Daarom... pas altijd op met zulke filmpjes. De kans is enorm groot dat het draait om de conclusie, en niet waar die op is gebaseerd. (Net als het filmpje dat je zelf postte.)quote:Op maandag 29 april 2013 13:34 schreef RegularShow het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Dat stukje met ''Golden Ratio'' is propaganda.
quote:Op maandag 29 april 2013 09:14 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Dank voor de moeite. Als ik het zo doorlees komt het gewoon op hetzelfde neer als de regels van groep vijf. Het is ook niet zo bijster moeilijk om positieve regels op te stellen. Daarom gebeurt dat vaak in groep 3 al samen met de kinderen.
Heb je een slecht advies kunnen vinden mbt regels groep 5 ?quote:Op maandag 29 april 2013 09:14 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Tot nu toe klopt nog helemaal niks van de Koran.
Hij zegt in dezelfde regel, Hij kende u toen Hij u uit aarde deed ontstaan ...quote:Op maandag 29 april 2013 09:14 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Trouwens, in je laatste vers viel me iets op.53-32. Zij, die behalve kleine feilen, de ergste zonden en slechtheden vermijden - voorwaar, uw Heer is de Heer der Alomvattende Vergiffenis. Hij kende u toen H. u uit aarde deed ontstaan en toen gij een embryo waart in de baarmoeder uwer moeder.
Wel relevant met betrekking tot het embryologie-verhaal. Hier heeft Allah het over gewone mensen, niet over Adam. Want hij zegt: een embryo in uw moeders baarmoeder. Maar hij heeft het daar ook over aarde. Dus dat is weer een aanwijzing dat het ( foutieve ) stappenplan juist op elke embryo slaat. Die moet ik even onthouden. Handig vers.
Welke stukken ??????quote:Op maandag 29 april 2013 13:13 schreef Triggershot het volgende:
De stukken die ik citeer komen exact in je boek voor.
Lees jij mijn reacties wel, laat staan het boek zelf?quote:Op maandag 29 april 2013 14:23 schreef ATON het volgende:
[..]
Welke stukken ??????
Je heb die dus niet gelezen.
Nogmaals: Heb jij die boeken gelezen, ja of nee !quote:Op maandag 29 april 2013 14:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Lees jij mijn reacties wel, laat staan het boek zelf?
Mijn god zeg, je lijkt wel een dogmatische gelovige. 'Lees het boek, staat er in!'
In jouw heilige boek staan er zelfs dingen die jij ontkent, ik zou jou niet echt een atheist willen noemen met jouw heilige boek naast je.
Nee, ik weet per toeval dat de genoemde zaken er in komen, louter gegist en het klopte nog ook!quote:Op maandag 29 april 2013 14:53 schreef ATON het volgende:
[..]
Nogmaals: Heb jij die boeken gelezen, ja of nee !
Om te weten wat er in staat moet je deze boeken hebben gelezen, leugenaar !!quote:Op maandag 29 april 2013 14:57 schreef Triggershot het volgende:
Nee, ik weet per toeval dat de genoemde zaken er in komen, louter gegist en het klopte nog ook!
Ondanks dat jij meende het te gelezen hebben en delen van ontkende.
Wanneer het weer eens te heet onder je voeten wordt weer gaan trollen he.quote:Op maandag 29 april 2013 14:59 schreef ATON het volgende:
[..]
Om te weten wat er in staat moet je deze boeken hebben gelezen, leugenaar !!
Ben je nu al tegen jezelf aan het lallen ? Ik steek verder m'n tijd niet in bedriegers.quote:Op maandag 29 april 2013 15:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wanneer het weer eens te heet onder je voeten wordt weer gaan trollen he.
Overweeg een cyberzelfmoord dan als je niet kunt leven met bedriegers.quote:Op maandag 29 april 2013 15:14 schreef ATON het volgende:
[..]
Ben je nu al tegen jezelf aan het lallen ? Ik steek verder m'n tijd niet in bedriegers.
Even helemaal los van de inhoudelijke interpretatie van de vroege islam: wat doe je dan met de verwijzingen naar de Arabische leider/wetgever/profeet in 7e-eeuwse niet-islamitische bronnen? Zie bijvoorbeeld hier en hier:quote:Op maandag 29 april 2013 11:36 schreef ATON het volgende:
Mohammed ( vrede zij met hem ) is zelfs een verzonnen personage.
Doctrina Jacobi, Grieks, gedateerd 634 / c. 640-650 / "7e-eeuws".quote:I, having arrived at Sykamina, stopped by a certain old man well-versed in scriptures, and I said to him: "What can you tell me about the prophet who has appeared with the Saracens?" He replied, groaning deeply: "He is false, for the prophets do not come armed with a sword.
Kroniek van Sebeos, Armeens, c. 660.quote:In that period a certain one of them, a man of the sons of Ishmael named Muhammad, became prominent [t'ankangar]. A sermon about the Way of Truth, supposedly at God's command, was revealed to them, and [Muhammad] taught them to recognize the God of Abraham, especially since he was informed and knowledgeable about Mosaic history.
Kroniek van Khuzistan, Syrisch, c. 660.quote:Then God raised up against them the sons of Ishmael, [numerous] as the sand on the sea shore, whose leader (mdabbrana) was Muhammad (mhmd).
Johannes bar Penkaye, Samenvatting van de wereldgeschiedenis, Syrisch, c. 686-693.quote:Firstly, they were so attached to the tradition of Muhammad who was their leader, that they inflicted the death penalty on anyone who seemed not to obey his commands.
M.b.t wat jij zegt, wil ik je de volgende verzen in de Koran voorleggen.quote:Op maandag 29 april 2013 15:16 schreef Orange2012 het volgende:
Ik zie God als het eerste bewustzijn. Hij is in alles wat vergankelijk is, maar juist het meest in het onvergankelijke. En wij zijn Wezenlijke een deel van God. Niet God zelf, net als dat we niet onze biologische vader of moeder zijn.
Het is niet bevatten met onze gedachten omdat wij niet het identificatie ik zijn. Pas wanneer je onvoorwaardelijk Liefde en Vrede in elk herinnering en gedachten brengt stopt de identificatie met wie je denkt dat je bent. Dit is een proces.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De mensheid krijgt een vermaning om over na te denken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De verkondigde voordracht is het overwegen waard, of ...
Meneer Hoyland is de echte baas hier. Met dank aan Peter Kirby voor het online zetten van de vertaalde teksten.quote:
Je hebt gradaties natuurlijk, zo heb je ook baas-boven-baas en eindbaas.quote:Op maandag 29 april 2013 18:10 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Meneer Hoyland is de echte baas hier. Met dank aan Peter Kirby voor het online zetten van de vertaalde teksten.
Maar hoe komt het dat die video veel likes heeft, en weinig dislikes (53 likes en 4 dislikes).quote:Op maandag 29 april 2013 13:36 schreef Molurus het volgende:
[..]
Daarom... pas altijd op met zulke filmpjes. De kans is enorm groot dat het draait om de conclusie, en niet waar die op is gebaseerd. (Net als het filmpje dat je zelf postte.)
Veel moslims op zoek naar dit soort 'bewijs', in combinatie met een relatieve desinteresse van niet-moslims.quote:Op maandag 29 april 2013 19:28 schreef RegularShow het volgende:
[..]
Maar hoe komt het dat die video veel likes heeft, en weinig dislikes (53 likes en 4 dislikes).
Dus eigenlijk blindelings liken?quote:Op maandag 29 april 2013 19:29 schreef Molurus het volgende:
[..]
Veel moslims op zoek naar dit soort 'bewijs', in combinatie met een relatieve desinteresse van niet-moslims.
Daar komt het wel op neer ja. Als je video maar mooi genoeg is kijken mensen wat minder kritisch en vinden ze het eerder leuk.quote:Op maandag 29 april 2013 19:31 schreef RegularShow het volgende:
[..]
Dus eigenlijk blindelings liken?
quote:Maurice Bucaille’s concordist theories have faced some criticism. William F. Campbell maintains that Maurice Bucaille does not evaluate the Qur’an with the same standards he uses to judge the Bible. Indeed, Bucaille demands that the Bible comply with 20th century scientific language, while he finds acceptable that the Qur’an isn’t written with such scientific rigor, because the Qur’an, as he writes: “is expressed in a language that suits farmers or nomads of the Arabic peninsula”.[8] Thus, the objectivity claimed by Bucaille is only theoretical.
De mensheid is in het bezit van atoombommen en kerncentrales, wij hoeven E=mc2 niet a priori aan te nemen wantquote:Op dinsdag 30 april 2013 17:28 schreef Brabke het volgende:
-Tenslotte zal de mens steeds blijven en moeten geloven ; want ook wat de wetenschap hem voorhoudt moet hij enigszins al dan niet aannemen .Als Einstein zegt : E =mc², of energie =massa x lichtsnelheid in het kwadraat ..., ziet de gewone sterveling ook niet duidelijk de waarheid daarvan in ; en als hij verder wil met 'relativiteits-theorie' en andere, moet hij dat dan wel a priori aannemen .
quote:-Zo zal de mens ook steeds blijven 'geloven', dat er uiteindelijk 'iets absoluuts' is : een absolute Logos bv...; de invulling daarvan is moeilijker .
-Wetenschappen zoals wiskunde en logica geven meer zekerheid ; zodat men ook een begrip van 'god' daar moet plaatsen .
Zoals eerder uitgelegd bestaat absolute logica helemaal niet.quote:Op dinsdag 30 april 2013 17:31 schreef Brabke het volgende:
-In die absolute logica moet dan ook het begrip 'god' gezocht worden .
fixedquote:Op dinsdag 30 april 2013 17:31 schreef Brabke het volgende:
-Ook iedere exacte wetenschap eindigt begint in een zeker geloof.
Weet je dat absoluut zeker?quote:Op dinsdag 30 april 2013 19:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zoals eerder uitgelegd bestaat absolute logica helemaal niet.
Dat ik dat niet zeker weet weet ik wel 100% zeker.quote:Op dinsdag 30 april 2013 20:09 schreef man1986 het volgende:
Dus je weet zeker dat je het niet zeker weet.
Dankzij logisch redeneren weet je 100% zeker dat je dat niet zeker weetquote:Op dinsdag 30 april 2013 20:14 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat ik dat niet zeker weet weet ik wel 100% zeker.
Daarmee is het nog geen absolute logica. Ja, wellicht voor mij zelf... niet voor een willekeurig ander persoon. En daarmee is het dus nog steeds een subjectieve logica.quote:Op dinsdag 30 april 2013 20:18 schreef man1986 het volgende:
[..]
Dankzij logisch redeneren weet je 100% zeker dat je dat niet zeker weet
Het is aan Brabke om uit te leggen wat hij onder 'absolute logica' verstaat.quote:Op dinsdag 30 april 2013 20:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
Daarmee is het nog geen absolute logica. Ja, wellicht voor mij zelf... niet voor een willekeurig ander persoon. En daarmee is het dus nog steeds een subjectieve logica.
Hij, zoals hij eerder heeft toegelicht, verstaat daaronder wiskunde. (Geen specifiek onderdeel daarvan.) En de wiskunde is in elk geval niet absoluut in die zin.quote:Op dinsdag 30 april 2013 20:39 schreef man1986 het volgende:
[..]
Het is aan Brabke om uit te leggen wat hij onder 'absolute logica' verstaat.
Het punt blijft nog steeds dat je logischerwijs niet kunt stellen dat 'absolute logica' niet kan bestaan, want dat leidt uiteindelijk tot logische tegenstrijdigheden.
Kurt Gödel heeft bewezen dat in de wiskunde onbewijsbare stellingen bestaan.quote:Op dinsdag 30 april 2013 21:03 schreef man1986 het volgende:
Ik zie wiskunde als een tak van logica, maar wiskunde op zich is geen logica.
Maar ik denk niet dat Brabke deze twee gelijk wil trekken. Wat hij ermee bedoelt is me niet geheel duidelijk.
Zonder logica geen wiskunde.quote:Op woensdag 1 mei 2013 00:04 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Kurt Gödel heeft bewezen dat in de wiskunde onbewijsbare stellingen bestaan.
De bijbel bewijst dat God niet tegelijk almachtig en barmhartig kan zijn..quote:
waarom?quote:Op woensdag 1 mei 2013 00:07 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
De bijbel bewijst dat God niet tegelijk almachtig en barmhartig kan zijn..
nee vanwege de logicaquote:Op woensdag 1 mei 2013 00:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
waarom?
vanwege de stelling van epicurus?
Als jij almachtig en barmhartig was, zou je kinderen levend laten verbranden, verdrinken, of tientallen jaren laten verkrachten?quote:
Dat is wat anders, dan kan men zeggen dat 'carelessness' en barmhartigheid niet samen gaan. Ik zie niet in waarom almachtigheid en barmhartigheid niet samengaan.quote:Op woensdag 1 mei 2013 00:14 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Als jij almachtig en barmhartig was, zou je kinderen levend laten verbranden, verdrinken, of tientallen jaren laten verkrachten?
Dat stelt de_tevreden_atheïst ook niet. Almachtigheid en barmhartigheid gaan volgens hem niet samen in de abrahamistische god.quote:Op woensdag 1 mei 2013 00:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is wat anders, dan kan men zeggen dat 'carelessness' en barmhartigheid niet samen gaan. Ik zie niet in waarom almachtigheid en barmhartigheid niet samengaan.
ik ken een atheïst die in god gelooft hij is mijn vriendquote:Op woensdag 1 mei 2013 08:22 schreef freeDragon het volgende:
[..]
Dat stelt de_tevreden_atheïst ook niet. Almachtigheid en barmhartigheid gaan volgens hem niet samen in de abrahamistische god.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |