eten koken kost me 1 uur per week (incl schoonmaken keuken, excl boodschappen doen, en excl eitjes koken elke ochtend). Kook in bulk voor de hele week.quote:Op donderdag 18 april 2013 15:46 schreef ManageTheAnger het volgende:
Wie van jullie zit hier trouwens werkloos thuis of heeft een studie?
Ik verbaas mij altijd over de tijd die men heeft... om te eten, koken, trainen, etc etc
Kan ook niet tegen die smoesjes.quote:Op donderdag 18 april 2013 15:51 schreef stinkie het volgende:
Geen tijd is bullshit. Geen prioriteit is het dan.
ik heb een minimaal 40-urige werkweek, 2 kleine kinderen, mijn vrouw werkt geregeld in het buitenland en naast mijn andere hobbies en sporten ga ik 3 keer in de week naar de gym.
Wat nou "ja maar ik heb een gezin en geen tijd"
Wilde plannen?quote:Op donderdag 18 april 2013 15:55 schreef Pastapipos het volgende:
Als je vetpercentage zeer laag wordt (denk aan 3/4%) en dat langdurig vasthoudt krijg je toch allerlei problemen, waaronder je nieren etc die in vet "drijven" als ik het goed begrijp?
Weet iemand hier meer van? Ik kan ik het Nederlands en Engels geen artikelen.vinden. Heeft iemand hier kennis over of toevallig artikelen van gezien?
Heb je nog wat recepten die 6/7 dagen lang goed blijven?quote:Op donderdag 18 april 2013 15:51 schreef RaymondK het volgende:
[..]
eten koken kost me 1 uur per week (incl schoonmaken keuken, excl boodschappen doen, en excl eitjes koken elke ochtend). Kook in bulk voor de hele week.
trainen kost wel een uurtje of 7 in de week natuurlijk bij elkaar maar ach hobbie he.
Slapen kost de meeste tijd.
Werk gewoon full time
Eten doe ik tijdens m'n werk meerdere keren per dag. M'n baas is niet zo moeilijk als ik ff zit te fokken en of rijst zit te kanen buiten de pauzes door.
Wilde plannen met mijn sectorwerkstukquote:
Inderdaad , ik heb een full time baan, vrouw, kind en sociaal leven.quote:Op donderdag 18 april 2013 15:49 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ik verbaas me altijd over mensen die zeggen geen tijd te hebben.
Tijd voor belangrijke zaken moet je nemen. Zelf werk ik zo'n 45-50 uur per week.
Koken kost weinig tijd, zelfs wanneer je met verse groenten kookt hoef je maar max 20min bezig te zijn. En wat is een paar uur trainen op een hele week, niet zo veel.
ik vries het gewoon in nadat ik het gekookt heb.quote:Op donderdag 18 april 2013 15:56 schreef Pastapipos het volgende:
[..]
Heb je nog wat recepten die 6/7 dagen lang goed blijven?
Vries je gewoon de helft in? En wat voor groentes?quote:Op donderdag 18 april 2013 16:09 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ik vries het gewoon in nadat ik het gekookt heb.
niks bijzonders. gekookte kip, rijst, groente, biefstuk.
Alleen de biestuk wordt een beete taai van het invriezen soms
Dat is in mijn geval dan wel weer zo, ik werk ongeveer een kwartier van huisquote:Op donderdag 18 april 2013 16:07 schreef ManageTheAnger het volgende:
Werken jullie allemaal dicht bij huis?
Ik heb dus ook niet gezegd dat ik geen tijd heb hea, alleen dat ik mij erover verbaas omdat zoals sommige van jullie posten het klinkt alsof je de hele dag door tijd hebt voor eten en trainen ;-)
3 dagen scriptie + scriptievakken hier. Ga maar uit van ~40 uurquote:Op donderdag 18 april 2013 15:46 schreef ManageTheAnger het volgende:
Ik verbaas mij altijd over de tijd die men heeft... om te eten, koken, trainen, etc etc
Hoezo de hele dag door?quote:Op donderdag 18 april 2013 16:07 schreef ManageTheAnger het volgende:
Ik heb dus ook niet gezegd dat ik geen tijd heb hea, alleen dat ik mij erover verbaas omdat zoals sommige van jullie posten het klinkt alsof je de hele dag door tijd hebt voor eten en trainen ;-)
20 minuten met brommer voor naar het werk. idd. brommer gekocht want auto is 45 minuten of erger 's middags, en fietsen ging hem niet meer worden d'r naastquote:Op donderdag 18 april 2013 16:07 schreef ManageTheAnger het volgende:
Ditquote:Op donderdag 18 april 2013 15:51 schreef stinkie het volgende:
Geen tijd is bullshit. Geen prioriteit is het dan.
ik heb een minimaal 40-urige werkweek, 2 kleine kinderen, mijn vrouw werkt geregeld in het buitenland en naast mijn andere hobbies en sporten ga ik 3 keer in de week naar de gym.
Wat nou "ja maar ik heb een gezin en geen tijd"
Gewoon fietse, hoef je je bene niet meer te trainequote:Op donderdag 18 april 2013 16:11 schreef RaymondK het volgende:
[..]
20 minuten met brommer voor naar het werk. idd. brommer gekocht want auto is 45 minuten of erger 's middags, en fietsen ging hem niet meer worden d'r naast![]()
40 seconden lopen naar de gym vanaf m'n huis![]()
lekker voebelequote:Op donderdag 18 april 2013 16:16 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Gewoon fietse, hoef je je bene niet meer te traine
Kijk als je thuiskomt van werk of school is het het beste meteen nadat je je jas opgehangen hebt de keuken in te gaan, koken, eten daarna trainen. Als je eerst gaat zitten op de bank dan wordt je suf/lui whatever, althans dat merk ik zelf. Na het trainen kan je lekker chillen of gelijk gaan slapen.quote:Op donderdag 18 april 2013 16:07 schreef ManageTheAnger het volgende:
Meer als uur rijden heen (en dus ook terug!) per dag.quote:Op donderdag 18 april 2013 16:07 schreef ManageTheAnger het volgende:
Idd, uit werk direct eten, na eten direct trainen. Daarna nog ff 2 uur chill modus en pitten.quote:Op donderdag 18 april 2013 16:17 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Kijk als je thuiskomt van werk of school is het het beste meteen nadat je je jas opgehangen hebt de keuken in te gaan, koken, eten daarna trainen. Als je eerst gaat zitten op de bank dan wordt je suf/lui whatever, althans dat merk ik zelf. Na het trainen kan je lekker chillen of gelijk gaan slapen.
Ja ik kan alleen 's avonds studeren, en verslagen maken.quote:Op donderdag 18 april 2013 16:49 schreef Varkensbiefstuk het volgende:
Het trainen is het probleem bijna nooit, iedereen kan wel een uurtje of 4 per week
vinden om te trainen.
Lastiger vind ik om te zorgen dat ik genoeg eet. 3000 kcal naar binnen werken is lastig
als je veel werkt/op studie aanwezig moet zijn. Probeer te regelen met werk dat je ook
naast de pauzes kan eten (een half uur is echt te kort) en probeer goed te ontbijten.
Dat laatste vind ik lastig met werken, zit echt een verbeterpunt. Ik ben niet zo goed in uit m'n bed komen
Ik moet nu scriptie schrijven, dat is echt heerlijk. De hele dag tussendoor koken en eten, top!
@ManageTheAnger: Huishouden stelt echt niet zoveel voor, en je hoeft ook niet elke dag te koken. Als je goed plant moet het realistisch zijn om te trainen. Als je studie 's avonds is en je werk overdag wordt het wel lastig natuurlijk. Tijdens tentamenweken kan je een rustweek doen, maar goed dat is maar een keer of 6 per jaar..
Yeah, uiteraard moet kcal in / uit in balans zijn, en ben ik fan van de taktiek 'zetmeel schalen aan de hand van je activiteit'. Dus couch potatoes: lowish carb, atleten: meer carbs.quote:Op donderdag 18 april 2013 14:02 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het probleem meer is dat niet-sportende mensen massa's KH (en daardoor veel te veel kcals) naar binnen schuiven, want "zo lang ik maar geen vet eet is het goed".
Wederom eens: een van mij favoriete 'go-to' gerechten is:quote:Op donderdag 18 april 2013 15:49 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ik verbaas me altijd over mensen die zeggen geen tijd te hebben.
Tijd voor belangrijke zaken moet je nemen. Zelf werk ik zo'n 45-50 uur per week.
Koken kost weinig tijd, zelfs wanneer je met verse groenten kookt hoef je maar max 20min bezig te zijn. En wat is een paar uur trainen op een hele week, niet zo veel.
Een medelalje voor deze mang.quote:Op donderdag 18 april 2013 16:58 schreef kidkash19 het volgende:
40 uur baan + Eigen zaakje ernaast
2x per week American Football training + wedstrijd in het seizoen
Eigen huis + Vriendin en dus sociale verplichtingen
3x in de week gym
No problems
Van tevoren goede gym uitzoeken en hotel daar in de buurt plannen.quote:Op donderdag 18 april 2013 16:52 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ja ik kan alleen 's avonds studeren, en verslagen maken.
Nu werk ik dus 1u en 10min van huis, maar de volgende keer kan ik best ergens in een hotel moeten overnachten... dan is het helemaal kut met peren wat trainen betreft
Waar heb jij het over?quote:Op donderdag 18 april 2013 17:41 schreef 16meter het volgende:
ja, maar jij hebt makkelijk praten met je 2,5kg LEAN MASS per week
18% is onder het gemiddelde voor een vrouwquote:Op donderdag 18 april 2013 15:00 schreef CristinaYang het volgende:
geven: Ik ben 21, 1.70 en de laatste keer dat het gemeten werd 55 ki
Ik ben met pensioenquote:Op donderdag 18 april 2013 15:46 schreef ManageTheAnger het volgende:
verbaas mij altijd over de tijd die men heeft... om te eten, koken, trainen, etc etc
Moet je ook je handen wassen na het poepen.quote:Op donderdag 18 april 2013 17:10 schreef Jahr00n het volgende:
Zelfs in een IF window van 6 uur kan ik makkelijk 5000kcal wegwerken. Misschien heb ik wel wormen?
Doe ik nooit idd. Misschien maar eens mee beginnen.quote:Op donderdag 18 april 2013 17:52 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Moet je ook je handen wassen na het poepen.
Met zeep en circa 20 seconden.quote:Op donderdag 18 april 2013 18:02 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Doe ik nooit idd. Misschien maar eens mee beginnen.
20 uren baan, 1 lief, 2 kinderen, een huishouden inclusief koken, boodschappen, schoonmaken, tuin, studie, minimaal 4 keer per week trainen en ik heb naast fok ook nog een serieus sociaal levenquote:Op donderdag 18 april 2013 15:46 schreef ManageTheAnger het volgende:
quote:Op donderdag 18 april 2013 14:02 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het probleem meer is dat niet-sportende mensen massa's KH (en daardoor veel te veel kcals) naar binnen schuiven, want "zo lang ik maar geen vet eet is het goed".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |