abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125399849
Laatste 3 posts:
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 15:04 schreef idiot_abroad het volgende:

[..]

Het is op zich ook een goed idee om vanuit Guilin een dachtrip naar Longshen te maken, prachtige rijstvelden/terrassen waar je makkelijk een dag rond kan lopen zonder te verdwalen.
quote:
10s.gif Op woensdag 17 april 2013 15:09 schreef Kimmie het volgende:

[..]

een dagtrip lijkt mij beetje veel van het goede, er zijn wel verschillende dorpen maar Dazhai bijv. was zeker 4 uur rijden en met landslides (periode is misschien over) wel 8 uur :o

Maar moet wel zeggen, dit zijn wel de mooiste rijstterassen van heeeeeel Azie :Y
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 15:31 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Na 5 maanden azie heb ik echt een lichte rijstveldenallergie gekregen :').

Ik heb trouwens voor het eerst sinds tijden weer hooikoorts, maar dat wel komen doordat er weer duidelijke winters en zomers zijn :(.

Lui in Beijing hadden ook mijn was verthyft. Helft was daar blijven hangen, en ik was ineens de eigenaar van BH's en skinnyjeans :'). En natuurlijk kwam ik daar pas in Xian achter... Gelukkig is de post in China snel!
Kon de OP niet goed editten omdat deze computer minimaal een jaar of 8 oud is (zelfs nog een beeldbuis scherm :')), en gezien FOK! Internet exporer 3.0 niet fantastisch meer ondersteund. Volgende keer beter.
pi_125794622
Beetje balen dat net wanneer ik in China ben, dit topic zo dood is :(.

Ik ben nu in Kunming, na het volgende rondje tot nu toe:

-Guangzhou
-Beijing
-Xi-An
-Chengdu
-Emei Shan
-Kunming.

Morgen 24 uur lang naar Guilin hard seaten hoera :'( :+

Ik vind China echt supervet. Na 5 maanden Zuid Oost Azie had ik lage verwachtingen van China (weet niet echt waarom), als saai en koud, niet echt een backpackland, maar van dat alles was helemaal niks van waar! Ik vind het misschien zelfs wel het tofste land tot nu toe!

China O+
pi_127382316
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 14:13 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Beetje balen dat net wanneer ik in China ben, dit topic zo dood is :(.

Ik ben nu in Kunming, na het volgende rondje tot nu toe:

-Guangzhou
-Beijing
-Xi-An
-Chengdu
-Emei Shan
-Kunming.

Morgen 24 uur lang naar Guilin hard seaten hoera :'( :+

Ik vind China echt supervet. Na 5 maanden Zuid Oost Azie had ik lage verwachtingen van China (weet niet echt waarom), als saai en koud, niet echt een backpackland, maar van dat alles was helemaal niks van waar! Ik vind het misschien zelfs wel het tofste land tot nu toe!

China O+
Ben je nog in China of ben je inmiddels weer verder getrokken?
Wij nog 6 weken!! Nu kan ik helemaal niet meer wachten na jou positieve reactie :)
pi_127382631
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 22:33 schreef CaveCanem het volgende:

[..]

Ben je nog in China of ben je inmiddels weer verder getrokken?
Wij nog 6 weken!! Nu kan ik helemaal niet meer wachten na jou positieve reactie :)
Ben al een maand weer thuis :'(. Alhoewel ik morgen weer weg vlieg :P

Maar China is gaaf, al een beetje een plan wat je gaat doen?
pi_127389986
Haha ok! Waar ga je nu heen?

We gaan van Beijing naar Hong Kong met daartussen, Xian, Chengdu, Lijiang, Dali, Xingping, Ping'an!

Emei Shan staat ook op m'n lijstje maar denk dat we dat overslaan voor de volgende keer. Leshan willen we namelijk ook heen en zoals het er nu naar uitziet zijn we voor beiden te kort in regio Chengdu.
pi_129325460
Wie vliegen as zaterdag naar China. Wij gaan naar Beijing, Xian en Yunnan. Ik snap die treintickets stress niet, regel het gewoon via een Chinese vriend/zakenrelatie, is spotgoedkoop en je hebt geen stress, kwestie van een foto van je paspoort sturen en hij/zij regelt het. Via veel sites wordt je gewoon genaaid qua prijzen, zie ze keer 5 gaan, zonde van je geld.
pi_129330501
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 12:19 schreef GeorgKacher het volgende:
Wie vliegen as zaterdag naar China. Wij gaan naar Beijing, Xian en Yunnan. Ik snap die treintickets stress niet, regel het gewoon via een Chinese vriend/zakenrelatie, is spotgoedkoop en je hebt geen stress, kwestie van een foto van je paspoort sturen en hij/zij regelt het. Via veel sites wordt je gewoon genaaid qua prijzen, zie ze keer 5 gaan, zonde van je geld.
Als iedereen een Chinese vriend of zakenrelatie heeft natuurlijk. 8)7
pi_129330864
De netwerklozen kunnen het via mij regelen tegen kostprijs. :Y ;) Heb veel zin in Yunnan, Xianggelila en Tengchong moeten schitterend zijn als ik een Chinese vriendin moet geloven.
pi_129331607
Afgezien van die twee bekende weken vakantie in China zal het allemaal wel meevallen. Ik geloof dat wij in bijna zes weken geen enkele keer onze plannen hebben hoeven aanpassen voor de volgende bestemming. Vaak zelfs nog last minute kaarten geregeld.
pi_129334735
Hangt inderdaad van de periode af... Zomervakantie is een hel wat dat betreft.

Over je vriend/zakenrelatie: treintickets kun je toch pas 10 dagen voor je reis kopen :? Met uitzondering van de hogesnelheidstrein misschien, maar de gemiddelde backpacker gaat natuurlijk met de locals op een hard seat..
pi_129335800
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 16:26 schreef Solomon het volgende:

Over je vriend/zakenrelatie: treintickets kun je toch pas 10 dagen voor je reis kopen :? Met uitzondering van de hogesnelheidstrein misschien, maar de gemiddelde backpacker gaat natuurlijk met de locals op een hard seat..
30 uur geen probleem O-)
pi_129335883
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 16:54 schreef MCH het volgende:

[..]

30 uur geen probleem O-)
I've been there ;) Ach, ik vond het eigenlijk wel een toffe ervaring :) China heeft een groot voordeel: iedere blanke die je in de trein ziet is ook een toerist en wil ook wel gezellig met je babbelen :)
pi_129336318
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 16:26 schreef Solomon het volgende:

20 dagen
pi_129337333
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 16:56 schreef Solomon het volgende:

[..]

I've been there ;) Ach, ik vond het eigenlijk wel een toffe ervaring :) China heeft een groot voordeel: iedere blanke die je in de trein ziet is ook een toerist en wil ook wel gezellig met je babbelen :)
De Chinezen willen dan zelf ook allemaal met je praten. Kinderen die hun ogen uitkijken als ze zien wat voor rare tekens je op papier zet(ons geschrift). Ik vond het ook wel toffe ervaringen.

Gaat er trouwens niemand gewoon met de bus? Daarbij heb je niet echt een probleem met tickets(ik neem aan dat ze met ticketstress bedoelen dat het soms voor 10 dagen uitverkocht is op sommige trajecten?)
pi_129337439
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 17:42 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

De Chinezen willen dan zelf ook allemaal met je praten. Kinderen die hun ogen uitkijken als ze zien wat voor rare tekens je op papier zet(ons geschrift). Ik vond het ook wel toffe ervaringen.

Gaat er trouwens niemand gewoon met de bus? Daarbij heb je niet echt een probleem met tickets(ik neem aan dat ze met ticketstress bedoelen dat het soms voor 10 dagen uitverkocht is op sommige trajecten?)
Alleen als het niet anders kan en dat vond ik niet altijd prettig maar wel indrukwekkend zoals in de provincie Sichuan waar je nog duidelijk de gevolgen van de aardbevingen kon zien en waar we echt een hele tijd door donkere tunnenstelsels vol met uitlaatgassen en weinig zicht hebben gereden. Daar heb ik wel een paar schietgebedjes gedaan. Ook was de bus daar in het late najaar niet echt tochtvrij. Zat je om zeven uur 's ochtends weer helemaal bevroren in de bus.
pi_129338054
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 17:45 schreef MCH het volgende:

[..]

Alleen als het niet anders kan en dat vond ik niet altijd prettig maar wel indrukwekkend zoals in de provincie Sichuan waar je nog duidelijk de gevolgen van de aardbevingen kon zien en waar we echt een hele tijd door donkere tunnenstelsels vol met uitlaatgassen en weinig zicht hebben gereden. Daar heb ik wel een paar schietgebedjes gedaan. Ook was de bus daar in het late najaar niet echt tochtvrij. Zat je om zeven uur 's ochtends weer helemaal bevroren in de bus.
Ik ben helaas nog niet echt in de bergstreken geweest maar ik vind de bus nemen in berg gebieden sowieso niet zo prettig. In Noorwegen vond ik het al eng dat je soms zo dicht bij de rand was dat je de helling/rand niet meer kon zien en makkelijk 800-1000mtr naar beneden keek.
In noord China vlakbij Korea heb ik veel met de bus gedaan. Ik vond dat best goed te doen op soms langdurige politiecontroles na dan(dat heb je niet zo met de trein denk ik).
pi_129338491
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 17:42 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

Trein is goedkoop en netwerk is goed, lange afstanden duren gewoon veel te lang met de bus (en zijn ook niet echt goedkoper). Stukken waar geen trein is ga je natuurlijk met de bus (Kunming -> Dali -> Lijiang -> Shangri-La en Lijiang -> Xishuangbanna zijn stukken die ik met de bus heb gedaan, omdat er geen trein is :P
pi_129511902
Zit nu voor de 4e dag in Shanghai, 't is echt een partij warm, niet normaal bijna :P
pi_129543599
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 15:10 schreef MCH het volgende:
Afgezien van die twee bekende weken vakantie in China zal het allemaal wel meevallen. Ik geloof dat wij in bijna zes weken geen enkele keer onze plannen hebben hoeven aanpassen voor de volgende bestemming. Vaak zelfs nog last minute kaarten geregeld.
Wij waren buiten de bekende vakantie in China, maar in Beijing was de hele week geen trein meer te krijgen richting Xi'an hoor. Uiteindelijk met de nachtbus gegaan.
En later van Chengdu willen vliegen naar Lijiang, maar geen vliegtuigen te krijgen op korte termijn. Dus ook wederom de bus, 23uur... Ach, dat was ook weer een avontuur op zich :Y)
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_129543656
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 17:45 schreef MCH het volgende:

Daar heb ik wel een paar schietgebedjes gedaan. Ook was de bus daar in het late najaar niet echt tochtvrij. Zat je om zeven uur 's ochtends weer helemaal bevroren in de bus.
Klinkt bekend. Een aantal keren echt te dicht langs het ravijn gereden als je het mij vroeg.. Maar die chinezen in de bus leken zich totaal niet druk te maken :+
pi_129562393
Het verbaasd mij wel hoe slecht het Engels is, ook jonge mensen spreken het amper. Ik vind het een prachtig land, in Beijing is een Chinese vriendin mee, dat is heel makkelijk natuurlijk zij kent de stad goed omdat zij er studeert en als filosofie studente weet zij heel veel van de geschiedenis.opvallend dat elke dag zeker 10 mensen met je op de foto willen en dat mensen je vragen voor Engelse lessen.
pi_129600075
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 22:59 schreef GeorgKacher het volgende:
Het verbaasd mij wel hoe slecht het Engels is, ook jonge mensen spreken het amper. Ik vind het een prachtig land, in Beijing is een Chinese vriendin mee, dat is heel makkelijk natuurlijk zij kent de stad goed omdat zij er studeert en als filosofie studente weet zij heel veel van de geschiedenis.opvallend dat elke dag zeker 10 mensen met je op de foto willen en dat mensen je vragen voor Engelse lessen.
Maar het is toch juist lachen als ze ergens niet zoveel Engels kunnen? Dan is het pas echt vakantie vind ik. 10 woorden die je daar ter plekke een beetje leert en 5 tekens, voor de rest gebarentaal of gewoon Nederlands :7
pi_129651951
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 17:18 schreef andreas612 het volgende:
Zit nu voor de 4e dag in Shanghai, 't is echt een partij warm, niet normaal bijna :P
Maar wel de mooiste?/modernste stad van heel China...
Apart die hitte. Je zou verwachten gezien de ligging aan het water dat het wel zou meevallen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2013 18:22:27 ]
pi_129654251
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 18:21 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Apart die hitte. Je zou verwachten gezien de ligging aan het water dat het wel zou meevallen.
Ligt eraan van welke kant de wind komt he.
Ik wil een nieuwe editie van De Tijdmachine! http://partyflock.nl/party/239618:De_Tijdmachine
pi_129672104
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 01:38 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

Maar het is toch juist lachen als ze ergens niet zoveel Engels kunnen? Dan is het pas echt vakantie vind ik. 10 woorden die je daar ter plekke een beetje leert en 5 tekens, voor de rest gebarentaal of gewoon Nederlands :7
Dat is ook leuk, maar soms lastig. Ik gaf iemand mond op mond beademing, in een bomvolle metro, dan zijn alle Chinezen heel bang (aansprakelijkheidszaken uit het verleden) en zou je maar wat graag willen zeggen jongens ga maar weer zitten het valt wel mee in je beste Chinees :) of Engels.
pi_129672208
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 18:21 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Modernste denk ik wel ja, op hong kong misschien na, maar dat beschouw ik niet echt china. Komende dagen is het ook weer nonstop 39 :')
pi_129688880
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 08:55 schreef GeorgKacher het volgende:

[..]

Dat is ook leuk, maar soms lastig. Ik gaf iemand mond op mond beademing, in een bomvolle metro, dan zijn alle Chinezen heel bang (aansprakelijkheidszaken uit het verleden) en zou je maar wat graag willen zeggen jongens ga maar weer zitten het valt wel mee in je beste Chinees :) of Engels.
Als dat naast mij zou gebeuren in de metro hier, zou ik er anders ook wel even van schrikken ;)
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_129704389
Ja maar hier duiken ze massaal weg, komt onbarmhartig over. Schrikken deed ik zelf ook. Nu in lijiang gisteravond gevlogen vanuit xian gisteravond hele leuke kroeg avond gehad leuke sfeer hier we werden door Chinese vriendengroepen heel gastvrij ontvangen met het verzoek vanavond ze weer te zien erg leuk.
pi_129727104
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 08:55 schreef GeorgKacher het volgende:

[..]

Zulke dingen heb ik gelukkig niet meegemaakt/gezien. Eveneens als je haast hebt zou het ook wel handig zijn.
pi_129742964
Via iswifter zijn alle sites (bijv facebook) vrij toegankelijk in China. Je komt dan ook bij ned varianten van bijv skype ipv de chinese, erg handig. Lijiang is erg mooi, vandaag het deel zien wat we nog niet gezien hebben en dan morgen naar de Tiger Leaping George.
pi_129743934
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 03:28 schreef GeorgKacher het volgende:
Via iswifter zijn alle sites (bijv facebook) vrij toegankelijk in China. Je komt dan ook bij ned varianten van bijv skype ipv de chinese, erg handig. Lijiang is erg mooi, vandaag het deel zien wat we nog niet gezien hebben en dan morgen naar de Tiger Leaping George.
Tiger Leaping Gorge is dan ook zeker een aanrader, bijna een must als je in Lijiang bent :Y
pi_129750161
Iets heel anders: Van de week in een nieuwe horecazaak iets van heel lang geleden weer eens mogen proeven. Met gember wel te verstaan. :s) Typisch Chinees.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2013 12:55:19 ]
pi_129753249
Lijiang helemaal gezien, mooi stadje, heel erg druk met Chinese touristen, het blijft bizar hoeveel Chinezen met mij op de foto willen, mijn vriendin sturen ze met handgebaren weg, haha, op het station in Beijing zeker 20 kinderen. Vandaag ook veel mensen die het vroegen en veel stiekeme foto's, aan de ene kant leuk, maar soms denk je wel nu is het genoeg.
pi_129755311
Vooral de stiekme foto's gingen ons aardig irriteren. Als ze het vroegen, no problem, dan wil ik best op de foto.

Maar die schijnheilige foto's van dat 'interessante gebouw' achter je terwijl de lens duidelijk net jouw kant op gedraaid staat.. rot toch op..
Na een tijdje ben ik foto's terug gaan maken, voelden ze zich toch een partij ongemakkelijk :+ . Hoewel er ook een paar chinezen waren die daar juist heel leuk op reageerden en lekker bijdehand op de foto gingen :)
pi_129776900
Prachtige laatste avond gehad in Lijiang, de Barman besloot dat we gratis mochten drinken, we waren immers 'vrienden'. Veel kroegen zijn hier extreem duur, 6 a 7 euro voor een biertje...
pi_129777188
Hoe heet die kip toko a la McDonalds die je op heel veel plekken in China ziet ook alweer? (oranje/rood logo/letters). Eerst was ik echt blij dat ik die ontdekt had maar aan het eind was ik hem gaar zat man maar soms moet je wel wat als je de echt vieze Chinese dingen niet wil eten?! Kon dat spul beter verteren als de McDo waar ik de beefsmaak echt niet lekker vond.
pi_129777234

:9~ of :r ?
pi_129892155
Kung fu?
pi_129927887
Jammer dat veel westerlingen hier zo verwend doen, van die Fransen die met heel veel theater de Chinese wijn afkeuren, bah. Gisteren een heel leuk eettentje aangedaan, we werden meegevraagd door mensen die we kenden uit de pub, het zag er erg leuk uit met van die hotpots.
pi_129997761
Hotpotten is inderdaad erg leuk, zeker met een groep!
pi_130046797
Behoorlijk ziek geworden opeens. Voor de zekerheid naar het ziekenhuis, een Chinese vriendin heeft alles vertaald over de app echt heel handig , treintickets zijn kosteloos geannuleerd en voor morgen nieuwe tickets gekocht. We zijn in Dali, mooie omgeving met veel bijzondere etnische groepen , Valentijnsdag ( Chinese ) werd hier heel groot gevierd bijna ieder stel had bloemen en veel huilende meisjes gezien, een bijzondere ervaring.
pi_130051541
Dali vond ik ook echt heel mooi. Hele mooie omgeving. Oude stad is ook erg leuk.

Wat heb je uiteindelijk opgelopen?
pi_130058354
Hele hoge koorts rond de 40 zat het, nu alweer 38 dus medicijnen slaan aan. Morgen naar kunming, dat kon vanochtend helaas niet.
pi_130058817
Met de bus of trein? Ga je dan ook naar Shilin?

Hopelijk gauw weer op de been! Beterschap!
pi_130080803
Met de trein gaan we, nee Shilin doen we niet, je kunt niet alles zien, we zijn maar drie dagen in kunming, om vanuit daar terug te vliegen naar Beijing ivm een Chinese vriendin.
pi_134643518
Heeft er iemand ervaringen met het aanvragen van een visum naar China terwijl zij over land binnen kwamen? Ik ben namelijk van plan om China vanuit Kirgizie binnen te komen.. We kunnen dan geen vliegticket of iets dergelijks overhandigen voor een Visum. Ben benieuwd naar andermans ervaringen.
pi_134653096
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:56 schreef Argonath het volgende:
Heeft er iemand ervaringen met het aanvragen van een visum naar China terwijl zij over land binnen kwamen? Ik ben namelijk van plan om China vanuit Kirgizie binnen te komen.. We kunnen dan geen vliegticket of iets dergelijks overhandigen voor een Visum. Ben benieuwd naar andermans ervaringen.
Via Hong Kong, dat is 1 van de eenvoudigste plekken om je visum buiten je thuisland te regelen maar daar heb je zelf dus niks aan. Ik denk dat thuis regelen dus het handigste is.
pi_135471972
Ik ben van plan in april met 2 vrienden naar Peking te gaan. Geen georganiseerde reis, maar zelf vlucht + hotel + bezienswaardigheden regelen. Zijn er dingen waar we rekening mee moeten houden? Mag er gewoon vrij gereisd worden binnen het land? Vaccinaties en visum weten we, verder nog speciale dingen?
pi_135538950
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 11:09 schreef frumslegnulk het volgende:
Ik ben van plan in april met 2 vrienden naar Peking te gaan. Geen georganiseerde reis, maar zelf vlucht + hotel + bezienswaardigheden regelen. Zijn er dingen waar we rekening mee moeten houden? Mag er gewoon vrij gereisd worden binnen het land? Vaccinaties en visum weten we, verder nog speciale dingen?
Het reizen is volledig vrij, de metro in Beijing is beter dan die van Parijs. Nieuw aangelegd vanwege de Olympische Spelen en spotgoedkoop, dat vinden zelfs de Chinezen. 20 cent voor een gebied zo groot als heel Nederland.
pi_135541339
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:26 schreef GeorgKacher het volgende:

[..]

Het reizen is volledig vrij, de metro in Beijing is beter dan die van Parijs. Nieuw aangelegd vanwege de Olympische Spelen en spotgoedkoop, dat vinden zelfs de Chinezen. 20 cent voor een gebied zo groot als heel Nederland.
Metro in Beijing is traag en dramatisch druk.
pi_135542135
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 22:09 schreef MCH het volgende:

[..]

Metro in Beijing is traag en dramatisch druk.
Wij konden hartje hoogseizoen veelal zitten en het is sneller dan de taxi (probeer maar met een taxi van het ene station naar het andere te komen, dat is een drama)
pi_135542811
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 22:25 schreef GeorgKacher het volgende:

[..]

Wij konden hartje hoogseizoen veelal zitten en het is sneller dan de taxi (probeer maar met een taxi van het ene station naar het andere te komen, dat is een drama)
Je beweert wel telkens wat anders.
pi_135553772
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:26 schreef GeorgKacher het volgende:

[..]

^O^
Moet je ook nog oppassen waar je gaat eten? Het lijkt me wel vet om die rare etensdingen te kopen op de markt (gefrituurde schorpioen enzo) maar ik zag laatst een filmpje waarin een Chinees vet uit het riool schept om erin te gaan bakken :')
http://www.dumpert.nl/med(...)_eten_in_china_.html
pi_135554959
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:14 schreef frumslegnulk het volgende:

[..]

^O^
Moet je ook nog oppassen waar je gaat eten? Het lijkt me wel vet om die rare etensdingen te kopen op de markt (gefrituurde schorpioen enzo) maar ik zag laatst een filmpje waarin een Chinees vet uit het riool schept om erin te gaan bakken :')
Ik heb in China veel epische vreetfestijnen gehad in shoppingmalls. Vaak ergens op de hoogste verdieping of juist in de kelder. Succes gegarandeerd. O, en ga altijd ergens eten waar het druk is.
pi_135555306
quote:

[..]

^O^
Op straat zou ik geen verwarmde etenswaren kopen, het is vaak erg onhygiënisch. In Beijing vonden wij het eten in de 'studentenbuurt' het beste (Haidian-district)
pi_135555790
Bedankt voor de tips!

Ik heb de procedure voor de visumaanvraag doorgenomen, via deze site:
http://bezoekchina.nl/rei(...)oor-reis-naar-china/

moet ik daarin vertraging verwachten, of is het daadwerkelijk binnen een week geregeld als ik met de juiste documenten aankom bij het CVASC in Den Haag?
  donderdag 16 januari 2014 @ 13:47:27 #58
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_135558679
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:16 schreef frumslegnulk het volgende:
Bedankt voor de tips!

Ik heb de procedure voor de visumaanvraag doorgenomen, via deze site:
http://bezoekchina.nl/rei(...)oor-reis-naar-china/

moet ik daarin vertraging verwachten, of is het daadwerkelijk binnen een week geregeld als ik met de juiste documenten aankom bij het CVASC in Den Haag?
check visaforchina.org
Als je de documenten 100% goed hebt, is het in 3-4 dagen gedaan.
Als je er naast zit qua documenten: succes, morgen weer een dag.
hoorde laatste keer van de beveiliger een verhaal dat een vrouw uit groningen 5 (!) dagen achter elkaar daar was, en het continu niet voor elkaar had...
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  donderdag 16 januari 2014 @ 13:48:44 #59
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_135558708
quote:

[..]

^O^
Golden rule:
Eerst eten.
Dan vragen.

Die olie: niet druk om maken. Die krijg je toch wel binnen.... Gewoon van alles proberen, vooral waar het druk is.
Thucydides
pi_135559264
Wat zijn de kosten van het visum precies? Betaal ik alleen die 71,30 of komen de legalisatiekosten (wat is dat? :@ ) er ook nog bij?

http://www.visumchinaonli(...)rijzen-van-een-visum
pi_147012660
Schop!

Volgend jaar ga ik een maand naar China, de reis ziet er globaal zo uit:
Shanghai - Beijing - Xi’an - Lijiang - Dali - Kunming - Guilin - Hong-Kong

Te veel/te weinig voor een maand..?
Iemand tips voor overnachtingen of things to do/see? (buiten de reguliere hoogtepunten uiteraard) :)
pi_147013038
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 08:19 schreef Mip1988 het volgende:
Schop!

Volgend jaar ga ik een maand naar China, de reis ziet er globaal zo uit:
Shanghai - Beijing - Xi’an - Lijiang - Dali - Kunming - Guilin - Hong-Kong

Te veel/te weinig voor een maand..?
Iemand tips voor overnachtingen of things to do/see? (buiten de reguliere hoogtepunten uiteraard) :)
In beijing een fiets pakken en 1 of 2 dagen kriskras door de stad heen rijden, vond ik het vetste daar (naast de muur dan)

En in shanghai een party meepakken in the shelter, dope tent

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2014 08:56:40 ]
pi_151485995
Heeft iemand ervaringen met treintickets boeken via http://www.treinkaartjeschina.nl/ of http://www.travelchinaguide.com/ ?
pi_151489153
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 16:08 schreef Mip1988 het volgende:
Heeft iemand ervaringen met treintickets boeken via http://www.treinkaartjeschina.nl/ of http://www.travelchinaguide.com/ ?
Ik boekte al bij de stations zelf, is veel makkelijker.. wel je paspoort meenemen.
pi_153479225
Schop :P
Ik ga volgende maand vanaf de 15e (zeikheet ;( , maar begindatum lag al vast wegens een wedstrijd daar) naar China voor 3 weken. De eerste week zit ik in Hefei, maar daarna heb ik tijd vrij te besteden en ga ik in 2 weken via Shanghai en Xi'an naar Beijing.

Heeft iemand nog tips voor dingen die ik in een van die 4 steden absoluut moet gaan bekijken of vermijden? :P. De standaard dingen zoals De Bund, terracottaleger, muur e/d staan al op het agenda, maar verder heb ik nog weinig ideeën behalve rondlopen met de dslr :P

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2015 20:15:08 ]
pi_153493779
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 20:14 schreef CrashO het volgende:
Schop :P
Ik ga volgende maand vanaf de 15e (zeikheet ;( , maar begindatum lag al vast wegens een wedstrijd daar) naar China voor 3 weken. De eerste week zit ik in Hefei, maar daarna heb ik tijd vrij te besteden en ga ik in 2 weken via Shanghai en Xi'an naar Beijing.

Heeft iemand nog tips voor dingen die ik in een van die 4 steden absoluut moet gaan bekijken of vermijden? :P. De standaard dingen zoals De Bund, terracottaleger, muur e/d staan al op het agenda, maar verder heb ik nog weinig ideeën behalve rondlopen met de dslr :P
798 art district in Beijing en gewoon door Beijing fietsen.

In Shanghai zou ik gewoon dik uitgaan. Die grote chinese clubs moet je mijden. Dada of Shelter zijn daarentegen echt dope toko's.
  donderdag 25 juni 2015 @ 10:02:36 #67
286575 Roces18
Chef de party
pi_153825032
Mijn reispartner wil naar China ;) maar ik heb geen zin om hele dagen in de bus te zitten en ik weet dat de treinen daar uitstekend zijn. Maar via google vind ik niet echt trein rondreizen china, of het met een groep is of individueel maakt me niet zoveel uit dan. Want per trein is zoveel relaxter. En de gene die ik vind zijn vaak 23+ dagen, terwijl ik max 21 dagen heb.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_153863560
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 10:02 schreef Roces18 het volgende:
Mijn reispartner wil naar China ;) maar ik heb geen zin om hele dagen in de bus te zitten en ik weet dat de treinen daar uitstekend zijn. Maar via google vind ik niet echt trein rondreizen china, of het met een groep is of individueel maakt me niet zoveel uit dan. Want per trein is zoveel relaxter. En de gene die ik vind zijn vaak 23+ dagen, terwijl ik max 21 dagen heb.
Als je wat lange reizen wil schrappen, kan je eventueel ook eens een binnenlandse vlucht nemen. Dat is redelijk goed betaalbaar, zeker als je het door een Chinees laat boeken.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 19:05:24 #69
286575 Roces18
Chef de party
pi_153863655
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 19:01 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Als je wat lange reizen wil schrappen, kan je eventueel ook eens een binnenlandse vlucht nemen. Dat is redelijk goed betaalbaar, zeker als je het door een Chinees laat boeken.
Door de chinees? of een willekeurige chinees >:) Maar ik zoek gewoon een simpele rondreis die die al die onzin voor mij regelt, heb nu gewoon te weinig tijd om dat zelf allemaal uit te zoeken (en ook te weinig energie, ben toe aan vakantie :9 )
  zaterdag 11 juli 2015 @ 15:39:33 #70
286575 Roces18
Chef de party
pi_154248182
Heb nu het een en ander geregeld, maar vraag me twee dingen af:

- Welke 1dags tocht op de chinese muur is het meest de moeite waard? Ansichtkaartniveau zullen we maar zeggen.
- En in Chengdu, weet ik dat er verschillende pandaparken zijn, welke kan ik het best heen gaan, of kan ik online alvast iets reserveren?? Had ook gelezen dat je met een panda op de foto kon ofzo :P
pi_155151273
Voor de mensen met ervaring met het reizen per trein door China:
Wordt er duidelijk omgeroepen/vermeldt welk station er nadert? Zijn er Engelstalige borden op stations met de stationsnaam er op? Of is het een kwestie van vragen en hopen dat je op het juiste station uitstapt? :P
pi_155158116
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 16:06 schreef Mip1988 het volgende:
Wordt er duidelijk omgeroepen/vermeldt welk station er nadert? Zijn er Engelstalige borden op stations met de stationsnaam er op? Of is het een kwestie van vragen en hopen dat je op het juiste station uitstapt? :P
Als ik me het goed herinner roepen ze t nauwelijks om. Je moet vooral goed uit het raam kijken. Ik heb nogal een interesse voor architectuur, dus zeker de grotere steden waren makkelijk te herkennen aan de gebouwen. Maar volgens mij hebben ze ook een electronisch bordje in de coupe, net als in NL met info e.d. dus zou het makkelijk te herkennen moeten zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2015 20:28:58 ]
pi_155169436
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 16:06 schreef Mip1988 het volgende:
in highspeed treinen is er een led display boven de deur met de naam van het station.
omroepen gebeurd soms maar vaak onverstaanbaar.
en borden op het station zijn er nauwelijks :P
pi_155171325
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 03:14 schreef Kenzi het volgende:

[..]

in highspeed treinen is er een led display boven de deur met de naam van het station.
omroepen gebeurd soms maar vaak onverstaanbaar.
en borden op het station zijn er nauwelijks :P
In de sleeper treinen is ook een Led display aanwezig.
Daarnaast let daar de conducteur er op dat je op tijd wakker bent.
pi_155171551
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 09:03 schreef Halldor het volgende:

[..]

In de sleeper treinen is ook een Led display aanwezig.
Daarnaast let daar de conducteur er op dat je op tijd wakker bent.
goede service :) is alweer zo'n 5 jaar geleden dat ik een K-trein heb genomen.
Nu ga ik met de highspeed of ik pak het vliegtuig. Een slome trein krijg je me niet meer in. ;)
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:40:44 #76
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_155225514
Ik ben vast een het muggeziften toch: Kan ik met een single-entry visum zonder probleem China inkomen als mijn terugvlucht vanuit HK gaat? Of moet ik hiervoor als onward ticket een reservering kunnen tonen dat ik echt China weer verlaat?

Edit: Ik kom dus aan in Beijing, niet in Hong Kong. ;)

[ Bericht 16% gewijzigd door schoolstudent op 15-08-2015 11:25:00 ]
pi_155234229
Vlucht van/naar HK was bij mij vorig jaar ok.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:21:54 #78
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_155236356
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 10:35 schreef Igen het volgende:
Vlucht van/naar HK was bij mij vorig jaar ok.
Hier doel je dus op je vlucht van (ander land dan China) naar Hong Kong en terug? In dat geval zou het goed moeten komen, bedankt! ;)
pi_155241309
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 22:40 schreef schoolstudent het volgende:
Ik ben vast een het muggeziften toch: Kan ik met een single-entry visum zonder probleem China inkomen als mijn terugvlucht vanuit HK gaat? Of moet ik hiervoor als onward ticket een reservering kunnen tonen dat ik echt China weer verlaat?

Edit: Ik kom dus aan in Beijing, niet in Hong Kong. ;)
voor een single-entry doen ze bij de customs niet zo moeilijk.
de enige die moeilijk kan doen is de vliegtuigmaatschappij. die willen soms wel eens mensen weigeren als je niet kan aantonen dat je weer weg gaat. maar ticket vanuit HK is voldoende dan.
pi_155241541
Is de grootste hindernis eigenlijk niet de visum-aanvraag op zich? Al zullen ze dan waarschijnlijk op het visumcentrum al wel zeggen dat het niet in orde is, nog voordat ze je aanvraag überhaupt in behandeling nemen.
pi_155256202
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:30 schreef Igen het volgende:
Is de grootste hindernis eigenlijk niet de visum-aanvraag op zich? Al zullen ze dan waarschijnlijk op het visumcentrum al wel zeggen dat het niet in orde is, nog voordat ze je aanvraag überhaupt in behandeling nemen.
Dit, ik ben 3x naar Hong komg gegaan voor een visum, t was 3x voldoende, incl. werkvisum.
  maandag 17 augustus 2015 @ 14:41:43 #82
442544 schoonmams
2 stuks fruit per dag
pi_155292743
Vraagje over een visum in China.

Ik wil een single entry visum voor China aanvragen voor een backpackreis. Nu lees ik op websites (voorbeeld: http://visum.nl/china-visum) dat je een reisplan moet inleveren van dag tot dag en ook voor de gehele periode hotelovernachtingen moet hebben.

Voor het backpacken wil ik mijn reis zo min mogelijk vastleggen. Ik wil er ongeveer een maand, anderhalve maand doorheen reizen, om vervolgens het land weer te verlaten. Hebben mensen ervaringen in het aanvragen van een visum voor China en hoe hebben jullie dit aangepakt?

Daarnaast een andere vraag: hoe ervaren jullie de taalbarriere in China? Is het redelijk goed te doen om je te redden met alleen het spreken van Engels?

Alvast bedankt!
pi_155294066
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:41 schreef schoonmams het volgende:
Vraagje over een visum in China.

Ik wil een single entry visum voor China aanvragen voor een backpackreis. Nu lees ik op websites (voorbeeld: http://visum.nl/china-visum) dat je een reisplan moet inleveren van dag tot dag en ook voor de gehele periode hotelovernachtingen moet hebben.

Voor het backpacken wil ik mijn reis zo min mogelijk vastleggen. Ik wil er ongeveer een maand, anderhalve maand doorheen reizen, om vervolgens het land weer te verlaten. Hebben mensen ervaringen in het aanvragen van een visum voor China en hoe hebben jullie dit aangepakt?
Het is geen probleem om nadat je het visum hebt, alsnog je reisroute te veranderen als je toch niet tevreden bent. Het kan daarom slim zijn om bij je visumaanvraag hotels te boeken die je gratis kan annuleren.

Je kan niet zomaar een toeristenvisum voor meer dan 30 dagen krijgen. Onmogelijk is het niet, maar wrs. moet je dan met een goed doordacht en geloofwaardig plan komen en dat ook met extra papieren zoals een inkomensbewijs ondersteunen. Het beste kun je denk ik een extra keer naar het visacentrum gaan om te overleggen.
quote:
Daarnaast een andere vraag: hoe ervaren jullie de taalbarriere in China? Is het redelijk goed te doen om je te redden met alleen het spreken van Engels?

Alvast bedankt!
In de toeristische steden (Beijing maar bijv. ook Qingdao) kom je wel een eind met Engels. In de niet-toeristische steden niet echt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2015 15:26:50 ]
  maandag 17 augustus 2015 @ 19:59:04 #84
442544 schoonmams
2 stuks fruit per dag
pi_155303164
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is geen probleem om nadat je het visum hebt, alsnog je reisroute te veranderen als je toch niet tevreden bent. Het kan daarom slim zijn om bij je visumaanvraag hotels te boeken die je gratis kan annuleren.

Je kan niet zomaar een toeristenvisum voor meer dan 30 dagen krijgen. Onmogelijk is het niet, maar wrs. moet je dan met een goed doordacht en geloofwaardig plan komen en dat ook met extra papieren zoals een inkomensbewijs ondersteunen. Het beste kun je denk ik een extra keer naar het visacentrum gaan om te overleggen.

[..]

In de toeristische steden (Beijing maar bijv. ook Qingdao) kom je wel een eind met Engels. In de niet-toeristische steden niet echt.
Aah dat is fijn. Ik wil gaan verkeren in hostels, maar het is dus wel echt nodig om allemaal hostels te 'boeken' en vervolgens weer af te melden? Ik denk dat ik het dan bij die dertig dagen houd om vervolgens weer door te reizen
pi_155303662
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 19:59 schreef schoonmams het volgende:

[..]

Aah dat is fijn. Ik wil gaan verkeren in hostels, maar het is dus wel echt nodig om allemaal hostels te 'boeken' en vervolgens weer af te melden? Ik denk dat ik het dan bij die dertig dagen houd om vervolgens weer door te reizen
Als je in een paar steden wat annuleerbare ho(s)tels boek (Bijvoorbeeld Beijing, Xi'an en Chengdu) kan je zelf een fictief reisplan indien. Het is de bedoeling dat dit in detail is, dus dag voor dag beschreven. Daarnaast zijn de reserveringen van de ho(s)tels benodigd voor de aanvraag. Aangezien het een plan is, hoef je je hier natuurlijk niet aan te houden. Nadat je je visum hebt kan je de ho(s)tels weer annuleren.
  maandag 17 augustus 2015 @ 20:13:04 #86
442544 schoonmams
2 stuks fruit per dag
pi_155303694
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 20:12 schreef Halldor het volgende:

[..]

Als je in een paar steden wat annuleerbare ho(s)tels boek (Bijvoorbeeld Beijing, Xi'an en Chengdu) kan je zelf een fictief reisplan indien. Het is de bedoeling dat dit in detail is, dus dag voor dag beschreven. Daarnaast zijn de reserveringen van de ho(s)tels benodigd voor de aanvraag. Aangezien het een plan is, hoef je je hier natuurlijk niet aan te houden. Nadat je je visum hebt kan je de ho(s)tels weer annuleren.
helder! dank je wel
pi_155303823
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 20:13 schreef schoonmams het volgende:

[..]

helder! dank je wel
Ik heb laatst mijn visa aanvraag voor China laten regelen door Kes Visa. Reageren snel via de email en checken van te voren of alles compleet is.

Al enig idee welke steden je wilt bezoeken?
  woensdag 19 augustus 2015 @ 16:41:19 #88
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_155356414
Ik ga volgende maand naar China toe voor 3 weken. Bestemmingen worden Ghuangzhou, Peking, Hong Kong en Macau.

Hebben jullie nog tips voor bezienswaardigheden of activiteiten? Leuke pret/waterparken, dierentuinen, cultuur etc?
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_155368297
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:25 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Dat kan ik beamen. Wij hadden tijdens onze reguliere reis door China ook een flinke detour gedaan door Shichuan province. Komen we in een dorp waar niemand Engels spreekt, het meisje in het hotel had geloof ik een uur nodig om ons visum te ontcijferen. Restaurant alles Chinees, onderhandelen over een taxi enorm stroef en daardoor vroegen ze hoge prijzen. We wilden daar vanaf Danba een dorp in de omliggende heuvels bezoeken. Uit armoede alleen een taxi omhoog genomen en op de terugweg maar 8 km teruggelopen. :D
pi_155371722
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 16:41 schreef Bootje84 het volgende:
Ik ga volgende maand naar China toe voor 3 weken. Bestemmingen worden Ghuangzhou, Peking, Hong Kong en Macau.

Hebben jullie nog tips voor bezienswaardigheden of activiteiten? Leuke pret/waterparken, dierentuinen, cultuur etc?
1 Tip: Ga niet naar de dierentuin in China. Vergeleken met bijv Blijdorp is het zeer armoe troef. Dieren zitten in kale lege kooien, Hier in Shenzhen bijv zijn de struisvogels zowat kaal door het veren uitplukken van de stress.
Ook zie je veel 'attracties' bijv bij de beren kooi waar je vlees aan een hengel kan kopen om de beren mee te irriteren. Chinezen vinden het prachtig, ik als dierenliefhebber krijg de neiging om personen de kooi in te duwen.

Pret / waterparken in China op eigen risico :P Maar Ocean Park in Hong Kong is absoluut een aanrader (Disneyland is meer voor kids). Aantal keer verkozen tot beste pretpark in de wereld en zeer tof. Ook mooi uitzicht vanaf de summit.
pi_155378433
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 03:35 schreef Kenzi het volgende:

[..]

1 Tip: Ga niet naar de dierentuin in China. Vergeleken met bijv Blijdorp is het zeer armoe troef. Dieren zitten in kale lege kooien, Hier in Shenzhen bijv zijn de struisvogels zowat kaal door het veren uitplukken van de stress.
Ook zie je veel 'attracties' bijv bij de beren kooi waar je vlees aan een hengel kan kopen om de beren mee te irriteren. Chinezen vinden het prachtig, ik als dierenliefhebber krijg de neiging om personen de kooi in te duwen.

Pret / waterparken in China op eigen risico :P Maar Ocean Park in Hong Kong is absoluut een aanrader (Disneyland is meer voor kids). Aantal keer verkozen tot beste pretpark in de wereld en zeer tof. Ook mooi uitzicht vanaf de summit.
Panda centrum in Chengdu is denk ik wel een uitzondering!
  donderdag 20 augustus 2015 @ 19:30:06 #92
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_155386853
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 03:35 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Verklaar je nader?
Leer spaties gebruiken!
pi_155399369
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 19:30 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Verklaar je nader?
http://metro.co.uk/2013/0(...)s-as-snakes-3924517/

Heb zelf de zoo's gezien in Shenzhen, Guangzhou, Changsha, Wuhan en Beijing .. triest :N

En pretparken? Laten we het erop houden dat ze in China nogal besparen op onderhoud (oftewel gewoon geen onderhoud doen). Sla tripadvisor er maar eens op.
pi_155399734
Beijing Zoo: Sommige verblijven best prima (panda's, giraffen, ezels, krokodillen) maar sommige ook echt huilen met de pet op ja (wolven, ijsberen, ...)

Maar een entreekaartje kost dan ook niks. Nog geen 3 euro inclusief de panda's. Vergelijk dat maar eens met een Nederlandse dierentuin.
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 03:39 schreef Kenzi het volgende:

[..]

En pretparken? Laten we het erop houden dat ze in China nogal besparen op onderhoud (oftewel gewoon geen onderhoud doen). Sla tripadvisor er maar eens op.
Heb voor de gein ff Happy Valley aangeklikt, man man man, daar word je niet vrolijk van nee. :o

In Shenzhen ben ik zelf een keer naar de Folk Culture Village geweest. Een pretpark met overal huisjes in de stijlen van verschillende delen van China, waar een paar keer per dag een toneelstukje wordt opgevoerd van de lokale cultuur. Extreem kitscherig maar op zich best grappig. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2015 06:57:59 ]
pi_155461812
Misschien leuk als ik nog een kort reisverslagje schrijf?

Beijing Zoo heb ik al genoemd. :+ Bij de panda's kon ik nauwelijks een moment stilstaan of iemand wou met mij als westerling op de foto. In de rest van de dierentuin niks van dat alles. Blijkbaar hangt het helemaal ervan af of ze toevallig het fototoestel al in de hand hebben.

Chinese Muur bij Mutianyu: heb zo'n georganiseerde tour gedaan, totaalprijs 40 euro inclusief lunch, plus nog een tientje voor de cabinelift. Goeie voorzieningen, niet al te druk. Vooral westerse toeristen en maar weinig Chinezen. Was leuk!

Verder vond ik Peking maar een schijtstad. Te druk, te veel smog, te veel toerisme, tegenvallend eten. Waarom is het bijv. in Peking moeilijker om een restaurant met eend te vinden dan in pakweg Shenzhen - of Amsterdam?

En ik ben nog naar Qingdao geweest. Hier komt het bekende Tsingtao-bier vandaan, want het is ooit een Duitse kolonie geweest, en dat zie je ook nog in het straatbeeld. Overal zie je Chinese stelletjes in bruidsjurk en pak met een fotograaf erbij, blijkbaar is het een geliefde bestemming voor een westerse-stijl-bruiloft.

Omdat het zo toeristisch is, zijn hotels en treinen vaak helemaal volgeboekt. Je kan het echt vergeten om voor vandaag of morgen een treinkaartje van of naar Qingdao te kopen, dat moet verder van te voren. Er is wel een Engelstalig loket op het station, zodat je na meer dan een uur wachten probleemloos kan begrijpen dat alle treinen helemaal volgeboekt zijn. :+

Buiten de stad liggen de bergen van Laoshan. Erg massatoeristisch en je betaalt iets van 20 euro entreeprijs om het natuurgebied in te mogen. Maar dan kun je wel wandelen in de schone blauwe buitenlucht. Er is in dit gebied (maar buiten het deel waarvoor je entree moet betalen) trouwens ook een strand, dat niet zo druk is als het doorsnee Chinese strand dat vaak toch wel voldoet aan de foto's waar men in Nederland om lacht.

Bij laag water gaan trouwens een hoop Chinese toeristen met emmertje en schepje naar het strand, om het zand om te woelen op zoek naar een paar nog levende schaaldieren zoals scheermessen. :D

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2015 13:15:48 ]
  zondag 23 augustus 2015 @ 22:38:37 #96
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_155483093
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 13:15 schreef Igen het volgende:
Misschien leuk als ik nog een kort reisverslagje schrijf?

Beijing Zoo heb ik al genoemd. :+ Bij de panda's kon ik nauwelijks een moment stilstaan of iemand wou met mij als westerling op de foto. In de rest van de dierentuin niks van dat alles. Blijkbaar hangt het helemaal ervan af of ze toevallig het fototoestel al in de hand hebben.

Chinese Muur bij Mutianyu: heb zo'n georganiseerde tour gedaan, totaalprijs 40 euro inclusief lunch, plus nog een tientje voor de cabinelift. Goeie voorzieningen, niet al te druk. Vooral westerse toeristen en maar weinig Chinezen. Was leuk!

Verder vond ik Peking maar een schijtstad. Te druk, te veel smog, te veel toerisme, tegenvallend eten. Waarom is het bijv. in Peking moeilijker om een restaurant met eend te vinden dan in pakweg Shenzhen - of Amsterdam?

En ik ben nog naar Qingdao geweest. Hier komt het bekende Tsingtao-bier vandaan, want het is ooit een Duitse kolonie geweest, en dat zie je ook nog in het straatbeeld. Overal zie je Chinese stelletjes in bruidsjurk en pak met een fotograaf erbij, blijkbaar is het een geliefde bestemming voor een westerse-stijl-bruiloft.

Omdat het zo toeristisch is, zijn hotels en treinen vaak helemaal volgeboekt. Je kan het echt vergeten om voor vandaag of morgen een treinkaartje van of naar Qingdao te kopen, dat moet verder van te voren. Er is wel een Engelstalig loket op het station, zodat je na meer dan een uur wachten probleemloos kan begrijpen dat alle treinen helemaal volgeboekt zijn. :+

Buiten de stad liggen de bergen van Laoshan. Erg massatoeristisch en je betaalt iets van 20 euro entreeprijs om het natuurgebied in te mogen. Maar dan kun je wel wandelen in de schone blauwe buitenlucht. Er is in dit gebied (maar buiten het deel waarvoor je entree moet betalen) trouwens ook een strand, dat niet zo druk is als het doorsnee Chinese strand dat vaak toch wel voldoet aan de foto's waar men in Nederland om lacht.

Bij laag water gaan trouwens een hoop Chinese toeristen met emmertje en schepje naar het strand, om het zand om te woelen op zoek naar een paar nog levende schaaldieren zoals scheermessen. :D
Cool om te lezen dit allemaal. Krijg steeds meer zin om te gaan.

Hoe zit dat nou eigenlijk met het "westers" zijn dat ze met je op de foto willen. Is dat puur het feit dat je er Westers uit ziet, of kan lengte ook uitmaken?

Ik ben +/- 1.97 dus anders sta ik straks continu op de foto bij wildvreemde Chinezen :+

Heb ook even tripadvisor bekeken na ik die naam hier terug zag komen. Voor Guangzhou heb ik nu sowieso al een paar dingen op de wishlist staan. Onder andere de Chimelong dingen. Safaripark, waterpark, pretpark en mogelijk de Canton tower. Al las ik daarover dat het best duur was om te bezoeken.

Hoe zit het trouwens met de smog in Peking? Is het echt zo heftig als dat je soms leest? Ik woon dan zelf tussen Den Haag en Rotterdam maar hier is de luchtkwaliteit imo gewoon goed.

Zijn jullie trouwens weleens naar Macau geweest ? Hoe is dat?
Leer spaties gebruiken!
pi_155483988
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 22:38 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Hoe zit het trouwens met de smog in Peking? Is het echt zo heftig als dat je soms leest? Ik woon dan zelf tussen Den Haag en Rotterdam maar hier is de luchtkwaliteit imo gewoon goed.
Mijn indruk van vakantie is dat er in de zomer vaak hoosbuien zijn, dan is de lucht daarna een dag lang best redelijk, maar de dag erna is alles weer helemaal grijs en grauw.
quote:
Zijn jullie trouwens weleens naar Macau geweest ? Hoe is dat?
Degenen die ik ken die daar zijn geweest (een dagje, want er zijn daar geen budget-hotels of hostels lijkt het) vonden het echt vet gaaf. :Y
pi_155486012
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 22:38 schreef Bootje84 het volgende:
Hoe zit dat nou eigenlijk met het "westers" zijn dat ze met je op de foto willen. Is dat puur het feit dat je er Westers uit ziet, of kan lengte ook uitmaken?

Ik ben +/- 1.97 dus anders sta ik straks continu op de foto bij wildvreemde Chinezen :+
Beide denk ik.
Ik ben ~1,94m, maar ben kwa postuur ook redelijk terror Jaap achtig dus ik kon iedere 100 meter weer op de foto met die lui waarbij ze mijn reisgenoten gewoon negeerden (ook allemaal >1,90m, maar dan normaal postuur) :').

Maar de momenten dat mijn reisgenoten ergens anders afzonderlijk heengingen, hoorde ik dat ze ook constant op de foto werden gevraagd (of gewoon een selfiestok in hun kop gedrukt kregen zonder pardon).

In het begin wel leuk-isch. Maar na een keer of 50 ben je het ook wel zat.. Als je dan nee schut en gewoon doorloopt komen ze gewoon voor je staan en gaan meelopen terwijl ze alsnog een selfie doen :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2015 00:08:09 ]
pi_155486940
Waarom gaan er hier altijd zoveel mensen naar de 'standaard' steden? China heeft zoveel meer te bieden dan alleen Beijing, Hongkong, Shanghai, Guanzhou etc... Begrijp mij niet verkeerd, het zijn toffe steden met ieder zijn eigen karakter, maar kijk alsjeblieft een keer verder naar wat China nog meer te bieden heeft.
pi_155488716
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 00:51 schreef Bramb0o het volgende:
Waarom gaan er hier altijd zoveel mensen naar de 'standaard' steden? China heeft zoveel meer te bieden dan alleen Beijing, Hongkong, Shanghai, Guanzhou etc... Begrijp mij niet verkeerd, het zijn toffe steden met ieder zijn eigen karakter, maar kijk alsjeblieft een keer verder naar wat China nog meer te bieden heeft.
Hangzhou, Yangzhou, Xiamen, Xi'an, Wuhan, Guilin, Lhasa, Zhangjiajie Yangshou, allemaal een stuk mooier en leuker om te zien dan die steden. (behalve HK dan O+ O+ )
  maandag 24 augustus 2015 @ 06:37:55 #101
375927 Halldor
like a boss
pi_155488906
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 03:16 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Hangzhou, Yangzhou, Xiamen, Xi'an, Wuhan, Guilin, Lhasa, Zhangjiajie Yangshou, allemaal een stuk mooier en leuker om te zien dan die steden. (behalve HK dan O+ O+ )
Hangzhou is erg gaaf inderdaad. Als een echte Hollander een fiets huren en dan lekker rond toeren. Alleen is ook Hangzhou erg toeristisch, allemaal Chinese toeristen. Maar geeft wel een unieke ervaring
  maandag 24 augustus 2015 @ 07:09:34 #102
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_155488975
quote:
99s.gif Op maandag 24 augustus 2015 00:06 schreef CrashO het volgende:

[..]

Beide denk ik.
Ik ben ~1,94m, maar ben kwa postuur ook redelijk terror Jaap achtig dus ik kon iedere 100 meter weer op de foto met die lui waarbij ze mijn reisgenoten gewoon negeerden (ook allemaal >1,90m, maar dan normaal postuur) :').

Maar de momenten dat mijn reisgenoten ergens anders afzonderlijk heengingen, hoorde ik dat ze ook constant op de foto werden gevraagd (of gewoon een selfiestok in hun kop gedrukt kregen zonder pardon).

In het begin wel leuk-isch. Maar na een keer of 50 ben je het ook wel zat.. Als je dan nee schut en gewoon doorloopt komen ze gewoon voor je staan en gaan meelopen terwijl ze alsnog een selfie doen :')
Ik ga samen met mijn vriendin, maar die is Chinees en red volgens mij de 1.60m nog niet. Dat wordt dus delen voor d'r... :P

Iemand weleens in een waterpark geweest daar? Las via Tripadvisor dat ze soms ook lengte- en gewichtlimieten hebben? Dat je niet te lang en te zwaar mag zijn ..?
Leer spaties gebruiken!
  maandag 24 augustus 2015 @ 07:12:32 #103
375927 Halldor
like a boss
pi_155488980
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 07:09 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Ik ga samen met mijn vriendin, maar die is Chinees en red volgens mij de 1.60m nog niet. Dat wordt dus delen voor d'r... :P

Iemand weleens in een waterpark geweest daar? Las via Tripadvisor dat ze soms ook lengte- en gewichtlimieten hebben? Dat je niet te lang en te zwaar mag zijn ..?
Dat ze foto's maken in grote steden is volgens mij nu veel minder. Drie jaar terug was het niet normaal in Shanghai. Vorig jaar heb ik in Shanghai en Beijing nergens last van gehad.

Woont je vriendin in China?
  maandag 24 augustus 2015 @ 07:13:06 #104
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_155488982
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 07:12 schreef Halldor het volgende:

[..]

Dat ze foto's maken in grote steden is volgens mij nu veel minder. Drie jaar terug was het niet normaal in Shanghai. Vorig jaar heb ik in Shanghai en Beijing nergens last van gehad.

Woont je vriendin in China?
Nee, die woont bij mij in Nederland
Leer spaties gebruiken!
  maandag 24 augustus 2015 @ 07:16:51 #105
375927 Halldor
like a boss
pi_155488993
Spreekt ze wel de taal?

Eind September ga ik weer naar mijn vriendin in Beijing. Vervolgens reizen we door naar Xi'an, Chongqing en Chengdu om daarna weer terug te keren in Beijing.
  maandag 24 augustus 2015 @ 07:22:12 #106
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_155489011
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 07:16 schreef Halldor het volgende:
Spreekt ze wel de taal?

Eind September ga ik weer naar mijn vriendin in Beijing. Vervolgens reizen we door naar Xi'an, Chongqing en Chengdu om daarna weer terug te keren in Beijing.
Vloeiend. Ze heeft daar 27 jaar gewoond. Ze mag dan ook mijn gids spelen :P
Leer spaties gebruiken!
pi_155489315
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 03:16 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Kijk eens aan, met jou kan ik praten! :D
pi_155489424
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 07:09 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Jup, boven de 80kg (of iets dergelijks, herinner mij het niet exact) = no go. Staan zelfs weegschaals naast sommige van de glijbanen.

Wat betreft lengte, dat merk je snel genoeg. >:) niet alles hier in geschikt voor iemand die wat langer is.
  maandag 24 augustus 2015 @ 11:27:11 #109
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_155491820
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 08:37 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Jup, boven de 80kg (of iets dergelijks, herinner mij het niet exact) = no go. Staan zelfs weegschaals naast sommige van de glijbanen.

Wat betreft lengte, dat merk je snel genoeg. >:) niet alles hier in geschikt voor iemand die wat langer is.
Oh kut... Heeft het dan wel nut om naar dat soort parken te gaan? :(
Leer spaties gebruiken!
pi_155491926
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:27 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Oh kut... Heeft het dan wel nut om naar dat soort parken te gaan? :(
Chimelong in GZ is wel tof, maar wel duur. Maya waterpark in Happy Valley Shenzhen is ook wel leuk ondanks dat ik niet van de glijbaan mocht (meeste glijbanen is trouwens met zo'n matje). Die in OCT East is niks. Mocht daar niks in, en verder is het heel klein, terwijl de site totaal anders lijkt. (ze gebruiken zelfs foto's van andere parken).
  maandag 24 augustus 2015 @ 11:55:12 #111
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_155492449
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:32 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Chimelong in GZ is wel tof, maar wel duur. Maya waterpark in Happy Valley Shenzhen is ook wel leuk ondanks dat ik niet van de glijbaan mocht (meeste glijbanen is trouwens met zo'n matje). Die in OCT East is niks. Mocht daar niks in, en verder is het heel klein, terwijl de site totaal anders lijkt. (ze gebruiken zelfs foto's van andere parken).
Ik probeer alleen eigenlijk een beetje dingen uit die in de top van de rankings van Tripadvisor staan.

Wat versta je eigenlijk onder duur?
Leer spaties gebruiken!
pi_155492530
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:55 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Ik probeer alleen eigenlijk een beetje dingen uit die in de top van de rankings van Tripadvisor staan.

Wat versta je eigenlijk onder duur?
Zo'n 40 tot 50 euro, voor Nederlandse begrippen lijkt het misschien niet duur maar hier is het flink.
Chimelong is verdeeld in verschillende parken en voor elk moet je een kaartje kopen.
  maandag 24 augustus 2015 @ 12:02:52 #113
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_155492632
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:58 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Zo'n 40 tot 50 euro, voor Nederlandse begrippen lijkt het misschien niet duur maar hier is het flink.
Chimelong is verdeeld in verschillende parken en voor elk moet je een kaartje kopen.
Ook voor Nederlandse begrippen is dat flink hoor :+

Maar goed. Ik ben 1.97M en weeg rond de 86 Kg. Als ik dan te zwaar ben voor de helft van de glijbanen, is het het geld natuurlijk niet waard..

Alleen dan de hamvraag.. Hoe kom ik er achter hoe of wat.
Leer spaties gebruiken!
pi_155496760
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 12:02 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Maar goed. Ik ben 1.97M en weeg rond de 86 Kg. Als ik dan te zwaar ben voor de helft van de glijbanen, is het het geld natuurlijk niet waard..

Goede vraag. Bij de meeste staat een bordje naast de attractie. Maar zie het op de website nergens staan. Misschien een mailtje eraan wagen naar de desbetreffende park?
pi_155498834
Iemand wel eens naar Zhangjiajie geweest? Wat een gave plek is dat zeg... Heb er anderhalve week gezeten en mij totaal niet verveeld. Zhangjiajie National Forest Park, Tianzi Mountain, Phoenix Ancient City (Fenghuang), Xianren Stream O+ Of Lijiang (old town) ook al zo'n gave plek, met name de Tiger leaping gorge en Yulong (Jade Dragon) Mountain. Kon op deze plekken met gemak dagen rondlopen zonder ook maar 1 westerling tegen te komen. Dat vind ik zo tof aan China, waar je in bijvoorbeeld Thailand op elke straathoek wel een westerling tegenkomt is dat in China totaal niet het geval (behalve in de grote steden dan). En Chinezen die foto's van je willen nemen, tja. Ik wil niet overdrijven maar op sommige plekken kwam er om die 15 minuten wel een chinees op me afgerend omdat ze met mij op de foto wilden. De eerste paar keer wel grappig maar dat wordt je na een tijdje ook wel zat.

[ Bericht 19% gewijzigd door Bramb0o op 24-08-2015 17:36:24 ]
pi_155518897
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 15:41 schreef Bramb0o het volgende:
Iemand wel eens naar Zhangjiajie geweest? Wat een gave plek is dat zeg... Heb er anderhalve week gezeten en mij totaal niet verveeld. Zhangjiajie National Forest Park, Tianzi Mountain, Phoenix Ancient City (Fenghuang), Xianren Stream O+ Of Lijiang (old town) ook al zo'n gave plek, met name de Tiger leaping gorge en Yulong (Jade Dragon) Mountain. Kon op deze plekken met gemak dagen rondlopen zonder ook maar 1 westerling tegen te komen. Dat vind ik zo tof aan China, waar je in bijvoorbeeld Thailand op elke straathoek wel een westerling tegenkomt is dat in China totaal niet het geval (behalve in de grote steden dan). En Chinezen die foto's van je willen nemen, tja. Ik wil niet overdrijven maar op sommige plekken kwam er om die 15 minuten wel een chinees op me afgerend omdat ze met mij op de foto wilden. De eerste paar keer wel grappig maar dat wordt je na een tijdje ook wel zat.
Zhangjiajie is wel tof, ben nog niet geweest met die nieuwe glazen brug die ze hebben.
Probleem is alleen dat het een AAAAA locatie is = enorm veel Chinese toeristen. Park is ook regelmatig gesloten omdat er gewoon niet meer mensen naar binnen konden. En Chinese toeristen in een grote massa is geen fun. :'(
pi_155519016
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 03:26 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Zhangjiajie is wel tof, ben nog niet geweest met die nieuwe glazen brug die ze hebben.
Probleem is alleen dat het een AAAAA locatie is = enorm veel Chinese toeristen. Park is ook regelmatig gesloten omdat er gewoon niet meer mensen naar binnen konden. En Chinese toeristen in een grote massa is geen fun. :'(
Aha, dus dáár is die glazen brug! Iemand die ik ken (Chinees) had eens een paar foto's ervan laten zien. Zag er erg indrukwekkend uit (maar idd wel veel toeristen) maar ik wist niet waar het was, vergeten te vragen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2015 05:39:58 ]
pi_155519068
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 03:26 schreef Kenzi het volgende:
En Chinese toeristen in een grote massa is geen fun. :'(
Ik ging op een zaterdag naar de Yu Garden in Shanghai... De Ikea op 2e paasdag is er niks bij :'( Toen maar heul heul heul snel ergens anders heen gelopen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2015 06:19:29 ]
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:53:31 #119
286575 Roces18
Chef de party
pi_155519987
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 12:02 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Volgens mij geldt dat alleen voor sommige attracties niet voor alles. Het is niet alsof al die Chinezen 50kg wegen toch... zou wat zijn zeg.
pi_155521468
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:53 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Volgens mij geldt dat alleen voor sommige attracties niet voor alles. Het is niet alsof al die Chinezen 50kg wegen toch... zou wat zijn zeg.
Het ging over waterparken, en daar is het al gauw elke attractie, glijbanen etc zijn gemaakt voor een bepaald gewicht.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:32:01 #121
286575 Roces18
Chef de party
pi_155521563
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:24 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Het ging over waterparken, en daar is het al gauw elke attractie, glijbanen etc zijn gemaakt voor een bepaald gewicht.
Ik kan ook lezen. En denk je nou echt dat zelfs de gemiddelde glijbaan daar gemaakt is voor 50kg max? Zal wel veilig zijn dan :')
pi_155521630
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:32 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik kan ook lezen. En denk je nou echt dat zelfs de gemiddelde glijbaan daar gemaakt is voor 50kg max? Zal wel veilig zijn dan :')
Wie had het over 50kg? De meeste glijbanen hier zijn gemaakt voor max 80kg. En lengte? Ik ben met 1.81 niet echt lang maar regelmatig loop ik wel ergens tegenaan met mijn kop.

En veilig, een incident meer of minder kijken ze hier niet van op. Chinese pretparken / waterparken staan nou niet echt bekend om hun veiligheid.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:50:12 #123
286575 Roces18
Chef de party
pi_155521900
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:36 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Wie had het over 50kg? De meeste glijbanen hier zijn gemaakt voor max 80kg. En lengte? Ik ben met 1.81 niet echt lang maar regelmatig loop ik wel ergens tegenaan met mijn kop.

En veilig, een incident meer of minder kijken ze hier niet van op. Chinese pretparken / waterparken staan nou niet echt bekend om hun veiligheid.
http://int.chimelong.com/GZ/waterpark/attraction
Hier een van de bekendste waterparken

meeste attracties 190cm en 100kg, dus helaas pindakaas. Een beetje Nederlander heeft er niets te zoeken. Tenzij die in het golfslagbad wil :P
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:07:24 #124
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_155532858
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:50 schreef Roces18 het volgende:

[..]

http://int.chimelong.com/GZ/waterpark/attraction
Hier een van de bekendste waterparken

meeste attracties 190cm en 100kg, dus helaas pindakaas. Een beetje Nederlander heeft er niets te zoeken. Tenzij die in het golfslagbad wil :P
Onder de 100 Kg red ik wel. Onder de 1.90 M niet :(

Laat mijn vriendin ff contact opnemen met die toko. Ik hóop dat je ongelijk hebt. Lijkt me namelijk een van de leukere dingen daar.. Ben een waterrat..

Laat ik nou blijkbaar die link niet goed bekeken hebben. Daar staat het..

[ Bericht 4% gewijzigd door Bootje84 op 25-08-2015 18:31:10 ]
Leer spaties gebruiken!
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:37:02 #125
286575 Roces18
Chef de party
pi_155535108
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 18:07 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Onder de 100 Kg red ik wel. Onder de 1.90 M niet :(

Laat mijn vriendin ff contact opnemen met die toko. Ik hóop dat je ongelijk hebt. Lijkt me namelijk een van de leukere dingen daar.. Ben een waterrat..

Laat ik nou blijkbaar die link niet goed bekeken hebben. Daar staat het..
nee dus voor het merendeel van de Nederlanders heb je er niets aan. :P
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:41:17 #126
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_155535229
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:37 schreef Roces18 het volgende:

[..]

nee dus voor het merendeel van de Nederlanders heb je er niets aan. :P
Baggerzooi :( :(

Straks nog ff kijken of het funpark wel NL-proof is. Eerst ff wat anders doen.
Leer spaties gebruiken!
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:42:15 #127
286575 Roces18
Chef de party
pi_155535262
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:41 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Baggerzooi :( :(

Straks nog ff kijken of het funpark wel NL-proof is. Eerst ff wat anders doen.
Ik ga maybe naar Water Cube in Bejing (voormalig olympisch zwembad) omgebouwd naar zwempark maar geen idee of dat wat is.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:58:49 #128
286575 Roces18
Chef de party
pi_155535796
Trouwens wel positief nieuws is dat vergeleken met een maand geleden dankzij de crisis in china op dit moment, dat je nu zo'n 10% meer yuan krijgt voor je geld :D
pi_155536067
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:42 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik ga maybe naar Water Cube in Bejing (voormalig olympisch zwembad) omgebouwd naar zwempark maar geen idee of dat wat is.
Je moet wel een beetje exhibitionistisch zijn want je kan ook kaartjes kopen om niet te zwemmen maar alleen het gebouw te bekijken. Dan sta je van achter glas te kijken hoe anderen zwemmen (dat heb ik gedaan, wou eigenlijk het vogelnest bekijken maar dat was die dag dicht en ik had geen zwemspullen mee). :D

O ja, er is een gedeelte subtropisch zwemparadijs, heel druk, en je kan zwemmen in het sport-oefenbad (het echte wedstrijdbad met tribunes wordt gebruikt als theater). Het sport-oefenbad heeft een ondiep en een diep deel, om in het (rustige) diepe deel te zwemmen moet je je zwemdiploma kunnen laten zien of eerst in het ondiepe deel afzwemmen (4x50m baantjes zwemmen en watertrappelen).

Edit: Ik weet niet hoe het in de Water Cube is maar in een ander zwembad waar ik ben geweest moest je per se een speedo aan, een langere zwembroek mocht op zich ook wel maar dan moest er een speedo onder.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2015 20:09:05 ]
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:11:32 #130
286575 Roces18
Chef de party
pi_155536213
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 20:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Het sport-oefenbad heeft een ondiep en een diep deel, om in het (rustige) diepe deel te zwemmen moet je je zwemdiploma kunnen laten zien of eerst in het ondiepe deel afzwemmen (4x50m baantjes zwemmen en watertrappelen).

Edit: Ik weet niet hoe het in de Water Cube is maar in een ander zwembad waar ik ben geweest moest je per se een speedo aan, een langere zwembroek mocht op zich ook wel maar dan moest er een speedo onder.
Huh wat :P Moet je ook als Nederlander laten zien dat je kan zwemmen :P :') En speedo's nee bedankt. :P _O- _O-
pi_155548369
quote:

[..]

Je moet wel een beetje exhibitionistisch zijn want je kan ook kaartjes kopen om niet te zwemmen maar alleen het gebouw te bekijken. Dan sta je van achter glas te kijken hoe anderen zwemmen (dat heb ik gedaan, wou eigenlijk het vogelnest bekijken maar dat was die dag dicht en ik had geen zwemspullen mee). :D

O ja, er is een gedeelte subtropisch zwemparadijs, heel druk, en je kan zwemmen in het sport-oefenbad (het echte wedstrijdbad met tribunes wordt gebruikt als theater). Het sport-oefenbad heeft een ondiep en een diep deel, om in het (rustige) diepe deel te zwemmen moet je je zwemdiploma kunnen laten zien of eerst in het ondiepe deel afzwemmen (4x50m baantjes zwemmen en watertrappelen).

dat van die speedo is in het publieke zwembad vlakbij waar ik woon gelukkig niet, wel in veel zwembaden is zo'n condoom op je hoofd verplicht.
Zwembad bij mij om de hoek heeft 3 buitenbaden en 2 binnenbaden. De buitenbaden zijn 1.4m dus die zitten overvol. 1 van de binnenbaden is 2m diep en dus heerlijk leeg (overgrote gedeelte van de Chinezen in een zwembad kan niet zwemmen dus die durven niet in het 2m bad).

dit soort taferelen zijn helaas geen uitzondering,

Zit met smart te wachten tot Ocean Park in HK weer hun waterpark opent...
  woensdag 26 augustus 2015 @ 06:18:46 #132
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_155548554
quote:

[..]

quote:
The wave at wave pool is only on one time every HOUR! Having been to many water parks in US, this is really sub par from any water park I have experienced. Further, NO ONE explained that we need to wear tight speedo short in order to go on the water slide. My son have regular board short which is sufficient in all other water parks but HERE. We paid full price for water park but can't even go on the water slide! Finally, the lazy river is only good for one time around the river and NOT unlimited around the river. This place is a big DISAPPOINTMENT!!
Via tripadvisor..
Leer spaties gebruiken!
pi_155651684
Zijn chinese stopcontacten compatibel met Europese stekkers?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_155651872
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 14:07 schreef Skv het volgende:
Zijn chinese stopcontacten compatibel met Europese stekkers?
Nee.
Sommige (internationale) hotels hebben van die combi krengen waar EU, VS èn China in passen. Maar over het algemeen heb je altijd een verloopje nodig.

Dit is zo'n combi ding.

Een normale chinese socket is dit:

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2015 14:17:17 ]
pi_155651887
quote:
99s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 14:16 schreef CrashO het volgende:

[..]

Nee.
Sommige (internationale) hotels hebben van die combi krengen waar EU/VS èn China in passen. Maar over het algemeen heb je altijd een verloopje nodig.

Dit is zo'n combi ding.
[ afbeelding ]

Een normale chinese socket is dit:
[ afbeelding ]
Hmm. Anwb ofzo?
pi_155651906
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 14:17 schreef Skv het volgende:

[..]

Hmm. Anwb ofzo?
Ik had ze van dealextreme getrokken. 5 euro¤8,45 voor 10 stuks ofzo. Waarsch heeft anwb ze ook wel maar betaal je dat per 1 :P. Ligt een beetje aan hoeveel tijd er tussen je reis zit.

Die dingen werken iig prima voor laptops en dat soort meuk. Staat ook een review van een huilie die zegt dat ze slecht zijn omdat ze smolten toen hij er zijn wasmachine op deed. :')

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2015 14:21:14 ]
pi_155653587
Ik heb tot nu toe echt altijd dat bovenste type gezien. Ook op het 'platteland'.

Want dat onderste stopcontact is voor wasmachines enzo. Daar past een Chinese telefoonlader ook niet in.

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2015 15:41:42 ]
pi_155655786
quote:
99s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 14:18 schreef CrashO het volgende:

[..]

Ik had ze van dealextreme getrokken. 5 euro¤8,45 voor 10 stuks ofzo. Waarsch heeft anwb ze ook wel maar betaal je dat per 1 :P. Ligt een beetje aan hoeveel tijd er tussen je reis zit.

Die dingen werken iig prima voor laptops en dat soort meuk. Staat ook een review van een huilie die zegt dat ze slecht zijn omdat ze smolten toen hij er zijn wasmachine op deed. :')
heb er een gekocht bij de abwb, wereldstekker met 2X usb. 23E :)
pi_155684747
Over een maandje ga ik. Iemand nog tips voor een tof hostel/hotelletje in Xi'an voor een paar nachten? En wie heeft er ervaring met Mount Hua Shan? Zit te twijfelen om daar een nachtje te overnachten en er een tweedaagse trip van te maken.
pi_155684900
quote:
7s.gif Op zondag 30 augustus 2015 19:33 schreef Skv het volgende:
Over een maandje ga ik. Iemand nog tips voor een tof hostel/hotelletje in Xi'an voor een paar nachten?
Shuyuan Youth Hostel :Y
Zit vrijwel naast een ingang naar de stadsmuur. Is echt een typisch backpackers hostel maar verder prima voor elkaar. Ook erg gezellig om er met expats en backpackers s'avonds in de kroeg die in de kelder zit te bieren. Al zijn de prijzen van alcohol wel hoog (net als in de rest van china :'( )

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2015 19:41:07 ]
pi_155686169
quote:
99s.gif Op zondag 30 augustus 2015 19:38 schreef CrashO het volgende:

[..]

Shuyuan Youth Hostel :Y
Zit vrijwel naast een ingang naar de stadsmuur. Is echt een typisch backpackers hostel maar verder prima voor elkaar. Ook erg gezellig om er met expats en backpackers s'avonds in de kroeg die in de kelder zit te bieren. Al zijn de prijzen van alcohol wel hoog (net als in de rest van china :'( )
Wat is hoog? Wat kost een biertje van 0,3 l bijvoorbeeld?

Dank voor de tip overigens, die ga ik bekijken. Ook op Mt. Hua Shan geweest?
pi_155686468
quote:
7s.gif Op zondag 30 augustus 2015 20:15 schreef Skv het volgende:

[..]

Wat is hoog? Wat kost een biertje van 0,3 l bijvoorbeeld?
In het "restaurant/cafe" hadden ze 0,5L flesjes HANS ( :P ) bier voor ¥25. Maar toen we die voorraad binnen 1 avond opgezopen hadden konden we alleen nog maar in de kroeg in de kelder drinken, waar het goedkoopste bier op de tap zat en rond de ¥40 zat voor een halve liter. (ongeveer ¤5,50)...

HANS is prima te zuipen trouwens. Lokaal bier wat je ook wel in veel winkels vindt in Xian.

Ter referentie, ze verkopen ook pizzas, currys en ander niet chinees eten (ze hebben er ook zuurkool met worst...). En dat kost allemaal ongeveer hetzelfde als 1 glas bier ;( Je kan dus beter vreten dan zuipen in China O-)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2015 20:26:36 ]
pi_155686898
quote:
99s.gif Op zondag 30 augustus 2015 20:23 schreef CrashO het volgende:

[..]

In het "restaurant/cafe" hadden ze 0,5L flesjes HANS ( :P ) bier voor ¥25. Maar toen we die voorraad binnen 1 avond opgezopen hadden konden we alleen nog maar in de kroeg in de kelder drinken, waar het goedkoopste bier op de tap zat en rond de ¥40 zat voor een halve liter. (ongeveer ¤5,50)...

HANS is prima te zuipen trouwens. Lokaal bier wat je ook wel in veel winkels vindt in Xian.
[ afbeelding ]

Ter referentie, ze verkopen ook pizzas, currys en ander niet chinees eten (ze hebben er ook zuurkool met worst...). En dat kost allemaal ongeveer hetzelfde als 1 glas bier ;( Je kan dus beter vreten dan zuipen in China O-)
Oh, dat betaal ik hier thuis in de stad ook voor een halve liter. Best te doen. :+ Kom ook meer voor het (Chinese) eten dan het zuipen. ;)
pi_155687313
Uitgaan werkt in China vaak ook anders. Tafeltje reserveren in een club, waar de bestelling van een fles sterke drank bij hoort, die je dan als shotjes kan drinken of met groene ijsthee kan mengen.

Bier is meer voor een drankje bij het eten, niet om 10 van te drinken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2015 20:47:39 ]
  zondag 30 augustus 2015 @ 21:06:29 #145
375927 Halldor
like a boss
pi_155688135
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 20:46 schreef Igen het volgende:
Uitgaan werkt in China vaak ook anders. Tafeltje reserveren in een club, waar de bestelling van een fles sterke drank bij hoort, die je dan als shotjes kan drinken of met groene ijsthee kan mengen.

Het rijke deel van de Chinese bevolking en de buitenlanders vaak wel ja.
De locals met een normale baan, drinken vaak wat in een bar/café. Bier wordt ook dan vaak gedronken.
pi_155689243
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 21:06 schreef Halldor het volgende:

[..]

Het rijke deel van de Chinese bevolking en de buitenlanders vaak wel ja.
De locals met een normale baan, drinken vaak wat in een bar/café. Bier wordt ook dan vaak gedronken.
Maar de plekken waar díé mensen heen gaan, daar kost een biertje ook eerder 4 dan 40 yuan. :P
pi_155693406
40 punten is zo'n 6 euro. Klinkt wat als clubprijzen. Maar ik ga met m'n vriendin dus echt hardcore clubbed wordt het niet.
pi_155698045
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 20:46 schreef Igen het volgende:

Geen idee waar dat is maar dat heb ik nog nooit meegemaakt hier in het zuiden.
Groene ijsthee in een club?

Uitgaan hier in SZ is exact hetzelfde als bijv uitgaan in Rotterdam.
Alleen zijn Chinezen eerder dronken... van de goedkope baiju.. :r

enige waar je in clubs voor moet oppassen is nep sterke drank .. heb hier al vanalles meegemaakt, aangelengde whisky, merk-flessen die hervuld zijn met goedkoop bocht, nep-ettiketten.. :( :(
voor veel Chinezen maakt het niet uit, die proeven het verschil niet meer na 1 glas omdat ze lam zijn.
  maandag 31 augustus 2015 @ 06:27:40 #149
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_155698476
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 03:26 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Uitgaan hier in SZ is exact hetzelfde als bijv uitgaan in Rotterdam.
Alleen zijn Chinezen eerder dronken... van de goedkope baiju.. :r

enige waar je in clubs voor moet oppassen is nep sterke drank .. heb hier al vanalles meegemaakt, aangelengde whisky, merk-flessen die hervuld zijn met goedkoop bocht, nep-ettiketten.. :( :(
voor veel Chinezen maakt het niet uit, die proeven het verschil niet meer na 1 glas omdat ze lam zijn.
Haha. Mijn eigen vriendin is ook snel dronken. 1 biertje is al genoeg :+
Leer spaties gebruiken!
pi_155698780
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 03:26 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Ja. Kijk bijv. maar eens bij een Le Nest binnen - daarvan weet ik de naam nog maar het is zeker niet de enige plek waar het zo werkt.

Edit: In Shenzhen is ook ergens een nachtclub die door een Nederlander wordt gerund. Maar daar gaat het ook op dezelfde manier.

Fles sterke drank, grote kan om het te mixen met de ijsthee, garnituur van blokjes watermeloen en bolongguo enzo erbij... Grappigste is misschien nog wel de dienstverlening. Van die mensen die permanent rondlopen om troep van de grond te vegen, meer drank bij te mixen bij tafeltjes waar de kan bijna leeg is, etc. :D

En je kán wel een biertje o.i.d. bestellen. Maar dan heb je geen tafeltje en sta je al gauw iedereen in de weg. Alhoewel er dan soms wel een groepje Chinezen is die het leuk vinden om de blanke vreemdeling uit te dagen voor het dobbelspelletje. Ook leuk. :)

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2015 08:05:08 ]
pi_155721399
Heeft de ellende in Tianjin nog invloed op Beijing momenteel? Dat ik me daar niet zit te verschansen in de arsenicumvis?
pi_155726042
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 22:43 schreef Skv het volgende:
Heeft de ellende in Tianjin nog invloed op Beijing momenteel? Dat ik me daar niet zit te verschansen in de arsenicumvis?
Nope.
Alleen zit Beijing potdicht nu vanwege de militaire parade op donderdag. En dat herhaalt zich in aanloop naar 1 october :)
pi_155727599
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 03:26 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Nope.
Alleen zit Beijing potdicht nu vanwege de militaire parade op donderdag. En dat herhaalt zich in aanloop naar 1 october :)
Ik kom de 3e oktober aan. Midden in de golden week :')
pi_155727923
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 september 2015 09:38 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik kom de 3e oktober aan. Midden in de golden week :')
Haha, succes :) Beijing is lekker druk dan. Ik ontvlucht de drukte lekker en zit als het goed is op het strand in Vietnam :P

1 voordeel, minder auto's nu in Beijing dus minder luchtvervuiling.
pi_155728093
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 09:59 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Haha, succes :) Beijing is lekker druk dan. Ik ontvlucht de drukte lekker en zit als het goed is op het strand in Vietnam :P

1 voordeel, minder auto's nu in Beijing dus minder luchtvervuiling.
Hoe extreem moet ik me de GW voorstellen? Ik hou er rekening mee dat ik s ochtend erg vroeg begin bij de highlights en niet teveel in een dag prop.
pi_155728158
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 10:10 schreef Skv het volgende:

[..]

Hoe extreem moet ik me de GW voorstellen? Ik hou er rekening mee dat ik s ochtend erg vroeg begin bij de highlights en niet teveel in een dag prop.

golden week + anti terreur maatregelen :'(

geen idee hoe het dit jaar eigenlijk uitpakt omdat donderdag ook al die parade is in Beijing.
En dit jaar valt de vakantie bijna tegelijk met Ghost festival. (de 27ste)
pi_155728788
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 10:15 schreef Kenzi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

golden week + anti terreur maatregelen :'(

geen idee hoe het dit jaar eigenlijk uitpakt omdat donderdag ook al die parade is in Beijing.
En dit jaar valt de vakantie bijna tegelijk met Ghost festival. (de 27ste)
Ahja. Heeft het dan zin om er extreem vroeg te zijn of zit alles dan nog keurig dicht?
  dinsdag 1 september 2015 @ 11:40:11 #158
286575 Roces18
Chef de party
pi_155729658
Trouwens wat voor reisbagage is aan te raden?
Kleine koffer? Grote koffer? Rugzak die ik niet heb :') |:(
Heb niet zoveel zin om een grote koffer mee te sleuren ben ook geen vrouw
pi_155730251
Ik neem een backpack mee voor mijn spullen en een rugzak voor dagtrips.
  dinsdag 1 september 2015 @ 12:40:43 #160
286575 Roces18
Chef de party
pi_155730925
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 september 2015 12:09 schreef Skv het volgende:
Ik neem een backpack mee voor mijn spullen en een rugzak voor dagtrips.
Ja ik heb dus geen backpack (ja een oude :P ) maar neem denk ik wel een kleine koffer+ dagrugzak mee
pi_155770813
In voorbereiding op mijn reis naar China, hoorde ik iemand zeggen (die onlangs ook naar China is geweest) dat ze op de vlucht daar naartoe geen spuit-deodorantbussen toestaan: niet in je hand- en niet in je ingecheckte bagage. Ik heb er echter nooit iemand anders over gehoord en kan er ook niets over terugvinden. Iemand die er wel wat over weet? :?
pi_155893251
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 21:25 schreef MikelenniuM het volgende:
In voorbereiding op mijn reis naar China, hoorde ik iemand zeggen (die onlangs ook naar China is geweest) dat ze op de vlucht daar naartoe geen spuit-deodorantbussen toestaan: niet in je hand- en niet in je ingecheckte bagage. Ik heb er echter nooit iemand anders over gehoord en kan er ook niets over terugvinden. Iemand die er wel wat over weet? :?
Aerosol producten (oa. deo) zijn vaak gebonden aan een bepaald volume wat mee mag in check luggage (niet in handbagage). een roller meenemen is handiger :)
  maandag 7 september 2015 @ 20:40:59 #163
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_155905330
Misschien stomme vraag maar goed..

Hoe zit het volgende.. ? Ik neem een paar luchtjes mee naar China. Die koop ik tax free of die vraag ik via Global Blue op Schiphol terug. Moet ik er dan in China weer belasting voor betalen of aangeven?

Of kan je de gok nemen om dat niet aan te geven? Wat zou dan, als dat het geval is, de eventuele boete zijn?
Leer spaties gebruiken!
  dinsdag 8 september 2015 @ 02:25:57 #164
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_155914432
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 20:40 schreef Bootje84 het volgende:
Misschien stomme vraag maar goed..

Hoe zit het volgende.. ? Ik neem een paar luchtjes mee naar China. Die koop ik tax free of die vraag ik via Global Blue op Schiphol terug. Moet ik er dan in China weer belasting voor betalen of aangeven?

Of kan je de gok nemen om dat niet aan te geven? Wat zou dan, als dat het geval is, de eventuele boete zijn?
zolang het geen koffer vol is - don't worry.
Thucydides
pi_155915990
quote:
Import regulations::
Free import of:
1. max. 400 cigarettes, 100 cigars and 500 grams of tobacco.
2. max. 1500 ml of alcoholic beverages exceeding 12% alcohol by volume;
3a. Residents: articles brought from overseas:
- residents: max. value of CNY 5,000.-.
- non-residents: max. value of CNY 2,000.- for articles remaining in China (People's Rep.).

http://www.iatatravelcent(...)ulations-details.htm
  dinsdag 8 september 2015 @ 16:56:40 #166
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_155926142
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 02:25 schreef Xtreem het volgende:

[..]

zolang het geen koffer vol is - don't worry.
¤800,- O-)
Leer spaties gebruiken!
  woensdag 9 september 2015 @ 06:07:15 #167
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_155940045
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:56 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

¤800,- O-)
Mijn laatste bezoekers brachten mee: EUR 600 aan whisky, sigaren, wijn en melkpoeder....
En mijn koffer is hier nog nooit gecontroleerd..
Thucydides
  woensdag 9 september 2015 @ 06:17:50 #168
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_155940054
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 06:07 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Mijn laatste bezoekers brachten mee: EUR 600 aan whisky, sigaren, wijn en melkpoeder....
En mijn koffer is hier nog nooit gecontroleerd..
Ik heb er ook sterk aan gedacht om gewoon een koffer vol melkpoeder mee te nemen, maar weet mijn god niet hoe ik dat daar kan slijten...
Leer spaties gebruiken!
pi_155970218
Iemand ervaring met het kopen van een sim kaart in Beijing?

Mijn vorige twee trips naar China heeft een reisagent een sim kaart voor me geregeld.

Via Google kwam ik deze link tegen: http://first2board.com/po(...)-a-prepaid-sim-card/
Dit is de enige die het over een sim kaart scam heeft, weet iemand meer?
Ik wil een sim kaart van China Unicom met het pakket van 66 RMB.
pi_155972122
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 12:08 schreef Halldor het volgende:

Mijn vorige twee trips naar China heeft een reisagent een sim kaart voor me geregeld.

Via Google kwam ik deze link tegen: http://first2board.com/po(...)-a-prepaid-sim-card/
Als je gewoon bij een officiele winkel koopt waar ze netjes de registratie doen dan zou het geen probleem mogen zijn?

En inderdaad is het (tenminste bij China Mobile) zo dat je niet zomaar random een nummer krijgt, maar per abonnementssoort uit een lijstje met nummers kan kiezen waarbij "mooie" nummers (veel 8-en, geen nul erin etc.) meer kosten.
pi_155972288
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 13:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Als je gewoon bij een officiele winkel koopt waar ze netjes de registratie doen dan zou het geen probleem mogen zijn?

En inderdaad is het (tenminste bij China Mobile) zo dat je niet zomaar random een nummer krijgt, maar per abonnementssoort uit een lijstje met nummers kan kiezen waarbij "mooie" nummers (veel 8-en, geen nul erin etc.) meer kosten.
Dus ik kan de kleine winkeltjes beter mijden en een officiële winkel zoeken?
Of is dit allemaal geen probleem met China Unicom?
pi_155972601
Gewoon even in een winkel kopen, die kleine shops kunnen je paspoort niet registreren. Het stikt van de China Unicom shops, dus dat moet geen probleem zijn. Dan ook meteen door hun de sim erin laten doen en pas de winkel verlaten als alles werkt.
pi_155972626
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 13:46 schreef Halldor het volgende:

[..]

Dus ik kan de kleine winkeltjes beter mijden en een officiële winkel zoeken?
Of is dit allemaal geen probleem met China Unicom?
Geen idee, ik heb 2x een simkaart van China Mobile gehad. 1x van een klein winkeltje (met iemand die voor ons tolkte) en 1x bij een officiele winkel waar ze Engels konden. Beide keren geloof ik wel gelijk in de winkel de simkaart erin gezet / laten zetten en gekeken of het allemaal werkte.
  donderdag 10 september 2015 @ 14:38:51 #174
286575 Roces18
Chef de party
pi_155973307
nog 1 weekje en dan vertrek ik met de oosterzon ^O^
pi_155975200
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 12:08 schreef Halldor het volgende:

China mobile scheen niet te werken op mijn iPhone dus ging ik op zoek naar een China Unicorn winkel. Helaas kon ik deze niet vinden (Beijing) en had ik mijn simkaart via http://www.3gsolutions.com.cn/page/simcard besteld. Super goeie service en het simkaartje werd een dag later bij mijn hotel bezorgd. Had overal in China goed (internet) bereik. Nadat je data op is betaal je CNY 0,30 per MB.
pi_155975908
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 16:02 schreef Bramb0o het volgende:
rn
Er bestaan ook geen China UnicoRN winkels :P De prijzen op die website zijn belachelijk, ik betaal 40RMB (6 USD) voor 2GB data per maand.

Vergeet niet op een VPN te installeren als je ook maar iets van buitenlands internet wilt en mail lezen.
  donderdag 10 september 2015 @ 20:35:56 #177
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_155982601
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 14:38 schreef Roces18 het volgende:
nog 1 weekje en dan vertrek ik met de oosterzon ^O^
Ik vertrek zaterdag :9

Ga ook maar ff een internet simkaartje scoren daar.
Leer spaties gebruiken!
pi_155982930
Simkaartje is wel een must trouwens, gezien bijna niemand engels kan praten. Vorig jaar ongeveer 200 euro over mn abo heen omdat ik telkens moest vertalen via mn telefoon.
pi_155983170
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 20:45 schreef Bramb0o het volgende:
Simkaartje is wel een must trouwens, gezien bijna niemand engels kan praten. Vorig jaar ongeveer 200 euro over mn abo heen omdat ik telkens moest vertalen via mn telefoon.
In de app van Google translate kan je talenpakketen downloaden die offline werken.
pi_155983184
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 20:35 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Ik vertrek zaterdag :9

Ga ook maar ff een internet simkaartje scoren daar.
Ik vandaag over twee weken :)
  donderdag 10 september 2015 @ 20:55:44 #181
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_155983269
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 20:52 schreef Halldor het volgende:

[..]

Gaan we een FOK! meet in China houden? B-)
Leer spaties gebruiken!
pi_155984173
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 20:52 schreef Halldor het volgende:

[..]

Ik weer een week na jou.
pi_156063403
Is iemand wel eens bij het Harbin ice festival geweest?
pi_156069338
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 20:45 schreef Bramb0o het volgende:
'vroeger' nam men gewoon een woordenboek mee... (nu desnoods als app)

Waarom 200 euro data verbruiken via je telefoon? _O-

in de grote steden zijn er zat die Engels spreken, vooral studenten die superblij worden dat ze hun Engels kunnen oefenen met je :o
pi_156070147
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 03:34 schreef Kenzi het volgende:

[..]

in de grote steden zijn er zat die Engels spreken, vooral studenten die superblij worden dat ze hun Engels kunnen oefenen met je :o
En dan ergens thee met je willen drinken.
pi_156072539
quote:

[..]

Je hebt inderdaad wel van die apps die je offline kunt gebruiken maar daar staat lang niet alles in, alleen de standaard zinnen en woorden. Ik heb niet echt lang rondgehangen in de grote steden omdat China veel meer te bieden heeft dan die duffe 'standaard' toeristentrekpleisters (Shanghai, Hong Kong, Guanzhou, Beijing etc...). Ben inderdaad wel veel studenten tegengekomen die het leuk vinden om engels met je te oefenen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bramb0o op 14-09-2015 11:23:24 ]
pi_156072566

[ Bericht 100% gewijzigd door Bramb0o op 14-09-2015 10:46:50 ]
  maandag 21 september 2015 @ 06:16:34 #188
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_156263098
quote:

[..]

Ik werd bij tianamen square ook ineens aangesproken Door 2 verpleegsters. Aangezien de laatste tijd ik elke x aangesproken wordt als ze wat van me willen, was ik een beetje achterdochtig.

Dit keer leek het eechter gewoon voor een praatje te zijn idd .

China bevalt goed. Al veel gezien. Heb een blog bijgehouden voor als er mensen het leuk vinden om te lezen. Http://tomenconia.reislogger.nl

Zo met de trein naar Hong Kong. Ben benieuwd !
Leer spaties gebruiken!
pi_156263105
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 06:16 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Ik werd bij tianamen square ook ineens aangesproken Door 2 verpleegsters. Aangezien de laatste tijd ik elke x aangesproken wordt als ze wat van me willen, was ik een beetje achterdochtig.

Dit keer leek het eechter gewoon voor een praatje te zijn idd .

China bevalt goed. Al veel gezien. Heb een blog bijgehouden voor als er mensen het leuk vinden om te lezen. Http://tomenconia.reislogger.nl

Zo met de trein naar Hong Kong. Ben benieuwd !
Hoe lang blijf je in HK? Het is echt een superstad. Totaal anders dan Beijing :)
als je HK echt wil leren kennen moet je een cha chaan teng binnen stappen ergens tussen 9 en 13u :D

Leuk blog. Dat van die zitruimte komt me bekend voor.
Vaak mag je trouwens op binnenlandse vluchten niet bij de nooduitgang zitten als buitenlander als je geen Chinees spreekt en dus de procedures / aanwijzingen niet kan volgen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Kenzi op 21-09-2015 06:28:45 ]
  maandag 21 september 2015 @ 06:33:53 #190
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_156263120
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 06:20 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Hoe lang blijf je in HK? Het is echt een superstad. Totaal anders dan Beijing :)
als je HK echt wil leren kennen moet je een cha chaan teng binnen stappen ergens tussen 9 en 13u :D

Leuk blog. Dat van die zitruimte komt me bekend voor.
Vaak mag je trouwens op binnenlandse vluchten niet bij de nooduitgang zitten als buitenlander als je geen Chinees spreekt en dus de procedures / aanwijzingen niet kan volgen.
We blijven er 2 nachten. Vandaag er naartoe en dus soort van 2 dagen ook. Wat is die plaats waar je het over hebt ?

Betreft nooduitgang, het was ook geen nooduitgang maar de eerste rij achter de 1e class
Leer spaties gebruiken!
pi_156263274
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 06:33 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

We blijven er 2 nachten. Vandaag er naartoe en dus soort van 2 dagen ook. Wat is die plaats waar je het over hebt ?

Betreft nooduitgang, het was ook geen nooduitgang maar de eerste rij achter de 1e class
cha chaan teng is een typisch Hong Kong stijl restaurant, waar ze veelal een combo van HK en Westers eten serveren. Voor de French Toast is aan te bevelen (het lijkt niks op de French Toast zoals je die in Europa kent). Je vind ze overal wel in HK.

Chau Kee in Sai Ying Pun (HK Central) is een aanrader, of Law Mark Kee (meerdere locaties bijv. in Hysan @ Causeway Bay).
Absoluut de french toast proberen, milk tea (hk stijl) en warme cola met ginger _O_
  maandag 21 september 2015 @ 12:36:11 #192
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_156267575
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 07:17 schreef Kenzi het volgende:

[..]

cha chaan teng is een typisch Hong Kong stijl restaurant, waar ze veelal een combo van HK en Westers eten serveren. Voor de French Toast is aan te bevelen (het lijkt niks op de French Toast zoals je die in Europa kent). Je vind ze overal wel in HK.

Chau Kee in Sai Ying Pun (HK Central) is een aanrader, of Law Mark Kee (meerdere locaties bijv. in Hysan @ Causeway Bay).
Absoluut de french toast proberen, milk tea (hk stijl) en warme cola met ginger _O_
We zitten in crossway bay. Hong Kong eiland naar het schijnt. Je zou het uitzicht eens moeten zien. De tering. Vanaf bed kijken we naar de haven. Kan een stuk slechter . Betreft die eetgelegenheden gaan we even op zoek waar die zijn. Ben benieuwd !
Leer spaties gebruiken!
  maandag 21 september 2015 @ 19:41:15 #193
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_156277763
https://www.facebook.com/(...)64921612?pnref=story

Hier even 4 foto's van het uitzicht.
Leer spaties gebruiken!
pi_156288746
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 19:41 schreef Bootje84 het volgende:
https://www.facebook.com/(...)64921612?pnref=story

Hier even 4 foto's van het uitzicht.
je link is prive ;)

maar ik gok dat je ergens in Causeway Bay zit, mooi uitzicht daar.
Ook leuk om dan even naar de Peak te gaan. Zeker met zonsondergang.
  dinsdag 22 september 2015 @ 18:29:59 #195
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_156301833
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 03:38 schreef Kenzi het volgende:

[..]

je link is prive ;)

maar ik gok dat je ergens in Causeway Bay zit, mooi uitzicht daar.
Ook leuk om dan even naar de Peak te gaan. Zeker met zonsondergang.
We zitten inderdaad in Causeway Bay. Prachtig uitzicht. Als je wilt, kan je me even toevoegen op Facebook, dan kan je mijn foto's zien. Zit momenteel met een Cromebook te werken en die heeft geen muis maar een touchpad waardoor ik geen rechter muisknop of zo heb. Beetje behelpen allemaal.

Betreft de peak zijn we vandaag geweest. Christus wat een uitzicht. Echt gruwelijk vet !! We hebben daar ook in een restaurant gegeten met dat uitzicht over Hong Kong. Het was wel een flinke busrit naar boven want het was rond 6 uur en dus spitsuur, maar het wel waard. Helaas was het dak maar half beschikbaar ivm glasbewassing (?).

Ga snel weer mijn blog schrijven, dan kan je mijn bevindingen lezen. :)
Leer spaties gebruiken!
pi_156348422
Mijn vriendin en ik willen een goeie hike in China gaan maken. 10-14 dagen zoiets. Ik heb al uitgebreid op internet gezocht maar dan is het toch moeilijk om een de leukste hike te vinden. Heeft er iemand wel eens een hike gemaakt in China en kan iemand ons iets aanraden?
pi_156352058
Iemand ervaring met Beijing in december?
Wij willen graag elke jaar oud&nieuw vieren in een ander land en nou vielen mijn ogen op goedkope tickets voor een weekje Beijing...
Kom op internet wel een paar ervaringen tegen, dat het vrij koud is, maar daardoor ook lekker rustig...

Iemand die wat meer ervaringen met mij wil delen?
pi_156497962
http://www.chinahighlight(...)ing-travel-dates.htm

Week waar in je absoluut niet moet gaan is 1 - 7 oktober.

Ik ga morgen. :') Ben benieuwd.

Mensen in Beijing op het moment? Hoe is het met de drukte? Tips om de highlights te zien maar de crowds te ontwijken? Zat zelf te denken aan extreem vroeg gaan, weet alleen niet of dingen dan ook open zijn.
pi_156498992
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:43 schreef wouter456 het volgende:
Mijn vriendin en ik willen een goeie hike in China gaan maken. 10-14 dagen zoiets. Ik heb al uitgebreid op internet gezocht maar dan is het toch moeilijk om een de leukste hike te vinden. Heeft er iemand wel eens een hike gemaakt in China en kan iemand ons iets aanraden?
Heb je al wat gevonden? Ik moet even zoeken tussen m'n bookmarks maar ik heb een site waar een expat stel allerlei wandelingen beschrijft in China.

edit: ben de site kwijt helaas :')

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2015 15:47:37 ]
pi_156500046
quote:
7s.gif Op woensdag 30 september 2015 14:52 schreef Skv het volgende:

Mensen in Beijing op het moment? Hoe is het met de drukte? Tips om de highlights te zien maar de crowds te ontwijken? Zat zelf te denken aan extreem vroeg gaan, weet alleen niet of dingen dan ook open zijn.
http://www.nu.nl/buitenla(...)te-zeven-mensen.html

Ook nog.
pi_156500384
quote:
Afstand Nederland - Zuid-Spanje :')

Je bent wel bang voor je tripje of niet? Een weekje Drentse hei is nog avontuurlijker dan een week Beijing dus no worries.
pi_156500725
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:41 schreef MCH het volgende:

[..]

Afstand Nederland - Zuid-Spanje :')

Je bent wel bang voor je tripje of niet? Een weekje Drentse hei is nog avontuurlijker dan een week Beijing dus no worries.
Nee hoor. Kom toevallig twee nieuwsberichtjes tegen vandaag. Zin in.

[ Bericht 6% gewijzigd door Skv op 30-09-2015 17:07:23 ]
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:31:35 #203
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_156567981
quote:

Sinds vandaag weer thuis van een korte trip (ik ga juist de dagen voor 1 oktober om die stortvloed voor te zijn, ben alleen volledig weggeregend in de Gobi woestijn :') )

Tips: vermijd deze week alle classic tourist sites. Daar is het ram druk. De rest van Beijing is juist extra rustig..
Als je naar de muur wilt, ga naar en stuk wat verder (mutianyu bijvoorbeeld) daar heb je kans dat het rustiger is.
Thucydides
pi_156569071
Fietsen door Beijing O+
  maandag 5 oktober 2015 @ 09:17:07 #205
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_156613589
ik zat mijn laatste week op Shamian Island (Guangzhou) dat is ook blijkbaar een trekpleister voor toeristen. Normaal liepen er wel mensen, maar niet byzonder veel. Nu struikelde je er over.

Ben gisteren eind van de middag terug gekomen. Was zaterdag NL-tijd om 10.00 uur op het vliegveld aangekomen en gisteren 17.00 uur NL-tijd weer thuis. Lang dagje geweest. Wél met een Airbus A380 gevlogen. Dat is dan wel weer machtig.

Nu snel alle foto's uitzoeken :)
Leer spaties gebruiken!
pi_156614038
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 09:17 schreef Bootje84 het volgende:
ik zat mijn laatste week op Shamian Island (Guangzhou) dat is ook blijkbaar een trekpleister voor toeristen. Normaal liepen er wel mensen, maar niet byzonder veel. Nu struikelde je er over.

Ben gisteren eind van de middag terug gekomen. Was zaterdag NL-tijd om 10.00 uur op het vliegveld aangekomen en gisteren 17.00 uur NL-tijd weer thuis. Lang dagje geweest. Wél met een Airbus A380 gevlogen. Dat is dan wel weer machtig.

Nu snel alle foto's uitzoeken :)
Ben je op tijd weggegaan. Alhoewel een A380 niet echt veel last van de typhoon gehad zal hebben.
De A320 waar ik in zat wel. 2 afgebroken landingen op HK Airport, 3de keer wel gelukt en maar 1 uur vertraging (hoop vliegtuigen met 5 tot 10 uur vertraging :P)
  maandag 5 oktober 2015 @ 11:43:18 #207
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_156615629
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 09:55 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Ben je op tijd weggegaan. Alhoewel een A380 niet echt veel last van de typhoon gehad zal hebben.
De A320 waar ik in zat wel. 2 afgebroken landingen op HK Airport, 3de keer wel gelukt en maar 1 uur vertraging (hoop vliegtuigen met 5 tot 10 uur vertraging :P)
Ik zag de berichten bij iemand op zn telefoon. Maar we vertrokken idd net op tijd vanuit Guangzhou, echter was dat een Airbus A330-200 geloof ik. Gewoon een wat kleiner vliegtuig. Gek genoeg had ik er echter meer beenruimte dan in de Airbus A380 :')

Hebben jullie nog een beetje mijn blogs gelezen?
Leer spaties gebruiken!
  donderdag 8 oktober 2015 @ 21:02:05 #208
442544 schoonmams
2 stuks fruit per dag
pi_156697117
Mensen,

hebben jullie nog tips omtrent hostels die je kan boeken en gratis kan annuleren. Dit ben ik nodig voor mijn visumaanvraag. Over een maand zit ik er bijna. En nog een tip voor een tof hostel met veel backpackers in Beijing?

X
  donderdag 8 oktober 2015 @ 22:26:48 #209
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_156699846
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 21:02 schreef schoonmams het volgende:
Mensen,

hebben jullie nog tips omtrent hostels die je kan boeken en gratis kan annuleren. Dit ben ik nodig voor mijn visumaanvraag. Over een maand zit ik er bijna. En nog een tip voor een tof hostel met veel backpackers in Beijing?

X
Volgens mij kan je voor je visumaanvraag wel wat verzinnen. Doen ze geloof ik niet zo moeilijk over.
Leer spaties gebruiken!
pi_156704478
quote:
Mensen,

X
Leo Hostel
Goede locatie, relaxte sfeer, kunnen tours voor je organiseren, goed eten
pi_156705014
Er zitten ook meerdere hostels in/bij Nanluoguxiang (dat is denk ik de meest toeristische hutong die er is). Kom je gegarandeerd genoeg andere backpackers tegen.
pi_156705151
quote:
Mensen,

X
booking.com

Neem gewoon een hotel voor je visum aanvraag, je annuleert toch weer. Je hoeft ook niks aan te betalen.
pi_156816117
Beijing is echt heel indrukwekkend. Eerste wat je gelijk opvalt is de smog :P
Wat vooral opvalt is dat het openbaar vervoer erg goed is geregeld. Pasje kopen, geld erop en gaan met die banaan.

Veel info over vervoer kan je trouwens hier vinden:
http://www.vakantienaarchina.nl/vervoer-in-china/
Gaat voornamelijk over Beijing.

Want over crowds gesproken, die ga je pas meemaken in de metro, stond zelfs keer in de file van paar minuten. Bij attracties is het vooral later op de dag rustig.

Topic van tripadvisor over het vermijden van massa's mensen: http://www.tripadvisor.co(...)_crowds-Beijing.html
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:37:14 #214
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_156817896
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 22:10 schreef triplecore het volgende:
Beijing is echt heel indrukwekkend. Eerste wat je gelijk opvalt is de smog :P
Wat vooral opvalt is dat het openbaar vervoer erg goed is geregeld. Pasje kopen, geld erop en gaan met die banaan.

Veel info over vervoer kan je trouwens hier vinden:
http://www.vakantienaarchina.nl/vervoer-in-china/
Gaat voornamelijk over Beijing.

Want over crowds gesproken, die ga je pas meemaken in de metro, stond zelfs keer in de file van paar minuten. Bij attracties is het vooral later op de dag rustig.

Topic van tripadvisor over het vermijden van massa's mensen: http://www.tripadvisor.co(...)_crowds-Beijing.html
In Peking heb je ook in een steegje ( zijstraat van een van de grotere straten daar ) allerlei kraampjes met verschillende soorten hapjes. Schorpioenen ( grote en kleine ) zeepaardjes, zeesterren, inktvissen, fruit op een stokje met gesmolten suiker etc.

Leuk om te zien !

Verder ook absoluut ook de Chinese muur niet overslaan. Zeer indrukwekkend. Ook het zomerverblijf en de verboden stad zijn aanraders. Daar kan je aardige tijd slijten. Als je alles wil zien, kost dat gerust een dag per attractie.
Leer spaties gebruiken!
pi_156940408
Zo, ik ben weer terug. Prachtig land (althans, wat ik er van heb gezien). Zeker aan te raden om eens naartoe te gaan.

Nadeel vond ik de irritante mensen. Dat gerochel, geduw, geschreeuw en -vooral- geklooi met die telefoons is niet erg prettig. Maar ik zat ook een tijdje tijdens de golden week, wellicht is het daardoor wat erger. En de smog :X
pi_156940526
quote:
7s.gif Op maandag 19 oktober 2015 11:02 schreef Skv het volgende:
Zo, ik ben weer terug. Prachtig land (althans, wat ik er van heb gezien). Zeker aan te raden om eens naartoe te gaan.

Nadeel vond ik de irritante mensen. Dat gerochel, geduw, geschreeuw en -vooral- geklooi met die telefoons is niet erg prettig. Maar ik zat ook een tijdje tijdens de golden week, wellicht is het daardoor wat erger. En de smog :X
nee, die mensen zijn altijd zo ;) ;)
pi_156940603
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 11:09 schreef Kenzi het volgende:

[..]

nee, die mensen zijn altijd zo ;) ;)
Op straat vallen ze wel mee, maar bij eettentjes, in de rij voor de bus en -met name- bij toeristische attracties zijn ze zwaar irritant. :P
pi_156940688
quote:
7s.gif Op maandag 19 oktober 2015 11:14 schreef Skv het volgende:

[..]

Op straat vallen ze wel mee, maar bij eettentjes, in de rij voor de bus en -met name- bij toeristische attracties zijn ze zwaar irritant. :P
in de rij? welke rij? :P line jumping is een nationale sport
(aan welke ik als ik eerlijk moet zijn net zo hard aan mee doe)

Ik verdeel mijn tijd tussen Shenzhen en Hong Kong. En het verschil in gedrag is echt schrikbarend. Line jumpen in HK? Dacht het niet ~O>
  maandag 19 oktober 2015 @ 21:30:28 #219
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_156955491
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 11:19 schreef Kenzi het volgende:

[..]

in de rij? welke rij? :P line jumping is een nationale sport
(aan welke ik als ik eerlijk moet zijn net zo hard aan mee doe)

Ik verdeel mijn tijd tussen Shenzhen en Hong Kong. En het verschil in gedrag is echt schrikbarend. Line jumpen in HK? Dacht het niet ~O>
Dat viel mij dus ook onwijs op !!! Ik was in plaatsen als Guangzhou en Peking, en daar is het echt schijt aan de rest en voordringen. In HK zag ik een rij bij de bushalte die 2 x heen en weer liep in de lengte van een meter of 50. Keurig netjes achter elkaar. Niemand die er maar aan dacht om voor te dringen..

Ook dat rochelen vond ik nasty, maar vooral ook het roken in restaurants. Daar ergerde ik me het meeste aan...
Leer spaties gebruiken!
pi_156957384
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 21:30 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Dat viel mij dus ook onwijs op !!! Ik was in plaatsen als Guangzhou en Peking, en daar is het echt schijt aan de rest en voordringen. In HK zag ik een rij bij de bushalte die 2 x heen en weer liep in de lengte van een meter of 50. Keurig netjes achter elkaar. Niemand die er maar aan dacht om voor te dringen..

Ook dat rochelen vond ik nasty, maar vooral ook het roken in restaurants. Daar ergerde ik me het meeste aan...
Ik aan de selfiesticks en iedereen die met telefoons met muziek aan buiten rondloopt, hardop films zit te kijken in de bus of spelletjes met knetter irritante geluiden op vol volume in het restaurant zit te spelen. En de hygiëne van de wc's. ;)
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:55:28 #221
286575 Roces18
Chef de party
pi_156974443
En iedereen die met je op de foto wil dan ;) Dat is toch wel grappig om mee te maken.
pi_156974955
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 19:55 schreef Roces18 het volgende:
En iedereen die met je op de foto wil dan ;) Dat is toch wel grappig om mee te maken.
De eerste 50 keer ja.. }:|
  woensdag 21 oktober 2015 @ 16:00:56 #223
286575 Roces18
Chef de party
pi_156993956
quote:

Hoe is Golden Week jou bevallen dan?
Ik had er vrij weinig last van (behalve 1x 3 uur in de file gestaan :') )
  woensdag 21 oktober 2015 @ 22:31:35 #224
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_157005204
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 22:34 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik aan de selfiesticks en iedereen die met telefoons met muziek aan buiten rondloopt, hardop films zit te kijken in de bus of spelletjes met knetter irritante geluiden op vol volume in het restaurant zit te spelen. En de hygiëne van de wc's. ;)
Ach, ik lette er niet al teveel op. Toegegeven, het valt wel beetje op, vooral met die spelletjes etc, maar goed. Ieder zn ding. Er hing idd een flinke putlucht op die toiletten. Kunnen jullie je nummertje 2 doen op zo een hurktoilet? Ik heb geen poging gedaan. Veel te bang dat ik mn evenwicht verlies en op mn reet val :P

quote:
99s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 20:14 schreef CrashO het volgende:

[..]

De eerste 50 keer ja.. }:|
Bij de Chinese muur was mijn eerste keer. In totaal een keer of 10-15 met Chinezen op de foto gegaan, anders dan mijn schoonfamilie. Ach, vond het wel grappig. Voel je je even speciaal :D

Sowieso voelde ik me wel redelijk bijzonder op sommige plekken, als je echt de enige buitenlander by far bent. Dat er geen enkele buitenlander in de omtrek loopt en jij daar als enige met je natuurlijk blonde haar loopt :+

Heb trouwens in mijn reis van 3 weken bijna 800 foto's gemaakt. Mooi naslagwerk. Zal eens een paar foto's hier posten.
Leer spaties gebruiken!
  woensdag 21 oktober 2015 @ 22:43:23 #225
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_157005726
http://imgur.com/gallery/GsDm2

eerste 3 foto's zijn HK, daarna Macau
Leer spaties gebruiken!
pi_157012518
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 16:00 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Hoe is Golden Week jou bevallen dan?
Ik had er vrij weinig last van (behalve 1x 3 uur in de file gestaan :') )
Het was wel te doen, alleen Zomerpaleis was wat treurig. Enorm veel smog en stampvol. Verder niet zoveel last gehad van de menigtes.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 11:05:14 #227
286575 Roces18
Chef de party
pi_157012687
quote:
7s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 10:55 schreef Skv het volgende:

[..]

Het was wel te doen, alleen Zomerpaleis was wat treurig. Enorm veel smog en stampvol. Verder niet zoveel last gehad van de menigtes.
Voor Golden week was het anders ook stampvol, denk dat het meestal wel zo druk is daar. Vraag me af waarom want er zijn veel betere dingen te doen in Bejing
pi_157013220
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 11:05 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Voor Golden week was het anders ook stampvol, denk dat het meestal wel zo druk is daar. Vraag me af waarom want er zijn veel betere dingen te doen in Bejing
Dat was ook mijn conclusie -O-
  donderdag 22 oktober 2015 @ 19:59:27 #229
286575 Roces18
Chef de party
pi_157024765
quote:
7s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 11:32 schreef Skv het volgende:

[..]

Dat was ook mijn conclusie -O-
nog mooie pics kunnen maken?
die smog heeft veel verpest bij mij
gelukkig kan ik aardig met psd en lightroom overweg
pi_157025096
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 19:59 schreef Roces18 het volgende:
die smog heeft veel verpest bij mij
Ditto.

Toen ik in Beijing was dacht ik de smog te ontvluchten door de bergen (Chinese Muur) in te gaan.. Was er net die dag een laaghangend wolkendek _O- Dan toch liever smog want zo was er ook weinig te zien :P

donderdag 22 oktober 2015 @ 20:23:18 #231
286575 Roces18
Chef de party
pi_157025385
quote:
99s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 20:12 schreef CrashO het volgende:

[..]

Ditto.

Toen ik in Beijing was dacht ik de smog te ontvluchten door de bergen (Chinese Muur) in te gaan.. Was er net die dag een laaghangend wolkendek _O- Dan toch liever smog want zo was er ook weinig te zien :P
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
pff dat is inderdaad jammer. Bij mij was het gelukkig niet zo erg op de muur.
origineel;
bewerkt;

maar het is maar net wat je mooi vind, ik houd persoonlijk van een beetje contrast maar aan de andere kant moet ik wel anders is het allemaal zo grauw :P
pi_157033743
Ik heb hier wel gewoon foto's met blauwe hemel van de Muur (en andere plekken in Beijing). Was in november en stervenskoud, lag ook sneeuw bij de muur.
pi_157034338
Had ik meer geluk :P

pi_157035337
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 01:05 schreef andreas612 het volgende:

[ afbeelding ]
Mooi stuk muur ook!
pi_157035365
Ik heb ook mazzel gehad. Nog niet bewerkt.

[ Bericht 16% gewijzigd door Skv op 23-10-2015 09:02:20 ]
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:51:15 #236
286575 Roces18
Chef de party
pi_157045361
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 08:18 schreef Skv het volgende:
Ik heb ook mazzel gehad. Nog niet bewerkt.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
zelfde deel als mij indd.
ben vanaf jinshanling naar simatai gegaan (ook al is dat verboden, je kan er gewoon om heen zolang er geen guard staat)
pi_157046332
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 01:05 schreef andreas612 het volgende:

[ afbeelding ]
Op welk stuk was dit?
pi_157079870
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 18:49 schreef Bramb0o het volgende:

[..]

Op welk stuk was dit?
Geen idee, het was een super vaag georganiseerd reisje vanuit een hostel :') uiteindelijk was het het geld meer dan waard.

pi_157106182
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 22:43 schreef Bootje84 het volgende:
http://imgur.com/gallery/GsDm2

eerste 3 foto's zijn HK, daarna Macau
leuke foto's.

zit hier nu al 5 jaar en nog nooit de Chinese muur bezocht :D :D maar goed, 80% is ook gewoon 'nieuw' en niet de originele muur.
pi_157106715
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 09:39 schreef Kenzi het volgende:
maar goed, 80% is ook gewoon 'nieuw' en niet de originele muur.
Vaak alleen de eerste 6 - 10 "torens" vanaf de ingang waar je erop mag. Daarna is het "onveilig" en dus orgineel. Kost je alleen een uurtje lopen.

Ik had reisgenoten die besloten te gaan joggen en aan beide kanten van het officiele toeristenstuk geweest waren binnen de 4 uur die we er hadden, wel toffe foto's van hun gezien (op de mist na).

Helaas had ik zelf op het moment dat ik bij de muur was wat last van de Chinese keukenhygiene .. en kwam dus met moeite tot de 2e toren voordat ik mijn ingewanden over de muur uit kotste :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2015 10:12:55 ]
  dinsdag 1 december 2015 @ 17:19:55 #241
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_157948817
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:41 schreef Vinno het volgende:
Iemand ervaring met Beijing in december?
Wij willen graag elke jaar oud&nieuw vieren in een ander land en nou vielen mijn ogen op goedkope tickets voor een weekje Beijing...
Kom op internet wel een paar ervaringen tegen, dat het vrij koud is, maar daardoor ook lekker rustig...

Iemand die wat meer ervaringen met mij wil delen?
Iemand? :)

Sowieso trouwens laatste paar dagen dikke smog las ik in de krant.
Hopelijk is dat straks niet het geval... Hoop toch ook wel een mooie Skyline te zien :)
pi_157949326
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 december 2015 17:19 schreef Vinno het volgende:

[..]

Hopelijk is dat straks niet het geval... Hoop toch ook wel een mooie Skyline te zien :)
Succes daarmee. Er hangt altijd wel smog.
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:17:53 #243
286575 Roces18
Chef de party
pi_157956424
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 17:47 schreef Skv het volgende:

[..]

Succes daarmee. Er hangt altijd wel smog.
Behalve na de regen. Maar binnen een paar uur komt de smog weer
pi_157960522
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 december 2015 17:19 schreef Vinno het volgende:

[..]

Op dit moment wil je echt niet in Beijing zijn. Er zijn metingen gedaan dit weekeinde van 2226 ppm, WHO limiet is 25 ppm, in China houden ze het op 75 ppm. :X
pi_157961646
In Oktober was het ook al kut, maar nog niet zo extreem als nu. Had toen al last van mijn longen na een paar dagen.
  woensdag 2 december 2015 @ 12:10:09 #246
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_157961731
Super chill die reacties ook als je uit zit te kijken naar je vakantie :')
Bedankt!
pi_157961770
Je hebt er zelf voor gekozen. Tis ook niet zo dat die smog opeens een probleem is daar.
pi_157961793
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:10 schreef Vinno het volgende:
Super chill die reacties ook als je uit zit te kijken naar je vakantie :')
Bedankt!
Oh sorry, het is geen enkel probleem en de smog is er niet hoor.

:D!
pi_157961808
Hou er ook rekening mee dat je bij de muur ook geen donder ziet als er in Beijing smog hangt. Ook al ga je zo'n 3 uur met de bus..

Verboden stad en Zomerpaleis zijn ook minder interessant met veel smog omdat je de grootte en uitstraling dan voor een groot deel 'mist' (hihi).
pi_157962007
Wat is de beste tijd om naar Beijing te gaan dan ivm de smog? Of valt dat niet echt te voorspellen?
  woensdag 2 december 2015 @ 12:26:34 #251
286575 Roces18
Chef de party
pi_157962090
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:22 schreef Waterdrinker het volgende:
Wat is de beste tijd om naar Beijing te gaan dan ivm de smog? Of valt dat niet echt te voorspellen?
September en oktober , en dan hopen dat je af en toe wat regen hebt.

En anders lente April tot Mei
  woensdag 2 december 2015 @ 13:03:01 #252
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_157962918
Haha ja dat het mijn eigen keus is snap ik ook wel, was alleen eigenlijk meer op zoek naar tips voor Oud en Nieuw ;)

Ik hoop wel gewoon op een windje tegen die tijd dan :)
pi_157964377
quote:
In oktober heb ik een paar heldere dagen gehad. Maar vooral ook veel smog. :P
pi_157980652
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2015 13:03 schreef Vinno het volgende:
Haha ja dat het mijn eigen keus is snap ik ook wel, was alleen eigenlijk meer op zoek naar tips voor Oud en Nieuw ;)

Ik hoop wel gewoon op een windje tegen die tijd dan :)
met Oud & Nieuw bedoel je 31 dec / 1 jan?

Want als je Chinees Nieuwjaar bedoeld, dan wil je ook niet in Beijing zijn :P
Chunyun :') :')
  donderdag 3 december 2015 @ 10:46:36 #255
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_157983037
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 02:35 schreef Kenzi het volgende:

[..]

met Oud & Nieuw bedoel je 31 dec / 1 jan?

Want als je Chinees Nieuwjaar bedoeld, dan wil je ook niet in Beijing zijn :P
Chunyun :') :')
Ja 'onze' oud&nieuw :)
pi_157983224
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:46 schreef Vinno het volgende:

[..]

Ja 'onze' oud&nieuw :)
Chinezen doen niet zo heel veel voor Oud & Nieuw. Maar zat expat-bars waar wel wat te doen is. Voor de rest is het gewoon business as usual.

Waarschijnlijk geen vuurwerk ivm de smog die dat veroorzaakt. Of als er wel vuurwerk is dan zie je dat niet door de smog :')

wil je vakantie niet bederven maar dat is nu eenmaal de realiteit van beijing op dit moment. gewoon hopen op een beetje mooi weer met windje zodat die smog pleitte is
  donderdag 3 december 2015 @ 11:02:20 #257
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_157983262
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:58 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Chinezen doen niet zo heel veel voor Oud & Nieuw. Maar zat expat-bars waar wel wat te doen is. Voor de rest is het gewoon business as usual.

Waarschijnlijk geen vuurwerk ivm de smog die dat veroorzaakt. Of als er wel vuurwerk is dan zie je dat niet door de smog :')

wil je vakantie niet bederven maar dat is nu eenmaal de realiteit van beijing op dit moment. gewoon hopen op een beetje mooi weer met windje zodat die smog pleitte is
Okay.
Nou ook prima, ben daar met m'n meisje, dus dan gaan we wel lekker uit eten en doen we samen een drankje om 00:00 :)

En de smog hoop ik dan maar op dat 't meevalt... Aan de andere kant is het misschien ook juist wel het 'echte' Beijing en hoort dat er ook bij. :)
  donderdag 3 december 2015 @ 11:02:35 #258
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_157983266
-Dubbel-
pi_157983367
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 11:02 schreef Vinno het volgende:

[..]

Okay.
Nou ook prima, ben daar met m'n meisje, dus dan gaan we wel lekker uit eten en doen we samen een drankje om 00:00 :)

En de smog hoop ik dan maar op dat 't meevalt... Aan de andere kant is het misschien ook juist wel het 'echte' Beijing en hoort dat er ook bij. :)
Neem een paar van die 3M mondmaskers mee. Declathon verkoopt ze bijv. In China een stuk duurder. En in Beijing wil je ze echt wel gebruiken als er smog hangt.

Chinezen lopen met van die papieren ziekenhuismondmaskers. alsof dat helpt, die sluiten nauwelijks af |:(

Verder is er zat te doen in Beijing dus je gaat je wel vermaken. Smog of geen smog :)
pi_157983399
Wat vonden jullie het meest bijzondere stukje China?

Is er iemand al eens naar Larung Gar geweest in China? Vorig jaar twee maanden in China geweest en dat was voor ons echt het meest bijzondere stukje China. Wel lastig te bereiken. 3 dagen reizen vanuit Chengdu ;-(.

Onze reisroute ging van Kashgar (kwamen uit Kirgizië), Turpan, Dunhuang, Jiayuquan, Peking, Pingyao, Xi'an, Chengdu, Leshan, Chengdu, Larung Gar, Shangri-la, Lijang, Dali, Kunming, Guilin, Yangshuo, Xingping, Guilin, Zhuhai, Hong-Kong..
pi_157983683
Geen idee, ik heb maar twee steden bezocht omdat ik maar 2 weken vrij kon krijgen. -O-
Stuk beter om in China rond te reizen als student of in between jobs volgens mij :+
pi_157983735
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 11:10 schreef Argonath het volgende:
Wat vonden jullie het meest bijzondere stukje China?

Is er iemand al eens naar Larung Gar geweest in China? Vorig jaar twee maanden in China geweest en dat was voor ons echt het meest bijzondere stukje China. Wel lastig te bereiken. 3 dagen reizen vanuit Chengdu ;-(.

Onze reisroute ging van Kashgar (kwamen uit Kirgizië), Turpan, Dunhuang, Jiayuquan, Peking, Pingyao, Xi'an, Chengdu, Leshan, Chengdu, Larung Gar, Shangri-la, Lijang, Dali, Kunming, Guilin, Yangshuo, Xingping, Guilin, Zhuhai, Hong-Kong..
Ik heb niet zoveel bijzondere delen gezien van China maar het mooiste was het rondje in de provincie Sichuan. Chengdu --> Kangding --> Tagong --> Danba --> Chengdu en in dezelfde provincie het park van Jiuzaighou. We hadden eerst dat rondje gemaakt en toen hoorden we in Beijing van andere reizigers hoe mooi dat park was dus toen zijn we helemaal weer teruggegaan met de trein. :')

Op mijn verlanglijstje staat nog Harbin voor het ijsfestival, Heaven Lake (ook daar in de buurt) en de woestijn in Dunhuang en eventueel nog China nog een keer binnenkomen via Urumqi.
pi_158007879
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 11:32 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik heb niet zoveel bijzondere delen gezien van China maar het mooiste was het rondje in de provincie Sichuan. Chengdu --> Kangding --> Tagong --> Danba --> Chengdu en in dezelfde provincie het park van Jiuzaighou. We hadden eerst dat rondje gemaakt en toen hoorden we in Beijing van andere reizigers hoe mooi dat park was dus toen zijn we helemaal weer teruggegaan met de trein. :')
Wij hebben dat park overgeslagen.. Leek me ook wel heel erg mooi, maar budget technisch was het gelovig wel erg duur.. Tja en als backpacker moet je dan soms keuzes maken ;-). We hebben trouwens nog een filmpje gemaakt van onze trip door China met Larung Gar als uitgangspunt.

pi_158075609
quote:
Nu zeker niet in ieder geval: Peking geeft voor het eerst 'code rood' vanwege smog
pi_158075711
quote:
Jammer, ik stond net op het punt om een dagje Beijing te doen. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2015 12:00:43 ]
  maandag 7 december 2015 @ 12:14:31 #266
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_158076059
Jeetje...

Oké... Die tickets naar Beijing annuleren kan niet...
Iemand tips, stel dat het dan nog steeds code rood zou zijn (27 december tm 04 januari) om uit te wijken naar iets in de buurt?
Dat ik bijvoorbeeld bij aankomst in Beijing meteen een trein pak naar iets in de buurt waar geen smog is, maar ik wel een (aantal) trips kan maken naar de muur e.d.?

Mijn hotel is een reservering die via Booking is gemaakt, maar die ik nog tot een dag van te voren kan annuleren... Dus ik moet beginnen en eindigen in Beijing, maar verder zijn we nog "flexibel"...
Maar overigens geen gigantisch budget om een hele rondreis te gaan maken
pi_158081669
Als je de kaart met luchtvervuiling op www.aqicn.com zo bekijkt, dan is het niet alsof je bij de Chinese Muur ineens wel in de schone lucht zit.

Alleen aan de kust lijkt de lucht wat schoner. Tianjin, Qingdao, Qinhuangdao etc. en dan direct aan zee.
pi_158083411
quote:
5s.gif Op maandag 7 december 2015 12:14 schreef Vinno het volgende:
Jeetje...

Iemand tips, stel dat het dan nog steeds code rood zou zijn (27 december tm 04 januari) om uit te wijken naar iets in de buurt?
Dat ik bijvoorbeeld bij aankomst in Beijing meteen een trein pak naar iets in de buurt waar geen smog is, maar ik wel een (aantal) trips kan maken naar de muur e.d.?

Mijn hotel is een reservering die via Booking is gemaakt, maar die ik nog tot een dag van te voren kan annuleren... Dus ik moet beginnen en eindigen in Beijing, maar verder zijn we nog "flexibel"...
Als er smog hangt, is dat in honderden kilometers rondom de stad. Het tussengebied tussen Xian en Beijing was toen ik er was ruwweg gelijk aan de steden.

Hoop voor je dat het weg is! Anders moet je wat meer binnen dingen doen, of meer naar midden of west China gaan.
  maandag 7 december 2015 @ 17:01:20 #269
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_158083706
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 16:50 schreef Skv het volgende:

[..]

Als er smog hangt, is dat in honderden kilometers rondom de stad. Het tussengebied tussen Xian en Beijing was toen ik er was ruwweg gelijk aan de steden.

Hoop voor je dat het weg is! Anders moet je wat meer binnen dingen doen, of meer naar midden of west China gaan.
Oké en een paar dagen uitwijken naar Xi'an? Want Terracotta wil ik toch graag zien...?
Zie binnenlandse vluchten voor ¤113 pp...
Of is 't daar net zo erg?
pi_158083805
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 17:01 schreef Vinno het volgende:

[..]

Oké en een paar dagen uitwijken naar Xi'an? Want Terracotta wil ik toch graag zien...?
Zie binnenlandse vluchten voor ¤113 pp...
Of is 't daar net zo erg?
Erger dan Beijing toen ik er was. Nu nog steeds niet prettig daar maar wel beter dan Beijing http://aqicn.org/city/xian/
pi_158083892
quote:
Jeetje...

En stel je niet zo aan zeg. Ik heb ook twee weken rondgelopen in code rood. Want die is er bijna altijd. Je ziet minder en dat is kut, maar zo panisch doen heeft geen zin hoor. Maak er gewoon het beste van. De dag dat ik naar de muur ging, was alle smog van de week er voor s nachts weggewaaid. Dus dat was prachtig.
  maandag 7 december 2015 @ 17:13:02 #272
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_158083995
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 17:08 schreef Skv het volgende:

[..]

En stel je niet zo aan zeg. Ik heb ook twee weken rondgelopen in code rood. Want die is er bijna altijd. Je ziet minder en dat is kut, maar zo panisch doen heeft geen zin hoor. Maak er gewoon het beste van. De dag dat ik naar de muur ging, was alle smog van de week er voor s nachts weggewaaid. Dus dat was prachtig.
Nouja, aanstellen... Ik ga af op wat de mensen hiervoor in het topic zeiden :)
pi_158084052
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:57 schreef Argonath het volgende:

[..]

Wij hebben dat park overgeslagen.. Leek me ook wel heel erg mooi, maar budget technisch was het gelovig wel erg duur.. Tja en als backpacker moet je dan soms keuzes maken ;-). We hebben trouwens nog een filmpje gemaakt van onze trip door China met Larung Gar als uitgangspunt.

Wij bezochten het park net tijdens de wisseling van het seizoen dus betaalden wij wintertarief. Helaas geen totaal bevroren watervallen gezien want foto's uit het winterseizoen zijn ook prachtig.
pi_158084062
quote:
Jeetje...

Waarom ga je helemaal naar China (wat op zich al niet goedkoop is) terwijl je budget beperkt is.
  maandag 7 december 2015 @ 17:18:03 #275
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_158084095
quote:
5s.gif Op maandag 7 december 2015 17:16 schreef MCH het volgende:

[..]

Waarom ga je helemaal naar China (wat op zich al niet goedkoop is) terwijl je budget beperkt is.
¤450 voor een retourtje vanaf Amsterdam en een hotel voor 125 pp 10 minuten van Verboden stad...
Dat was goedkoper dan een weekje Schotland met huurauto... :)
pi_158084102
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 17:08 schreef Skv het volgende:

[..]

En stel je niet zo aan zeg. Ik heb ook twee weken rondgelopen in code rood.
Weet je dit zeker? Want volgens alle nieuwsberichten was dit de allereerstekeer...
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_158084110
Voor Nederlandse updates over de smog vind ik de twitterlog @MariekeNOS van Marieke de Vries (correspondent bij de NOS) wel handig.
pi_158084127
quote:
12s.gif Op maandag 7 december 2015 17:18 schreef Vinno het volgende:

[..]

¤450 voor een retourtje vanaf Amsterdam en een hotel voor 125 pp 10 minuten van Verboden stad...
Je visum was gratis?
  maandag 7 december 2015 @ 17:21:42 #279
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_158084166
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 17:19 schreef MCH het volgende:

[..]

Je visum was gratis?
Nee natuurlijk niet.
Maar dan nog... Ik heb vorig jaar O&N gevierd in Londen, toen was ik net zoveel kwijt omdat eten en drinken daar veel duurder is.

En het is niet dat ik/we geen cent heb.
Maar het is gewoon ff een citytrip en dus in verhouding tot een "grote vakantie" geen mega-budget voor een grote rondreis. Dus ff in perspectief zien die opmerking ;)
pi_158084216
quote:
12s.gif Op maandag 7 december 2015 17:18 schreef Vinno het volgende:

[..]

jegaat twee weken in hetzelve hotel zitten?
pi_158084235
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 17:18 schreef miro86 het volgende:

[..]

Weet je dit zeker? Want volgens alle nieuwsberichten was dit de allereerstekeer...
ja misschien van dit kaliber voor het eerst. Maar rode luchtkwakiteitsmetingen zijn aardig normaal.
  maandag 7 december 2015 @ 17:27:42 #282
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_158084298
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 17:24 schreef Skv het volgende:

[..]

jegaat twee weken in hetzelve hotel zitten?
7 dagen...
Centrum Beijing, 10 min van Verboden stad.
Maar is maar een vrijblijvende reservering op Booking,kan er tot op de dag zelf nog onderuit :)
pi_158084311
quote:
7s.gif Op maandag 7 december 2015 17:21 schreef Vinno het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet.
Maar dan nog... Ik heb vorig jaar O&N gevierd in Londen, toen was ik net zoveel kwijt omdat eten en drinken daar veel duurder is.

En het is niet dat ik/we geen cent heb.
Maar het is gewoon ff een citytrip en dus in verhouding tot een "grote vakantie" geen mega-budget voor een grote rondreis. Dus ff in perspectief zien die opmerking ;)
Ok chill, denk trouwens dat eten en drinken in Beijing en London ongeveer op vergelijkbaar prijsniveau zijn. Met een backpackers budget gaven wij daar ook 15 euro uit per dag uit.
pi_158084368
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 17:28 schreef MCH het volgende:

[..]

Ok chill, denk trouwens dat eten en drinken in Beijing en London ongeveer op vergelijkbaar prijsniveau zijn. Met een backpackers budget gaven wij daar ook 15 euro uit per dag uit.
Ik was in Londen echt het duizendvoudige kwijt. In Beijing kan je prima eten en borrelen voor rond de 40E met z'n tweeën voor avondeten. In Ghost Street
bijvoorbeeld. Vlakbij de llama temple. Bij beihai park en de meren zit je duurder.

Beetje uit eten in Londen kost je zo 50-70E pp
pi_158084814
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 17:25 schreef Skv het volgende:

[..]

ja misschien van dit kaliber voor het eerst. Maar rode luchtkwakiteitsmetingen zijn aardig normaal.
Nee. Eerste keer code rood in Beijing. Systeem bestaat sinds 2013.

Nu.nl
quote:
Autoriteiten in de Chinese hoofdstad Peking hebben voor het eerst een 'code rood' afgekondigd vanwege de aanhoudende zware smog.
NY Times
quote:
"Officials in the Chinese capital declared for the first time on Monday evening that the thick smog blanketing the city was bad enough to require a red alert, the highest level of alarm. It was the first time a code red had been sounded since Beijing announced an emergency air pollution response system with multicolored warnings in 2013."
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_158087654
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 17:50 schreef miro86 het volgende:

[..]

Nu.nl

[..]

NY Times

[..]

Jahaa, ik zeg toch, van dit kaliber voor het eerst, maar giftige dagen met smog zijn er altijd al. De Europese norm is 40ug per m2, en het gemiddelde in Beijing is 250 ofzo. En de afgelopen dagen dus pieken van 750.
pi_158087694
Dan doel ik dus bijvoorbeeld op deze index. http://bjair.info

The scale and thresholds are based on the U.S. EPA standards at airnow.gov
Good 0-50
Moderate 51-100
Unhealthy for Sensitive Groups 101-150
Unhealthy 151-200
Very Unhealthy 201-300
Hazardous >300
pi_158098186
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 17:50 schreef miro86 het volgende:

[..]

Nu.nl

[..]

NY Times

[..]

Het is de eerste keer dat ze de moeite nemen het alarm te activeren. Er zijn over de jaren dagen geweest dat het veel erger was.

De reden waarom ze het nu inschakelen is omdat er in Parijs een conventie gaande is.

quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 19:31 schreef Skv het volgende:

[..]

Jahaa, ik zeg toch, van dit kaliber voor het eerst, maar giftige dagen met smog zijn er altijd al. De Europese norm is 40ug per m2, en het gemiddelde in Beijing is 250 ofzo. En de afgelopen dagen dus pieken van 750.
pieken van 2226 bedoel je :P Zicht van minder dan 100m. oO/

Beijing is niet de enige stad met smog
  dinsdag 8 december 2015 @ 07:56:16 #289
286575 Roces18
Chef de party
pi_158098683
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 17:27 schreef Vinno het volgende:

[..]

7 dagen...
Centrum Beijing, 10 min van Verboden stad.
Maar is maar een vrijblijvende reservering op Booking,kan er tot op de dag zelf nog onderuit :)
7 dagen in Bejing, ik zou gillend gek worden. 8)7
pi_158098723
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 07:56 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ze hebben daar wel humor :D

dinsdag 8 december 2015 @ 09:14:50 #291
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_158099186
quote:

[..]

Okay...
  dinsdag 8 december 2015 @ 09:16:34 #292
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_158099206
Heb gister tickets geboekt, retourtje Beijing - Xi'an

Bij aankomst Beijing vliegen we meteen door.
Dan daarna dagje Terracotta.
En dan weer terug naar Beijing zodat we daar 4,5 dag hebben :)

Ik heb me maar bij de smog neergelegd.
Kan het toch niet zelf wegblazen... Dus ik zie 't wel gewoon :)
pi_158099328
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 09:16 schreef Vinno het volgende:

Koudefront komt er aan dus dan is de smog ook weer weg.
en Xi'an is leuk!

...voor even.. want dan gaat iedereen lekker de kachel stoken = meer smog (aangezien veel nog op kolen gaat)
pi_158099827
quote:

[..]

:?
Ik heb me er 7 dagen uitstekend vermaakt.
pi_158099837
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 09:16 schreef Vinno het volgende:

Hoe lang heb je in Xi'an? Terracottaleger is wel leuk hoor, voor een uurtje of 2 á 3, daarna heb je het wel gezien. Ik heb een onwijs gave wandel/klimtocht gedaan in de buurt van Xi'an. Met overnachting bovenop een Taoïstische berg. Gewoon zelf geregeld, gids/tour etc is niet nodig.
  dinsdag 8 december 2015 @ 10:08:46 #296
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_158099845
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2015 10:07 schreef Skv het volgende:

[..]

Hoe lang heb je in Xi'an? Terracottaleger is wel leuk hoor, voor een uurtje of 2 á 3, daarna heb je het wel gezien. Ik heb een onwijs gave wandel/klimtocht gedaan in de buurt van Xi'an. Met overnachting bovenop een Taoïstische berg. Gewoon zelf geregeld, gids/tour etc is niet nodig.
28 december in middag komen we aan.
30 december in ochtend vliegen we weer terug.
pi_158099857
Waarom zo kort? Dan ben je 3 dagen kwijt om alleen die terracotta dingen te zien.. Ze zijn indrukwekkend hoor, daar niet van, maar het is een beetje zonde van je tijd.
  dinsdag 8 december 2015 @ 10:29:35 #298
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_158100125
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2015 10:10 schreef Skv het volgende:
Waarom zo kort? Dan ben je 3 dagen kwijt om alleen die terracotta dingen te zien.. Ze zijn indrukwekkend hoor, daar niet van, maar het is een beetje zonde van je tijd.
Omdat de 28e toch een reisdag is.
En de 30e hebben we dan de hele middag nog in Beijing.
Dus effectief kost het maar 1 ochtend?
pi_158100190
quote:
12s.gif Op dinsdag 8 december 2015 10:29 schreef Vinno het volgende:

[..]

Omdat de 28e toch een reisdag is.
En de 30e hebben we dan de hele middag nog in Beijing.
Dus effectief kost het maar 1 ochtend?
Ik bedoel meer, als je toch naar Xi'an gaat, ga dan een dag of 4 ipv 1 volle dag omsloten door 2 reisdagen.
pi_158100223
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2015 10:07 schreef Skv het volgende:

[..]

http://www.nomadasaurus.c(...)-hike-mount-huashan/

Deze?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')