En probeer het een beetje on topic te houden mensen.quote:Ik ben benieuwd in wat voor aantallen er christenen/gelovigen/o.i.d. rondhangen op Fok! forum?
Ik ben opgegroeid in een gelovige omgeving (kerkelijk dus) maar vraag me af hoeveel mensen in de Nederlandse samenleving nu eigenlijk daadwerkelijk zullen geloven. Nu is Fok! vast geen betrouwbare afspiegeling van de samenleving, maar ik ben toch benieuwd hoe het hier zit![]()
En zijn er ook fok!kers die gelovig zijn opgegroeid maar nu anders denken over God en de bijbel?
Zulke verhalen vind ik altijd wel mooi om te zien. Dat mensen als ze volwassen worden erin slagen om kritisch na te denken over wat ze eigenlijk altijd als vanzelfsprekend voor waar hebben aangenomen.quote:Op zondag 21 april 2013 15:17 schreef Alziend-Oog het volgende:
Ben christelijk opgevoed, heb de communie, vormsel ed allemaal gedaan, maar ging eigenlijk alleen met Pasen en kerstmis naar de kerk.
Naarmate ik ouder werd(ben nog steeds een tiener) begon ik een steeds grotere afkeer naar de kerk en het geloof te krijgen. Het werd me allemaal veel te hysterisch.
Sinds een jaar of 2,3 ben ik eigenlijk gestopt met dat hele circus, want als ik alles moest geloven wat mensen me vertelden stierven al mijn naasten met een reden(God heeft ze nodig) en werden mensen ziek met een reden dat ze iets fout hadden gedaan.
Ik wil best geloven dat er iets is na de dood maar voorlopig zeg ik even nee tegen de kerk.
Zover dus mijn verhaal, ben nieuw in dit topic dus sta open voor andere meningen/verhalen
Dat zeg ik inderdaad zelf ja.quote:Op zaterdag 20 april 2013 23:44 schreef Natural-Cool het volgende:
1 % ware christenen = 99 % valse christenen
Dit zeg jij dus zelf !!!
Niet iedereen is zo triest dat ie op alles gaat letten. Zijn belangrijkere dingen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 23:51 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Haha, ik blijf dit mooi vinden. Je bent zo voorspelbaar en toch blijft het vermakelijk. Ik vond het gewoon jammer dat een persoon met een zelfverklaard IQ van 140 een werkwoord van een bijvoeglijk naamwoord maakte. Maargoed, ik zal hierna de ad hominems laten varen.![]()
quote:Ik denk dat je weer last van je geheugen hebt ( how convenient ). Ik zal het even voor je plaatsen.Wat moet je over het geciteerde nou bronnen aan vastbinden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Begint het weer boven te komen? Ook bij deze uitspraken geen bronnen. Ook bij je uitspraken over evolutie geen bronnen. Maarja waar jij was hier ook alweer voor?
Moet ik ergens citeren uit dat een buikspreker een pop kan laten praten? Lijkt me niet.Als ik hier niet daarvoor ben en zeg ik dat toch? Ik heb nooit gezegd van wel.quote:Je geeft toe, op jouw manier uiteraard, want eerlijk iets toegeven past niet bij je, dat je geen kloot van wetenschap weet. En dat weerhoudt ( kijk, nu mag er wel een 't' achter, snap je dat? ) je er niet van om vol trots uitspraken als deze te doen:
Ik ben ook totaal geen trots persoon dus tja.Ik heb vele jaren in evolutie gelooft, op den duur veel onderzoek naar gaan doen.quote:Als je meer van de Bijbelse onderwerpen bent dan van de wetenschap, wat prima is, waarom stel je je dan in een positie van waaruit je meent te kunnen oordelen over evolutie? Weet je überhaupt wel wat evolutie betekent?
Als je enigszins onderzoek instelt dan zie je gewoon hoe onzinnig die evolutie is.
Daarom praat ik ook niet in van die mega evolutie topics en dergelijke.
Alleen betekent niet dat ik niet zeg als het kort naar voren komt dat het onzin is en veel mensen het verschil tussen micro en macro niet zien.
Wel hierbij, ik heb je daar ge-quote.quote:
De Bijbel zegt heel veel.quote:En de bijbel zegt ook niks.![]()
En jij al te ver heen om inhoudelijk te reageren van hoe en wat?quote:Je bent al te ver weg als je dit niet merkt.
Neuh dat zijn evolutionisten, liegbeesten. Zoals jij. Vol leugens alleen al die paar woordjes uit deze quote.quote:Twee keer liegen in één post. Moet je gelovige voor zijn.
Ah leugen 3 uit jouw post.quote:Derde leugen! voor de 2e maal.
Ik spam helemaal niets en reageer gewoon op wat gezegd wordt.quote:Op zondag 21 april 2013 00:46 schreef Molurus het volgende:
Ik zie vooral heel veel spam van jouw kant.
Nogmaals, je kunt hoog en laag springen over het gedrag van anderen in dit forum, maar dat rechtvaardigt op geen enkele manier jouw eigen gedrag.
Helemaal mee eens!quote:Op zondag 21 april 2013 15:21 schreef Molurus het volgende:
Zulke verhalen vind ik altijd wel mooi om te zien. Dat mensen als ze volwassen worden erin slagen om kritisch na te denken over wat ze eigenlijk altijd als vanzelfsprekend voor waar hebben aangenomen.
Misselijk he die kerkenquote:Op zondag 21 april 2013 15:17 schreef Alziend-Oog het volgende:
Sinds een jaar of 2,3 ben ik eigenlijk gestopt met dat hele circus, want als ik alles moest geloven wat mensen me vertelden stierven al mijn naasten met een reden(God heeft ze nodig) en werden mensen ziek met een reden dat ze iets fout hadden gedaan.
Ik wil best geloven dat er iets is na de dood maar voorlopig zeg ik even nee tegen de kerk.
Nee hoor, ik ben niet zo streng opgevoed dat mijn ouders me echt meetrokken naar de kerk, vond het zelf altijd wel mooi, hoe klein je bent in die grote kerk, al die kleuren, de pastoor die veel te moeilijk praattequote:Op zondag 21 april 2013 15:21 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat ik me hier afvraag... was dit losrukken van de kerk een probleem binnen je familie? Hoe denken bijvoorbeeld je ouders hierover? In de praktijk is dat vaak niet makkelijk.
Hier kunnen heel wat ouders wel een voorbeeld aan nemen.quote:Op zondag 21 april 2013 15:33 schreef Alziend-Oog het volgende:
M'n ouders hadden dus iets van 'als jij het niet wilt, dan wil je het niet'.
Ik ga me ook niet als een malloot ga gedragen als zij wel naar de kerk gaan oid.
Dat moeten zij weten, en als zij daarin geloven, prima toch?
Ik maak een nieuwe! En ik nodig ( en daag hihi ) Bianconeri uit om mij thans naar ginder te volgen! Anders zal eeuwige hoon en infamie uwer deel zijn!quote:Laatste waarschuwing: we gaan in dit topic niet evolutie bespreken. Wie dat interessant vindt opent daarvoor maar een nieuw topic.
Ik heb hem ff iets aangepast.quote:Op zondag 21 april 2013 15:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hier kunnen heel wat atheisten wel een voorbeeld aan nemen.Goed om te horen.
Over het algemeen is dat bij atheïstische ouders niet zo'n probleem. Atheïsme is in zulke gezinnen vrijwel nooit een centraal thema.quote:
quote:Op zondag 21 april 2013 16:30 schreef Molurus het volgende:
[..]
Over het algemeen is dat bij atheïstische ouders niet zo'n probleem. Atheïsme is in zulke gezinnen vrijwel nooit een centraal thema.
Ik had het meer over dit zinnetje van de posterquote:Dat moeten zij weten, en als zij daarin geloven, prima toch?
We hebben het hier recentelijk ook al eens kort over gehad, heb jij enig idee hoeveel van jouw werkelijkheid absoluut is en hoeveel van jouw werkelijkheid gevormd is door overtuiging ?quote:Op zondag 21 april 2013 16:30 schreef Molurus het volgende:
Ik heb pas een echt probleem met religie als geloofsovertuigingen worden aangedragen als argument voor... wat dan ook eigenlijk.
Een waar woord! Dit viel mij ook al eens op. Ik denk dat het vooral te maken heeft met wat er met je gebeurt als je je eenmaal aansluit bij een bepaald 'kamp'. Als je lid zou worden van de VVd dan is opeens de SP de 'vijand' die 'verslagen' moet worden omdat het land anders naar de knoppen gaat. En andersom natuurlijk ook.quote:Ik zie niet in waarom een geloofsovertuiging van mindere waarde zou moeten zijn dan bijvoorbeeld het gedachtengoed van de vrije markteconomie of sterker nog van een politieke partij.
Datzelfde geldt vanzelfsprekend voor politieke overtuigingen.quote:Op zondag 21 april 2013 16:37 schreef Jappie het volgende:
[..]
We hebben het hier recentelijk ook al eens kort over gehad, heb jij enig idee hoeveel van jouw werkelijkheid absoluut is en hoeveel van jouw werkelijkheid gevormd is door overtuiging ?
Ik zie niet in waarom een geloofsovertuiging van mindere waarde zou moeten zijn dan bijvoorbeeld het gedachtengoed van de vrije markteconomie of sterker nog van een politieke partij. Toch leven we ons leven in voor en tegenspoed conform de overtuiging dat dit de goede manier zou zijn.
Ik word regelmatig een fanatieke atheïst genoemd, maar zelfs wat ik doe is niet veel meer dan reageren.quote:
Wanneer jij evenals veel verdwaalde gelovige schapen wil geloven dat dat de boodschap is dan staat het je vrij dat te doen. Mijn geloof is dat echter zeer zeker niet!quote:Op zondag 21 april 2013 17:04 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik word regelmatig een fanatieke atheïst genoemd, maar zelfs wat ik doe is niet veel meer dan reageren.
- God bestaat.
- Niet.
- Je zult eeuwig branden in de hel.
- Dat vind ik nogal een ziek element van jouw geloof.
- Evolutie is een leugen.
- Nee, evolutie is bewezen wetenschap.
Enzovoort.
Ik begrijp niet wat je zegt.quote:Op zondag 21 april 2013 17:20 schreef Jappie het volgende:
[..]
Wanneer jij evenals veel verdwaalde gelovige schapen wil geloven dat dat de boodschap is dan staat het je vrij dat te doen. Mijn geloof is dat echter zeer zeker niet!
Dan herhaal ik het in iets andere woorden; op het bestaan van God na is geen van de dingen die je zegt in tegenspraak met wat ik geloof. Je kunt je kanttekening plaatsen bij wat nou precies bewezen wetenschap is maar om Molurus niet tegen de haren te strijken gaan we het hier niet uitgebreid hebben over wat er aan de evolutietheorie nu precies wel of niet bewezen is. Bovendien zie ik nergens in de bijbel een probleem met het evt bestaan van evolutie dus zou het ook een zinloze discussie zijn.quote:
Zonder voor de zoveelste keer dezelfde discussie te beginnen: de evolutieleer is een beschrijving van wat er waargenomen is. Ik vind het best dat je waarneembare zaken ontkent en in onzichtbare zaken gelooft hoor, daar niet van, maar zelfs voor meest speculatieve details binnen de evolutiewetenschap is onnoemelijk veel meer bewijs dan voor welke god dan ook. Daarom heet het een 'wetenschap' en het andere 'geloof'.quote:Op zondag 21 april 2013 17:31 schreef Jappie het volgende:
[..]
Dan herhaal ik het in iets andere woorden; op het bestaan van God na is geen van de dingen die je zegt in tegenspraak met wat ik geloof. Je kunt je kanttekening plaatsen bij wat nou precies bewezen wetenschap is maar om Molurus niet tegen de haren te strijken gaan we het hier niet uitgebreid hebben over wat er aan de evolutietheorie nu precies wel of niet bewezen is. Bovendien zie ik nergens in de bijbel een probleem met het evt bestaan van evolutie dus zou het ook een zinloze discussie zijn.
Blijft over het eeuwig branden in de hel.....nu lijkt mij dat een geweldige verspilling van mensenvlees en tevens lijkt mij de lucht niet te harden dus lijkt het mij Godsonmogelijk dat zoiets als een voorstelling van de hel zoals veel gelovigen en atheïsten hebben zinvol is.
Als alle atheïsten verdwaalde schapen zijn, maakt mij dat een schapenneuker?quote:Op zondag 21 april 2013 17:20 schreef Jappie het volgende:
[..]
Wanneer jij evenals veel verdwaalde gelovige schapen wil geloven dat dat de boodschap is dan staat het je vrij dat te doen. Mijn geloof is dat echter zeer zeker niet!
Bovendien zie ik nergens in de bijbel een probleem met het evt bestaan van evolutie dus zou het ook een zinloze discussie zijn.quote:Op zondag 21 april 2013 17:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zonder voor de zoveelste keer dezelfde discussie te beginnen: de evolutieleer is een beschrijving van wat er waargenomen is. Ik vind het best dat je waarneembare zaken ontkent en in onzichtbare zaken gelooft hoor, daar niet van, maar zelfs voor meest speculatieve details binnen de evolutiewetenschap is onnoemelijk veel meer bewijs dan voor welke god dan ook. Daarom heet het een 'wetenschap' en het andere 'geloof'.
Nou ja... De schepping van de mens en evolutie gaan een beetje moeilijk samen.quote:Op zondag 21 april 2013 17:46 schreef Jappie het volgende:
[..]
Bovendien zie ik nergens in de bijbel een probleem met het evt bestaan van evolutie dus zou het ook een zinloze discussie zijn.
Ik ken je voorkeuren verder niet maar het zou zo maar kunnen.quote:Op zondag 21 april 2013 17:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als alle atheïsten verdwaalde schapen zijn, maakt mij dat een schapenneuker?
Nogmaals..dat jij het scheppingsverhaal net als vele gelovigen letterlijk wil interpreteren dan staat je dat vrij, ik ben een ander geloof toegedaan.quote:Op zondag 21 april 2013 17:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou ja... De schepping van de mens en evolutie gaan een beetje moeilijk samen.
Trouwens, als Jezus een lam is, en atheïsten zijn schapen, is hij dan het kind van atheïsten? En maakt dat atheïsten niet tot de Vader? Dan zijn atheïsten dus God!quote:Op zondag 21 april 2013 17:47 schreef Jappie het volgende:
[..]
Ik ken je voorkeuren verder niet maar het zou zo maar kunnen.
Als je dat zo gaat interpreteren dat het strookt met de wetenschap, dan moet je echt de volledige inhoud negeren.quote:Op zondag 21 april 2013 17:48 schreef Jappie het volgende:
[..]
Nogmaals..dat jij het scheppingsverhaal net als vele gelovigen letterlijk wil interpreteren dan staat je dat vrij, ik ben een ander geloof toegedaan.
Ik weet niet welke drugs je precies tot je neemt maar het schijnt overduidelijk te werken. Geniet ervan zolang het duurt.quote:Op zondag 21 april 2013 17:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Trouwens, als Jezus een lam is, en atheïsten zijn schapen, is hij dan het kind van atheïsten? En maakt dat atheïsten niet tot de Vader? Dan zijn atheïsten dus God!
Schaakmat, christenen!
Mwah, als je dat iets verder specificeert misschien. Maar in beginsel niet. Je zou wel kunnen stellen dat een vrij letterlijke lezing van Genesis en evolutie moeilijk samen gaan.quote:Op zondag 21 april 2013 17:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou ja... De schepping van de mens en evolutie gaan een beetje moeilijk samen.
Je bent heel snel in het trekken van conclusies. Ik waag zowel het een als het ander te betwijfelen.quote:Op zondag 21 april 2013 17:50 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als je dat zo gaat interpreteren dat het strookt met de wetenschap, dan moet je echt de volledige inhoud negeren.
Zo denk ik ook altijd als ik weer zo'n zwakzinnige gelovige zie verdedigen dat er echt een god bestaat en hij ook nog eens boek heeft geschreven waarin zijn wil precies staat, maar dat kun je alleen lezen als je een echte gelovige bent! Heus waar!quote:Op zondag 21 april 2013 17:50 schreef Jappie het volgende:
[..]
Ik weet niet welke drugs je precies tot je neemt maar het schijnt overduidelijk te werken. Geniet ervan zolang het duurt.
Dus... Mensen werden niet echt honderden jaren oud, maar figuurlijk. Mensen werden niet echt reuzen, maar figuurlijk. God roeide toen niet letterlijk vrijwel al het leven op aarde uit, maar figuurlijk. Zoiets?quote:Op zondag 21 april 2013 17:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mwah, als je dat iets verder specificeert misschien. Maar in beginsel niet. Je zou wel kunnen stellen dat een vrij letterlijke lezing van Genesis en evolutie moeilijk samen gaan.
Wat dan bijvoorbeeld?quote:Op zondag 21 april 2013 17:54 schreef Jappie het volgende:
Het scheppingsverhaal zegt iets over ons mensen als geestelijke entiteit en niets of hoogstens ten dele iets over ons biologisch omhulsel.
Bijvoorbeeld. De bijbel beschrijft allerlei archetypen, mijns inziens.quote:Op zondag 21 april 2013 17:54 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus... Mensen werden niet echt honderden jaren oud, maar figuurlijk. Mensen werden niet echt reuzen, maar figuurlijk. God roeide toen niet letterlijk vrijwel al het leven op aarde uit, maar figuurlijk. Zoiets?
Ik ben een Christen en daar is geen eerste mens voor nodig die letterlijk zo verslaafd was aan appels dat hij er het paradijs voor wilde verruilen. Jezus hoefde ook nergens voor te sterven overigens. Wanneer mensen hem met rust hadden gelaten was hij hoogstwaarschijnlijk gewoon van relatieve ouderdom gestorven....quote:Op zondag 21 april 2013 17:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Zo denk ik ook altijd als ik weer zo'n zwakzinnige gelovige zie verdedigen dat er echt een god bestaat en hij ook nog eens boek heeft geschreven waarin zijn wil precies staat, maar dat kun je alleen lezen als je een echte gelovige bent! Heus waar!
Anyhow, als je doorhebt dat evolutie waar is, kun je geen christen zijn. Want met evolutie was er geen eerste mens die een vergiftigde appel kon eten met behulp van een slang (ofzo), dus was er niemand die de Erfzonde op zich kon nemen, en dus hoefde Jezus nergens voor te sterven.
En hoe zou ik figuurlijke reuzen die dood moeten kunnen combineren met een wetenschappelijk inzicht zodat de strekking van het Bijbelverhaal nog enigszins intact blijft?quote:Op zondag 21 april 2013 17:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. De bijbel beschrijft allerlei archetypen, mijns inziens.
Wanneer je het over Adam en Eva hebt dan heb je het over de wens van de mens om zelf bewust te zijnquote:
Volgens mij ben jij helemaal geen christen. Jezus moést de kruisdood sterven, hij moest lijden van die sadistische vader van hem (die hijzelf was) om de zonden van de mens ongedaan te maken.quote:Op zondag 21 april 2013 17:58 schreef Jappie het volgende:
Ik ben een Christen en daar is geen eerste mens voor nodig die letterlijk zo verslaafd was aan appels dat hij er het paradijs voor wilde verruilen. Jezus hoefde ook nergens voor te sterven overigens. Wanneer mensen hem met rust hadden gelaten was hij hoogstwaarschijnlijk gewoon van relatieve ouderdom gestorven....
Omdat ik de leer anders versta dan vele gelovigen zou ik geen Christen kunnen zijn ? Dat lijkt mij een vreemde bewering; de eerste jaren na JC zijn dood had je enorm veel Christenen die absoluut een ander begrip van het Christus zijn hadden dan wat de katholieke kerk er later van gemaakt heeft. Waren dat dan ook geen Christenen ?quote:Op zondag 21 april 2013 18:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij helemaal geen christen. Jezus moést de kruisdood sterven, hij moest lijden van die sadistische vader van hem (die hijzelf was) om de zonden van de mens ongedaan te maken.
Tenzij je Jezus ziet als een inspirerende man, wat op zich een volledig seculier standpunt is, kun je zijn 'offer' niet negeren.
Waarom zou je die 2 überhaupt met elkaar moeten kunnen combineren? Het is dan toch geen geldigheidsclaim meer?quote:Op zondag 21 april 2013 17:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En hoe zou ik figuurlijke reuzen die dood moeten kunnen combineren met een wetenschappelijk inzicht zodat de strekking van het Bijbelverhaal nog enigszins intact blijft?
Nee, omdat je een essentieel onderdeel van de christelijke leer ontkent. Als Jezus niet gestorven is voor jouw zonden, is hij niets meer waard dan iedere andere rabbi uit die tijd.quote:Op zondag 21 april 2013 18:08 schreef Jappie het volgende:
[..]
Omdat ik de leer anders versta dan vele gelovigen zou ik geen Christen kunnen zijn ? Dat lijkt mij een vreemde bewering; de eerste jaren na JC zijn dood had je enorm veel Christenen die absoluut een ander begrip van het Christus zijn hadden dan wat de katholieke kerk er later van gemaakt heeft. Waren dat dan ook geen Christenen ?
Volgens mij kan dat dan ook echt niet. Vandaar dat ik geen enkele waarde hecht aan welk Bijbelverhaal dan ook.quote:Op zondag 21 april 2013 18:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarom zou je die 2 überhaupt met elkaar moeten kunnen combineren? Het is dan toch geen geldigheidsclaim meer?
Ik ken geen andere rabbi uit die tijd maar stel dat hij hetzelfde gezegd zou hebben dan zou ik met hetzelfde gemak een Christen van Jacob ipv Jezus geweest kunnen zijn. In dat opzicht heb je volkomen gelijk. Het essentiele onderdeel van de christelijke leer is overigens niet de kruisiging maar de opstanding. Iedere gek kan gekruisigd worden om nog veel idiotere redenen. Opstaan uit de dood doen er niet zoveel.quote:Op zondag 21 april 2013 18:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, omdat je een essentieel onderdeel van de christelijke leer ontkent. Als Jezus niet gestorven is voor jouw zonden, is hij niets meer waard dan iedere andere rabbi uit die tijd.
1) De opstanding was niet het centrale punt van Jezus' doel hier op aarde. Dat was toch echt doodgaan.quote:Op zondag 21 april 2013 18:14 schreef Jappie het volgende:
Ik ken geen andere rabbi uit die tijd maar stel dat hij hetzelfde gezegd zou hebben dan zou ik met hetzelfde gemak een Christen van Jacob ipv Jezus geweest kunnen zijn. In dat opzicht heb je volkomen gelijk. Het essentiele onderdeel van de christelijke leer is overigens niet de kruisiging maar de opstanding. Iedere gek kan gekruisigd worden om nog veel idiotere redenen. Opstaan uit de dood doen er niet zoveel.![]()
Zoals al eerder gezegd het 1e bestrijd ik maar naar het 2e ben ik wel benieuwd. (fyi; ik ben niet bijbelvast dus ik kan een paar opstandingen hebben gemist; diegene waar ik weet van heb binnen de bijbel zijn diegene die door JC bewerkstelligd zijn)quote:Op zondag 21 april 2013 18:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
1) De opstanding was niet het centrale punt van Jezus' doel hier op aarde. Dat was toch echt doodgaan.
2) Er zijn al duizenden mensen opgestaan uit de dood, ook volgens de christelijke bronnen.
Neuh, ik ook niet verder want dat heeft het met zo'n lezing al nauwelijks meer.quote:Op zondag 21 april 2013 18:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat dan ook echt niet. Vandaar dat ik geen enkele waarde hecht aan welk Bijbelverhaal dan ook.
Ja maar waarom zouden we dat allemaal geloven? Er staat zin, maar ook een hoop onzin in.quote:
Ah, evolutionisten zijn leugenaars. Allemaal oliedomme wetenschappers. Ja door zo'n lekker genuanceerde uitspraak (ingefluisterd door sekteleiders, jazeker) wek je de indruk dat je totaal niet weet waar je het over hebt. En kom nu niet weer met micro- en macro evolutie. Steeds als ik daar op zoek kom ik op sites uit van de JG beweging.quote:Neuh dat zijn evolutionisten, liegbeesten.
quote:Aton nou echt opflikkeren zeg.... Wordt er ziek van met je idioot gedrag.
Je spreekt jezelf weer eens tegen.quote:Ik val ten minste niet mensen laaghartig aan persoonlijk.
Dat is wel het meest trieste dat ik in tijden heb gehoord. Je neemt een boek als leidraad waar je niet eens intiem mee bekend bent.quote:Op zondag 21 april 2013 18:20 schreef Jappie het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegd het 1e bestrijd ik maar naar het 2e ben ik wel benieuwd. (fyi; ik ben niet bijbelvast dus ik kan een paar opstandingen hebben gemist; diegene waar ik weet van heb binnen de bijbel zijn diegene die door JC bewerkstelligd zijn)
Zinvol is (was) het zeker. De vreze des Heeren ( = angst voor de hel) heeft eeuwenlang gelovigen vergaderd.quote:Op zondag 21 april 2013 17:31 schreef Jappie het volgende:
Blijft over het eeuwig branden in de hel.....nu lijkt mij dat een geweldige verspilling van mensenvlees en tevens lijkt mij de lucht niet te harden dus lijkt het mij Godsonmogelijk dat zoiets als een voorstelling van de hel zoals veel gelovigen en atheïsten hebben zinvol is.
Beter zoeken, die nonsense zit tegenwoordig ook in het mainstream Amerikaans Evangelisme. Al die flapdrollen als Kirk Cameron, Kent Hovind en Andrew Schlafly doen daar tegenwoordig ook aan.quote:Op zondag 21 april 2013 18:34 schreef hoatzin het volgende:
En kom nu niet weer met micro- en macro evolutie. Steeds als ik daar op zoek kom ik op sites uit van de JG beweging.
Jappie je neemt het scheppingsverhaal niet letterlijk. Ik snap waarom. Maar het sterven en weer opstaan van Jezus, neem je dat wel letterlijk?quote:Op zondag 21 april 2013 17:50 schreef Jappie het volgende:
[..]
Ik weet niet welke drugs je precies tot je neemt maar het schijnt overduidelijk te werken. Geniet ervan zolang het duurt.
QFT. Heb ik inmiddels ook ontdekt. Ligt ook voor de hand. Wat dat betreft komen hun ideeën volstrekt overeen.quote:Op zondag 21 april 2013 18:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Beter zoeken, die nonsense zit tegenwoordig ook in het mainstream Amerikaans Evangelisme. Al die flapdrollen als Kirk Cameron, Kent Hovind en Andrew Schlafly doen daar tegenwoordig ook aan.
Roepen dat er een verschil is, tenminste. Die mannen zijn niet te betrappen op enige vorm van evolutie in ideeën.
Een goed verstaander heeft aan een half woord genoeg.quote:Op zondag 21 april 2013 18:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is wel het meest trieste dat ik in tijden heb gehoord. Je neemt een boek als leidraad waar je niet eens intiem mee bekend bent.
Een slecht verstaander ook. Helaas zijn die er een stuk meer dan goede verstaanders. En aan je posts te lezen hoor jij helaas bij de meerderheid.quote:Op zondag 21 april 2013 19:05 schreef Jappie het volgende:
[..]
Een goed verstaander heeft aan een half woord genoeg.
Ik zie de wederopstanding zowel letterlijk als niet letterlijk. Het is eigenlijk vrij eenvoudig, ik als geestelijke entiteit kan niet dood maar mijn lichaam wel. In mijn optiek is de meest simpele verklaring dat JC en zijn discipelen over o.a. paranormale gaven beschikten waardoor geestelijke communicatie na JC zijn dood nog mogelijk was.quote:Op zondag 21 april 2013 18:47 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Jappie je neemt het scheppingsverhaal niet letterlijk. Ik snap waarom. Maar het sterven en weer opstaan van Jezus, neem je dat wel letterlijk?
Een wederopstanding wordt nl. ook symbolisch gebruikt. Op verschillende manieren zelfs.
En wat lijkt je daar precies geloofwaardig aan?quote:Op zondag 21 april 2013 19:11 schreef Jappie het volgende:
[..]
Ik zie de wederopstanding zowel letterlijk als niet letterlijk. Het is eigenlijk vrij eenvoudig, ik als geestelijke entiteit kan niet dood maar mijn lichaam wel. In mijn optiek is de meest simpele verklaring dat JC en zijn discipelen over o.a. paranormale gaven beschikten waardoor geestelijke communicatie na JC zijn dood nog mogelijk was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |