemaal, behalve de bijna geluidloze Audi's.
Leuke dag want je mag dan werkelijk overal komen waar je tijdens de F1 nog geen stap opzij kunt zetten zonder speciale pasjes.
Ga ik zeker kijken. Wat een power hebben die krengen. Een LMP1 die achter een LMP GT uit de busstop komt heeft 'm voor de finishlijn al uit-geaccellereerd.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 10:06 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Vanmiddag trouwens live vanaf 14.00 op Motors TVlink
Met een kleine onderbreking van het Europees F3 kampioenschap tussendoor
Dodelijk ongeval gebeurt bij een race voor klassieke Sports- en Jr. Formule-wagenstwitter:conallmahon twitterde op zondag 05-05-2013 om 21:05:09Very sad to hear that Christian Devereux succumbed to his injuries from his accident today in @DoningtonParkUK. RIP. #Motorsport #HSCC reageer retweet
wtf, dan is toch een demo sport? Dan moet het wel echt goed fout gegaan zijn...quote:
Dat demonstratieve dat maakt ze geen reet uit hoor.Gewoon gas geven met dat ding, iig ik stond er vorig jaar wel van te kijken met de historische races op Zandvoort, hoe veel risico ze nemen..quote:Op zondag 5 mei 2013 22:05 schreef kepler het volgende:
[..]
wtf, dan is toch een demo sport? Dan moet het wel echt goed fout gegaan zijn...
Dacht die die laatst nog stellig ontkende te vertrekken bij Lotus, maar natuurlijk gaat dan weer op: ''wat het hardst ontkend wordt.....''quote:Technisch directeur James Allison verlaat Lotus
Het team van Lotus heeft een zware klap te verwerken gekregen. Technisch directeur James Allison heeft de leiding geďnformeerd dat hij gaat vertrekken, zo ontdekte Autosport. Hij heeft zijn ontslag ingediend. De aankondiging van Nick Chester als zijn vervanger is aanstaande.
Allison geldt als een belangrijke factor in de successen van Lotus van de afgelopen jaren. Autosport speculeert op een transfer naar Ferrari, aangezien andere kandidaten McLaren en Mercedes om uiteenlopende redenen af zijn gehaakt. McLaren lost het vertrek van Paddy Lowe intern op en Mercedes heeft al een overvloed aan technisch directeuren aan boord.
Allison is sinds 2005 werkzaam voor Renault/Lotus. Hij begon zijn Formule 1-loopbaan in 1991 bij Benetton. Dat wisselde hij af met periodes bij Larrousse en Ferrari.
reële kans, nou dat betwijfel ik toch echtquote:Op woensdag 8 mei 2013 12:24 schreef vosss het volgende:
Sinds 95 geen titel meer en nu eindelijk weer eens een reële kans en dan vertrekt ie?!
Ik had dan mooi het jaar nog afgemaakt. Me dunkt.
Als je na 4 races slechts 10 punten achter staat op de leider dan heb je gewoon een reële kans lijkt me zo. Zeker gezien het feit dat er anno nu 25 punten voor de winnaar te behalen zijn per race.quote:Op woensdag 8 mei 2013 12:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
reële kans, nou dat betwijfel ik toch echt
Omdat het gewoon veel te vroeg in het seizoen is, uiteindelijk vallen ze af in de development ratrace, maar goed dat is mijn verwachtingquote:Op woensdag 8 mei 2013 12:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Als je na 4 races slechts 10 punten achter staat op de leider dan heb je gewoon een reële kans lijkt me zo. Zeker gezien het feit dat er anno nu 25 punten voor de winnaar te behalen zijn per race.
Waarom zouden ze geen reële kans hebben?
Dat had natuurlijk 05 moeten zijn. Typo enzoquote:Op woensdag 8 mei 2013 12:24 schreef vosss het volgende:
Sinds 95 geen titel meer en nu eindelijk weer eens een reële kans en dan vertrekt ie?!
Ik had dan mooi het jaar nog afgemaakt. Me dunkt.
Nouja ze hebben dat FRIC systeem van hun wel als beste onder controle en dat lijkt toch echt de sleutel dit seizoen.quote:Op woensdag 8 mei 2013 12:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Omdat het gewoon veel te vroeg in het seizoen is, uiteindelijk vallen ze af in de development ratrace, maar goed dat is mijn verwachting
Dan kan hij begin volgend jaar niet bij Ferrari beginnen, wat in het artikel gesuggereerd wordt. Er bestaat zoiets als een verplichte pauze tussen twee opeenvolgende werkgevers ("gardening leave").quote:Op woensdag 8 mei 2013 12:24 schreef vosss het volgende:
Sinds 95 geen titel meer en nu eindelijk weer eens een reële kans en dan vertrekt ie?!
Ik had dan mooi het jaar nog afgemaakt. Me dunkt.
Sam Michael heeft dat toch ook gewoon gedaan toen ie van Williams naar Mclaren gingquote:Op woensdag 8 mei 2013 13:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan kan hij begin volgend jaar niet bij Ferrari beginnen, wat in het artikel gesuggereerd wordt. Er bestaat zoiets als een verplichte pauze tussen twee opeenvolgende werkgevers ("gardening leave").
Alleen meekijken toch en nog niet in de teamkleding lopen? Volgens mij deed hij behalve aanwezig zijn en dingen in zich op nemen vrij weinig of vergis ik me nu?quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:44 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Sam Michael heeft dat toch ook gewoon gedaan toen ie van Williams naar Mclaren ging
Volgens mij was hij alleen aanwezig maar niet werkzaam voor McLaren.quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:44 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Sam Michael heeft dat toch ook gewoon gedaan toen ie van Williams naar Mclaren ging
quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Alleen meekijken toch en nog niet in de teamkleding lopen? Volgens mij deed hij behalve aanwezig zijn en dingen in zich op nemen vrij weinig of vergis ik me nu?
Moest het zelf even opzoeken, maar de laatste 5 races van 2011 was Michael aanwezig bij Mclaren zonder team kledij, en direct vanaf Aussie 2012 was die Sportief Directeur in teamkledij.quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens mij was hij alleen aanwezig maar niet werkzaam voor McLaren.
Paddy Lowe is nu wel met "Gardening leave" toch? Omdat hij volgend jaar naar Mercedes gaat.
Aan de andere kant vinden ze het daar dus blijkbaar niet zo erg, anders zouden ze er niet voor een derde keer zijn ingetrapt.quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:17 schreef Sinister-D- het volgende:
Maar als ik die berichten even doorlees, is dit al de 3de keer dat ie vertrekt. Die kerel gebruikt Benetton en alle reďncarnaties ervan, als ex-vriendin waar die even terug kan gaan voor eens even te krikken![]()
** Sinister-D- dramatiseerde 't wat![]()
twitter:NielsD91 twitterde op maandag 06-05-2013 om 17:50:57@Olav_Mol Hey Olav, wanneer gaan we iets horen over het goede ''nieuws'' bij de GP van Canada? reageer retweet
twitter:Olav_Mol twitterde op maandag 06-05-2013 om 17:53:36@NielsD91 ik denk zo rond de grandprix van canada, is nog een maand he. reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |