spekbek | maandag 22 april 2013 @ 07:23 |
![]() In het Bromfietsen & Snorfietsen topic is iedereen welkom. In dit topic kunnen de verschillende aspecten van het bromfiets en snorfiets rijden op een gezellige manier worden besproken. Het geven van tips, het samen oplossen van problemen aan jouw bromfiets of snorfiets, boetes bespreken, en natuurlijk het showen van jouw bromfiets en snorfiets kan hier! ![]() MH RX 50 - 2008 - (blester) Vespa Bravo - 1996 - (-Niemand-) AGM VX 50 - 2012 - (Croissant.FR) Tomos AT50 - 1981 - (leeell) Puch M50 - 1973 - (Mr.Trololo) CPI SX 50 - 2007 - (Haasbeuntje) Yamaha TZR - 2006 - (Bulldogg) Aprilia RX - 1996 - (Q-Festival) Suzuki TSX - 1991 - (Yreal) Moto Morini Corsarino Scrambler - 1996 - (Galaxy42) Puch MS50L - 1957 - (Posergoth6667) Puch Vs 50D - 1960 - (Floppydisk) Wil jij jouw bromfiets ook in deze lijst hebben? Plaats een foto, het merk en het bouwjaar in dit topic en maak een TR. ![]() Merk - Bouwjaar - User Wil jij jouw snorfiets ook in deze lijst hebben? Plaats een foto, het merk en het bouwjaar in dit topic en maak een TR. ![]() ![]() De constructiesnelheid voor een bromfiets ligt op 45 KM/u en voor een snorfiets op 25 KM/u. Natuurlijk zullen de meeste bromfietsen en snorfietsen niet precies deze snelheid rijden. Vanaf 50 KM/u voor bromfietsen en 30 KM/u voor snorfietsen kun je een boete krijgen. ![]() We kunnen-, willen en zúllen geen medewerking verlenen aan het opvoeren van brommers, scooters en snorfietsen. Dit is illegaal, en daar kan-, mag en wil FOK! op geen enkele manier de verantwoording voor op zich. Hieronder valt ook het geven van tips voor montage, afstelling en aanschaf van niet-streetlegal parts. hiervoor kun je op diverse andere sites je hart ophalen. ![]() Wanneer je in het bezit bent van een autorijbewijs of een motorrijbewijs ben je ook bevoegd om op een bromfiets en snorfiets te rijden. Daarnaast kun je ervoor kiezen om op 16e jarige leeftijd een rijbewijs te halen, speciaal voor de bromfiets en snorfiets. Hiervoor moet je een theorie- en praktijkexamen afleggen bij het CBR. ![]() Een brom- of snorfiets kan inbeslag worden genomen als is geconstateerd dat de brom- of snorfiets meer dan 20 km/uur sneller kan rijden dan de snelheid die in het kentekenbewijs staat vermeld. Voor de meeste bromfietsen is dit het geval bij 65 km/uur (45 + 20 km/uur) en voor de meeste snorfietsen geldt dit bij 45 km/uur (25+20 km/uur). Ook gebeurt inbeslagname als het voertuig niet behoort tot een goedgekeurd type of exemplaar. De Officier van Justitie kan de rechter vragen om een verbeurdverklaring van de brom- of snorfiets. Om die reden wordt bij inbeslagname altijd een schatting van de waarde van het in beslag genomen voertuig op het beslagformulier vermeld, zodat de rechter die waarde kan meewegen bij zijn/haar beslissing. ![]() Natuurlijk kun je hier om hulp vragen wanneer je problemen hebt met jouw bromfiets of snorfiets. Vergeet niet dat FOK!leden ook niet helderziend zijn en dat je een probleem zo goed mogelijk moet formuleren om zo goed en zo snel mogelijk antwoord te krijgen op jouw vraag. Probeer jouw vraag te ondersteunen met: - Een duidelijke uitleg van het probleem - Wanneer is het probleem ontstaan? - Wat is er veranderd aan de bromfiets/snorfiets voordat dit probleem onstond? - Eventueel beeldmateriaal (foto of video) van het probleem - Wat heb je er zelf al aan gedaan om het op te lossen? ![]() Natuurlijk mag dat, het is alleen niet de bedoeling om er een "welke bromfiets en snorfiets kan het hardst rijden" topic van te maken. Foto's van jouw bromfiets of snorfiets zijn altijd welkom in dit topic! ![]() Natuurlijk mag dit, denk er alleen wel aan dat dit geen V&A is. Wanneer je iemand hebt gevonden die dit onderdeel heeft dien je het financiële gedeelte buiten dit topic te regelen. ![]() Degene met de laatste reactie in het laatste topic opent een nieuw topic. Wanneer er na 5 minuten nog geen volgend topic is mag iemand anders het topic aanmaken. Elk topic dient te beginnen met Bromfietsen & Snorfietsen topic #NUMMER en daarna een titel naar keuze. ![]() • CBR • RDW • Speurders • Marktplaats • Scooter-freaks [ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 21-05-2013 00:00:13 ] | |
Blester | maandag 22 april 2013 @ 08:02 |
Ook even in het nieuwe topic plaatsen: De snelle Neos is weer helemaal opgebouwd, loopt als een trein ![]() ![]() ![]() Wat zouden jullie er voor een eventuele verkoop voor vragen met de YSS diamond veer, standaard en Ginelli reverse uitlaat? Ik weet nog niet of ik hem ga verkopen verder, als ik hem zelf houd gaat de standaard uitlaat er weer onder, 80 KM/u is me veel te snel ![]() | |
spekbek | maandag 22 april 2013 @ 08:07 |
Zo rond de 200. Maar als de kappen etc helemaal netjes zijn kan je er wel meer voor vragen. | |
spekbek | maandag 22 april 2013 @ 08:08 |
Ik heb een cpi oliver gekocht voor 35,- ![]() | |
Blester | maandag 22 april 2013 @ 08:09 |
Voor 200 ga ik hem wss wel zelf houden, wil er toch minimaal wel ¤300 voor. Als je nagaat dat de YSS veer alleen al ¤120 kost nieuw | |
spekbek | maandag 22 april 2013 @ 08:16 |
als hij netjes is moet dat lukken toch? | |
Blester | maandag 22 april 2013 @ 08:29 |
Denk ik ook wel, en anders wacht ik wel even tot van de zomer,dan gaan ze als warme broodjes over de toonbank ![]() | |
-niemand- | maandag 22 april 2013 @ 08:34 |
het is ook een neos... Die zijn niet erg gewild. | |
Blester | maandag 22 april 2013 @ 08:35 |
Maar 300 euro voor een nette Neos lijkt me nog niet zo vreemd hoor. | |
scooby92 | maandag 22 april 2013 @ 16:04 |
Ik lees nu al een tijdje mee met deze reeks en heb me uiteindelijk geregistreerd Maar zijn chinese brommers ook welkom? ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 22 april 2013 @ 16:08 |
tis toch een brommer? dus waarom niet ? | |
scooby92 | maandag 22 april 2013 @ 16:15 |
Naja vaak hoor je mensen er over klagen dat het geen kwaliteit is enz, het heeft gewoon wat meer aandacht nodig! ![]() Dit is de mijne, een orion AGB 30 uit 2009 schakelbrommer (4takt) Heb 'm meer aangeschaft voor het sleutelen dan het rijden | |
Geelman | maandag 22 april 2013 @ 16:21 |
Ik zou 'm voor ¤400 aanbieden als 'ie goed loopt. ¤300 krijg je er wel voor. | |
Ballsofsteel | maandag 22 april 2013 @ 16:30 |
Leuke brommers, vooral lekker goedkoop. Had laatst een ritje gemaakt op de orion van een vriend, en ik ben er best over te spreken, voelde vrij solide. ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 22 april 2013 @ 16:39 |
als of mijn scooter kwaliteit is ![]() zolang t ding rijd.. en af en toe eens wat onderhoud moet vind ik t prima ![]() | |
Blester | maandag 22 april 2013 @ 17:15 |
Ziet er wel gaaf uit voor een chineze. Nieuw gekocht? Hoeduur? | |
scooby92 | maandag 22 april 2013 @ 19:20 |
Jaa, enige nadeel is dat het frame snel roest als de lak eraf is en dat zie je ook goed Nee, 2e hands 15.000 km op de teller en 70 cc blok eronder voor 250 euro nieuw is die 1450 Wil nog een keertje een open uitlaat eronder leggen, klinkt mooier bij 4takt ![]() | |
Ballsofsteel | maandag 22 april 2013 @ 19:26 |
dat is een leuk prijsje voor zo'n ding, ondanks de china kwali | |
leeell | maandag 22 april 2013 @ 20:31 |
chinees 4takt schakelbrommer neh | |
-niemand- | maandag 22 april 2013 @ 21:07 |
een 4 takt schakel ![]() een van de leukste dingen van schakel rijden is juist het gas opentrekken en de 2 takt horen huilen. net trouwens nog een stukje wezen rijden, een kameraad kwam plotseling voorbij. meteen een stukje naar een andere kameraad getoerd en terug naar huis. meteen langs de maas gereden. ook nog een foto getrokken ![]() (wel slechte mobieltje kwaliteit ![]() ![]() | |
Ballsofsteel | maandag 22 april 2013 @ 21:20 |
met een leuk uitlaatje brult een 4-taktje ook lekker hoor ![]() | |
leeell | maandag 22 april 2013 @ 21:28 |
klinkt altijd als een stofzuiger. | |
-niemand- | maandag 22 april 2013 @ 21:30 |
of een grasmaaier ![]() | |
leeell | maandag 22 april 2013 @ 21:33 |
als je 4takt zo klinkt mag je terugkomen | |
Ballsofsteel | maandag 22 april 2013 @ 21:50 |
Haha ja daar kun je moeilijk tegenop. begrijp me niet verkeerd hoor heb zelf een 2t en ben fan van het geluidje, maar waarom die grote afkeer tegen 4t? ![]() | |
leeell | maandag 22 april 2013 @ 21:50 |
geluid geur geen powerband de techniek erachter. | |
Ballsofsteel | maandag 22 april 2013 @ 22:04 |
Laatste 3 kan ik me in vinden, maar ze kunnen toch wel echt een lekker geluidje maken hoor, een zip of kymco niet natuurlijk, een skyteam daarentegen.... | |
Ou-Tannu | maandag 22 april 2013 @ 23:31 |
Geur kan je ook wel fixen door gewoon wat olie mee te mengen in je benzine ![]() | |
Life2.0 | maandag 22 april 2013 @ 23:35 |
MIJNES GAAT HET HARDSTEEEEUH ![]() | |
Life2.0 | maandag 22 april 2013 @ 23:36 |
nee das lekker voor je kleppen ![]() | |
Life2.0 | maandag 22 april 2013 @ 23:39 |
Ik zou voor geen geld met een 2takt de snelweg op gaan (ja okay met je brommer mag dat niet maar dat rijd gewoon niet) | |
leeell | dinsdag 23 april 2013 @ 00:15 |
honda NSR ![]() | |
spekbek | dinsdag 23 april 2013 @ 07:16 |
jezus. Eerst verwachte ik een lamborghini. Komt er een brommertje in 3 seconden langsracen. Baas ![]() | |
Blester | dinsdag 23 april 2013 @ 08:11 |
¤250? ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 april 2013 @ 10:31 |
dan inspuiten in de uitlaat ![]() | |
Haasbeuntje | dinsdag 23 april 2013 @ 19:45 |
4-takt 49cc powerrrr. Ik zag trouwens dat er ook een snorfiets-lijst in de OP is, binnenkort maar eens een foto maken van mn Vespa Si met homemade uitlaat ![]() | |
-niemand- | dinsdag 23 april 2013 @ 20:05 |
en we hebben nog een uitlaten beunert ![]() heb je een bestaande uitlaat omgelast? of heb je iets helemaal zelf gecreerd? | |
leeell | dinsdag 23 april 2013 @ 20:26 |
die van veen gaat wel dubbel zo hard ![]() | |
Haasbeuntje | woensdag 24 april 2013 @ 16:45 |
Bestaande uitlaat omgelast, en hij gaat er nu zon 7 km/u per uur sneller door. Die KVV mag ook niet op de weg, de Honda CR110 was wel een echte racer en ik denk dat die haast evensnel is als een KVV | |
Blester | woensdag 24 april 2013 @ 17:20 |
Wat een kut filmpje ![]() ![]() | |
-niemand- | woensdag 24 april 2013 @ 18:53 |
leuk, heb ik ook gedaan. maar dan met een honda MT5 uitlaat ![]() ![]() ging wel ontzettend hard, sneller dan een leovince handmade. ik moet hem nog een keer proberen, maar ik wil hem eigenlijk omlassen zodat hij onder de brommer kan en er een beetje fatsoenlijk mee te rijden is. | |
Haasbeuntje | woensdag 24 april 2013 @ 19:07 |
Haha geniaal, die is wel wat beter gelukt dan die van mij ![]() | |
-niemand- | woensdag 24 april 2013 @ 19:08 |
dat lijkt alleen maar zo op de foto ![]() post eens een plaatje van de jouwe? | |
Haasbeuntje | woensdag 24 april 2013 @ 19:11 |
![]() ![]() ![]() Ohja, die brommer is door de vorige eigenaar ook niet al te best overgespoten, ik ben van plan om hem in de vakantie helemaal uit elkaar te halen en alles opnieuw te spuiten, en nieuwe lagers en dat soort spul enzo. Maar deze uitlaat klinkt wel mooi laag ![]() | |
-niemand- | woensdag 24 april 2013 @ 19:12 |
![]() dat is inderdaad een beunsel. maar waarschijnlijk had je die 7 km snelheidswinst ook gehad als je de bocht veranderd had. origineel knijpt die bocht ontzettend af bij deze uitlaat. | |
Blester | maandag 6 mei 2013 @ 13:06 |
M'n nieuwe aanwinst:![]() ![]() ![]() Valt alleen uit op stationair, zal wel weer een afstelling zijn ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 6 mei 2013 @ 20:52 |
voorlopig ga ik even niks aan mijn Scoot doen ![]() eerst de snorfiets een oplappen ![]() | |
spekbek | maandag 6 mei 2013 @ 22:35 |
vroeger "braken we in" bij de dibo slipschool, we raasden als 7 jarige daar het circuit over. | |
spekbek | maandag 6 mei 2013 @ 22:36 |
Met zo'n minibike uiteraard | |
Blester | maandag 6 mei 2013 @ 22:39 |
Ach, het is leuk speelgoed ![]() | |
-niemand- | maandag 6 mei 2013 @ 22:44 |
het enige probleem met die dingen is dat je 2 uur aan het sleutelen bent om 10 minuutjes te kunnen rijden ![]() | |
Sie_scheitern_Epos | maandag 6 mei 2013 @ 22:49 |
Mijn Zip SP '08:![]() ![]() Gaat na twee jaar trouwe dienst eruit. | |
spekbek | maandag 6 mei 2013 @ 23:08 |
netjuuuuuus | |
siemz | maandag 6 mei 2013 @ 23:20 |
Dank god voor dit forum want na en accu lader rijdt me TZR weer prachtig, nog nooit zo blij geweest vooral nu het zulk ge-wel-dig weer is! Dank jullie voor de tips ![]() | |
Geelman | dinsdag 7 mei 2013 @ 15:24 |
Een 'echte' SP, dat zie je niet vaak. De jeugd van tegenwoordig zet meestal SP-kappen op die goedkope Zipjes. | |
leeell | dinsdag 7 mei 2013 @ 15:28 |
mooi man, alleen vind ik die uitlaten zo lomp | |
Ou-Tannu | dinsdag 7 mei 2013 @ 16:17 |
grmbl Weer een uitlaat bout er uit getrilt :| nog even en ik las ze vast :| | |
Geelman | dinsdag 7 mei 2013 @ 16:19 |
Veerring ertussen? | |
Ou-Tannu | dinsdag 7 mei 2013 @ 16:21 |
zat er tussen ![]() | |
Miniem | dinsdag 7 mei 2013 @ 16:21 |
Moer bedoel je? | |
Ou-Tannu | dinsdag 7 mei 2013 @ 16:25 |
moer? nee ik heb gaten voor bouten in mn cylinder ![]() | |
Miniem | dinsdag 7 mei 2013 @ 16:26 |
Huh? Hoe moet ik dat zien? | |
Ou-Tannu | dinsdag 7 mei 2013 @ 16:27 |
![]() zo iets? :p | |
leeell | dinsdag 7 mei 2013 @ 16:27 |
gewoon schroefdraad in je uitlaatpoort, heb ik ook (Tomos , 1979) | |
leeell | dinsdag 7 mei 2013 @ 16:28 |
haal uitlaat boutjes, die kan je veel beter vastzetten. (ronde kop met 12mm rand) | |
Miniem | dinsdag 7 mei 2013 @ 16:29 |
Ah bij mn Puch zit er schroefdraad op mijn cilinder en dan de uitlaat vast met moertjes | |
Ou-Tannu | dinsdag 7 mei 2013 @ 16:29 |
en wat is daar anders aan dan een stel inbussies..? like een grotere kop past niet echt ![]() | |
leeell | dinsdag 7 mei 2013 @ 16:31 |
die staan juist bekend met een feit dat je ze voor geen mogelijkheid los krijgt, als ze lostrillen is er echt wat mis. | |
Blester | dinsdag 7 mei 2013 @ 16:32 |
Wat een gekut met zo'n minibikeje zeg ![]() | |
Miniem | dinsdag 7 mei 2013 @ 16:33 |
Carb, sproeier, valse lucht. | |
leeell | dinsdag 7 mei 2013 @ 16:33 |
vies, verkeerde afstelling, valse lucht | |
Ou-Tannu | dinsdag 7 mei 2013 @ 16:33 |
hmm nouja binnenkort maar eens langs de brommerboer dan.. morgen eerst er even een nieuw inbusje in steken.. ![]() | |
leeell | dinsdag 7 mei 2013 @ 16:34 |
misschien is je schroefdraad verrot, mooie excuus voor een nieuw mooi cilindertje ![]() | |
Miniem | dinsdag 7 mei 2013 @ 16:35 |
Heb jij nog wat naast je Tomos? | |
leeell | dinsdag 7 mei 2013 @ 16:35 |
3 tomossen ![]() | |
Miniem | dinsdag 7 mei 2013 @ 16:36 |
Pics en specs ![]() | |
Blester | dinsdag 7 mei 2013 @ 16:39 |
Ik dacht persoonlijk ook aan valse lucht. Nouja, ik ga het allemaal zien als ik hem uit elkaar heb.Hij is wel enorm snel en moeilijk te berijden ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 7 mei 2013 @ 16:41 |
deze cilinder hangt er nog maar net 3000 km onder ![]() | |
leeell | dinsdag 7 mei 2013 @ 16:42 |
Tomos a35: ![]() Airsal 50 tecno bos / technigas next 15/15 Dell'orto puch HD kop Tomos a35 standaard met 15/15 en std snel. Tomos BT50 50cc motorcilinder 19mm Dell'Orto Opmaat uitlaat Ducati ontsteking ![]() (oude uitlaat) | |
Miniem | dinsdag 7 mei 2013 @ 16:56 |
Is de airsal veel beter dan je std cilinder? | |
Sie_scheitern_Epos | dinsdag 7 mei 2013 @ 19:16 |
Ik ben er ook geen fan van, maar dit was wel de goedkoopste oplossing destijds. Nadat ik een dure bekeuring had gehad, was het geld voor dure onderdelen even op en kom je toch bij zo'n uitlaat uit. | |
leeell | dinsdag 7 mei 2013 @ 19:51 |
ja, poorten zijn ook getuned. | |
Miniem | woensdag 8 mei 2013 @ 16:01 |
Ok, ik twijfel nog, een airsal 50 of airsal 70cc. Voor de 70cc hoef je verder toch niets aan te passen? | |
leeell | woensdag 8 mei 2013 @ 16:05 |
70cc bestaat niet , het is allemaal 65cc. maar wat is je setup nu ? | |
Miniem | woensdag 8 mei 2013 @ 16:06 |
http://www.puchshop.de/ca(...)-aluminium-p-40.html setup, 50cc OM, 12mm Bing, Techno Boss. | |
leeell | woensdag 8 mei 2013 @ 16:48 |
oh je heb een puch, ik dacht tomos, die zijn 44mm (65cc), ik zou een 15mm carb kopen en een HD cilinderkop voor optimale benutting van de 70cc | |
Miniem | woensdag 8 mei 2013 @ 16:52 |
Ik wil hem niet optimaal benutten want dan ga je 80 ![]() Ik twijfel alleen over een airsal 50 of 70cc. Maar volgens mij hoef je op de aansluiting van de carters niks aan te passen voor een 70? | |
leeell | woensdag 8 mei 2013 @ 18:46 |
Ja past gewoon, maar met 50cc kan je ook 65 gaan, alleen je mist wat koppel itt 65/70cc | |
T42 | woensdag 8 mei 2013 @ 19:16 |
heb geen foto zie ik nu pas ![]() maar ik heb een zundapp CS50 uit 1974 (groen ratlook) | |
StateOfMind | woensdag 8 mei 2013 @ 19:33 |
Wat kunnen jullie vertellen over de merken die deze winkel verkoopt: http://www.verkroost-scooters.nl/scooters/ De merken Peugeot, Piaggio, Kymco, Yamaha en Vespa ken ik nog van vroeger, maar de rest absoluut niet. | |
leeell | woensdag 8 mei 2013 @ 20:18 |
Sym ( de nieuwere) is wel oké, de rest niet aan beginnen | |
StateOfMind | woensdag 8 mei 2013 @ 20:22 |
Duidelijk, thanks. Ik overweeg namelijk, vanwege het niet meer hebben van een baan, om mijn auto de deur uit te doen en er een scooter voor in de plaats te nemen. Tegen de tijd dat die plannen wat concreter zijn zal ik mij wel weer hier in dit topic melden voor advies e.d. | |
Geelman | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:40 |
En waarom dan wel? Kymco, Piaggio, Yamaha en Peugeot maken allemaal prima scooters. Bij die Chinese scooters moet je uit de buurt blijven. Gaan sneller kapot want de onderdelen zijn van matige kwaliteit. | |
StateOfMind | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:53 |
Vanmiddag bij een dealer langs geweest en uitgelegd wat ik zoek, met wat voor een budget en welke eisen. Uiteindelijk kwamen we uit op een Sym Orbit 2. Hij heeft een zeer mooie offerte gemaakt (met wat accessoires zoals een helm en een goed slot en een zeer mooie korting. Binnenkort nog wat andere dealers langs om te kijken en te vergelijken. En dan eerst mijn auto zien te verkopen. | |
leeell | zaterdag 11 mei 2013 @ 00:49 |
ja zijn lijstje + sym bedoelde ik dus | |
Ou-Tannu | zaterdag 11 mei 2013 @ 19:53 |
achja slim om ff bij meerdere dealers langs te gaan en te kijken ![]() | |
Life2.0 | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:18 |
warmdraaien | |
Ou-Tannu | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:19 |
doe ik ook altijd ![]() scoot aanslingeren.. dan es de helm op mn kop, handschoenen aan ( in de winter ) en dan eens op het gemak weg tuffen | |
Life2.0 | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:25 |
klopt. airsal 50 is niets, ik heb volgens mij nog een paar oude puchblokken liggen van vroeger, zat een oude airsal 50 op, zijna zelfde verhoudingen als originele cillinder behalve dat ie pas vanaf de 60km begon te trekken ![]() je moet hem voor monteren WEL bijvijlen want de poorten zijn enorm slecht afgewerkt, maar het past wel gewoon | |
Life2.0 | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:26 |
niet altijd handschoenen dragen ![]() woon werk knal ik altijd gewoon de straat uit, al kost je dat wel een berg meer benzine en onderhoud ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:28 |
in de zomer is me dat te warm ![]() en de 45km scoot gaat toch weg als de snorfiets klaar is ![]() | |
leeell | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:28 |
die van mij heeft wel even nodig voordat ie warm is, als ie koud is gaat ie niet verder van 6000 RPM ![]() | |
-niemand- | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:43 |
eigenlijk zou ik ook warm moeten rijden ![]() alleen doe ik het vaak niet, dan maak ik mezelf wijs dat als ik de straat uit ben dat hij dan al warm is ![]() of voor korte stukjes door het dorp doe ik het vaak helemaal niet, omdat het maar een kort stukje is ![]() hardstikke slecht. ik weet het ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:43 |
ach ik kan hem toch niet meteen naar top trekken, teveel bochtjes nog ![]() tegen de tijd dat het wel kan moettie maar warm genoeg zijn ![]() | |
Life2.0 | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:45 |
Zelfs in de zomer rijd minimaal met helm+handschoenen+jas, ja verklaar mij voor gek, maar zonder handschoenen met 20km/u moeten uitwijken en tegen een muur tot stilstand komen is volgens mij erger dan warme handjes ![]() ik had echt niet willen weten hoe mijn hand er uit zou zien, het leer en carbon delen compleet aan stukken ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:47 |
ach tja :p ieder zn voorkeur natuurlijk ![]() mn pa alleen met regen en andere neerslag met handschoenen.. maar goed die is ook al 10x meer onderuit gegleden dan ik ![]() | |
leeell | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:48 |
altijd leren jack en handschoenen + helm | |
Life2.0 | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:49 |
er is niets meer rewarding dan eerst 5km onder 6k houden, en dan een lege dijk op te rijden, spiegelen voor politie en dan open trekken tot boven de 12k ![]() | |
leeell | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:49 |
eens ![]() alleen heb ik geen spiegels | |
-niemand- | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:50 |
![]() ![]() alleen draait mijn blok geneens 6k toeren ![]() | |
Life2.0 | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:50 |
mountainbike even goed, ja het is warm, maar het is beter dan met je zweetpoten met 40kmu van je stuur af te glijden ![]() ben je al gevallen dan? | |
Ou-Tannu | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:50 |
ik val wel met een gewone fiets ![]() | |
Life2.0 | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:52 |
solex? ![]() reminds me, precies dat deed ik op een zomerse avond, ik spiegel voor de zekerheid en zie een politieauto achter mij, NET voordat ik op wil schakelen, je kan de teleurstelling begrijpen ![]() trekken ze me nog van de weg af met "ja jij dacht zeker hard te gaan rijden ![]() nee hoor, ik spiegelde gewoon ![]() | |
Life2.0 | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:52 |
amateur ![]() | |
-niemand- | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:54 |
vespatje ![]() ik zou hem evengoed voor geen goud geld kwijt willen ![]() ik mag pas een paar maanden legaal rijden, maar wat een plezier heb ik met dat ding ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:54 |
en verder tja met de scoot op ijs proberen te rijden.. ![]() ![]() | |
Life2.0 | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:55 |
ik zou best een 10kw elec blokje op een fiets willen bouwen, gewoon als brommer gebruiken ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:30 |
10KW elektromotor op een fiets? wat een overkill ![]() met 2 KW kom je er ook ![]() ![]() | |
Blester | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:10 |
Zomer is gewoon broek, shirt met korte mouwen en helm hoor voor mij. Winter handschoenen en jas natuurlijk. | |
Life2.0 | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:02 |
2kw zit er op die elec fietsen, komop man, dat is toch niet te doen ![]() (okay in nederlandverbodsland zit er maar 0.2 op ![]() | |
Life2.0 | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:09 |
in bijv de vs begin je met 1.2 tot zon 6-8 | |
Ou-Tannu | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:23 |
als je kijkt dat mn snor een 0.7KW blok heeft ![]() | |
Life2.0 | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:30 |
mijn gewone brommert eens op een testbank gegooid, altijd leuk zon uitdraaitje ![]() ![]() tot kort geleden hield de nederlandse overheid iedereen voor dat een bromfiets max 0.5 kw mocht produceren (iedereen die ooit een lesje natuurkunde heeft gevolgd weet dat niet feitelijk onmogelijk is) en heeft op grond daarvan miljoenen burgers onrechtmatig geld afhandig gemaakt. | |
Ou-Tannu | zondag 12 mei 2013 @ 00:12 |
nja mijn scoot blok is sterker dan die van mn pa.. ![]() | |
Haasbeuntje | zondag 12 mei 2013 @ 11:12 |
Halloo, De ontstekingspoel van mijn CPI SX50 (2007) heeft het laatst begeven, toen heb ik een nieuwe gekocht en gemonteerd. Mijn brommer deed het meteen weer, maar toen ik hem ff doortrok op een stuk weg kwam de snelheid niet boven de 64 (voor de wind) op de teller uit dat terwijl ik eerst altijd met gemak de 75 op de teller aantikte... Ik had al ff gegoogled of er meer mensen waren met dit probleem, en er waren 2 lui op SF die dit ook hebben alleen daar was ook nog geen oplossing voor :||: (Oja, onsteking is niet verstelbaar)) Heeft iemand hier toevallig hetzelfde meegemaakt en.of een oplossing? | |
Q-Festival | zondag 12 mei 2013 @ 13:17 |
Misschien is je ontsteking altijd al een beetje gammel geweest, en daarom net in hogere toerentallen kon komen. Nu heb je een fatsoenlijk goede, en werkt alles misschien wel weer beter. | |
Life2.0 | zondag 12 mei 2013 @ 16:36 |
hoezo is het niet verstelbaar ![]() | |
Haasbeuntje | zondag 12 mei 2013 @ 21:06 |
De grondplaat heeft gewoon 3 M10 gaten weinig aan te verstellen dus. Of ik moet een vervroegende vliegwielspie halen mss werkt dat ![]() | |
Life2.0 | zondag 12 mei 2013 @ 21:10 |
m10? ![]() hoe staat hij dus 'standaard' afgesteld? | |
-niemand- | zondag 12 mei 2013 @ 21:24 |
heb je misschien een begrensde ontsteking gekocht? of een niet originele? of juist wel een originele? zorg eerst dat het dezelfde ontsteking is, misschien heeft de vorige eigenaar de gaten op de grondplaat opgeboord en verdraaid. | |
siemz | zondag 12 mei 2013 @ 21:43 |
Vandaag zo hard als ik kon met me tzr 50 gereden haalt ie helaas 75, rollerbank en hij is weg ..en dan woon ik nog wel Rond utrecht, zeist, amersfoort. Uh oh. ![]() | |
BlackLining | maandag 13 mei 2013 @ 02:06 |
Op teller? Zit wel wat marge op hea ![]() | |
Haasbeuntje | maandag 13 mei 2013 @ 15:52 |
Ontsteking is van buiten exact hetzelfde als de oude, ik ga binnenkort eens vervroegingspietjes halen mss werkt dat. | |
Life2.0 | maandag 13 mei 2013 @ 17:05 |
75.. prima snelheid voor een brommer denk ik dan ![]() | |
-niemand- | dinsdag 14 mei 2013 @ 13:36 |
http://www.castrol.com/ca(...)58&contentId=7085605 oei, ik heb laatst nog van deze olie gekocht. toch maar even die code controleren ![]() | |
Haasbeuntje | dinsdag 14 mei 2013 @ 18:28 |
Haha lol, ik gebruik nu altijd action olie ![]() | |
Geelman | dinsdag 14 mei 2013 @ 19:26 |
Action olie! ![]() | |
leeell | dinsdag 14 mei 2013 @ 19:28 |
| |
-niemand- | dinsdag 14 mei 2013 @ 19:36 |
Gebruiken jullie die troep serieus? ik reed eerst die gouden castrol, toen ben ik noodgedwongen overgestapt op de rode omdat het tankstation geen gouden meer had. nu ben ik zelfs op zoek naar kettingzaagolie die nog te betalen is. voor mijn brommer alleen de beste olie. van die actiontroep gaat je uitlaat en uitlaatpoort ook ontzettend dichtzitten. | |
leeell | dinsdag 14 mei 2013 @ 19:50 |
onzin, bij normale 2takt motoren merk je het verschil echt niet, de action olie is europees gekeurd en heeft het zelfde keurmerk als de duurdere olien , pas bij zeer hoge toerentallen en slijtgevoelige cilinders gaat het je opbreken | |
-niemand- | dinsdag 14 mei 2013 @ 20:43 |
nou, bij onze vespa blokjes zit toch wel 5 km/uur verschil tussen goede olie en ''kneut'' olie. en deze blokjes draaien maar 5000-6000 toeren maximaal mits ze niet zwaar opgevoerd zijn. en je blok vervuilt er ook enorm van. want die olie word gewoon gemaakt van afgewerkte olie. | |
leeell | dinsdag 14 mei 2013 @ 21:24 |
Als het van afgewerkte olie zou worden gemaakt en het zon troep was had het wel geen keurmerk gehad. | |
Miniem | dinsdag 14 mei 2013 @ 21:44 |
Ik rij ook met action olie. Mix het met euro 95 van Berkman. Goede mengsmering. | |
BlackLining | dinsdag 14 mei 2013 @ 21:51 |
Op korte termijn merk je het inderdaad niet nee. Rij zo maar eens 1000 kilometer en trek dan de cilinder maar eens open. | |
-niemand- | dinsdag 14 mei 2013 @ 22:25 |
zo'n keurmerk wil niks zeggen. Dat keurmerk is meer voor het milieu dan wat anders. En dat net genoeg smeert. Goede smering is wat anders. En van de afgewerkte olie word basisolie gemaakt. En goedkopere oliefabrikanten maken daar weer motorolie van door additieven toe te voegen. | |
Ou-Tannu | dinsdag 14 mei 2013 @ 22:26 |
ik tief er ook gewoon action 2 takt olie in.. met de vorige cylinder ging er gewoon 10W40 in ![]() | |
Geelman | dinsdag 14 mei 2013 @ 23:14 |
10.000 km gedraaid met olie van de Action. Geen problemen. | |
leeell | dinsdag 14 mei 2013 @ 23:21 |
ja, tikt nu zo'n 120/130 km/h aan met 50cc op 14000 RPM , wat nu (na 10k kilometer) | |
BlackLining | dinsdag 14 mei 2013 @ 23:22 |
Ja, vooral zo'n 50cc tot het uiterste pushen met dat soort afvoer olie ![]() Nou ja, brommertjes zijn er om mee te leren ![]() | |
leeell | dinsdag 14 mei 2013 @ 23:25 |
aansteller. in 1979 hadden ze echt geen betere olie hoor ![]() | |
Life2.0 | dinsdag 14 mei 2013 @ 23:29 |
gast wat alsof er minder weestand op 2k dan 15k is ![]() dat je goedkope olie in je blok gooit.. okay, zo lang je koppeling niet meer slipt of op wordt gevreten maar in je tank wil je geen troep doen hoor, voor mij is de stank al voldoende; als ik hier scooters/brommers ruik... ![]() | |
Life2.0 | dinsdag 14 mei 2013 @ 23:30 |
appelsap maak je ook van rotte appels, hoor | |
Life2.0 | dinsdag 14 mei 2013 @ 23:34 |
dat denk je maar. ik had na 33k nog steeds hoonsporen ![]() ![]() | |
leeell | woensdag 15 mei 2013 @ 11:41 |
en welke olie gebruik je en welke cilinder was dat? ik heb castrol powerRS voor de schakel , en voor mn snorfietsje gewoon action , gaat best. maar hoonsporen zitten er zeker in allebei niet meer in ![]() | |
Haasbeuntje | woensdag 15 mei 2013 @ 16:02 |
Met mijn vespa si heb ik al 10000 km met action olie gemaakt, en er zat nauwelijks kool in mn uitlaat laat staan mn uitlaatpoort. | |
siemz | woensdag 15 mei 2013 @ 16:49 |
Haha zei het nog, moest vandaag mee rijden met maneer agent TZR op de rollerbank ze kunnen schakelen voor geen meter moet je zien ![]() ![]() | |
spekbek | vrijdag 17 mei 2013 @ 19:59 |
Vandaag een gianelli terugloop op de aerox van een vriend gezet, rijd nu max 5km harder, ook trekt hij echt enorm langzaam op en gaat hij bij 7000 toeren ineens van 30 naar 55, kan iemand helpen? :p ![]() | |
Croissant.fr | maandag 20 mei 2013 @ 22:36 |
Wanneer moet je je banden vervangen? M'n broer heeft 5500 km gereden op deze en er komt al staaldraad (oid) uit cq is zichtbaar. Hij wil niet luisteren naar m'n advies om ze te vervangen. Wat gebeurt er als hij doorrijdt met deze banden, wat voor schade kan dat veroorzaken? | |
BlackLining | maandag 20 mei 2013 @ 22:40 |
Dan gaat ie eerdaags onherroepelijk op zijn bek ![]() | |
Life2.0 | maandag 20 mei 2013 @ 22:57 |
plof grrrr slisisssssssss bam auw auw auw | |
Sie_scheitern_Epos | maandag 20 mei 2013 @ 23:36 |
Beter afstellen, desnoods door de dealer laten doen. | |
leeell | maandag 20 mei 2013 @ 23:36 |
Wel afstellen ![]() | |
Croissant.fr | dinsdag 21 mei 2013 @ 00:54 |
Duidelijk. Bedankt. Nu hem nog extra overtuigen. | |
StateOfMind | dinsdag 21 mei 2013 @ 07:24 |
Zelfs de grootste idioot begrijpt dat als het staaldraad tevoorschijn komt dat dat niet goed is. Jouw broer is niet de slimste zeker? | |
Blester | dinsdag 21 mei 2013 @ 17:56 |
Neo's heb ik volledig opgeknapt en is vandaag opgehaald door een nieuwe eigenaar ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 21 mei 2013 @ 19:09 |
en hoeveel doekoes heb je gekregen voor je volgende project? ![]() | |
Blester | dinsdag 21 mei 2013 @ 19:20 |
Genoeg ![]() | |
Haasbeuntje | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:16 |
![]() ![]() Brommert schoongemaakt, lang leven dasty ![]() Ik had eigenlijks voorde schoonmaak foto's moeten maken, ik meende namelijk dat de naven zwart waren ![]() | |
Koelkastman | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:23 |
Binnenkort eindelijk beginnen aan een project wat ik al heel lang wil doen. Moest alleen even het thuisfront overtuigen. Nu dat gelukt is ga ik een mooie straatsprinter opbouwen met een pk of 15. ![]() | |
-niemand- | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:33 |
maak die spaken dan ook eens fatsoenlijk schoon ![]() | |
siemz | woensdag 22 mei 2013 @ 02:19 |
Denk er over na er een scooter of snor bij te kopen wat is nou echt leuk en voordelig om te rijden? Naast natuurlijk de puch, zundapp etc. | |
Haasbeuntje | woensdag 22 mei 2013 @ 16:50 |
Kut werk ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 22 mei 2013 @ 20:58 |
hele wiel dr uit halen en in een bak met dasty ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 22 mei 2013 @ 20:59 |
wil je alleen rijden? of wil je een hork waar je regelmatig onder ligt te sleutelen ![]() | |
Haasbeuntje | woensdag 22 mei 2013 @ 20:59 |
Lol, ik doe het meestal met brillo ofzo ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 22 mei 2013 @ 21:05 |
ik maak mn wiel gewoon schoon met de spuitlans in de wasbox ![]() | |
Croissant.fr | maandag 27 mei 2013 @ 11:43 |
Dat klopt helaas wel ja... Goed idee om de scooter ff te gaan poetsen, staat hij er ook weer mooi bij. | |
Ou-Tannu | maandag 27 mei 2013 @ 20:18 |
t was vandaag wel lekker tourweer eigenlijk.. alleen dan heb je weer andere dingen ![]() | |
Geelman | zondag 2 juni 2013 @ 13:15 |
Het begint nu inderdaad eindelijk lekker scooterweer te worden! ![]() | |
StateOfMind | zondag 2 juni 2013 @ 19:51 |
Van de week de auto de deur uit gedaan en sinds vrijdag heb ik nu een scooter als vervoermiddel. Ik had al 20 jaar of zo niet meer op een scooter of een brommer gezeten en ik moet zeggen dat ik het stiekem best nog wel leuk vind eigenlijk ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door StateOfMind op 02-06-2013 20:09:32 ] | |
-niemand- | zondag 2 juni 2013 @ 20:19 |
word het mooi weer, is m'n brommer nog steeds kapot ![]() mocht iemand een elektronisch vliegwiel voor een vespa'tje te koop hebben houd ik me aanbevolen. | |
Geelman | maandag 3 juni 2013 @ 09:18 |
Wat voor een dan?! ![]() Kleppen laten stellen van de Kymco, rijdt ''ie weer net wat beter! ![]() | |
StateOfMind | maandag 3 juni 2013 @ 11:17 |
Sym Orbit 50. Ik wilde in eerste instantie een nieuwe kopen, maar mijn auto bleek wat gebreken te hebben (lekke koppakking ![]() Hij reed bij de proefrit nog origineel, maar ze hebben er die variodinges afgehaald en nu rijdt ie 60 op de teller. Op langere stukken en met wind mee haalt ie 70 op de teller. Geen idee hoe snel dat in werkelijke kilometers is. Ben benieuwd naar het uiteindelijke verbruik: ik heb er nu 70 kilometer mee gereden en de meter staat ongeveer op tweederde, dus dat ziet er vooralsnog hoopgevend uit ![]() | |
vosss | maandag 3 juni 2013 @ 15:04 |
Mocht het allemaal harder moeten, volgens mij is er vrij weinig te krijgen voor de Sym blokjes als in andere cilinders enzo. Ik ben ook in de running voor een scooter. Voorkeur gaat uit naar een tweedehands New Dink, People S of Like en dan eigenlijk omdat daar wel gewoon een 90cc voor te krijgen is. | |
Ou-Tannu | maandag 3 juni 2013 @ 15:32 |
mijn Rush heeft bijna 25K op de teller.. maar goed daar is in elk geval 1x een nieuwe cylinder onder gekomen.. Frame gaat de 30K wel halen iig ![]() | |
StateOfMind | maandag 3 juni 2013 @ 15:40 |
Och, dat gaat hard zat zo tussen de 60 en de 70 op de teller. Harder hoeft van mij niet. | |
Miniem | maandag 3 juni 2013 @ 20:16 |
Vandaag 45 km/h op de roller geklokt. Wel netjes met een 49cc. ![]() | |
Geelman | maandag 3 juni 2013 @ 23:32 |
Kymco's kan je leuk opvoeren, Piaggio's ook. (Nu heb ik het in beide gevallen over de viertaktmodellen.) De rest niet... | |
klawie | maandag 3 juni 2013 @ 23:34 |
StateOfMind | woensdag 5 juni 2013 @ 18:01 |
De startblokkering werkt ook goed kwam ik vanochtend achter ![]() ![]() Weet iemand toevallig wat de tank inhoud is van de Sym Orbit 50 (1e type)? En hoeveel echte kilometers 60 op de teller is (en 70 op de teller)? | |
Ou-Tannu | woensdag 5 juni 2013 @ 20:15 |
ff meten met een GPS plottertje op je smartphone ![]() | |
Life2.0 | woensdag 5 juni 2013 @ 21:13 |
harder moet je niet willen, zeker niet met mooi weer straks, dan staat ie meer op het bureau dan dat je er op kan rijden | |
Ou-Tannu | woensdag 5 juni 2013 @ 21:30 |
ach voor mooi weer toeren kan je beter een 25km model nemen ![]() | |
Life2.0 | woensdag 5 juni 2013 @ 22:17 |
ga dan fietsen gast ![]() | |
StateOfMind | woensdag 5 juni 2013 @ 23:38 |
Dat is een goede tip idd. Heb je nog een goede app daarvoor toevallig (Android). | |
vosss | donderdag 6 juni 2013 @ 00:06 |
Hoe bevalt het zo naar je werk met dat ding? Goed? Hoeveel kilometer enkele reis is het? Aankomend weekend van mij ga ik waarschijnlijk ook een kopen ![]() | |
StateOfMind | donderdag 6 juni 2013 @ 00:15 |
Ik heb geen werk meer (maandag a.s. toevallig wel een soll. gesprek), maar ik reed en rij elke dag zo'n 2 keer 15 kilometer zeg, plus nog wat extra voor boodschappen en andere dingen. Niet echt afstanden waar ik persé een auto voor nodig had. Maar het bevalt mij wel ja. Wat dat betreft mis ik de auto niet en red ik mij prima met de scooter. Qua tijd scheelt het niet eens zo noemenswaardig veel, qua verbruik (1 op 33 kom ik uit na de eerste keer tanken) en andere kosten scheelt het een hoop. De moeite waard. En ik roep al jáááren dat ik mijn motorrijbewijs een keer wil gaan halen, maar nu ik de scooter heb, heb ik de knoop doorgehakt om zodra ik weer werk heb te gaan sparen voor het motorrijbewijs, motorkleding en een motor. | |
Life2.0 | donderdag 6 juni 2013 @ 00:19 |
dan niet je scooter verkopen want die is best handig erbij ![]() | |
Life2.0 | donderdag 6 juni 2013 @ 00:20 |
pekel ![]() | |
vosss | donderdag 6 juni 2013 @ 00:21 |
Ah okay duidelijk. Ik dacht dat je hem voor woon/werkverkeer gekocht had. Succes met je sollicitatie alvast ![]() Motorrijbewijs wil ik ook wel halen, maar mijn vriendin is het daar niet zo mee eens. Buiten dat heb ik geen plek om een motor neer te zetten hier, dus dat wordt hem sowieso niet zolang we nog in dit appartement wonen. | |
SugarEvans | donderdag 6 juni 2013 @ 11:14 |
Maar eens vraagje van een noobie. Heb een Puch z-two.. die al 4 jaar in de schuur staat. 4 jaar geleden wilde ik 'm aanlopen en toen brak de aanloop knop af ![]() ![]() Iemand misschien een final tip hoe ik 'm aan de praat krijg? Let op, ik heb er echt 0,0 verstand van. Waarschijnlijk lost cause eh.. ![]() | |
BlackLining | donderdag 6 juni 2013 @ 11:43 |
Aanloop knop? Decompressie bedoel je? Aanlopen is nou juist net geen startknopje ![]() Ik zou de carb even goed schoonmaken, nieuwe bougie erin, even kijken of die vonkt en zo ja dd handel weer in elkaar. | |
StateOfMind | zaterdag 8 juni 2013 @ 20:35 |
Ik denk dat als ik weer werk heb en uiteindelijk mijn motorrijbewijs heb gehaald en een motor heb, dat ik dan uiteindelijk wel de scooter verkoop. Voor de winterdag en de boodschappen wil ik dan een simpel Suzuki Alto-achtig koekblik kopen, maar voor de rest wil ik dan de motor als dagelijks vervoer gaan gebruiken. En ik wil ook nog naast mijn mountainbike een racefiets aanschaffen op termijn. En een motor en een auto en een mountainbike en een racefiets en een scooter wordt mij dan wat te gortig ![]() Maar goed, dat is allemaal toekomstmuziek, dus voorlopig hou ik het bij mij scootertje ![]() Ik zit nu trouwens voor het eerst in 18 jaar tijd zonder auto, en ik mis het eigenlijk helemaal niet. | |
StateOfMind | zaterdag 8 juni 2013 @ 20:36 |
En, geslaagd voor een scooter? | |
Life2.0 | zaterdag 8 juni 2013 @ 20:48 |
brommer, motor, twee racefietsen, mountainbike en twee stadsfietsen (plus een extra) past hier dus zolang het past gewoon doen ![]() maar nee, geen auto, nooit nodig. | |
Life2.0 | zaterdag 8 juni 2013 @ 20:49 |
e50 blok? zonder kickstart? je hendel aan stuk, kabel of hendel op het blok is stuk? | |
Miniem | zaterdag 8 juni 2013 @ 20:55 |
Slopen is zonde. Wat kleine dingetjes doen en hij loppt weer. Carb schoonmaken, nieuwe pakkingen, ontsteking afstellen, nieuwe bougie, schone mengsmering erin (oude eruit), nieuwe olie en hij loopt weer. | |
vosss | zaterdag 8 juni 2013 @ 20:55 |
Ik bedoelde aankomend mijn weekend zegmaar. Maandagochtend om 07:00 uur heb ik pas weekend. En dan moet ik eerst ff uitbrakken van de nachtdiensten. Dinsdag ga ik ff kijken. ![]() | |
StateOfMind | zaterdag 8 juni 2013 @ 21:00 |
Ah op die (brom)fiets. Maar ging jij ook de auto de deur uit doen of houd je die gewoon er bij? | |
vosss | zaterdag 8 juni 2013 @ 21:21 |
Die kost me vanaf volgend jaar als ik niet meer kan carpoolen 3800 euro netto per jaar alleen voor belasting, verzekering en benzine alleen om op het werk te komen. Dus die gaat er wel uit ja. Bedoeling is dan een of ander klein goedkoop hok kopen zo goedkoop mogelijk in de belasting en verzekering voor als het vriest of sneeuwt. De rest wil ik gewoon elke dag met de scooter naar mn werk gaan (25km enkele reis). Of ik dat vol ga houden geen idee. ![]() | |
StateOfMind | zaterdag 8 juni 2013 @ 21:43 |
Volgens mij kwam jij ook uit 1976 ![]() Wat dat betreft ben ik er wel 'blij' om dat ik nu in een mindere financiële situatie zit: dat heeft me er uiteindelijk toe aangezet om een scooter te kopen ipv een auto, en die scooter heeft mij weer doen besluiten om na jáááren van uitstellen eindelijk nu écht te gaan voor een motor ![]() Nu alleen nog hopen dat het sollicitatiegesprek maandag goed gaat. | |
Life2.0 | zaterdag 8 juni 2013 @ 21:59 |
25 heen is wel een eindje hoor, motor geen optie? | |
vosss | zondag 9 juni 2013 @ 08:13 |
Nope. Geen motorrijbewijs, plus dat mn vriendin dat niet zo ziet zitten en geen plek om een motor neer te zetten (of hij moet buiten aan de straat staan op een openbare parkeerplek). Buiten dat doet een motor geen 1 op 40 en een scootertje wel. Die ik op het oog heb past als het goed is net aan op de fietslift naar de kelder. [ Bericht 1% gewijzigd door vosss op 09-06-2013 08:25:34 ] | |
vosss | zondag 9 juni 2013 @ 08:25 |
Jep 76 hier en ook nooit zonder auto gezeten. Hele tijd zelfs 2 auto's gehad; een Xerxes 2,5L V6 en die Lancia Delta Turbo. Gekkenhuis. Ik had ook nog nooit uitgerekend wat een auto nou eigenlijk kost op een jaar. Als ik de auto de deur uit zou doen en geen andere zou nemen dan bespaar ik met aanschaf van die scooter van om en nabij de 1600 euro met sloten en helmen enzo erbij al het eerste jaar 1600 euro. En dan is die scooter dus al gekocht en een heel jaar tanken en verzekering erbij. Althans moest het zo zijn dat ik vanaf vandaag niet meer kon carpoolen, maar dat speelt pas in januari. En nou heb ik dus besloten om dan maar in de zomer alvast die scooter te nemen. Beter kan ik eraan wennen als het fijn weer is denk ik dan. Als ik ineens van een warme auto in de winter naar steenkoud op een scooter moet dan gaat me waarschijnlijk de zin over. Dus in de zomer de overstap maken en maar zien hoe het gaat straks als het weer slechter weer wordt. ![]() | |
StateOfMind | zondag 9 juni 2013 @ 15:34 |
Net even getankt en ik had een verbruik van 1 op 37,5 (super plus 98) ![]() ![]() | |
Life2.0 | zondag 9 juni 2013 @ 16:13 |
nee dan zijn de beginkosten wel hoog om net wat harder te kunnen rijden ja | |
vosss | zondag 9 juni 2013 @ 16:43 |
Precies. Plus met een scootertje wat 65 doet kan ik een heel stuk binnendoor. Ik ben waarschijnlijk net zo snel op het werk als met de auto motor wegens het niet hebben van 7 verkeerslichten. Plus dat ik een heel stuk af snij door binnendoor te rijden waar je met de auto niet kan komen. Hooguit 5 minuten langer denk ik. | |
Ou-Tannu | zondag 9 juni 2013 @ 23:54 |
ik rijd ook regelmatig een stuk, en met de scooter ben ik vaak sneller dan met de auto ![]() het verschil tussen overal moeten wachten.. of er tussen door kunnen ![]() | |
BlackLining | maandag 10 juni 2013 @ 01:20 |
Haha, same ![]() ![]() Vervoer op twee wielen ![]() ![]() ![]() Of eigenlijk zou ik dan een schakelbrommer aanschaffen, maar goed, idee is hetzelfde. | |
RoaRRR | dinsdag 11 juni 2013 @ 10:23 |
Natuurlijk weer een topic aangemaakt zonder goed te lezen dus ook maar even hier plaatsen. In september start ik met een nieuwe baan. Helaas is het net te ver om te fietsen dus ben ik op zoek naar een brom/ snorfiets. Omdat ik altijd alles op de fiets heb gedaan heb ik natuurlijk helemaal geen verstand hiervan Wellicht dat jullie mij van wat advies kunnen voorzien. Eisen: - betrouwbaar ( ik moet wel elke dag op en neer kunnen zonder dat ik s morgen startproblemen heb) - snor of brom maakt voor mij niet zoveel uit - omdat ik hem in een kelderbox moet stallen is een scooter ( breed, plastic kappen) niet praktisch. - budget max 600 euro incl evt helm Zelf zit ik te denken aan een Tomos model maar hoor graag jullie ideeën. | |
vosss | dinsdag 11 juni 2013 @ 18:06 |
Geslaagd. Kymco Like uit 2009. Morgen wordt ie geleverd ![]() | |
StateOfMind | dinsdag 11 juni 2013 @ 18:30 |
Beter ![]() En stiekem toch best wel leuk he ![]() | |
Yreal | dinsdag 11 juni 2013 @ 18:40 |
hoever moet je gaan rijden? | |
vosss | dinsdag 11 juni 2013 @ 18:48 |
Stiekem wel ja. 2 puike jethelmen erbij. Ik wilde eik een normale helm, maar daar zat ik te kutten met mn bril. Jethelm hoef ik mn bril niet voor af te doen met op en af zetten. ![]() Die is het geworden. Mooi ouwe lullenmodel inclusief ouwe lullenkoffer waar mn boterhammen in kunnen ![]() | |
StateOfMind | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:01 |
Mooi dingetje ![]() Het liefste had ik ook zo'n retro model gekocht, maar helaas was daar het budget niet toereikend voor. Maar goed, ik ben mezelf al weer aan het verlekkeren op motoren, voor als ik straks, zodra ik werk heb, mijn motorrijbewijs heb. Suzuki GSX, Honda CBR, Kawasaki YZF dat soort spul ![]() | |
Blester | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:18 |
Honda CBR ![]() | |
Geelman | dinsdag 11 juni 2013 @ 23:31 |
Da's een hele leuke scooter! Veel plezier ermee. | |
vosss | woensdag 12 juni 2013 @ 09:59 |
Thanks. | |
RoaRRR | woensdag 12 juni 2013 @ 11:56 |
Ongeveer een 15 km waarvan een groot deel lange rechte weg.... | |
silenthill | woensdag 12 juni 2013 @ 12:44 |
Ik doe nu 1000 km per maand op een Kymco Agility Brom 4 takt. Echt een werkpaard en niet stuk te krijgen, als je zelf het onderhoud goed bijhoudt. Michelin City Grip banden eronder. Goed grip in regen. En een motor regenpak voor slecht weer. Dit jaar ga ik voor het eerste met Schalbe Iceman banden en een motorpack de winter doorrijden. Ik werk in Amsterdam en dan is het heerlijk om lekker door te kunnen rijden en altijd vooraan bij de stoplichten te staan. 50 km woon werk verkeer. Bevalt prima. ![]() Heb alleen nog een auto voor in het weekend. Die wil ik erbij houden, totdat de onderhoudskosten te hoog worden. Wat er voorlopig niet inzit, heb hem van eerste eigenaar. Kan er nu niet veel voor krijgen, aangezien het een RHD is. Dus ga er lekker nog van genieten. | |
vosss | woensdag 12 juni 2013 @ 14:06 |
Even een praktische vraag. In 96 ofzo toen ik nog een brommer reed reed je gewoon op het fietspad. Altijd. Als dat er was tenminste. Anders op de weg. Hoe zijn de regels nu precies? In de bebouwde kom op de weg, maar dat deed je toen ook, behalve als er een verplicht fietspad is dan moet je op dat fietspad rijden? Ook dat deed je toen toch? Kan ik stellen dat ik gewoon op de weg moet rijden behalve als er een aparte fietsstrook naast de weg ligt binnen de bebouwde kom? Of is er ook zoiets als een vrijwillig fietspad? ![]() | |
StateOfMind | woensdag 12 juni 2013 @ 14:17 |
Je moet op de weg rijden, tenzij er op het blauwe bord van het fietspad ook een brommer staat afgebeeld. Dan moet je op het fietspad. Zo is mij verteld. | |
silenthill | woensdag 12 juni 2013 @ 14:40 |
Of als er zo'n wit bord, met een rode brommer erop staat met pijltje. Dan moet je daar fietspad op of af. Veelgemaakte fout. Op het fietspad mag je terecht maar 30 km. In de bebouwde kom doe ik dat ook. Als je op top op het fietspad rijd en oom agent ziet dat, dan heb je vaak een probleem. Terecht mijns inziens. Alleen buiten bebuwde kom, als er geen fietsers rijden op een verplicht stuk fietspad, rij ik op top snelheid. | |
vosss | woensdag 12 juni 2013 @ 14:40 |
Okay. Scooter is nog niet geleverd. Zal zo wel aan de deur staan. Meteen maar even een ritje maken. Route naar het werk is al uitgestippeld. 21,1KM Dat is 4km korter dan met de auto ![]() | |
vosss | woensdag 12 juni 2013 @ 14:44 |
Meeste van de route is buiten de bebouwde kom op een fietspad naast de weg. Klein stukje door een woonwijk en dan een stuk op een weg zonder fietspad dus gewoon op de weg. Grotendeels rechte stukken dus ik verwacht dat ik redelijk zuinig kan rijden ![]() | |
silenthill | woensdag 12 juni 2013 @ 14:50 |
Tip. Geef volgas tot je op top zit. dan gas een stukje terug, paar cm. Je snelheid blijft hetzelfde, verbruik wordt minder. Oja, goed regenpak is ook handig :-) Zo snel mogelijk de vario ontgrenzen, anders draai je veel overtoeren en dat is niet goed voor je blokje. | |
Yreal | woensdag 12 juni 2013 @ 15:04 |
Op het bromfietspad en anders op de weg | |
Yreal | woensdag 12 juni 2013 @ 15:06 |
Dan is een snorfiets niet leuk meer. Ik ben persoonlijk fan van oude schakelbrommers, maar ik merk dat iedereen hier toch wel into scooters is... | |
silenthill | woensdag 12 juni 2013 @ 15:11 |
Ik ben ook meer van de schakels, Ben uit 1974. Had toen een Honda MB die rond de 90 echte km liep. Mooie MBX sterwielen erin. 70 cc, 16 mm, powerbox, enzovoort Crossmotor uitlaat erop, met kleppen systeem erin. Onder de 6000 toeren rustig geluid, daarboven heerlijk 2 takt hoogtoerig geluid. Nu is het niet leuk meer om met een zeer snelle schakkel te rijden. Hoge boetes, gezoek met je rijbewijs en kan een beetje off road schakel niet kwijt in de box. Om nu maar 60 km op een schakel te rijden, vind ik ook een beetje te traag :-( | |
Ou-Tannu | woensdag 12 juni 2013 @ 15:12 |
verdori.. mn uitlaat lekt.. slecht geperste flens ofzo... maar goed nu is de pakking bij de einddemper ook niet al te jovel meer voor mijn gevoel... maar wat kan ik daar tussen drukken wat hem lekker dicht houd? en tegen die hitte kan? ga ik morgen even mn bandjes wassen... zit nou een klets olie aan.. stomme automobilist die zn carterpan aan stront reed :| | |
vosss | woensdag 12 juni 2013 @ 18:33 |
Ze hebben een gladde variobus geplaatst volgens mij. Hij loopt 60 op de teller. Dat mag ietsje harder, maargoed, dat zien we wel. Morgen eens op en neer naar het werk, kijken hoe lang ik er over doe ongeveer. ![]() | |
Life2.0 | woensdag 12 juni 2013 @ 18:36 |
warmdraaien scheelde mij altijd meer in verbruik dan de route zelf, dus niet meteen na 20 seconden naar de 60 jagen ![]() | |
Life2.0 | woensdag 12 juni 2013 @ 18:37 |
tijdelijk heb je wel uitlaat'gum' maar dat is allemaal tijdelijk, lassen of vervangen | |
Life2.0 | woensdag 12 juni 2013 @ 18:38 |
is niet zo gek ook, scooter is makkelijk dingen meenemen, erg kant er klaar, weinig onderhoud en gaat hard voor weinig de tijd van liefhebbers is voorbij; die zijn allemaal in beslag genomen over de jaren ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 12 juni 2013 @ 18:39 |
ik start hem, doe mn helm op en rijd dan rustig weg ![]() ![]() | |
Life2.0 | woensdag 12 juni 2013 @ 18:39 |
vosss: altijd op fietspad (behalve wanneer er maar 1 weg is ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 12 juni 2013 @ 18:40 |
mja die flens las ik wel ![]() ![]() | |
Life2.0 | woensdag 12 juni 2013 @ 18:41 |
want die rookt? of je demperwol gewoon op | |
Ou-Tannu | woensdag 12 juni 2013 @ 20:19 |
neuh hij lekt er gewoon.. ![]() waar dat stukje op gaat met de boutjes... daar tussen in lekttie ![]() | |
Life2.0 | woensdag 12 juni 2013 @ 20:49 |
gewoon wat troep tussen doen en vastmaken ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 12 juni 2013 @ 22:10 |
wat voor troep? ![]() zit er niet op te wachten om elke maand ofzo weer t ding te fixen ![]() | |
Life2.0 | woensdag 12 juni 2013 @ 22:15 |
ja ik weet niet hoe het heet, beetje plasticachtig pakkingspul, winkel kent dat wel ![]() lijkt beetje op aangebrand vlees + | |
Ou-Tannu | donderdag 13 juni 2013 @ 15:32 |
ik steek er wel een biefstuk tussen ![]() ![]() nah morgen de demper even mee.. kijken of het lasbaar is of ik het op een andere manier ga fixen.. ![]() k zag net wel al dat er een stuk van mn kap eens lekker warm geweest is door lekkende uitlaatgassen ![]() | |
vosss | donderdag 13 juni 2013 @ 19:34 |
Zo. In de regen zonder regenpak op en neer gereden. Terugweg deed ik in 32 minuten ongeveer. Niet slecht en niet veel langer dan met de auto. Op de heenweg was ik verkeerd gereden. Maakte verder niks uit, ik ken de weg daar wel redelijk, maar daardoor wel een flink stuk om gereden. Jas was zeiknat en mn shirt eronder ook. Broek was verrassend droog. Had ik niet gedacht. Van het weekend eens kijken naar een regenhoes voor dat ding. En morgen voor het eerst ermee naar het werk ![]() | |
Life2.0 | donderdag 13 juni 2013 @ 19:37 |
gewoon zon opvouwbaar regenjack voor een euro, zon opvouwbaar ding wat dan uiteindelijk ter groote van een aansteker is in je buddy doen, altijd handig ![]() | |
vosss | donderdag 13 juni 2013 @ 19:40 |
Mijn moeder had nog een regenjack liggen in zo een zakje. Die ligt nu in de bak. Morgen boterhammetjes in mn ouwelullenkoffer en gaan met die banaan ![]() | |
StateOfMind | donderdag 13 juni 2013 @ 19:56 |
Waar kun je die dingen kopen? | |
Life2.0 | donderdag 13 juni 2013 @ 20:02 |
hema? action? | |
vosss | zaterdag 15 juni 2013 @ 18:36 |
2 dagen mee naar het werk geweest. Valt niet tegen moet ik zeggen. Ongeveer een half uurtje doe ik erover. Vanochtend 28 minuten. Met de auto doe ik er 25 minuten over. Wel fris vanochtend om 6 uur. ![]() | |
vosss | zaterdag 15 juni 2013 @ 18:37 |
Of 13 euro per keer op en neer naar het werk betalen of 2 euro per keer op en neer naar het werk betalen. Dat is nogal een verschil dacht ik zo ![]() | |
StateOfMind | zaterdag 15 juni 2013 @ 18:49 |
Gisteren weer getankt, 1 op 39,5 ![]() | |
Yreal | zondag 16 juni 2013 @ 16:17 |
Tevens moet je niet zo hard WILLEN rijden zonder helm, en is het bespreken van opvoeren hier niet toegestaan. | |
Yreal | zondag 16 juni 2013 @ 16:49 |
Niet dat ik heilig ben, allerminst. Maar zo hard zonder helm is achterlijk. | |
Sounddragon | zondag 16 juni 2013 @ 18:19 |
het enige wat je 'weet', is dat je al die tijd al mazzel hebt. Wat je ook weet, is dat het de eerste keer dat je pech hebt, oftewel; als je eens wél op je plaat gaat, het een flink drama wordt. En zoals gezegd; voor tips over het opvoeren van je kruisraket moet je niet op FOK! zijn. | |
Blester | zondag 16 juni 2013 @ 18:43 |
90 KM/u met helm is niet achterlijk? | |
Sounddragon | zondag 16 juni 2013 @ 19:05 |
ligt een beetje aan de situatie lijkt me, en wat je verder nog aan hebt. ![]() Op een snorfiets met snorfiets-remmetjes op een fietspad; ja. Op een bromfiets op de normale rijbaan met fatsoenlijke kleding en upgraded remmen; moet kunnen. | |
Life2.0 | zondag 16 juni 2013 @ 19:08 |
en mijn circuitracer ook niet? ![]() | |
Sounddragon | zondag 16 juni 2013 @ 19:20 |
open maar een projecttopic. | |
Blester | zondag 16 juni 2013 @ 19:22 |
Ik moet zeggen dat ik in de zomer ook gewoon met een korte broek en t-shirt op m'n brom zit, maar ik ga dan ook geen 90 KM/u met dat ding, hij gaat ook maar 65 echte kilometers en het is een motormodel met ook motorremmen e.d. Ik heb een paar keer op mijn oude scooters gereden (de Yamaha Neos) die liep 80 KM/u en zat er nou niet echt met een gemakkelijk gevoel op. | |
Life2.0 | zondag 16 juni 2013 @ 19:48 |
en dan dichtgooien want 'opvoeren is stout' ![]() | |
Sounddragon | zondag 16 juni 2013 @ 19:52 |
je weet dat met 65 onderuit gaan een remspoor van een meter of 30-40 op je tere huidje betekent he? Dat is een paar keer huidtransplantatie en alsnog geen knapperd worden. Overigens wil dat niet zeggen dat wen spijkerbroek daar veel aan gaat veranderen, maar bedenk jezelf dat je met gebroken benen nogal slecht opstaat van kokend heet asfalt ![]() | |
Sounddragon | zondag 16 juni 2013 @ 19:56 |
nee, daar kunnen we een uitzondering op maken als je er echt serieus mee op circuits racet, in dit topic gaan we daar niet aan beginnen. Mensen kunnen niet omgaan met onderscheid. | |
Life2.0 | zondag 16 juni 2013 @ 20:10 |
ik denk niet dat iemand 'misbruik' kan maken van mijn poortmaps ![]() | |
Life2.0 | zondag 16 juni 2013 @ 20:10 |
fok 2.0 ![]() ![]() | |
Life2.0 | zondag 16 juni 2013 @ 20:11 |
alsof je met de motor wel onderuit wilt gaan, doe niet zo kinderachtig ![]() | |
leeell | zondag 16 juni 2013 @ 20:13 |
Opvoeren, walgelijk ja. gewoon stock 80 km/h gaan | |
vosss | zondag 16 juni 2013 @ 20:45 |
Hoezo begin je ineens over niet zo hard willen zonder helm? Niemand heeft het over hard rijden zonder helm?! ![]() | |
Sounddragon | zondag 16 juni 2013 @ 21:29 |
Motorrijders hebben in 90% van de gevallen een pak en handschoenen aan. | |
-niemand- | zondag 16 juni 2013 @ 21:40 |
tsja, je kunt maar één keer jong en onverstandig zijn hé ![]() nee, zonder gekheid. mij kan het ook allemaal niet hard genoeg gaan. maar ik ga ook maar een 60-65. ooit loopt ie 80... over die kleding ben ik het wel mee eens, toen ik een keer op m'n bek ben gegaan was ik blij dat ik mijn winterjas + overall en helm aan had, anders had ik gegarandeerd de vellen er naast hangen. en dat ging met ongeveer 20-30 ![]() | |
Sounddragon | zondag 16 juni 2013 @ 21:52 |
Jeh, lawe mekaar geen mietje noemen; ik ben zelf ook ooit jong geweest, hard gereden, en standaard brommers waren géén brommers enzo, maar ik heb ook geleerd dat het mis kan gaan; 3 dagen in coma omdat mijn Maxi in 2en brak omdat ze niet zo goed tegen 80+ kunnen, en dan ga je wel nadenken. Als ik er nu aan terugdenk was ik echt een volslagen debiel, maja, wijsheid komt met de jaren zegt men ![]()
| |
vosss | zondag 16 juni 2013 @ 21:55 |
Ik ben vroeger ooit met 90+ op mn plaat gegaan. Met een Vespa Ciao. Dat was ook geen pretje ![]() ![]() Maargoed, 60 is wel erg langzaam. Zeker omdat dat met een beetje goeie wil hooguit 52 echte kilometers zijn schat ik zo. Die 90+ waren echte kilometers per uur. Leermoment: altijd het riempje van je helm dicht! Godsklere die 2de beuk op de grond vol op mn knarretje was geen pretje zonder helm. Ik voel hem nog als ik eraan terug denk ![]() | |
-niemand- | zondag 16 juni 2013 @ 22:05 |
sure, 90 op een ciao ![]() dan mag je wel eens vertellen wat je er aan gedaan hebt. ik durf op een ciao sowieso niet harder dan 60, die voorvork is me toch iets te gammel. | |
Sounddragon | zondag 16 juni 2013 @ 22:22 |
Vroegahh.. hadden ze zelfs Citta's die dat liepen ![]() ![]()
| |
-niemand- | zondag 16 juni 2013 @ 22:24 |
nou, een beetje respect mag wel hoor. mijn bravo heeft dezelfde technieken ![]() ![]() maar om zo'n ding 90 te laten lopen is vrij moeilijk. zelfs met de ''moderne'' membraancarters en dikste cilinders is dat moeilijk. 75 is realistischer. | |
Sounddragon | zondag 16 juni 2013 @ 22:34 |
Geen idee hoe en wat er tegenwoordig te koop is, maar in 'mijn' tijd, was het meer (laten) uitboren, honen en overmaatse zuigers icm vertandingen en carbsettings.. en dan kun je al heel grappige dingen doen ![]() Als je toen héél stoer bezig was reed je een MB8, MBX of MTX80 met een bewerkte 110cc, of de ouwelullen een Dapp KS125 of KS175, die laatste liep geloof ik 130 of 153 ofzo, maar is natuurlijk een motorfiets ![]() | |
Yreal | zondag 16 juni 2013 @ 22:38 |
Hij heeft het over een snorfiets | |
-niemand- | zondag 16 juni 2013 @ 22:39 |
nou, met een ori vespa cilinder opboren bereik je niet veel. misschien 10 km winst en wat trekkracht. ik weet toevallig wel dat er toen simonini watergekoelde kitjes in omloop waren, en daar word van beweerd dat ze 90 liepen. maar dat lijkt me meer een modern sprookje ![]() | |
Sounddragon | zondag 16 juni 2013 @ 22:41 |
Sja, fabeltjes houd je altijd; die ontstaan vaak uit verkeerde bandenmaten en tellerbakken van andere brommers op de verkeerde brommer enzo ![]() | |
Life2.0 | zondag 16 juni 2013 @ 22:53 |
ja niet dus ![]() sowieso trekt maar een klein percentage altijd broek/schoenen aan, zeker voor kleine stukjes, 'want dat is wel ok' ![]() als ik ga 'fietsen' heb ik meer bescherming aan bij het stoplicht in de zomer dan de meeste ![]() | |
Life2.0 | zondag 16 juni 2013 @ 22:55 |
maxis ![]() ken wat knullen die daar mee racen dit soort spul ![]() http://img205.imageshack.us/img205/920/afb002dg4.jpg (copy/paste deze link) | |
Life2.0 | zondag 16 juni 2013 @ 22:57 |
verdomme ik ben ooit voorbij gereden door een bejaarde man op een SOLEX toen ik plat op de tank lag met 14k ![]() ![]() | |
BlackLining | zondag 16 juni 2013 @ 22:58 |
Ik vraag me dat toch af. Het is érg zeldzaam dat ik niet in full-gear op de motor zit. Maar goed, met 60km/h op je bek gaan op een brommer kan je ook gewoon je huid kosten natuurlijk. Het is mij ook nog steeds een wonder dat ik niet overleden ben in mijn brommertijd ![]() ![]() Sowieso moet je wel een beetje prettig gestoord zijn om op een tweewieler plaats te nemen, maar goed ![]() ![]() En dat heb ik overigens nog steeds op de motor. Dat het een beetje gevaarlijker is (het wordt m.i. aardig overdreven) neem ik graag voor lief ![]() | |
Sounddragon | zondag 16 juni 2013 @ 22:58 |
Ik maak onderscheid tussen 'motorrijders' en 'posers' ![]() | |
Anne | zondag 16 juni 2013 @ 23:00 |
Hoezo gaat het hier over motors/motorrijders ![]() | |
Life2.0 | zondag 16 juni 2013 @ 23:01 |
Ik stap ook niet op zonder, evenals pasasiers, maar ik zie dus (vooral als het weer 17+ is) tientallen zelfs zonder handschoenen, ik bedoel je koopt een motor van 8k, maar ZELFS handschoenen kunnen er niet vanaf? Maaaar laat iemand dat lekker zelf bepalen, als iemand elke mooie zondagavond 5km wilt rijden, niet mijn probleem wel leuk, in je (fiets) crossoutfit bij het stoplicht staan en naar zon zomerrijder wijzen, en dan naar je kleding en dan naar zijn shirtje ![]() | |
Life2.0 | zondag 16 juni 2013 @ 23:02 |
ben je nieuw ofzo? dat is al jaren zo ![]() | |
Anne | zondag 16 juni 2013 @ 23:02 |
Deze reeks bestaat nog niet eens een jaar ![]() | |
BlackLining | zondag 16 juni 2013 @ 23:03 |
Mja maar als het je om veiligheid gaat zou je dat spul ook moeten dragen op een brommer. Doe ik zelf ook niet, daar niet van hoor, maar met 60 op je bek gaan zonder beschermende kleding kan ook met een brommer gewoon hele lullige gevolgen hebben. | |
Life2.0 | zondag 16 juni 2013 @ 23:03 |
jawel men, het bestaat al jaren, alleen iemand heeft blijkbaar een 'nieuw' deel geopend ![]() | |
leeell | zondag 16 juni 2013 @ 23:05 |
Tomos a35 van een vriend van mij | |
Life2.0 | zondag 16 juni 2013 @ 23:05 |
Ik heb ook op de bromfiets (niet meer, geen brommer voor de openbare weg meer, kan tegenwoordig niet meer touren zonder letterlijk dagelijks! van de weg te worden getrokken voor controle, dan hoeft het niet meer) altijd leren handschoenen, motorjack en stevige schoenen aan, want ook met 30 is vallen niet leuk.. |