quote:Verzamelaars maken schoon schip in 'Mijn Leven In Puin' bij RTL 4
Duizenden mensen in Nederland lijden aan verzamelwoede. Een ziekte die zoveel impact heeft, dat het leven van deze mensen vaak letterlijk en figuurlijk in puin ligt. Deze hamsteraars, oftewel hoarders leven vaak alleen nog maar voor hun spullen. De enige manier om te kunnen ontsnappen aan de puinhopen en het sociale isolement is door radicaal schoon schip te maken, maar vaak lukt dat niet meer alleen. Vanaf dinsdag 17 januari biedt Peter van der Vorst en een team van deskundigen hulp. Na het ontvangen van de noodkreet door een dierbare van de verzamelaar komt Peter samen met zijn hulptroepen in actie.
Met een videoboodschap probeert Peter de verwoede verzamelaar over te halen om mee te doen. Hij of zij krijgt de keuze om binnen enkele dagen afstand te doen van de jarenlang verzamelde spullen. Psycholoog Barbara Nanninga en organizer Manita Overweg staan Peter bij om letterlijk en figuurlijk puin te ruimen in het leven van de betreffende verzamelaar.
De emoties lopen iedere keer weer hoog op, wanneer er binnen enkele dagen afstand moet worden genomen van de vaak zo geliefde verzameling. Meestal zijn er wel meer dan tien vrachtwagens voor nodig om de huizen leeg te halen. Woningen die zo volgepropt zijn met spullen, waarbij het toilet en de douche onbereikbaar waren geworden, worden weer leefbaar gemaakt.
De puinhopen die letterlijk tussen familiebanden staan, worden weggehaald in de hoop dat er een nieuwe start kan worden gemaakt. Na het klaren van deze enorme klus, bezoekt Peter na een aantal weken de (ex-)verzamelaars opnieuw om te kijken of en hoe hun leven is veranderd.
Uitzending: wekelijks, vanaf dinsdag 17 januari, tussen 20.30 uur en 21.30 uur bij RTL 4
Bron
Ik vermoed dat laatstequote:Op dinsdag 23 april 2013 21:10 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Hij heeft nog nooit zoveel gepraat denk, of gerookt
Waar dan?quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:21 schreef djkoelkast het volgende:
Dat is hier akelig dicht in de buurt trouwens
Pieter, jij hierquote:Op dinsdag 23 april 2013 21:21 schreef djkoelkast het volgende:
Dat is hier akelig dicht in de buurt trouwens
Ik weet niet precies waar die boerderij staat maar dit is in Den Helder. Volgens mij heb ik die man nooit gezien.quote:
Huishoudster? M/Vquote:Op dinsdag 9 april 2013 21:03 schreef Kekaa het volgende:
Hoi.... kwam dit topic via zoeken op google tegen.... Iemand een idee hoe je aan dat soort hulp komt, maar dan zonder tv programma?
hmm jammerquote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:26 schreef Ajacied422 het volgende:
Herhaling uit 2012.
http://tvblik.nl/mijn-leven-in-puin/aflevering-9-martin-
Dat is een understatementquote:
ken deze aflevering niet maar ben ook wel benieuwd jaquote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:46 schreef maily het volgende:
Als het een herhaling is, vraag ik me af hoe het nu met die meneer gaat .....
Soms denk je gewoon dat mensen bepaalde dingen nooit zouden doen. En dan word je toch weer teleurgesteldquote:
Check: TV / Mijn Leven in Puin (oftewel Verzamelwoede!) - RTL4 #4quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:16 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Soms denk je gewoon dat mensen bepaalde dingen nooit zouden doen. En dan word je toch weer teleurgesteld![]()
? Wiequote:
Is ie dood ja? Waar heb je dat vandaan ?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:02 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Die Rijdende Rechter-look a like, die net in de herhaling was.
Stond in de aftiteling.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:02 schreef DjinN het volgende:
[..]
Is ie dood ja? Waar heb je dat vandaan ?
En overmorgen zou hij jarig zijn .... ik vraag me af of ze dan aan de familie nog toestemming vragen om dit nogeens uit te zenden?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:33 schreef DjinN het volgende:
Och germ...jullie hebben gelijk idd...Net even teruggekeken via Uitzending gemist..
[ afbeelding ]
![]()
Ook een mooie foto-shop.quote:Op dinsdag 28 april 2015 11:03 schreef djkoelkast het volgende:
Nahh![]()
Lieke van Lexmond moet lekker soapie doen, verder niet.
Als soapie in ONM vond ik haar best aardig, maar presenteren kan ze niet vind ik.quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ook een mooie foto-shop.
Vreemd toch dat mislukte actrices altijd weer aan de bak komen.
Ik haat niet snel mensen. Maar dit zit er dicht tegenaan.
Ze deed geen vlieg kwaad idd. Nooit van haar acteren kunnen genieten omdat ik er niet naar keek. Maar als je niet kunt acteren en afgewezen bent op de toneelschool ga je in GTST of ONM je heil proeven. Behalve die ene met die grote zwarte puist. Heeft toneel academie.quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:55 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Als soapie in ONM vond ik haar best aardig
Jochem is geweldig met kinderen en Patty kan goed playbacken.quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:55 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Als soapie in ONM vond ik haar best aardig, maar presenteren kan ze niet vind ik.
Nouquote:
Ik wil het niet weten eigenlijkquote:Op dinsdag 5 mei 2015 20:43 schreef JaneDoe het volgende:
wat een meur zal er uit die koelkast komen, of ruik je dat niet door de andere stank heen?
je zal er maar naast/onder/boven wonenquote:Op dinsdag 5 mei 2015 20:54 schreef Lavenderr het volgende:
Dit is gewoon levensgevaarlijk. Dit gaat nog verder dan verzamelen. Het is een combi van verzamelen, verwaarlozen en vervuilen.
En de lucht niet vergeten.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:00 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
je zal er maar naast/onder/boven wonen
#brandgevaar
ook dat ja, ik kan helaas ook spreken uit ervaringquote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:02 schreef Ole het volgende:
[..]
En de lucht niet vergeten.
Vriend van me woont boven een psychiatrisch patient/ rommelmaker. Hij kan niet eens zijn balkondeur opendoen vanwege de stank.
Hopelijk gaat hij hierna naar begeleid wonen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Dat zo'n jongen geen begeleiding heeft. Het is toch zo te merken dat er 'iets" met hem is.
Ik hoop het ook. Een gevaar voor hemzelf en de rest van zijn omgeving.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hopelijk gaat hij hierna naar begeleid wonen.
misschien dat die welkom thuis vrienden iets kunnen betekenenquote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hopelijk gaat hij hierna naar begeleid wonen.
Vast wel. Je kunt hem hierna toch niet aan zijn lot overlaten?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:16 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
misschien dat die welkom thuis vrienden iets kunnen betekenen
sociale werkplaats volgens mijquote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:22 schreef Lavenderr het volgende:
Nog nooit zoiets gezien. Werkt hij eigenlijk?
Hij krijgt gelukkig intensieve begeleiding nu.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:27 schreef Sunnythesun het volgende:
ik vind het zielig.. dit loopt natuurlijk snel weer vol als hij niet zeer intensief begeleid gaat worden..
Ja, dat is ook wel echt hard nodig. Ik hoop dat dat zo blijft en dat zijn ouders vooral heeeel vaak langs gaan om hem te helpen, net als die organisatie. Zo iemand heeft een sterk sociaal vangnet nodig.. Hoop dat dat er nu isquote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hij krijgt gelukkig intensieve begeleiding nu.
Dat hoop ik ook echt. Want het is echt een lieve man. Hij kan er ook niks aan doen dat hij zo is.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:33 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja, dat is ook wel echt hard nodig. Ik hoop dat dat zo blijft en dat zijn ouders vooral heeeel vaak langs gaan om hem te helpen, net als die organisatie. Zo iemand heeft een sterk sociaal vangnet nodig.. Hoop dat dat er nu is
Hoe bedoel je? Lieke hoeft geen kloffie van thuis aan voor tv en haar kind zal niet mee zijn, dus er zal niet vaker gewisseld worden dan normaal...quote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:17 schreef maily het volgende:
'n Klein stukje gekeken .... wat zielig ....
De mensen die daar nu allemaal binnenkomen, vooral Lieke die een klein kindje heeft, krijgen die elke keer schone kleren? Of wat moet ik me daar bij voorstellen?
Ja, triest is het woord wat dit het best beschrijft.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:07 schreef Lavenderr het volgende:
Ik vind het zo triest. Zoveel verdriet en die man die zo beschermend voor zijn vrouw is.
Zet je wekker trutquote:Op woensdag 3 juni 2015 21:17 schreef Guanabana het volgende:
Waarom is er niet gepost over de aflevering van gisteren?
Ik kijk, want de Undateables bleek een herhaling.quote:Op woensdag 2 maart 2016 20:37 schreef Ole het volgende:
Kijkt er nog iemand of is iedereen bij het voetbal?
Ja, ik ook. Erg sneu.quote:Op woensdag 2 maart 2016 20:40 schreef Ole het volgende:
Ik vind dit toch altijd wel zielig. Zieliger dan die mensen die door hun eigen stomme gedrag in de schulden zitten.
Idd. Daarvan kun je zeggen eigen schuld. Dit is iets psychisch.quote:Op woensdag 2 maart 2016 20:42 schreef Disana het volgende:
Ja, deze zaken zijn een stuk tragischer dan al die sukkels die niet op hun financiën hebben gelet.
Van sommige van die mensen begrijp ik ook gewoon niet dat Een Dubbeltje ze helpt, want die hebben een goed inkomen dus dan zou ik denken zoek het zelf maar uit.quote:Op woensdag 2 maart 2016 20:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Idd. Daarvan kun je zeggen eigen schuld. Dit is iets psychisch.
Daar verbaas ik me ook over.quote:Op woensdag 2 maart 2016 20:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Van sommige van die mensen begrijp ik ook gewoon niet dat Een Dubbeltje ze helpt, want die hebben een goed inkomen dus dan zou ik denken zoek het zelf maar uit.
Ik heb daar nog nooit een echt triest geval gezien. Hier heb ik medelijden met alle deelnemers.quote:
Ze praat er ook doorheen, dat is ook heel vervelend.quote:Op woensdag 2 maart 2016 21:11 schreef Ole het volgende:
Anneke is ook irritant. Heeft totaal geen begrip voor de situatie
Zo ruimt een moeder de kamer van haar kind op. Maar zo ga je niet met vrienden om.quote:Op woensdag 2 maart 2016 21:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze praat er ook doorheen, dat is ook heel vervelend.
Vooral dat: dat heb je niet nodig vond ik best brutaal.quote:Op woensdag 2 maart 2016 21:15 schreef Ole het volgende:
[..]
Zo ruimt een moeder de kamer van haar kind op. Maar zo ga je niet met vrienden om.
Het ziet er nogal kringloperig uit.quote:Op woensdag 2 maart 2016 21:26 schreef Ole het volgende:
Ze hadden nog wel wat meer aan de inrichting kunnen doen..
Ik vrees dat ze dit daar niet eens willen hebbenquote:
Ik denk dat je gelijk hebt.quote:Op woensdag 2 maart 2016 21:30 schreef Ole het volgende:
[..]
Ik vrees dat ze dit daar niet eens willen hebben
Vind je? Misschien is hij best aardig maar ik knap altijd zo af van zo'n smoezelig uiterlijk en dat ongewassen voorkomen.quote:
Ach, het is wat oubollig, maar ongetwijfeld was het erg modern toen die man het huis inrichtte. Ik vind het persoonlijk niet lelijker dan bij die mensen wier huisraad integraal bij Leen Bakker of Xenos vandaan komt. En dan heel het huis in grijs-wit schijnt tegenwoordig ook erg modern te zijn. Maar niets is zo erg als die zogenaamd "barokke" interieurs, echt, ik heb huizen gezien waaruit Frans Bauer nog gillend zou wegrennen.quote:
Dat meisje lijkt me een beetje simpel? Of is ze gewoon erg jong?quote:Op woensdag 16 maart 2016 20:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Gezellig.
Eltje met zijn vuilnisbeltje.
Ik denk het eerste.quote:Op woensdag 16 maart 2016 20:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat meisje lijkt me een beetje simpel? Of is ze gewoon erg jong?
Nee valt zat meequote:Op woensdag 16 maart 2016 20:40 schreef Disana het volgende:
Het is vol, maar ik heb erger gezien en volgens mij is het niet vies.
Ah oké. Alleen verkopen gaat minder, zo te zien.quote:Op woensdag 16 maart 2016 20:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat hij voor 85 euro spulletjes voor de handel inkoopt.
Laten we het zo zeggen: Eltje heeft alles op voorraadquote:Op woensdag 16 maart 2016 20:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah oké. Alleen verkopen gaat minder, zo te zien.
Vooral bokshandschoenenquote:Op woensdag 16 maart 2016 20:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Laten we het zo zeggen: Eltje heeft alles op voorraad
Er is echt heel veel om op te ruimen. Hij is tot nu toe erg meegaand, maar ik denk dat het nog wel even misloopt.quote:
Hij moet leren stoppen, dat lijkt me al helemaal een klus.quote:Op woensdag 16 maart 2016 21:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Er is echt heel veel om op te ruimen. Hij is tot nu toe erg meegaand, maar ik denk dat het nog wel even misloopt.
Dat zal idd erg moeilijk voor hem zijn.quote:Op woensdag 16 maart 2016 21:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Hij moet leren stoppen, dat lijkt me al helemaal een klus.
Hij gaat al twijfelen.quote:Op woensdag 16 maart 2016 21:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat zal idd erg moeilijk voor hem zijn.
En had dat andere meisje (die roze) het nou over haar zoontje? Hoe oud is ze zelf? Vijftien ofzo?quote:Op woensdag 16 maart 2016 20:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat meisje lijkt me een beetje simpel? Of is ze gewoon erg jong?
Hoezo?quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:41 schreef Lavenderr het volgende:
Dit wordt een harde noot om te kraken.
Dat helpt niet. Heb me laten vertellen door de deskundige dat dat de oplossing niet is. Men moet zelf realiseren dat het ergens anders vandaan komt en dat probleem moet worden aangepakt. Maar dan moet het wel eerst erkend worden.quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:48 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Hoezo?
Gewoon vastbinden in de kelder, opruimen en dan pas weer eruit laten.
Hij wil eigenlijk het hele leven van zijn dochter bewaren, want aan alles heeft hij een herinnering. Dat kan natuurlijk niet, zo slibt het huis helemaal vol.quote:
Zeker!quote:Op woensdag 30 maart 2016 21:40 schreef -0- het volgende:
Wel een voorbeeld voor veel mensen qua doorpakken na de eerste stap deze man.
Zeker. Nou maar hopen dat ze het volhouden en ook het gebit van die vrouw nog even gaan renoveren.quote:Op woensdag 30 maart 2016 21:40 schreef -0- het volgende:
Wel een voorbeeld voor veel mensen qua doorpakken na de eerste stap deze man.
Saraats, als je even een pm doet dan leg ik je uit hoe je programma's van RTL4 terug kunt kijken vanuit het buitenland.quote:Op woensdag 30 maart 2016 20:53 schreef sararaats het volgende:
Nee want ik heb die zender niet.
Best jammer want RTL4 heeft volgens mij goeie programma's.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |