Ik doe geen insanity, ik blijf bij de standaard oefeningenquote:Op zaterdag 27 april 2013 20:06 schreef 16meter het volgende:
post eens foto dan
ben benieuwd, insanity klinkt behoorlijk ziek + zieke dingen gelezen in dat topic

Als de weg recht zou zijn en zonder bochten zou je met meer massa sneller dalen maar dat is niet zo. Er zitten bochten in waardoor je af moet remmen (dus komt er idd ook techniek en beheersing bij) waardoor het voordeel van de extra massa al afneemt.quote:Op zaterdag 27 april 2013 20:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hmm, maar je bent toch juist zwaarder dan de rest en daarom sneller beneden?
Ik bedoelde eigenlijk qua massa.Wel respect dat je beide kunt combineren. Denk ook wel dat je ziek veel moet eten op zo'n 200km dag.

Als hij 2.5 jaar verstandig had lopen trainen op apparaten, had hij al een behoorlijk goed fysiek kunnen hebben. Dat is het probleem niet. Dom trainen (maw geen progressie in intensiteit) is zijn probleem.quote:Op zaterdag 27 april 2013 20:45 schreef esv7 het volgende:
Ben er vandaag achter gekomen dat een gozer uit mijn klas al 2,5 jaar trained. Ik vroeg wat die zoal deed, deed die een paar apparaten voor. Vroeg ik of die nooit met losse gewichten trained, zei die dat die wel eens bank drukt als die vrij is. Met 10kg per kant, na 2,5 jaar 40kg bp echt zonde van die ingestoken moeite en tijd. Verder ook niet te zien dat die sport ofzo.

Heb niet eens een bar gebruikt. Echt puur die techniek heb ik zojuist geoefend op zolder.quote:Op zaterdag 27 april 2013 22:53 schreef Stereotomy het volgende:
Lager gewicht proberen en langzaam opbouwen, of heb je dit probleem ook met een lege bar?

hmquote:Op zaterdag 27 april 2013 22:54 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Heb niet eens een bar gebruikt. Echt puur die techniek heb ik zojuist geoefend op zolder.

of ervoor. Plak er een pakkende naam op en het kan zo door als pre-workout.quote:Op zaterdag 27 april 2013 22:58 schreef Convict het volgende:
http://www.bodyenfitshop.(...)xtrose-professional/
deze kan toch ook makkelijk tijdens de fitness gebruikt worden? en niet alleen erna?

Als ik een beknelde zenuw zou hebben dan zou het mij eerder moeten zijn opgevallen denk ik. Ik moet wel zeggen dat ik vrijdag pas ben begonnen met trainen (babylove SS):quote:Op zaterdag 27 april 2013 22:57 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
hm
Als je echt RSI had, zou je niet lekker meer kunnen fokken.
Beknelde zenuw, verrekte spier?

Mijn linkerarm heeft nergens last van. Dan zou ik het toch in beide armen moeten voelen?quote:Op zaterdag 27 april 2013 23:07 schreef Stereotomy het volgende:
Oh okee, misschien beginnersslapheid. Bij mijn eerste squat dacht ik ook dat ik dood zou gaan door het gewicht van de bar in m'n nek.

geen idee, misschien ben je wat nerveus en span je je rechterarm isometrisch teveel aan?quote:Op zaterdag 27 april 2013 23:07 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Mijn linkerarm heeft nergens last van. Dan zou ik het toch in beide armen moeten voelen?

Ahh thx!quote:Op zaterdag 27 april 2013 23:02 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
of ervoor. Plak er een pakkende naam op en het kan zo door als pre-workout.

Gewoon met bar zonder gewicht proberen en kijken hoe het gaat. Zonder gewicht kan er weinig misgaan. Als je net begint is alleen de stang rechthouden al moeilijk genoeg.quote:Op zaterdag 27 april 2013 23:05 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Als ik een beknelde zenuw zou hebben dan zou het mij eerder moeten zijn opgevallen denk ik. Ik moet wel zeggen dat ik vrijdag pas ben begonnen met trainen (babylove SS):
Squat
Bench
Chins
Rows
Heb 5 minuten gelopen als warm-up en heb alleen stang gebruikt bij de oefeningen. Ik ben rechts dus het zou kunnen dat ik mijn rechterarm meer belast heb dan links. Ik heb bij de bench en rows de stang ook niet stabiel kunnen houden, leek net alsof ik aan het roeien was.
Ik kan mijn rechter arm nu wel iets makkelijker in de beginpositie houden, staat ook minder spanning op. Maar blijf wel dat verzuurde gevoel houden.

Meelezen en je krijgt het gauw genoeg doorquote:Op zaterdag 27 april 2013 23:43 schreef Convict het volgende:
is er ergens een overzicht van alle afkortingen hiero?

Zal hier nog lang te vinden zijn jaquote:Op zaterdag 27 april 2013 23:45 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Meelezen en je krijgt het gauw genoeg door
SS = Starting Strength, een prima beginnersprogramma.
 . zeer handige tips en advies komt hier voorbij
 . zeer handige tips en advies komt hier voorbij  

Hm, ik voel stress wanneer ik mijn rechter pols naar binnen draai. Ik ben een paar maanden geleden met hoge snelheid ongelukkig ten val gekomen tegen een stalen H - balk. Ik gebruikte mijn rechterarm om mijzelf af te weren. Het zou dus best kunnen dat er het een en ander knelt. Maandag de huisarts maar even bellen. Morgen ga ik dan maar back squats doen i.p.v. front squat.quote:Op zaterdag 27 april 2013 23:08 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
geen idee, misschien ben je wat nerveus en span je je rechterarm isometrisch teveel aan?

suggestie ter verbetering? Ik weet niet zo veel goede schouder oefeningen... Ik heb nu dus dumbbell raises, overhead presses en shrugs. Lateral raises doe ik liever niet, daar krijg ik last van.quote:Op zaterdag 27 april 2013 13:24 schreef kaasplankje het volgende:
Wel weinig schouders in dat schema van star_gazer.

Zolang je blessure hebt is het misschien beter om rustig aan te doen. Daarna moet er toch weer goed op getraind worden, alleen niet te zwaar en niet te intensief. Ik zou in de machine gaan trainen voor erbij en dan veel reps en laag gewicht denk ik.quote:Op zondag 28 april 2013 04:17 schreef star_gazer het volgende:
[..]
suggestie ter verbetering? Ik weet niet zo veel goede schouder oefeningen... Ik heb nu dus dumbbell raises, overhead presses en shrugs. Lateral raises doe ik liever niet, daar krijg ik last van.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |