abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 april 2013 @ 12:47:17 #1
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125436712

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Steroiden
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: Blessures
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012
* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.

De OP staat hier
  donderdag 18 april 2013 @ 12:48:55 #2
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125436765
Soms wou ik dat ik negergenen had ;(
pi_125436868
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 12:48 schreef StraatSoldaat het volgende:
Soms wou ik dat ik negergenen had ;(
Hoezo heb je nu een kleine piemel dan?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  donderdag 18 april 2013 @ 12:55:32 #4
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
  donderdag 18 april 2013 @ 13:12:21 #5
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125437451
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 12:52 schreef Beach het volgende:

[..]

Hoezo heb je nu een kleine piemel dan?
Leven is hard als je 1,90m bent en ook aziatische genen hebt. Teleurstelling bij vrouwen is alijd groot. ;(

Heb trouwens iets van 20kg aan ultra fine oats hier liggen. Krijg ik nooit alleen op in een jaar dus misschien moet ik maar 5kg verloten mochten mensen interesse hebben
  donderdag 18 april 2013 @ 13:14:26 #6
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_125437521
'Calorieën maken niet dik'

Idiote Taubes-brigade op de FP w/
Confidence through competence
  donderdag 18 april 2013 @ 13:15:26 #7
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_125437554
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 13:14 schreef Stereotomy het volgende:
'Calorieën maken niet dik'

Idiote Taubes-brigade op de FP w/
'k zag hem vanmorgen ook idd. ff snel lezen wat de reacties zijn dacht ik nog :')
  donderdag 18 april 2013 @ 13:17:46 #8
55709 Stereotomy
pi_125437623
NuSI van Taubes en Attia was al een tijd geleden opgericht. Ik vraag me af waarom het nu pas op de FP doet.

Ze hebben wel in de zin gelijk dat niet elke kcal op dezelfde manier wordt weggemetaboliseerd, maar waar ze volkomen de plank misslaan is alleen carbs de schuld geven.

Het kan best zo zijn dat de meeste fabrieksproducten geraffineerde carbs bevatten (koekjes, pizza, fris) maar om vet en eiwitten, die ook gewoon energie leveren, blaamvrij te houden is als Seedorf de schuld geven van het missen van de penalty ipv dat het team meer had moeten scoren of beter had moeten verdedigen.
  donderdag 18 april 2013 @ 13:19:09 #9
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125437664
Er heerst sowieso erg veel onwetendheid bij het normale volk over voeding. Nu weet ik zelf natuurlijk ook maar weinig vergeleken mensen als Stereotomy maar op vrouwenforums zoals viva en ook hier op LIF zijn mensen die denken dat 3-4kg per week afvallen gezond is :')
pi_125437793
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 13:19 schreef StraatSoldaat het volgende:
Er heerst sowieso erg veel onwetendheid bij het normale volk over voeding. Nu weet ik zelf natuurlijk ook maar weinig vergeleken mensen als Stereotomy maar op vrouwenforums zoals viva en ook hier op LIF zijn mensen die denken dat 3-4kg per week afvallen gezond is :')
:') echt he. Merk ook dat mijn eetschema moeilijk uit te leggen is. "Dit is light, dat mag je toch wel eten?"
  donderdag 18 april 2013 @ 13:31:49 #11
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_125438051
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2013 13:23 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

:') echt he. Merk ook dat mijn eetschema moeilijk uit te leggen is. "Dit is light, dat mag je toch wel eten?"
voor je het weet heb je de grootste ruzies in zulke topics. 8)7 :')
pi_125438338
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 13:31 schreef RaymondK het volgende:

[..]

voor je het weet heb je de grootste ruzies in zulke topics. 8)7 :')
ook in rl hoor geen ruzie maar wel rare blikken als je met je kip en salade naar je werk komt. Toen ik op de middelbare school zat en met hele maaltijden kwam terwijl mijn dinnetjes allemaal aan hun chocoprins zaten haha
pi_125438762
Omdat het vorige topic zo hard ging:
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 21:13 schreef Pastapipos het volgende:
Wat is jullie mening van verzadigde vetten op de gezondheid? Schadelijk of niet, en waarom?

Vind het zelf allemaal een beetje opgeblazen, drink meestal ook een liter of 2 aan volle melk en ook wel vaak roomboter, maar ben benieuwd hoe jullie erover denken.
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
pi_125438781
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 12:34 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Omschrijf 'weinig progressie maken' ?

a) Je plateaut tegen een gewicht bij een oefening?
b) Je ziet geen voortgang in de spiegel?
Niet zozeer dat ik plateau maar ik dacht dat mijn doel van +5kg per week op deadlift en squat en +2.5kg per week op BP en MP wel reëel was, maar dat valt dus vies tegen.

-Ik vind mijn bankdrukken om te huilen. Die staat nu al paar weken op 47,5 kg.
-Squat heb ik omlaag gegooid omdat ik 'm eerst fout deed. Zit nu op op 75kg, deze kan makkelijk nog wat hoger maar doe gewoon +5kg per week sinds goede form.
-Deadlift 80kg. Zit ik al een tijdje op, struggle heel erg met mn grip. Ben meer bezig met zorgen dat ie neit uit mn handen glipt zeg maar.
-MP beetje zelfde verhaal als de BP, staat al paar weken op 35kg.
-BOR faal ik ook beetje met mn grip. 45kg gaat prima. Hoger glipt het weer uit mn handen.

Squat, MP en BOR zijn noodgedwongen in de smithmachine.

Btw nemen jullie de bar mee in het aantal kg wat je zegt dat je lift?

Progressie in de spiegel zie ik wel, al gaat het gestaag.

-Ander vraagje: Om mijn pull-ups en chin-ups te verbeteren is het dan beter om negatives te doen ipv het afbouwen met assisted plates?
pi_125438811
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 13:53 schreef Pastapipos het volgende:
Omdat het vorige topic zo hard ging:

[..]

http://www.fourhourworkweek.com/blog/2009/06/06/saturated-fat/
  donderdag 18 april 2013 @ 13:59:55 #16
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_125439135
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 13:17 schreef Stereotomy het volgende:
Het kan best zo zijn dat de meeste fabrieksproducten geraffineerde carbs bevatten (koekjes, pizza, fris) maar om vet en eiwitten, die ook gewoon energie leveren, blaamvrij te houden is als Seedorf de schuld geven van het missen van de penalty ipv dat het team meer had moeten scoren of beter had moeten verdedigen.
Ik heb het idee dat het probleem meer is dat niet-sportende mensen massa's KH (en daardoor veel te veel kcals) naar binnen schuiven, want "zo lang ik maar geen vet eet is het goed". :)
pi_125439201
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 13:53 schreef DannyDeko het volgende:

[..]

Misschien is je probleem gevonden?

quote:
Natuurlijk
  donderdag 18 april 2013 @ 14:06:36 #19
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125439284
quote:

[..]

Niet zozeer dat ik plateau maar ik dacht dat mijn doel van +5kg per week op deadlift en squat en +2.5kg per week op BP en MP wel reëel was, maar dat valt dus vies tegen.

-Squat heb ik omlaag gegooid omdat ik 'm eerst fout deed. Zit nu op op 75kg, deze kan makkelijk nog wat hoger maar doe gewoon +5kg per week sinds goede form.
-Deadlift 80kg. Zit ik al een tijdje op, struggle heel erg met mn grip. Ben meer bezig met zorgen dat ie neit uit mn handen glipt zeg maar.
-BOR faal ik ook beetje met mn grip. 45kg gaat prima. Hoger glipt het weer uit mn handen.

-Ander vraagje: Om mijn pull-ups en chin-ups te verbeteren is het dan beter om negatives te doen ipv het afbouwen met assisted plates?
Ben je ook bezig met bulken? dat is namelijk wel het idee achter SS

Verder moet je de eerste 4 weken helemaal geen assisted exercises doen en ook alleen maar nog deadliften en geen BORs. Verder zou ik na die 4 weken nog steeds geen BORs doen maar powercleans. Bar wordt inderdaad meegerekend.

Rippetoe zegt ook dat zodra je vast komt te lopen meer moet eten en assisted exercises uit je schema gooien. Als het 3x niet lukt doe je een reset van 10%
pi_125439303
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 14:02 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat het probleem meer is dat niet-sportende mensen massa's KH (en daardoor veel te veel kcals) naar binnen schuiven, want "zo lang ik maar geen vet eet is het goed". :)
Vet is gewoon wat makkelijker om te schrappen uit je dieet en tikt snel aan met 9 kcal per gram. Ik ken mensen die uit gemakzucht niets anders willen eten dan brood tot aan 's avonds en dan onvoldoende eiwitten halen. Terwijl ze dan wel bij mij aan willen komen voor advies.
pi_125439355
Vet is belangrijk voor je lichaam, KH veel minder en eigenlijk niet als je niet sport. Zelf heb ik voor het cutten de KH rijke voeding geschrapt, zoals aardappelen, pasta en brood.
pi_125439720
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 14:07 schreef Dasjonny het volgende:

[..]

Vet is gewoon wat makkelijker om te schrappen uit je dieet en tikt snel aan met 9 kcal per gram. Ik ken mensen die uit gemakzucht niets anders willen eten dan brood tot aan 's avonds en dan onvoldoende eiwitten halen. Terwijl ze dan wel bij mij aan willen komen voor advies.
Toen ik nog alleen maar brood at kwam ik veel makkelijker aan mijn eiwitten dan nu hoor. (heel veel plakken kipfilet erop ;))

Cutten valt me best zwaar. Zit nu op 91 kg bij 1,89m. Vetpercentage is ongeveer 18% met een flinke buik. Ik doe mijn best om op 2500 kcal te zitten.
pi_125439881
Als ik geen IF zou doen zou cutten lastig zijn, nu zit ik eenvoudig rond de 2000 kcal
pi_125439934
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 14:17 schreef Multiply het volgende:

[..]

Toen ik nog alleen maar brood at kwam ik veel makkelijker aan mijn eiwitten dan nu hoor. (heel veel plakken kipfilet erop ;))

Cutten valt me best zwaar. Zit nu op 91 kg bij 1,89m. Vetpercentage is ongeveer 18% met een flinke buik. Ik doe mijn best om op 2500 kcal te zitten.
Uiteraard, dat raad ik ze dan ook aan als ze dat toch willen blijven doen, maar dan eten ze liever hun bammetje met jam of hagelslag. Ik eet zelf ook brood ( meergranen/grof volkoren ), ook uit het gemak, maar dan wel rijkelijk belegd met vleeswaren of iets van 20+ kaas erop.
pi_125440270

Iemand dit wel eens op Nat Geo gezien? Helaas verdeeld over een aantal afleveringen (dit keer vanaf 9:30min) Gedetineerden die behoorlijk breed zijn en heel aardig kunnen liften :)
  donderdag 18 april 2013 @ 14:35:47 #26
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125440349
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 14:33 schreef Questular het volgende:

Iemand dit wel eens op Nat Geo gezien? Helaas verdeeld over een aantal afleveringen (dit keer vanaf 9:30min) Gedetineerden die behoorlijk breed zijn en heel aardig kunnen liften :)
Die lui hebben niks anders te doen. Vraag me alleen af hoe ze aan zoveel voedsel komen om zo breed te worden, zal vast ook wel wat AAS in omloop zijn maar toch
  donderdag 18 april 2013 @ 14:36:26 #27
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_125440368
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 14:33 schreef Questular het volgende:

ja heb ik gezien ja.
hij deed 300kg toch, die ene die won?

[ Bericht 5% gewijzigd door RaymondK op 18-04-2013 14:45:49 ]
  donderdag 18 april 2013 @ 14:38:58 #28
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_125440452
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 14:35 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Die lui hebben niks anders te doen. Vraag me alleen af hoe ze aan zoveel voedsel komen om zo breed te worden, zal vast ook wel wat AAS in omloop zijn maar toch
z'n nickname in de bajes is ook "stealsurlunch"
  donderdag 18 april 2013 @ 14:47:32 #29
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_125440676
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 14:21 schreef Nic1 het volgende:
Als ik geen IF zou doen zou cutten lastig zijn, nu zit ik eenvoudig rond de 2000 kcal
Ik vind et met IF nog vrij lastig hoor. Ik heb het idee dat mijn avond eten stiekem best boven de 1200 kCla uitkomt. Lunch is meestal tussen de 600 en 800 en nog gaat het tergen langzaam. Was vrij rap van 89 naar 86, nu alweer tijdje terug op 88. en kom nauwelijks lager de afgelopen 1,5 maand. .

BF% op impedantie blijft wel stabiel (ondanks dat het veel te laag zit).
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  donderdag 18 april 2013 @ 14:52:21 #30
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125440830
Iemand nog tips voor een goede airco? het is nu al erg warm op mijn kamer, laat staan als het straks vol zomer is
pi_125440841
Boys, mn overhead press is een stuk zwakker nadat ik mn benchpress heb gedaan. Ik neem aan dat de incline bench press minder effect heeft op de shoulder press dan de normale bench press, correct?
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
pi_125441143
ZetaOS, IrCute, Nic1 en CarbonC, heel erg bedankt voor de reacties in het vorige topic :D

Om antwoord te geven: Ik ben 21, 1.70 en de laatste keer dat het gemeten werd 55 kilo en 18% lichaamsvet. Dat is echter wel een half jaar terug, voordat ik weer intensiever ging sporten, dus het kan nu anders zijn.

Wat ik op een dag eet wisselt wel, maar dit is ongeveer de rode draad:
Ontbijt: Groot glas vruchtensap, havermoutpap óf 2 belegde boterhammen
Tussendoor: Halve liter thee, bak fruitsalade
Lunch: Soep met 3 boterhammen óf maaltijdsalade, halve liter water
Tussendoor: Halve liter water, en vaak iets van een snickers ofzo :@
Avondeten: Wisselt heel sterk, maar altijd iets van vlees/vis/ei, rijst/aardappelen en erg veel groenten. Daarbij dan vaak nog limonade, of nog een halve liter water.
In het weekend is het wat minder gestructureerd, dan eet ik als ontbijt ook makkelijk pizza of chicken strips, net afhankelijk van wat voor leftovers we hebben :D

Net even die calculator gedaan, en die zegt dat ik een BMR van 1392 cals en een TDEE van 2402 cals heb. Ik las ook iets over macro's, wat is dat precies en waar kan ik dat vinden?

Qua schema: precies starting strength, alleen volg ik op de dagen er tussenin ook nog lessen als yoga, zumba en pilates. Fiets sowieso iedere dag een uur, dus weet ook niet of dat dan te veel cardio wordt? Vind het namelijk wel heel erg lekker om te doen, dus stop er liever niet mee. IrCute, jouw schema ziet er heel erg intens uit! Neem aan dat ik op moet zou moeten bouwen voordat ik dat zou kunnen, of niet?

Nogmaals heel erg bedankt :D
  donderdag 18 april 2013 @ 15:02:52 #33
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_125441252
quote:
2s.gif Op donderdag 18 april 2013 14:52 schreef Drommeldaris het volgende:
Boys, mn overhead press is een stuk zwakker nadat ik mn benchpress heb gedaan. Ik neem aan dat de incline bench press minder effect heeft op de shoulder press dan de normale bench press, correct?
Eerder het tegenovergestelde. Denk eens na. De bench press druk je van de borst af (horizontaal), terwijl een shoulder press boven het hoofd wordt gedrukt (verticaal). De incline bench press zit tussen beide opties in (diagonaal).

De incline BP komt dus meer overeen met de shoulder press als beweging. Zullen dus meer soortgelijke spieren gebruiken en je verder vermoeien/zwakker maken.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_125441504
quote:

[..]

Je kunt die oefeningen maar beter niet in de smith doen. De juiste vorm/beweging is zo ontzettend belangrijk. Ik neem aan dat je geen beschikking tot een power- en/of squatrack hebt? In dat geval zal je een fatsoenlijke sportschool moeten zoeken.

Ik raad je echt aan om het boek te lezen en Rip's instructiefilmpjes aandachtig te bekijken, daar staat alles in wat je moet weten en het zal je ook meer vertrouwen geven in dit programma tijdens die duistere momenten na een zware set en denkt dat het gewoon niet in je zit om bij de grote jongens van de krachthonk te horen als het zo verder moet.

Wat betreft je laatste vraag: de lat pulldown wordt je aangeraden als de pullups/chins nog te moeilijk zijn.
The lesbians next door gave me a Rolex for my birthday, which was very nice! But I think they misunderstood me when I said I wanna watch.
  donderdag 18 april 2013 @ 15:10:55 #35
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_125441624
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:02 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Eerder het tegenovergestelde. Denk eens na. De bench press druk je van de borst af (horizontaal), terwijl een shoulder press boven het hoofd wordt gedrukt (verticaal). De incline bench press zit tussen beide opties in (diagonaal).

De incline BP komt dus meer overeen met de shoulder press als beweging. Zullen dus meer soortgelijke spieren gebruiken en je verder vermoeien/zwakker maken.
Ik neem aan dat je decline bedoelt?
pi_125441727
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:10 schreef MeneerBob het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je decline bedoelt?
Decline ligt ten zuiden van de flat bench en pakt de onderkant borst aan en heeft dus nog minder met de shoulders press te maken dan de normale bench press.
The lesbians next door gave me a Rolex for my birthday, which was very nice! But I think they misunderstood me when I said I wanna watch.
pi_125441729
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:00 schreef CristinaYang het volgende:

Ik las ook iets over macro's, wat is dat precies en waar kan ik dat vinden?
Macro's zijn eiwitten, koolhydraten en vetten. Micro's zijn vitamines, mineralen e.d.

quote:
Qua schema: precies starting strength, alleen volg ik op de dagen er tussenin ook nog lessen als yoga, zumba en pilates. Fiets sowieso iedere dag een uur, dus weet ook niet of dat dan te veel cardio wordt? Vind het namelijk wel heel erg lekker om te doen, dus stop er liever niet mee.
Hoeft niet, als je het vol kunt houden prima. Hou er wel rekening mee dat je energiebehoefte daardoor hoger is en je dus mogelijk meer moet eten.
pi_125441791
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:14 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Macro's zijn eiwitten, koolhydraten en vetten. Micro's zijn vitamines, mineralen e.d.

[..]

Hoeft niet, als je het vol kunt houden prima. Hou er wel rekening mee dat je energiebehoefte daardoor hoger is en je dus mogelijk meer moet eten.
Heb je toevallig ook een linkje waar ik dat kan berekenen? Ik heb een tijdje bij gehouden wat ik at, maar al die hoeveelheden meten enzo werd ik zo zat, hoop niet dat dat weer moet :')
pi_125441927
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:15 schreef CristinaYang het volgende:

[..]

Heb je toevallig ook een linkje waar ik dat kan berekenen? Ik heb een tijdje bij gehouden wat ik at, maar al die hoeveelheden meten enzo werd ik zo zat, hoop niet dat dat weer moet :')
Ik heb zelf een Excel sheet gevuld met producten die ik vaak eet, maar je kunt ook een App gebruiken (zie hierboven) voor je smartphone. Het bijhouden klinkt meer moeite dan dat het is, vind ik zelf.
pi_125441942
quote:

Starting Strength met een smith machine is geen Starting Strength.

Ik zou een andere gym zoeken. Als dat geen optie is: ander schema.
pi_125442035
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:02 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Oops, ik dacht aan decline press :')
pi_125442353
quote:
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:19 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Ik heb zelf een Excel sheet gevuld met producten die ik vaak eet, maar je kunt ook een App gebruiken (zie hierboven) voor je smartphone. Het bijhouden klinkt meer moeite dan dat het is, vind ik zelf.
Dank! Heb de app gedownload, maar even bijhouden. Hoewel ik wel al een preek heb gekregen over meer vet eten :@
pi_125442632
Drommeldaris, laat ff weten of mn mail.is aangekomen.
pi_125442663
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:30 schreef CristinaYang het volgende:

[..]

Dank! Heb de app gedownload, maar even bijhouden. Hoewel ik wel al een preek heb gekregen over meer vet eten :@
De meesten die denken goed te eten, eten vaak te weinig vet. ;)
pi_125442710
quote:
ZetaOS, IrCute, Nic1 en CarbonC, heel erg bedankt voor de reacties in het vorige topic :D

Om antwoord te geven: Ik ben 21, 1.70 en de laatste keer dat het gemeten werd 55 kilo en 18% lichaamsvet. Dat is echter wel een half jaar terug, voordat ik weer intensiever ging sporten, dus het kan nu anders zijn.

Wat ik op een dag eet wisselt wel, maar dit is ongeveer de rode draad:
Ontbijt: Groot glas vruchtensap, havermoutpap óf 2 belegde boterhammen
Tussendoor: Halve liter thee, bak fruitsalade
Lunch: Soep met 3 boterhammen óf maaltijdsalade, halve liter water
Tussendoor: Halve liter water, en vaak iets van een snickers ofzo :@
Avondeten: Wisselt heel sterk, maar altijd iets van vlees/vis/ei, rijst/aardappelen en erg veel groenten. Daarbij dan vaak nog limonade, of nog een halve liter water.
In het weekend is het wat minder gestructureerd, dan eet ik als ontbijt ook makkelijk pizza of chicken strips, net afhankelijk van wat voor leftovers we hebben :D

Net even die calculator gedaan, en die zegt dat ik een BMR van 1392 cals en een TDEE van 2402 cals heb. Ik las ook iets over macro's, wat is dat precies en waar kan ik dat vinden?

Qua schema: precies starting strength, alleen volg ik op de dagen er tussenin ook nog lessen als yoga, zumba en pilates. Fiets sowieso iedere dag een uur, dus weet ook niet of dat dan te veel cardio wordt? Vind het namelijk wel heel erg lekker om te doen, dus stop er liever niet mee. IrCute, jouw schema ziet er heel erg intens uit! Neem aan dat ik op moet zou moeten bouwen voordat ik dat zou kunnen, of niet?

Nogmaals heel erg bedankt :D
Ziet er niet slecht uit. Je weet waar evt nog iets te verbeteren is (snickers bv). Ik zou zeggen ga er gewoon hard tegen aan!
  donderdag 18 april 2013 @ 15:46:11 #47
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_125442919
Wie van jullie zit hier trouwens werkloos thuis of heeft een studie?

Ik verbaas mij altijd over de tijd die men heeft... om te eten, koken, trainen, etc etc
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  donderdag 18 april 2013 @ 15:47:05 #48
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125442954
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:46 schreef ManageTheAnger het volgende:

Ik verbaas mij altijd over de tijd die men heeft... om te eten, koken, trainen, etc etc
Ik studeer aan de universiteit en als je een niet-technische studie aan de uni volgt heb je gewoon veel vrije tijd
pi_125443018
quote:

Studieloos, volgende week met mijn nieuwe werk beginnen 3 dagen per week 8.30-17.30.
pi_125443045
quote:

Ik verbaas me altijd over mensen die zeggen geen tijd te hebben.

Tijd voor belangrijke zaken moet je nemen. Zelf werk ik zo'n 45-50 uur per week.
Koken kost weinig tijd, zelfs wanneer je met verse groenten kookt hoef je maar max 20min bezig te zijn. En wat is een paar uur trainen op een hele week, niet zo veel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nic1 op 18-04-2013 15:57:27 ]
  donderdag 18 april 2013 @ 15:51:54 #51
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_125443130
Geen tijd is bullshit. Geen prioriteit is het dan.

ik heb een minimaal 40-urige werkweek, 2 kleine kinderen, mijn vrouw werkt geregeld in het buitenland en naast mijn andere hobbies en sporten ga ik 3 keer in de week naar de gym.

Wat nou "ja maar ik heb een gezin en geen tijd" :r
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  donderdag 18 april 2013 @ 15:51:58 #52
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_125443135
quote:

eten koken kost me 1 uur per week (incl schoonmaken keuken, excl boodschappen doen, en excl eitjes koken elke ochtend). Kook in bulk voor de hele week.
trainen kost wel een uurtje of 7 in de week natuurlijk bij elkaar maar ach hobbie he.
Slapen kost de meeste tijd.

Werk gewoon full time
Eten doe ik tijdens m'n werk meerdere keren per dag. M'n baas is niet zo moeilijk als ik ff zit te fokken en of rijst zit te kanen buiten de pauzes door.
  donderdag 18 april 2013 @ 15:53:20 #53
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_125443189
eigen zaak
pi_125443191
Gewoon 40 uurs baan (onregelmatig).
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
pi_125443207
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:51 schreef stinkie het volgende:

ik heb een minimaal 40-urige werkweek, 2 kleine kinderen, mijn vrouw werkt geregeld in het buitenland en naast mijn andere hobbies en sporten ga ik 3 keer in de week naar de gym.

Kan ook niet tegen die smoesjes.

Ik werk gemiddeld 50-60 uur per week en heb plenty energie/tijd om daarnaast nog 4 keer goed te trainen. Alleen de kwaliteit van het eten overdag laat soms wel wat te wensen over.
pi_125443247
Precies, toen ik nog fulltime naar school ging en daarnaast 20 uur werkte had ik ook nog tijd om te koken.
pi_125443255
gewoon thuis zitten bevalt prima
pi_125443277
Als je vetpercentage zeer laag wordt (denk aan 3/4%) en dat langdurig vasthoudt krijg je toch allerlei problemen, waaronder je nieren etc die in vet "drijven" als ik het goed begrijp?

Weet iemand hier meer van? Ik kan ik het Nederlands en Engels geen artikelen.vinden. Heeft iemand hier kennis over of toevallig artikelen van gezien?
pi_125443297
quote:
14s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:55 schreef Pastapipos het volgende:
Als je vetpercentage zeer laag wordt (denk aan 3/4%) en dat langdurig vasthoudt krijg je toch allerlei problemen, waaronder je nieren etc die in vet "drijven" als ik het goed begrijp?

Weet iemand hier meer van? Ik kan ik het Nederlands en Engels geen artikelen.vinden. Heeft iemand hier kennis over of toevallig artikelen van gezien?
Wilde plannen?
..
..
pi_125443320
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:51 schreef RaymondK het volgende:

[..]

eten koken kost me 1 uur per week (incl schoonmaken keuken, excl boodschappen doen, en excl eitjes koken elke ochtend). Kook in bulk voor de hele week.
trainen kost wel een uurtje of 7 in de week natuurlijk bij elkaar maar ach hobbie he.
Slapen kost de meeste tijd.

Werk gewoon full time
Eten doe ik tijdens m'n werk meerdere keren per dag. M'n baas is niet zo moeilijk als ik ff zit te fokken en of rijst zit te kanen buiten de pauzes door.
Heb je nog wat recepten die 6/7 dagen lang goed blijven?
pi_125443348
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:56 schreef jemappellefrikandelle het volgende:

[..]

Wilde plannen?
Wilde plannen met mijn sectorwerkstuk ^O^

Ik kan het ook achterwege laten, maar heb niks kunnen vinden en zou het er graag in willen verwerken.
pi_125443600
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:49 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Tijd voor belangrijke zaken moet je nemen. Zelf werk ik zo'n 45-50 uur per week.
Koken kost weinig tijd, zelfs wanneer je met verse groenten kookt hoef je maar max 20min bezig te zijn. En wat is een paar uur trainen op een hele week, niet zo veel.
Inderdaad , ik heb een full time baan, vrouw, kind en sociaal leven.
Maar trainen kost me ongeveer 4 uur per week (4 daags split schema)
En koken moet je toch al doen, nu is het wel een hobby van mij, maar als je toch bezig ben, kan je net zo goed eiwitrijk koken.
Het meeste tijd ben ik nog bezig alles naar binnen te werken zo in de pauzes van mijn werk :D
  donderdag 18 april 2013 @ 16:07:30 #63
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_125443822
Werken jullie allemaal dicht bij huis?

Ik heb dus ook niet gezegd dat ik geen tijd heb hea, alleen dat ik mij erover verbaas omdat zoals sommige van jullie posten het klinkt alsof je de hele dag door tijd hebt voor eten en trainen ;-)
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  donderdag 18 april 2013 @ 16:09:36 #64
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_125443906
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:56 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Heb je nog wat recepten die 6/7 dagen lang goed blijven?
ik vries het gewoon in nadat ik het gekookt heb.
niks bijzonders. gekookte kip, rijst, groente, biefstuk.
Alleen de biestuk wordt een beete taai van het invriezen soms
pi_125443951
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 16:09 schreef RaymondK het volgende:

[..]

ik vries het gewoon in nadat ik het gekookt heb.
niks bijzonders. gekookte kip, rijst, groente, biefstuk.
Alleen de biestuk wordt een beete taai van het invriezen soms
Vries je gewoon de helft in? En wat voor groentes?
pi_125443974
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 16:07 schreef ManageTheAnger het volgende:

Ik heb dus ook niet gezegd dat ik geen tijd heb hea, alleen dat ik mij erover verbaas omdat zoals sommige van jullie posten het klinkt alsof je de hele dag door tijd hebt voor eten en trainen ;-)
Dat is in mijn geval dan wel weer zo, ik werk ongeveer een kwartier van huis
pi_125444004
quote:

3 dagen scriptie + scriptievakken hier. Ga maar uit van ~40 uur ;) resteerd 128 uur per week, die paar uur voor het trainen kan iedereen wel vrijmaken. Koken doe ik meestal voor meerdere dagen (meestal 3) ;)
pi_125444011
quote:

Hoezo de hele dag door?

Trainen is een uur, eten doe ik alleen in de avond. Denk dat bijna iedereen wel op het werk kan eten.
  donderdag 18 april 2013 @ 16:11:58 #69
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_125444016
quote:

20 minuten met brommer voor naar het werk. idd. brommer gekocht want auto is 45 minuten of erger 's middags, en fietsen ging hem niet meer worden d'r naast :')
40 seconden lopen naar de gym vanaf m'n huis _O_ w/
  donderdag 18 april 2013 @ 16:14:40 #70
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_125444116
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:51 schreef stinkie het volgende:

Dit
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  donderdag 18 april 2013 @ 16:16:08 #71
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_125444175
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 16:11 schreef RaymondK het volgende:

[..]

20 minuten met brommer voor naar het werk. idd. brommer gekocht want auto is 45 minuten of erger 's middags, en fietsen ging hem niet meer worden d'r naast :')
40 seconden lopen naar de gym vanaf m'n huis _O_ w/
Gewoon fietse, hoef je je bene niet meer te traine
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  donderdag 18 april 2013 @ 16:17:10 #72
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_125444204
quote:

Kijk als je thuiskomt van werk of school is het het beste meteen nadat je je jas opgehangen hebt de keuken in te gaan, koken, eten daarna trainen. Als je eerst gaat zitten op de bank dan wordt je suf/lui whatever, althans dat merk ik zelf. Na het trainen kan je lekker chillen of gelijk gaan slapen.
pi_125444304
quote:

Meer als uur rijden heen (en dus ook terug!) per dag.
..
..
pi_125444344
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 16:17 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Kijk als je thuiskomt van werk of school is het het beste meteen nadat je je jas opgehangen hebt de keuken in te gaan, koken, eten daarna trainen. Als je eerst gaat zitten op de bank dan wordt je suf/lui whatever, althans dat merk ik zelf. Na het trainen kan je lekker chillen of gelijk gaan slapen.
Idd, uit werk direct eten, na eten direct trainen. Daarna nog ff 2 uur chill modus en pitten.
..
..
pi_125444614
Simpelweg nuttig je tijd besteden, dan kom je er wel uit. Voor mezelf 63 uur slaap per week, 30 uur school ( ene week uiteraard wat meer dan de ander ), reizen 7 uur, werk 8 uur. Koken afruimen boodschappen 3 uur. De rest is vrije tijd besteding. Dus daar zit zeker 7 uur bij voor sporten. Sportschool zat 30 minuten van me vandaan, nu nog maar 5, scheelt wel een hoop qua motivatie.
pi_125444711
ik werk van 7:30 tot 16:00 ga na het werken meteen trainen en daarna eten en dan is het half 7 en dus nog de hele avond vrij om te doen wat ik wil :)
pi_125444767
Ben blij dat ik niet meer op mijn oude opleiding zit. Klasgenoten hebben nu les van 19:00-22.00 8)7 .
  donderdag 18 april 2013 @ 16:33:19 #79
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_125444776
mmm

Ik werk 1u en 15min van huis
werk 36-40 uur
ga 10u in de week naar school
en moet dus veel thuis studeren nog (deeltijdstudie)
heb 1 avond in de week poolcompetitie

woon alleen, dus het huis moet ook schoongehouden worden etc, was gedaan enzovoort enzovoort

koken doe ik gemiddeld in 45min (loop elke dag naar AH om alles vers te halen want dat is 2minuten van mijn huis)

Dus ik kom oprecht wel eens tijd tekort, helemaal tijdens tentamenweken.
YouTube
  donderdag 18 april 2013 @ 16:47:30 #80
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_125445356
sochtends 7 uur beginnen, 40 minuten rijden naar de werkplaats. Vanaf daar door naar locatie. Er zijn dagen bij dat k pas om 20:30 thuis ben. Vrijdag wel altijd vroeg weekend. Maar als ik pas om 20:30 thuis ben vind je mij niet meer in de gym. Dan ligt deze jongen om 22:00 weer in z'n mandje, want volgende dag weer 05:45 de wekker ongeveer. En af en toe hebben de vrouwen ook nog aandacht nodig. En ook zat dagen in dat ik in hotel blijf slapen op locatie, maar in dat geval gaat de TRX in de tas en doe ik nog wat op m'n kamer na 't eten. Van 't weekend thuis de muurankers aan de muur zodat ik ook thuis kan trainen (binnen en buiten 8-) )
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_125445455
Het trainen is het probleem bijna nooit, iedereen kan wel een uurtje of 4 per week
vinden om te trainen.
Lastiger vind ik om te zorgen dat ik genoeg eet. 3000 kcal naar binnen werken is lastig
als je veel werkt/op studie aanwezig moet zijn. Probeer te regelen met werk dat je ook
naast de pauzes kan eten (een half uur is echt te kort) en probeer goed te ontbijten.
Dat laatste vind ik lastig met werken, zit echt een verbeterpunt. Ik ben niet zo goed in uit m'n bed komen :')

Ik moet nu scriptie schrijven, dat is echt heerlijk. De hele dag tussendoor koken en eten, top!

@ManageTheAnger: Huishouden stelt echt niet zoveel voor, en je hoeft ook niet elke dag te koken. Als je goed plant moet het realistisch zijn om te trainen. Als je studie 's avonds is en je werk overdag wordt het wel lastig natuurlijk. Tijdens tentamenweken kan je een rustweek doen, maar goed dat is maar een keer of 6 per jaar..
  donderdag 18 april 2013 @ 16:52:42 #82
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_125445572
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 16:49 schreef Varkensbiefstuk het volgende:
Het trainen is het probleem bijna nooit, iedereen kan wel een uurtje of 4 per week
vinden om te trainen.
Lastiger vind ik om te zorgen dat ik genoeg eet. 3000 kcal naar binnen werken is lastig
als je veel werkt/op studie aanwezig moet zijn. Probeer te regelen met werk dat je ook
naast de pauzes kan eten (een half uur is echt te kort) en probeer goed te ontbijten.
Dat laatste vind ik lastig met werken, zit echt een verbeterpunt. Ik ben niet zo goed in uit m'n bed komen :')

Ik moet nu scriptie schrijven, dat is echt heerlijk. De hele dag tussendoor koken en eten, top!

@ManageTheAnger: Huishouden stelt echt niet zoveel voor, en je hoeft ook niet elke dag te koken. Als je goed plant moet het realistisch zijn om te trainen. Als je studie 's avonds is en je werk overdag wordt het wel lastig natuurlijk. Tijdens tentamenweken kan je een rustweek doen, maar goed dat is maar een keer of 6 per jaar..
Ja ik kan alleen 's avonds studeren, en verslagen maken.

Nu werk ik dus 1u en 10min van huis, maar de volgende keer kan ik best ergens in een hotel moeten overnachten... dan is het helemaal kut met peren wat trainen betreft :')
YouTube
  donderdag 18 april 2013 @ 16:54:50 #83
55709 Stereotomy
pi_125445675
quote:

[..]

Yeah, uiteraard moet kcal in / uit in balans zijn, en ben ik fan van de taktiek 'zetmeel schalen aan de hand van je activiteit'. Dus couch potatoes: lowish carb, atleten: meer carbs.
  donderdag 18 april 2013 @ 16:57:06 #84
55709 Stereotomy
pi_125445769
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:49 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Wederom eens: een van mij favoriete 'go-to' gerechten is:

- Zak voorgewassen sla halen
- Vlees braden en in stukje snijden
- Door de sla mixen
- Vreten, kreng.

Al dan niet aangevuld met een zetmeelbron.
  donderdag 18 april 2013 @ 16:58:52 #85
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_125445856
:D

40 uur baan + Eigen zaakje ernaast
2x per week American Football training + wedstrijd in het seizoen
Eigen huis + Vriendin en dus sociale verplichtingen
3x in de week gym

No problems
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_125446148
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 16:58 schreef kidkash19 het volgende:
:D

40 uur baan + Eigen zaakje ernaast
2x per week American Football training + wedstrijd in het seizoen
Eigen huis + Vriendin en dus sociale verplichtingen
3x in de week gym

No problems
Een medelalje voor deze mang.
pi_125446223
Zelfs in een IF window van 6 uur kan ik makkelijk 5000kcal wegwerken. Misschien heb ik wel wormen?
  donderdag 18 april 2013 @ 17:12:20 #88
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_125446326
gwn studere 10u studielast (hbo lolol :p) & 16u werke per week rest ben k lekker vrij
nu jullie HA
Deathlift or Die.
pi_125447024
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 16:52 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Ja ik kan alleen 's avonds studeren, en verslagen maken.

Nu werk ik dus 1u en 10min van huis, maar de volgende keer kan ik best ergens in een hotel moeten overnachten... dan is het helemaal kut met peren wat trainen betreft :')
Van tevoren goede gym uitzoeken en hotel daar in de buurt plannen.
pi_125447380
Jullie roepen hier nu allemaal dingen waarvan ik denk dafuq. Doortrekken naar het extreme overdreven dit.
pi_125447435
ja, maar jij hebt makkelijk praten met je 2,5kg LEAN MASS per week
pi_125447511
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 17:41 schreef 16meter het volgende:
ja, maar jij hebt makkelijk praten met je 2,5kg LEAN MASS per week
Waar heb jij het over?

Blijkbaar refereer jij naar een ander topic waarin ik het ofwel verkeerd heb neer gezet ofwel jij het verkeerd heb gelezen. Het is namelijk per maand.

[ Bericht 14% gewijzigd door MrGuma op 18-04-2013 18:17:08 ]
pi_125447712
quote:
geven: Ik ben 21, 1.70 en de laatste keer dat het gemeten werd 55 ki
18% is onder het gemiddelde voor een vrouw :)

Snelle Fix skippen van: Groot Glas Sap! Snikkers! Limonade & Pizza
pi_125447748
quote:
verbaas mij altijd over de tijd die men heeft... om te eten, koken, trainen, etc etc
Ik ben met pensioen
pi_125447779
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 17:10 schreef Jahr00n het volgende:
Zelfs in een IF window van 6 uur kan ik makkelijk 5000kcal wegwerken. Misschien heb ik wel wormen?
Moet je ook je handen wassen na het poepen.
pi_125448119
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 17:52 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Moet je ook je handen wassen na het poepen.
Doe ik nooit idd. Misschien maar eens mee beginnen.
pi_125448247
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 18:02 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Doe ik nooit idd. Misschien maar eens mee beginnen.
Met zeep en circa 20 seconden.
pi_125448411
quote:

20 uren baan, 1 lief, 2 kinderen, een huishouden inclusief koken, boodschappen, schoonmaken, tuin, studie, minimaal 4 keer per week trainen en ik heb naast fok ook nog een serieus sociaal leven :P het kan heus!
Het gekke is dat je van meer doen juist meer energie krijgt en van niets doen zo lui wordt dat je nergens meer toe komt.
pi_125448621
Klein probleempje trouwens, mijn armen kunnen niet recht, te lange ellepijpen en daardoor lastig om de barbell van de haken te pakken op de preacherbank.
Ik kan wel makkelijk curlen met wat meer gewicht, 2 losse dumbbells een goede optie?

Die ellepijpen kunnen ze stukjes tussenuit zagen, maar fuck dat, dat is 3 maanden revalideren én lelijke littekens en ik heb er verder geen last van.
pi_125448662
quote:

[..]

Dit patroon wordt overal aangeprezen :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')