abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 april 2013 @ 15:29:12 #287
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_125267497
Laatste avond Beijing, wat een toffe stad! Naar 2 nachtjes Guangzhou had ik zo mijn bedenkingen over China, maar Beijing maakt dat weer helemaal goed.

Planning momenteel:
Xi-An
Chengu
Emei
Kunming
Guilin

En dan het rondje weer afmaken door naar Hong Kong te gaan. Worden nog een paar pittige treinreisjes.

Ik ben echt onder de indruk van de treinen en het openbaar vervoer in China, na een paar maanden zuidoostazie is dit toch wel weer een verademing. Alles loopt op tijd en is goed geregeld. Het enige wat me niet zo bevalt is de great firewall of China, al vind ik het een klein wonder dat FOK! het gewoon doet.

Maarja, eerst maar eens naar Xi-An

Grgr
pi_125271468
Guilin overslaan, smerige rotstad of was je sowieso al van plan om gelijk door te gaan naar Yangshuo?
  zondag 14 april 2013 @ 17:08:59 #289
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_125271904
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 17:00 schreef MCH het volgende:
Guilin overslaan, smerige rotstad of was je sowieso al van plan om gelijk door te gaan naar Yangshuo?
Ja. Guilin zelf zegt me ook niks nee.
pi_125271952
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2013 17:08 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Ja. Guilin zelf zegt me ook niks nee.
Wel gelijk in Guilin je doorreis naar Shenzhen boeken!
  zondag 14 april 2013 @ 18:01:42 #291
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_125274510
Ik ga op4 mei terug naar Guangzhou of Shenzen, slechtere datum had het niet kunnen zijn. Ik ga morgen al een poging doen om voor 4 mei een ticket te kopen, want begin mei zou een rampenperiode moeten zijn qua reizen.
pi_125316940
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 18:01 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ik ga op4 mei terug naar Guangzhou of Shenzen, slechtere datum had het niet kunnen zijn. Ik ga morgen al een poging doen om voor 4 mei een ticket te kopen, want begin mei zou een rampenperiode moeten zijn qua reizen.
Staanplaatsen zijn onbeperkt verkrijgbaar hoor. ;)
  maandag 15 april 2013 @ 17:53:51 #293
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_125317446
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 15:29 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Laatste avond Beijing, wat een toffe stad! Naar 2 nachtjes Guangzhou had ik zo mijn bedenkingen over China, maar Beijing maakt dat weer helemaal goed.

Planning momenteel:
Xi-An
Chengu
Emei
Kunming
Guilin

En dan het rondje weer afmaken door naar Hong Kong te gaan. Worden nog een paar pittige treinreisjes.

Ik ben echt onder de indruk van de treinen en het openbaar vervoer in China, na een paar maanden zuidoostazie is dit toch wel weer een verademing. Alles loopt op tijd en is goed geregeld. Het enige wat me niet zo bevalt is de great firewall of China, al vind ik het een klein wonder dat FOK! het gewoon doet.

Maarja, eerst maar eens naar Xi-An

Grgr
Xi'An. _O_

Kunming vond ik zelf weinig aan, maar Dali, Lijiang en Zhongdian zijn wel leuk (ik ga er vanuit dat je daarom naar Kunming gaat). Lijiang loopt qua toerisme alleen wel een beetje de spuigaten uit, maargoed dat weet je van te voren.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_125323553
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 17:53 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Xi'An. _O_

Kunming vond ik zelf weinig aan, maar Dali, Lijiang en Zhongdian zijn wel leuk (ik ga er vanuit dat je daarom naar Kunming gaat). Lijiang loopt qua toerisme alleen wel een beetje de spuigaten uit, maargoed dat weet je van te voren.
In het oude deel van Lijiang ben ik nog weleens hopeloos verdwaald, toen ik 'even' water ging kopen en het guesthouse niet meer terug kon vinden. Al die straatjes lijken ook precies op elkaar :')
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_125344437
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 17:38 schreef MCH het volgende:

[..]

Staanplaatsen zijn onbeperkt verkrijgbaar hoor. ;)
hard sleepers zijn al uitverkocht voor mijn trein op 4 mei! Nu nog ff kijken of het een stoel of een soft sleeper word voor die 10 uurtjes door de nacht.
pi_125344474
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 17:53 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Xi'An. _O_

eigenlijk allean naar kunming voor een a twee nachten om de reis op te breken naar Guilin
  dinsdag 16 april 2013 @ 10:22:34 #297
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_125345098
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 20:09 schreef Fred_B het volgende:

[..]

In het oude deel van Lijiang ben ik nog weleens hopeloos verdwaald, toen ik 'even' water ging kopen en het guesthouse niet meer terug kon vinden. Al die straatjes lijken ook precies op elkaar :')
Haha, ik ook. Toen ik eenmaal door had hoe ik er moest komen van buiten de stadsmuren, ging ik de helft van de tijd old town uit en liep ik er omheen omdat dat sneller was dan m'n weg proberen te vinden. :')
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_125345222
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 20:09 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Klinkt bekend ja :P

Guilin vond ik trouwens niet zo heel rampzalig hoor. Inderdaad niet zo leuk/mooi als Yangshuo, maar heb me er toch een paar dagen best aardig vermaakt.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_125398200
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:28 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Klinkt bekend ja :P

Guilin vond ik trouwens niet zo heel rampzalig hoor. Inderdaad niet zo leuk/mooi als Yangshuo, maar heb me er toch een paar dagen best aardig vermaakt.
Het is op zich ook een goed idee om vanuit Guilin een dachtrip naar Longshen te maken, prachtige rijstvelden/terrassen waar je makkelijk een dag rond kan lopen zonder te verdwalen.
  woensdag 17 april 2013 @ 15:09:17 #300
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_125398367
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 15:04 schreef idiot_abroad het volgende:

[..]

Het is op zich ook een goed idee om vanuit Guilin een dachtrip naar Longshen te maken, prachtige rijstvelden/terrassen waar je makkelijk een dag rond kan lopen zonder te verdwalen.
een dagtrip lijkt mij beetje veel van het goede, er zijn wel verschillende dorpen maar Dazhai bijv. was zeker 4 uur rijden en met landslides (periode is misschien over) wel 8 uur :o

Maar moet wel zeggen, dit zijn wel de mooiste rijstterassen van heeeeeel Azie :Y
fake a dream
pi_125399276
Na 5 maanden azie heb ik echt een lichte rijstveldenallergie gekregen :').

Ik heb trouwens voor het eerst sinds tijden weer hooikoorts, maar dat wel komen doordat er weer duidelijke winters en zomers zijn :(.

Lui in Beijing hadden ook mijn was verthyft. Helft was daar blijven hangen, en ik was ineens de eigenaar van BH's en skinnyjeans :'). En natuurlijk kwam ik daar pas in Xian achter... Gelukkig is de post in China snel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')