quote:
bron: http://www.national-anthems.org/facts.htmquote:Shortest National Anthem:
UGANDA - 8 bars of music
Dat had dit moeten worden:quote:
Waarom precies? De muziek is prima, de tekst is an sich ook niet zo heel veel mis mee.quote:Op woensdag 24 april 2013 16:13 schreef Bosbeetle het volgende:
in before horst wessels lied
En ohja die ga ik verwijderen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volkslied van Algerije, een oorlogsverklaring aan FrankrijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Marseillaise is natuurlijk ook een leuk voorbeeld van indoctrinatie waarbij de kinderen al worden geïnstrueerd om het leger in te gaan en te sterven voor het vaderland.
En Vietnam, ook zo'n toonbeeld van vredelievendheid:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In hoeverre is het Horst Wessel Lied dusdanig dat het verwijderd dient te worden in een topic over volksliederen? Het doet precies wat het moet doen en is niet buitensporig gewelddadig of racistisch in tekst, verre van zelfs.
Of kan je, in jouw ogen, niet zeggen dat je iets mooi vindt zonder dat je erachter staat?
Volgens mij is één van de kenmerken van Nazi-Duitsland dat ze meesters waren in het gebruik van symbolen, en dit lied is er één van.
Dus ja, het Horst Wessel Lied is één van de mooiste volksliederen, je kan erop marcheren, het geeft een gevoel van trots en saamhorigheid en liefde voor het land en de regering.
Niets anders dan de Marseillaise bijvoorbeeld.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.![]()
Alleen die tekst he, die tekst.quote:
We zijn klaar om te sterven, we zijn eeuwenlang het pispaaltje geweest, als de Polen het kunnen (onafhankelijk worden) dan moeten wij het ook wel kunnen? Toch?
Beetje mieterig.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |