quote:Op woensdag 17 april 2013 15:04 schreef idiot_abroad het volgende:
[..]
Het is op zich ook een goed idee om vanuit Guilin een dachtrip naar Longshen te maken, prachtige rijstvelden/terrassen waar je makkelijk een dag rond kan lopen zonder te verdwalen.
quote:Op woensdag 17 april 2013 15:09 schreef Kimmie het volgende:
[..]
een dagtrip lijkt mij beetje veel van het goede, er zijn wel verschillende dorpen maar Dazhai bijv. was zeker 4 uur rijden en met landslides (periode is misschien over) wel 8 uur![]()
Maar moet wel zeggen, dit zijn wel de mooiste rijstterassen van heeeeeel Azie
Kon de OP niet goed editten omdat deze computer minimaal een jaar of 8 oud is (zelfs nog een beeldbuis schermquote:Op woensdag 17 april 2013 15:31 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Na 5 maanden azie heb ik echt een lichte rijstveldenallergie gekregen.
Ik heb trouwens voor het eerst sinds tijden weer hooikoorts, maar dat wel komen doordat er weer duidelijke winters en zomers zijn.
Lui in Beijing hadden ook mijn was verthyft. Helft was daar blijven hangen, en ik was ineens de eigenaar van BH's en skinnyjeans. En natuurlijk kwam ik daar pas in Xian achter... Gelukkig is de post in China snel!
Ben je nog in China of ben je inmiddels weer verder getrokken?quote:Op zaterdag 27 april 2013 14:13 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Beetje balen dat net wanneer ik in China ben, dit topic zo dood is.
Ik ben nu in Kunming, na het volgende rondje tot nu toe:
-Guangzhou
-Beijing
-Xi-An
-Chengdu
-Emei Shan
-Kunming.
Morgen 24 uur lang naar Guilin hard seaten hoera![]()
![]()
Ik vind China echt supervet. Na 5 maanden Zuid Oost Azie had ik lage verwachtingen van China (weet niet echt waarom), als saai en koud, niet echt een backpackland, maar van dat alles was helemaal niks van waar! Ik vind het misschien zelfs wel het tofste land tot nu toe!
China
Ben al een maand weer thuisquote:Op maandag 3 juni 2013 22:33 schreef CaveCanem het volgende:
[..]
Ben je nog in China of ben je inmiddels weer verder getrokken?
Wij nog 6 weken!! Nu kan ik helemaal niet meer wachten na jou positieve reactie
Als iedereen een Chinese vriend of zakenrelatie heeft natuurlijk.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:19 schreef GeorgKacher het volgende:
Wie vliegen as zaterdag naar China. Wij gaan naar Beijing, Xian en Yunnan. Ik snap die treintickets stress niet, regel het gewoon via een Chinese vriend/zakenrelatie, is spotgoedkoop en je hebt geen stress, kwestie van een foto van je paspoort sturen en hij/zij regelt het. Via veel sites wordt je gewoon genaaid qua prijzen, zie ze keer 5 gaan, zonde van je geld.
30 uur geen probleemquote:Op donderdag 25 juli 2013 16:26 schreef Solomon het volgende:
Hangt inderdaad van de periode af... Zomervakantie is een hel wat dat betreft.
Over je vriend/zakenrelatie: treintickets kun je toch pas 10 dagen voor je reis kopenMet uitzondering van de hogesnelheidstrein misschien, maar de gemiddelde backpacker gaat natuurlijk met de locals op een hard seat..
I've been therequote:
20 dagenquote:Op donderdag 25 juli 2013 16:26 schreef Solomon het volgende:
Hangt inderdaad van de periode af... Zomervakantie is een hel wat dat betreft.
Over je vriend/zakenrelatie: treintickets kun je toch pas 10 dagen voor je reis kopenMet uitzondering van de hogesnelheidstrein misschien, maar de gemiddelde backpacker gaat natuurlijk met de locals op een hard seat..
De Chinezen willen dan zelf ook allemaal met je praten. Kinderen die hun ogen uitkijken als ze zien wat voor rare tekens je op papier zet(ons geschrift). Ik vond het ook wel toffe ervaringen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:56 schreef Solomon het volgende:
[..]
I've been thereAch, ik vond het eigenlijk wel een toffe ervaring
China heeft een groot voordeel: iedere blanke die je in de trein ziet is ook een toerist en wil ook wel gezellig met je babbelen
Alleen als het niet anders kan en dat vond ik niet altijd prettig maar wel indrukwekkend zoals in de provincie Sichuan waar je nog duidelijk de gevolgen van de aardbevingen kon zien en waar we echt een hele tijd door donkere tunnenstelsels vol met uitlaatgassen en weinig zicht hebben gereden. Daar heb ik wel een paar schietgebedjes gedaan. Ook was de bus daar in het late najaar niet echt tochtvrij. Zat je om zeven uur 's ochtends weer helemaal bevroren in de bus.quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:42 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
De Chinezen willen dan zelf ook allemaal met je praten. Kinderen die hun ogen uitkijken als ze zien wat voor rare tekens je op papier zet(ons geschrift). Ik vond het ook wel toffe ervaringen.
Gaat er trouwens niemand gewoon met de bus? Daarbij heb je niet echt een probleem met tickets(ik neem aan dat ze met ticketstress bedoelen dat het soms voor 10 dagen uitverkocht is op sommige trajecten?)
Ik ben helaas nog niet echt in de bergstreken geweest maar ik vind de bus nemen in berg gebieden sowieso niet zo prettig. In Noorwegen vond ik het al eng dat je soms zo dicht bij de rand was dat je de helling/rand niet meer kon zien en makkelijk 800-1000mtr naar beneden keek.quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:45 schreef MCH het volgende:
[..]
Alleen als het niet anders kan en dat vond ik niet altijd prettig maar wel indrukwekkend zoals in de provincie Sichuan waar je nog duidelijk de gevolgen van de aardbevingen kon zien en waar we echt een hele tijd door donkere tunnenstelsels vol met uitlaatgassen en weinig zicht hebben gereden. Daar heb ik wel een paar schietgebedjes gedaan. Ook was de bus daar in het late najaar niet echt tochtvrij. Zat je om zeven uur 's ochtends weer helemaal bevroren in de bus.
Trein is goedkoop en netwerk is goed, lange afstanden duren gewoon veel te lang met de bus (en zijn ook niet echt goedkoper). Stukken waar geen trein is ga je natuurlijk met de bus (Kunming -> Dali -> Lijiang -> Shangri-La en Lijiang -> Xishuangbanna zijn stukken die ik met de bus heb gedaan, omdat er geen trein isquote:Op donderdag 25 juli 2013 17:42 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
De Chinezen willen dan zelf ook allemaal met je praten. Kinderen die hun ogen uitkijken als ze zien wat voor rare tekens je op papier zet(ons geschrift). Ik vond het ook wel toffe ervaringen.
Gaat er trouwens niemand gewoon met de bus? Daarbij heb je niet echt een probleem met tickets(ik neem aan dat ze met ticketstress bedoelen dat het soms voor 10 dagen uitverkocht is op sommige trajecten?)
Wij waren buiten de bekende vakantie in China, maar in Beijing was de hele week geen trein meer te krijgen richting Xi'an hoor. Uiteindelijk met de nachtbus gegaan.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:10 schreef MCH het volgende:
Afgezien van die twee bekende weken vakantie in China zal het allemaal wel meevallen. Ik geloof dat wij in bijna zes weken geen enkele keer onze plannen hebben hoeven aanpassen voor de volgende bestemming. Vaak zelfs nog last minute kaarten geregeld.
Klinkt bekend. Een aantal keren echt te dicht langs het ravijn gereden als je het mij vroeg.. Maar die chinezen in de bus leken zich totaal niet druk te makenquote:Op donderdag 25 juli 2013 17:45 schreef MCH het volgende:
Daar heb ik wel een paar schietgebedjes gedaan. Ook was de bus daar in het late najaar niet echt tochtvrij. Zat je om zeven uur 's ochtends weer helemaal bevroren in de bus.
Maar het is toch juist lachen als ze ergens niet zoveel Engels kunnen? Dan is het pas echt vakantie vind ik. 10 woorden die je daar ter plekke een beetje leert en 5 tekens, voor de rest gebarentaal of gewoon Nederlandsquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:59 schreef GeorgKacher het volgende:
Het verbaasd mij wel hoe slecht het Engels is, ook jonge mensen spreken het amper. Ik vind het een prachtig land, in Beijing is een Chinese vriendin mee, dat is heel makkelijk natuurlijk zij kent de stad goed omdat zij er studeert en als filosofie studente weet zij heel veel van de geschiedenis.opvallend dat elke dag zeker 10 mensen met je op de foto willen en dat mensen je vragen voor Engelse lessen.
Maar wel de mooiste?/modernste stad van heel China...quote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:18 schreef andreas612 het volgende:
Zit nu voor de 4e dag in Shanghai, 't is echt een partij warm, niet normaal bijna
Ligt eraan van welke kant de wind komt he.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:21 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Maar wel de mooiste?/modernste stad van heel China...
Apart die hitte. Je zou verwachten gezien de ligging aan het water dat het wel zou meevallen.
Dat is ook leuk, maar soms lastig. Ik gaf iemand mond op mond beademing, in een bomvolle metro, dan zijn alle Chinezen heel bang (aansprakelijkheidszaken uit het verleden) en zou je maar wat graag willen zeggen jongens ga maar weer zitten het valt wel mee in je beste Chineesquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 01:38 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Maar het is toch juist lachen als ze ergens niet zoveel Engels kunnen? Dan is het pas echt vakantie vind ik. 10 woorden die je daar ter plekke een beetje leert en 5 tekens, voor de rest gebarentaal of gewoon Nederlands
Modernste denk ik wel ja, op hong kong misschien na, maar dat beschouw ik niet echt china. Komende dagen is het ook weer nonstop 39quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:21 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Maar wel de mooiste?/modernste stad van heel China...
Apart die hitte. Je zou verwachten gezien de ligging aan het water dat het wel zou meevallen.
Als dat naast mij zou gebeuren in de metro hier, zou ik er anders ook wel even van schrikkenquote:Op zondag 4 augustus 2013 08:55 schreef GeorgKacher het volgende:
[..]
Dat is ook leuk, maar soms lastig. Ik gaf iemand mond op mond beademing, in een bomvolle metro, dan zijn alle Chinezen heel bang (aansprakelijkheidszaken uit het verleden) en zou je maar wat graag willen zeggen jongens ga maar weer zitten het valt wel mee in je beste Chineesof Engels.
Zulke dingen heb ik gelukkig niet meegemaakt/gezien. Eveneens als je haast hebt zou het ook wel handig zijn.quote:Op zondag 4 augustus 2013 08:55 schreef GeorgKacher het volgende:
[..]
Dat is ook leuk, maar soms lastig. Ik gaf iemand mond op mond beademing, in een bomvolle metro, dan zijn alle Chinezen heel bang (aansprakelijkheidszaken uit het verleden) en zou je maar wat graag willen zeggen jongens ga maar weer zitten het valt wel mee in je beste Chineesof Engels.
Tiger Leaping Gorge is dan ook zeker een aanrader, bijna een must als je in Lijiang bentquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 03:28 schreef GeorgKacher het volgende:
Via iswifter zijn alle sites (bijv facebook) vrij toegankelijk in China. Je komt dan ook bij ned varianten van bijv skype ipv de chinese, erg handig. Lijiang is erg mooi, vandaag het deel zien wat we nog niet gezien hebben en dan morgen naar de Tiger Leaping George.
Via Hong Kong, dat is 1 van de eenvoudigste plekken om je visum buiten je thuisland te regelen maar daar heb je zelf dus niks aan. Ik denk dat thuis regelen dus het handigste is.quote:Op dinsdag 24 december 2013 10:56 schreef Argonath het volgende:
Heeft er iemand ervaringen met het aanvragen van een visum naar China terwijl zij over land binnen kwamen? Ik ben namelijk van plan om China vanuit Kirgizie binnen te komen.. We kunnen dan geen vliegticket of iets dergelijks overhandigen voor een Visum. Ben benieuwd naar andermans ervaringen.
Het reizen is volledig vrij, de metro in Beijing is beter dan die van Parijs. Nieuw aangelegd vanwege de Olympische Spelen en spotgoedkoop, dat vinden zelfs de Chinezen. 20 cent voor een gebied zo groot als heel Nederland.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:09 schreef frumslegnulk het volgende:
Ik ben van plan in april met 2 vrienden naar Peking te gaan. Geen georganiseerde reis, maar zelf vlucht + hotel + bezienswaardigheden regelen. Zijn er dingen waar we rekening mee moeten houden? Mag er gewoon vrij gereisd worden binnen het land? Vaccinaties en visum weten we, verder nog speciale dingen?
Metro in Beijing is traag en dramatisch druk.quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:26 schreef GeorgKacher het volgende:
[..]
Het reizen is volledig vrij, de metro in Beijing is beter dan die van Parijs. Nieuw aangelegd vanwege de Olympische Spelen en spotgoedkoop, dat vinden zelfs de Chinezen. 20 cent voor een gebied zo groot als heel Nederland.
Wij konden hartje hoogseizoen veelal zitten en het is sneller dan de taxi (probeer maar met een taxi van het ene station naar het andere te komen, dat is een drama)quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:09 schreef MCH het volgende:
[..]
Metro in Beijing is traag en dramatisch druk.
Je beweert wel telkens wat anders.quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:25 schreef GeorgKacher het volgende:
[..]
Wij konden hartje hoogseizoen veelal zitten en het is sneller dan de taxi (probeer maar met een taxi van het ene station naar het andere te komen, dat is een drama)
quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:26 schreef GeorgKacher het volgende:
[..]
Het reizen is volledig vrij, de metro in Beijing is beter dan die van Parijs. Nieuw aangelegd vanwege de Olympische Spelen en spotgoedkoop, dat vinden zelfs de Chinezen. 20 cent voor een gebied zo groot als heel Nederland.
Ik heb in China veel epische vreetfestijnen gehad in shoppingmalls. Vaak ergens op de hoogste verdieping of juist in de kelder. Succes gegarandeerd. O, en ga altijd ergens eten waar het druk is.quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:14 schreef frumslegnulk het volgende:
[..]![]()
Moet je ook nog oppassen waar je gaat eten? Het lijkt me wel vet om die rare etensdingen te kopen op de markt (gefrituurde schorpioen enzo) maar ik zag laatst een filmpje waarin een Chinees vet uit het riool schept om erin te gaan bakken
http://www.dumpert.nl/med(...)_eten_in_china_.html
Op straat zou ik geen verwarmde etenswaren kopen, het is vaak erg onhygiënisch. In Beijing vonden wij het eten in de 'studentenbuurt' het beste (Haidian-district)quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:14 schreef frumslegnulk het volgende:
[..]![]()
Moet je ook nog oppassen waar je gaat eten? Het lijkt me wel vet om die rare etensdingen te kopen op de markt (gefrituurde schorpioen enzo) maar ik zag laatst een filmpje waarin een Chinees vet uit het riool schept om erin te gaan bakken
check visaforchina.orgquote:Op donderdag 16 januari 2014 12:16 schreef frumslegnulk het volgende:
Bedankt voor de tips!
Ik heb de procedure voor de visumaanvraag doorgenomen, via deze site:
http://bezoekchina.nl/rei(...)oor-reis-naar-china/
moet ik daarin vertraging verwachten, of is het daadwerkelijk binnen een week geregeld als ik met de juiste documenten aankom bij het CVASC in Den Haag?
Golden rule:quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:14 schreef frumslegnulk het volgende:
[..]![]()
In beijing een fiets pakken en 1 of 2 dagen kriskras door de stad heen rijden, vond ik het vetste daar (naast de muur dan)quote:Op woensdag 26 november 2014 08:19 schreef Mip1988 het volgende:
Schop!
Volgend jaar ga ik een maand naar China, de reis ziet er globaal zo uit:
Shanghai - Beijing - Xi’an - Lijiang - Dali - Kunming - Guilin - Hong-Kong
Te veel/te weinig voor een maand..?
Iemand tips voor overnachtingen of things to do/see? (buiten de reguliere hoogtepunten uiteraard)
Ik boekte al bij de stations zelf, is veel makkelijker.. wel je paspoort meenemen.quote:Op woensdag 8 april 2015 16:08 schreef Mip1988 het volgende:
Heeft iemand ervaringen met treintickets boeken via http://www.treinkaartjeschina.nl/ of http://www.travelchinaguide.com/ ?
798 art district in Beijing en gewoon door Beijing fietsen.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 20:14 schreef CrashO het volgende:
Schop
Ik ga volgende maand vanaf de 15e (zeikheet, maar begindatum lag al vast wegens een wedstrijd daar) naar China voor 3 weken. De eerste week zit ik in Hefei, maar daarna heb ik tijd vrij te besteden en ga ik in 2 weken via Shanghai en Xi'an naar Beijing.
Heeft iemand nog tips voor dingen die ik in een van die 4 steden absoluut moet gaan bekijken of vermijden?. De standaard dingen zoals De Bund, terracottaleger, muur e/d staan al op het agenda, maar verder heb ik nog weinig ideeën behalve rondlopen met de dslr
Als je wat lange reizen wil schrappen, kan je eventueel ook eens een binnenlandse vlucht nemen. Dat is redelijk goed betaalbaar, zeker als je het door een Chinees laat boeken.quote:Op donderdag 25 juni 2015 10:02 schreef Roces18 het volgende:
Mijn reispartner wil naar Chinamaar ik heb geen zin om hele dagen in de bus te zitten en ik weet dat de treinen daar uitstekend zijn. Maar via google vind ik niet echt trein rondreizen china, of het met een groep is of individueel maakt me niet zoveel uit dan. Want per trein is zoveel relaxter. En de gene die ik vind zijn vaak 23+ dagen, terwijl ik max 21 dagen heb.
Door de chinees? of een willekeurige chineesquote:Op vrijdag 26 juni 2015 19:01 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Als je wat lange reizen wil schrappen, kan je eventueel ook eens een binnenlandse vlucht nemen. Dat is redelijk goed betaalbaar, zeker als je het door een Chinees laat boeken.
Als ik me het goed herinner roepen ze t nauwelijks om. Je moet vooral goed uit het raam kijken. Ik heb nogal een interesse voor architectuur, dus zeker de grotere steden waren makkelijk te herkennen aan de gebouwen. Maar volgens mij hebben ze ook een electronisch bordje in de coupe, net als in NL met info e.d. dus zou het makkelijk te herkennen moeten zijn.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:06 schreef Mip1988 het volgende:
Voor de mensen met ervaring met het reizen per trein door China:
Wordt er duidelijk omgeroepen/vermeldt welk station er nadert? Zijn er Engelstalige borden op stations met de stationsnaam er op? Of is het een kwestie van vragen en hopen dat je op het juiste station uitstapt?
in highspeed treinen is er een led display boven de deur met de naam van het station.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:06 schreef Mip1988 het volgende:
Voor de mensen met ervaring met het reizen per trein door China:
Wordt er duidelijk omgeroepen/vermeldt welk station er nadert? Zijn er Engelstalige borden op stations met de stationsnaam er op? Of is het een kwestie van vragen en hopen dat je op het juiste station uitstapt?
In de sleeper treinen is ook een Led display aanwezig.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 03:14 schreef Kenzi het volgende:
[..]
in highspeed treinen is er een led display boven de deur met de naam van het station.
omroepen gebeurd soms maar vaak onverstaanbaar.
en borden op het station zijn er nauwelijks
goede servicequote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:03 schreef Halldor het volgende:
[..]
In de sleeper treinen is ook een Led display aanwezig.
Daarnaast let daar de conducteur er op dat je op tijd wakker bent.
Hier doel je dus op je vlucht van (ander land dan China) naar Hong Kong en terug? In dat geval zou het goed moeten komen, bedankt!quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 10:35 schreef Igen het volgende:
Vlucht van/naar HK was bij mij vorig jaar ok.
voor een single-entry doen ze bij de customs niet zo moeilijk.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 22:40 schreef schoolstudent het volgende:
Ik ben vast een het muggeziften toch: Kan ik met een single-entry visum zonder probleem China inkomen als mijn terugvlucht vanuit HK gaat? Of moet ik hiervoor als onward ticket een reservering kunnen tonen dat ik echt China weer verlaat?
Edit: Ik kom dus aan in Beijing, niet in Hong Kong.![]()
Dit, ik ben 3x naar Hong komg gegaan voor een visum, t was 3x voldoende, incl. werkvisum.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:30 schreef Igen het volgende:
Is de grootste hindernis eigenlijk niet de visum-aanvraag op zich? Al zullen ze dan waarschijnlijk op het visumcentrum al wel zeggen dat het niet in orde is, nog voordat ze je aanvraag überhaupt in behandeling nemen.
Het is geen probleem om nadat je het visum hebt, alsnog je reisroute te veranderen als je toch niet tevreden bent. Het kan daarom slim zijn om bij je visumaanvraag hotels te boeken die je gratis kan annuleren.quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:41 schreef schoonmams het volgende:
Vraagje over een visum in China.
Ik wil een single entry visum voor China aanvragen voor een backpackreis. Nu lees ik op websites (voorbeeld: http://visum.nl/china-visum) dat je een reisplan moet inleveren van dag tot dag en ook voor de gehele periode hotelovernachtingen moet hebben.
Voor het backpacken wil ik mijn reis zo min mogelijk vastleggen. Ik wil er ongeveer een maand, anderhalve maand doorheen reizen, om vervolgens het land weer te verlaten. Hebben mensen ervaringen in het aanvragen van een visum voor China en hoe hebben jullie dit aangepakt?
In de toeristische steden (Beijing maar bijv. ook Qingdao) kom je wel een eind met Engels. In de niet-toeristische steden niet echt.quote:Daarnaast een andere vraag: hoe ervaren jullie de taalbarriere in China? Is het redelijk goed te doen om je te redden met alleen het spreken van Engels?
Alvast bedankt!
Aah dat is fijn. Ik wil gaan verkeren in hostels, maar het is dus wel echt nodig om allemaal hostels te 'boeken' en vervolgens weer af te melden? Ik denk dat ik het dan bij die dertig dagen houd om vervolgens weer door te reizenquote:Op maandag 17 augustus 2015 15:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is geen probleem om nadat je het visum hebt, alsnog je reisroute te veranderen als je toch niet tevreden bent. Het kan daarom slim zijn om bij je visumaanvraag hotels te boeken die je gratis kan annuleren.
Je kan niet zomaar een toeristenvisum voor meer dan 30 dagen krijgen. Onmogelijk is het niet, maar wrs. moet je dan met een goed doordacht en geloofwaardig plan komen en dat ook met extra papieren zoals een inkomensbewijs ondersteunen. Het beste kun je denk ik een extra keer naar het visacentrum gaan om te overleggen.
[..]
In de toeristische steden (Beijing maar bijv. ook Qingdao) kom je wel een eind met Engels. In de niet-toeristische steden niet echt.
Als je in een paar steden wat annuleerbare ho(s)tels boek (Bijvoorbeeld Beijing, Xi'an en Chengdu) kan je zelf een fictief reisplan indien. Het is de bedoeling dat dit in detail is, dus dag voor dag beschreven. Daarnaast zijn de reserveringen van de ho(s)tels benodigd voor de aanvraag. Aangezien het een plan is, hoef je je hier natuurlijk niet aan te houden. Nadat je je visum hebt kan je de ho(s)tels weer annuleren.quote:Op maandag 17 augustus 2015 19:59 schreef schoonmams het volgende:
[..]
Aah dat is fijn. Ik wil gaan verkeren in hostels, maar het is dus wel echt nodig om allemaal hostels te 'boeken' en vervolgens weer af te melden? Ik denk dat ik het dan bij die dertig dagen houd om vervolgens weer door te reizen
helder! dank je welquote:Op maandag 17 augustus 2015 20:12 schreef Halldor het volgende:
[..]
Als je in een paar steden wat annuleerbare ho(s)tels boek (Bijvoorbeeld Beijing, Xi'an en Chengdu) kan je zelf een fictief reisplan indien. Het is de bedoeling dat dit in detail is, dus dag voor dag beschreven. Daarnaast zijn de reserveringen van de ho(s)tels benodigd voor de aanvraag. Aangezien het een plan is, hoef je je hier natuurlijk niet aan te houden. Nadat je je visum hebt kan je de ho(s)tels weer annuleren.
Ik heb laatst mijn visa aanvraag voor China laten regelen door Kes Visa. Reageren snel via de email en checken van te voren of alles compleet is.quote:
Dat kan ik beamen. Wij hadden tijdens onze reguliere reis door China ook een flinke detour gedaan door Shichuan province. Komen we in een dorp waar niemand Engels spreekt, het meisje in het hotel had geloof ik een uur nodig om ons visum te ontcijferen. Restaurant alles Chinees, onderhandelen over een taxi enorm stroef en daardoor vroegen ze hoge prijzen. We wilden daar vanaf Danba een dorp in de omliggende heuvels bezoeken. Uit armoede alleen een taxi omhoog genomen en op de terugweg maar 8 km teruggelopen.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is geen probleem om nadat je het visum hebt, alsnog je reisroute te veranderen als je toch niet tevreden bent. Het kan daarom slim zijn om bij je visumaanvraag hotels te boeken die je gratis kan annuleren.
Je kan niet zomaar een toeristenvisum voor meer dan 30 dagen krijgen. Onmogelijk is het niet, maar wrs. moet je dan met een goed doordacht en geloofwaardig plan komen en dat ook met extra papieren zoals een inkomensbewijs ondersteunen. Het beste kun je denk ik een extra keer naar het visacentrum gaan om te overleggen.
[..]
In de toeristische steden (Beijing maar bijv. ook Qingdao) kom je wel een eind met Engels. In de niet-toeristische steden niet echt.
1 Tip: Ga niet naar de dierentuin in China. Vergeleken met bijv Blijdorp is het zeer armoe troef. Dieren zitten in kale lege kooien, Hier in Shenzhen bijv zijn de struisvogels zowat kaal door het veren uitplukken van de stress.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 16:41 schreef Bootje84 het volgende:
Ik ga volgende maand naar China toe voor 3 weken. Bestemmingen worden Ghuangzhou, Peking, Hong Kong en Macau.
Hebben jullie nog tips voor bezienswaardigheden of activiteiten? Leuke pret/waterparken, dierentuinen, cultuur etc?
Panda centrum in Chengdu is denk ik wel een uitzondering!quote:Op donderdag 20 augustus 2015 03:35 schreef Kenzi het volgende:
[..]
1 Tip: Ga niet naar de dierentuin in China. Vergeleken met bijv Blijdorp is het zeer armoe troef. Dieren zitten in kale lege kooien, Hier in Shenzhen bijv zijn de struisvogels zowat kaal door het veren uitplukken van de stress.
Ook zie je veel 'attracties' bijv bij de beren kooi waar je vlees aan een hengel kan kopen om de beren mee te irriteren. Chinezen vinden het prachtig, ik als dierenliefhebber krijg de neiging om personen de kooi in te duwen.
Pret / waterparken in China op eigen risicoMaar Ocean Park in Hong Kong is absoluut een aanrader (Disneyland is meer voor kids). Aantal keer verkozen tot beste pretpark in de wereld en zeer tof. Ook mooi uitzicht vanaf de summit.
Verklaar je nader?quote:Op donderdag 20 augustus 2015 03:35 schreef Kenzi het volgende:
[..]
1 Tip: Ga niet naar de dierentuin in China. Vergeleken met bijv Blijdorp is het zeer armoe troef. Dieren zitten in kale lege kooien, Hier in Shenzhen bijv zijn de struisvogels zowat kaal door het veren uitplukken van de stress.
Ook zie je veel 'attracties' bijv bij de beren kooi waar je vlees aan een hengel kan kopen om de beren mee te irriteren. Chinezen vinden het prachtig, ik als dierenliefhebber krijg de neiging om personen de kooi in te duwen.
Pret / waterparken in China op eigen risicoMaar Ocean Park in Hong Kong is absoluut een aanrader (Disneyland is meer voor kids). Aantal keer verkozen tot beste pretpark in de wereld en zeer tof. Ook mooi uitzicht vanaf de summit.
http://metro.co.uk/2013/0(...)s-as-snakes-3924517/quote:
Heb voor de gein ff Happy Valley aangeklikt, man man man, daar word je niet vrolijk van nee.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 03:39 schreef Kenzi het volgende:
[..]
En pretparken? Laten we het erop houden dat ze in China nogal besparen op onderhoud (oftewel gewoon geen onderhoud doen). Sla tripadvisor er maar eens op.
Cool om te lezen dit allemaal. Krijg steeds meer zin om te gaan.quote:Op zondag 23 augustus 2015 13:15 schreef Igen het volgende:
Misschien leuk als ik nog een kort reisverslagje schrijf?
Beijing Zoo heb ik al genoemd.Bij de panda's kon ik nauwelijks een moment stilstaan of iemand wou met mij als westerling op de foto. In de rest van de dierentuin niks van dat alles. Blijkbaar hangt het helemaal ervan af of ze toevallig het fototoestel al in de hand hebben.
Chinese Muur bij Mutianyu: heb zo'n georganiseerde tour gedaan, totaalprijs 40 euro inclusief lunch, plus nog een tientje voor de cabinelift. Goeie voorzieningen, niet al te druk. Vooral westerse toeristen en maar weinig Chinezen. Was leuk!
Verder vond ik Peking maar een schijtstad. Te druk, te veel smog, te veel toerisme, tegenvallend eten. Waarom is het bijv. in Peking moeilijker om een restaurant met eend te vinden dan in pakweg Shenzhen - of Amsterdam?
En ik ben nog naar Qingdao geweest. Hier komt het bekende Tsingtao-bier vandaan, want het is ooit een Duitse kolonie geweest, en dat zie je ook nog in het straatbeeld. Overal zie je Chinese stelletjes in bruidsjurk en pak met een fotograaf erbij, blijkbaar is het een geliefde bestemming voor een westerse-stijl-bruiloft.
Omdat het zo toeristisch is, zijn hotels en treinen vaak helemaal volgeboekt. Je kan het echt vergeten om voor vandaag of morgen een treinkaartje van of naar Qingdao te kopen, dat moet verder van te voren. Er is wel een Engelstalig loket op het station, zodat je na meer dan een uur wachten probleemloos kan begrijpen dat alle treinen helemaal volgeboekt zijn.
Buiten de stad liggen de bergen van Laoshan. Erg massatoeristisch en je betaalt iets van 20 euro entreeprijs om het natuurgebied in te mogen. Maar dan kun je wel wandelen in de schone blauwe buitenlucht. Er is in dit gebied (maar buiten het deel waarvoor je entree moet betalen) trouwens ook een strand, dat niet zo druk is als het doorsnee Chinese strand dat vaak toch wel voldoet aan de foto's waar men in Nederland om lacht.
Bij laag water gaan trouwens een hoop Chinese toeristen met emmertje en schepje naar het strand, om het zand om te woelen op zoek naar een paar nog levende schaaldieren zoals scheermessen.
Mijn indruk van vakantie is dat er in de zomer vaak hoosbuien zijn, dan is de lucht daarna een dag lang best redelijk, maar de dag erna is alles weer helemaal grijs en grauw.quote:Op zondag 23 augustus 2015 22:38 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Hoe zit het trouwens met de smog in Peking? Is het echt zo heftig als dat je soms leest? Ik woon dan zelf tussen Den Haag en Rotterdam maar hier is de luchtkwaliteit imo gewoon goed.
Degenen die ik ken die daar zijn geweest (een dagje, want er zijn daar geen budget-hotels of hostels lijkt het) vonden het echt vet gaaf.quote:Zijn jullie trouwens weleens naar Macau geweest ? Hoe is dat?
Beide denk ik.quote:Op zondag 23 augustus 2015 22:38 schreef Bootje84 het volgende:
Hoe zit dat nou eigenlijk met het "westers" zijn dat ze met je op de foto willen. Is dat puur het feit dat je er Westers uit ziet, of kan lengte ook uitmaken?
Ik ben +/- 1.97 dus anders sta ik straks continu op de foto bij wildvreemde Chinezen
Hangzhou, Yangzhou, Xiamen, Xi'an, Wuhan, Guilin, Lhasa, Zhangjiajie Yangshou, allemaal een stuk mooier en leuker om te zien dan die steden. (behalve HK danquote:Op maandag 24 augustus 2015 00:51 schreef Bramb0o het volgende:
Waarom gaan er hier altijd zoveel mensen naar de 'standaard' steden? China heeft zoveel meer te bieden dan alleen Beijing, Hongkong, Shanghai, Guanzhou etc... Begrijp mij niet verkeerd, het zijn toffe steden met ieder zijn eigen karakter, maar kijk alsjeblieft een keer verder naar wat China nog meer te bieden heeft.
Hangzhou is erg gaaf inderdaad. Als een echte Hollander een fiets huren en dan lekker rond toeren. Alleen is ook Hangzhou erg toeristisch, allemaal Chinese toeristen. Maar geeft wel een unieke ervaringquote:Op maandag 24 augustus 2015 03:16 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Hangzhou, Yangzhou, Xiamen, Xi'an, Wuhan, Guilin, Lhasa, Zhangjiajie Yangshou, allemaal een stuk mooier en leuker om te zien dan die steden. (behalve HK dan![]()
)
Ik ga samen met mijn vriendin, maar die is Chinees en red volgens mij de 1.60m nog niet. Dat wordt dus delen voor d'r...quote:Op maandag 24 augustus 2015 00:06 schreef CrashO het volgende:
[..]
Beide denk ik.
Ik ben ~1,94m, maar ben kwa postuur ook redelijk terror Jaap achtig dus ik kon iedere 100 meter weer op de foto met die lui waarbij ze mijn reisgenoten gewoon negeerden (ook allemaal >1,90m, maar dan normaal postuur).
Maar de momenten dat mijn reisgenoten ergens anders afzonderlijk heengingen, hoorde ik dat ze ook constant op de foto werden gevraagd (of gewoon een selfiestok in hun kop gedrukt kregen zonder pardon).
In het begin wel leuk-isch. Maar na een keer of 50 ben je het ook wel zat.. Als je dan nee schut en gewoon doorloopt komen ze gewoon voor je staan en gaan meelopen terwijl ze alsnog een selfie doen
Dat ze foto's maken in grote steden is volgens mij nu veel minder. Drie jaar terug was het niet normaal in Shanghai. Vorig jaar heb ik in Shanghai en Beijing nergens last van gehad.quote:Op maandag 24 augustus 2015 07:09 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ik ga samen met mijn vriendin, maar die is Chinees en red volgens mij de 1.60m nog niet. Dat wordt dus delen voor d'r...
Iemand weleens in een waterpark geweest daar? Las via Tripadvisor dat ze soms ook lengte- en gewichtlimieten hebben? Dat je niet te lang en te zwaar mag zijn ..?
Nee, die woont bij mij in Nederlandquote:Op maandag 24 augustus 2015 07:12 schreef Halldor het volgende:
[..]
Dat ze foto's maken in grote steden is volgens mij nu veel minder. Drie jaar terug was het niet normaal in Shanghai. Vorig jaar heb ik in Shanghai en Beijing nergens last van gehad.
Woont je vriendin in China?
Vloeiend. Ze heeft daar 27 jaar gewoond. Ze mag dan ook mijn gids spelenquote:Op maandag 24 augustus 2015 07:16 schreef Halldor het volgende:
Spreekt ze wel de taal?
Eind September ga ik weer naar mijn vriendin in Beijing. Vervolgens reizen we door naar Xi'an, Chongqing en Chengdu om daarna weer terug te keren in Beijing.
Kijk eens aan, met jou kan ik praten!quote:Op maandag 24 augustus 2015 03:16 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Hangzhou, Yangzhou, Xiamen, Xi'an, Wuhan, Guilin, Lhasa, Zhangjiajie Yangshou, allemaal een stuk mooier en leuker om te zien dan die steden. (behalve HK dan![]()
)
Jup, boven de 80kg (of iets dergelijks, herinner mij het niet exact) = no go. Staan zelfs weegschaals naast sommige van de glijbanen.quote:Op maandag 24 augustus 2015 07:09 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ik ga samen met mijn vriendin, maar die is Chinees en red volgens mij de 1.60m nog niet. Dat wordt dus delen voor d'r...
Iemand weleens in een waterpark geweest daar? Las via Tripadvisor dat ze soms ook lengte- en gewichtlimieten hebben? Dat je niet te lang en te zwaar mag zijn ..?
Oh kut... Heeft het dan wel nut om naar dat soort parken te gaan?quote:Op maandag 24 augustus 2015 08:37 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Jup, boven de 80kg (of iets dergelijks, herinner mij het niet exact) = no go. Staan zelfs weegschaals naast sommige van de glijbanen.
Wat betreft lengte, dat merk je snel genoeg.niet alles hier in geschikt voor iemand die wat langer is.
Chimelong in GZ is wel tof, maar wel duur. Maya waterpark in Happy Valley Shenzhen is ook wel leuk ondanks dat ik niet van de glijbaan mocht (meeste glijbanen is trouwens met zo'n matje). Die in OCT East is niks. Mocht daar niks in, en verder is het heel klein, terwijl de site totaal anders lijkt. (ze gebruiken zelfs foto's van andere parken).quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:27 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Oh kut... Heeft het dan wel nut om naar dat soort parken te gaan?
Ik probeer alleen eigenlijk een beetje dingen uit die in de top van de rankings van Tripadvisor staan.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:32 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Chimelong in GZ is wel tof, maar wel duur. Maya waterpark in Happy Valley Shenzhen is ook wel leuk ondanks dat ik niet van de glijbaan mocht (meeste glijbanen is trouwens met zo'n matje). Die in OCT East is niks. Mocht daar niks in, en verder is het heel klein, terwijl de site totaal anders lijkt. (ze gebruiken zelfs foto's van andere parken).
Zo'n 40 tot 50 euro, voor Nederlandse begrippen lijkt het misschien niet duur maar hier is het flink.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:55 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ik probeer alleen eigenlijk een beetje dingen uit die in de top van de rankings van Tripadvisor staan.
Wat versta je eigenlijk onder duur?
Ook voor Nederlandse begrippen is dat flink hoorquote:Op maandag 24 augustus 2015 11:58 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Zo'n 40 tot 50 euro, voor Nederlandse begrippen lijkt het misschien niet duur maar hier is het flink.
Chimelong is verdeeld in verschillende parken en voor elk moet je een kaartje kopen.
Goede vraag. Bij de meeste staat een bordje naast de attractie. Maar zie het op de website nergens staan. Misschien een mailtje eraan wagen naar de desbetreffende park?quote:Op maandag 24 augustus 2015 12:02 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ook voor Nederlandse begrippen is dat flink hoor
Maar goed. Ik ben 1.97M en weeg rond de 86 Kg. Als ik dan te zwaar ben voor de helft van de glijbanen, is het het geld natuurlijk niet waard..
Alleen dan de hamvraag.. Hoe kom ik er achter hoe of wat.
Zhangjiajie is wel tof, ben nog niet geweest met die nieuwe glazen brug die ze hebben.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:41 schreef Bramb0o het volgende:
Iemand wel eens naar Zhangjiajie geweest? Wat een gave plek is dat zeg... Heb er anderhalve week gezeten en mij totaal niet verveeld. Zhangjiajie National Forest Park, Tianzi Mountain, Phoenix Ancient City (Fenghuang), Xianren StreamOf Lijiang (old town) ook al zo'n gave plek, met name de Tiger leaping gorge en Yulong (Jade Dragon) Mountain. Kon op deze plekken met gemak dagen rondlopen zonder ook maar 1 westerling tegen te komen. Dat vind ik zo tof aan China, waar je in bijvoorbeeld Thailand op elke straathoek wel een westerling tegenkomt is dat in China totaal niet het geval (behalve in de grote steden dan). En Chinezen die foto's van je willen nemen, tja. Ik wil niet overdrijven maar op sommige plekken kwam er om die 15 minuten wel een chinees op me afgerend omdat ze met mij op de foto wilden. De eerste paar keer wel grappig maar dat wordt je na een tijdje ook wel zat.
Aha, dus dáár is die glazen brug! Iemand die ik ken (Chinees) had eens een paar foto's ervan laten zien. Zag er erg indrukwekkend uit (maar idd wel veel toeristen) maar ik wist niet waar het was, vergeten te vragen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 03:26 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Zhangjiajie is wel tof, ben nog niet geweest met die nieuwe glazen brug die ze hebben.
Probleem is alleen dat het een AAAAA locatie is = enorm veel Chinese toeristen. Park is ook regelmatig gesloten omdat er gewoon niet meer mensen naar binnen konden. En Chinese toeristen in een grote massa is geen fun.
Ik ging op een zaterdag naar de Yu Garden in Shanghai... De Ikea op 2e paasdag is er niks bijquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 03:26 schreef Kenzi het volgende:
En Chinese toeristen in een grote massa is geen fun.
Volgens mij geldt dat alleen voor sommige attracties niet voor alles. Het is niet alsof al die Chinezen 50kg wegen toch... zou wat zijn zeg.quote:Op maandag 24 augustus 2015 12:02 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ook voor Nederlandse begrippen is dat flink hoor
Maar goed. Ik ben 1.97M en weeg rond de 86 Kg. Als ik dan te zwaar ben voor de helft van de glijbanen, is het het geld natuurlijk niet waard..
Alleen dan de hamvraag.. Hoe kom ik er achter hoe of wat.
Het ging over waterparken, en daar is het al gauw elke attractie, glijbanen etc zijn gemaakt voor een bepaald gewicht.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:53 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Volgens mij geldt dat alleen voor sommige attracties niet voor alles. Het is niet alsof al die Chinezen 50kg wegen toch... zou wat zijn zeg.
Ik kan ook lezen. En denk je nou echt dat zelfs de gemiddelde glijbaan daar gemaakt is voor 50kg max? Zal wel veilig zijn danquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:24 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Het ging over waterparken, en daar is het al gauw elke attractie, glijbanen etc zijn gemaakt voor een bepaald gewicht.
Wie had het over 50kg? De meeste glijbanen hier zijn gemaakt voor max 80kg. En lengte? Ik ben met 1.81 niet echt lang maar regelmatig loop ik wel ergens tegenaan met mijn kop.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:32 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ik kan ook lezen. En denk je nou echt dat zelfs de gemiddelde glijbaan daar gemaakt is voor 50kg max? Zal wel veilig zijn dan
http://int.chimelong.com/GZ/waterpark/attractionquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:36 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Wie had het over 50kg? De meeste glijbanen hier zijn gemaakt voor max 80kg. En lengte? Ik ben met 1.81 niet echt lang maar regelmatig loop ik wel ergens tegenaan met mijn kop.
En veilig, een incident meer of minder kijken ze hier niet van op. Chinese pretparken / waterparken staan nou niet echt bekend om hun veiligheid.
Onder de 100 Kg red ik wel. Onder de 1.90 M nietquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:50 schreef Roces18 het volgende:
[..]
http://int.chimelong.com/GZ/waterpark/attraction
Hier een van de bekendste waterparken
meeste attracties 190cm en 100kg, dus helaas pindakaas. Een beetje Nederlander heeft er niets te zoeken. Tenzij die in het golfslagbad wil
nee dus voor het merendeel van de Nederlanders heb je er niets aan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:07 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Onder de 100 Kg red ik wel. Onder de 1.90 M niet
Laat mijn vriendin ff contact opnemen met die toko. Ik hóop dat je ongelijk hebt. Lijkt me namelijk een van de leukere dingen daar.. Ben een waterrat..
Laat ik nou blijkbaar die link niet goed bekeken hebben. Daar staat het..
Baggerzooiquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 19:37 schreef Roces18 het volgende:
[..]
nee dus voor het merendeel van de Nederlanders heb je er niets aan.
Ik ga maybe naar Water Cube in Bejing (voormalig olympisch zwembad) omgebouwd naar zwempark maar geen idee of dat wat is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 19:41 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Baggerzooi![]()
Straks nog ff kijken of het funpark wel NL-proof is. Eerst ff wat anders doen.
Je moet wel een beetje exhibitionistisch zijn want je kan ook kaartjes kopen om niet te zwemmen maar alleen het gebouw te bekijken. Dan sta je van achter glas te kijken hoe anderen zwemmen (dat heb ik gedaan, wou eigenlijk het vogelnest bekijken maar dat was die dag dicht en ik had geen zwemspullen mee).quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 19:42 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ik ga maybe naar Water Cube in Bejing (voormalig olympisch zwembad) omgebouwd naar zwempark maar geen idee of dat wat is.
Huh watquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Het sport-oefenbad heeft een ondiep en een diep deel, om in het (rustige) diepe deel te zwemmen moet je je zwemdiploma kunnen laten zien of eerst in het ondiepe deel afzwemmen (4x50m baantjes zwemmen en watertrappelen).
Edit: Ik weet niet hoe het in de Water Cube is maar in een ander zwembad waar ik ben geweest moest je per se een speedo aan, een langere zwembroek mocht op zich ook wel maar dan moest er een speedo onder.
dat van die speedo is in het publieke zwembad vlakbij waar ik woon gelukkig niet, wel in veel zwembaden is zo'n condoom op je hoofd verplicht.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Je moet wel een beetje exhibitionistisch zijn want je kan ook kaartjes kopen om niet te zwemmen maar alleen het gebouw te bekijken. Dan sta je van achter glas te kijken hoe anderen zwemmen (dat heb ik gedaan, wou eigenlijk het vogelnest bekijken maar dat was die dag dicht en ik had geen zwemspullen mee).
O ja, er is een gedeelte subtropisch zwemparadijs, heel druk, en je kan zwemmen in het sport-oefenbad (het echte wedstrijdbad met tribunes wordt gebruikt als theater). Het sport-oefenbad heeft een ondiep en een diep deel, om in het (rustige) diepe deel te zwemmen moet je je zwemdiploma kunnen laten zien of eerst in het ondiepe deel afzwemmen (4x50m baantjes zwemmen en watertrappelen).
Edit: Ik weet niet hoe het in de Water Cube is maar in een ander zwembad waar ik ben geweest moest je per se een speedo aan, een langere zwembroek mocht op zich ook wel maar dan moest er een speedo onder.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Via tripadvisor..quote:The wave at wave pool is only on one time every HOUR! Having been to many water parks in US, this is really sub par from any water park I have experienced. Further, NO ONE explained that we need to wear tight speedo short in order to go on the water slide. My son have regular board short which is sufficient in all other water parks but HERE. We paid full price for water park but can't even go on the water slide! Finally, the lazy river is only good for one time around the river and NOT unlimited around the river. This place is a big DISAPPOINTMENT!!
Nee.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 14:07 schreef Skv het volgende:
Zijn chinese stopcontacten compatibel met Europese stekkers?
Hmm. Anwb ofzo?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 14:16 schreef CrashO het volgende:
[..]
Nee.
Sommige (internationale) hotels hebben van die combi krengen waar EU/VS èn China in passen. Maar over het algemeen heb je altijd een verloopje nodig.
Dit is zo'n combi ding.
[ afbeelding ]
Een normale chinese socket is dit:
[ afbeelding ]
Ik had ze van dealextreme getrokken. 5 euro¤8,45 voor 10 stuks ofzo. Waarsch heeft anwb ze ook wel maar betaal je dat per 1quote:
heb er een gekocht bij de abwb, wereldstekker met 2X usb. 23Equote:Op zaterdag 29 augustus 2015 14:18 schreef CrashO het volgende:
[..]
Ik had ze van dealextreme getrokken. 5 euro¤8,45 voor 10 stuks ofzo. Waarsch heeft anwb ze ook wel maar betaal je dat per 1. Ligt een beetje aan hoeveel tijd er tussen je reis zit.
Die dingen werken iig prima voor laptops en dat soort meuk. Staat ook een review van een huilie die zegt dat ze slecht zijn omdat ze smolten toen hij er zijn wasmachine op deed.
Shuyuan Youth Hostelquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:33 schreef Skv het volgende:
Over een maandje ga ik. Iemand nog tips voor een tof hostel/hotelletje in Xi'an voor een paar nachten?
Wat is hoog? Wat kost een biertje van 0,3 l bijvoorbeeld?quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:38 schreef CrashO het volgende:
[..]
Shuyuan Youth Hostel![]()
Zit vrijwel naast een ingang naar de stadsmuur. Is echt een typisch backpackers hostel maar verder prima voor elkaar. Ook erg gezellig om er met expats en backpackers s'avonds in de kroeg die in de kelder zit te bieren. Al zijn de prijzen van alcohol wel hoog (net als in de rest van china)
In het "restaurant/cafe" hadden ze 0,5L flesjes HANS (quote:Op zondag 30 augustus 2015 20:15 schreef Skv het volgende:
[..]
Wat is hoog? Wat kost een biertje van 0,3 l bijvoorbeeld?
Oh, dat betaal ik hier thuis in de stad ook voor een halve liter. Best te doen.quote:Op zondag 30 augustus 2015 20:23 schreef CrashO het volgende:
[..]
In het "restaurant/cafe" hadden ze 0,5L flesjes HANS () bier voor ¥25. Maar toen we die voorraad binnen 1 avond opgezopen hadden konden we alleen nog maar in de kroeg in de kelder drinken, waar het goedkoopste bier op de tap zat en rond de ¥40 zat voor een halve liter. (ongeveer ¤5,50)...
HANS is prima te zuipen trouwens. Lokaal bier wat je ook wel in veel winkels vindt in Xian.
[ afbeelding ]
Ter referentie, ze verkopen ook pizzas, currys en ander niet chinees eten (ze hebben er ook zuurkool met worst...). En dat kost allemaal ongeveer hetzelfde als 1 glas bierJe kan dus beter vreten dan zuipen in China
![]()
Het rijke deel van de Chinese bevolking en de buitenlanders vaak wel ja.quote:Op zondag 30 augustus 2015 20:46 schreef Igen het volgende:
Uitgaan werkt in China vaak ook anders. Tafeltje reserveren in een club, waar de bestelling van een fles sterke drank bij hoort, die je dan als shotjes kan drinken of met groene ijsthee kan mengen.
Bier is meer voor een drankje bij het eten, niet om 10 van te drinken.
Maar de plekken waar díé mensen heen gaan, daar kost een biertje ook eerder 4 dan 40 yuan.quote:Op zondag 30 augustus 2015 21:06 schreef Halldor het volgende:
[..]
Het rijke deel van de Chinese bevolking en de buitenlanders vaak wel ja.
De locals met een normale baan, drinken vaak wat in een bar/café. Bier wordt ook dan vaak gedronken.
Geen idee waar dat is maar dat heb ik nog nooit meegemaakt hier in het zuiden.quote:Op zondag 30 augustus 2015 20:46 schreef Igen het volgende:
Uitgaan werkt in China vaak ook anders. Tafeltje reserveren in een club, waar de bestelling van een fles sterke drank bij hoort, die je dan als shotjes kan drinken of met groene ijsthee kan mengen.
Bier is meer voor een drankje bij het eten, niet om 10 van te drinken.
Haha. Mijn eigen vriendin is ook snel dronken. 1 biertje is al genoegquote:Op maandag 31 augustus 2015 03:26 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Geen idee waar dat is maar dat heb ik nog nooit meegemaakt hier in het zuiden.
Groene ijsthee in een club?
Uitgaan hier in SZ is exact hetzelfde als bijv uitgaan in Rotterdam.
Alleen zijn Chinezen eerder dronken... van de goedkope baiju..![]()
enige waar je in clubs voor moet oppassen is nep sterke drank .. heb hier al vanalles meegemaakt, aangelengde whisky, merk-flessen die hervuld zijn met goedkoop bocht, nep-ettiketten..![]()
![]()
voor veel Chinezen maakt het niet uit, die proeven het verschil niet meer na 1 glas omdat ze lam zijn.
Ja. Kijk bijv. maar eens bij een Le Nest binnen - daarvan weet ik de naam nog maar het is zeker niet de enige plek waar het zo werkt.quote:Op maandag 31 augustus 2015 03:26 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Geen idee waar dat is maar dat heb ik nog nooit meegemaakt hier in het zuiden.
Groene ijsthee in een club?
Nope.quote:Op maandag 31 augustus 2015 22:43 schreef Skv het volgende:
Heeft de ellende in Tianjin nog invloed op Beijing momenteel? Dat ik me daar niet zit te verschansen in de arsenicumvis?
Ik kom de 3e oktober aan. Midden in de golden weekquote:Op dinsdag 1 september 2015 03:26 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Nope.
Alleen zit Beijing potdicht nu vanwege de militaire parade op donderdag. En dat herhaalt zich in aanloop naar 1 october
Haha, succesquote:Op dinsdag 1 september 2015 09:38 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik kom de 3e oktober aan. Midden in de golden week
Hoe extreem moet ik me de GW voorstellen? Ik hou er rekening mee dat ik s ochtend erg vroeg begin bij de highlights en niet teveel in een dag prop.quote:Op dinsdag 1 september 2015 09:59 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Haha, succesBeijing is lekker druk dan. Ik ontvlucht de drukte lekker en zit als het goed is op het strand in Vietnam
![]()
1 voordeel, minder auto's nu in Beijing dus minder luchtvervuiling.
quote:Op dinsdag 1 september 2015 10:10 schreef Skv het volgende:
[..]
Hoe extreem moet ik me de GW voorstellen? Ik hou er rekening mee dat ik s ochtend erg vroeg begin bij de highlights en niet teveel in een dag prop.
Ahja. Heeft het dan zin om er extreem vroeg te zijn of zit alles dan nog keurig dicht?quote:Op dinsdag 1 september 2015 10:15 schreef Kenzi het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
golden week + anti terreur maatregelen![]()
geen idee hoe het dit jaar eigenlijk uitpakt omdat donderdag ook al die parade is in Beijing.
En dit jaar valt de vakantie bijna tegelijk met Ghost festival. (de 27ste)
Ja ik heb dus geen backpack (ja een oudequote:Op dinsdag 1 september 2015 12:09 schreef Skv het volgende:
Ik neem een backpack mee voor mijn spullen en een rugzak voor dagtrips.
Aerosol producten (oa. deo) zijn vaak gebonden aan een bepaald volume wat mee mag in check luggage (niet in handbagage). een roller meenemen is handigerquote:Op woensdag 2 september 2015 21:25 schreef MikelenniuM het volgende:
In voorbereiding op mijn reis naar China, hoorde ik iemand zeggen (die onlangs ook naar China is geweest) dat ze op de vlucht daar naartoe geen spuit-deodorantbussen toestaan: niet in je hand- en niet in je ingecheckte bagage. Ik heb er echter nooit iemand anders over gehoord en kan er ook niets over terugvinden. Iemand die er wel wat over weet?
zolang het geen koffer vol is - don't worry.quote:Op maandag 7 september 2015 20:40 schreef Bootje84 het volgende:
Misschien stomme vraag maar goed..
Hoe zit het volgende.. ? Ik neem een paar luchtjes mee naar China. Die koop ik tax free of die vraag ik via Global Blue op Schiphol terug. Moet ik er dan in China weer belasting voor betalen of aangeven?
Of kan je de gok nemen om dat niet aan te geven? Wat zou dan, als dat het geval is, de eventuele boete zijn?
http://www.iatatravelcent(...)ulations-details.htmquote:Import regulations::
Free import of:
1. max. 400 cigarettes, 100 cigars and 500 grams of tobacco.
2. max. 1500 ml of alcoholic beverages exceeding 12% alcohol by volume;
3a. Residents: articles brought from overseas:
- residents: max. value of CNY 5,000.-.
- non-residents: max. value of CNY 2,000.- for articles remaining in China (People's Rep.).
¤800,-quote:Op dinsdag 8 september 2015 02:25 schreef Xtreem het volgende:
[..]
zolang het geen koffer vol is - don't worry.
Mijn laatste bezoekers brachten mee: EUR 600 aan whisky, sigaren, wijn en melkpoeder....quote:
Ik heb er ook sterk aan gedacht om gewoon een koffer vol melkpoeder mee te nemen, maar weet mijn god niet hoe ik dat daar kan slijten...quote:Op woensdag 9 september 2015 06:07 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Mijn laatste bezoekers brachten mee: EUR 600 aan whisky, sigaren, wijn en melkpoeder....
En mijn koffer is hier nog nooit gecontroleerd..
Als je gewoon bij een officiele winkel koopt waar ze netjes de registratie doen dan zou het geen probleem mogen zijn?quote:Op donderdag 10 september 2015 12:08 schreef Halldor het volgende:
Iemand ervaring met het kopen van een sim kaart in Beijing?
Mijn vorige twee trips naar China heeft een reisagent een sim kaart voor me geregeld.
Via Google kwam ik deze link tegen: http://first2board.com/po(...)-a-prepaid-sim-card/
Dit is de enige die het over een sim kaart scam heeft, weet iemand meer?
Ik wil een sim kaart van China Unicom met het pakket van 66 RMB.
Dus ik kan de kleine winkeltjes beter mijden en een officiële winkel zoeken?quote:Op donderdag 10 september 2015 13:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je gewoon bij een officiele winkel koopt waar ze netjes de registratie doen dan zou het geen probleem mogen zijn?
En inderdaad is het (tenminste bij China Mobile) zo dat je niet zomaar random een nummer krijgt, maar per abonnementssoort uit een lijstje met nummers kan kiezen waarbij "mooie" nummers (veel 8-en, geen nul erin etc.) meer kosten.
Geen idee, ik heb 2x een simkaart van China Mobile gehad. 1x van een klein winkeltje (met iemand die voor ons tolkte) en 1x bij een officiele winkel waar ze Engels konden. Beide keren geloof ik wel gelijk in de winkel de simkaart erin gezet / laten zetten en gekeken of het allemaal werkte.quote:Op donderdag 10 september 2015 13:46 schreef Halldor het volgende:
[..]
Dus ik kan de kleine winkeltjes beter mijden en een officiële winkel zoeken?
Of is dit allemaal geen probleem met China Unicom?
China mobile scheen niet te werken op mijn iPhone dus ging ik op zoek naar een China Unicorn winkel. Helaas kon ik deze niet vinden (Beijing) en had ik mijn simkaart via http://www.3gsolutions.com.cn/page/simcard besteld. Super goeie service en het simkaartje werd een dag later bij mijn hotel bezorgd. Had overal in China goed (internet) bereik. Nadat je data op is betaal je CNY 0,30 per MB.quote:Op donderdag 10 september 2015 12:08 schreef Halldor het volgende:
Iemand ervaring met het kopen van een sim kaart in Beijing?
Mijn vorige twee trips naar China heeft een reisagent een sim kaart voor me geregeld.
Via Google kwam ik deze link tegen: http://first2board.com/po(...)-a-prepaid-sim-card/
Dit is de enige die het over een sim kaart scam heeft, weet iemand meer?
Ik wil een sim kaart van China Unicom met het pakket van 66 RMB.
Er bestaan ook geen China UnicoRN winkelsquote:
Ik vertrek zaterdagquote:Op donderdag 10 september 2015 14:38 schreef Roces18 het volgende:
nog 1 weekje en dan vertrek ik met de oosterzon
In de app van Google translate kan je talenpakketen downloaden die offline werken.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:45 schreef Bramb0o het volgende:
Simkaartje is wel een must trouwens, gezien bijna niemand engels kan praten. Vorig jaar ongeveer 200 euro over mn abo heen omdat ik telkens moest vertalen via mn telefoon.
Ik vandaag over twee wekenquote:Op donderdag 10 september 2015 20:35 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ik vertrek zaterdag
Ga ook maar ff een internet simkaartje scoren daar.
Gaan we een FOK! meet in China houden?quote:
Ik weer een week na jou.quote:
'vroeger' nam men gewoon een woordenboek mee... (nu desnoods als app)quote:Op donderdag 10 september 2015 20:45 schreef Bramb0o het volgende:
Simkaartje is wel een must trouwens, gezien bijna niemand engels kan praten. Vorig jaar ongeveer 200 euro over mn abo heen omdat ik telkens moest vertalen via mn telefoon.
En dan ergens thee met je willen drinken.quote:Op maandag 14 september 2015 03:34 schreef Kenzi het volgende:
[..]
'vroeger' nam men gewoon een woordenboek mee... (nu desnoods als app)
Waarom 200 euro data verbruiken via je telefoon?![]()
in de grote steden zijn er zat die Engels spreken, vooral studenten die superblij worden dat ze hun Engels kunnen oefenen met je
Je hebt inderdaad wel van die apps die je offline kunt gebruiken maar daar staat lang niet alles in, alleen de standaard zinnen en woorden. Ik heb niet echt lang rondgehangen in de grote steden omdat China veel meer te bieden heeft dan die duffe 'standaard' toeristentrekpleisters (Shanghai, Hong Kong, Guanzhou, Beijing etc...). Ben inderdaad wel veel studenten tegengekomen die het leuk vinden om engels met je te oefenen.quote:Op maandag 14 september 2015 03:34 schreef Kenzi het volgende:
[..]
in de grote steden zijn er zat die Engels spreken, vooral studenten die superblij worden dat ze hun Engels kunnen oefenen met je
Ik werd bij tianamen square ook ineens aangesproken Door 2 verpleegsters. Aangezien de laatste tijd ik elke x aangesproken wordt als ze wat van me willen, was ik een beetje achterdochtig.quote:Op maandag 14 september 2015 03:34 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Hoe lang blijf je in HK? Het is echt een superstad. Totaal anders dan Beijingquote:Op maandag 21 september 2015 06:16 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ik werd bij tianamen square ook ineens aangesproken Door 2 verpleegsters. Aangezien de laatste tijd ik elke x aangesproken wordt als ze wat van me willen, was ik een beetje achterdochtig.
Dit keer leek het eechter gewoon voor een praatje te zijn idd .
China bevalt goed. Al veel gezien. Heb een blog bijgehouden voor als er mensen het leuk vinden om te lezen. Http://tomenconia.reislogger.nl
Zo met de trein naar Hong Kong. Ben benieuwd !
We blijven er 2 nachten. Vandaag er naartoe en dus soort van 2 dagen ook. Wat is die plaats waar je het over hebt ?quote:Op maandag 21 september 2015 06:20 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Hoe lang blijf je in HK? Het is echt een superstad. Totaal anders dan Beijing
als je HK echt wil leren kennen moet je een cha chaan teng binnen stappen ergens tussen 9 en 13u
Leuk blog. Dat van die zitruimte komt me bekend voor.
Vaak mag je trouwens op binnenlandse vluchten niet bij de nooduitgang zitten als buitenlander als je geen Chinees spreekt en dus de procedures / aanwijzingen niet kan volgen.
cha chaan teng is een typisch Hong Kong stijl restaurant, waar ze veelal een combo van HK en Westers eten serveren. Voor de French Toast is aan te bevelen (het lijkt niks op de French Toast zoals je die in Europa kent). Je vind ze overal wel in HK.quote:Op maandag 21 september 2015 06:33 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
We blijven er 2 nachten. Vandaag er naartoe en dus soort van 2 dagen ook. Wat is die plaats waar je het over hebt ?
Betreft nooduitgang, het was ook geen nooduitgang maar de eerste rij achter de 1e class
We zitten in crossway bay. Hong Kong eiland naar het schijnt. Je zou het uitzicht eens moeten zien. De tering. Vanaf bed kijken we naar de haven. Kan een stuk slechter . Betreft die eetgelegenheden gaan we even op zoek waar die zijn. Ben benieuwd !quote:Op maandag 21 september 2015 07:17 schreef Kenzi het volgende:
[..]
cha chaan teng is een typisch Hong Kong stijl restaurant, waar ze veelal een combo van HK en Westers eten serveren. Voor de French Toast is aan te bevelen (het lijkt niks op de French Toast zoals je die in Europa kent). Je vind ze overal wel in HK.
Chau Kee in Sai Ying Pun (HK Central) is een aanrader, of Law Mark Kee (meerdere locaties bijv. in Hysan @ Causeway Bay).
Absoluut de french toast proberen, milk tea (hk stijl) en warme cola met ginger
je link is privequote:Op maandag 21 september 2015 19:41 schreef Bootje84 het volgende:
https://www.facebook.com/(...)64921612?pnref=story
Hier even 4 foto's van het uitzicht.
We zitten inderdaad in Causeway Bay. Prachtig uitzicht. Als je wilt, kan je me even toevoegen op Facebook, dan kan je mijn foto's zien. Zit momenteel met een Cromebook te werken en die heeft geen muis maar een touchpad waardoor ik geen rechter muisknop of zo heb. Beetje behelpen allemaal.quote:Op dinsdag 22 september 2015 03:38 schreef Kenzi het volgende:
[..]
je link is prive![]()
maar ik gok dat je ergens in Causeway Bay zit, mooi uitzicht daar.
Ook leuk om dan even naar de Peak te gaan. Zeker met zonsondergang.
Heb je al wat gevonden? Ik moet even zoeken tussen m'n bookmarks maar ik heb een site waar een expat stel allerlei wandelingen beschrijft in China.quote:Op donderdag 24 september 2015 13:43 schreef wouter456 het volgende:
Mijn vriendin en ik willen een goeie hike in China gaan maken. 10-14 dagen zoiets. Ik heb al uitgebreid op internet gezocht maar dan is het toch moeilijk om een de leukste hike te vinden. Heeft er iemand wel eens een hike gemaakt in China en kan iemand ons iets aanraden?
http://www.nu.nl/buitenla(...)te-zeven-mensen.htmlquote:Op woensdag 30 september 2015 14:52 schreef Skv het volgende:
http://www.chinahighlight(...)ing-travel-dates.htm
Week waar in je absoluut niet moet gaan is 1 - 7 oktober.
Ik ga morgen.Ben benieuwd.
Mensen in Beijing op het moment? Hoe is het met de drukte? Tips om de highlights te zien maar de crowds te ontwijken? Zat zelf te denken aan extreem vroeg gaan, weet alleen niet of dingen dan ook open zijn.
Afstand Nederland - Zuid-Spanjequote:Op woensdag 30 september 2015 16:29 schreef Skv het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)te-zeven-mensen.html
Ook nog.
Nee hoor. Kom toevallig twee nieuwsberichtjes tegen vandaag. Zin in.quote:Op woensdag 30 september 2015 16:41 schreef MCH het volgende:
[..]
Afstand Nederland - Zuid-Spanje![]()
Je bent wel bang voor je tripje of niet? Een weekje Drentse hei is nog avontuurlijker dan een week Beijing dus no worries.
Sinds vandaag weer thuis van een korte trip (ik ga juist de dagen voor 1 oktober om die stortvloed voor te zijn, ben alleen volledig weggeregend in de Gobi woestijnquote:Op woensdag 30 september 2015 14:52 schreef Skv het volgende:
http://www.chinahighlight(...)ing-travel-dates.htm
Week waar in je absoluut niet moet gaan is 1 - 7 oktober.
Ik ga morgen.Ben benieuwd.
Mensen in Beijing op het moment? Hoe is het met de drukte? Tips om de highlights te zien maar de crowds te ontwijken? Zat zelf te denken aan extreem vroeg gaan, weet alleen niet of dingen dan ook open zijn.
Ben je op tijd weggegaan. Alhoewel een A380 niet echt veel last van de typhoon gehad zal hebben.quote:Op maandag 5 oktober 2015 09:17 schreef Bootje84 het volgende:
ik zat mijn laatste week op Shamian Island (Guangzhou) dat is ook blijkbaar een trekpleister voor toeristen. Normaal liepen er wel mensen, maar niet byzonder veel. Nu struikelde je er over.
Ben gisteren eind van de middag terug gekomen. Was zaterdag NL-tijd om 10.00 uur op het vliegveld aangekomen en gisteren 17.00 uur NL-tijd weer thuis. Lang dagje geweest. Wél met een Airbus A380 gevlogen. Dat is dan wel weer machtig.
Nu snel alle foto's uitzoeken
Ik zag de berichten bij iemand op zn telefoon. Maar we vertrokken idd net op tijd vanuit Guangzhou, echter was dat een Airbus A330-200 geloof ik. Gewoon een wat kleiner vliegtuig. Gek genoeg had ik er echter meer beenruimte dan in de Airbus A380quote:Op maandag 5 oktober 2015 09:55 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Ben je op tijd weggegaan. Alhoewel een A380 niet echt veel last van de typhoon gehad zal hebben.
De A320 waar ik in zat wel. 2 afgebroken landingen op HK Airport, 3de keer wel gelukt en maar 1 uur vertraging (hoop vliegtuigen met 5 tot 10 uur vertraging)
Volgens mij kan je voor je visumaanvraag wel wat verzinnen. Doen ze geloof ik niet zo moeilijk over.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 21:02 schreef schoonmams het volgende:
Mensen,
hebben jullie nog tips omtrent hostels die je kan boeken en gratis kan annuleren. Dit ben ik nodig voor mijn visumaanvraag. Over een maand zit ik er bijna. En nog een tip voor een tof hostel met veel backpackers in Beijing?
X
Leo Hostelquote:Op donderdag 8 oktober 2015 21:02 schreef schoonmams het volgende:
Mensen,
hebben jullie nog tips omtrent hostels die je kan boeken en gratis kan annuleren. Dit ben ik nodig voor mijn visumaanvraag. Over een maand zit ik er bijna. En nog een tip voor een tof hostel met veel backpackers in Beijing?
X
booking.comquote:Op donderdag 8 oktober 2015 21:02 schreef schoonmams het volgende:
Mensen,
X
In Peking heb je ook in een steegje ( zijstraat van een van de grotere straten daar ) allerlei kraampjes met verschillende soorten hapjes. Schorpioenen ( grote en kleine ) zeepaardjes, zeesterren, inktvissen, fruit op een stokje met gesmolten suiker etc.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 22:10 schreef triplecore het volgende:
Beijing is echt heel indrukwekkend. Eerste wat je gelijk opvalt is de smog
Wat vooral opvalt is dat het openbaar vervoer erg goed is geregeld. Pasje kopen, geld erop en gaan met die banaan.
Veel info over vervoer kan je trouwens hier vinden:
http://www.vakantienaarchina.nl/vervoer-in-china/
Gaat voornamelijk over Beijing.
Want over crowds gesproken, die ga je pas meemaken in de metro, stond zelfs keer in de file van paar minuten. Bij attracties is het vooral later op de dag rustig.
Topic van tripadvisor over het vermijden van massa's mensen: http://www.tripadvisor.co(...)_crowds-Beijing.html
nee, die mensen zijn altijd zoquote:Op maandag 19 oktober 2015 11:02 schreef Skv het volgende:
Zo, ik ben weer terug. Prachtig land (althans, wat ik er van heb gezien). Zeker aan te raden om eens naartoe te gaan.
Nadeel vond ik de irritante mensen. Dat gerochel, geduw, geschreeuw en -vooral- geklooi met die telefoons is niet erg prettig. Maar ik zat ook een tijdje tijdens de golden week, wellicht is het daardoor wat erger. En de smog
Op straat vallen ze wel mee, maar bij eettentjes, in de rij voor de bus en -met name- bij toeristische attracties zijn ze zwaar irritant.quote:
in de rij? welke rij?quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:14 schreef Skv het volgende:
[..]
Op straat vallen ze wel mee, maar bij eettentjes, in de rij voor de bus en -met name- bij toeristische attracties zijn ze zwaar irritant.
Dat viel mij dus ook onwijs op !!! Ik was in plaatsen als Guangzhou en Peking, en daar is het echt schijt aan de rest en voordringen. In HK zag ik een rij bij de bushalte die 2 x heen en weer liep in de lengte van een meter of 50. Keurig netjes achter elkaar. Niemand die er maar aan dacht om voor te dringen..quote:Op maandag 19 oktober 2015 11:19 schreef Kenzi het volgende:
[..]
in de rij? welke rij?line jumping is een nationale sport
(aan welke ik als ik eerlijk moet zijn net zo hard aan mee doe)
Ik verdeel mijn tijd tussen Shenzhen en Hong Kong. En het verschil in gedrag is echt schrikbarend. Line jumpen in HK? Dacht het niet
Ik aan de selfiesticks en iedereen die met telefoons met muziek aan buiten rondloopt, hardop films zit te kijken in de bus of spelletjes met knetter irritante geluiden op vol volume in het restaurant zit te spelen. En de hygiëne van de wc's.quote:Op maandag 19 oktober 2015 21:30 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Dat viel mij dus ook onwijs op !!! Ik was in plaatsen als Guangzhou en Peking, en daar is het echt schijt aan de rest en voordringen. In HK zag ik een rij bij de bushalte die 2 x heen en weer liep in de lengte van een meter of 50. Keurig netjes achter elkaar. Niemand die er maar aan dacht om voor te dringen..
Ook dat rochelen vond ik nasty, maar vooral ook het roken in restaurants. Daar ergerde ik me het meeste aan...
De eerste 50 keer ja..quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 19:55 schreef Roces18 het volgende:
En iedereen die met je op de foto wil danDat is toch wel grappig om mee te maken.
Hoe is Golden Week jou bevallen dan?quote:Op woensdag 30 september 2015 14:52 schreef Skv het volgende:
Ach, ik lette er niet al teveel op. Toegegeven, het valt wel beetje op, vooral met die spelletjes etc, maar goed. Ieder zn ding. Er hing idd een flinke putlucht op die toiletten. Kunnen jullie je nummertje 2 doen op zo een hurktoilet? Ik heb geen poging gedaan. Veel te bang dat ik mn evenwicht verlies en op mn reet valquote:Op maandag 19 oktober 2015 22:34 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik aan de selfiesticks en iedereen die met telefoons met muziek aan buiten rondloopt, hardop films zit te kijken in de bus of spelletjes met knetter irritante geluiden op vol volume in het restaurant zit te spelen. En de hygiëne van de wc's.
Bij de Chinese muur was mijn eerste keer. In totaal een keer of 10-15 met Chinezen op de foto gegaan, anders dan mijn schoonfamilie. Ach, vond het wel grappig. Voel je je even speciaalquote:
Het was wel te doen, alleen Zomerpaleis was wat treurig. Enorm veel smog en stampvol. Verder niet zoveel last gehad van de menigtes.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 16:00 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Hoe is Golden Week jou bevallen dan?
Ik had er vrij weinig last van (behalve 1x 3 uur in de file gestaan)
Voor Golden week was het anders ook stampvol, denk dat het meestal wel zo druk is daar. Vraag me af waarom want er zijn veel betere dingen te doen in Bejingquote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:55 schreef Skv het volgende:
[..]
Het was wel te doen, alleen Zomerpaleis was wat treurig. Enorm veel smog en stampvol. Verder niet zoveel last gehad van de menigtes.
Dat was ook mijn conclusiequote:Op donderdag 22 oktober 2015 11:05 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Voor Golden week was het anders ook stampvol, denk dat het meestal wel zo druk is daar. Vraag me af waarom want er zijn veel betere dingen te doen in Bejing
nog mooie pics kunnen maken?quote:
pff dat is inderdaad jammer. Bij mij was het gelukkig niet zo erg op de muur.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 20:12 schreef CrashO het volgende:
[..]
Ditto.
Toen ik in Beijing was dacht ik de smog te ontvluchten door de bergen (Chinese Muur) in te gaan.. Was er net die dag een laaghangend wolkendekDan toch liever smog want zo was er ook weinig te zien
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi stuk muur ook!quote:
zelfde deel als mij indd.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 08:18 schreef Skv het volgende:
Ik heb ook mazzel gehad. Nog niet bewerkt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen idee, het was een super vaag georganiseerd reisje vanuit een hostelquote:
leuke foto's.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 22:43 schreef Bootje84 het volgende:
http://imgur.com/gallery/GsDm2
eerste 3 foto's zijn HK, daarna Macau
Vaak alleen de eerste 6 - 10 "torens" vanaf de ingang waar je erop mag. Daarna is het "onveilig" en dus orgineel. Kost je alleen een uurtje lopen.quote:Op maandag 26 oktober 2015 09:39 schreef Kenzi het volgende:
maar goed, 80% is ook gewoon 'nieuw' en niet de originele muur.
Iemand?quote:Op donderdag 24 september 2015 16:41 schreef Vinno het volgende:
Iemand ervaring met Beijing in december?
Wij willen graag elke jaar oud&nieuw vieren in een ander land en nou vielen mijn ogen op goedkope tickets voor een weekje Beijing...
Kom op internet wel een paar ervaringen tegen, dat het vrij koud is, maar daardoor ook lekker rustig...
Iemand die wat meer ervaringen met mij wil delen?
Succes daarmee. Er hangt altijd wel smog.quote:Op dinsdag 1 december 2015 17:19 schreef Vinno het volgende:
[..]
Iemand?
Sowieso trouwens laatste paar dagen dikke smog las ik in de krant.
Hopelijk is dat straks niet het geval... Hoop toch ook wel een mooie Skyline te zien
Behalve na de regen. Maar binnen een paar uur komt de smog weerquote:Op dinsdag 1 december 2015 17:47 schreef Skv het volgende:
[..]
Succes daarmee. Er hangt altijd wel smog.
quote:Op dinsdag 1 december 2015 17:19 schreef Vinno het volgende:
[..]
Iemand?
Sowieso trouwens laatste paar dagen dikke smog las ik in de krant.
Hopelijk is dat straks niet het geval... Hoop toch ook wel een mooie Skyline te zien
Oh sorry, het is geen enkel probleem en de smog is er niet hoor.quote:Op woensdag 2 december 2015 12:10 schreef Vinno het volgende:
Super chill die reacties ook als je uit zit te kijken naar je vakantie
Bedankt!
September en oktober , en dan hopen dat je af en toe wat regen hebt.quote:Op woensdag 2 december 2015 12:22 schreef Waterdrinker het volgende:
Wat is de beste tijd om naar Beijing te gaan dan ivm de smog? Of valt dat niet echt te voorspellen?
In oktober heb ik een paar heldere dagen gehad. Maar vooral ook veel smog.quote:Op woensdag 2 december 2015 12:22 schreef Waterdrinker het volgende:
Wat is de beste tijd om naar Beijing te gaan dan ivm de smog? Of valt dat niet echt te voorspellen?
met Oud & Nieuw bedoel je 31 dec / 1 jan?quote:Op woensdag 2 december 2015 13:03 schreef Vinno het volgende:
Haha ja dat het mijn eigen keus is snap ik ook wel, was alleen eigenlijk meer op zoek naar tips voor Oud en Nieuw
Ik hoop wel gewoon op een windje tegen die tijd dan
Ja 'onze' oud&nieuwquote:Op donderdag 3 december 2015 02:35 schreef Kenzi het volgende:
[..]
met Oud & Nieuw bedoel je 31 dec / 1 jan?
Want als je Chinees Nieuwjaar bedoeld, dan wil je ook niet in Beijing zijn
Chunyun![]()
Chinezen doen niet zo heel veel voor Oud & Nieuw. Maar zat expat-bars waar wel wat te doen is. Voor de rest is het gewoon business as usual.quote:
Okay.quote:Op donderdag 3 december 2015 10:58 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Chinezen doen niet zo heel veel voor Oud & Nieuw. Maar zat expat-bars waar wel wat te doen is. Voor de rest is het gewoon business as usual.
Waarschijnlijk geen vuurwerk ivm de smog die dat veroorzaakt. Of als er wel vuurwerk is dan zie je dat niet door de smog![]()
wil je vakantie niet bederven maar dat is nu eenmaal de realiteit van beijing op dit moment. gewoon hopen op een beetje mooi weer met windje zodat die smog pleitte is
Neem een paar van die 3M mondmaskers mee. Declathon verkoopt ze bijv. In China een stuk duurder. En in Beijing wil je ze echt wel gebruiken als er smog hangt.quote:Op donderdag 3 december 2015 11:02 schreef Vinno het volgende:
[..]
Okay.
Nou ook prima, ben daar met m'n meisje, dus dan gaan we wel lekker uit eten en doen we samen een drankje om 00:00
En de smog hoop ik dan maar op dat 't meevalt... Aan de andere kant is het misschien ook juist wel het 'echte' Beijing en hoort dat er ook bij.
Ik heb niet zoveel bijzondere delen gezien van China maar het mooiste was het rondje in de provincie Sichuan. Chengdu --> Kangding --> Tagong --> Danba --> Chengdu en in dezelfde provincie het park van Jiuzaighou. We hadden eerst dat rondje gemaakt en toen hoorden we in Beijing van andere reizigers hoe mooi dat park was dus toen zijn we helemaal weer teruggegaan met de trein.quote:Op donderdag 3 december 2015 11:10 schreef Argonath het volgende:
Wat vonden jullie het meest bijzondere stukje China?
Is er iemand al eens naar Larung Gar geweest in China? Vorig jaar twee maanden in China geweest en dat was voor ons echt het meest bijzondere stukje China. Wel lastig te bereiken. 3 dagen reizen vanuit Chengdu ;-(.
Onze reisroute ging van Kashgar (kwamen uit Kirgizië), Turpan, Dunhuang, Jiayuquan, Peking, Pingyao, Xi'an, Chengdu, Leshan, Chengdu, Larung Gar, Shangri-la, Lijang, Dali, Kunming, Guilin, Yangshuo, Xingping, Guilin, Zhuhai, Hong-Kong..
Wij hebben dat park overgeslagen.. Leek me ook wel heel erg mooi, maar budget technisch was het gelovig wel erg duur.. Tja en als backpacker moet je dan soms keuzes maken ;-). We hebben trouwens nog een filmpje gemaakt van onze trip door China met Larung Gar als uitgangspunt.quote:Op donderdag 3 december 2015 11:32 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik heb niet zoveel bijzondere delen gezien van China maar het mooiste was het rondje in de provincie Sichuan. Chengdu --> Kangding --> Tagong --> Danba --> Chengdu en in dezelfde provincie het park van Jiuzaighou. We hadden eerst dat rondje gemaakt en toen hoorden we in Beijing van andere reizigers hoe mooi dat park was dus toen zijn we helemaal weer teruggegaan met de trein.![]()
Nu zeker niet in ieder geval: Peking geeft voor het eerst 'code rood' vanwege smogquote:Op woensdag 2 december 2015 12:22 schreef Waterdrinker het volgende:
Jammer, ik stond net op het punt om een dagje Beijing te doen.quote:Op maandag 7 december 2015 11:54 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
Nu zeker niet in ieder geval: Peking geeft voor het eerst 'code rood' vanwege smog
Als er smog hangt, is dat in honderden kilometers rondom de stad. Het tussengebied tussen Xian en Beijing was toen ik er was ruwweg gelijk aan de steden.quote:Op maandag 7 december 2015 12:14 schreef Vinno het volgende:
Jeetje...
Oké... Die tickets naar Beijing annuleren kan niet...
Iemand tips, stel dat het dan nog steeds code rood zou zijn (27 december tm 04 januari) om uit te wijken naar iets in de buurt?
Dat ik bijvoorbeeld bij aankomst in Beijing meteen een trein pak naar iets in de buurt waar geen smog is, maar ik wel een (aantal) trips kan maken naar de muur e.d.?
Mijn hotel is een reservering die via Booking is gemaakt, maar die ik nog tot een dag van te voren kan annuleren... Dus ik moet beginnen en eindigen in Beijing, maar verder zijn we nog "flexibel"...
Maar overigens geen gigantisch budget om een hele rondreis te gaan maken
Oké en een paar dagen uitwijken naar Xi'an? Want Terracotta wil ik toch graag zien...?quote:Op maandag 7 december 2015 16:50 schreef Skv het volgende:
[..]
Als er smog hangt, is dat in honderden kilometers rondom de stad. Het tussengebied tussen Xian en Beijing was toen ik er was ruwweg gelijk aan de steden.
Hoop voor je dat het weg is! Anders moet je wat meer binnen dingen doen, of meer naar midden of west China gaan.
Erger dan Beijing toen ik er was. Nu nog steeds niet prettig daar maar wel beter dan Beijing http://aqicn.org/city/xian/quote:Op maandag 7 december 2015 17:01 schreef Vinno het volgende:
[..]
Oké en een paar dagen uitwijken naar Xi'an? Want Terracotta wil ik toch graag zien...?
Zie binnenlandse vluchten voor ¤113 pp...
Of is 't daar net zo erg?
En stel je niet zo aan zeg. Ik heb ook twee weken rondgelopen in code rood. Want die is er bijna altijd. Je ziet minder en dat is kut, maar zo panisch doen heeft geen zin hoor. Maak er gewoon het beste van. De dag dat ik naar de muur ging, was alle smog van de week er voor s nachts weggewaaid. Dus dat was prachtig.quote:Op maandag 7 december 2015 12:14 schreef Vinno het volgende:
Jeetje...
Iemand tips, stel dat het dan nog steeds code rood zou zijn (27 december tm 04 januari) om uit te wijken naar iets in de buurt?
Dat ik bijvoorbeeld bij aankomst in Beijing meteen een trein pak naar iets in de buurt waar geen smog is, maar ik wel een (aantal) trips kan maken naar de muur e.d.?
Mijn hotel is een reservering die via Booking is gemaakt, maar die ik nog tot een dag van te voren kan annuleren... Dus ik moet beginnen en eindigen in Beijing, maar verder zijn we nog "flexibel"...
Nouja, aanstellen... Ik ga af op wat de mensen hiervoor in het topic zeidenquote:Op maandag 7 december 2015 17:08 schreef Skv het volgende:
[..]
En stel je niet zo aan zeg. Ik heb ook twee weken rondgelopen in code rood. Want die is er bijna altijd. Je ziet minder en dat is kut, maar zo panisch doen heeft geen zin hoor. Maak er gewoon het beste van. De dag dat ik naar de muur ging, was alle smog van de week er voor s nachts weggewaaid. Dus dat was prachtig.
Wij bezochten het park net tijdens de wisseling van het seizoen dus betaalden wij wintertarief. Helaas geen totaal bevroren watervallen gezien want foto's uit het winterseizoen zijn ook prachtig.quote:Op vrijdag 4 december 2015 12:57 schreef Argonath het volgende:
[..]
Wij hebben dat park overgeslagen.. Leek me ook wel heel erg mooi, maar budget technisch was het gelovig wel erg duur.. Tja en als backpacker moet je dan soms keuzes maken ;-). We hebben trouwens nog een filmpje gemaakt van onze trip door China met Larung Gar als uitgangspunt.
Waarom ga je helemaal naar China (wat op zich al niet goedkoop is) terwijl je budget beperkt is.quote:Op maandag 7 december 2015 12:14 schreef Vinno het volgende:
Jeetje...
¤450 voor een retourtje vanaf Amsterdam en een hotel voor 125 pp 10 minuten van Verboden stad...quote:Op maandag 7 december 2015 17:16 schreef MCH het volgende:
[..]
Waarom ga je helemaal naar China (wat op zich al niet goedkoop is) terwijl je budget beperkt is.
Weet je dit zeker? Want volgens alle nieuwsberichten was dit de allereerstekeer...quote:Op maandag 7 december 2015 17:08 schreef Skv het volgende:
[..]
En stel je niet zo aan zeg. Ik heb ook twee weken rondgelopen in code rood.
Je visum was gratis?quote:Op maandag 7 december 2015 17:18 schreef Vinno het volgende:
[..]
¤450 voor een retourtje vanaf Amsterdam en een hotel voor 125 pp 10 minuten van Verboden stad...
Dat was goedkoper dan een weekje Schotland met huurauto...
Nee natuurlijk niet.quote:
jegaat twee weken in hetzelve hotel zitten?quote:Op maandag 7 december 2015 17:18 schreef Vinno het volgende:
[..]
¤450 voor een retourtje vanaf Amsterdam en een hotel voor 125 pp 10 minuten van Verboden stad...
Dat was goedkoper dan een weekje Schotland met huurauto...
ja misschien van dit kaliber voor het eerst. Maar rode luchtkwakiteitsmetingen zijn aardig normaal.quote:Op maandag 7 december 2015 17:18 schreef miro86 het volgende:
[..]
Weet je dit zeker? Want volgens alle nieuwsberichten was dit de allereerstekeer...
7 dagen...quote:Op maandag 7 december 2015 17:24 schreef Skv het volgende:
[..]
jegaat twee weken in hetzelve hotel zitten?
Ok chill, denk trouwens dat eten en drinken in Beijing en London ongeveer op vergelijkbaar prijsniveau zijn. Met een backpackers budget gaven wij daar ook 15 euro uit per dag uit.quote:Op maandag 7 december 2015 17:21 schreef Vinno het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet.
Maar dan nog... Ik heb vorig jaar O&N gevierd in Londen, toen was ik net zoveel kwijt omdat eten en drinken daar veel duurder is.
En het is niet dat ik/we geen cent heb.
Maar het is gewoon ff een citytrip en dus in verhouding tot een "grote vakantie" geen mega-budget voor een grote rondreis. Dus ff in perspectief zien die opmerking
Ik was in Londen echt het duizendvoudige kwijt. In Beijing kan je prima eten en borrelen voor rond de 40E met z'n tweeën voor avondeten. In Ghost Streetquote:Op maandag 7 december 2015 17:28 schreef MCH het volgende:
[..]
Ok chill, denk trouwens dat eten en drinken in Beijing en London ongeveer op vergelijkbaar prijsniveau zijn. Met een backpackers budget gaven wij daar ook 15 euro uit per dag uit.
Nee. Eerste keer code rood in Beijing. Systeem bestaat sinds 2013.quote:Op maandag 7 december 2015 17:25 schreef Skv het volgende:
[..]
ja misschien van dit kaliber voor het eerst. Maar rode luchtkwakiteitsmetingen zijn aardig normaal.
NY Timesquote:Autoriteiten in de Chinese hoofdstad Peking hebben voor het eerst een 'code rood' afgekondigd vanwege de aanhoudende zware smog.
quote:"Officials in the Chinese capital declared for the first time on Monday evening that the thick smog blanketing the city was bad enough to require a red alert, the highest level of alarm. It was the first time a code red had been sounded since Beijing announced an emergency air pollution response system with multicolored warnings in 2013."
Jahaa, ik zeg toch, van dit kaliber voor het eerst, maar giftige dagen met smog zijn er altijd al. De Europese norm is 40ug per m2, en het gemiddelde in Beijing is 250 ofzo. En de afgelopen dagen dus pieken van 750.quote:Op maandag 7 december 2015 17:50 schreef miro86 het volgende:
[..]
Nee. Eerste keer code rood in Beijing. Systeem bestaat sinds 2013.
Nu.nl
[..]
NY Times
[..]
Het is de eerste keer dat ze de moeite nemen het alarm te activeren. Er zijn over de jaren dagen geweest dat het veel erger was.quote:Op maandag 7 december 2015 17:50 schreef miro86 het volgende:
[..]
Nee. Eerste keer code rood in Beijing. Systeem bestaat sinds 2013.
Nu.nl
[..]
NY Times
[..]
pieken van 2226 bedoel jequote:Op maandag 7 december 2015 19:31 schreef Skv het volgende:
[..]
Jahaa, ik zeg toch, van dit kaliber voor het eerst, maar giftige dagen met smog zijn er altijd al. De Europese norm is 40ug per m2, en het gemiddelde in Beijing is 250 ofzo. En de afgelopen dagen dus pieken van 750.
7 dagen in Bejing, ik zou gillend gek worden.quote:Op maandag 7 december 2015 17:27 schreef Vinno het volgende:
[..]
7 dagen...
Centrum Beijing, 10 min van Verboden stad.
Maar is maar een vrijblijvende reservering op Booking,kan er tot op de dag zelf nog onderuit
Ze hebben daar wel humorquote:Op dinsdag 8 december 2015 07:56 schreef Roces18 het volgende:
[..]
7 dagen in Bejing, ik zou gillend gek worden.
Okay...quote:Op dinsdag 8 december 2015 07:56 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Koudefront komt er aan dus dan is de smog ook weer weg.quote:Op dinsdag 8 december 2015 09:16 schreef Vinno het volgende:
Heb gister tickets geboekt, retourtje Beijing - Xi'an
Bij aankomst Beijing vliegen we meteen door.
Dan daarna dagje Terracotta.
En dan weer terug naar Beijing zodat we daar 4,5 dag hebben
Ik heb me maar bij de smog neergelegd.
Kan het toch niet zelf wegblazen... Dus ik zie 't wel gewoon
quote:Op dinsdag 8 december 2015 07:56 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Hoe lang heb je in Xi'an? Terracottaleger is wel leuk hoor, voor een uurtje of 2 á 3, daarna heb je het wel gezien. Ik heb een onwijs gave wandel/klimtocht gedaan in de buurt van Xi'an. Met overnachting bovenop een Taoïstische berg. Gewoon zelf geregeld, gids/tour etc is niet nodig.quote:Op dinsdag 8 december 2015 09:16 schreef Vinno het volgende:
Heb gister tickets geboekt, retourtje Beijing - Xi'an
Bij aankomst Beijing vliegen we meteen door.
Dan daarna dagje Terracotta.
En dan weer terug naar Beijing zodat we daar 4,5 dag hebben
Ik heb me maar bij de smog neergelegd.
Kan het toch niet zelf wegblazen... Dus ik zie 't wel gewoon
28 december in middag komen we aan.quote:Op dinsdag 8 december 2015 10:07 schreef Skv het volgende:
[..]
Hoe lang heb je in Xi'an? Terracottaleger is wel leuk hoor, voor een uurtje of 2 á 3, daarna heb je het wel gezien. Ik heb een onwijs gave wandel/klimtocht gedaan in de buurt van Xi'an. Met overnachting bovenop een Taoïstische berg. Gewoon zelf geregeld, gids/tour etc is niet nodig.
Omdat de 28e toch een reisdag is.quote:Op dinsdag 8 december 2015 10:10 schreef Skv het volgende:
Waarom zo kort? Dan ben je 3 dagen kwijt om alleen die terracotta dingen te zien.. Ze zijn indrukwekkend hoor, daar niet van, maar het is een beetje zonde van je tijd.
Ik bedoel meer, als je toch naar Xi'an gaat, ga dan een dag of 4 ipv 1 volle dag omsloten door 2 reisdagen.quote:Op dinsdag 8 december 2015 10:29 schreef Vinno het volgende:
[..]
Omdat de 28e toch een reisdag is.
En de 30e hebben we dan de hele middag nog in Beijing.
Dus effectief kost het maar 1 ochtend?
http://www.nomadasaurus.c(...)-hike-mount-huashan/quote:Op dinsdag 8 december 2015 10:07 schreef Skv het volgende:
[..]
Hoe lang heb je in Xi'an? Terracottaleger is wel leuk hoor, voor een uurtje of 2 á 3, daarna heb je het wel gezien. Ik heb een onwijs gave wandel/klimtocht gedaan in de buurt van Xi'an. Met overnachting bovenop een Taoïstische berg. Gewoon zelf geregeld, gids/tour etc is niet nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |