Bouwen een brug begreep ik, vanochtend waren ze al om 7 uur bezigquote:Op dinsdag 16 april 2013 19:57 schreef Juicyhil het volgende:
Iemand die weet wat ze van het leger aan het doen zijn op de Piet Heinkade?
Ja ik zag het inderdaad. Ik reed om 8 uur door de Piet Heintunnel en nam zo'n legervoertuig twee banen in beslagquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:12 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Bouwen een brug begreep ik, vanochtend waren ze al om 7 uur bezig
Dat was ook mijn vermoeden inderdaadquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:14 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Vast iets voor koningsdag enzovoorts
Mooi niet? Dat dat zo kan.quote:Op woensdag 17 april 2013 08:22 schreef Juicyhil het volgende:
Die brug gaat nu inderdaad over de weg heen.
Ik eis dan ook een Amsterdam Zuidoost-topicquote:Op woensdag 17 april 2013 22:52 schreef thettes het volgende:
Als Juicy nu deze paar eerste posts even gebruikt om de Bijlmer te eren, zijn we daar de rest van het topic iig ook vanaf :-P
Dat was nog voor mijn tijd dat dat konquote:Op woensdag 17 april 2013 23:04 schreef Againzender het volgende:
Wel weer leuk om onder het Rijksmuseum door te kunnen lopen, vond dat altijd zo mooi vroeger
idd, voor mij ook! Ga het morgen meteen doen als ik tijd hebquote:Op woensdag 17 april 2013 23:06 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dat was nog voor mijn tijd dat dat kon
Nee.quote:Op woensdag 17 april 2013 23:06 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik eis dan ook een Amsterdam Zuidoost-topic
quote:
quote:
Nee, op de fiets mag je er nog niet onderdoor. Vandaag voor het eerst weer te voet er onderdoor geweestquote:Op woensdag 17 april 2013 23:08 schreef thettes het volgende:
[..]
idd, voor mij ook! Ga het morgen meteen doen als ik tijd hebfietsen kan nog niet toch?
Er varen genoeg ponten die dag.quote:Op donderdag 18 april 2013 00:09 schreef Roma-Totti het volgende:
Het is toch treurig dat er geen eens een pont vaart tijdens queensdagNee je mag naar de tunnel lopen en via de tunnel naar het centrum lopen! Hoezee!
halverwege volgende maand weer met de fiets geloof ik. boeit me niet zo, ligt niet echt op mijn route.quote:Op donderdag 18 april 2013 00:40 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Nee, op de fiets mag je er nog niet onderdoor. Vandaag voor het eerst weer te voet er onderdoor geweest
quote:Pont naar Amsterdam Noord
Vanaf het Amsterdam Centraal naar Amsterdam Noord? De ponten varen vanwege de Koningsvaart op variabele tijden:
• Amsterdam Centraal – Buiksloterweg (EYE / Oeverpark): pont vaart niet tussen circa 17.30 uur en 21.30 uur
• Amsterdam Centraal – IJ-plein (Noordwal): pont vaart niet tussen circa 17.30 uur en 21.30 uur
• Amsterdam Centraal – NDSM-werf: pont vaart tot 13.00 uur
• Westerdoksdijk (naast Paleis van Justitie) – Distelweg: pont vaart hele dag/avond. Volg aan de overzijde de borden naar de pont Oeverpark of neem de K(ri)ingbus naar de Noordwal (halte Meeuwenlaan).
• Tasmanstraat - NDSM-werf: pont vaart de hele dag/avond.
• Tasmanstraat – Distelweg: pont vaart niet
Oh dacht dat ze de hele dag niet gingen varenquote:
nee joh, dan breekt de pleuris uitquote:Op donderdag 18 april 2013 22:45 schreef Roma-Totti het volgende:
[..]
Oh dacht dat ze de hele dag niet gingen varen
Of over de Schellingwouderbrug lopen, flinke tippel dat wel.quote:Op donderdag 18 april 2013 00:09 schreef Roma-Totti het volgende:
Het is toch treurig dat er geen eens een pont vaart tijdens queensdagNee je mag naar de tunnel lopen en via de tunnel naar het centrum lopen! Hoezee!
quote:
quote:De IJtunnel en Piet Heintunnel zijn op 30 april met enkele beperkingen gewoon toegankelijk voor autoverkeer, openbaar vervoer en taxi's. Alle andere tunnels zijn gewoon open in beide richtingen.
Tegen de tijd dat ik bij de brug ben, ga ik weer terugquote:Op donderdag 18 april 2013 22:51 schreef Karina het volgende:
[..]
Of over de Schellingwouderbrug lopen, flinke tippel dat wel.
Oh, iemand zei dat je door de tunnel kan lopen als de pont niet vaart, snap er niks meer vanquote:
krant, was datquote:
Tegenwoordig internet. Vroeger Het Parool, leuk op zaterdag met PS en de restaurantreview van Johannes van Dam. En natuurlijk Vader en Zoonquote:
Krant is waardeloos. Echt nieuws lees ik op internet, achtergronden zijn veel betere tijdschriften voor.quote:Op zaterdag 20 april 2013 19:19 schreef Spongebobsterr het volgende:
Ja, is natuurlijk ook iets voor oudere mensen. Ik moet abo's van een bepaalde krant verkopen binnenkort, wordt nog wat.
Maar je vervolgens nog wel 20 keer nabellen of je niet weer een abo wiltquote:Op zondag 21 april 2013 14:14 schreef Fides het volgende:
Als ik toevallig een topaanbieding tegenkom abonneer ik me weleens met die aanbiedingen (een paar euro voor een paar weken krant etc.) om het vervolgen weer op tijd op te zeggen. Studentenstylo.
quote:Op zondag 21 april 2013 14:14 schreef Fides het volgende:
Als ik toevallig een topaanbieding tegenkom abonneer ik me weleens met die aanbiedingen (een paar euro voor een paar weken krant etc.) om het vervolgen weer op tijd op te zeggen. Studentenstylo.
Mijn iPhone krantquote:
Praat even voor jezelfquote:Op zondag 21 april 2013 21:13 schreef Roma-Totti het volgende:
[..]
Mijn iPhone krant![]()
Denk wel dat oudere mensen je kranten willen kopen, jongere mensen niet echt, die willen alleen de gratis krantjes van de metro en de spits
Ze had het dan ook over jongere mensen. Niet over jou.quote:
Oh jaquote:Op zondag 21 april 2013 21:15 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ze had het dan ook over jongere mensen. Niet over jou.
Waar was dat? Ik wist niet eens dat het er wasquote:Op zondag 21 april 2013 15:12 schreef WammesWaggel het volgende:
Niet zo druk zojuist op het open havenfestival te Ijburg, je hebt weinig gemist behalve wat zon
Hahaquote:Op zondag 21 april 2013 21:13 schreef Roma-Totti het volgende:
[..]
Mijn iPhone krant![]()
Denk wel dat oudere mensen je kranten willen kopen, jongere mensen niet echt, die willen alleen de gratis krantjes van de metro en de spits
Je wordt toch niet zo'n type wat in de drukke winkelstraat tegen mensen aan gaat ouwehoeren hequote:Op zondag 21 april 2013 14:06 schreef Spongebobsterr het volgende:
Haha, als ik dit zo lees vraag ik mij af hoe ik uberhaupt krantabo's ga verkopen aan mensen. Volgens mij moet ik echt met hele goede praatjes komen.
Jawel. Altijd al geweest ookquote:Op maandag 22 april 2013 10:43 schreef Sharana_LV het volgende:
[..]
Je wordt toch niet zo'n type wat in de drukke winkelstraat tegen mensen aan gaat ouwehoeren he
Zo irritant als je ff lekker aan t winkelen bent, om de zoveel stappen kom je er een tegen en als je dan weer in dezelfde straat terug moet gaan ze nog een keer tegen je ouwehoeren, sigh.
was in de havenquote:Op maandag 22 april 2013 10:28 schreef Sharana_LV het volgende:
[..]
Waar was dat? Ik wist niet eens dat het er was
naja had bezoek thuis dus denk dat ik sowieso niet gegaan was
Mja t ligt er ook wel beetje aan wie er staan, sommige mensen zien al dat je gewoon gezellig met vriendinen aan t winkelen bent en laten je met rust, maar je hebt ook van die mensen die echt pal voor je gaan staan zodat je niet door kunt lopen en van die walgelijke openingszinnen hebben enzo, echt pleur opquote:Op maandag 22 april 2013 11:22 schreef Spongebobsterr het volgende:
[..]
Jawel. Altijd al geweest ookMaar ik snap de irritatie, vind het zelf ook altijd vervelend.
hmmm wist ik niet, maar ik heb ook druk gehad laatste tijd. Was het leuk? Volgende keer ff wat beter opletten wat er allemaal op ijburg te doen is. Ik zie het strand vanuit mijn huis dus als daar iets is zie ik het altijd gelijk maar in de haven nietquote:
Ik loop vaak gewoon door terwijl ze tegen me aan staan te lullen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:37 schreef Juicyhil het volgende:
Ik vind die goede doelenfiguren altijd vreselijk. Hoe ze je een schuldgevoel aanpraten dat er ik weet niet hoeveel kinderen iedere minuut sterven. Dan vind ik het ook weer lullig om door te lopen. Maar ook weer lullig om uiteindelijk nee te zeggen. Ja, ik ben manipulatief
Ja die rommelmarkten zie ik ook wel eens ja! Ik ben 1 keer geweest, was opzich wel grappig, was meer omdat ik ff met de hond rondje ging lopen.quote:Op maandag 22 april 2013 14:46 schreef WammesWaggel het volgende:
Niet echt speciaal ofzo, ik had er toevallig een flyer van gezien op een pilaar, op Blijburg was er ook een rommelmarkt mocht je volgende maand willen neuzen op de derde Zondag van de maand
Ik zeg altijd nee, ik geef al geld aan goede doelen dus schuldgevoel krijg ik sowieso niet plus ik zoek zelf liever uit waar ik mijn geld heen stuur ipv een 2 minuten praatje in de stad.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:37 schreef Juicyhil het volgende:
Ik vind die goede doelenfiguren altijd vreselijk. Hoe ze je een schuldgevoel aanpraten dat er ik weet niet hoeveel kinderen iedere minuut sterven. Dan vind ik het ook weer lullig om door te lopen. Maar ook weer lullig om uiteindelijk nee te zeggen. Ja, ik ben manipulatief
Mag je trouwens verkopen aan oudere mensen? Of zeggen ze dan ook dat je niet aan mensen boven de 70 mag verkopen omdat die misschien geen eigen beslissing meer hebbenquote:Op maandag 22 april 2013 10:35 schreef Spongebobsterr het volgende:
[..]
Haha
Denk 't ook, moet echt hard aan m'n verkoopskills gaan werken. En lief lachen misschien.
quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:56 schreef donroyco het volgende:
[..]
Ik loop vaak gewoon door terwijl ze tegen me aan staan te lullen.
wut?quote:Op vrijdag 26 april 2013 01:51 schreef Roma-Totti het volgende:
Ze waren wel al hekken aan het plaatsen en het is al erg druk op de Dam
En Juicy, ben je verdrietig? Amsterdam Zuid Oost wordt gewoon Amsterdam in 2O14
Zeg maar het gespuis wat hier dagelijks rondloopt, maar dan keer 10?quote:Op vrijdag 26 april 2013 08:36 schreef eriksd het volgende:
Beh, weer al die henkies overal. Snel 1 mei gaarne.
Zoietsquote:Op vrijdag 26 april 2013 08:39 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Zeg maar het gespuis wat hier dagelijks rondloopt, maar dan keer 10?
Overal goed de parkeerbonnen uitgeschreven?quote:Op vrijdag 26 april 2013 08:42 schreef iBenny het volgende:
Gisteren was de pliesie flink aan het oefenen op de Wibautstraat
Zijn gewoon boeren en sjonnies wat hier komenquote:Op vrijdag 26 april 2013 08:39 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Zeg maar het gespuis wat hier dagelijks rondloopt, maar dan keer 10?
En 4 mei weer 1 of andere tokkie die leip gaat doen, of komt de koning niet 4 mei? Kunnen ze die hekken wel laten staanquote:Op vrijdag 26 april 2013 08:36 schreef eriksd het volgende:
Beh, weer al die henkies overal. Snel 1 mei gaarne.
Wel geniaal toen op Museumplein bij 538, dat er werd gevraagd of mensen uit Amsterdam hun handen in de lucht wilden doen. Het bleef akelig stilquote:Op vrijdag 26 april 2013 09:52 schreef Roma-Totti het volgende:
[..]
Zijn gewoon boeren en sjonnies wat hier komen
Het is natuurlijk al gewoon een stadsdeel van Amsterdam, net als Amsterdam Oost, Noord of Nieuw-West.quote:Op vrijdag 26 april 2013 01:51 schreef Roma-Totti het volgende:
Hoeveel geboren Amsterdammers vinden we in dit topic dan?quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:46 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Wel geniaal toen op Museumplein bij 538, dat er werd gevraagd of mensen uit Amsterdam hun handen in de lucht wilden doen. Het bleef akelig stil
Meldt.quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:53 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Hoeveel geboren Amsterdammers vinden we in dit topic dan?
quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:53 schreef NomanIW het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:53 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je gewoon de dam op, het zal alleen wat drukker zijn want ze zijn zooi aan t opbouwen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 17:03 schreef allochtoontje1993 het volgende:
Wij willen a.s zaterdag een dagje Amsterdam doen, maar weet iemand of je gewoon de Dam op kan, en alles net zoals normaal is? Want zaterdag als wij gaan is de 27''e. en de 30'e is het koningsdag of wat dan ook.![]()
Thanks alvast!!
Amsterdam Zuid Oost is nu ook gewoon Amsterdam? Anders zouden alle andere stadsdelen ook geen gewoon amsterdam zij behalve centrum.quote:Op vrijdag 26 april 2013 01:51 schreef Roma-Totti het volgende:
Dacht ik ook altijd.quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:03 schreef Sharana_LV het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je gewoon de dam op, het zal alleen wat drukker zijn want ze zijn zooi aan t opbouwen.
[..]
Amsterdam Zuid Oost is nu ook gewoon Amsterdam? Anders zouden alle andere stadsdelen ook geen gewoon amsterdam zij behalve centrum.
Het is in principe een postkwestie.quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:05 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Dacht ik ook altijd.
Maar het schijnt dat Amsterdam Zuidoost een officiële plaats is
Ik niet iig! Ik woon pas 4 jaarquote:Op vrijdag 26 april 2013 10:53 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Ja, maar wat is de juridische/eigenlijk waarde van de term "plaats"? Helemaal niets. Mensen geboren in het AMC (of elders in Zuidoost) hebben in hun paspoort bij "geboorteplaats" gewoon Amsterdam staan.quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:05 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Dacht ik ook altijd.
Maar het schijnt dat Amsterdam Zuidoost een officiële plaats is
Linnaeusstraat 1988quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:53 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Mja zelfs de postcodes zijn niet apart, want de reden dat het 11xx is, ligt gewoon in het feit dat 10xx "op" was. Watergraafsmeer is 1098 bijvoorbeeld....quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:07 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Het is in principe een postkwestie.
Driemond is ook gemeente Amsterdam, maar wel echt een eigen plaatsje.
Maar zuidoost is gewoon Amsterdam. Wordt niets aparts voor gedaan of geregeld, behalve de postcodes.
Nee, want nieuwe wijken van na de Bijlmer hebben ook 10xx postcodesquote:Op vrijdag 26 april 2013 11:14 schreef Fides het volgende:
[..]
Mja zelfs de postcodes zijn niet apart, want de reden dat het 11xx is, ligt gewoon in het feit dat 10xx "op" was. Watergraafsmeer is 1098 bijvoorbeeld....
Dat komt omdat de ze van te voren ruimte open hebben gelaten voor die 10xx postcodes. Het is natuurlijk niet handig om in 1 wijk/buurt 1053 en 1112 te hebben ivm met het sorteren/rondbrengen vd post. Kijk maar op een kaartje hoe de postcodes in Amsterdam zijn verdeeld.quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:20 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Nee, want nieuwe wijken van na de Bijlmer hebben ook 10xx postcodes
Hoorde laatst nog in het nieuws dat er nog meer geboren Amsterdammers in Almere wonen, dan in Amsterdam zelf.quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:53 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |