abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 juli 2013 @ 00:01:02 #154
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_128673630
Dorpellijsten zijn geklikt, pedalen vaak geschroefd.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  † In Memoriam † zondag 7 juli 2013 @ 02:31:20 #155
25682 2cv
Niet subtiel
pi_128676217
Koop het, bekijk het.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_128678115
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:30 schreef DDriver het volgende:
Sinds vandaag eigenaar van een Punto Evo uit 2011, nu wil ik hier en daar wat dingetjes aanpassen zoals:

Chromen dorpellijsten en chromen pedalen. Nu kan je hier vrijwel op elke hoek van de straat wel een set van beide kopen, maar hoe simpel is het bevestigen van deze dingen? Kwestie van eraf trekken en erop klikken of is het iets meer moeite door middel van schroefjes enzo?
Als dat aftermarket spul is: gelijmd.

Zoek maar op Abarth en dat het spul wat je wilt hebben.

EBay kan je vaak aan dat soort spul helpen.
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:14:15 #157
391594 Automatique
Alles gaat vanzelf.
pi_128791728
Ik zit naar een Honda Civic te kijken, bouwjaar 1997. Kmstand 176k.

Ik vroeg mij af bij welke km-standen de remmen en distributieriem vervangen moesten worden? Eventueel nieuwe olie erin, en dan kan ik wel weer heel stuk blijven doorkachelen?
Neen.
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:16:47 #158
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_128791813
Zou je ff in het boekje moeten kijken ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_128793166
Dat zou tof zijn dat remmen pas bij een bepaalde kmstand vervangen hoefden te worden...
  woensdag 10 juli 2013 @ 13:37:30 #160
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_128794670
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:56 schreef JohnB52 het volgende:
Dat zou tof zijn dat remmen pas bij een bepaalde kmstand vervangen hoefden te worden...
Ligt ook helemaal niet aan het gebruik idd :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_128796138
Nee, daarom zijn die civic's ook zo geliefd bij de "petjes" gewoon onderhoud volgens t boekje, elke 120.000km nieuwe remmen :D
  zaterdag 13 juli 2013 @ 18:55:07 #162
391594 Automatique
Alles gaat vanzelf.
pi_128911826
Duidelijk, bedankt voor jullie vragen. :)

De auto had overigens bij APK ook adviespunt: stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm.
Is het iets om je zorgen over te maken, of kun je gerust mee doorkarren?
Neen.
  Moderator zaterdag 13 juli 2013 @ 18:57:36 #163
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_128911893
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 18:55 schreef Automatique het volgende:
Duidelijk, bedankt voor jullie vragen. :)

De auto had overigens bij APK ook adviespunt: stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm.
Is het iets om je zorgen over te maken, of kun je gerust mee doorkarren?
Dit ga je na verloop van tijd zelf merken bij het rijden. Advies is eigenlijk: met gepaste spoed vervangen.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 10:58:32 #164
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_129148748
Het gebruiken van twee verschillende merken motorolie, kan dat wel of is dat toch niet verstandig?

Ik vroeg me dat zo af want van het merk en type dat ik er nu in heb was uitverkocht maar van de concurrent (Castrol) stonden nog blikken in overvloed.

[ Bericht 1% gewijzigd door gebrokenglas op 21-07-2013 11:30:37 ]
  zaterdag 20 juli 2013 @ 11:38:10 #165
391594 Automatique
Alles gaat vanzelf.
pi_129149342
Verschillende merken is niet erg, zolang je mineraalolie en synethische olie niet door elkaar mengt en de viscositeit niet teveel van elkaar afwijkt. Het moet smeren en koelen, dat is het belangrijkste.
Neen.
pi_129179376
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:14 schreef Automatique het volgende:
Ik zit naar een Honda Civic te kijken, bouwjaar 1997. Kmstand 176k.

Ik vroeg mij af bij welke km-standen de remmen en distributieriem vervangen moesten worden? Eventueel nieuwe olie erin, en dan kan ik wel weer heel stuk blijven doorkachelen?
Er is geen bepaalde km stand om onderdelen te vervangen, wel een vaste interval

Houd dit maar aan bij benzine auto's van die leeftijd

15.000km Kleine beurt (luchtfilter,olie + filter en evt remblokjes als deze aan vervanging toe zijn)
30.000 Grote beurt (1 maal per jaar) , alle filters, olie, remblokken, evt remschijven als deze aan vervanging toe zijn, bougies, banden mits deze in slechte staat zijn

En je distributie riem om de 75.000/100.000 km vervangen..
☻/
/▌
/
pi_129180369
Wat is dit nou weer voorzien?

Hou nou gewoon t boekje aan...
pi_129265569
Iemand een idee wat ik nog kan checken voor ik hem maar bij de dealer neerzet ;(

Heb een Clio 1.6 uit 2001 en vanmiddag toen ik mijn auto startte merkte ik dat het lampje van mijn startonderbreking op het dashboard aan bleef staan (normaal brandt ie als ik contact aanzet en dooft ie als motor start). Auto startte gewoon, geen bijzonderheden alleen deden mijn knipperlichten, alarmlichten, automatische deurvergrendeling het niet meer. Geen enkel teken van leven.
Nu is het ook zo dat als ik sleutel uit contact haal het lampje van startonderbreking blijft branden ;(

Eerste gedachte was zekeringen vervangen (naast stuur) maar geen enkele zekering was kapot.

Tweede gedachte was naar de dealer brengen maar daar kan ik pas donderdag terecht

Dus hoop ik eigenlijk dat jullie een idee hebben.
pi_129265699
Probleem in startblokkering. Probeer de reserve sleutel eens
pi_129265789
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 20:39 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Probleem in startblokkering. Probeer de reserve sleutel eens
Ook geprobeerd :Y
Maar als daar problemen zijn dan zou ik toch niet kunnen rijden?
pi_129267892
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 20:41 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Ook geprobeerd :Y
Maar als daar problemen zijn dan zou ik toch niet kunnen rijden?
heh hij loopt wel? Dan idd uitlezen en verder kijken
pi_129268256
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 21:31 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

heh hij loopt wel? Dan idd uitlezen en verder kijken
Yep hij rijdt gewoon, geen enkel probleem. Enige wat niet werkt is knipperlichten en deurvergrendeling
pi_129280359
Zitten er niet meer zekeringen in de auto? Of een.relais die kapot is? Bij je pedalen zitten er een paar als t goed is.
pi_129282197
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 21:40 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Yep hij rijdt gewoon, geen enkel probleem. Enige wat niet werkt is knipperlichten en deurvergrendeling
werkt de alarmverlichting nog? Geen breuk van kabels in linkervoorportier
pi_129282280
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:04 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

werkt de alarmverlichting nog? Geen breuk van kabels in linkervoorportier
Alarmverlichting cq knipperlichten evenals centrale deurvergrendeling werken niet meer
pi_129390207
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:07 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Alarmverlichting cq knipperlichten evenals centrale deurvergrendeling werken niet meer
wat kwam uit het uitlezen
pi_129392785
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 00:12 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

wat kwam uit het uitlezen
Software was vastgelopen door een corrupte sleutel waardoor startblokkering vastliep. Had ie in 22 jaar nooit meegemaakt dat ik wel kan rijden maar de rest wat samenloopt met startblokkering niet werkt.
Resetten van alles software was enige dat nodig was gelukkig
pi_129403548
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 01:24 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Software was vastgelopen door een corrupte sleutel waardoor startblokkering vastliep. Had ie in 22 jaar nooit meegemaakt dat ik wel kan rijden maar de rest wat samenloopt met startblokkering niet werkt.
Resetten van alles software was enige dat nodig was gelukkig
Dan weet ik wel een oplossing, software updaten en de sleutels vervangen voor een setje gemodificeerde :P
pi_129416593
Software is nu geupdate en een 2e sleutel is al besteld :Y
pi_129513046
Ik heb een Peugeot 307 1.6 uit 2002. Soms komt het voor dat m'n auto begint te trillen als ik het gas loslaat. Het gekke is dat het de ene keer wel gebeurt en de andere keer niet. Toen ik bijvoorbeeld vanmorgen naar m'n werk reed, deed de auto het prima, maar op de terugweg trilde ie telkens. Vertrouw deze auto overigens voor geen meter. Jaar geleden gekocht en al 2000 euro aan reparaties kwijt. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
pi_129513598
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 22:33 schreef admiraal_anaal het volgende:
Software is nu geupdate en een 2e sleutel is al besteld :Y
^O^
pi_129513615
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 17:54 schreef cigarette14 het volgende:
Ik heb een Peugeot 307 1.6 uit 2002. Soms komt het voor dat m'n auto begint te trillen als ik het gas loslaat. Het gekke is dat het de ene keer wel gebeurt en de andere keer niet. Toen ik bijvoorbeeld vanmorgen naar m'n werk reed, deed de auto het prima, maar op de terugweg trilde ie telkens. Vertrouw deze auto overigens voor geen meter. Jaar geleden gekocht en al 2000 euro aan reparaties kwijt. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Beginnen met uitlezen, kan werkelijk van alles zijn, van een defecte bougie tot een motorstuurapperaat, of een motorsteun.
  woensdag 31 juli 2013 @ 13:46:19 #183
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_129542215
Wilde net een parkeerkaart uit een automaat halen maar reed er te dicht op langs. zijspiegel is dus geraakt maar er lijkt niets kapot te zijn. Hoe krijg ik dat ding er weer in en hoeveel kost dat?
  † In Memoriam † woensdag 31 juli 2013 @ 13:54:07 #184
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129542536
Lees dit topic eens door en stel dan je vraag nog een keer.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 31 juli 2013 @ 14:11:04 #185
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_129543144
Is al opgelost!
pi_129801252
Ik heb een Peugeot 206 1.4 Quiksilver uit 2003. Hiervoor ben ik op zoek naar nieuwe banden. Er zit nu de vrij bijzondere maat 195 / 55 R15 op. De meer gangbare maat is 195 / 65 R15, bij deze maat is er veel meer keus. Zijn hier 206 kenners die weten of deze maat er ook op past? Of gaat de boel dan aanlopen en zit ik echt vast een de 55 variant?
pi_129805670
quote:
19s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:20 schreef Hugo__Boss het volgende:
Ik heb een Peugeot 206 1.4 Quiksilver uit 2003. Hiervoor ben ik op zoek naar nieuwe banden. Er zit nu de vrij bijzondere maat 195 / 55 R15 op. De meer gangbare maat is 195 / 65 R15, bij deze maat is er veel meer keus. Zijn hier 206 kenners die weten of deze maat er ook op past? Of gaat de boel dan aanlopen en zit ik echt vast een de 55 variant?
nee dat gaat niet goed. Die maat is 10% groter dan de huidige ca 1% is toelaatbaar
  † In Memoriam † woensdag 7 augustus 2013 @ 21:06:22 #188
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129806201
Waarom die grens van 1% ? Ik prop ook rustig (veel te) grote wielen onder m'n BX. Past het,dan past het. En het rijdt prima, alleen de snelheidsmeter wijkt wat af.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_129806590
Hoogteverschil is 4,9 cm.
pi_129807107
Onder andere de ABS sensor op moderne auto's is er niet blij mee.
  † In Memoriam † woensdag 7 augustus 2013 @ 21:34:06 #191
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129807770
AB-watte ? :D
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_129813242
ABS heeft de auto niet voor zover ik weet.

65% van 195 is 12,675 cm.
55% van 195 is 10,725 cm.

Verschil maakt 1,95 cm. Is het dus zo dat die 65 banden 1,95 cm dichterbij de wielkast uitkomen dan de huidige 55 banden? (verschil in profieldiepte uiteraard even buiten beschouwing gelaten bij de oude en nieuwe band).

Ik heb nu trouwens ook al dat de snelheidsmeter exact overeen komt met GPS, op de km na. Als je grotere hebt, dan zal de snelheidsmeter nog minder aangeven volgens mij. Was het niet ook zo dat dit verboden was? Minder aangeven dan de daadwerkelijke snelheid?
pi_129813525
quote:
19s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:08 schreef Hugo__Boss het volgende:
ABS heeft de auto niet voor zover ik weet.

65% van 195 is 12,675 cm.
55% van 195 is 10,725 cm.

Verschil maakt 1,95 cm. Is het dus zo dat die 65 banden 1,95 cm dichterbij de wielkast uitkomen dan de huidige 55 banden? (verschil in profieldiepte uiteraard even buiten beschouwing gelaten bij de oude en nieuwe band).

Ik heb nu trouwens ook al dat de snelheidsmeter exact overeen komt met GPS, op de km na. Als je grotere hebt, dan zal de snelheidsmeter nog minder aangeven volgens mij. Was het niet ook zo dat dit verboden was? Minder aangeven dan de daadwerkelijke snelheid?
X2
pi_129814174
Ja de hele doorsnede gezien dus 3,9 cm meer. Maar vanuit het midden gezien 1,95 meer dus (straal). Zal nog eens goed kijken of die ruimte er in zit. Maar het moet ook niet zijn natuurlijk als je een keer 3 man op de achterbank meeneemt, de boel meteen aanloopt.
pi_129844978
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:23 schreef maarten22 het volgende:
Onder andere de ABS sensor op moderne auto's is er niet blij mee.
De ABS sensoren maakt het helemaal niks uit, de ABS module weldegelijk :P
  donderdag 8 augustus 2013 @ 22:11:59 #196
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_129846492
quote:
19s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:20 schreef Hugo__Boss het volgende:
Ik heb een Peugeot 206 1.4 Quiksilver uit 2003. Hiervoor ben ik op zoek naar nieuwe banden. Er zit nu de vrij bijzondere maat 195 / 55 R15 op. De meer gangbare maat is 195 / 65 R15, bij deze maat is er veel meer keus. Zijn hier 206 kenners die weten of deze maat er ook op past? Of gaat de boel dan aanlopen en zit ik echt vast een de 55 variant?
En 185/60/15? Zit er qua hoogte maar 4mm vanaf.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_129859390
Past dat wel goed om de velg dan als je smallere banden neemt?
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 12:15:58 #198
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_129860116
Een 15 inch velg met een breedte van 7 inch is 178mm breed. Als je daar een band van 195 of 185 op legt maakt allemaal niet zoveel uit.
Kans is zelfs nog aanwezig dat je een 6.5" velg hebt. Die is dus nog eens 12mm smaller.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 12:44:45 #199
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_129861069
Bij mijn 206 2.0 dankzij een klapband gekeken of ipv de standaard 205/45/16 een 205/55/16 band zou passen om thuis te komen. Lukte van geen kant, dus dat zou ik niet proberen.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:11:33 #200
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_129861922
Waarom lukte het niet?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:52:47 #201
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_129863436
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:11 schreef daNpy het volgende:
Waarom lukte het niet?
Liep wanneer je naar het wiel keek, links en rechts in de wielkuipen aan.

Heb gezien de rot maat in banden dus een nachtje kunnen wachten :') (5 verschillende garages gehad, niets te krijgen)
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:15:56 #202
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_129864287
En die 205/45 is de normale maat? En die loopt niet aan met inveren?
Zwaar verlaagde auto ofzo?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_129865624
Zeker ook een Quiksilver model?

Ik heb toch ook besloten om maar voor dezelfde maat te gaan als er nu ook op zit. Op zich is de ruimte wel voldoende eromheen, maar ik vrees een beetje dat de band aan gaat lopen bij insturen tegen de binnenkant van de wielkast aan.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:58:00 #204
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_129868393
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 14:15 schreef daNpy het volgende:
En die 205/45 is de normale maat? En die loopt niet aan met inveren?
Zwaar verlaagde auto ofzo?
Nope, standaard onderstel met standaard velgen en banden maat. Hij liep ook niet aan de buitenkant van de kuipen aan, maar aan de binnenkant. Kregen het wiel er zelfs met geen mogelijkheid op bij de garage :')

quote:
19s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 14:52 schreef Hugo__Boss het volgende:
Zeker ook een Quiksilver model?

Ik heb toch ook besloten om maar voor dezelfde maat te gaan als er nu ook op zit. Op zich is de ruimte wel voldoende eromheen, maar ik vrees een beetje dat de band aan gaat lopen bij insturen tegen de binnenkant van de wielkast aan.
Is een 2.0 GTi. Het zou wanneer je de afstand tussen het wiel en de kuip meer naar de buitenkant meet, ook moeten passen. Maar steek je je hand verder naar binnen, word het een stuk smaller(aan de achterkant that is).
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 22:38:59 #205
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_129881547
Rare zaak.
205 is even breed en slechts 4cm hoger in totaal. Dat moet echt wel kunnen zonder rare dingen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 22:54:47 #206
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_129881993
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 22:38 schreef daNpy het volgende:
Rare zaak.
205 is even breed en slechts 4cm hoger in totaal. Dat moet echt wel kunnen zonder rare dingen.
De Opel dealer in Schüttorf, Duitsland kreeg mijn 16" velgen toch met geen mogelijkheid erop met 205/55/16 banden. Dat was namelijk mijn eerste keus, gezien ik dan door had kunnen rijden en een aanzienlijk bedrag in hotelkosten had kunnen besparen :+ itt de 205/45/16 waren deze namelijk wel aanwezig die dag en was ik voor 2 stuks gebruikt 80 euro kwijt incl montage.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 12:37:16 #207
406523 Nowyrok
hartverscheurende UI.
pi_130053260
mijn vraag:

zijn handremkabels universeel ?
ik rij bmw, adoreer mij.
pi_130053280
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:37 schreef Nowyrok het volgende:
mijn vraag:

zijn handremkabels universeel ?
nee
  maandag 19 augustus 2013 @ 10:57:20 #209
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_130229142
Ik heb een vraagje. De koppelingsplaat van mijn auto is versleten, al meer dan een jaar en het wordt steeds erger. Sinds gisteren trilt mijn koppelingspedaal ook als ik die induw.
Weet iemand of dit een teken is dat hij er binnen een paar dagen mee ophoudt, of kan ik er wel mee door blijven rijden tot eind september dat ik hem dan laat maken?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_130229978
Hoeveel km moet je nog rijden? Je kan gewoon blijven rijden hoor, ooit zal ie het helemaal niet meer doen... Vraag is of het je dan goed uit komt, waar je dan met pech staat...
  † In Memoriam † dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:00:30 #211
25682 2cv
Niet subtiel
pi_130258677
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:57 schreef Luxuria het volgende:
Ik heb een vraagje. De koppelingsplaat van mijn auto is versleten, al meer dan een jaar en het wordt steeds erger. Sinds gisteren trilt mijn koppelingspedaal ook als ik die induw.
Weet iemand of dit een teken is dat hij er binnen een paar dagen mee ophoudt, of kan ik er wel mee door blijven rijden tot eind september dat ik hem dan laat maken?
Dat weet je niet. Kan binnen een kilometer zijn, kan over 10.000 kilometer zijn.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:09:20 #212
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_130263867
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 11:28 schreef JohnB52 het volgende:
Hoeveel km moet je nog rijden? Je kan gewoon blijven rijden hoor, ooit zal ie het helemaal niet meer doen... Vraag is of het je dan goed uit komt, waar je dan met pech staat...
Ik moet dagelijks naar mijn werk, dat is enkel zo'n 10 km.
Maar ik ben bang dat er binnenkort iets misgaat dus toch maar zo snel mogelijk laten maken.
All she wants and needs is just a little taste..
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:12:12 #213
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_130263894
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 00:07 schreef 2cv het volgende:

[..]

Elke keer dat dat gebeurt (gasgeven zonder dat je auto sneller gaat) slipt je koppeling ENORM. Dus hoe langer je er mee wacht, hoe meer het wegslijt, hoe sneller je stil komt te staan.

En dat trillen komt door het druklager (onderdeel van je koppeling). Het kan betekenen dat je druklager al niet meer draait. Dan schuurt een metalen ring tegen de vingers van je drukgoep (onderdeel van je koppeling) tot de ring er dwars doorheen gaat. En dan kan je wel op ket koppelingspedaal trappen, maar er gebeurt niets meer. Erg onhandig als je wilt stoppen voor een stoplicht ofzo ...
Thnx voor de info, klinkt niet best.
Toen ik gistermiddag naar huis ging van mijn werk, was het trillen weg. Maar ik kon toen opeens veel slechter schakelen. Het duurde even voordat ik hem goed in de achteruit kreeg, daar ging hij bijna niet in. En onder het rijden koste het ook moeite om te schakelen.

Toch maar zo snel mogelijk laten maken. Mijn probleem was hoe ik dan naar mijn werk moet komen, want ik zal de auto wel een paar dagen kwijt zijn. Maar daar moet ik maar een oplossing voor verzinnen. Eind september heb ik vakantie maar dat ga ik denk ik niet meer redden.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_130265140
leen auto van de garage? Van mijn Xantia 2.1td was de koppeling in twee dagen vervangen en dat is met een motor die maar net in de auto past, geen ruimte, groot, vreselijk onhandig.
...
pi_130269598
Oh, en wat voor auto is het?
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:10:19 #216
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_130275395
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 09:38 schreef Garbageman het volgende:
leen auto van de garage? Van mijn Xantia 2.1td was de koppeling in twee dagen vervangen en dat is met een motor die maar net in de auto past, geen ruimte, groot, vreselijk onhandig.
Ik wilde hem laten maken door de vader van een vriendin, dat scheelt zich zo'n 100-200 euro met de garage. Maar ik weet niet hoe lang hij erover doet, moet ik nog navragen en hij heeft denk ik geen leenauto.. Dus of naar de garage waar ik wel een leenauto heb maar de kosten een stuk hoger zullen uitvallen. Dat is de keuze die ik moet maken..

Ik heb een Mitsubishi Colt uit '98.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_130276740
Dan laat je m toch in t weekend maken?

Als ie er langer dan 2 dagen over doet is ie gewoon sloom.

Oh en je hebt geen garantie mocht t mis gaan...
  Vis een optie? dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:12:38 #218
70532 loveli
N
pi_130277784
Slecht koppelen kan betekenen dat je drukgroep ook slecht wordt. Te lang doorrijden met versleten koppelingsplaat kan mogelijk ook het vliegwiel beschadigen. Typisch geval van doorrijden maakt meer kapot dan je lief is. Hopelijk heb je mazzel.
crap in = crap out
  † In Memoriam † dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:57:39 #219
25682 2cv
Niet subtiel
pi_130288251
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 08:12 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Thnx voor de info, klinkt niet best.
Toen ik gistermiddag naar huis ging van mijn werk, was het trillen weg. Maar ik kon toen opeens veel slechter schakelen. Het duurde even voordat ik hem goed in de achteruit kreeg, daar ging hij bijna niet in. En onder het rijden koste het ook moeite om te schakelen.

Toch maar zo snel mogelijk laten maken. Mijn probleem was hoe ik dan naar mijn werk moet komen, want ik zal de auto wel een paar dagen kwijt zijn. Maar daar moet ik maar een oplossing voor verzinnen. Eind september heb ik vakantie maar dat ga ik denk ik niet meer redden.
Moeilijk schakelen = koppeling komt bijna niet meer los. Dat betekent dat dat druklager al bijna door de vingers heen gevreten is.

Enneh, als het moeilijk schakelt en je toch doordrukt, ben je weer bezig om de versnellingsbak te verneuken.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:32:03 #220
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_130290680
;(
All she wants and needs is just a little taste..
  † In Memoriam † dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:49:01 #221
25682 2cv
Niet subtiel
pi_130291750
Jup, zo zou ik er ook over denken. Kost toch weer 125-150 euro (ik zou het zelf repareren dus alleen materiaalkosten :P ) en een dag of 2-3 om dat in orde te maken.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 22 augustus 2013 @ 10:25:22 #222
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_130340340
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:49 schreef 2cv het volgende:
Jup, zo zou ik er ook over denken. Kost toch weer 125-150 euro (ik zou het zelf repareren dus alleen materiaalkosten :P ) en een dag of 2-3 om dat in orde te maken.
Volgens mij is het een stuk duurder, bij de garage hadden ze het over zo'n 350 euro. De beuner had het over 250 euro. Edit - jij had het over alleen materiaalkosten ;) -
Ik heb nu afgesproken dat ik hem zondagavond naar de beuner breng :)
Ben wel blij als hij straks eindelijk na al die tijd gemaakt is ;)

Ik wil wel een keer een fatsoenlijke auto kopen maar daar vind ik het nu nog te vroeg voor.
All she wants and needs is just a little taste..
  † In Memoriam † vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:14:38 #223
25682 2cv
Niet subtiel
pi_130376655
Sja, wat is fatsoenlijk ? En als er verder niets aan mankeert is hij na de reparatie weer goed. Dat is dan goedkoper dan een andere auto kopen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:16:22 #224
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_130389960
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 10:14 schreef 2cv het volgende:
Sja, wat is fatsoenlijk ? En als er verder niets aan mankeert is hij na de reparatie weer goed. Dat is dan goedkoper dan een andere auto kopen.
Daarom wil ik ook over een paar jaar pas een nieuwe auto kopen ;)
All she wants and needs is just a little taste..
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:52:44 #225
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_130522053
Mijn auto is gemaakt! *O*
En ik ben 310 euro lichter, is nog te doen.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_130522220
Ach, dat is maar 3x tanken (voor mij dan)

Fijn dat ie weer gemaakt is!

Wat was er nou stuk aan? En wie.heeft t gemaakt?
  woensdag 28 augustus 2013 @ 11:44:31 #227
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_130547414
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 18:58 schreef JohnB52 het volgende:
Ach, dat is maar 3x tanken (voor mij dan)

Fijn dat ie weer gemaakt is!

Wat was er nou stuk aan? En wie.heeft t gemaakt?
In de koppeling zitten allemaal pinnetjes en daar was er eentje van afgebroken.
Daardoor kwam het ook dat mijn pedaal soms wel en soms niet trilde. En dat ik soms moeilijk kon schakelen.
En de koppelingsplaat was natuurlijk versleten.
Er zit nu een hele nieuwe koppeling in. Wat een verschil is dat met optrekken zeg :D

De vader van een vriendin die daarmee bijklust heeft hem gemaakt :)
Verder heeft hij nog wat roest weggehaald bij de accu en andere kleine dingetjes gedaan.
All she wants and needs is just a little taste..
  † In Memoriam † donderdag 29 augustus 2013 @ 00:11:05 #228
25682 2cv
Niet subtiel
pi_130579679
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:44 schreef Luxuria het volgende:

[..]

In de koppeling zitten allemaal pinnetjes en daar was er eentje van afgebroken.
Precies wat ik al dacht :) Maar ik noemde die pinnetjes vingers geloof ik. Fijn dat het gerepareerd is.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  Spellchecker zondag 8 september 2013 @ 13:41:33 #229
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_130945933
Hoe lang duurt het eigenlijk eer een afgemelde goedkeuring (APK) doorkomt op de RDW-site?

Mijn Golf 1 cabrio is vrijdag, na 2 jaar stilstand, gekeurd met positief gevolg. De RDW geeft echter nog steeds 2011 aan :{

Misschien dat er weekends niet wordt bijgewerkt, of ligt het aan de nog actieve schorsing?
Tevens -purist.
pi_130945979
Met een geschorste wagen mag je de weg niet op :-)
  Spellchecker zondag 8 september 2013 @ 13:44:50 #231
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_130946058
Maar hij mag wel ge-APK'd worden ;)

Dat is dan ook niet de vraag.
Tevens -purist.
  zondag 8 september 2013 @ 13:58:53 #232
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_130946594
Normaal gesproken is dit dezelfde dag nog.

In elk geval kun je met het keuringsrapport bewijzen dat je auto APK gekeurd is igv controle.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Spellchecker zondag 8 september 2013 @ 14:10:27 #233
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_130947078
Klopt, is idd ook mijn idee :)

Ben alleen wel nieuwsgierig hoe het kan. Als hij de komende week niet bij wordt gewerkt, waag ik er wel een telefoontje aan.
Tevens -purist.
  Spellchecker maandag 9 september 2013 @ 21:47:09 #234
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_131003470
Het blijkt om een misverstand te gaan tussen ondergetekende en de garage; die dachten dat er alléén maar gekeurd hoefde te worden, en dat ik de gevonden euvels (remmerij) dan eerst zelf zou verhelpen. Dergelijke telefoongesprekken voeren terwijl je in de Pagode (Efteling) staat is toch niet zo'n goed idee :P

Het misverstand is in ieder geval uit de wereld geholpen vandaag en dit verklaart natuurlijk ook waarom de APK-datum nog niet is bijgewerkt bij de RDW...
Tevens -purist.
pi_131100197
Sinds ik m'n ibiza heb heeft deze mij nog niet laten staan, zo nu ook niet. Echter ervaar ik de laatste tijd dat het slot blijft hangen achter het interieur. Dit komt omdat er geen dopje op die stang van het slot zit, heeft er ook nooit op gezeten. De laatste tijd gaat deze wat dieper waardoor de plastic rand daaronder blijft zitten. Heb al in de buurt bij slopers gekeken maar kan geen gelijk wagentje vinden somehow. Hoe noem je dit onderdeel, wil het namelijk proberen bij onderdelenzoeker.

Als jullie iets weten van een webshop is het ook goed, gaat om een Seat ibiza 6K(1) van 95.
pi_131100223
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 17:39 schreef MountMan het volgende:
Sinds ik m'n ibiza heb heeft deze mij nog niet laten staan, zo nu ook niet. Echter ervaar ik de laatste tijd dat het slot blijft hangen achter het interieur. Dit komt omdat er geen dopje op die stang van het slot zit, heeft er ook nooit op gezeten. De laatste tijd gaat deze wat dieper waardoor de plastic rand daaronder blijft zitten. Heb al in de buurt bij slopers gekeken maar kan geen gelijk wagentje vinden somehow. Hoe noem je dit onderdeel, wil het namelijk proberen bij onderdelenzoeker.

Als jullie iets weten van een webshop is het ook goed, gaat om een Seat ibiza 6K(1) van 95.
foto?
pi_131100249
Was al op google aan het zoeken, maar kon niets vinden. Loop d'r wel ff heen. :P
pi_131100424
Situatie nu:


Situatie andere kant:


De tijdelijke hotfix :p


Dopje van de andere kant is een ander formaat, kan deze niet overschroeven op de linker helaas.
pi_131101558
Gewoon naar de dealer, kost geen drol die dingen: portiervergrendeling stift
pi_131101813
Danke schon! Als ik dan toch misbruik kan maken van dit topic: weet iemand zo'n model op een sloop te staan? Heb nog een bestuurdersstoel nodig, alsmede een nieuw slot voor het dashboardkastje. Deze sluit niet meer, ducttape ziet er niet echt charmant uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door MountMan op 12-09-2013 18:54:21 ]
  Moderator donderdag 12 september 2013 @ 18:52:32 #241
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_131102167
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 18:42 schreef MountMan het volgende:
Danke schon! Als ik dan toch misbruik kan maken van dit topic: weet iemand zo'n model op een sloop te staan. Heb nog een bestuurdersstoel nodig, alsmede een nieuw slot voor het dashboardkastje. Deze sluit niet meer, ducttape ziet er niet echt charmant uit.
Het beste wat je kan doen is op maps zoeken in je buurt naar sloperijen en ze allemaal even mailen/bellen. Of Onderdelenlijn.nl proberen, maar dat is vaak wel duurder.
pi_131357684
Vraagje........vandaag ontdekte ik dat de digitale kmteller zo'n 100.000km is terug gezt. Ik heb de auto nu 5 weken en ben echt niet blij.
Er is dus met een comp aan die auto geklooid........waar ga ik klagen?? (Ik heb natuurlijk al aan de bel getrokken bij degene waar ik de auto heb gekocht)
pi_131358220
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 19:37 schreef jolanda1961 het volgende:
Vraagje........vandaag ontdekte ik dat de digitale kmteller zo'n 100.000km is terug gezt. Ik heb de auto nu 5 weken en ben echt niet blij.
Er is dus met een comp aan die auto geklooid........waar ga ik klagen?? (Ik heb natuurlijk al aan de bel getrokken bij degene waar ik de auto heb gekocht)
koop contract ontbinden op basis van dwaling.

edit

dit kan alleen als je er naar gevraagd hebt als de stand klopt. Anders voldoe je niet aan je onderzoek plicht.
pi_131358647
Ik heb de auto gekocht om de km stand dus jazeker........gevraagd en over gepraat,ik ga morgen weer bellen, thanks
pi_131358734
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 20:01 schreef jolanda1961 het volgende:
Ik heb de auto gekocht om de km stand dus jazeker........gevraagd en over gepraat,ik ga morgen weer bellen, thanks
vraag het anders ook even hier die kunnen je precies vertellen hoe en wat
pi_131705557
Hallo,
Ik heb een Ford Focus uit '99.

Hierbij treed een probleem op bij het inschakelen van de achter ruitenwisser. Deze wist voor ongeveer een seconde en stopt dan.. het uit en aan zetten resulteert on nog een seconde wissen.. enz.

Zodra ik de achterruit-sproeier aanzet, wist de wisser wel gewoon 2 volle keren.


Mijn vraag is echter: Komt mijn auto met dit kleine manco door de APK?

n.b. in het APK reglement vind ik enkel regeltjes over de voorruit.
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_131705729
Achterwisser is geen keuring eis. Maw goedkeur.
pi_131877458
Ik heb een Peugeot 307 uit 2002. Sinds kort zit ik met het volgende probleem:

Nadat ik ongeveer 10 minuten aan het rijden ben in de auto beginnen de koplampen te knipperen en gaat de toerenteller soms op en neer. Alsof ie geen goed contact maakt. Als storing geeft de auto de melding 'storing airbag',
Als ik een klein stukje rijd van bijv 5 min, heb ik nergens last van.. Pas op het moment dat ik iets langer ga rijden treedt dit probleem op. De radio, verlichting in de auto, airco en verwarming blijven wel naar behoren werken. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? :{
pi_131877612
Foutcodes uitlezen
  Spellchecker zaterdag 5 oktober 2013 @ 18:22:45 #250
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_131877711
Toerenteller weer vastmaken.
Tevens -purist.
  † In Memoriam † zondag 6 oktober 2013 @ 15:47:06 #251
25682 2cv
Niet subtiel
pi_131902037
Is de frequentie van het knipperen afhankelijk van het motortoerental ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_131902140
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 15:47 schreef 2cv het volgende:
Is de frequentie van het knipperen afhankelijk van het motortoerental ?
Neu, is gewoon een relais.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  † In Memoriam † zondag 6 oktober 2013 @ 15:51:04 #253
25682 2cv
Niet subtiel
pi_131902185
Eh, mijn vraag was gericht aan cigarette14 met z'n knipperende koplampen :P
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_131909498
Waar moet de straalmotor in de auto?
pi_131909535
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:14 schreef BergGeit95 het volgende:
Waar moet de straalmotor in de auto?
Kun je de vraagstelling ook verduidelijken? Dit is nog al?.....
  † In Memoriam † zondag 6 oktober 2013 @ 19:28:40 #256
25682 2cv
Niet subtiel
pi_131910088
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:14 schreef BergGeit95 het volgende:
Waar moet de straalmotor in de auto?
Stralen, wat dacht je dan :?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_131926701
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 15:51 schreef 2cv het volgende:
Eh, mijn vraag was gericht aan cigarette14 met z'n knipperende koplampen :P
:')
Je reactie stond bovenaan de nieuwe pagina zonder quote, vandaar mijn epische misverstand. Ik vond het al zo een vreemde vraag :D
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_132301648
Niet echt een onderhouds vraag, maar ik stel hem tog, want kon dat andere topic niet vinden :) rookt een 6 cilinder nou meer bij koud weer/ als die koud is dan een 4 cilinder?
Funkmode!
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:29:40 #259
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_132301725
Niet zichtbaar als je het mij vraagt :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:59:56 #260
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_132319216
Ligt een beetje aan wát voor 6 cilinder denk ik; een 3 liter zal iets meer condens de lucht in gooien als een 2.0.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:01:40 #261
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_132319246
Viel mij afgelopen week ook al op. Witte rook, geen paus.
Winter komt er aan. :'(
En idd. afhankelijk van de hoeveelheid verbrande brandstof.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Spellchecker zaterdag 19 oktober 2013 @ 15:02:33 #262
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_132324441
Die van mij rookt in de winter ook behoorlijk bij een koude start.. Krijg je met een oude 2.8l diesel :P
Tevens -purist.
pi_132478452
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 15:02 schreef NoBody122 het volgende:
Die van mij rookt in de winter ook behoorlijk bij een koude start.. Krijg je met een oude 2.8l diesel :P
joh, een oude olieboot zal zwarte rook naar buiten flikkeren, aadspagaat doelt denk ik op witte rook (condens).
life happens while you're pusing the throttle.
  Spellchecker donderdag 24 oktober 2013 @ 01:25:21 #264
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_132502053
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:29 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

joh, een oude olieboot zal zwarte rook naar buiten flikkeren, aadspagaat doelt denk ik op witte rook (condens).
Rook is rook :+
Tevens -purist.
pi_132518419
Heb net mijn auto uitgelijnd, polo 2 '90 maar de linkerstuurstang zat vast en het schroefdraad was al maximaal gebruikt ofzo.
Nu heeft ie 0.37 graden afwijking.

Is dit heel erg? Tijdens het rijden merk ik er niets van. Stuur staat ook goed recht.
Dat de band wat meer slijt kan ik wel tijdelijk meeleven. Zolang het maar niet onveilig wordt.
pi_132521037
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 17:16 schreef Kadooosh het volgende:
Heb net mijn auto uitgelijnd, polo 2 '90 maar de linkerstuurstang zat vast en het schroefdraad was al maximaal gebruikt ofzo.
Nu heeft ie 0.37 graden afwijking.

Is dit heel erg? Tijdens het rijden merk ik er niets van. Stuur staat ook goed recht.
Dat de band wat meer slijt kan ik wel tijdelijk meeleven. Zolang het maar niet onveilig wordt.
Je wiel heeft een afwijking van 0 minuten en 37 graden. Een klein stukje theorie,
Bij het uitlijnen werk je met minuten en graden, 1 minuut is 60 graden. Jou wiel staat 0.37 buiten de specs, dit is c.a. een halve slag. Als je schroefdraad al max gebruikt is, dan is er meer aan de hand. Mogelijk is er een onderdeel van de ophanging krom (wat tevens tot afkeur bij een keuring kan leiden).

Het is dus zeer verstandig om het eea te (laten) controleren.
pi_132524181
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 18:42 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Je wiel heeft een afwijking van 0 minuten en 37 graden. Een klein stukje theorie,
Bij het uitlijnen werk je met minuten en graden, 1 minuut is 60 graden. Jou wiel staat 0.37 buiten de specs, dit is c.a. een halve slag. Als je schroefdraad al max gebruikt is, dan is er meer aan de hand. Mogelijk is er een onderdeel van de ophanging krom (wat tevens tot afkeur bij een keuring kan leiden).

Het is dus zeer verstandig om het eea te (laten) controleren.
Hij is een paar weken geleden gekeurd door 2 garages. En heb er nog met iemand het een en ander aan gedaan(rechter stuurstang vervangen). Dan moest dat wel opvallen denk ik of niet?
Hij rijdt/stuur voor de rest prima.
pi_132524222
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 19:58 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Hij is een paar weken geleden gekeurd door 2 garages. En heb er nog met iemand het een en ander aan gedaan(rechter stuurstang vervangen). Dan moest dat wel opvallen denk ik of niet?
Hij rijdt/stuur voor de rest prima.
Dan heb je de rechterstuurstang toch verkeerd gemonteerd. Montage luistert ontzettend nauw.
pi_132526051
quote:
14s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 19:58 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Dan heb je de rechterstuurstang toch verkeerd gemonteerd. Montage luistert ontzettend nauw.
Maar het gaat om de linker die max gebruikt is. Of heeft dat met elkaar te maken.
  † In Memoriam † donderdag 24 oktober 2013 @ 20:46:03 #270
25682 2cv
Niet subtiel
pi_132526362
Jep, heeft met elkaar te maken. Als de ene stuurstang veel te lang/kort is moet je de andere zo extreem bijstellen dat dat buiten de afstelmogelijkheden valt. En dan staat ook je stuur scheef. Dus ik vraag me af wat hier aan de hand is.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_132529443
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 20:46 schreef 2cv het volgende:
Jep, heeft met elkaar te maken. Als de ene stuurstang veel te lang/kort is moet je de andere zo extreem bijstellen dat dat buiten de afstelmogelijkheden valt. En dan staat ook je stuur scheef. Dus ik vraag me af wat hier aan de hand is.
Stuur staat nu wel goed recht, eerst niet(klein beetje naar links).
Merk ook niks tijdens het rijden dus ik laat het nu zo maar. Misschien lag het aan de garage. Uitlijnen was al moeilijk omdat ie zo oud is zeiden ze :') :X
pi_132530745
Zou kunnen omdat mogelijk de rubbers van de ophanging versleten zijn.

Zet je de boel recht, heb je nog steeds speling op die rubbers, en schiet je er weinig mee op.
  Spellchecker vrijdag 25 oktober 2013 @ 00:48:34 #273
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_132536970
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:46 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Stuur staat nu wel goed recht, eerst niet(klein beetje naar links).
Merk ook niks tijdens het rijden dus ik laat het nu zo maar. Misschien lag het aan de garage. Uitlijnen was al moeilijk omdat ie zo oud is zeiden ze :') :X
Ze hadden je vraag dus net zo goed niet kunnen beantwoorden :s)
Tevens -purist.
pi_132538186
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 00:48 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Ze hadden je vraag dus net zo goed niet kunnen beantwoorden :s)
Nee hoor was nuttig, bedankt.
pi_132557285
Edit verkeerd :')

[ Bericht 84% gewijzigd door Chuck-N0rr1s op 25-10-2013 20:39:14 ]
  Vis een optie? vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:47:08 #276
70532 loveli
N
pi_132564989
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:05 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Edit verkeerd :')
Vond 'em eigenlijk wel goed ;)
crap in = crap out
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:05:55 #277
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_132577138
Eigenlijk op zoek naar iemand of een bedrijf dat zoals ACTronics een BSI uit kan lezen en vast kan stellen of deze kaput is(hun doen geen zaken met particulieren). Heb met de 206 GTi beetje vage startproblemen welke verdwijnen na een 3-tal minuten(lopen op 3 cilinders wanneer choke en resem foutcodes). De codes welke hij geeft bij uitlezen zijn de volgende:

-Foutcode P0606 communicatie stuurapparaten regeleenheid defect
-Foutcode 771 ontstekingscircuit cil. 3 uitlaatgas beinvloedende uitval
-Foutcode 66 bijrijder airbag uitschakeling
-Foutcode 111 bijrijder airbag uitschakeling functie onjuist
-Foutcode 1803 fout licht systeemtoestand kortsluiting naar massa
-Foutcode 20 ingang audio antenne functie onjuist
-Foutcode 44 ingang audio antenne functie onjuist

Heb intussen al vanalles geprobeerd, zoals nalopen van bekabeling/connectoren, bobineblok vervangen, bougies gedaan, accu vervangen etc. Echter blijft hij bij het starten even op 3 pitten lopen. Wanneer dit probleem vervolgens na een paar minuten weg is, heb je er de hele dag geen last meer van.. Gezien die BSI's onderling niet uitwisselbaar zijn en maar 1 keer zijn in te leren, weet ik het liever zeker, alvorens 1500 euro stuk te slaan op een nieuwe BSI + inleren en inbouwen.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_132577913
Euh je hebt fouten in de motor ecu staan die aangeven dat die defect is. De bsi is voor het interieur jij hebt een probleem met het motormanagentsysteem.
De oude bobine heb je die nog staat daar SAGEM of ELECTRICFILL op?
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:12:18 #279
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_132578352
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 11:48 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Euh je hebt fouten in de motor ecu staan die aangeven dat die defect is. De bsi is voor het interieur jij hebt een probleem met het motormanagentsysteem.
De oude bobine heb je die nog staat daar SAGEM of ELECTRICFILL op?
Jup, echter geven 2 verschillende Peugeot dealers aan dat dit wss om de BSI gaat, gezien de meldingen en problemen welke de auto geeft. Echter kunnen ze dit niet met zekerheid zeggen.Tevens is bij PSA de BSI idd voor een hoop functies binnen het interieur(zelfs de startonderbreking), maar deze regelt ook de communicatie tussen meerdere systemen binnen de auto en kan zelfs foutmeldingen op zaken als de abs en airbag geven. Feit is dat ik zeker wil weten dat de BSI ook het probleem is alvorens 1500 euro voor vervanging op te hoesten.

Edit:Oude bobine heb ik niet meer, maar het vervangen van deze unit heeft wel het probleem met meldingen van oversprong op bepaalde cilinder(s) opgelost.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_132580417
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 12:12 schreef x3ro het volgende:

[..]

Jup, echter geven 2 verschillende Peugeot dealers aan dat dit wss om de BSI gaat, gezien de meldingen en problemen welke de auto geeft. Echter kunnen ze dit niet met zekerheid zeggen.Tevens is bij PSA de BSI idd voor een hoop functies binnen het interieur(zelfs de startonderbreking), maar deze regelt ook de communicatie tussen meerdere systemen binnen de auto en kan zelfs foutmeldingen op zaken als de abs en airbag geven. Feit is dat ik zeker wil weten dat de BSI ook het probleem is alvorens 1500 euro voor vervanging op te hoesten.

Edit:Oude bobine heb ik niet meer, maar het vervangen van deze unit heeft wel het probleem met meldingen van oversprong op bepaalde cilinder(s) opgelost.
Foutcodes die beginnen met een P hebben betrekken tot de Powertrain. De BSI is een body onderdeel, fouten hiervan beginnen met een B.

Ik weet wat een BSI is, heb er tig vervangen bij Citroën :P

Jij hebt het over missfire's, hier kan een BSI niks aan doen. Ik denk namelijk dat jij een beruchte Sagem bobine had icm een Sagem ECU. Door dat er in de SAGEM bobine sluiting is geweest, is de eindtrap van de motor ecu opgeblazen. DIt komt nog wel eens voor. De correcte bobine is een electricfill.
Is de stekker van de bobine ook al gemodificeerd met een onstorings-condensator?
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:44:02 #281
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_132580514
Originele velg: 17", 205 45 17 band erop.
Wintervelg 15"175/65/15

Nou wil ik winter bandjes, past op die velg gewoon 195 65 15 of 195 50 15 zonder dat de auto lager komt te liggen? Kunnen er bredere banden op?
pi_132580617
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:44 schreef blup het volgende:
Originele velg: 17", 205 45 17 band erop.
Wintervelg 15"175/65/15

Nou wil ik winter bandjes, past op die velg gewoon 195 65 15 of 195 50 15 zonder dat de auto lager komt te liggen? Kunnen er bredere banden op?
Nee dit kan niet, je afrol omtrek wijkt dan te veel af (bijna 10%!).
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:49:21 #283
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_132580660
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Nee dit kan niet, je afrol omtrek wijkt dan te veel af (bijna 10%!).
Dus 195/65/15 kan niet? Of kan 195/50/15 niet. (wat mij opzich logisch lijkt)
Ik vind 175 namelijk erg smal voor een Cooper S.

http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm
Volgens deze site standaard hoogte 61.63, met de winter wielen 195/65/15 63.45.. Standaard omtrek is 193.62, en op de winterwielen 199.33.. Verschil van +5.71!

195/60/15 geeft hoogte 61.5 (-0.13) omtrek (-0.41).. Auto zakt 4mm.. hhmz.

[ Bericht 6% gewijzigd door blup op 26-10-2013 13:57:47 ]
pi_132580954
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:49 schreef blup het volgende:

[..]

Dus 195/65/15 kan niet? Of kan 195/50/15 niet. (wat mij opzich logisch lijkt)
Ik vind 175 namelijk erg smal voor een Cooper S.

http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm
Volgens deze site standaard hoogte 61.63, met de winter wielen 195/65/15 63.45.. Standaard omtrek is 193.62, en op de winterwielen 199.33.. Verschil van +5.71!

195/60/15 geeft hoogte 61.5 (-0.13) omtrek (-0.41).. Auto zakt 4mm.. hhmz.
Je wil toch van 175/65 15 naar 195/65 15 ?
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:14:59 #285
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_132581203
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:03 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Je wil toch van 175/65 15 naar 195/65 15 ?
Nou, ik heb nu 205/45/17 origineel cooper S.
Ik heb gescoord stalen velg Cooper One met daarop een 175/65/15.
Ik wil graag wat bredere banden en wil dus op die velg 195/60/15 doen.

205.45.17 Origineel: hoogte 61.93 Omtrek 193.62
175.65.15 Staal nu.: hoogte 60.85 Omtrek: 191.17 (-2.45cm!)
195.60.15 Wil ik......: hoogte 61.5 Omtrek 193.21 (-0.41cm)

Qua omtrek zie ik geen probleem, maar mijn hoofdvraag blijft, kan je zomaar een bredere band op een velg leggen.
pi_132581254
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:14 schreef blup het volgende:

[..]

Nou, ik heb nu 205/45/17 origineel cooper S.
Ik heb gescoord stalen velg Cooper One met daarop een 175/65/15.
Ik wil graag wat bredere banden en wil dus op die velg 195/60/15 doen.

205.45.17 Origineel: hoogte 61.93 Omtrek 193.62
175.65.15 Staal nu.: hoogte 60.85 Omtrek: 191.17 (-2.45cm!)
195.60.15 Wil ik......: hoogte 61.5 Omtrek 193.21 (-0.41cm)

Qua omtrek zie ik geen probleem, maar mijn hoofdvraag blijft, kan je zomaar een bredere band op een velg leggen.
Als de band dan niet aanloopt in het binnenscherm oid dan zou het moeten passen. :P
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:18:51 #287
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_132581290
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:17 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Als de band dan niet aanloopt in het binnenscherm oid dan zou het moeten passen. :P
Van 205 naar 195.. Lijkt me geen probleem
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:33:34 #288
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_132583132
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:39 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Foutcodes die beginnen met een P hebben betrekken tot de Powertrain. De BSI is een body onderdeel, fouten hiervan beginnen met een B.

Ik weet wat een BSI is, heb er tig vervangen bij Citroën :P

Jij hebt het over missfire's, hier kan een BSI niks aan doen. Ik denk namelijk dat jij een beruchte Sagem bobine had icm een Sagem ECU. Door dat er in de SAGEM bobine sluiting is geweest, is de eindtrap van de motor ecu opgeblazen. DIt komt nog wel eens voor. De correcte bobine is een electricfill.
Is de stekker van de bobine ook al gemodificeerd met een onstorings-condensator?
Bedoel je het stuk stekker waar die op de bobine geklikt zit? Dit is dan naar mijn weten niet t geval.Maar je gokt dus zelf dat het de eindtrap van de daadwerkelijke ECU is. Is er een manier waarop ik dit kan controlleren? Zou namelijk nog wel eens goed kunnen gezien het hele verhaal begonnen is met de defecte bobine..

Ik vind ook zo raar dat het torretje, wanneer 'ie 5 minuten gelopen heeft, perfect loopt. Heb hier net op wat buitenwegen nog een 325i zitten pesten en dan slaat 'ie naar mijn idee geen slag over. Wanneer ik 'm vervolgens gedurende de middag nog gebruik loopt ie, omdat ie warm is, ook al meteen goed.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_132583206
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:33 schreef x3ro het volgende:

[..]

Bedoel je het stuk stekker waar die op de bobine geklikt zit? Dit is dan naar mijn weten niet t geval.Maar je gokt dus zelf dat het de eindtrap van de daadwerkelijke ECU is. Is er een manier waarop ik dit kan controlleren? Zou namelijk nog wel eens goed kunnen gezien het hele verhaal begonnen is met de defecte bobine..

Ik vind ook zo raar dat het torretje, wanneer 'ie 5 minuten gelopen heeft, perfect loopt. Heb hier net op wat buitenwegen nog een 325i zitten pesten en dan slaat 'ie naar mijn idee geen slag over. Wanneer ik 'm vervolgens gedurende de middag nog gebruik loopt ie, omdat ie warm is, ook al meteen goed.
Ja ik heb een vermoeden dat het probleem in de ECU zelf zit. Dit is vast te stellen met een scope. Maar nu je zegt warm geen problemen. Eigenlijk zal het eea door een diagnose specialist * :@ * door gemeten moeten worden.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:49:06 #290
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_132583579
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:36 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Ja ik heb een vermoeden dat het probleem in de ECU zelf zit. Dit is vast te stellen met een scope. Maar nu je zegt warm geen problemen. Eigenlijk zal het eea door een diagnose specialist * :@ * door gemeten moeten worden.
Zelf heb ik weinig kaas gegeten van electra en het troubleshooten hiermee. Dus mocht je een adres/mannetje/whatever weten, roep maar gezien ik dit gewoon gefixed wil hebben. Maar het is volgens jou dus een beetje raar dat hij 't ook warm doet? Of begrijp ik hier iets verkeerd?
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_132583587
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:49 schreef x3ro het volgende:

[..]

Zelf heb ik weinig kaas gegeten van electra en het troubleshooten hiermee. Dus mocht je een adres/mannetje/whatever weten, roep maar gezien ik dit gewoon gefixed wil hebben. Maar het is volgens jou dus een beetje raar dat hij 't ook warm doet? Of begrijp ik hier iets verkeerd?
Ik ben zelf diagnose specialist. :+
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:01:13 #292
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_132583846
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:49 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Ik ben zelf diagnose specialist. :+
pm
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_132583883
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 16:01 schreef x3ro het volgende:

[..]

pm
Staat open. :P
pi_132839519
Niet specifiek onderhoud maar wel raar: ik heb mijn accu vervangen en sindsdien willen mijn ramen niet meer automatisch naar beneden na even de schakelaar vast te houden. Kan dit verband met elkaar hebben? Of stom toeval dat zo'n onderdeel het in een keer begeeft :')

Ter duidelijkheid, ramen gaan nog wel open en dicht maar willen niet meer automatisch de volle afstand afleggen na het even vasthouden van de schakelaar.

(auto is Mitsubishi Carisma 1.6 uit 98)
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_132840280
Ik hoor wel eens iets over ramen resetten, kijk daar eens naar.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_132841510
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 22:40 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Niet specifiek onderhoud maar wel raar: ik heb mijn accu vervangen en sindsdien willen mijn ramen niet meer automatisch naar beneden na even de schakelaar vast te houden. Kan dit verband met elkaar hebben? Of stom toeval dat zo'n onderdeel het in een keer begeeft :')

Ter duidelijkheid, ramen gaan nog wel open en dicht maar willen niet meer automatisch de volle afstand afleggen na het even vasthouden van de schakelaar.

(auto is Mitsubishi Carisma 1.6 uit 98)
Raam schakelaar 10sec vast houden omhoog zodra het raam dicht is, en daarna het raam volledig open en dan de schakelaar 10 sec vast houden op de stand open, ^O^
pi_132861122
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 23:43 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Raam schakelaar 10sec vast houden omhoog zodra het raam dicht is, en daarna het raam volledig open en dan de schakelaar 10 sec vast houden op de stand open, ^O^
Top! Het heeft gewerkt! _O_
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_132985048
Sinds een paar dagen maakt mijn rempedaal een piepent geluid. Of de motor aan of uit is maakt weinig uit. Er is gewoon een grote kans dat op 't moment dat ik het pedaal zacht of stevig intrap, dat hij dan dus piept.

De remschijven zijn al vervangen (vorig jaar dacht ik), auto is net nog door de apk gekomen en door een grote beurt. De garage zei dat ik een paar keer goed moest remmen. Dit heb ik gedaan, maar nog steeds dat gepiep.

Ik ben best gevoelig voor dit soort dingen, iemand tips wat ik hieraan kan doen?
pi_132985217
quote:
5s.gif Op woensdag 6 november 2013 22:50 schreef LethalNinja het volgende:
Sinds een paar dagen maakt mijn rempedaal een piepent geluid. Of de motor aan of uit is maakt weinig uit. Er is gewoon een grote kans dat op 't moment dat ik het pedaal zacht of stevig intrap, dat hij dan dus piept.

De remschijven zijn al vervangen (vorig jaar dacht ik), auto is net nog door de apk gekomen en door een grote beurt. De garage zei dat ik een paar keer goed moest remmen. Dit heb ik gedaan, maar nog steeds dat gepiep.

Ik ben best gevoelig voor dit soort dingen, iemand tips wat ik hieraan kan doen?
Terug gaan, geluiden ed zijn niet te beoordelen van achter een scherm.
pi_132985240
Op naar het volgende topic
pi_132985245
Vol :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')