Dat is een White Walker.quote:Op maandag 22 april 2013 19:05 schreef Rickazio het volgende:
Waar zijn die wildlings van einde season 2 gebleven??
[ afbeelding ]
Wat dacht jij, ik geef hem maar gelijk een kut TT...quote:
Om je een idee te geven:quote:Op maandag 22 april 2013 19:08 schreef Rickazio het volgende:
[..]
Hoe groot zijn die andere legers dan ?
Ze heeft ook nog een paar dozijn krijgers en bloodriders hoor.quote:Op maandag 22 april 2013 19:27 schreef Kirov het volgende:
Die Dothraki van Daenerys zijn oudjes, vrouwen en kinderen dus die kun je wel weglaten
En vergeet niet een ridder en een voormalig Lord
Goed, drie zeer jonge Bloodriders en wat verdwaalde krijgersquote:Op maandag 22 april 2013 19:27 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ze heeft ook nog een paar dozijn krijgers en bloodriders hoor.
Uit hoeveel man bestaat zijn sellsword company eigenlijk?quote:Op maandag 22 april 2013 19:28 schreef Khaleesi het volgende:
Iemand moet Noah Taylor ook even props geven voor zijn goeie acteerwerk.
Ik vrees alleen dat ie niet lang in de serie blijft... (een vermoeden hoor)
Had hem graag nog vaak gezien.
[ afbeelding ]
Hij doet het goed inderdaad, heb 'm erin gezetquote:Op maandag 22 april 2013 19:28 schreef Khaleesi het volgende:
[ afbeelding ]
En Jaime mocht geen kinderen verwekken en heeft zijn claim op Casterly Rock officieel opgegeven, dat hindert Tywin ook niet om hem als erfgenaam aan te duidenquote:Op maandag 22 april 2013 19:32 schreef Kyubey het volgende:
Loras kan heul niet trouwen, hij zit bij de Kingsguard.
In wat? In de OP? Nee man haal weg joh.quote:Op maandag 22 april 2013 19:33 schreef Rickazio het volgende:
[..]
Hij doet het goed inderdaad, heb 'm erin gezet
Piss offquote:Op maandag 22 april 2013 19:34 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
In wat? In de OP? Nee man haal weg joh.
In ieder geval heeft ze aan haar huidige legertje nog niet genoeg.quote:Op maandag 22 april 2013 19:28 schreef Kirov het volgende:
[..]
Goed, drie zeer jonge Bloodriders en wat verdwaalde krijgers
Loras zat in de Kingsguard van Renly, maar die bestaat niet meer.quote:Op maandag 22 april 2013 19:32 schreef Kyubey het volgende:
Loras kan heul niet trouwen, hij zit bij de Kingsguard.
/waarschijnlijk spuit 11
Nou ja, je kan op je vingers natellen dat die niet lang blijft leven als Jaime vrij zou komen (en dat denk ik dus gewoon). En dan met Brienne trouwenquote:Op maandag 22 april 2013 19:28 schreef Khaleesi het volgende:
[ afbeelding ]
Vast niet veel erger als zijn stompjequote:Op maandag 22 april 2013 19:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja, je kan op je vingers natellen dat die niet lang blijft leven als Jaime vrij zou komen (en dat denk ik dus gewoon). En dan met Brienne trouwen(of misschien draaf ik nu door)
Die hand om zijn nek, zou dat niet ongelofelijk gaan stinken?
Hij is toch die bastard van Bolton?quote:Op maandag 22 april 2013 19:28 schreef Khaleesi het volgende:
[ afbeelding ]
Dat stompje krijgt nog zuurstof, die hand is volledig aan het rottenquote:
Missandei!quote:Op maandag 22 april 2013 14:51 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ja dat was heel duidelijk ja
Tevens:
[ afbeelding ]
Ook die van Joffrey toch?quote:Op maandag 22 april 2013 19:41 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Loras zat in de Kingsguard van Renly, maar die bestaat niet meer.
Neen de Bastard of Bolton is iemand anders.quote:Op maandag 22 april 2013 19:48 schreef Kirov het volgende:
[..]
Edit: ik heb geen idee wie hij is eigenlijk![]()
Nee, hij is Vargo Hoat oid.quote:Op maandag 22 april 2013 19:44 schreef VeX- het volgende:
[..]
Hij is toch die bastard van Bolton?
Vooral dat stukje waarin hij Jaimes hand eraf hakt vond ik goed gespeeld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No resentment ever evened out a weaker hand
quote:Op maandag 22 april 2013 19:54 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Neen de Bastard of Bolton is iemand anders.
Deze gast however is Locke die ingehuurd is door Roose Bolton de vader van de Bastard.
quote:Op maandag 22 april 2013 19:54 schreef Silv het volgende:
[..]
Nee, hij is Vargo Hoat oid.
De bastard van Bolton isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, the bitter steel
quote:Op maandag 22 april 2013 19:54 schreef Silv het volgende:
Nee, hij is Vargo Hoat oid.
Edit: Oh Locke kennelijk. Heb je de boeken gelezen, snap je het nog niet.
De bastard van Bolton isDat wist je al, want dat zeiden die mannen voor hij ze één voor één afschoot met pijl en boog.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Vervangt hij dan The Hound of Mandon Moore soms?quote:
The Hound was nooit een "knight".quote:Op maandag 22 april 2013 20:09 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Vervangt hij dan The Hound of Mandon Moore soms?
Maar wel een Kingsguard. Daar ging het om.quote:
Scheelt introductie denk ik.quote:Op maandag 22 april 2013 20:17 schreef GooseFM het volgende:
Kan niet echt zeggen dat ik het nut zie van het veranderen van Vargo Hoat in Locke, tbh...
Meh Lord Commander verdiende het niet hor, eervolle man was dat juist.quote:Op maandag 22 april 2013 19:03 schreef 2Happy4U het volgende:
wel terecht dat die ouwe mormont en die andere rukker nu dood is
Daardoor worden vaker sommige karakters samengevoegd. Je hebt anders niet genoeg tijd om de kijker met iedereen kennis te laten maken, dus dan zitten mensen zich steeds af te vragen wie ze nu weer zien.quote:
Introductie kan hetzelfde zijn lijkt me?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door GooseFM op 22-04-2013 20:31:34 (derpderp) ]|| “There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear ||
Hij speelt ook in Misfits, kan hij soms ook echt geweldig psycho uit de hoek komenquote:Op maandag 22 april 2013 20:52 schreef Funzel het volgende:
[ afbeelding ]
Way een blik, een echte psycho.
[
Maar wat bedoelden ze precies met datgene wat Joffrey leuk vindt om te doen en dat daar een halt toe geroepen moet worden?quote:Op maandag 22 april 2013 21:21 schreef xFriendx het volgende:
Vooral die uitsprak van Tywin over Cersei was wel heerlijk. Een beetje alsof Cersei dacht op te scheppen door te zeggen dat ze Altavista is en hij zegt dat hij Google is.
Ik weet niet of daar een specifiek iets mee bedoeld werd?quote:Op maandag 22 april 2013 21:37 schreef skudkind het volgende:
[..]
Maar wat bedoelden ze precies met datgene wat Joffrey leuk vindt om te doen en dat daar een halt toe geroepen moet worden?
Aardig doen voor de mensen(ja, hij heeft alleen gezwaaid).quote:Op maandag 22 april 2013 21:39 schreef Tanin het volgende:
[..]
Ik weet niet of daar een specifiek iets mee bedoeld werd?
- Puberen
- Mensen martelen
- die griet van hem
Kan genoeg bedenken
Precies, vandaar mijn vraag.quote:Op maandag 22 april 2013 21:39 schreef Tanin het volgende:
[..]
Ik weet niet of daar een specifiek iets mee bedoeld werd?
- Puberen
- Mensen martelen
- die griet van hem
Kan genoeg bedenken
Nou, volgens mij is dat iets wat zijn moeder helemaal niet wil.quote:Op maandag 22 april 2013 21:47 schreef skudkind het volgende:
Bij het volk in het gevlei proberen te komen is niet bepaald iets wat Joffrey leuk vindt om te doen, en al helemaal niet iets wat een probleem zou kunnen vormen voor House Lannister.
Kan kloppen, maar het is sowieso niet iets waar Cersei naar zou refereren als 'wat ie leuk vindt om te doen'. Denk dat we eerder richting zijn wreedheid moeten denken.quote:Op maandag 22 april 2013 21:49 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nou, volgens mij is dat iets wat zijn moeder helemaal niet wil.
Mjah, hij is in de ban van Margaery en geeft haar te veel macht, in de ogen van z'n moeder.quote:Op [url=http://forum.fok.nl, /topic/1962223/2/50#125619276]maandag 22 april 2013 21:56[/url] schreef skudkind het volgende:
[..]
Kan kloppen, maar het is sowieso niet iets waar Cersei naar zou refereren als 'wat ie leuk vindt om te doen'. Denk dat we eerder richting zijn wreedheid moeten denken.
dat kwam er wel een beetje geforceerd ingepushed jaquote:Op maandag 22 april 2013 22:01 schreef Kyubey het volgende:
Het enige bezwaar dat ik heb is dat er te veel kleine stukjes waren per personage. Dat hadden ze beter kunnen opsplitsen. Vooral het stuk met Bran voelde overbodig aan.
Verder was het wel vet.
Tis echt zo, zijn acteerwerk is echt tenenkrommend slecht.quote:Op maandag 22 april 2013 22:34 schreef Saavedra het volgende:
Slecht acteerwerk kom nou heeAlfie Allen was briljant vorig seizoen.
Kom op man, dat neppe geschreeuw en gejank van hem als hij zo'n bankschroef op z'n voet krijgt aangedraaid..quote:Op maandag 22 april 2013 22:34 schreef Saavedra het volgende:
Slecht acteerwerk kom nou heeAlfie Allen was briljant vorig seizoen.
die scene begreep ik niet, want die gast had wel noorderlingen gedood toen hij theon "redde", maar hij is dus waarschijnlijk zelf een noorderling dus???quote:Op maandag 22 april 2013 22:32 schreef Discombobulate het volgende:
Overigens dat moment dat Theon weer precies terug kwam in die martelkamer.. Echt psycho, eng gewoon.
Hoop dat ze Theon helemaal mentaal stuk maken met dat soort spelletjes, want ik erger me dood aan hemen dan ook aan het slechte acteerwerk.
Ik hoop het, het is wel een mysterieus gebeuren namelijk,quote:Op maandag 22 april 2013 23:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
die scene begreep ik niet, want die gast had wel noorderlingen gedood toen hij theon "redde", maar hij is dus waarschijnlijk zelf een noorderling dus???
daarnaast vraag ik me af of "the lord of light" een grotere rol zal spelen in het verhaal aangezien we weer met een nieuwe groep kennismaken die in hem hem geloven
ja klopt, red witch, zoon van de onion king, nu deze gasten, dat ze het hebben over "the one true god", maar dat ze er niet dieper op ingaan maakt het wel mysterieus idd, daarnaast vraag ik me af of die man die varys had geknipt ook uit diezelfde hoek komtquote:Op maandag 22 april 2013 23:06 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik hoop het, het is wel een mysterieus gebeuren namelijk,
net zoals de Others ( white walkers ) waar we veel te weinig over weten.
Ik vind d'r wat stijf. Nu weet ik niet of Sansa stijf hoort te zijn, en of ze ook een niet-stijf personage zou kunnen spelen. Maar binnen de serie is het inderdaad zeker niet verkeerd.quote:Op maandag 22 april 2013 23:11 schreef Zhenar het volgende:
Okee, dat einde was echt vet, maar ik moet bekennen dat ik het mooiste stukje eigenlijk vond toen Maergery vroeg of Sansa haar zusje wilde worden: de blik en trillende lip van Sansa spraken boekdelen over hoe alleen ze is daar in King's Landing. Ik vind die actrice (doorgaans) echt heel goed acteren!
quote:Op maandag 22 april 2013 23:12 schreef Slayage het volgende:
[..]
ja klopt, red witch, zoon van de onion king, nu deze gasten, dat ze het hebben over "the one true god", maar dat ze er niet dieper op ingaan maakt het wel mysterieus idd, daarnaast vraag ik me af of die man die varys had geknipt ook uit diezelfde hoek komt
quote:Op maandag 22 april 2013 22:59 schreef TwenteFC het volgende:
Khaleesi timmert aardig aan de weg zo.
Ditquote:Op maandag 22 april 2013 23:01 schreef Merkie het volgende:
Dat einde. Ik zag het wel aankomen, maar alsnog supervet.
Dan nog snap ik hem nietquote:Op maandag 22 april 2013 23:23 schreef Merkie het volgende:
Bij dat einde moest ik denken aan zo'n "RET aardig onderweg" reclame, maar ik kan er geen plaatje van op internet vinden. Voor de ekte Rotterdammers onder ons moet je je de grap maar inbeelden
.
Gewoon, stel je Khaleesi voor in zo'n RET-pakkie met zo'n blij hoofd, draakje op de achtergrond en dan "ik ben aardig onderweg". Zo'n gevoel kreeg ik erbijquote:
Eerst dacht ik dat Tywin alleen aan Tyrion zo'n enorme hekel had. Maar eigenlijk is Tywin gewoon een allround cunt.quote:Op maandag 22 april 2013 21:21 schreef xFriendx het volgende:
Vooral die uitsprak van Tywin over Cersei was wel heerlijk. Een beetje alsof Cersei dacht op te scheppen door te zeggen dat ze Altavista is en hij zegt dat hij Google is.
Zou het ergens ook niet gewoon een manier zijn om zijn kinderen op een wat harde manier te leren hoe de wereld in elkaar steekt voor wanneer ze hem moeten opvolgen?quote:Op maandag 22 april 2013 23:31 schreef VeX- het volgende:
[..]
Eerst dacht ik dat Tywin alleen aan Tyrion zo'n enorme hekel had. Maar eigenlijk is Tywin gewoon een allround cunt.
Alle drie zijn kinderen hebben geprobeerd een wit voetje te halen bij hem en alle drie worden ze op niet mis te verstane wijze hun plaats gewezen.
Ik wil niet weten wat zijn reactie zal zijn als hij Jaime zonder hand terug ziet komen.
Ik wel. Hij is gewoon een strenge pappa. Ik vind het alleen zonde hoe ze over Tyrion praten.quote:Op maandag 22 april 2013 23:31 schreef VeX- het volgende:
[..]
Eerst dacht ik dat Tywin alleen aan Tyrion zo'n enorme hekel had. Maar eigenlijk is Tywin gewoon een allround cunt.
Alle drie zijn kinderen hebben geprobeerd een wit voetje te halen bij hem en alle drie worden ze op niet mis te verstane wijze hun plaats gewezen.
Ik wil niet weten wat zijn reactie zal zijn als hij Jaime zonder hand terug ziet komen.
Dat ook ja. Hij zei zelf toch dat zijn vader er een enorm potje van had gemaakt en daarom zullen die levenslessen wel extra hard erin worden geramd voor toekomstige generaties Lannisters.quote:Op maandag 22 april 2013 23:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zou het ergens ook niet gewoon een manier zijn om zijn kinderen op een wat harde manier te leren hoe de wereld in elkaar steekt voor wanneer ze hem moeten opvolgen?
Jaime toch ook wel.quote:Op maandag 22 april 2013 23:36 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik wel. Hij is gewoon een strenge pappa. Ik vind het alleen zonde hoe ze over Tyrion praten.Dat is juist een held
Jaime wel meer. In seizoen 1 vond ik dat echt een omhooggevallen Prince Charmingquote:
Niet vreemd van de man die proclameert dat oorlogen met pen en papier worden gewonnenquote:Op dinsdag 23 april 2013 00:01 schreef Peunage het volgende:
Zegels stempelen is wel een soort hobby van Tywin zo te zien
Tywin doet (iig tot nu toe) zelden iets waar hij zelf plezier aan beleeft.quote:Op maandag 22 april 2013 23:46 schreef VeX- het volgende:
Maar hij is wel erg hardvochtig. Ik heb hem tot nu toe niks aardigs zien doen voor zijn kinderen, althans niets waar zijn eigen belangen niet bij waren gediend. Wat dat betreft lijkt zijn kleinzoon wel op hem.
Ik dacht gewoon om een spelletje te spelenquote:Op dinsdag 23 april 2013 00:51 schreef Zihuatanejo het volgende:
Interessant die scene met Theon. Die bastard heeft die hele scene gespeeld alleen om informatie over de stark boys te krijgen? Ben benieuwd naar de volgende afleveringen.
Wisten we vorige aflevering toch al. Toen ze dat herhaalde van "All men must die", die slaaf zei dat namelijk eerst in het valyrian.quote:Op dinsdag 23 april 2013 03:46 schreef DeParo het volgende:
Ik dacht al dat ze dat taaltje kon spreken.
Die gozer is volgens mij een bastard, beetje zwarte schaap dat zo een wit voetje wil halen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 00:51 schreef Zihuatanejo het volgende:
Interessant die scene met Theon. Die bastard heeft die hele scene gespeeld alleen om informatie over de stark boys te krijgen? Ben benieuwd naar de volgende afleveringen.
Nee, want dat is volgens mij wel gewoon een bekend gezegde, ook in de andere taalstreken... Zoals wij Nederlanders bijna allemaal wel C'est la vie roepen, ook al spreken we verder geen woord Frans.quote:Op dinsdag 23 april 2013 03:54 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Wisten we vorige aflevering toch al. Toen ze dat herhaalde van "All men must die", die slaaf zei dat namelijk eerst in het valyrian.
Ik ook en dan word ik weer boos op mezelfquote:
Maar het was absoluut een hint voor de meest recente aflevering. Het zat er niet voor niets in.quote:Op dinsdag 23 april 2013 07:23 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nee, want dat is volgens mij wel gewoon een bekend gezegde, ook in de andere taalstreken... Zoals wij Nederlanders bijna allemaal wel C'est la vie roepen, ook al spreken we verder geen woord Frans.
O mghi, Spuit 11. Wat Nic1 zegt dus.
Dat wel! Maar dat met Theon en met de Crows zag ik toch ècht niet aankomenquote:Op maandag 22 april 2013 22:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Dat stuk met die drakenkut kon je al van kilometers ver zien aankomen![]()
En wat een bijdrage, legendarisch hoor!quote:Op dinsdag 23 april 2013 02:55 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ow en ik lees niet meer in deze topics, elke keer staat er weer een of andere spoiler in, dus ik post gewoon mijn bevindingen en thats it, doei
Het is wel echt een enorm naïeve, domme doos, dat ze na al die schemes en intriges in King's Landing nog steeds zo goed van vertrouwen isquote:Op maandag 22 april 2013 23:11 schreef Zhenar het volgende:
Okee, dat einde was echt vet, maar ik moet bekennen dat ik het mooiste stukje eigenlijk vond toen Maergery vroeg of Sansa haar zusje wilde worden: de blik en trillende lip van Sansa spraken boekdelen over hoe alleen ze is daar in King's Landing. Ik vind die actrice (doorgaans) echt heel goed acteren!
Het is volgens mij de bastaard, de zoon van Roose Bolton, lord of the flayed men.quote:Op dinsdag 23 april 2013 07:18 schreef xminator het volgende:
[..]
Die gozer is volgens mij een bastard, beetje zwarte schaap dat zo een wit voetje wil halen.
Die geflambeerde man sprak bovendien ook wel een paar woordjes Engels.quote:Op dinsdag 23 april 2013 05:07 schreef Nic1 het volgende:
Ik dacht dat dat wel een bekend gezegde was, en niet hoeft te betekenen dat je meteen de taal kunt spreken.
Vroeg ik me ook al af...quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:20 schreef Zihuatanejo het volgende:
Waar slaat de titel van deze topic op??
niet de 'ketting' waar jaime z'n hand aanzit?quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:35 schreef Jivis het volgende:
De ketting waar Drogon aan vastzat misschien?
Ook een mogelijkheid.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:56 schreef ThaTim het volgende:
[..]
niet de 'ketting' waar jaime z'n hand aanzit?
Maakt het wel een stuk leuker om jezelf een high five te geven, dat dan weer wel.quote:
Ja, dat is Belwas. Erg vette tekeningquote:Op dinsdag 23 april 2013 09:28 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Vroeg ik me ook al af...
Grappig deze illustratie van Astapor aan de hand van de boeken neem ik aan. Komt aardig overeen allemaal. Is dat Belwas links? Jammer dat die de serie niet gehaald heeft, ziet er wel een leuk figuur uit.
[ afbeelding ]
Ja, je vergeet bijna wat ie allemaal in seizoen 1 heeft gedaan........quote:Op dinsdag 23 april 2013 07:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik ook en dan word ik weer boos op mezelf
Dat maakt de serie zo geniaal
Jorah is volgens mij die gast in het groen met zijn witte baard. Staat er geen beer op zijn groene shirt?quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:01 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ja, dat is Belwas. Erg vette tekening. Ik mis alleen Jorah?
Die Unsullied zijn wel een overduidelijke referentie naar de Spartanen, trouwens. Dat het slaven en euneuchs zijn is dan een toffe GRR-toevoeging.
Je hebt gelijk. Gezien de witte baard zag ik daar Selmy in.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:08 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Jorah is volgens mij die gast in het groen met zijn witte baard. Staat er geen beer op zijn groene shirt?
Fantastisch persoon jaquote:Op dinsdag 23 april 2013 10:12 schreef Ang3l het volgende:
Olenna vind ik een heerlijk mens om naar te kijken. Vond de scene met the Spider dan ook erg leuk. Zo heerlijk droog, sarcastisch en berekend is ze. Die scene dat ze over het embleem en de slogan van haar huis praat
Die "oink" was wel echt erg anders...quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:12 schreef Ang3l het volgende:
Ze begint Cersei voor mij echt te vervangen als leukste slang van de serie (ik hou van manipulatieve machtsgeile bitches)
Het materiaal is er wel voor, alleen het budget nietquote:Op dinsdag 23 april 2013 10:14 schreef Khaleesi het volgende:
Er zijn zoveel goedgespeelde characters die meer screentime verdienen dan het verhaal ze kan bieden...
Zo speelt ie in Misfits ook wel, beetje de freak uithangenquote:Op maandag 22 april 2013 20:52 schreef Funzel het volgende:
[ afbeelding ]
Way een blik, een echte psycho.
Het budget is er ook wel voor, alleen de tijd niet.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:17 schreef Kirov het volgende:
[..]
Het materiaal is er wel voor, alleen het budget niet
O gelukkig, ik sta niet alleen!!!quote:
Ik kan ook geen begrip opbrengen voor Theon.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:29 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O gelukkig, ik sta niet alleen!!!
Die scene met hara en impje in de vorige (of was het de 2e?) aflevering vond ik echt ZO bagger slecht. De slechtste in de drie seizoenen tot nu toe (tenminste, die me opviel). Nondepie zeg, wat een slechte actrice.
Maar dat is voor de rest eigeenlijk de enige.
Ja ik vind Theon persoonlijk niet zo boeiend als karakter, maar dat staat er los van.
quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:33 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik kan ook geen begrip opbrengen voor Theon.
"Je bent als een broer voor me, Robb."
"ROBB, IK ZET JE HUIS IN DE FIK EN MAAK JE BROERTJES KAPOT."
Compleet van de pot gerukt idd. En dan nu een beetje spijt hebben. Serieus? Nadat je kinderen hebt afgeslacht laten afslachten? Mensen die je je halve leven al kent hebt vermoord? Een stad waar je groot geworden bent plat hebt gebrand?quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:33 schreef Ugjerke het volgende:
Hij wil denk ik alleen maar heel er graag ergens thuishoren. Mensen trots maken. En dat schippert een beetje tussen z'n eigen vader en de Starks. Maar hij hoort nergens echt bij. Daarom kan ie 't ook nooit goed doen eigenlijk.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:33 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik of Theon?quote:
Ja, dan was dit echt de goede manier zeg.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:35 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Hij wil denk ik alleen maar heel er graag ergens thuishoren. Mensen trots maken. En dat schippert een beetje tussen z'n eigen vader en de Starks. Maar hij hoort nergens echt bij. Daarom kan ie 't ook nooit goed doen eigenlijk.
iddquote:Op dinsdag 23 april 2013 10:37 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik of Theon?
[..]
Ja, dan was dit echt de goede manier zeg.
Ik zat dan ook met open mond naar het scherm te starenquote:Op dinsdag 23 april 2013 10:43 schreef VacaLoca het volgende:
Ik volgde de scene van de Nights Watch trouwens niet volledig. Ik snapte dat er een paar zat waren van die dronken king behind the wall. En prima dat ze het niet meer pikten en die kerel aanpakten. Maar daarna gingen ze onderling elkaar vermoorden, waarom precies? Die ene ouwe die meteen een speer in z'n rug kreeg, was allemaal beetje fucked up.
Misschien een soort coupe?quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zat dan ook met open mond naar het scherm te starenDat die eikel er aan ging, dat zat er wel aan te komen....maar dan onderling ook elkaar gaan afmaken? huh, wat?!
Nou ja, veel van die jongens zijn natuurlijk ook misdadigers die op deze manier een schone lei kregen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:51 schreef Ang3l het volgende:
Misschien een soort coupe?
Niet zo handig wellicht, je rangen uitdunnen in deze tijden
De meeste gasten in de Nights Watch zijn criminelen die nergens terecht kunnen of mafkezen die onderduiken. Die zagen hun eerste kans om onder hun eed uit te komen en grepen het meteen aan. Beetje de goede tegen de slechte in de nights watch. Jammer dat de Lord Commander dood moest, ik mocht die oude baas welquote:Op dinsdag 23 april 2013 10:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zat dan ook met open mond naar het scherm te starenDat die eikel er aan ging, dat zat er wel aan te komen....maar dan onderling ook elkaar gaan afmaken? huh, wat?!
Ja het was wel ff eenquote:Op dinsdag 23 april 2013 10:55 schreef jpjedi het volgende:
Die opstand binnen de night's watch verastte mij ook en het was al voorbij voordat ik doorhad wat er gebeurde.
quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:29 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O gelukkig, ik sta niet alleen!!!
Die scene met hara en impje in de vorige (of was het de 2e?) aflevering vond ik echt ZO bagger slecht. De slechtste in de drie seizoenen tot nu toe (tenminste, die me opviel). Nondepie zeg, wat een slechte actrice.
Maar dat is voor de rest eigeenlijk de enige.
Ja ik vind Theon persoonlijk niet zo boeiend als karakter, maar dat staat er los van.
Ik vind d'r een erg sterke actrice, en ook nog eens leuk om naar te kijkenquote:Op dinsdag 23 april 2013 10:32 schreef Jivis het volgende:
Shae is toch wel een algemeen ergerpunt, dacht ik?
Ik snap ook al drie seizoenen lang niet waarom die Ros zo naar voren geschoven wordt. Voegt echt helemaal niks toe.
quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:32 schreef Jivis het volgende:
Shae is toch wel een algemeen ergerpunt, dacht ik?
Ik snap ook al drie seizoenen lang niet waarom die Ros zo naar voren geschoven wordt. Voegt echt helemaal niks toe.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
Onvrede/gedemoraliseerd, drank, vrouwen. Daarnaast bestaat the watch voor een groot deel uit schorriemorrie uit allerlei kerkers. Uitstekende voedingsbodem voor muiterij.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:11 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]Dat lijkt me sterk...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was gewoon Craster, geen King Beyond/Behind The Wall.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:43 schreef VacaLoca het volgende:
Tja, hij wilde voor z'n bloedfamilie gaan en zich daarvoor afzetten van de Starks. Iets waar wel grond voor is, want of ze hem nou goed behandeld hebben of niet, ze hebben toch wel destijds zijn familie vermoord en hem gevangen genomen. Ontvreemd van z'n echte vader. En uiteindelijk is ie dan noch Stark, noch Greyjoy.
Dat genegenheid plaats heeft gemaakt voor rancune t.o.v. de Starks kan ik nog wel inkomen. Maar hoe ie er vervolgens mee omgaat, tjaBlijft een maniak.
Ik volgde de scene van de Nights Watch trouwens niet volledig. Ik snapte dat er een paar zat waren van die dronken king behind the wall. En prima dat ze het niet meer pikten en die kerel aanpakten. Maar daarna gingen ze onderling elkaar vermoorden, waarom precies? Die ene ouwe die meteen een speer in z'n rug kreeg, was allemaal beetje fucked up.
Ik denk niet dat ze dat iets boeit. Die lui voelen denk ik niet de noodzaak om 'the realm' te verdedigen tegen de White Walkers. Die vluchten nog liever naar Dorne, of als dat niet werkt Essos.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:51 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Misschien een soort coupe?
Niet zo handig wellicht, je rangen uitdunnen in deze tijden
Op zich niet raar, wie zou deze mensen face-to-face willen bevechten? Is trouwens ook aangegeven waarom Eddard niet om Trial By Combat heeft gevraagd?quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:20 schreef stinkie het volgende:
Wat ik zo typerend vind aan het verhaald is dat degene waarvan je denkt/weet dat ze een best robertje kunnen knokken op de meest laffe/"oneervolle" wijze uitgeschakeld worden. Ned Stark, die wapenknecht van hem, Jaime, Mormont
Ik denk niet dat ze dat verzoek zouden inwilligen. Verader en alles.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:25 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Op zich niet raar, wie zou deze mensen face-to-face willen bevechten? Is trouwens ook aangegeven waarom Eddard niet om Trial By Combat heeft gevraagd?
Niemand, klopt. In die zin niet verbazend natuurlijk. Maar het is niet "des tv's"quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:25 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Op zich niet raar, wie zou deze mensen face-to-face willen bevechten? Is trouwens ook aangegeven waarom Eddard niet om Trial By Combat heeft gevraagd?
Of hij een verrader is zou toch juist via zo'n trial bepaald moeten worden? Ik denk niet dat Joffrey veilig genoeg op zijn troon zat om met zo'n belangrijke traditie te breken. Hij is koning zolang de adel vindt dat hij koning is. Als de adel merkt dat hij klakkeloos tradities verwerpt waar de adel van afhankelijk is, zullen ze niet blij zijn.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:28 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze dat verzoek zouden inwilligen. Verader en alles.
Hij had verwacht dat hij verbannen zou worden naar de Wall.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:25 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Het rijk misschien niet, maar wel zichzelf neem ik aan.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:21 schreef Ugjerke het volgende:
Ik denk niet dat ze dat iets boeit. Die lui voelen denk ik niet de noodzaak om 'the realm' te verdedigen tegen de White Walkers. Die vluchten nog liever naar Dorne, of als dat niet werkt Essos.
Zal ook niet zoveel verschil gemaakt hebben, hij was op de rand van uitdroging en had een grote slecht behandelde wond in zijn been. The Hound bv. zou gewonnen hebben.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:25 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Die scène was me ook iets te donker om te zien wie nou precies wie aanviel, afgezien van het feit dat Craster en Mormont eraan gingen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:21 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Dat was gewoon Craster, geen King Beyond/Behind The Wall.![]()
Ik dacht overigens dat het een strijd was tussen het relatief nieuwe uitschot en de loyale broeders. Ik had het idee dat er nog heel veel crows bij zaten die pas kort geleden uit de gevangenissen geplukt waren. Die zien Mormont nog niet met zo'n hoge pet op en vinden het prima om hun eed te breken.
Dat zou nog wel eens mee kunnen spelen ja. Dat is een veiligere keuze dan Trial By Combat, vooral aangezien hij niet echt een champion beschikbaar had.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:33 schreef Kirov het volgende:
[..]
Hij had verwacht dat hij verbannen zou worden naar de Wall.
Jep, en vluchten is verdomd veilig. Laat een andere schooier maar sterven.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:33 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Het rijk misschien niet, maar wel zichzelf neem ik aan.
Ah, Mormont. Zo heet die grijze knar dusquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die scène was me ook iets te donker om te zien wie nou precies wie aanviel, afgezien van het feit dat Craster en Mormont eraan gingen.
Dat klopt, dan had hij moeten regelen dat iemand als Greatjon naar King's Landing kwam om als Champion op te kunnen treden. Ik weet niet of Varys dat door had willen fluisteren voor hem. Ik geloof wel dat ze hem pas op dat plein wilde slepen toen hij aangaf te willen bekennen. Dus hij had makkelijk uit kunnen stellen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:35 schreef padlarf het volgende:
[..]
Zal ook niet zoveel verschil gemaakt hebben, hij was op de rand van uitdroging en had een grote slecht behandelde wond in zijn been. The Hound bv. zou gewonnen hebben.
Ja toen ik in dit topic las dat Mormont het loodje hat gelegd, dacht ik even dat ik had gemist dat Jorah om was gekomen in de laatste scène, maar de Lord Commander bleek ook zo te heten.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:37 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ah, Mormont. Zo heet die grijze knar dus
Dat is de vader vanquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja toen ik in dit topic las dat Mormont het loodje hat gelegd, dacht ik even dat ik had gemist dat Jorah om was gekomen in de laatste scène, maar de Lord Commander bleek ook zo te heten.
Kan niet na een schuldbekentenis lijkt me?quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:25 schreef Ugjerke het volgende:
En wat gaan ze doen dan? Tegen de Lannisters vechten? Dat werkt ze goed vaan de Starks en de Baratheonsquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:33 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Of hij een verrader is zou toch juist via zo'n trial bepaald moeten worden? Ik denk niet dat Joffrey veilig genoeg op zijn troon zat om met zo'n belangrijke traditie te breken. Hij is koning zolang de adel vindt dat hij koning is. Als de adel merkt dat hij klakkeloos tradities verwerpt waar de adel van afhankelijk is, zullen ze niet blij zijn.
Volgens mij word jij sowieso wel vrolijk van Danyquote:Op dinsdag 23 april 2013 12:01 schreef DevilsWhore het volgende:
Dany![]()
Als ik een penis had, had ik in mijn pants gejizzd.
quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:01 schreef DevilsWhore het volgende:
Dany![]()
Als ik een penis had, had ik in mijn pants gejizzd.
Want de Lannisters alleen staan er zo sterk voor? Als de Tyrells ze niet uit de brand hadden gered, zat Joffrey al niet meer op de Iron Throne en had Cersei haarzelf en haar andere kinderen vergiftigd.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:47 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
En wat gaan ze doen dan? Tegen de Lannisters vechten? Dat werkt ze goed vaan de Starks en de BaratheonsJoffrey kan doen en laten wat ie wil en als het adel er wat tegen heeft hebben ze pech, lijkt mij zo. Althans zo blijkt het.
Ja, das de pappa vanquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja toen ik in dit topic las dat Mormont het loodje hat gelegd, dacht ik even dat ik had gemist dat Jorah om was gekomen in de laatste scène, maar de Lord Commander bleek ook zo te heten.
Dit soort dingen niet eens weten/ opmerkenquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:37 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ah, Mormont. Zo heet die grijze knar dus
Dolorous Eddquote:Op dinsdag 23 april 2013 12:49 schreef Khaleesi het volgende:
"We're like the sons he never had"
"Never knew Bannen could smell so good"
Twee goede garpjens van deze man:
[ afbeelding ]
Alle namen in got weten, nerdjequote:Op dinsdag 23 april 2013 13:07 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Dit soort dingen niet eens weten/ opmerken
Nou poe hey, ik schaam me echt ENORM diep dat ik de naam van een bij-karakter niet weet tussen de 35 andere namenquote:Op dinsdag 23 april 2013 13:07 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Dit soort dingen niet eens weten/ opmerken
Joran. Kijk, dat weet ik dan weer wel want dat is volgens mij ook wel vaker genoemd.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:19 schreef Ugjerke het volgende:
Het is natuurlijk maar een karakter die al drie seizoenen in de show zit.
Hoe heet die knakker die met Dany meereist ook alweer?
Ik vind je er ook niet minder om hoor.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:23 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Joran. Kijk, dat weet ik dan weer wel want dat is volgens mij ook wel vaker genoemd.
Ik vind t al lang handig dat ik de namen van de families weet en de main characters. Omdat ik nou niet als een complete autist alle namen te gaan onthouden, de boeken niet lees, geen site smet naslagwerken bekjk en niet iedere aflevering 6x in slow motion bekijk maakt me dat echt geen "mindere kjker" of zo hoor
Aaaach, zoveel verschil zit er niet tussen de 'h' en de 'n'.quote:
quote:
Waarom ben je meteen een nerd of autist als je wel alle namen weet ?quote:
Neuh, da ene striepke da is wa langerquote:Op dinsdag 23 april 2013 13:25 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Aaaach, zoveel verschil zit er niet tussen de 'h' en de 'n'.
Dat ben je niet. Je bent alleen in mijn ogen dodelijk irrritant als je anderen er op "aanvalt" als ze een naam NIET wetenquote:Op dinsdag 23 april 2013 13:28 schreef Convergence het volgende:
[..]
[..]
Waarom ben je meteen een nerd of autist als je wel alle namen weet ?
Dat dat de zoon was van, dat is me trouwens ook echt totaal niet opgevallen in de serie verder.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:25 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik vind je er ook niet minder om hoor.
Het antwoord waar ik eigenlijk op hoopte was overigens weer Mormont.Dat is de zoon van de inmiddels overleden Lord Commander.
Dat kan ik me ook goed voorstellen. Ze hebben soms ook zulke aparte spellingen. Die 2e b van Robb hoor je ook niet. Joffrey kan makkelijk Geoffrey zijn. Jeor kun je ook vanalles van maken. Daenerys schrijf ik zelf nog regelmatig verkeerd.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:27 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Niet deze:
[ afbeelding ]
Deze
[ afbeelding ]
Jorah trouwensMaar dat verschil hoor je niet zo goed zonder ondertiteling.
Maar het spijt me dat ik Game of Thrones puur volg voor entertainment en dat het geen tweede levensstijl voor me is
Dan typ ik gewoon Khaleesi, da's wat makkelijkerquote:Op dinsdag 23 april 2013 13:36 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Dat kan ik me ook goed voorstellen. Ze hebben soms ook zulke aparte spellingen. Die 2e b van Robb hoor je ook niet. Joffrey kan makkelijk Geoffrey zijn. Jeor kun je ook vanalles van maken. Daenerys schrijf ik zelf nog regelmatig verkeerd.
Jep, het wordt in seizoen 1 genoemd als papa Mormont een zwaard aan Jon Snow geeft die eigenlijk voor Jorah Mormont bedoelt was. Jorah heeft dat zwaard niet omdat hij uit Westeros moest vluchten nadat hij in slaven had gehandeld.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:35 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat dat de zoon was van, dat is me trouwens ook echt totaal niet opgevallen in de serie verder.
Of het moet ergens in seizoen 1 zijn geweest en dan ben ik t gewoon vergeten (want al 2 jaar geleden).
Oh, het komt dus ook vanaf de andere kant nog een keer aan bod.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:38 schreef TheThirdMark het volgende:
Jorah legt het uit aan Daeny als ze met haar Dothraki over de markt loopt (waar later poging gedaan wordt haar te vergiftigen).
Kijk, dat is dus idd al een flinke tijd geleden en ergens in 1 scene vermeld waarschijnlijk. Ik heb alle afleveringen maar 1x gezien, meteen toen ze uitkwamen. Dus dat soort hele kleine zij-lijntjes blijven dan echt niet allemaal hangeen hoor.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:38 schreef TheThirdMark het volgende:
Jorah legt het uit aan Daeny als ze met haar Dothraki over de markt loopt (waar later poging gedaan wordt haar te vergiftigen).
Tsja, die vraag van mij waarom Ned niet om Trial By Combat vroeg was achteraf gezien ook niet zo slim, omdat de Noorderlingen daar niet aan doen. Maar ja, details inderdaad.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:41 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Kijk, dat is dus idd al een flinke tijd geleden en ergens in 1 sceene vermeld waarschijnlijk. Ik heb alle afleveringen maar 1x gezien, meteen toen ze uitkwamen. Dus dat soort hele kleine zij-lijntjes blijven dan echt niet allemaal hangeen hoor.
Iedereen kijkt de serie op zijn of hara manier. Dat "" gedoe als je eens een keer iets niet weet vind ik zo dom. Zeker niet bij zulke (tot nu toe nog) triviale dingetjes. Kijk, als je je nou ineens gaat afvragen waar Ned Stark is gebleven... dan mag je slaan
Je moet gewoon effe geen andere series meer kijken en de HBO guide van buiten leren.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:41 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Kijk, dat is dus idd al een flinke tijd geleden en ergens in 1 scene vermeld waarschijnlijk. Ik heb alle afleveringen maar 1x gezien, meteen toen ze uitkwamen. Dus dat soort hele kleine zij-lijntjes blijven dan echt niet allemaal hangeen hoor.
Iedereen kijkt de serie op zijn of haar manier. Dat "" gedoe als je eens een keer iets niet weet vind ik zo dom. Zeker niet bij zulke (tot nu toe nog) triviale dingetjes. Kijk, als je je nou ineens gaat afvragen waar Ned Stark is gebleven... dan mag je slaan
Of je zoekt op youtube naar de DVD-extras "Lore and History".quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:43 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Je moet gewoon effe geen andere series meer kijken en de HBO guide van buiten leren.
quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:43 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Je moet gewoon effe geen andere series meer kijken en de HBO guide van buiten leren.
Ja, maar hoe weet je nou dat de Noorderlingen niet aan Trial by Combat doen bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:43 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Tsja, die vraag van mij waarom Ned niet om Trial By Combat vroeg was achteraf gezien ook niet zo slim, omdat de Noorderlingen daar niet aan doen. Maar ja, details inderdaad.
Of nou ja, Noorderlingen misschien wel, maar niet diegene die religieus zijn en de Old Gods volgen.
Of je kijkt gewoon de serie en geniet in plaats van dat je je zo druk maakt om triviale bullshit. Kan ook.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:57 schreef Nic1 het volgende:
Als je niet weet dat trial by combat een religieus evenement is niet nee, maar volgens mij is dat ook niet goed naar voren gekomen in de serie.
Maar je weet toch wel dat ze in het noorden een andere godsdienst aanhangen? Dat is al zo vaak genoemd.
Zelfs voor de die-hard fans is dat niet iets wat je zo even weet.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:53 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja, maar hoe weet je nou dat de Noorderlingen niet aan Trial by Combat doen bijvoorbeeld?
Dat soort extra info is toch gewoon een "nice to have" voor de die-hard fans van de serie?
Dat dusquote:Op dinsdag 23 april 2013 13:58 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Of je kijkt gewoon de serie en geniet in plaats van de je je zo druk maakt m triviale bullshit. Kan ook.
quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:58 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Zelfs voor de die-hard fans is dat niet iets wat je zo even weet.Het is iets waar je even over moet nadenken. Wanneer iemand Trial By Combat ondergaat wordt er altijd verwezen naar de 7 Goden, in het Noorden volgen ze de Oude Goden, dus doen ze in het Noorden waarschijnlijk niet aan Trial By Combat. Zulke dingen worden niet eens benoemd, maar zijn hooguit uit te vogelen als je te veel tijd besteed aan zo'n serie.
Zoals mij.
Het zijn eigenlijk 7 aspecten van dezelfde God. (Een beetje zoals de Christelijke God ook een drie-eenheid kent denk ik) Elk aspect staat voor iets waar het geloof waarde aan hecht.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:01 schreef Ang3l het volgende:
[..]En daar is verder helemaal niks mis mee. Maar ik hou alleen niet van denigrerend fanboy-rukkerig gedoe richting mensen die dat NIET doen. "Omg.... jeeeeezus, weet jij dat niet?!" (en nee, ik bedoel daarmee niet jou)
Ik ben nu trouwens wel benieuwd wie/wat dan de 7 Goden zijn (aangezien Goden me altijd hebben geinteresseerd), maar ik weet niet of dat spoilerig is voor de rest van het verhaal
Het zit je wel dwars of niet?quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:01 schreef Ang3l het volgende:
[..]En daar is verder helemaal niks mis mee. Maar ik hou alleen niet van denigrerend fanboy-rukkerig gedoe richting mensen die dat NIET doen. "Omg.... jeeeeezus, weet jij dat niet?!" (en nee, ik bedoel daarmee niet jou)
Lijken wel Tarot-kaarten zoquote:Op dinsdag 23 april 2013 14:07 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Het zijn eigenlijk 7 aspecten van dezelfde God. (Een beetje zoals de Christelijke God ook een drie-eenheid kent denk ik) Elk aspect staat voor iets waar het geloof waarde aan hecht.
De zeven aspecten zijn:
Father - Gerechtigheid
Mother - Genade, vrede, vruchtbaarheid, geboorte
Maiden - Puurheid, liefde, schoonheid
Crone - Wijsheid, vooruitziendheid
Warrior - Kracht, moed
Smith - Creeëren, vakmanschap
Stranger - Dood, het onbekende
Is ook een DVD Extra van. Als je je verveelt, kun je youtuben naar "Lore and History: Faith of the Seven".
Ik ben meer voor Littlefinger, hoewel om dezelfde redenen. Ik was ook altijd voor Snape. Maar de Tyrells zijn ook tof ja.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:07 schreef Ang3l het volgende:
Dus, but anyway:
Ik merk dat ik steeds meer fan begin te worden van de Tyrell familie. Daar waar ik eerst voor de Lannisters ging (Ja ik ben altijd voor de "bad guys", de valse plottende) vanwege Cersei en Tyrion, beginnen Olenna en Margaery (en Loras dan gewoon voor z'n pretty face, verder is ie nog wat suf) hen toch echt dik van de troon te stoten. Wie weet ooit wel letterlijk(Nee ik wil daar geen spoiler over
)
De Oude Goden zijn met zoveel, dat ze niet te tellen zijn. Dat zijn allerlei natuurgeesten enzo.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:07 schreef Tanin het volgende:
Het is mij nu pas duidelijk dat de oude goden niet met z'n 7en waren. Ik dacht dat alleen die vuurgood een ander was
Misschien toch m'n autistische kant maar eens verder ontwikkelen.
Het is een irritatiepunt van me jaquote:
Alleen vind ik Littlefinger de laatste tijd wat afzwakken. Dat was een meesterplotter... en dat doet ie nu misschien nog steeds wel.. maar de serie lijkt hem minder screentime te geven de laatste tijd. Kan aan mij liggen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:09 schreef Tanin het volgende:
[..]
Ik ben meer voor Littlefinger, hoewel om dezelfde redenen. Ik was ook altijd voor Snape. Maar de Tyrells zijn ook tof ja.
Als je kritiek hebt op mensen die niet alle namen in got weten ben je wel een autist jaquote:Op dinsdag 23 april 2013 13:28 schreef Convergence het volgende:
[..]
[..]
Waarom ben je meteen een nerd of autist als je wel alle namen weet ?
Het zou me niks verbazen als daar de inspiratie vandaan komt. Beetje Rooms-Katholieke Kerk, beetje tarotachtige spiritualiteit.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:09 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Lijken wel Tarot-kaarten zo
Ik heb de extra's op de dvd nog niet gekeken. Hem hem direct aan m'n moeder gegeven omdat ik vond dat ze de serie moest zienDie zit nu te zeuren dat ik seizoen 2 eens moet gaan kopen, want ze wil door
Is mij ook opgevallen inderdaad, vind hem dit seizoen een stuk minder leuk, en Varys des te leuker, terwijl ik hiervoor Littlefinger 2 keer zo tof vond als Varys.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:11 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Alleen vind ik Littlefinger de laatste tijd wat afzwakken. Dat was een meesterplotter... en dat doet ie nu misschien nog steeds wel.. maar de serie lijkt hem minder screentime te geven de laatste tijd. Kan aan mij liggen.
En het is ook de reden waraom ik Varys leuk vind. Ik ben meer voor de sneaky konkelende bastards dan de meppende ridders
Littlefinger is ook iets ambitieuzer dan Varys, dus die is iets minder onopvallend. Dat zag je ook toen Tywin z'n small council bij elkaar riep. Littlefinger haastte zich om zo dicht mogelijk bij Tywin te zitten, terwijl Varys het niet boeide en met z'n ogen rolde.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:11 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Alleen vind ik Littlefinger de laatste tijd wat afzwakken. Dat was een meesterplotter... en dat doet ie nu misschien nog steeds wel.. maar de serie lijkt hem minder screentime te geven de laatste tijd. Kan aan mij liggen.
En het is ook de reden waraom ik Varys leuk vind. Ik ben meer voor de sneaky konkelende bastards dan de meppende ridders
En het komt er misschien allemaal welw eer aan hoor, met Sansa en zo, maar ik op dit moment verlies ik mijn interesse in hem.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:16 schreef Tanin het volgende:
[..]
Is mij ook opgevallen inderdaad, vind hem dit seizoen een stuk minder leuk, en Varys des te leuker, terwijl ik hiervoor Littlefinger 2 keer zo tof vond als Varys.
De Lord of Light komt uit Asshai, helemaal aan de andere kant van Essos. Ook in veel Free Cities wordt hij massaal aanbeden. De Faith of the Seven is door de Andals is meegenomen toen ze vanuit Andalos naar Westeros trokken. De Old Gods is het 'native' geloof van Westeros en bestaat uit ontelbaar veel natuurgeesten.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:07 schreef Tanin het volgende:
Het is mij nu pas duidelijk dat de oude goden niet met z'n 7en waren. Ik dacht dat alleen die vuurgood een ander was
Misschien toch m'n autistische kant maar eens verder ontwikkelen.
Eigenlijk dus een beetje het Pagan geloof, dat laatste.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:21 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
De Lord of Light komt uit Asshai, helemaal aan de andere kant van Essos. Ook in veel Free Cities wordt hij massaal aanbeden. De Faith of the Seven is door de Andals is meegenomen toen ze vanuit Andalos naar Westeros trokken. De Old Gods is het 'native' geloof van Westeros en bestaat uit ontelbaar veel natuurgeesten.
Bedankt voor de uitleg.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:21 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
De Lord of Light komt uit Asshai, helemaal aan de andere kant van Essos. Ook in veel Free Cities wordt hij massaal aanbeden. De Faith of the Seven is door de Andals is meegenomen toen ze vanuit Andalos naar Westeros trokken. De Old Gods is het 'native' geloof van Westeros en bestaat uit ontelbaar veel natuurgeesten.
Klopt. Iedereen lijkt hem door te hebben dit seizoen. Zelfs Ros is hem de baas.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:11 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vind het vooral jammer dat zijn 'master of coin' functie alleen inhield dat hij geld leende van Tywin en Bravos. Ik hoop dat Tyrion de baan wat meer diepte zal geven.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:11 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Het waren toch die toverbomen?quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:21 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Jep, zo moet je het zien denk ik. Rituelen van de Old Gods worden vaak gehouden bij speciale bomen terwijl de Faith of the Seven grootse kerken bouwt. (Zoals de Sept of Baelor, waar Joffrey en Margaery in liepen in de vorige aflevering) Dat is al vrij typerend denk ik.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:24 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Eigenlijk dus een beetje het Pagan geloof, dat laatste.
En Faith of Seven is dan meer het modernere "beschaafde" geloof in hun ogen?
Dat klinkt idd een beetje als Christendom versus Pagansquote:Op dinsdag 23 april 2013 14:31 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Jep, zo moet je het zien denk ik. Rituelen van de Old Gods worden vaak gehouden bij speciale bomen terwijl de Faith of the Seven grootse kerken bouwt. (Zoals de Sept of Baelor, waar Joffrey en Margaery in liepen in de vorige aflevering) Dat is al vrij typerend denk ik.![]()
Oh ja, en de Faith of the Seven kent ook een hele hierarchie met septons en een soort paus. Ze hebben zelfs pelgrims geloof ik. Die paus (High Septon) werd vorig seizoen bij die rellen uit elkaar getrokken trouwens.
quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:29 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Ik vind het vooral jammer dat zijn 'master of coin' functie alleen inhield dat hij geld leende van Tywin en Bravos. Ik hoop dat Tyrion de baan wat meer diepte zal geven.
[..]
Het waren toch die toverbomen?
Yep, de invasie van de Andals is ook een beetje als de kruistochten van de Christenen. En omdat ze het noorden niet konden veroveren, hebben ze daar nog hun oude godsdienst.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:34 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat klinkt idd een beetje als Christendom versus Pagans
Bende gij Drs in de Gameofthronologie of zo?quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:35 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die met de gezichten erin gekrast. Die gezichten zouden erin gemaakt zijn door de Children of the Forest, een soort wezens die vroeger ook op Westeros leefden, maar sinds de komst van de Andals langzaam verdwenen zijn. Volgens legende zijn zij ook (deels) verantwoordelijk voor het bouwen van de Wall. Er was wel een uitleg waarom ze die gezichten erin maakten, maar dat is me nou net even niet bijgebleven.
Hetgeen me dan weer doet denken aan het Asterix en Obelix dorpjequote:Op dinsdag 23 april 2013 14:36 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Yep, de invasie van de Andals is ook een beetje als de kruistochten van de Christenen. En omdat ze het noorden niet konden veroveren, hebben ze daar nog hun oude godsdienst.
ja hoor ga ik weer uren die filmpjes kijken ipv werken aan m'n essayquote:Op dinsdag 23 april 2013 13:44 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Of je zoekt op youtube naar de DVD-extras "Lore and History".
Er zijn nog wel meer goden en ook nog wel verband tussen religies. Maar dat komt komende seizoenen wel naar vorenquote:Op dinsdag 23 april 2013 14:21 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ja, ik probeer goden die nog niet vermeld zijn in de show te negeren. Ook voor mezelf.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:43 schreef Kirov het volgende:
[..]
Er zijn nog wel meer goden en ook nog wel verband tussen religies. Maar dat komt komende seizoenen wel naar voren
Ik ben echt heel erg met fantasy universes. Toen ik eenmaal LotR gezien had, moest ik ook alles van die wereld weten.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:36 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Bende gij Drs in de Gameofthronologie of zo?
quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:36 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Bende gij Drs in de Gameofthronologie of zo?
quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:59 schreef Jahr00n het volgende:
Wel lachen aflevering maar wie was die sjap in die kist?
Die tovenaar die de ballen van Varys heeft verbrand.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:59 schreef Jahr00n het volgende:
Wel lachen aflevering maar wie was die sjap in die kist?
Rot toch op man. Niet iedereen leeft zich helemaal in die omgeving zoals jij, freakshow.quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:01 schreef AMDB het volgende:
Dat je niet alle namen kent... oké... kan prima..
Echter, ik heb bij sommige mensen het gevoel dat ze alleen plaatjes zitten te kijken. Ook vaak de mensen die een hekel hebben aan afleveringen met weinig actie. Kennelijk te dom om te genieten van een goed plot.
Bv.:
[..]
Hij vertelt dat fucking verhaal terwijl hij de kist aan het openmaken is...quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:02 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Rot toch op man. Niet iedereen leeft zich helemaal in die omgeving zoals jij, freakshow.
ik heb geen ondertiteling en spreek geen engels dus moeilijk kijkenquote:Op dinsdag 23 april 2013 15:03 schreef AMDB het volgende:
[..]
Hij vertelt dat fucking verhaal terwijl hij de kist aan het openmaken is...
quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:04 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
ik heb geen ondertiteling en spreek geen engels dus moeilijk kijken
Waarom kijk je dan? Wacht dan iig op de ondertiteling...quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:04 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:04 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Volgens mij is kijken in dat geval nu juist net niet het probleem.quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:04 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Ik vind dat soort religies e.d. wel erg interessant, maar ik durf de wiki's niet te lezen omdat ik bang ben voor spoilersquote:Op dinsdag 23 april 2013 14:45 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ja, ik probeer goden die nog niet vermeld zijn in de show te negeren. Ook voor mezelf.
[..]
Ik ben echt heel erg met fantasy universes. Toen ik eenmaal LotR gezien had, moest ik ook alles van die wereld weten.
Plus dat ik wikis erg fijn vind.
Was mijn op 2 na favo scene van de EP.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:22 schreef Ang3l het volgende:
Ik vond alleen de scene met die wizard in die kist wat overdreven. Ik snap absoluut helemaal dat Varys wraak wil, maar hoe krijg je in godsnaam zo'n vent in zo'n kist opgesloten en naar je toe verscheept? Then again, he is the Spider
Erm..quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:04 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Nou moet ik eigenlijk de LAATSTE zijn die er nu in dit topic iets van zou moeten zeggen, gezien mijn "tirade" van eerder ... maar dit werd wel echt in een hele lange scene uitgelegd net 3 seconden voordat de kist openging en Tyrion zelfs hardop ZEI wie er in de kist lag.quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:02 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Rot toch op man. Niet iedereen leeft zich helemaal in die omgeving zoals jij, freakshow.
Je spreekt geen engels?quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:04 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Ik vond de scene wel heel mooi jaquote:Op dinsdag 23 april 2013 15:07 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Was mijn op 2 na favo scene van de EP.
gwoonquote:Op dinsdag 23 april 2013 15:09 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Je spreekt geen engels?
Hoe volg je dan de serie in godsnaam?
Dat vind ik dan welw eer bewonderingswaardig
Bij de Game of Thrones wiki staan gelukkig geen spoilers. Nou ja, geen spoilers, elk artikel heeft een kopje waarin staat wat daarover in de boeken gezegd wordt, maar die staat altijd onderaan gelukkig.quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:06 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vind dat soort religies e.d. wel erg interessant, maar ik durf de wiki's niet te lezen omdat ik bang ben voor spoilers
Varys is echt 1 van mijn favoriete karakters geworden, geweldig geacteerd ook.quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:10 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vond de scene wel heel mooi jaLeuk om te weten te komen hoe Varys helemaal vanuit het niets is opgeklommen. Maar ik vroeg me af hoe hij in godesnaam ongemerkt een vent in een kist heeft kunnen laten duwen en daarheen heeft kunnen laten vervoeren.
Zijn wraak zal zoet zijn
Troll.quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:10 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
gwoon
vond die draken wel tof gemaakt en dat vuurspuwen enzo daar kijk ik voor
Ah, je probeert op een satirische wijze wat duidelijk te makenquote:Op dinsdag 23 april 2013 15:10 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
gwoon
vond die draken wel tof gemaakt en dat vuurspuwen enzo daar kijk ik voor
Dit is inderdaad een beetje van de categorie "Waar is Ned gebleven?".quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:08 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nou moet ik eigenlijk de LAATSTE zijn die er nu in dit topic iets van zou moeten zeggen, gezien mijn "tirade" van eerder ... maar dit werd wel echt in een hele lange scene uitgelegd net 3 seconden voordat de kist openging en Tyrion zelfs hardop ZEI wie er in de kist lag.
Bij een True Blood bijvoorbeeld lees ik dat gerust ff, een boekenspoiler. Vind ik dan niet zo heel erg. Da's bij GoT toch wel ff wat anders merk ikquote:Op dinsdag 23 april 2013 15:11 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Bij de Game of Thrones wiki staan gelukkig geen spoilers. Nou ja, geen spoilers, elk artikel heeft een kopje waarin staat wat daarover in de boeken gezegd wordt, maar die staat altijd onderaan gelukkig.
De boekenwiki moet je gewoon niet naar kijken. Ver weg blijven. Ik ben zwak geweest en heb daar heel veel spijt van.
Jaquote:Op dinsdag 23 april 2013 15:13 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Dit is inderdaad een beetje van de categorie "Waar is Ned gebleven?".
Maar bij True Blood wijken ze ook flink van de boeken af toch?quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:14 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Bij een True Blood bijvoorbeeld lees ik dat gerust ff, een boekenspoiler. Vind ik dan niet zo heel erg. Da's bij GoT toch wel ff wat anders merk ik
Kon je niet ook ooit ergens invullen hoe ver je was qua serie/boek en dat de site daar dan de spoilers op aanpaste? Was dat de HBO site?
Dat hij hetzelfde geloof als Mellisandre (Carice) aanhangt is volgens mij niet eens gezegd. Maar gezien de aanwezigheid van vuur in het verhaal is het wel goed mogelijk.quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:19 schreef Tanin het volgende:
Ik weet dat die gast in die kist de ballen van Varys heeft afgeknipt, en dat ie bij de order van Carice hoort, maar verder is er toch niets over hem gezegd? Ik bedoel, ik heb toch niet gemist dat ie d'r vader is ofzo?
O, dat ie bij Carice hoort had ik dan weer niet doorquote:Op dinsdag 23 april 2013 15:19 schreef Tanin het volgende:
Ik weet dat die gast in die kist de ballen van Varys heeft afgeknipt, en dat ie bij de order van Carice hoort, maar verder is er toch niets over hem gezegd? Ik bedoel, ik heb toch niet gemist dat ie d'r vader is ofzo?
Ja wel steeds meer geloof ik. Heb ze nooit gelezen. Schijnen nogal doktersromannetjesachtig te zijn. Als ik dan vampierenboeken lees, dan zijn het die van Anne Ricequote:Op dinsdag 23 april 2013 15:15 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Maar bij True Blood wijken ze ook flink van de boeken af toch?
Die volg ik ook nog. De serie dan, niet de comic.quote:Toen ik merkte dat ze bij The Walking Dead steeds meer van de comics afweken, had ik er ook geen probleem meer mee om die te gaan lezen.
Nope, maar er is nog een hint die je misschien gemist hebt.quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:22 schreef Tanin het volgende:
Ah, ik telde gewoon 1+1 = 2, die man hoort erbij. Maar dat is dus niet eens zeker
Die directe link had ik gemist, maar het klonk inderdaad als een stad uit de richting van die vuurgod.quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:25 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Nope, maar er is nog een hint die je misschien gemist hebt.
De stad waar Varys z'n ballen verloor was Myr. In de Brotherhood Without Banners zit ook een aanhanger van de Lord of Light, Thoros, die toevallig ook uit Myr komt.
Hij is volgens mij net als Bran en die gast in het noorden een warg volgens mij. En net als Bran kan hij die 3 ogige raaf zienquote:Op dinsdag 23 april 2013 15:24 schreef Ang3l het volgende:
Ik ben trouwens ook wel benieuwd nara het verhaal achter de broer en zus die Bran gevonden hebben.
Ik zeg broer en zus omdat ik de namen niet weet. So sue me
Vooral de broer eigenlijk. Wat hij kan/weet/is. Die zus lijkt me gewoon slechts zijn beschermer.
Hij is inderdaad ook een warg net als bran.. is eerder gezegdquote:Op dinsdag 23 april 2013 15:28 schreef Tanin het volgende:
[..]
Die directe link had ik gemist, maar het klonk inderdaad als een stad uit de richting van die vuurgod.
[..]
Hij is volgens mij net als Bran en die gast in het noorden een warg volgens mij. En net als Bran kan hij die 3 ogige raaf zien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |