Als hij 2.5 jaar verstandig had lopen trainen op apparaten, had hij al een behoorlijk goed fysiek kunnen hebben. Dat is het probleem niet. Dom trainen (maw geen progressie in intensiteit) is zijn probleem.quote:Op zaterdag 27 april 2013 20:45 schreef esv7 het volgende:
Ben er vandaag achter gekomen dat een gozer uit mijn klas al 2,5 jaar trained. Ik vroeg wat die zoal deed, deed die een paar apparaten voor. Vroeg ik of die nooit met losse gewichten trained, zei die dat die wel eens bank drukt als die vrij is. Met 10kg per kant, na 2,5 jaar 40kg bp echt zonde van die ingestoken moeite en tijd. Verder ook niet te zien dat die sport ofzo.
Heb niet eens een bar gebruikt. Echt puur die techniek heb ik zojuist geoefend op zolder.quote:Op zaterdag 27 april 2013 22:53 schreef Stereotomy het volgende:
Lager gewicht proberen en langzaam opbouwen, of heb je dit probleem ook met een lege bar?
hmquote:Op zaterdag 27 april 2013 22:54 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Heb niet eens een bar gebruikt. Echt puur die techniek heb ik zojuist geoefend op zolder.
of ervoor. Plak er een pakkende naam op en het kan zo door als pre-workout.quote:Op zaterdag 27 april 2013 22:58 schreef Convict het volgende:
http://www.bodyenfitshop.(...)xtrose-professional/
deze kan toch ook makkelijk tijdens de fitness gebruikt worden? en niet alleen erna?
Als ik een beknelde zenuw zou hebben dan zou het mij eerder moeten zijn opgevallen denk ik. Ik moet wel zeggen dat ik vrijdag pas ben begonnen met trainen (babylove SS):quote:Op zaterdag 27 april 2013 22:57 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
hm
Als je echt RSI had, zou je niet lekker meer kunnen fokken.
Beknelde zenuw, verrekte spier?
Mijn linkerarm heeft nergens last van. Dan zou ik het toch in beide armen moeten voelen?quote:Op zaterdag 27 april 2013 23:07 schreef Stereotomy het volgende:
Oh okee, misschien beginnersslapheid. Bij mijn eerste squat dacht ik ook dat ik dood zou gaan door het gewicht van de bar in m'n nek.
geen idee, misschien ben je wat nerveus en span je je rechterarm isometrisch teveel aan?quote:Op zaterdag 27 april 2013 23:07 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Mijn linkerarm heeft nergens last van. Dan zou ik het toch in beide armen moeten voelen?
Ahh thx!quote:Op zaterdag 27 april 2013 23:02 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
of ervoor. Plak er een pakkende naam op en het kan zo door als pre-workout.
Gewoon met bar zonder gewicht proberen en kijken hoe het gaat. Zonder gewicht kan er weinig misgaan. Als je net begint is alleen de stang rechthouden al moeilijk genoeg.quote:Op zaterdag 27 april 2013 23:05 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Als ik een beknelde zenuw zou hebben dan zou het mij eerder moeten zijn opgevallen denk ik. Ik moet wel zeggen dat ik vrijdag pas ben begonnen met trainen (babylove SS):
Squat
Bench
Chins
Rows
Heb 5 minuten gelopen als warm-up en heb alleen stang gebruikt bij de oefeningen. Ik ben rechts dus het zou kunnen dat ik mijn rechterarm meer belast heb dan links. Ik heb bij de bench en rows de stang ook niet stabiel kunnen houden, leek net alsof ik aan het roeien was.
Ik kan mijn rechter arm nu wel iets makkelijker in de beginpositie houden, staat ook minder spanning op. Maar blijf wel dat verzuurde gevoel houden.
Meelezen en je krijgt het gauw genoeg doorquote:Op zaterdag 27 april 2013 23:43 schreef Convict het volgende:
is er ergens een overzicht van alle afkortingen hiero?
Zal hier nog lang te vinden zijn jaquote:Op zaterdag 27 april 2013 23:45 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Meelezen en je krijgt het gauw genoeg door
SS = Starting Strength, een prima beginnersprogramma.
Hm, ik voel stress wanneer ik mijn rechter pols naar binnen draai. Ik ben een paar maanden geleden met hoge snelheid ongelukkig ten val gekomen tegen een stalen H - balk. Ik gebruikte mijn rechterarm om mijzelf af te weren. Het zou dus best kunnen dat er het een en ander knelt. Maandag de huisarts maar even bellen. Morgen ga ik dan maar back squats doen i.p.v. front squat.quote:Op zaterdag 27 april 2013 23:08 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
geen idee, misschien ben je wat nerveus en span je je rechterarm isometrisch teveel aan?
suggestie ter verbetering? Ik weet niet zo veel goede schouder oefeningen... Ik heb nu dus dumbbell raises, overhead presses en shrugs. Lateral raises doe ik liever niet, daar krijg ik last van.quote:Op zaterdag 27 april 2013 13:24 schreef kaasplankje het volgende:
Wel weinig schouders in dat schema van star_gazer.
Zolang je blessure hebt is het misschien beter om rustig aan te doen. Daarna moet er toch weer goed op getraind worden, alleen niet te zwaar en niet te intensief. Ik zou in de machine gaan trainen voor erbij en dan veel reps en laag gewicht denk ik.quote:Op zondag 28 april 2013 04:17 schreef star_gazer het volgende:
[..]
suggestie ter verbetering? Ik weet niet zo veel goede schouder oefeningen... Ik heb nu dus dumbbell raises, overhead presses en shrugs. Lateral raises doe ik liever niet, daar krijg ik last van.
Zeker nice artikel.quote:Op zondag 28 april 2013 09:32 schreef stoeltafel het volgende:
Leuk artikel waarom BB ook aan cardio moeten doen.
http://www.pt-nijmegen.nl/strength_en_conditioning.htm
Interessant.quote:Op zondag 28 april 2013 09:32 schreef stoeltafel het volgende:
Je mag ze wel aan mij geven. Korte vakantie is heerlijk. In 5 dagen tijd 4 keer trainen. Alle tijd om te rusten en te vreten, herstel is een eitje zo.quote:Op zondag 28 april 2013 11:16 schreef Fanta-stick het volgende:
Ik neem sinds een paar dagen whey shakes na mijn training( past in mijn macro's). Maar ik krijg er hele erge buikpijn van, opgeblazen en shit.
Ik heb dat ook sporadisch, oddly enough vooral als ik op m'n houding let. Dan ga ik alles na, en dan wil ik dat gevoel na afloop ook wel hebben. Heb het ook als ik (te) hard in halters of dumbbells knijp, of in het stuur vd auto als ik wat te krampachtig/gespannen rijdt. Dan kan ik echt een paar dagen flinke spierpijn hebben in m'n handen/armen.quote:Op zaterdag 27 april 2013 22:50 schreef Dimachaerus het volgende:
Ik ga morgen front squats doen en ging zojuist deze oefening even oefenen. Ik heb moeite om mijn rechterarm in begin positie te houden, het lijkt wel of alles afgekneld wordt. Ik heb nu ook een verdoofd / verzuurd gevoel in mijn rechter onderarm tot aan elleboog. Volgens mij heb ik last van RSI, heb hiervoor nooit eerder klachten gehad. Kan ik hiermee wel trainen of kan het dan alleen maar erger worden?
Jaaaaaaa. Strand na afloop, stukje zwemmen, beetje dobberen en dan weer richting huis, slapen, eten, drinken.quote:Op zondag 28 april 2013 11:23 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Je mag ze wel aan mij geven. Korte vakantie is heerlijk. In 5 dagen tijd 4 keer trainen. Alle tijd om te rusten en te vreten, herstel is een eitje zo.
Komt door melkquote:Op zondag 28 april 2013 11:16 schreef Fanta-stick het volgende:
Ik neem sinds een paar dagen whey shakes na mijn training( past in mijn macro's). Maar ik krijg er hele erge buikpijn van, opgeblazen en shit.
Upright Rows?quote:Op zondag 28 april 2013 04:17 schreef star_gazer het volgende:
[..]
suggestie ter verbetering? Ik weet niet zo veel goede schouder oefeningen... Ik heb nu dus dumbbell raises, overhead presses en shrugs. Lateral raises doe ik liever niet, daar krijg ik last van.
Zou kunnen, maar (vind ik)dan is whey niet te pruimen.quote:
Probeer het dan met magere melk of geitenmelk.quote:Op zondag 28 april 2013 11:16 schreef Fanta-stick het volgende:
quote:3 day split
quote:en je wilt 4 dagen per week gaan trainen
Oh ja sorry was niet echt duidelijk.quote:Op zondag 28 april 2013 12:24 schreef seto het volgende:
[..]
[..]![]()
Doe je schouders op maandag, benen dinsdag en de andere dingen op donderdag + vrijdag.
Zo had ik het precies eerst, alleen kwam ik met schouders idd.quote:Op zondag 28 april 2013 12:31 schreef seto het volgende:
Ik zou dan doen
Maandag: borst + triceps
Dinsdag: benen + schouders
Donderdag: rug + biceps
Vrijdag: borst + triceps
Nee wacht dan doe je ook weer schouders en triceps achter elkaar, ben nog niet helemaal wakker ofzo
Lekker bezig, dips is niet verkeerd zijn zat mensen die het niet een keer lukt. Wel voldoende water gedronken? Zelf vind ik de deadlift nog wat makkelijker met 2 10kg schijfjes dan met alleen de stang omdat die dan een stukje hoger ligt weer. Was met die ook op 40kg begonnen en de rest met lege stang.quote:Op zondag 28 april 2013 12:54 schreef Dimachaerus het volgende:
Zojuist getrained.
back squat: 3x5 barbell only
MP: 2x5 en 1x2-3 barbell only
Deadlifts: 1x5 barbell only
dips: 1x5, 1x3, 1x1.
Heb toch maar back squats gedaan durfde front squats niet aan, kreeg mijn houding niet echt goed. Kreeg last (steken) van pols. Het viel me wel op dat ik mijn pols niet altijd haaks in lijn met mijn elleboog had. Maar dan nog, ook al is mijn techniek 100% perfect dan zou ik met alleen barbell toch geen last moeten krijgen van mijn pols?
MP eerste set ging goed, heb de sqt barbell gebruikt. Na mijn 1e set vroeg iemand hoeveel ik moest nog doen. Heb toen nog een 1x5 kunnen doen en de laatste set was maar 2-3x gelukt, voelde me een beetje opgejaagd.
Deadlifts ging goed.
Dips, tja, alleen de eerste set echt goed kunnen doen.
Heb nu wel het gevoel alsof ik niet mijn hele lichaam train maar alleen maar mijn armen.
Qua voeding zit ik nu pas op 800-900 Kcal (ik moet echt minimaal 2700 kcal binnenkrijgen). 43 gr eiwit. En ik zit gewoon helemaal vol.Voel me wel duizelig, moet ik iets met suiker innemen nu?
Yes goede bijdrage aan het topic- Die heeft alleen maar goede artikelen en schopt tegen veel tradities aan zoals 60 min cardio op een laag tempo is kansloos. Net zware beentraining gehad en daarna nog HITT gedaan. De zondag begint goedquote:
quote:Op zondag 28 april 2013 09:32 schreef stoeltafel het volgende:
Heb je zo'n moeite met eten?quote:Op zondag 28 april 2013 12:54 schreef Dimachaerus het volgende:
Zojuist getrained.
back squat: 3x5 barbell only
MP: 2x5 en 1x2-3 barbell only
Deadlifts: 1x5 barbell only
dips: 1x5, 1x3, 1x1.
Heb toch maar back squats gedaan durfde front squats niet aan, kreeg mijn houding niet echt goed. Kreeg last (steken) van pols. Het viel me wel op dat ik mijn pols niet altijd haaks in lijn met mijn elleboog had. Maar dan nog, ook al is mijn techniek 100% perfect dan zou ik met alleen barbell toch geen last moeten krijgen van mijn pols?
MP eerste set ging goed, heb de sqt barbell gebruikt. Na mijn 1e set vroeg iemand hoeveel ik moest nog doen. Heb toen nog een 1x5 kunnen doen en de laatste set was maar 2-3x gelukt, voelde me een beetje opgejaagd.
Deadlifts ging goed.
Dips, tja, alleen de eerste set echt goed kunnen doen.
Heb nu wel het gevoel alsof ik niet mijn hele lichaam train maar alleen maar mijn armen.
Qua voeding zit ik nu pas op 800-900 Kcal (ik moet echt minimaal 2700 kcal binnenkrijgen). 43 gr eiwit. En ik zit gewoon helemaal vol.Voel me wel duizelig, moet ik iets met suiker innemen nu?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |