Dat weet je niet. Kan binnen een kilometer zijn, kan over 10.000 kilometer zijn.quote:Op maandag 19 augustus 2013 10:57 schreef Luxuria het volgende:
Ik heb een vraagje. De koppelingsplaat van mijn auto is versleten, al meer dan een jaar en het wordt steeds erger. Sinds gisteren trilt mijn koppelingspedaal ook als ik die induw.
Weet iemand of dit een teken is dat hij er binnen een paar dagen mee ophoudt, of kan ik er wel mee door blijven rijden tot eind september dat ik hem dan laat maken?
Ik moet dagelijks naar mijn werk, dat is enkel zo'n 10 km.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:28 schreef JohnB52 het volgende:
Hoeveel km moet je nog rijden? Je kan gewoon blijven rijden hoor, ooit zal ie het helemaal niet meer doen... Vraag is of het je dan goed uit komt, waar je dan met pech staat...
Thnx voor de info, klinkt niet best.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 00:07 schreef 2cv het volgende:
[..]
Elke keer dat dat gebeurt (gasgeven zonder dat je auto sneller gaat) slipt je koppeling ENORM. Dus hoe langer je er mee wacht, hoe meer het wegslijt, hoe sneller je stil komt te staan.
En dat trillen komt door het druklager (onderdeel van je koppeling). Het kan betekenen dat je druklager al niet meer draait. Dan schuurt een metalen ring tegen de vingers van je drukgoep (onderdeel van je koppeling) tot de ring er dwars doorheen gaat. En dan kan je wel op ket koppelingspedaal trappen, maar er gebeurt niets meer. Erg onhandig als je wilt stoppen voor een stoplicht ofzo ...
Ik wilde hem laten maken door de vader van een vriendin, dat scheelt zich zo'n 100-200 euro met de garage. Maar ik weet niet hoe lang hij erover doet, moet ik nog navragen en hij heeft denk ik geen leenauto.. Dus of naar de garage waar ik wel een leenauto heb maar de kosten een stuk hoger zullen uitvallen. Dat is de keuze die ik moet maken..quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 09:38 schreef Garbageman het volgende:
leen auto van de garage? Van mijn Xantia 2.1td was de koppeling in twee dagen vervangen en dat is met een motor die maar net in de auto past, geen ruimte, groot, vreselijk onhandig.
Moeilijk schakelen = koppeling komt bijna niet meer los. Dat betekent dat dat druklager al bijna door de vingers heen gevreten is.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:12 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Thnx voor de info, klinkt niet best.
Toen ik gistermiddag naar huis ging van mijn werk, was het trillen weg. Maar ik kon toen opeens veel slechter schakelen. Het duurde even voordat ik hem goed in de achteruit kreeg, daar ging hij bijna niet in. En onder het rijden koste het ook moeite om te schakelen.
Toch maar zo snel mogelijk laten maken. Mijn probleem was hoe ik dan naar mijn werk moet komen, want ik zal de auto wel een paar dagen kwijt zijn. Maar daar moet ik maar een oplossing voor verzinnen. Eind september heb ik vakantie maar dat ga ik denk ik niet meer redden.
Volgens mij is het een stuk duurder, bij de garage hadden ze het over zo'n 350 euro. De beuner had het over 250 euro. Edit - jij had het over alleen materiaalkosten -quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:49 schreef 2cv het volgende:
Jup, zo zou ik er ook over denken. Kost toch weer 125-150 euro (ik zou het zelf repareren dus alleen materiaalkosten ) en een dag of 2-3 om dat in orde te maken.
Daarom wil ik ook over een paar jaar pas een nieuwe auto kopenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:14 schreef 2cv het volgende:
Sja, wat is fatsoenlijk ? En als er verder niets aan mankeert is hij na de reparatie weer goed. Dat is dan goedkoper dan een andere auto kopen.
In de koppeling zitten allemaal pinnetjes en daar was er eentje van afgebroken.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:58 schreef JohnB52 het volgende:
Ach, dat is maar 3x tanken (voor mij dan)
Fijn dat ie weer gemaakt is!
Wat was er nou stuk aan? En wie.heeft t gemaakt?
Precies wat ik al dacht Maar ik noemde die pinnetjes vingers geloof ik. Fijn dat het gerepareerd is.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:44 schreef Luxuria het volgende:
[..]
In de koppeling zitten allemaal pinnetjes en daar was er eentje van afgebroken.
foto?quote:Op donderdag 12 september 2013 17:39 schreef MountMan het volgende:
Sinds ik m'n ibiza heb heeft deze mij nog niet laten staan, zo nu ook niet. Echter ervaar ik de laatste tijd dat het slot blijft hangen achter het interieur. Dit komt omdat er geen dopje op die stang van het slot zit, heeft er ook nooit op gezeten. De laatste tijd gaat deze wat dieper waardoor de plastic rand daaronder blijft zitten. Heb al in de buurt bij slopers gekeken maar kan geen gelijk wagentje vinden somehow. Hoe noem je dit onderdeel, wil het namelijk proberen bij onderdelenzoeker.
Als jullie iets weten van een webshop is het ook goed, gaat om een Seat ibiza 6K(1) van 95.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |