quote:
bron: http://www.national-anthems.org/facts.htmquote:Shortest National Anthem:
UGANDA - 8 bars of music
Dat had dit moeten worden:quote:
Waarom precies? De muziek is prima, de tekst is an sich ook niet zo heel veel mis mee.quote:Op woensdag 24 april 2013 16:13 schreef Bosbeetle het volgende:
in before horst wessels lied
En ohja die ga ik verwijderen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volkslied van Algerije, een oorlogsverklaring aan FrankrijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Marseillaise is natuurlijk ook een leuk voorbeeld van indoctrinatie waarbij de kinderen al worden geïnstrueerd om het leger in te gaan en te sterven voor het vaderland.
En Vietnam, ook zo'n toonbeeld van vredelievendheid:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In hoeverre is het Horst Wessel Lied dusdanig dat het verwijderd dient te worden in een topic over volksliederen? Het doet precies wat het moet doen en is niet buitensporig gewelddadig of racistisch in tekst, verre van zelfs.
Of kan je, in jouw ogen, niet zeggen dat je iets mooi vindt zonder dat je erachter staat?
Volgens mij is één van de kenmerken van Nazi-Duitsland dat ze meesters waren in het gebruik van symbolen, en dit lied is er één van.
Dus ja, het Horst Wessel Lied is één van de mooiste volksliederen, je kan erop marcheren, het geeft een gevoel van trots en saamhorigheid en liefde voor het land en de regering.
Niets anders dan de Marseillaise bijvoorbeeld.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.![]()
Alleen die tekst he, die tekst.quote:
We zijn klaar om te sterven, we zijn eeuwenlang het pispaaltje geweest, als de Polen het kunnen (onafhankelijk worden) dan moeten wij het ook wel kunnen? Toch?
Beetje mieterig.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Ik ken eigenlijk niet zo veel volksliederen, maar ik vind America the beautiful wel erg mooi
http://en.wikipedia.org/wiki/America_the_Beautiful
" America! America!
God shed His grace on thee,
And crown thy good with brotherhood
From sea to shining sea. "
en ja, ik weet dat dat niet het officiële volkslied is
Niet meer actief op Fok!![]()
Vind het Wilhelmus ook niet echt een strijdlied ofwel?quote:Op donderdag 25 april 2013 09:45 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Alleen die tekst he, die tekst.
We zijn klaar om te sterven, we zijn eeuwenlang het pispaaltje geweest, als de Polen het kunnen (onafhankelijk worden) dan moeten wij het ook wel kunnen? Toch?
Beetje mieterig.![]()
Het Wilhelmus is een propagandalied waarin de opstand tegen Spanje wordt verklaard en goedgepraat.quote:Op donderdag 25 april 2013 09:47 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Vind het Wilhelmus ook niet echt een strijdlied ofwel?Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Ik zou het ook niet verwijderen als het om een serieuze post zoals deze gaat, het was meer om de "horst wessels einz!11zweidrei!!11" posts te voorkomen. En dat lijkt te werkenquote:Op donderdag 25 april 2013 09:42 schreef Dagonet het volgende:
In hoeverre is het Horst Wessel Lied dusdanig dat het verwijderd dient te worden in een topic over volksliederen? Het doet precies wat het moet doen en is niet buitensporig gewelddadig of racistisch in tekst, verre van zelfs.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Liev.quote:Op donderdag 25 april 2013 09:55 schreef Bosbeetle het volgende:
deren? Het doet precies wat het moet doen en is niet buitensporig gewelddadig of racistisch in tekst, verre van zelfs.
Ik zou het ook niet verwijderen als het om een serieuze post zoals deze gaat, het was meer om de "horst wessels einz!11zweidrei!!11" posts te voorkomen. En dat lijkt te w
En quoten doet stom de laatste tijd.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage![]()
Je hebt er twee, welke bedoel je?quote:
The Star-Spangled Banner
or
America the Beautiful
(zal wel de eerste zijn denk ik)![]()
Nederland.
Met inhoud, en tevens ook de oudste.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'![]()
Die eerste idd.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:47 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Je hebt er twee, welke bedoel je?
The Star-Spangled Banner
or
America the Beautiful
(zal wel de eerste zijn denk ik)Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)![]()
Supervette muzikale stijl erin, onderscheidt zich echt van andere landen.
en deze natuurlijk:
Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
Nkosi SikeleI'i Afrika / Die Stem van Suid-Afrika, dan bedoel ik dus die moderne hybrideversie van post-apartheid Zuid-Afrika. Misschien niet dé mooiste maar voor mij zeker een kanshebber.
Nkosi Sikelel'i vertegenwoordigde vroeger al de meeste inheemse talen, Die Stem is Afrikaans. Voeg delen van deze twee samen met op het einde nog een vers Engels, en je hebt een lied waarin ongeveer iedere veelgesproken taal van het land naar voren komt. Het mag er dan de laatste jaren in feite een puinhoop geworden zijn, de symboliek achter deze versie is en blijft evengoed mooi.
Ik vind trouwens in muzikaal opzicht de overgang van Nkosi naar Die Stem verrassend geslaagd. Je zou verwachten dat zoiets totaal botst (of abrupt klinkt), aangezien het eerste deel een erg inheems ritme heeft terwijl de melodie van Die Stem typisch Europees is, veel statiger. Maar niet dus, het werkt eigenlijk perfect.
[ Bericht 8% gewijzigd door Kriegel op 27-04-2013 12:49:46 ]![]()
Erg mooi. En het is natuurlijk logisch dat er meer wordt meegezongen als het Afrikaans begint, maar het is dan ook een zo goed als blanke sport.quote:Op vrijdag 26 april 2013 01:09 schreef Kriegel het volgende:
Nkosi SikeleI'i Afrika / Die Stem van Suid-Afrika, dan bedoel ik dus die moderne hybrideversie van post-apartheid Zuid-Afrika. Misschien niet dé mooiste maar voor mij zeker een kanshebber.
Nkosi Sikelel'i vertegenwoordigde vroeger al de meeste inheemse talen, Die Stem is Afrikaans. Voeg delen van deze twee samen met op het einde nog een vers Engels, en je hebt een lied waarin ongeveer iedere veel gesproken taal naar voren komt. Het mag er dan in feite een puinhoop geworden zijn, de symboliek achter deze versie is en blijft evengoed mooi.
Ik vind trouwens in muzikaal opzicht de overgang van Nkosi naar Die Stem verrassend geslaagd. Je zou verwachten dat zoiets totaal botst (of abrupt klinkt), aangezien het eerste deel een erg inheems ritme heeft terwijl de melodie van Die Stem typisch Europees is, veel statiger. Maar niet dus, het werkt eigenlijk perfect.welke hal moet je hebben voor zieke air max ??![]()
Klopt. Maar toch, je ziet bij die wedstrijden toch ook gewoon (steeds vaker?) blank publiek meezingen met de Xhosa, Sesotho en Zulu stukken, de spelers sowieso. Het wordt normaler nu de apartheid steeds verder achter ons ligt. Wat een hartstocht trouwens als je het vergelijkt met het voetbal hier...
Afrikaans wordt overigens niet alleen door blanken gesproken hè, zie je goed aan die zwarte speler (over hartstocht gesproken, kippenvelmomentje). En omgekeerd geloof ik dat 40-50% van de blanke bevolking daar tegenwoordig geen Afrikaans spreekt, of dat wil zeggen: niet van huis uit, het Engels heeft aardig om zich heen gegrepen. Logisch wel, die hebben er net zo'n koloniaal verleden als wij.
Evengoed wordt het vaak als secundaire taal gesproken/verstaan, dus je kunt er altijd wel mee terecht.
Nog even hetzelfde nummer los, betere kwaliteit. Echt een mooie uitvoering hoor, die donderende drums mogen ze wel standaard aan de muziek toevoegen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Kriegel op 27-04-2013 12:50:55 ]![]()
quote:![]()
![]()
Het Koningslied van Nederland in ieder geval niet. De melodie is wel oke, maar die tekst: het is net alsof het over Klaas Vaak gaat in plaats van een vorst.
Typisch Nederlands, dat kneuterige...![]()
![]()
quote:Op donderdag 25 april 2013 09:47 schreef Viking84 het volgende:
Ik ken eigenlijk niet zo veel volksliederen, maar ik vind America the beautiful wel erg mooi
http://en.wikipedia.org/wiki/America_the_Beautiful
" America! America!
God shed His grace on thee,
And crown thy good with brotherhood
From sea to shining sea. "
en ja, ik weet dat dat niet het officiële volkslied is![]()
![]()
En natuurlijk:quote:![]()
![]()
Dat is dus met de gedachtegang erachter misschien wel erger dan "die fahne hoch"..quote:
EUSSR
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]![]()
Inderdaad, want de EU zet burgers op treinen naar vernietigingskampen!quote:Op zondag 28 april 2013 11:59 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Dat is dus met de gedachtegang erachter misschien wel erger dan "die fahne hoch"..
EUSSR![]()
Van een fictief land, maar toch. Het klinkt krachtig.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤![]()
Argentijnse is wel aardig, maar dan alléén het (lange) intro en het laatste deel van het gezongen stuk. Bij sportevenementen spelen ze ook meestal alleen het intro overigens, vandaar dat je spelers nooit ziet meezingen. Het publiek "zingt/juicht/lalalaat" wel mee, is wel grappig
(let op die speler op 00:20... zo zie ik het Nederlands Elftal nog niet staan)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Kde Domov Muj![]()
Deutschlandlied (dit is de oude tekst btw)
Star-Spangled Banner
Zijn nog veel meer mooie maar dit zijn toch wel de beste 3 imo.![]()
![]()
"One man looks at a dying bird and thinks there's nothing but unanswered pain. That death's got the final word, it's laughing at him. Another man sees that same bird, feels the glory, feels something smiling through it."![]()
Marcha Real is simpel, maar wel mooi. Ik dacht vroeger dat "Rule, Brittania!" het volkslied was van GB, dat vind ik zelf een mooier lied dan "God save the queen".![]()
Groningen
Deze versie van het Deutschlandlied
Of die van Oost-Duitsland
Uruguay
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
Forum Opties Forumhop: Hop naar: