abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † zondag 6 oktober 2013 @ 15:47:06 #251
25682 2cv
Niet subtiel
pi_131902037
Is de frequentie van het knipperen afhankelijk van het motortoerental ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_131902140
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 15:47 schreef 2cv het volgende:
Is de frequentie van het knipperen afhankelijk van het motortoerental ?
Neu, is gewoon een relais.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  † In Memoriam † zondag 6 oktober 2013 @ 15:51:04 #253
25682 2cv
Niet subtiel
pi_131902185
Eh, mijn vraag was gericht aan cigarette14 met z'n knipperende koplampen :P
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_131909498
Waar moet de straalmotor in de auto?
pi_131909535
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:14 schreef BergGeit95 het volgende:
Waar moet de straalmotor in de auto?
Kun je de vraagstelling ook verduidelijken? Dit is nog al?.....
  † In Memoriam † zondag 6 oktober 2013 @ 19:28:40 #256
25682 2cv
Niet subtiel
pi_131910088
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:14 schreef BergGeit95 het volgende:
Waar moet de straalmotor in de auto?
Stralen, wat dacht je dan :?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_131926701
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 15:51 schreef 2cv het volgende:
Eh, mijn vraag was gericht aan cigarette14 met z'n knipperende koplampen :P
:')
Je reactie stond bovenaan de nieuwe pagina zonder quote, vandaar mijn epische misverstand. Ik vond het al zo een vreemde vraag :D
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_132301648
Niet echt een onderhouds vraag, maar ik stel hem tog, want kon dat andere topic niet vinden :) rookt een 6 cilinder nou meer bij koud weer/ als die koud is dan een 4 cilinder?
Funkmode!
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:29:40 #259
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_132301725
Niet zichtbaar als je het mij vraagt :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:59:56 #260
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_132319216
Ligt een beetje aan wát voor 6 cilinder denk ik; een 3 liter zal iets meer condens de lucht in gooien als een 2.0.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:01:40 #261
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_132319246
Viel mij afgelopen week ook al op. Witte rook, geen paus.
Winter komt er aan. :'(
En idd. afhankelijk van de hoeveelheid verbrande brandstof.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Spellchecker zaterdag 19 oktober 2013 @ 15:02:33 #262
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_132324441
Die van mij rookt in de winter ook behoorlijk bij een koude start.. Krijg je met een oude 2.8l diesel :P
Tevens -purist.
pi_132478452
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 15:02 schreef NoBody122 het volgende:
Die van mij rookt in de winter ook behoorlijk bij een koude start.. Krijg je met een oude 2.8l diesel :P
joh, een oude olieboot zal zwarte rook naar buiten flikkeren, aadspagaat doelt denk ik op witte rook (condens).
life happens while you're pusing the throttle.
  Spellchecker donderdag 24 oktober 2013 @ 01:25:21 #264
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_132502053
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:29 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

joh, een oude olieboot zal zwarte rook naar buiten flikkeren, aadspagaat doelt denk ik op witte rook (condens).
Rook is rook :+
Tevens -purist.
pi_132518419
Heb net mijn auto uitgelijnd, polo 2 '90 maar de linkerstuurstang zat vast en het schroefdraad was al maximaal gebruikt ofzo.
Nu heeft ie 0.37 graden afwijking.

Is dit heel erg? Tijdens het rijden merk ik er niets van. Stuur staat ook goed recht.
Dat de band wat meer slijt kan ik wel tijdelijk meeleven. Zolang het maar niet onveilig wordt.
pi_132521037
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 17:16 schreef Kadooosh het volgende:
Heb net mijn auto uitgelijnd, polo 2 '90 maar de linkerstuurstang zat vast en het schroefdraad was al maximaal gebruikt ofzo.
Nu heeft ie 0.37 graden afwijking.

Is dit heel erg? Tijdens het rijden merk ik er niets van. Stuur staat ook goed recht.
Dat de band wat meer slijt kan ik wel tijdelijk meeleven. Zolang het maar niet onveilig wordt.
Je wiel heeft een afwijking van 0 minuten en 37 graden. Een klein stukje theorie,
Bij het uitlijnen werk je met minuten en graden, 1 minuut is 60 graden. Jou wiel staat 0.37 buiten de specs, dit is c.a. een halve slag. Als je schroefdraad al max gebruikt is, dan is er meer aan de hand. Mogelijk is er een onderdeel van de ophanging krom (wat tevens tot afkeur bij een keuring kan leiden).

Het is dus zeer verstandig om het eea te (laten) controleren.
pi_132524181
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 18:42 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Je wiel heeft een afwijking van 0 minuten en 37 graden. Een klein stukje theorie,
Bij het uitlijnen werk je met minuten en graden, 1 minuut is 60 graden. Jou wiel staat 0.37 buiten de specs, dit is c.a. een halve slag. Als je schroefdraad al max gebruikt is, dan is er meer aan de hand. Mogelijk is er een onderdeel van de ophanging krom (wat tevens tot afkeur bij een keuring kan leiden).

Het is dus zeer verstandig om het eea te (laten) controleren.
Hij is een paar weken geleden gekeurd door 2 garages. En heb er nog met iemand het een en ander aan gedaan(rechter stuurstang vervangen). Dan moest dat wel opvallen denk ik of niet?
Hij rijdt/stuur voor de rest prima.
pi_132524222
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 19:58 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Hij is een paar weken geleden gekeurd door 2 garages. En heb er nog met iemand het een en ander aan gedaan(rechter stuurstang vervangen). Dan moest dat wel opvallen denk ik of niet?
Hij rijdt/stuur voor de rest prima.
Dan heb je de rechterstuurstang toch verkeerd gemonteerd. Montage luistert ontzettend nauw.
pi_132526051
quote:
14s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 19:58 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Dan heb je de rechterstuurstang toch verkeerd gemonteerd. Montage luistert ontzettend nauw.
Maar het gaat om de linker die max gebruikt is. Of heeft dat met elkaar te maken.
  † In Memoriam † donderdag 24 oktober 2013 @ 20:46:03 #270
25682 2cv
Niet subtiel
pi_132526362
Jep, heeft met elkaar te maken. Als de ene stuurstang veel te lang/kort is moet je de andere zo extreem bijstellen dat dat buiten de afstelmogelijkheden valt. En dan staat ook je stuur scheef. Dus ik vraag me af wat hier aan de hand is.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_132529443
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 20:46 schreef 2cv het volgende:
Jep, heeft met elkaar te maken. Als de ene stuurstang veel te lang/kort is moet je de andere zo extreem bijstellen dat dat buiten de afstelmogelijkheden valt. En dan staat ook je stuur scheef. Dus ik vraag me af wat hier aan de hand is.
Stuur staat nu wel goed recht, eerst niet(klein beetje naar links).
Merk ook niks tijdens het rijden dus ik laat het nu zo maar. Misschien lag het aan de garage. Uitlijnen was al moeilijk omdat ie zo oud is zeiden ze :') :X
pi_132530745
Zou kunnen omdat mogelijk de rubbers van de ophanging versleten zijn.

Zet je de boel recht, heb je nog steeds speling op die rubbers, en schiet je er weinig mee op.
  Spellchecker vrijdag 25 oktober 2013 @ 00:48:34 #273
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_132536970
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:46 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Stuur staat nu wel goed recht, eerst niet(klein beetje naar links).
Merk ook niks tijdens het rijden dus ik laat het nu zo maar. Misschien lag het aan de garage. Uitlijnen was al moeilijk omdat ie zo oud is zeiden ze :') :X
Ze hadden je vraag dus net zo goed niet kunnen beantwoorden :s)
Tevens -purist.
pi_132538186
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 00:48 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Ze hadden je vraag dus net zo goed niet kunnen beantwoorden :s)
Nee hoor was nuttig, bedankt.
pi_132557285
Edit verkeerd :')

[ Bericht 84% gewijzigd door Chuck-N0rr1s op 25-10-2013 20:39:14 ]
  Vis een optie? vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:47:08 #276
70532 loveli
N
pi_132564989
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:05 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Edit verkeerd :')
Vond 'em eigenlijk wel goed ;)
crap in = crap out
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:05:55 #277
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_132577138
Eigenlijk op zoek naar iemand of een bedrijf dat zoals ACTronics een BSI uit kan lezen en vast kan stellen of deze kaput is(hun doen geen zaken met particulieren). Heb met de 206 GTi beetje vage startproblemen welke verdwijnen na een 3-tal minuten(lopen op 3 cilinders wanneer choke en resem foutcodes). De codes welke hij geeft bij uitlezen zijn de volgende:

-Foutcode P0606 communicatie stuurapparaten regeleenheid defect
-Foutcode 771 ontstekingscircuit cil. 3 uitlaatgas beinvloedende uitval
-Foutcode 66 bijrijder airbag uitschakeling
-Foutcode 111 bijrijder airbag uitschakeling functie onjuist
-Foutcode 1803 fout licht systeemtoestand kortsluiting naar massa
-Foutcode 20 ingang audio antenne functie onjuist
-Foutcode 44 ingang audio antenne functie onjuist

Heb intussen al vanalles geprobeerd, zoals nalopen van bekabeling/connectoren, bobineblok vervangen, bougies gedaan, accu vervangen etc. Echter blijft hij bij het starten even op 3 pitten lopen. Wanneer dit probleem vervolgens na een paar minuten weg is, heb je er de hele dag geen last meer van.. Gezien die BSI's onderling niet uitwisselbaar zijn en maar 1 keer zijn in te leren, weet ik het liever zeker, alvorens 1500 euro stuk te slaan op een nieuwe BSI + inleren en inbouwen.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_132577913
Euh je hebt fouten in de motor ecu staan die aangeven dat die defect is. De bsi is voor het interieur jij hebt een probleem met het motormanagentsysteem.
De oude bobine heb je die nog staat daar SAGEM of ELECTRICFILL op?
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:12:18 #279
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_132578352
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 11:48 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Euh je hebt fouten in de motor ecu staan die aangeven dat die defect is. De bsi is voor het interieur jij hebt een probleem met het motormanagentsysteem.
De oude bobine heb je die nog staat daar SAGEM of ELECTRICFILL op?
Jup, echter geven 2 verschillende Peugeot dealers aan dat dit wss om de BSI gaat, gezien de meldingen en problemen welke de auto geeft. Echter kunnen ze dit niet met zekerheid zeggen.Tevens is bij PSA de BSI idd voor een hoop functies binnen het interieur(zelfs de startonderbreking), maar deze regelt ook de communicatie tussen meerdere systemen binnen de auto en kan zelfs foutmeldingen op zaken als de abs en airbag geven. Feit is dat ik zeker wil weten dat de BSI ook het probleem is alvorens 1500 euro voor vervanging op te hoesten.

Edit:Oude bobine heb ik niet meer, maar het vervangen van deze unit heeft wel het probleem met meldingen van oversprong op bepaalde cilinder(s) opgelost.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_132580417
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 12:12 schreef x3ro het volgende:

[..]

Jup, echter geven 2 verschillende Peugeot dealers aan dat dit wss om de BSI gaat, gezien de meldingen en problemen welke de auto geeft. Echter kunnen ze dit niet met zekerheid zeggen.Tevens is bij PSA de BSI idd voor een hoop functies binnen het interieur(zelfs de startonderbreking), maar deze regelt ook de communicatie tussen meerdere systemen binnen de auto en kan zelfs foutmeldingen op zaken als de abs en airbag geven. Feit is dat ik zeker wil weten dat de BSI ook het probleem is alvorens 1500 euro voor vervanging op te hoesten.

Edit:Oude bobine heb ik niet meer, maar het vervangen van deze unit heeft wel het probleem met meldingen van oversprong op bepaalde cilinder(s) opgelost.
Foutcodes die beginnen met een P hebben betrekken tot de Powertrain. De BSI is een body onderdeel, fouten hiervan beginnen met een B.

Ik weet wat een BSI is, heb er tig vervangen bij Citroën :P

Jij hebt het over missfire's, hier kan een BSI niks aan doen. Ik denk namelijk dat jij een beruchte Sagem bobine had icm een Sagem ECU. Door dat er in de SAGEM bobine sluiting is geweest, is de eindtrap van de motor ecu opgeblazen. DIt komt nog wel eens voor. De correcte bobine is een electricfill.
Is de stekker van de bobine ook al gemodificeerd met een onstorings-condensator?
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:44:02 #281
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_132580514
Originele velg: 17", 205 45 17 band erop.
Wintervelg 15"175/65/15

Nou wil ik winter bandjes, past op die velg gewoon 195 65 15 of 195 50 15 zonder dat de auto lager komt te liggen? Kunnen er bredere banden op?
pi_132580617
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:44 schreef blup het volgende:
Originele velg: 17", 205 45 17 band erop.
Wintervelg 15"175/65/15

Nou wil ik winter bandjes, past op die velg gewoon 195 65 15 of 195 50 15 zonder dat de auto lager komt te liggen? Kunnen er bredere banden op?
Nee dit kan niet, je afrol omtrek wijkt dan te veel af (bijna 10%!).
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:49:21 #283
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_132580660
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Nee dit kan niet, je afrol omtrek wijkt dan te veel af (bijna 10%!).
Dus 195/65/15 kan niet? Of kan 195/50/15 niet. (wat mij opzich logisch lijkt)
Ik vind 175 namelijk erg smal voor een Cooper S.

http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm
Volgens deze site standaard hoogte 61.63, met de winter wielen 195/65/15 63.45.. Standaard omtrek is 193.62, en op de winterwielen 199.33.. Verschil van +5.71!

195/60/15 geeft hoogte 61.5 (-0.13) omtrek (-0.41).. Auto zakt 4mm.. hhmz.

[ Bericht 6% gewijzigd door blup op 26-10-2013 13:57:47 ]
pi_132580954
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:49 schreef blup het volgende:

[..]

Dus 195/65/15 kan niet? Of kan 195/50/15 niet. (wat mij opzich logisch lijkt)
Ik vind 175 namelijk erg smal voor een Cooper S.

http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm
Volgens deze site standaard hoogte 61.63, met de winter wielen 195/65/15 63.45.. Standaard omtrek is 193.62, en op de winterwielen 199.33.. Verschil van +5.71!

195/60/15 geeft hoogte 61.5 (-0.13) omtrek (-0.41).. Auto zakt 4mm.. hhmz.
Je wil toch van 175/65 15 naar 195/65 15 ?
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:14:59 #285
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_132581203
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:03 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Je wil toch van 175/65 15 naar 195/65 15 ?
Nou, ik heb nu 205/45/17 origineel cooper S.
Ik heb gescoord stalen velg Cooper One met daarop een 175/65/15.
Ik wil graag wat bredere banden en wil dus op die velg 195/60/15 doen.

205.45.17 Origineel: hoogte 61.93 Omtrek 193.62
175.65.15 Staal nu.: hoogte 60.85 Omtrek: 191.17 (-2.45cm!)
195.60.15 Wil ik......: hoogte 61.5 Omtrek 193.21 (-0.41cm)

Qua omtrek zie ik geen probleem, maar mijn hoofdvraag blijft, kan je zomaar een bredere band op een velg leggen.
pi_132581254
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:14 schreef blup het volgende:

[..]

Nou, ik heb nu 205/45/17 origineel cooper S.
Ik heb gescoord stalen velg Cooper One met daarop een 175/65/15.
Ik wil graag wat bredere banden en wil dus op die velg 195/60/15 doen.

205.45.17 Origineel: hoogte 61.93 Omtrek 193.62
175.65.15 Staal nu.: hoogte 60.85 Omtrek: 191.17 (-2.45cm!)
195.60.15 Wil ik......: hoogte 61.5 Omtrek 193.21 (-0.41cm)

Qua omtrek zie ik geen probleem, maar mijn hoofdvraag blijft, kan je zomaar een bredere band op een velg leggen.
Als de band dan niet aanloopt in het binnenscherm oid dan zou het moeten passen. :P
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:18:51 #287
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_132581290
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:17 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Als de band dan niet aanloopt in het binnenscherm oid dan zou het moeten passen. :P
Van 205 naar 195.. Lijkt me geen probleem
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:33:34 #288
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_132583132
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:39 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Foutcodes die beginnen met een P hebben betrekken tot de Powertrain. De BSI is een body onderdeel, fouten hiervan beginnen met een B.

Ik weet wat een BSI is, heb er tig vervangen bij Citroën :P

Jij hebt het over missfire's, hier kan een BSI niks aan doen. Ik denk namelijk dat jij een beruchte Sagem bobine had icm een Sagem ECU. Door dat er in de SAGEM bobine sluiting is geweest, is de eindtrap van de motor ecu opgeblazen. DIt komt nog wel eens voor. De correcte bobine is een electricfill.
Is de stekker van de bobine ook al gemodificeerd met een onstorings-condensator?
Bedoel je het stuk stekker waar die op de bobine geklikt zit? Dit is dan naar mijn weten niet t geval.Maar je gokt dus zelf dat het de eindtrap van de daadwerkelijke ECU is. Is er een manier waarop ik dit kan controlleren? Zou namelijk nog wel eens goed kunnen gezien het hele verhaal begonnen is met de defecte bobine..

Ik vind ook zo raar dat het torretje, wanneer 'ie 5 minuten gelopen heeft, perfect loopt. Heb hier net op wat buitenwegen nog een 325i zitten pesten en dan slaat 'ie naar mijn idee geen slag over. Wanneer ik 'm vervolgens gedurende de middag nog gebruik loopt ie, omdat ie warm is, ook al meteen goed.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_132583206
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:33 schreef x3ro het volgende:

[..]

Bedoel je het stuk stekker waar die op de bobine geklikt zit? Dit is dan naar mijn weten niet t geval.Maar je gokt dus zelf dat het de eindtrap van de daadwerkelijke ECU is. Is er een manier waarop ik dit kan controlleren? Zou namelijk nog wel eens goed kunnen gezien het hele verhaal begonnen is met de defecte bobine..

Ik vind ook zo raar dat het torretje, wanneer 'ie 5 minuten gelopen heeft, perfect loopt. Heb hier net op wat buitenwegen nog een 325i zitten pesten en dan slaat 'ie naar mijn idee geen slag over. Wanneer ik 'm vervolgens gedurende de middag nog gebruik loopt ie, omdat ie warm is, ook al meteen goed.
Ja ik heb een vermoeden dat het probleem in de ECU zelf zit. Dit is vast te stellen met een scope. Maar nu je zegt warm geen problemen. Eigenlijk zal het eea door een diagnose specialist * :@ * door gemeten moeten worden.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:49:06 #290
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_132583579
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:36 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Ja ik heb een vermoeden dat het probleem in de ECU zelf zit. Dit is vast te stellen met een scope. Maar nu je zegt warm geen problemen. Eigenlijk zal het eea door een diagnose specialist * :@ * door gemeten moeten worden.
Zelf heb ik weinig kaas gegeten van electra en het troubleshooten hiermee. Dus mocht je een adres/mannetje/whatever weten, roep maar gezien ik dit gewoon gefixed wil hebben. Maar het is volgens jou dus een beetje raar dat hij 't ook warm doet? Of begrijp ik hier iets verkeerd?
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_132583587
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:49 schreef x3ro het volgende:

[..]

Zelf heb ik weinig kaas gegeten van electra en het troubleshooten hiermee. Dus mocht je een adres/mannetje/whatever weten, roep maar gezien ik dit gewoon gefixed wil hebben. Maar het is volgens jou dus een beetje raar dat hij 't ook warm doet? Of begrijp ik hier iets verkeerd?
Ik ben zelf diagnose specialist. :+
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:01:13 #292
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_132583846
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:49 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Ik ben zelf diagnose specialist. :+
pm
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_132583883
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 16:01 schreef x3ro het volgende:

[..]

pm
Staat open. :P
pi_132839519
Niet specifiek onderhoud maar wel raar: ik heb mijn accu vervangen en sindsdien willen mijn ramen niet meer automatisch naar beneden na even de schakelaar vast te houden. Kan dit verband met elkaar hebben? Of stom toeval dat zo'n onderdeel het in een keer begeeft :')

Ter duidelijkheid, ramen gaan nog wel open en dicht maar willen niet meer automatisch de volle afstand afleggen na het even vasthouden van de schakelaar.

(auto is Mitsubishi Carisma 1.6 uit 98)
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_132840280
Ik hoor wel eens iets over ramen resetten, kijk daar eens naar.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_132841510
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 22:40 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Niet specifiek onderhoud maar wel raar: ik heb mijn accu vervangen en sindsdien willen mijn ramen niet meer automatisch naar beneden na even de schakelaar vast te houden. Kan dit verband met elkaar hebben? Of stom toeval dat zo'n onderdeel het in een keer begeeft :')

Ter duidelijkheid, ramen gaan nog wel open en dicht maar willen niet meer automatisch de volle afstand afleggen na het even vasthouden van de schakelaar.

(auto is Mitsubishi Carisma 1.6 uit 98)
Raam schakelaar 10sec vast houden omhoog zodra het raam dicht is, en daarna het raam volledig open en dan de schakelaar 10 sec vast houden op de stand open, ^O^
pi_132861122
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 23:43 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Raam schakelaar 10sec vast houden omhoog zodra het raam dicht is, en daarna het raam volledig open en dan de schakelaar 10 sec vast houden op de stand open, ^O^
Top! Het heeft gewerkt! _O_
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_132985048
Sinds een paar dagen maakt mijn rempedaal een piepent geluid. Of de motor aan of uit is maakt weinig uit. Er is gewoon een grote kans dat op 't moment dat ik het pedaal zacht of stevig intrap, dat hij dan dus piept.

De remschijven zijn al vervangen (vorig jaar dacht ik), auto is net nog door de apk gekomen en door een grote beurt. De garage zei dat ik een paar keer goed moest remmen. Dit heb ik gedaan, maar nog steeds dat gepiep.

Ik ben best gevoelig voor dit soort dingen, iemand tips wat ik hieraan kan doen?
pi_132985217
quote:
5s.gif Op woensdag 6 november 2013 22:50 schreef LethalNinja het volgende:
Sinds een paar dagen maakt mijn rempedaal een piepent geluid. Of de motor aan of uit is maakt weinig uit. Er is gewoon een grote kans dat op 't moment dat ik het pedaal zacht of stevig intrap, dat hij dan dus piept.

De remschijven zijn al vervangen (vorig jaar dacht ik), auto is net nog door de apk gekomen en door een grote beurt. De garage zei dat ik een paar keer goed moest remmen. Dit heb ik gedaan, maar nog steeds dat gepiep.

Ik ben best gevoelig voor dit soort dingen, iemand tips wat ik hieraan kan doen?
Terug gaan, geluiden ed zijn niet te beoordelen van achter een scherm.
pi_132985240
Op naar het volgende topic
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')