Neu, is gewoon een relais.quote:Op zondag 6 oktober 2013 15:47 schreef 2cv het volgende:
Is de frequentie van het knipperen afhankelijk van het motortoerental ?
Stralen, wat dacht je danquote:
quote:Op zondag 6 oktober 2013 15:51 schreef 2cv het volgende:
Eh, mijn vraag was gericht aan cigarette14 met z'n knipperende koplampen
joh, een oude olieboot zal zwarte rook naar buiten flikkeren, aadspagaat doelt denk ik op witte rook (condens).quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:02 schreef NoBody122 het volgende:
Die van mij rookt in de winter ook behoorlijk bij een koude start.. Krijg je met een oude 2.8l diesel
Rook is rookquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:29 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
joh, een oude olieboot zal zwarte rook naar buiten flikkeren, aadspagaat doelt denk ik op witte rook (condens).
Je wiel heeft een afwijking van 0 minuten en 37 graden. Een klein stukje theorie,quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:16 schreef Kadooosh het volgende:
Heb net mijn auto uitgelijnd, polo 2 '90 maar de linkerstuurstang zat vast en het schroefdraad was al maximaal gebruikt ofzo.
Nu heeft ie 0.37 graden afwijking.
Is dit heel erg? Tijdens het rijden merk ik er niets van. Stuur staat ook goed recht.
Dat de band wat meer slijt kan ik wel tijdelijk meeleven. Zolang het maar niet onveilig wordt.
Hij is een paar weken geleden gekeurd door 2 garages. En heb er nog met iemand het een en ander aan gedaan(rechter stuurstang vervangen). Dan moest dat wel opvallen denk ik of niet?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:42 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Je wiel heeft een afwijking van 0 minuten en 37 graden. Een klein stukje theorie,
Bij het uitlijnen werk je met minuten en graden, 1 minuut is 60 graden. Jou wiel staat 0.37 buiten de specs, dit is c.a. een halve slag. Als je schroefdraad al max gebruikt is, dan is er meer aan de hand. Mogelijk is er een onderdeel van de ophanging krom (wat tevens tot afkeur bij een keuring kan leiden).
Het is dus zeer verstandig om het eea te (laten) controleren.
Dan heb je de rechterstuurstang toch verkeerd gemonteerd. Montage luistert ontzettend nauw.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:58 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Hij is een paar weken geleden gekeurd door 2 garages. En heb er nog met iemand het een en ander aan gedaan(rechter stuurstang vervangen). Dan moest dat wel opvallen denk ik of niet?
Hij rijdt/stuur voor de rest prima.
Maar het gaat om de linker die max gebruikt is. Of heeft dat met elkaar te maken.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:58 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Dan heb je de rechterstuurstang toch verkeerd gemonteerd. Montage luistert ontzettend nauw.
Stuur staat nu wel goed recht, eerst niet(klein beetje naar links).quote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:46 schreef 2cv het volgende:
Jep, heeft met elkaar te maken. Als de ene stuurstang veel te lang/kort is moet je de andere zo extreem bijstellen dat dat buiten de afstelmogelijkheden valt. En dan staat ook je stuur scheef. Dus ik vraag me af wat hier aan de hand is.
Ze hadden je vraag dus net zo goed niet kunnen beantwoordenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:46 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Stuur staat nu wel goed recht, eerst niet(klein beetje naar links).
Merk ook niks tijdens het rijden dus ik laat het nu zo maar. Misschien lag het aan de garage. Uitlijnen was al moeilijk omdat ie zo oud is zeiden ze
Nee hoor was nuttig, bedankt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 00:48 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ze hadden je vraag dus net zo goed niet kunnen beantwoorden
Jup, echter geven 2 verschillende Peugeot dealers aan dat dit wss om de BSI gaat, gezien de meldingen en problemen welke de auto geeft. Echter kunnen ze dit niet met zekerheid zeggen.Tevens is bij PSA de BSI idd voor een hoop functies binnen het interieur(zelfs de startonderbreking), maar deze regelt ook de communicatie tussen meerdere systemen binnen de auto en kan zelfs foutmeldingen op zaken als de abs en airbag geven. Feit is dat ik zeker wil weten dat de BSI ook het probleem is alvorens 1500 euro voor vervanging op te hoesten.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:48 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Euh je hebt fouten in de motor ecu staan die aangeven dat die defect is. De bsi is voor het interieur jij hebt een probleem met het motormanagentsysteem.
De oude bobine heb je die nog staat daar SAGEM of ELECTRICFILL op?
Foutcodes die beginnen met een P hebben betrekken tot de Powertrain. De BSI is een body onderdeel, fouten hiervan beginnen met een B.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:12 schreef x3ro het volgende:
[..]
Jup, echter geven 2 verschillende Peugeot dealers aan dat dit wss om de BSI gaat, gezien de meldingen en problemen welke de auto geeft. Echter kunnen ze dit niet met zekerheid zeggen.Tevens is bij PSA de BSI idd voor een hoop functies binnen het interieur(zelfs de startonderbreking), maar deze regelt ook de communicatie tussen meerdere systemen binnen de auto en kan zelfs foutmeldingen op zaken als de abs en airbag geven. Feit is dat ik zeker wil weten dat de BSI ook het probleem is alvorens 1500 euro voor vervanging op te hoesten.
Edit:Oude bobine heb ik niet meer, maar het vervangen van deze unit heeft wel het probleem met meldingen van oversprong op bepaalde cilinder(s) opgelost.
Nee dit kan niet, je afrol omtrek wijkt dan te veel af (bijna 10%!).quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:44 schreef blup het volgende:
Originele velg: 17", 205 45 17 band erop.
Wintervelg 15"175/65/15
Nou wil ik winter bandjes, past op die velg gewoon 195 65 15 of 195 50 15 zonder dat de auto lager komt te liggen? Kunnen er bredere banden op?
Dus 195/65/15 kan niet? Of kan 195/50/15 niet. (wat mij opzich logisch lijkt)quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Nee dit kan niet, je afrol omtrek wijkt dan te veel af (bijna 10%!).
Je wil toch van 175/65 15 naar 195/65 15 ?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:49 schreef blup het volgende:
[..]
Dus 195/65/15 kan niet? Of kan 195/50/15 niet. (wat mij opzich logisch lijkt)
Ik vind 175 namelijk erg smal voor een Cooper S.
http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm
Volgens deze site standaard hoogte 61.63, met de winter wielen 195/65/15 63.45.. Standaard omtrek is 193.62, en op de winterwielen 199.33.. Verschil van +5.71!
195/60/15 geeft hoogte 61.5 (-0.13) omtrek (-0.41).. Auto zakt 4mm.. hhmz.
Nou, ik heb nu 205/45/17 origineel cooper S.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:03 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Je wil toch van 175/65 15 naar 195/65 15 ?
Als de band dan niet aanloopt in het binnenscherm oid dan zou het moeten passen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:14 schreef blup het volgende:
[..]
Nou, ik heb nu 205/45/17 origineel cooper S.
Ik heb gescoord stalen velg Cooper One met daarop een 175/65/15.
Ik wil graag wat bredere banden en wil dus op die velg 195/60/15 doen.
205.45.17 Origineel: hoogte 61.93 Omtrek 193.62
175.65.15 Staal nu.: hoogte 60.85 Omtrek: 191.17 (-2.45cm!)
195.60.15 Wil ik......: hoogte 61.5 Omtrek 193.21 (-0.41cm)
Qua omtrek zie ik geen probleem, maar mijn hoofdvraag blijft, kan je zomaar een bredere band op een velg leggen.
Van 205 naar 195.. Lijkt me geen probleemquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:17 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Als de band dan niet aanloopt in het binnenscherm oid dan zou het moeten passen.
Bedoel je het stuk stekker waar die op de bobine geklikt zit? Dit is dan naar mijn weten niet t geval.Maar je gokt dus zelf dat het de eindtrap van de daadwerkelijke ECU is. Is er een manier waarop ik dit kan controlleren? Zou namelijk nog wel eens goed kunnen gezien het hele verhaal begonnen is met de defecte bobine..quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:39 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Foutcodes die beginnen met een P hebben betrekken tot de Powertrain. De BSI is een body onderdeel, fouten hiervan beginnen met een B.
Ik weet wat een BSI is, heb er tig vervangen bij Citroën
Jij hebt het over missfire's, hier kan een BSI niks aan doen. Ik denk namelijk dat jij een beruchte Sagem bobine had icm een Sagem ECU. Door dat er in de SAGEM bobine sluiting is geweest, is de eindtrap van de motor ecu opgeblazen. DIt komt nog wel eens voor. De correcte bobine is een electricfill.
Is de stekker van de bobine ook al gemodificeerd met een onstorings-condensator?
Ja ik heb een vermoeden dat het probleem in de ECU zelf zit. Dit is vast te stellen met een scope. Maar nu je zegt warm geen problemen. Eigenlijk zal het eea door een diagnose specialist * * door gemeten moeten worden.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:33 schreef x3ro het volgende:
[..]
Bedoel je het stuk stekker waar die op de bobine geklikt zit? Dit is dan naar mijn weten niet t geval.Maar je gokt dus zelf dat het de eindtrap van de daadwerkelijke ECU is. Is er een manier waarop ik dit kan controlleren? Zou namelijk nog wel eens goed kunnen gezien het hele verhaal begonnen is met de defecte bobine..
Ik vind ook zo raar dat het torretje, wanneer 'ie 5 minuten gelopen heeft, perfect loopt. Heb hier net op wat buitenwegen nog een 325i zitten pesten en dan slaat 'ie naar mijn idee geen slag over. Wanneer ik 'm vervolgens gedurende de middag nog gebruik loopt ie, omdat ie warm is, ook al meteen goed.
Zelf heb ik weinig kaas gegeten van electra en het troubleshooten hiermee. Dus mocht je een adres/mannetje/whatever weten, roep maar gezien ik dit gewoon gefixed wil hebben. Maar het is volgens jou dus een beetje raar dat hij 't ook warm doet? Of begrijp ik hier iets verkeerd?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:36 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ja ik heb een vermoeden dat het probleem in de ECU zelf zit. Dit is vast te stellen met een scope. Maar nu je zegt warm geen problemen. Eigenlijk zal het eea door een diagnose specialist * * door gemeten moeten worden.
Ik ben zelf diagnose specialist.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:49 schreef x3ro het volgende:
[..]
Zelf heb ik weinig kaas gegeten van electra en het troubleshooten hiermee. Dus mocht je een adres/mannetje/whatever weten, roep maar gezien ik dit gewoon gefixed wil hebben. Maar het is volgens jou dus een beetje raar dat hij 't ook warm doet? Of begrijp ik hier iets verkeerd?
pmquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:49 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ik ben zelf diagnose specialist.
Raam schakelaar 10sec vast houden omhoog zodra het raam dicht is, en daarna het raam volledig open en dan de schakelaar 10 sec vast houden op de stand open,quote:Op zaterdag 2 november 2013 22:40 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Niet specifiek onderhoud maar wel raar: ik heb mijn accu vervangen en sindsdien willen mijn ramen niet meer automatisch naar beneden na even de schakelaar vast te houden. Kan dit verband met elkaar hebben? Of stom toeval dat zo'n onderdeel het in een keer begeeft
Ter duidelijkheid, ramen gaan nog wel open en dicht maar willen niet meer automatisch de volle afstand afleggen na het even vasthouden van de schakelaar.
(auto is Mitsubishi Carisma 1.6 uit 98)
Top! Het heeft gewerkt!quote:Op zaterdag 2 november 2013 23:43 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Raam schakelaar 10sec vast houden omhoog zodra het raam dicht is, en daarna het raam volledig open en dan de schakelaar 10 sec vast houden op de stand open,
Terug gaan, geluiden ed zijn niet te beoordelen van achter een scherm.quote:Op woensdag 6 november 2013 22:50 schreef LethalNinja het volgende:
Sinds een paar dagen maakt mijn rempedaal een piepent geluid. Of de motor aan of uit is maakt weinig uit. Er is gewoon een grote kans dat op 't moment dat ik het pedaal zacht of stevig intrap, dat hij dan dus piept.
De remschijven zijn al vervangen (vorig jaar dacht ik), auto is net nog door de apk gekomen en door een grote beurt. De garage zei dat ik een paar keer goed moest remmen. Dit heb ik gedaan, maar nog steeds dat gepiep.
Ik ben best gevoelig voor dit soort dingen, iemand tips wat ik hieraan kan doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |