Als dat aftermarket spul is: gelijmd.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:30 schreef DDriver het volgende:
Sinds vandaag eigenaar van een Punto Evo uit 2011, nu wil ik hier en daar wat dingetjes aanpassen zoals:
Chromen dorpellijsten en chromen pedalen. Nu kan je hier vrijwel op elke hoek van de straat wel een set van beide kopen, maar hoe simpel is het bevestigen van deze dingen? Kwestie van eraf trekken en erop klikken of is het iets meer moeite door middel van schroefjes enzo?
Ligt ook helemaal niet aan het gebruik iddquote:Op woensdag 10 juli 2013 12:56 schreef JohnB52 het volgende:
Dat zou tof zijn dat remmen pas bij een bepaalde kmstand vervangen hoefden te worden...
Dit ga je na verloop van tijd zelf merken bij het rijden. Advies is eigenlijk: met gepaste spoed vervangen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 18:55 schreef Automatique het volgende:
Duidelijk, bedankt voor jullie vragen.
De auto had overigens bij APK ook adviespunt: stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm.
Is het iets om je zorgen over te maken, of kun je gerust mee doorkarren?
Er is geen bepaalde km stand om onderdelen te vervangen, wel een vaste intervalquote:Op woensdag 10 juli 2013 12:14 schreef Automatique het volgende:
Ik zit naar een Honda Civic te kijken, bouwjaar 1997. Kmstand 176k.
Ik vroeg mij af bij welke km-standen de remmen en distributieriem vervangen moesten worden? Eventueel nieuwe olie erin, en dan kan ik wel weer heel stuk blijven doorkachelen?
Ook geprobeerdquote:Op dinsdag 23 juli 2013 20:39 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Probleem in startblokkering. Probeer de reserve sleutel eens
heh hij loopt wel? Dan idd uitlezen en verder kijkenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 20:41 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ook geprobeerd
Maar als daar problemen zijn dan zou ik toch niet kunnen rijden?
Yep hij rijdt gewoon, geen enkel probleem. Enige wat niet werkt is knipperlichten en deurvergrendelingquote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:31 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
heh hij loopt wel? Dan idd uitlezen en verder kijken
werkt de alarmverlichting nog? Geen breuk van kabels in linkervoorportierquote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:40 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Yep hij rijdt gewoon, geen enkel probleem. Enige wat niet werkt is knipperlichten en deurvergrendeling
Alarmverlichting cq knipperlichten evenals centrale deurvergrendeling werken niet meerquote:Op woensdag 24 juli 2013 10:04 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
werkt de alarmverlichting nog? Geen breuk van kabels in linkervoorportier
wat kwam uit het uitlezenquote:Op woensdag 24 juli 2013 10:07 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Alarmverlichting cq knipperlichten evenals centrale deurvergrendeling werken niet meer
Software was vastgelopen door een corrupte sleutel waardoor startblokkering vastliep. Had ie in 22 jaar nooit meegemaakt dat ik wel kan rijden maar de rest wat samenloopt met startblokkering niet werkt.quote:
Dan weet ik wel een oplossing, software updaten en de sleutels vervangen voor een setje gemodificeerdequote:Op zaterdag 27 juli 2013 01:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Software was vastgelopen door een corrupte sleutel waardoor startblokkering vastliep. Had ie in 22 jaar nooit meegemaakt dat ik wel kan rijden maar de rest wat samenloopt met startblokkering niet werkt.
Resetten van alles software was enige dat nodig was gelukkig
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:33 schreef admiraal_anaal het volgende:
Software is nu geupdate en een 2e sleutel is al besteld
Beginnen met uitlezen, kan werkelijk van alles zijn, van een defecte bougie tot een motorstuurapperaat, of een motorsteun.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:54 schreef cigarette14 het volgende:
Ik heb een Peugeot 307 1.6 uit 2002. Soms komt het voor dat m'n auto begint te trillen als ik het gas loslaat. Het gekke is dat het de ene keer wel gebeurt en de andere keer niet. Toen ik bijvoorbeeld vanmorgen naar m'n werk reed, deed de auto het prima, maar op de terugweg trilde ie telkens. Vertrouw deze auto overigens voor geen meter. Jaar geleden gekocht en al 2000 euro aan reparaties kwijt. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
nee dat gaat niet goed. Die maat is 10% groter dan de huidige ca 1% is toelaatbaarquote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:20 schreef Hugo__Boss het volgende:
Ik heb een Peugeot 206 1.4 Quiksilver uit 2003. Hiervoor ben ik op zoek naar nieuwe banden. Er zit nu de vrij bijzondere maat 195 / 55 R15 op. De meer gangbare maat is 195 / 65 R15, bij deze maat is er veel meer keus. Zijn hier 206 kenners die weten of deze maat er ook op past? Of gaat de boel dan aanlopen en zit ik echt vast een de 55 variant?
X2quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:08 schreef Hugo__Boss het volgende:
ABS heeft de auto niet voor zover ik weet.
65% van 195 is 12,675 cm.
55% van 195 is 10,725 cm.
Verschil maakt 1,95 cm. Is het dus zo dat die 65 banden 1,95 cm dichterbij de wielkast uitkomen dan de huidige 55 banden? (verschil in profieldiepte uiteraard even buiten beschouwing gelaten bij de oude en nieuwe band).
Ik heb nu trouwens ook al dat de snelheidsmeter exact overeen komt met GPS, op de km na. Als je grotere hebt, dan zal de snelheidsmeter nog minder aangeven volgens mij. Was het niet ook zo dat dit verboden was? Minder aangeven dan de daadwerkelijke snelheid?
De ABS sensoren maakt het helemaal niks uit, de ABS module weldegelijkquote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:23 schreef maarten22 het volgende:
Onder andere de ABS sensor op moderne auto's is er niet blij mee.
En 185/60/15? Zit er qua hoogte maar 4mm vanaf.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:20 schreef Hugo__Boss het volgende:
Ik heb een Peugeot 206 1.4 Quiksilver uit 2003. Hiervoor ben ik op zoek naar nieuwe banden. Er zit nu de vrij bijzondere maat 195 / 55 R15 op. De meer gangbare maat is 195 / 65 R15, bij deze maat is er veel meer keus. Zijn hier 206 kenners die weten of deze maat er ook op past? Of gaat de boel dan aanlopen en zit ik echt vast een de 55 variant?
Liep wanneer je naar het wiel keek, links en rechts in de wielkuipen aan.quote:
Nope, standaard onderstel met standaard velgen en banden maat. Hij liep ook niet aan de buitenkant van de kuipen aan, maar aan de binnenkant. Kregen het wiel er zelfs met geen mogelijkheid op bij de garagequote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:15 schreef daNpy het volgende:
En die 205/45 is de normale maat? En die loopt niet aan met inveren?
Zwaar verlaagde auto ofzo?
Is een 2.0 GTi. Het zou wanneer je de afstand tussen het wiel en de kuip meer naar de buitenkant meet, ook moeten passen. Maar steek je je hand verder naar binnen, word het een stuk smaller(aan de achterkant that is).quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:52 schreef Hugo__Boss het volgende:
Zeker ook een Quiksilver model?
Ik heb toch ook besloten om maar voor dezelfde maat te gaan als er nu ook op zit. Op zich is de ruimte wel voldoende eromheen, maar ik vrees een beetje dat de band aan gaat lopen bij insturen tegen de binnenkant van de wielkast aan.
De Opel dealer in Schüttorf, Duitsland kreeg mijn 16" velgen toch met geen mogelijkheid erop met 205/55/16 banden. Dat was namelijk mijn eerste keus, gezien ik dan door had kunnen rijden en een aanzienlijk bedrag in hotelkosten had kunnen besparenquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:38 schreef daNpy het volgende:
Rare zaak.
205 is even breed en slechts 4cm hoger in totaal. Dat moet echt wel kunnen zonder rare dingen.
neequote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:37 schreef Nowyrok het volgende:
mijn vraag:
zijn handremkabels universeel ?
Dat weet je niet. Kan binnen een kilometer zijn, kan over 10.000 kilometer zijn.quote:Op maandag 19 augustus 2013 10:57 schreef Luxuria het volgende:
Ik heb een vraagje. De koppelingsplaat van mijn auto is versleten, al meer dan een jaar en het wordt steeds erger. Sinds gisteren trilt mijn koppelingspedaal ook als ik die induw.
Weet iemand of dit een teken is dat hij er binnen een paar dagen mee ophoudt, of kan ik er wel mee door blijven rijden tot eind september dat ik hem dan laat maken?
Ik moet dagelijks naar mijn werk, dat is enkel zo'n 10 km.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:28 schreef JohnB52 het volgende:
Hoeveel km moet je nog rijden? Je kan gewoon blijven rijden hoor, ooit zal ie het helemaal niet meer doen... Vraag is of het je dan goed uit komt, waar je dan met pech staat...
Thnx voor de info, klinkt niet best.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 00:07 schreef 2cv het volgende:
[..]
Elke keer dat dat gebeurt (gasgeven zonder dat je auto sneller gaat) slipt je koppeling ENORM. Dus hoe langer je er mee wacht, hoe meer het wegslijt, hoe sneller je stil komt te staan.
En dat trillen komt door het druklager (onderdeel van je koppeling). Het kan betekenen dat je druklager al niet meer draait. Dan schuurt een metalen ring tegen de vingers van je drukgoep (onderdeel van je koppeling) tot de ring er dwars doorheen gaat. En dan kan je wel op ket koppelingspedaal trappen, maar er gebeurt niets meer. Erg onhandig als je wilt stoppen voor een stoplicht ofzo ...
Ik wilde hem laten maken door de vader van een vriendin, dat scheelt zich zo'n 100-200 euro met de garage. Maar ik weet niet hoe lang hij erover doet, moet ik nog navragen en hij heeft denk ik geen leenauto.. Dus of naar de garage waar ik wel een leenauto heb maar de kosten een stuk hoger zullen uitvallen. Dat is de keuze die ik moet maken..quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 09:38 schreef Garbageman het volgende:
leen auto van de garage? Van mijn Xantia 2.1td was de koppeling in twee dagen vervangen en dat is met een motor die maar net in de auto past, geen ruimte, groot, vreselijk onhandig.
Moeilijk schakelen = koppeling komt bijna niet meer los. Dat betekent dat dat druklager al bijna door de vingers heen gevreten is.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:12 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Thnx voor de info, klinkt niet best.
Toen ik gistermiddag naar huis ging van mijn werk, was het trillen weg. Maar ik kon toen opeens veel slechter schakelen. Het duurde even voordat ik hem goed in de achteruit kreeg, daar ging hij bijna niet in. En onder het rijden koste het ook moeite om te schakelen.
Toch maar zo snel mogelijk laten maken. Mijn probleem was hoe ik dan naar mijn werk moet komen, want ik zal de auto wel een paar dagen kwijt zijn. Maar daar moet ik maar een oplossing voor verzinnen. Eind september heb ik vakantie maar dat ga ik denk ik niet meer redden.
Volgens mij is het een stuk duurder, bij de garage hadden ze het over zo'n 350 euro. De beuner had het over 250 euro. Edit - jij had het over alleen materiaalkostenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:49 schreef 2cv het volgende:
Jup, zo zou ik er ook over denken. Kost toch weer 125-150 euro (ik zou het zelf repareren dus alleen materiaalkosten) en een dag of 2-3 om dat in orde te maken.
Daarom wil ik ook over een paar jaar pas een nieuwe auto kopenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:14 schreef 2cv het volgende:
Sja, wat is fatsoenlijk ? En als er verder niets aan mankeert is hij na de reparatie weer goed. Dat is dan goedkoper dan een andere auto kopen.
In de koppeling zitten allemaal pinnetjes en daar was er eentje van afgebroken.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:58 schreef JohnB52 het volgende:
Ach, dat is maar 3x tanken (voor mij dan)
Fijn dat ie weer gemaakt is!
Wat was er nou stuk aan? En wie.heeft t gemaakt?
Precies wat ik al dachtquote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:44 schreef Luxuria het volgende:
[..]
In de koppeling zitten allemaal pinnetjes en daar was er eentje van afgebroken.
foto?quote:Op donderdag 12 september 2013 17:39 schreef MountMan het volgende:
Sinds ik m'n ibiza heb heeft deze mij nog niet laten staan, zo nu ook niet. Echter ervaar ik de laatste tijd dat het slot blijft hangen achter het interieur. Dit komt omdat er geen dopje op die stang van het slot zit, heeft er ook nooit op gezeten. De laatste tijd gaat deze wat dieper waardoor de plastic rand daaronder blijft zitten. Heb al in de buurt bij slopers gekeken maar kan geen gelijk wagentje vinden somehow. Hoe noem je dit onderdeel, wil het namelijk proberen bij onderdelenzoeker.
Als jullie iets weten van een webshop is het ook goed, gaat om een Seat ibiza 6K(1) van 95.
Het beste wat je kan doen is op maps zoeken in je buurt naar sloperijen en ze allemaal even mailen/bellen. Of Onderdelenlijn.nl proberen, maar dat is vaak wel duurder.quote:Op donderdag 12 september 2013 18:42 schreef MountMan het volgende:
Danke schon! Als ik dan toch misbruik kan maken van dit topic: weet iemand zo'n model op een sloop te staan. Heb nog een bestuurdersstoel nodig, alsmede een nieuw slot voor het dashboardkastje. Deze sluit niet meer, ducttape ziet er niet echt charmant uit.
koop contract ontbinden op basis van dwaling.quote:Op donderdag 19 september 2013 19:37 schreef jolanda1961 het volgende:
Vraagje........vandaag ontdekte ik dat de digitale kmteller zo'n 100.000km is terug gezt. Ik heb de auto nu 5 weken en ben echt niet blij.
Er is dus met een comp aan die auto geklooid........waar ga ik klagen?? (Ik heb natuurlijk al aan de bel getrokken bij degene waar ik de auto heb gekocht)
vraag het anders ook even hier die kunnen je precies vertellen hoe en watquote:Op donderdag 19 september 2013 20:01 schreef jolanda1961 het volgende:
Ik heb de auto gekocht om de km stand dus jazeker........gevraagd en over gepraat,ik ga morgen weer bellen, thanks
Neu, is gewoon een relais.quote:Op zondag 6 oktober 2013 15:47 schreef 2cv het volgende:
Is de frequentie van het knipperen afhankelijk van het motortoerental ?
Stralen, wat dacht je danquote:
quote:Op zondag 6 oktober 2013 15:51 schreef 2cv het volgende:
Eh, mijn vraag was gericht aan cigarette14 met z'n knipperende koplampen
joh, een oude olieboot zal zwarte rook naar buiten flikkeren, aadspagaat doelt denk ik op witte rook (condens).quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:02 schreef NoBody122 het volgende:
Die van mij rookt in de winter ook behoorlijk bij een koude start.. Krijg je met een oude 2.8l diesel
Rook is rookquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:29 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
joh, een oude olieboot zal zwarte rook naar buiten flikkeren, aadspagaat doelt denk ik op witte rook (condens).
Je wiel heeft een afwijking van 0 minuten en 37 graden. Een klein stukje theorie,quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:16 schreef Kadooosh het volgende:
Heb net mijn auto uitgelijnd, polo 2 '90 maar de linkerstuurstang zat vast en het schroefdraad was al maximaal gebruikt ofzo.
Nu heeft ie 0.37 graden afwijking.
Is dit heel erg? Tijdens het rijden merk ik er niets van. Stuur staat ook goed recht.
Dat de band wat meer slijt kan ik wel tijdelijk meeleven. Zolang het maar niet onveilig wordt.
Hij is een paar weken geleden gekeurd door 2 garages. En heb er nog met iemand het een en ander aan gedaan(rechter stuurstang vervangen). Dan moest dat wel opvallen denk ik of niet?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:42 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Je wiel heeft een afwijking van 0 minuten en 37 graden. Een klein stukje theorie,
Bij het uitlijnen werk je met minuten en graden, 1 minuut is 60 graden. Jou wiel staat 0.37 buiten de specs, dit is c.a. een halve slag. Als je schroefdraad al max gebruikt is, dan is er meer aan de hand. Mogelijk is er een onderdeel van de ophanging krom (wat tevens tot afkeur bij een keuring kan leiden).
Het is dus zeer verstandig om het eea te (laten) controleren.
Dan heb je de rechterstuurstang toch verkeerd gemonteerd. Montage luistert ontzettend nauw.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:58 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Hij is een paar weken geleden gekeurd door 2 garages. En heb er nog met iemand het een en ander aan gedaan(rechter stuurstang vervangen). Dan moest dat wel opvallen denk ik of niet?
Hij rijdt/stuur voor de rest prima.
Maar het gaat om de linker die max gebruikt is. Of heeft dat met elkaar te maken.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:58 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Dan heb je de rechterstuurstang toch verkeerd gemonteerd. Montage luistert ontzettend nauw.
Stuur staat nu wel goed recht, eerst niet(klein beetje naar links).quote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:46 schreef 2cv het volgende:
Jep, heeft met elkaar te maken. Als de ene stuurstang veel te lang/kort is moet je de andere zo extreem bijstellen dat dat buiten de afstelmogelijkheden valt. En dan staat ook je stuur scheef. Dus ik vraag me af wat hier aan de hand is.
Ze hadden je vraag dus net zo goed niet kunnen beantwoordenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:46 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Stuur staat nu wel goed recht, eerst niet(klein beetje naar links).
Merk ook niks tijdens het rijden dus ik laat het nu zo maar. Misschien lag het aan de garage. Uitlijnen was al moeilijk omdat ie zo oud is zeiden ze![]()
Nee hoor was nuttig, bedankt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 00:48 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ze hadden je vraag dus net zo goed niet kunnen beantwoorden
Jup, echter geven 2 verschillende Peugeot dealers aan dat dit wss om de BSI gaat, gezien de meldingen en problemen welke de auto geeft. Echter kunnen ze dit niet met zekerheid zeggen.Tevens is bij PSA de BSI idd voor een hoop functies binnen het interieur(zelfs de startonderbreking), maar deze regelt ook de communicatie tussen meerdere systemen binnen de auto en kan zelfs foutmeldingen op zaken als de abs en airbag geven. Feit is dat ik zeker wil weten dat de BSI ook het probleem is alvorens 1500 euro voor vervanging op te hoesten.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:48 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Euh je hebt fouten in de motor ecu staan die aangeven dat die defect is. De bsi is voor het interieur jij hebt een probleem met het motormanagentsysteem.
De oude bobine heb je die nog staat daar SAGEM of ELECTRICFILL op?
Foutcodes die beginnen met een P hebben betrekken tot de Powertrain. De BSI is een body onderdeel, fouten hiervan beginnen met een B.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:12 schreef x3ro het volgende:
[..]
Jup, echter geven 2 verschillende Peugeot dealers aan dat dit wss om de BSI gaat, gezien de meldingen en problemen welke de auto geeft. Echter kunnen ze dit niet met zekerheid zeggen.Tevens is bij PSA de BSI idd voor een hoop functies binnen het interieur(zelfs de startonderbreking), maar deze regelt ook de communicatie tussen meerdere systemen binnen de auto en kan zelfs foutmeldingen op zaken als de abs en airbag geven. Feit is dat ik zeker wil weten dat de BSI ook het probleem is alvorens 1500 euro voor vervanging op te hoesten.
Edit:Oude bobine heb ik niet meer, maar het vervangen van deze unit heeft wel het probleem met meldingen van oversprong op bepaalde cilinder(s) opgelost.
Nee dit kan niet, je afrol omtrek wijkt dan te veel af (bijna 10%!).quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:44 schreef blup het volgende:
Originele velg: 17", 205 45 17 band erop.
Wintervelg 15"175/65/15
Nou wil ik winter bandjes, past op die velg gewoon 195 65 15 of 195 50 15 zonder dat de auto lager komt te liggen? Kunnen er bredere banden op?
Dus 195/65/15 kan niet? Of kan 195/50/15 niet. (wat mij opzich logisch lijkt)quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Nee dit kan niet, je afrol omtrek wijkt dan te veel af (bijna 10%!).
Je wil toch van 175/65 15 naar 195/65 15 ?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:49 schreef blup het volgende:
[..]
Dus 195/65/15 kan niet? Of kan 195/50/15 niet. (wat mij opzich logisch lijkt)
Ik vind 175 namelijk erg smal voor een Cooper S.
http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm
Volgens deze site standaard hoogte 61.63, met de winter wielen 195/65/15 63.45.. Standaard omtrek is 193.62, en op de winterwielen 199.33.. Verschil van +5.71!
195/60/15 geeft hoogte 61.5 (-0.13) omtrek (-0.41).. Auto zakt 4mm.. hhmz.
Nou, ik heb nu 205/45/17 origineel cooper S.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:03 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Je wil toch van 175/65 15 naar 195/65 15 ?
Als de band dan niet aanloopt in het binnenscherm oid dan zou het moeten passen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:14 schreef blup het volgende:
[..]
Nou, ik heb nu 205/45/17 origineel cooper S.
Ik heb gescoord stalen velg Cooper One met daarop een 175/65/15.
Ik wil graag wat bredere banden en wil dus op die velg 195/60/15 doen.
205.45.17 Origineel: hoogte 61.93 Omtrek 193.62
175.65.15 Staal nu.: hoogte 60.85 Omtrek: 191.17 (-2.45cm!)
195.60.15 Wil ik......: hoogte 61.5 Omtrek 193.21 (-0.41cm)
Qua omtrek zie ik geen probleem, maar mijn hoofdvraag blijft, kan je zomaar een bredere band op een velg leggen.
Van 205 naar 195.. Lijkt me geen probleemquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:17 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Als de band dan niet aanloopt in het binnenscherm oid dan zou het moeten passen.
Bedoel je het stuk stekker waar die op de bobine geklikt zit? Dit is dan naar mijn weten niet t geval.Maar je gokt dus zelf dat het de eindtrap van de daadwerkelijke ECU is. Is er een manier waarop ik dit kan controlleren? Zou namelijk nog wel eens goed kunnen gezien het hele verhaal begonnen is met de defecte bobine..quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:39 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Foutcodes die beginnen met een P hebben betrekken tot de Powertrain. De BSI is een body onderdeel, fouten hiervan beginnen met een B.
Ik weet wat een BSI is, heb er tig vervangen bij Citroën![]()
Jij hebt het over missfire's, hier kan een BSI niks aan doen. Ik denk namelijk dat jij een beruchte Sagem bobine had icm een Sagem ECU. Door dat er in de SAGEM bobine sluiting is geweest, is de eindtrap van de motor ecu opgeblazen. DIt komt nog wel eens voor. De correcte bobine is een electricfill.
Is de stekker van de bobine ook al gemodificeerd met een onstorings-condensator?
Ja ik heb een vermoeden dat het probleem in de ECU zelf zit. Dit is vast te stellen met een scope. Maar nu je zegt warm geen problemen. Eigenlijk zal het eea door een diagnose specialist *quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:33 schreef x3ro het volgende:
[..]
Bedoel je het stuk stekker waar die op de bobine geklikt zit? Dit is dan naar mijn weten niet t geval.Maar je gokt dus zelf dat het de eindtrap van de daadwerkelijke ECU is. Is er een manier waarop ik dit kan controlleren? Zou namelijk nog wel eens goed kunnen gezien het hele verhaal begonnen is met de defecte bobine..
Ik vind ook zo raar dat het torretje, wanneer 'ie 5 minuten gelopen heeft, perfect loopt. Heb hier net op wat buitenwegen nog een 325i zitten pesten en dan slaat 'ie naar mijn idee geen slag over. Wanneer ik 'm vervolgens gedurende de middag nog gebruik loopt ie, omdat ie warm is, ook al meteen goed.
Zelf heb ik weinig kaas gegeten van electra en het troubleshooten hiermee. Dus mocht je een adres/mannetje/whatever weten, roep maar gezien ik dit gewoon gefixed wil hebben. Maar het is volgens jou dus een beetje raar dat hij 't ook warm doet? Of begrijp ik hier iets verkeerd?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:36 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ja ik heb een vermoeden dat het probleem in de ECU zelf zit. Dit is vast te stellen met een scope. Maar nu je zegt warm geen problemen. Eigenlijk zal het eea door een diagnose specialist ** door gemeten moeten worden.
Ik ben zelf diagnose specialist.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:49 schreef x3ro het volgende:
[..]
Zelf heb ik weinig kaas gegeten van electra en het troubleshooten hiermee. Dus mocht je een adres/mannetje/whatever weten, roep maar gezien ik dit gewoon gefixed wil hebben. Maar het is volgens jou dus een beetje raar dat hij 't ook warm doet? Of begrijp ik hier iets verkeerd?
pmquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:49 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ik ben zelf diagnose specialist.
Raam schakelaar 10sec vast houden omhoog zodra het raam dicht is, en daarna het raam volledig open en dan de schakelaar 10 sec vast houden op de stand open,quote:Op zaterdag 2 november 2013 22:40 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Niet specifiek onderhoud maar wel raar: ik heb mijn accu vervangen en sindsdien willen mijn ramen niet meer automatisch naar beneden na even de schakelaar vast te houden. Kan dit verband met elkaar hebben? Of stom toeval dat zo'n onderdeel het in een keer begeeft![]()
Ter duidelijkheid, ramen gaan nog wel open en dicht maar willen niet meer automatisch de volle afstand afleggen na het even vasthouden van de schakelaar.
(auto is Mitsubishi Carisma 1.6 uit 98)
Top! Het heeft gewerkt!quote:Op zaterdag 2 november 2013 23:43 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Raam schakelaar 10sec vast houden omhoog zodra het raam dicht is, en daarna het raam volledig open en dan de schakelaar 10 sec vast houden op de stand open,
Terug gaan, geluiden ed zijn niet te beoordelen van achter een scherm.quote:Op woensdag 6 november 2013 22:50 schreef LethalNinja het volgende:
Sinds een paar dagen maakt mijn rempedaal een piepent geluid. Of de motor aan of uit is maakt weinig uit. Er is gewoon een grote kans dat op 't moment dat ik het pedaal zacht of stevig intrap, dat hij dan dus piept.
De remschijven zijn al vervangen (vorig jaar dacht ik), auto is net nog door de apk gekomen en door een grote beurt. De garage zei dat ik een paar keer goed moest remmen. Dit heb ik gedaan, maar nog steeds dat gepiep.
Ik ben best gevoelig voor dit soort dingen, iemand tips wat ik hieraan kan doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |