Vetquote:Op dinsdag 16 april 2013 18:54 schreef Pinkerton het volgende:
Gekocht voor mijn 240: achterruitlamellen. Origineel Volvo en lekker jaren '80 tuning.
[ afbeelding ]
Dit krijg je als een Volvo en de Bassie-en-Adriaan-caravan een kindje krijgen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:17 schreef bokkepoot het volgende:
Over Volvo's gesproken, ik kwam vandaag dit mishandelde hok tegen
[ link | afbeelding ]
Beetje jammer
Staat erin,quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:21 schreef MaGNeT het volgende:
@bokkepoot
Kan je m'n 940 Estate 2.3 LPT@HPT 1996 ook nog toevoegen?
quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:39 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Staat erin,
Heb de boel even wat overzichtelijker gemaakt en alvast 2 uitgevist.
Haal de S40 onder mijn naam maar weg en zet er een 2.9 S80 voor in de plaatsquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:39 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Staat erin,
Heb de boel even wat overzichtelijker gemaakt en alvast 2 uitgevist.
zet bij mij een 360 GLT 2.0i uit 1987 er ook maar bij. ook al staat 'ie te koop, ik ben er toch trots op.quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:39 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Staat erin,
Heb de boel even wat overzichtelijker gemaakt en alvast 2 uitgevist.
Let wel op roestvorming bij de sierlijsten van de achterruit. Met name 140's waren daar extreem gevoelig voor met zulke dingen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:54 schreef Pinkerton het volgende:
Gekocht voor mijn 240: achterruitlamellen. Origineel Volvo en lekker jaren '80 tuning.
[ afbeelding ]
Bedankt voor de tip! Vooralsnog zitten ze er nog niet op, maar zodra ze erop zitten zal ik het in de gaten houden.quote:Op dinsdag 16 april 2013 23:55 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Let wel op roestvorming bij de sierlijsten van de achterruit. Met name 140's waren daar extreem gevoelig voor met zulke dingen.
Vreemd? Ik heb dat ding 4 jaar op mijn 144 gehad en geen last van gehad...quote:Op dinsdag 16 april 2013 23:55 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Let wel op roestvorming bij de sierlijsten van de achterruit. Met name 140's waren daar extreem gevoelig voor met zulke dingen.
Je hebt 2 versies ervan: eentje die op je ruit zit en eentje die ook geheel over de sierlijst valt. Laatstgenoemde zorgt er dus voor dat er vocht tussen sierlijst en dat louvreding blijft staan en vroeg of laat eist dat zijn tol. Heb al bij een paar 142's en 144's mogen zien dat die dus voor behoorlijk wat roest zorgen, waarbij bij eentje gewoon de boel geheel opnieuw gelast en gespoten moest worden (prijzig geintje).quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:00 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Vreemd? Ik heb dat ding 4 jaar op mijn 144 gehad en geen last van gehad...
Chiptuning?quote:Op zondag 5 mei 2013 23:47 schreef Bart-Willem het volgende:
Koop de mijne en je hebt een prima ding. Is wel de 140pk-versie, automaat en velours bekleding. Maar die 140pk kan je zo overzetten naar de 170pk-versie (kwestie van de software van de ECU flashen).
Mooie velgen en grill! Staat 'ie ook lager dan gebruikelijk?quote:Op zondag 5 mei 2013 22:59 schreef r8v2 het volgende:
[ afbeelding ]
Zo staat ie er nu bij.
Vanmiddag vervangen:
- Brandstofpomp + filter
- Olie + filter
- Nieuwe o-ringen in gear linkage.
Hij scheurt weer fijn .
Jep, voor heb ik er 2 ringen afgeslepen en achter staat ie op Intrax-veren van een 240 .quote:Op maandag 6 mei 2013 09:01 schreef powerflux het volgende:
[..]
Mooie velgen en grill! Staat 'ie ook lager dan gebruikelijk?
Ergens eind deze maand, begin volgende komt er een '89 740 2.3i GL Estate bij Ben behoorlijk zenuwachtig, want 't is niet bepaald goedkoop in de vaste lasten..
nog verdere aanpassingen aan het onderstel om overmatige slijtage te voorkomen of was dat niet nodig?quote:Op maandag 6 mei 2013 11:35 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Jep, voor heb ik er 2 ringen afgeslepen en achter staat ie op Intrax-veren van een 240 .
Nice, verlaagd? Staat 'm goed.quote:Op zondag 5 mei 2013 22:59 schreef r8v2 het volgende:
[ afbeelding ]
Zo staat ie er nu bij.
Vanmiddag vervangen:
- Brandstofpomp + filter
- Olie + filter
- Nieuwe o-ringen in gear linkage.
Hij scheurt weer fijn .
quote:
quote:Op maandag 6 mei 2013 11:35 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Jep, voor heb ik er 2 ringen afgeslepen en achter staat ie op Intrax-veren van een 240 .
Nou moe.quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:19 schreef r8v2 het volgende:
Vanmiddag nog even op de sloop rondgewandeld, maar godmiljaar wat zijn die pre-1996 940's toch lellek van binnen .
Het enige verschil is het stuur?quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:19 schreef r8v2 het volgende:
Vanmiddag nog even op de sloop rondgewandeld, maar godmiljaar wat zijn die pre-1996 940's toch lellek van binnen .
Ik vind ze allemaal mooi, behalve de 740 tussen-neus (waar nog een randje tussen koplamp en grille zit).quote:
Niet alleen stuur, qua lijstjes, bumpers en accentjes zitten er nog wel wat meer verschillen aan. En op een of andere manier hebben die oude allemaal gruwelijk lelijke stoffen motiefjes .quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:57 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Het enige verschil is het stuur?
Die 244 is waarschijnlijk geen DLS, maar heeft wel heel erg de DLS-looks. Het is een '78'er en zou daarom geen DLS kunnen zijn. Hij heeft wel het front, de kleur en wat andere shizzle die overeen komt. Heeft de jouwe velours bekleding toevallig? If so: dan zou het misschien toch een DLS kunnen zijn.
Ja godver, die is lelijk ja .quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:32 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik vind ze allemaal mooi, behalve de 740 tussen-neus (waar nog een randje tussen koplamp en grille zit).
Ik ken de site 244dls.de ook wel. Maar ik denk niet dat het een echte is: als er Pullman (rib dus) in moet zitten in plaats van velours dan klopt het al niet. Helaas heeft die auto geen schuifdak, anders was het helemaal perfect. Of misschien deze toch laten schieten en wachten op een leuke jongere 240 met 4-traps automaat en schuifdak.quote:Op woensdag 8 mei 2013 23:44 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Niet alleen stuur, qua lijstjes, bumpers en accentjes zitten er nog wel wat meer verschillen aan. En op een of andere manier hebben die oude allemaal gruwelijk lelijke stoffen motiefjes .
Wat betreft de DLS: eind '77 en begin '78 is normaal, met een enkele uitschieter naar laat
'78 (oude voorraad of bijvoorbeeld eerst op staatskenteken gereden en daarna naar "burger" veranderd). Velourse bekleding kan dan weer niet. Als je het chassisnummer weet kan ik het opzoeken .
Waarom vraag je het dan . DLS-en zijn er alleen nog te vinden op mobile.de, met bijbehorende exorbitante prijzen. Maar mocht ik er 1 een keer tegenkomen issie de mijne .quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:01 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Ik ken de site 244dls.de ook wel. Maar ik denk niet dat het een echte is: als er Pullman (rib dus) in moet zitten in plaats van velours dan klopt het al niet. Helaas heeft die auto geen schuifdak, anders was het helemaal perfect. Of misschien deze toch laten schieten en wachten op een leuke jongere 240 met 4-traps automaat en schuifdak.
En die 940-interieurs van voor 1996 zijn vaak hetzelfde, als zitten er inderdaad een paar lelijke tussen. Maar het is gelukkig niet zo erg als dat knalrode van een 740, of het mosgroene dashboard wat bij een 760 te krijgen was.
Dat is zo gegaan, volgens mij:quote:
Bij gebrek aan de DLS-grille doen ze ook nog wel eens een 264 grille monteren .quote:Op donderdag 9 mei 2013 01:06 schreef Bart-Willem het volgende:
De grille is gewoon van een 264, dus het kan geen DLS zijn. Stond er laatst in Son & Breugel geen DLS te koop? Er stonden 2 van die blauwe 244's te koop: eentje in Helmond (of in de buurt ervan) en eentje in Son. Allebei met 264-front en 1 ervan had zo'n zelfde grille als jij hebt.
Zelfde als met eind '97 en '98 940's: "Ja eigenlijk zijn we de 850 al aan het produceren maar we hebben nog zoveel carosserieen en motoren over. Oh dan hang ze maar vol met opties en probeer ze maar te verkopen".quote:Op donderdag 9 mei 2013 09:36 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat is zo gegaan, volgens mij:
"Ja, we hebben nog een zwikje oude koplampen en een partij te smalle grilles, maar met een stukje plastic vullen we dat wel op, ziet niemand!".
Wie weet was die ander nummer 2 van de 3?quote:Op donderdag 9 mei 2013 12:14 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Bij gebrek aan de DLS-grille doen ze ook nog wel eens een 264 grille monteren .
Maar het lijkt me ook stug, ik heb een van de drie (geregistreerd op volvo244dls tenminste) in NL .
En we noemen het de "Polar"quote:Op donderdag 9 mei 2013 12:16 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Zelfde als met eind '97 en '98 940's: "Ja eigenlijk zijn we de 850 al aan het produceren maar we hebben nog zoveel carosserieen en motoren over. Oh dan hang ze maar vol met opties en probeer ze maar te verkopen".
.
Dit ja. Vroeger waren Volvo's altijd zo bizar zwaar. Tegenwoordig weegt een golf even veel..quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
En we noemen het de "Polar"
Eigenlijk is het "vierkante" Volvo rijden ideaal:
[..]
- niet (veel) zwaarder dan een huidige middenklasser
[..]
Je gaat toch niet als liefhebber je DLS verkopen..quote:Op donderdag 9 mei 2013 12:57 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Wie weet was die ander nummer 2 van de 3?
Ja dat ja . Rijd nu een paar weken rond met een V70, maar allejezus, het gebouw waar ik in woon heeft nog een kortere draaicirkel...quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
En we noemen het de "Polar"
Eigenlijk is het "vierkante" Volvo rijden ideaal:
- goedkoop in aanschaf
- praktisch onverwoestbaar op wat slecht materiaal voor afwerking na
- alles past er in
- rijdt, zit en stuurt heerlijk, korte draaicirkel
- geen afschrijving
- verbruikt 1 op 10, niet zuinig maar je moet flink ver rijden voor een zuinigere auto terugverdiend is
- niet (veel) zwaarder dan een huidige middenklasser
- onderhoudsvriendelijk, veel is zelf te doen, onderdelen zijn niet belachelijk duur
- model / ontwerp is lang op de markt geweest dus spare parts zijn goed te krijgen
- relatief veilig, vergeleken met andere bakken tot 1998
- weinig roestproblemen en ze roesten sowieso langer
Volgens mij waren het oudere mensen, al weet ik dat niet zeker. En alles komt vroeg of laat helaas weer te koop: zo'n auto gaat langer mee dan de eigenaar.quote:Op donderdag 9 mei 2013 14:53 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Je gaat toch niet als liefhebber je DLS verkopen..
Ok, wat kost zoiets ongeveer en wat voor effect heeft dat op je brandstofverbruik e.d?quote:Op zondag 12 mei 2013 21:48 schreef Bart-Willem het volgende:
Ja, is namelijk alleen de software van de ECU. Toen m'n broer en ik voor zijn S60 bij een Volvo-dealer gingen kijken stelden zij het zelfs voor. Hij heeft 't overigens vreemd genoeg niet laten upgraden, maar wel de auto gekocht. Ik had dat gewoon geëist bij de onderhandelingen, maar goed.
Zit'm enkel in de top dus, en niet in de acceleratie?quote:Op zondag 12 mei 2013 22:21 schreef Bart-Willem het volgende:
Qua brandstofverbruik merk je het helemaal niet: de 140pk en 170pk-versie zijn namelijk gewoon gelijk (behalve bij de handbak: dan heeft de versnellingsbak andere verhoudingen) en het enige verschil is dat de gasklep bij de 170pk-versie bij ca 4500rpm verder open gezet wordt en dat is bij de 140pk-versie niet zo. Dus alleen als je van plan bent om flink door te gassen heeft zo'n upgrade echt nut.
Qua kosten: denk dat de Volvo-dealer er 350-400 Euro voor zal rekenen, een standaard tjoenert doet het voor 200-250 denk ik.
Huh..ben je nou serieus?quote:Op zondag 12 mei 2013 22:21 schreef Bart-Willem het volgende:
Qua brandstofverbruik merk je het helemaal niet: de 140pk en 170pk-versie zijn namelijk gewoon gelijk (behalve bij de handbak: dan heeft de versnellingsbak andere verhoudingen) en het enige verschil is dat de gasklep bij de 170pk-versie bij ca 4500rpm verder open gezet wordt en dat is bij de 140pk-versie niet zo. Dus alleen als je van plan bent om flink door te gassen heeft zo'n upgrade echt nut.
Qua kosten: denk dat de Volvo-dealer er 350-400 Euro voor zal rekenen, een standaard tjoenert doet het voor 200-250 denk ik.
Ik ben serieus. Het is inderdaad een relatief kleine ingreep want het is puur software-matig. Het is dat je zo'n ECU niet aan een USB-poort kan hangen, anders kon je het nog zelf doen ook.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:49 schreef Charged het volgende:
[..]
Huh..ben je nou serieus?
Ik ken alleen de Honda Civic waar een relatief kleine ingreep (iets met gasklephuis) zoveel winst geeft.
(Niet dat ik er behoefte aan heb met mijn km stand..)
Hmzz...het leuke aan fora is dat je blijft bijleren..quote:Op maandag 13 mei 2013 19:06 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Ik ben serieus. Het is inderdaad een relatief kleine ingreep want het is puur software-matig. Het is dat je zo'n ECU niet aan een USB-poort kan hangen, anders kon je het nog zelf doen ook.
Dacht het niet maar de kenners hier kunnen dat beter beantwoorden als ik..quote:Op maandag 13 mei 2013 19:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
zijn die 2007 s40-s even degelijk als de oude 850's?
DICE interface van Ebay, VIDA van de Piratenbaai en klaar .quote:Op maandag 13 mei 2013 19:06 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Ik ben serieus. Het is inderdaad een relatief kleine ingreep want het is puur software-matig. Het is dat je zo'n ECU niet aan een USB-poort kan hangen, anders kon je het nog zelf doen ook.
die phase 2 s40's kunnen wel gemakkelijk de 3 ton halen, maar om ze degelijker te noemen dan een 850 dat iig niet.quote:Op maandag 13 mei 2013 19:29 schreef Charged het volgende:
[..]
Dacht het niet maar de kenners hier kunnen dat beter beantwoorden als ik..
(heb zelf iig nog nooit een S/V 40 met 3/4/5 ton gezien op de klok zonder blokwissel en andere poespas waar een 850/V70 Classic buiten kan)
quote:Op maandag 13 mei 2013 06:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Mijn v70 classic dieseltje lekt wat olie. Wat mag dat kosten om te fixen?
Iemand?quote:
Zijn gewoon allemaal even degelijk qua motor. De 4-cilinder van de 1996-2003 S40 is gewoon de vijfcilinder van de 850 waar 1 cilinder af gehaald is (op het GDI-blok na, die is van Mitsubishi, en de diesels zijn van Renault). De latere S40's hebben motoren van Ford en Volvo, en de vijfcilinder is gewoon dezelfde uit de S60/V70/S80 (die weer 99,8% gelijk is aan die van de 850 etc). Alleen sommige zaken bij de nieuwere S40 zijn een beetje cheap gefixt, zoals stuurwielen waar de lak van af gaan, simpelere schakelaars en de rest van de afwerking die wat minder is vergeleken met de 850 of V70. Maar ze zijn zeker betrouwbaar te noemen.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:19 schreef Hyman het volgende:
[..]
die phase 2 s40's kunnen wel gemakkelijk de 3 ton halen, maar om ze degelijker te noemen dan een 850 dat iig niet.
Geen idee hoe dat zit met de 2007 versie
Stuurwiel waar lak vanaf gaat heeft de eerste serie C70's ook last van.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:37 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Zijn gewoon allemaal even degelijk qua motor. De 4-cilinder van de 1996-2003 S40 is gewoon de vijfcilinder van de 850 waar 1 cilinder af gehaald is (op het GDI-blok na, die is van Mitsubishi, en de diesels zijn van Renault). De latere S40's hebben motoren van Ford en Volvo, en de vijfcilinder is gewoon dezelfde uit de S60/V70/S80 (die weer 99,8% gelijk is aan die van de 850 etc). Alleen sommige zaken bij de nieuwere S40 zijn een beetje cheap gefixt, zoals stuurwielen waar de lak van af gaan, simpelere schakelaars en de rest van de afwerking die wat minder is vergeleken met de 850 of V70. Maar ze zijn zeker betrouwbaar te noemen.
Jep, maar hij is op zoek naar een V70N op benzine, en daar is het 160k.quote:
You're a little bit expensivequote:Op woensdag 15 mei 2013 22:41 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Jep, maar hij is op zoek naar een V70N op benzine, en daar is het 160k.
Hij moet gewoon de mijne kopen, daar is de riem 9000km terug van vervangen.
Typefout, ik meende (saab 9-3) dat het bij 120 of 140 km was.quote:Op woensdag 15 mei 2013 22:14 schreef Bart-Willem het volgende:
DB? DistributieBiem? Om de 160.000km (inclusief waterpomp).
Misschien moeten we gaan middelen, maar ik blijf van mening dat de mijne beter onderhouden is dan de gemiddelde dumphandelaar die als prijsvechter te werk gaat.quote:
-------> DM prijsquote:Op woensdag 15 mei 2013 23:14 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Misschien moeten we gaan middelen, maar ik blijf van mening dat de mijne beter onderhouden is dan de gemiddelde dumphandelaar die als prijsvechter te werk gaat.
Schoon laten maken en op de brug gezet maar het is zo niet te zien. De rechterkant is echt behoorlijk vet. Krukaskeerring is volgens de garage een kandidaat maar om het zeker te weten moet de distributie er af. Diagnose alleen zou al 5,5 uur kosten en als het de krukas niet is moet er verder worden gezocht. Mijn garage rekent ongeveer 500 euro voor een diagnose die misschien niets oplevert Dat moet toch voor minder geld kunnen?quote:Op maandag 13 mei 2013 20:50 schreef r8v2 het volgende:
Dat is een beetje lastig te voorspellen he, zo achter mijn computertje .
Geen idee hoe die motorruimte in elkaar zit maar als het de carterpakking is en je hebt pech dan zit het subframe in de weg en moet het blok gelift worden. Het kunnen ook krukaskeerringen zijn (want dan krijg je olie op vrijwel dezelfde plek(ken)) en als je dan pech hebt is degene aan de bakkant kapot en moet de bak van het blok af. Etc.
Als je het echt wilt weten, hele zootje schoonmaken met remmenreiniger, stukje rijden, kijken waar het precies uitkomt en kijken of er iets in de weg zit wat eventueel arbeidskosten gaat veroorzaken.
Beetje laat, maar diesel of benzine?quote:Op zondag 19 mei 2013 22:53 schreef Waaromditnou het volgende:
Iemand hier nog tips waar je op moet letten bij een aankoop van een v70 met 3 ton erop?
Benzine 140/170pkquote:Op woensdag 22 mei 2013 18:24 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Beetje laat, maar diesel of benzine?
Ja en anders so be it, dan laat ik het zelf wel doen. Alleen hoop ik niet dat het dan al ''laat'' is.quote:Op donderdag 23 mei 2013 08:39 schreef Bart-Willem het volgende:
Jawel hoor. Kwestie van facturen die erbij zitten. Zit het er niet bij, dan is er reden tot twijfel. En als 'ie dealer-onderhouden is, is het op te vragen bij de dealer.
'mayonaise' onder de oliedop is inderdaad 9/10 water in de olie door een lekke koppakking. heel, heel soms komt het vocht daar doordat alleen korte ritjes gereden worden en de motor dus niet goed warmgereden wordt en is de pakking nog goed. ik zou het echter vermijden als de pest.quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:21 schreef Waaromditnou het volgende:
Koppakking defecten kun je toch herkennen aan een rokende uitlaat en een creme kleurige motorolie?
Mwah, auto's die gemiddeld 30k per jaar rijden lijkt mij dat niet het geval. En hoe kun je de versnellingsbak controleren?quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:33 schreef powerflux het volgende:
[..]
'mayonaise' onder de oliedop is inderdaad 9/10 water in de olie door een lekke koppakking. heel, heel soms komt het vocht daar doordat alleen korte ritjes gereden worden en de motor dus niet goed warmgereden wordt en is de pakking nog goed. ik zou het echter vermijden als de pest.
een rokende uitlaat is geen goede indicatie, als een auto een (langere) tijd stilgestaan heeft zal deze ook wit kunnen roken zonder dat er iets fout is. Als je twijfels hebt moet je een compressietest laten doen, en het koelsysteem laten afpersen.
Een grove controle is gewoon stevig optrekken, maar (nog) niet in kickdown. Als je elke keer dat hij van trap wisselt een klap voelt (boterzacht zijn ze niet, maar stoten moeten ze ook niet) dan weet je dat de bak in ieder geval versleten is of niet goed onderhouden. Als je hem in de achteruit zet en het een tijdje duurt voordat hij dan ook achteruit begint te rijden, geldt het zelfde. Dat moet gewoon direct gaan.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:25 schreef Waaromditnou het volgende:
[..]
Mwah, auto's die gemiddeld 30k per jaar rijden lijkt mij dat niet het geval. En hoe kun je die bak controleren.
Ok, hij moet gewoon zacht wisselen van versnelling? Het omgekeerde is ook waar dat als je in de 5 rijdt en hard afremt dat hij dan ook zacht terugschakelt? Indien dat niet het geval is dan duidt dat ook op slijtage?quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:29 schreef powerflux het volgende:
[..]
Een grove controle is gewoon stevig optrekken, maar (nog) niet in kickdown. Als je elke keer dat hij van trap wisselt een klap voelt (boterzacht zijn ze niet, maar stoten moeten ze ook niet) dan weet je dat de bak in ieder geval versleten is of niet goed onderhouden. Als je hem in de achteruit zet en het een tijdje duurt voordat hij dan ook achteruit begint te rijden, geldt het zelfde. Dat moet gewoon direct gaan.
Let wel, ik ben geen expert op v70 gebied. Mijn enige ervaring is een versleten classic 2,5TDI met automaat. Maar ook dat ding reed nog erg fijn
Die kans is wel aanwezig, op het v70-forum loopt er een groot topic over: er zijn een aantal die hebben laten powerflushen en 10k kilometer later was het alsnog huilen geblazen. Waren allen auto's die circa 3 ton gelopen hadden en daarvoor nooit een verversing hadden gehad.quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:20 schreef Waaromditnou het volgende:
[..]
Ja en anders so be it, dan laat ik het zelf wel doen. Alleen hoop ik niet dat het dan al ''laat'' is.
Kak, ik heb niet zo heel vaak in een automaat gereden. De laatste keer was in een Saab Aero, het enige wat ik vind is dat een automaat wat meer lawaai maakt met schakelen tov een handschakel. Maar dat kan ook komen omdat ik een auto redelijk naadloos aanvoel. Maar wat ik begrijp is dat een volvo van zichzelf al vrij ''grof'' schakelt?quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:07 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Die kans is wel aanwezig, op het v70-forum loopt er een groot topic over: er zijn een aantal die hebben laten powerflushen en 10k kilometer later was het alsnog huilen geblazen. Waren allen auto's die circa 3 ton gelopen hadden en daarvoor nooit een verversing hadden gehad.
De automaatbak moet inderdaad soepel schakelen. Wel voel je de automaatbak van een V70 meer dan de automaatbak van een 850 of 940 (die heeft helemaal geniale automaatbakken, maar zo'n 940 is sowieso 1 van de beste Volvo's ooit gebouwd). Blijft een automaatbak slippen (wel toeren verhogen maar duidelijk geen vooruitgang in de snelheid) of klapt 'ie flink, dan weet je al genoeg. En inderdaad: niet tijdig happen in een versnelling zegt ook genoeg.
Mijn vorige 940's weggedaan bij resp. 500.000 en 560.000 km (en ze rijden nog). Huidige V70 gekocht met 342.000 op de teller, is nu 420.000. Rijdt nog als nieuw.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:17 schreef Waaromditnou het volgende:
To much information for the moment. En thuis heb ik ook gezeik over die auto, ze geloven niet dat een auto met 3 ton +++ nog goed kan zijn.
Ik denk erover om er maar een te kopen bij een dealer, heb je garantie e.d
Hmz..je mag mijn classic met 430.000 nog wat best voorstellen daar..komt geheid door de test heen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:17 schreef Waaromditnou het volgende:
To much information for the moment. En thuis heb ik ook gezeik over die auto, ze geloven niet dat een auto met 3 ton +++ nog goed kan zijn.
Ik denk erover om er maar een te kopen bij een dealer, heb je garantie e.d
Whehe mijn pa is autohandelaar en zelfs van hem negeer ik geregeld advies .quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:17 schreef Waaromditnou het volgende:
To much information for the moment. En thuis heb ik ook gezeik over die auto, ze geloven niet dat een auto met 3 ton +++ nog goed kan zijn.
Ik denk erover om er maar een te kopen bij een dealer, heb je garantie e.d
Ik heb ook een nieuw speeltje .quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:02 schreef Bart-Willem het volgende:
Overigens is mijn nieuwe speeltje vandaag gearriveerd. Straks even pics maken.
Waddan?quote:
Whehe, ik denk dat we dezelfde kleurcode hebben . Ik heb toen een flinke pot 2K lak erbij gekregen dus ik kon bij een gespecialiseerd bedrijf genoeg spuitbussen laten maken .quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:57 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Waddan?
En ik denk dat je deze auto kent. Weet ik vrij zeker zelfs.
Weer een hobbybak voor naast m'n V70. Vandaag opgehaald.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Let niet op de kleine rotblaadjes rondom en op de auto, die rotbloesem dwarrelt overal rond hier.
-knip
Zou best kunnen. Ik heb er toen een moderne transistor in de oude behuizing gesoldeerd.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:04 schreef Bart-Willem het volgende:
Het ding komt van Wim's Classics af, en die achterlichten zijn er nogal beunhaas op gehobbied: men neme de normale achterkant en men snijdt het 264-deel van een origineel 264-achterlicht eraf en schroeft die gewoon door het plaatwerk heen er naast.
Die tip van de spanningsregelaar heb ik je ooit gegeven. Dat lijkt niet het geval te zijn aangezien de benzinemeter wel nog normale waardes aangeeft.
Ow wacht dan ken ik hem wel ja. Zeker goedkoop gekocht? En ik neem aan dat je op benzine blijft rijden?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:04 schreef Bart-Willem het volgende:
Het ding komt van Wim's Classics af, en die achterlichten zijn er nogal beunhaas op gehobbied: men neme de normale achterkant en men snijdt het 264-deel van een origineel 264-achterlicht eraf en schroeft die gewoon door het plaatwerk heen er naast.
Die tip van de spanningsregelaar heb ik je ooit gegeven. Dat lijkt niet het geval te zijn aangezien de benzinemeter wel nog normale waardes aangeeft.
- Witte knippers en de rood/witte achterlichtenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:52 schreef powerflux het volgende:
Vette wagens, heren!
Ik heb ook nieuw speelgoed.
[ afbeelding ]
Mijn 360 GLT moet nu echt met spoed weg, want ik heb geen binnenstalling. Ben een echte liefhebber, maar er is zoiets als 'te veel' en mijn aandacht moet te ver verdeeld worden, dus tijd voor keuzes.
Hahaquote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:03 schreef r8v2 het volgende:
[..]
- Witte knippers en de rood/witte achterlichten
- Lichtmetalen velgen
- Omlaag
Dan issie wel klaar .
Lol, waarom is dat zo geverfd? Die originele kleur vind ik geniaal op een 142. Probeer de rest ook zo te fixen.quote:
Waarschijnlijk na roestreparatie zo gedaan en nooit meer gespoten . En neehee! Hij blijft zo . LPG ombouwen van mijn DLS, andere velgen eronder en karren.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:21 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Lol, waarom is dat zo geverfd? Die originele kleur vind ik geniaal op een 142. Probeer de rest ook zo te fixen.
Oei, dat wordt een mooie wagen dan Komen er heldere lampen in?quote:Op maandag 27 mei 2013 17:45 schreef Charged het volgende:
Mag van mij idd omlaag..even kijken wie wat en hoe ivm niveaumats.
Een mm of 25/35 voor is wat mij betreft genoeg.
Deze week de xc grille,nieuwe radio,koplampen en knippers voor.
(en even rondloeren voor een trekhaak)
Nee,gewoon nieuwe glazen zodat het geheel wat frisser overkomt.quote:Op maandag 27 mei 2013 18:03 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Oei, dat wordt een mooie wagen dan Komen er heldere lampen in?
Ja,heb ze gezien op een sandstorm kleurige V classic,was er erg over te spreken en maakt het neusje toch net even wat anders,helemaal in combinatie met de xc grille.quote:Op maandag 27 mei 2013 18:13 schreef IrishBastard het volgende:
Goede plannen! Die USA knippers zijn wel mooi
Ha,altijd een spannend moment,veel succesquote:Op maandag 27 mei 2013 18:14 schreef Rev- het volgende:
He Leuk een Volvo topic wat niet vol Lease rijders zit. Zelf heb een S60,en ik moet morgen voor de APK. Hopelijk niks ernstigs
Die heb ik al vakkundig weggejaagd .quote:Op maandag 27 mei 2013 18:14 schreef Rev- het volgende:
He Leuk een Volvo topic wat niet vol Lease rijders zit. Zelf heb een S60,en ik moet morgen voor de APK. Hopelijk niks ernstigs
Mooi dingquote:Op zondag 26 mei 2013 17:02 schreef Charged het volgende:
Perfo's erop en hondenrek direct meegenomen .
before
[ link | afbeelding ]
after
[ link | afbeelding ]
Hondenrek.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
We (I) want pics!!quote:Op maandag 27 mei 2013 21:04 schreef invine het volgende:
[..]
Mooi ding
Ik hoop dat mijn zus haar 850 ook maar weer op haar zomersloffen heeft gezet.
Eigenlijk moest alleen de handrem gesteld worden, ware het niet dat ik een maand terug niet blokken + schijven heb laten monteren, alleen is dit niet goed gegaan waardoor de blokken schuin zijn afgesleten en dus weer mochten. Dit idee had ik al, en ik ben er ook mee terug geweest, maar nee Meneer het zit allemaal goed hoor . Voortaan altijd naar de Volvo specialist dusquote:Op maandag 27 mei 2013 18:19 schreef Charged het volgende:
[..]
Ha,altijd een spannend moment,veel succes
Idd (en is ook niet altijd de dealer)quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:16 schreef Rev- het volgende:
[..]
Eigenlijk moest alleen de handrem gesteld worden, ware het niet dat ik een maand terug niet blokken + schijven heb laten monteren, alleen is dit niet goed gegaan waardoor de blokken schuin zijn afgesleten en dus weer mochten. Dit idee had ik al, en ik ben er ook mee terug geweest, maar nee Meneer het zit allemaal goed hoor . Voortaan altijd naar de Volvo specialist dus
Ah zo,mja,gelukkig alleen de blokken en kosten niet de hoofdprijs...heb je het wel kunnen verhalen qua kosten of mocht je zelf lappen?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:21 schreef Rev- het volgende:
Zeker, verse APK. Weet het niet precies, maar er zitten klemmen of veren op en die zaten niet goed waardoor de remklauw scheef getrokken werd.
Staan hier wel ergens geloof ik, ze heeft hem ook gebruikt als haar trouwwagenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:03 schreef Charged het volgende:
[..]
We (I) want pics!!
(van de 850 natuurlijk)
blijft een mooie schuit die S60quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:45 schreef Rev- het volgende:
Zekers, zal nog een keer van de binnenkant een foto maken. Dit is op de zomerwielen, ik heb er ook nog een mooi setje LM winterwielen bij. Het is een 2.4 Bifuel (fabrieks af)
[ afbeelding ]
Met CC, regensensor en Spaceball!
Wat er onder ligt is nog beterquote:
Ja mooi vooral dat plakhout.quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:39 schreef Rev- het volgende:
Ik kreeg trouwens een 850 mee om even mee rond te touren in de tussentijd. Wat een verschil met mijn S60 zeg, dat is echt een groot slagschip om mee te rijden vergeleken met de 850. Die reed een stuk directer en sportiever, en sneller. Alleen dat interieur is wel alsof je een tijdmachine 30 jaar terug bent uitgestapt
als je een echte oude 850 hebt, stap je gewoon in een 740. met al z'n krakende plastics in platte kleuren..quote:
Waarom koop je hem dan eigenlijk?quote:Hmpf, helaas heeft de 244 toch een klein lek in de koppakking. :/ Aangezien ik op dit moment vrij weinig tijd heb (o.a. sterfgeval, huizenjacht, ander kattengejammer dat tijd vreet) denk ik er toch aan om de auto te verkopen aan iemand die er wel tijd voor heeft. Ding rijdt verder prima, er zit niet eens koelvloeistof in de olie. Alleen moet er geregeld kvs bijgevuld worden.
Of toch over een paar weken fixen, maar ik ken mezelf: een paar weken kan ook paar maanden worden. Als iemand interesse heeft, geef maar een gil: dat ding hoeft niet de hoofdprijs te kosten zeg maar.
Verdamper of injectoren?quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:38 schreef Rev- het volgende:
Zit er over te denken om hem te chippen btw, vraag me alleen af of ik dan geen problemen ga krijgen met mijn Gas installatie.
[..]
Waarom koop je hem dan eigenlijk?
Gezien het toch een oude gare bak is kun je misschien ook zo'n middeltje om radiateurs te dichten erbij doen?
En dat zou helpen bij een koppakking? Ik vermoed van niet.quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:38 schreef Rev- het volgende:
Waarom koop je hem dan eigenlijk?
Gezien het toch een oude gare bak is kun je misschien ook zo'n middeltje om radiateurs te dichten erbij doen?
Ja ik kan bij mijn pa naar binnen. Maar hoezo moeilijk? Spruitstukken kunnen blijven zitten, alleen wat slangen loshalen en de uitlaat. Riem eraf, klaar.quote:Op woensdag 29 mei 2013 15:46 schreef Bart-Willem het volgende:
Een koppakking van een B21? Bij een B20 had ik het graag geloofd, maar bij een B21 niet. En met dit weer buiten gaan hobbyen zie ik niet zitten.
geen idee eigenlijk. Maar topbanden dus. Ik ga gelijk kijken. Thanks!quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:12 schreef Bart-Willem het volgende:
Je bedoelt die 2ehands bandentoko op De Run? Zou ik niet aan beginnen eerlijk gezegd. Gewoon een leuk setje op Topbanden.com bestellen en in de buurt laten monteren (kan je ook installatie-garages in Ehv opzoeken als 't goed is).
Uitlaatkant:quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:49 schreef Bart-Willem het volgende:
Ja maar als je inlaat/uitlaatspruitstuk en de rest vd toelie laat zitten kan je niet uitgebreid de kop eraf pakken, controleren, eventueel vlakken enz. Maar het scheelt maar 1-2 uur denk ik?
De Alarm verlichting schakelaar zit volgens mij ook in de gemiddelde onderzeeer om de kernkoppen af te schietenquote:
ik meen zelfs 30 jaar? of was dat Mercedes?quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:08 schreef Bart-Willem het volgende:
Een tijdje maar, volgens mij is het rond die tijd ook opgehouden. Volgens mij is het ook een EU-regel dat je minimaal 15 jaar onderdelen moet kunnen leveren voor een auto ofzoiets? Dus dat rijmt wel.
Ah! Fuck hell... Waarom zitten er van die dure bandjes onder momenteel .quote:
Ik heb helaas een erg negatieve ervaring met ze, en helaas ook meerderen (al wordt dat gecensureerd op het 850-forum omdat ze daar forumsponsor zijn). Het zal ook vast vaak zat goed gaan bij ze, maar garantie geven is niet hun sterkste vak (distributieriemen monteren ook niet, al is het wel opgelost).quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:07 schreef Charged het volgende:
Wat heb je dan als beter alternatief?
(niet sarcastisch bedoeld)
Ik zoek op prijzen,via tips van het 850 forum en google.
Hoor graag tips waar het beter,sneller,kwalitatief beter is.
Ah oke,many thnx voor de info en tips.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:51 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Ik heb helaas een erg negatieve ervaring met ze, en helaas ook meerderen (al wordt dat gecensureerd op het 850-forum omdat ze daar forumsponsor zijn). Het zal ook vast vaak zat goed gaan bij ze, maar garantie geven is niet hun sterkste vak (distributieriemen monteren ook niet, al is het wel opgelost).
Als je soortgelijke spullen wil maar dan tegen marktconforme prijzen dan is APP een aanrader, daar heb ik wel weer hele goede ervaringen mee. En velen met me, alleen heel bekend is 'ie niet. Alhoewel Tinustechniek wel wat bekender is (is samengegaan). De website ervan is http://www.performance-parts.nl/. Doe je voordeel er voortaan van zou ik zeggen.
Hoezo heb je er oranje knipperlichten ingezet?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 13:36 schreef Charged het volgende:
Iets te vroeg geroeptoetert qua levering...dhl kwam het vanochtend afleveren ipv dpd zoals op de bevestiging stond.
Na de koffie aan de slag gegaan maar het was helaas allemaal niet zo spannend als gehoopt..bij een 850 is het nog meer werk zelfs..
Anyway..
Voor..
[ link | afbeelding ]
Tijdens met nieuwsgierige hangjongere..
[ link | afbeelding ]
Na..
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
De een eruit en de ander erin,helaas van de nieuwe de code nog niet binnen,interface voor smartphone is onderweg.
[ link | afbeelding ]
De rest van de andere spullen komen ook snel.
Zijn US cligno's,vind het mooi breken omdat de koplampen en euro cligno's behoorlijk massief zijn en dit is direct ook niet meer 13 in een dozijn.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:15 schreef Rev- het volgende:
[..]
Hoezo heb je er oranje knipperlichten ingezet?
Geluid is goed zat,mag echt niet klagen..daarbij heb ik in de 855 een dubbel din met navi,dvd en meer meuk gehad..half jaartje,gejat..in een klote dorp waar ik woon,nee,dan liever origineel,niet geliefd maar wel strak in de middenconsole.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:03 schreef r8v2 het volgende:
En hoezo geen ultrageile dubbelDIN radio met schermpje? Uit die oude Volvo troep komt toch geen fatsoenlijk geluid .
Ik lees ook mee op het Turbobrick forum en daar wil juist iedereen alles Europees. En hier bouwen we alles om naar US spec. .quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:42 schreef winterstorm666 het volgende:
[..]
Zijn US cligno's,vind het mooi breken omdat de koplampen en euro cligno's behoorlijk massief zijn en dit is direct ook niet meer 13 in een dozijn.
Daarbij persoonlijke smaak en zulks.
Sorry,zit onder vriendins account,niet in de gaten..
Ik heb een hele computer + touchscreen in mijn 144 gehad, nooit last van gehad .quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:46 schreef winterstorm666 het volgende:
[..]
Geluid is goed zat,mag echt niet klagen..daarbij heb ik in de 855 een dubbel din met navi,dvd en meer meuk gehad..half jaartje,gejat..in een klote dorp waar ik woon,nee,dan liever origineel,niet geliefd maar wel strak in de middenconsole.
Kan je die velgen ook niet vervangen door wat moois btw?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:51 schreef winterstorm666 het volgende:
Ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee op dit subforum...lijkt me of ik me moet verantwoorden waarom ik wie wat of waarom doe met mijn classic,jammer.
Beperk me wel op de fora waar het wel om gaat.
Weer een misser op pta
Ja hij doet het wel, alleen wanneer je wegrijdt op bepaalde plekken die iets omhoog gaan, dan zit ie wel de eerste 30 seconden dik te piepen dat ie rechtsvoor dingen gaat raken.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:52 schreef Rev- het volgende:
Ziet er goed uit.
Werkt die parkeersensor nog een beetje?
Jammer Vond het wel tof om te zien dat je 'm nu goed aan het aanpakken bent, en juist ook op een mooie manierquote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:51 schreef winterstorm666 het volgende:
Ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee op dit subforum...lijkt me of ik me moet verantwoorden waarom ik wie wat of waarom doe met mijn classic,jammer.
Beperk me wel op de fora waar het wel om gaat.
Weer een misser op pta
dat is goedkoop een riempje kost soms al meer.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Olielek v70 classic laten oplossen. Het was zoals vermoed de krukaskeerring distributiezijde. Kosten inclusief nieuwe distributieriem vielen me mee: ruim ¤300.
Nouja, het extra werk t.o.v. het riempje wisselen is natuurlijk ook niks. Een keerring eruitwurmen en een nieuwe erindrukken .quote:Op maandag 3 juni 2013 18:08 schreef powerflux het volgende:
[..]
dat is goedkoop een riempje kost soms al meer.
Pas 13 jaar oud, over 20 jaar praten we nog eens .quote:Op maandag 3 juni 2013 19:16 schreef Hyman het volgende:
[ afbeelding ]
Hoezee.
Enige wat was, was een losse fuseekogel LV.
Viel me weer reuze mee dus.
true. ik ging even uit van de bak-zijde..quote:Op maandag 3 juni 2013 19:53 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Nouja, het extra werk t.o.v. het riempje wisselen is natuurlijk ook niks. Een keerring eruitwurmen en een nieuwe erindrukken .
nope. daarvoor had het nog een 87'er moeten zijn.quote:Op woensdag 5 juni 2013 09:33 schreef Dimitri_ het volgende:
Ja belastingvrij hoeft niet.. Maar je hebt toch dat kwart tarief? Dat hij die 3 maanden stil staat in de winter is geen probleem.
44 jaar! Das wel heel veel .quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:33 schreef Bart-Willem het volgende:
Dat kan, maar dan moet je vanaf 1-1-2014 44 jaar wachten tot 'ie belastingvrij is.
Waarschijnlijk is het krachtzetten en dan *krak, en om de zaak terug te monteren moet je naar de Volvo-dealer voor nieuwe clipjes .quote:Op woensdag 5 juni 2013 12:36 schreef Rev- het volgende:
Heb deze vraag op het s60 forum ook al gesteld,maar misschien weet iemand het hier wel
Hoe verwijder ik de dorpellijsten zodat ik wat kabels kan leggen?
[ afbeelding ]
Heb nog een versterker en composet liggen die ik wil inbouwen. Speakers achter heb ik al.quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:42 schreef Bart-Willem het volgende:
Waarom moet je kabels trekken? Het gros van de bekabeling zit al in die auto. Als het is om speakers in de achterportieren in te bouwen: die bekabeling zit er al in.
De 740 is afgekeurd op een barstje in de buitenspiegel (niet eens storend maar het mag kennelijk niet) en een niet-werkend controlelampje in de schakelaar van de mistachterlichten. Dat valt nog mee dus.
En met 1,5 uur zat het er weer in Probleem opgelost!quote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:48 schreef IrishBastard het volgende:
Vandaag begonnen met de dynamo wisselen van de V70 TDI, omdat ik gisteren opeens een continu brandend lampje had. Donderdag ging hij nog uit na wat gas geven na het starten, maar nu kennelijk de dynamo dus dood
Gister eigenlijk na sluitingstijd bij revisiebedrijf nog een revisie dynamo kunnen oppikken, dus ik helemaal in m'n nopjes. Vanochtend drie uur bezig geweest de oude er uit te halen, bleek dat de poelie groter was van de oude. *^&$*#^%@( ik naar de Profile tegenover, poelies losgehaald, bleek de as van de nieuwe ook iets langer, waardoor de oude poelie niet weer vastgezet kon worden
Revisiebedrijf gebeld, en eigenlijk zijn ze gesloten, maar de medewerker die doorgeschakeld stond is vanuit Kleef naar de zaak gekomen (drie kwartier rijden) en heeft me alsnog geholpen. Bleek voor hem 20 seconden werk, namelijk een speciale ring er tussen en de boel vastperen
Nu zo maar de boel terug bouwen, maar eerst even bijkomen van mijn fietstochtje en het ontbreken van een lunch
Mooie kleur!quote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:14 schreef minmex het volgende:
Sinds kort ook Volvo eigenaar!
[ link | afbeelding ]
Mooi ding!quote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:14 schreef minmex het volgende:
Sinds kort ook Volvo eigenaar!
[ link | afbeelding ]
Mooie V50 zeg!quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:07 schreef minmex het volgende:
Helaas wel veel teer spetters op de lak. Dus binnenkort eens klei bestellen! En uitvinden hoe het werkt.. ;-)
Boh wat een gave 244 I'm in love.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:25 schreef Pinkerton het volgende:
Ongeveer een maandje geleden heb ik mijn auto naar een schadebedrijf gebracht om het een en ander te laten doen. De achterste wielranden waren behoorlijk rot, die zijn eruit geslepen en daar hebben ze nieuwe randen ingezet. Ook hebben ze er een nieuwe voorbumper opgezet en de rand waar die op vastzit gericht en aan beide kanten gespoten (ik was met m'n stomme kop tegen een bak aangereden waardoor er een soort 'vouw' in m'n bumper zat en de bevestiging was omgebogen). Twee weken geleden heb ik de auto nog gekleid en met een licht polijstmiddel gepolijst, daarna de lak gevoed met een glazer en in de bescherming gezet met een goede sealant. De boel staat er nu weer lekker strak bij:
Ook heb ik de witte knippers eraf gehaald en de oude oranje knippers weer terug gezet. Wat vinden jullie: oranje of wit?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Had m al gevonden ja! Dank je wel.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:54 schreef mithrandirrr het volgende:
[..]
Mooie V50 zeg!
Voor vraagjes omtrent het kleien en andere detailzaken kan je hier ook terecht
PTA / Het grote autowas en -poets topic #11
[..]
Boh wat een gave 244 I'm in love.
Net gemaild, ze verkopen alleen dat soort kabels voor de grom units. Ze zeiden dat ze er wel waren voor yatour maar die kabel kost ongeveer 20¤ waardoor de prijs ongeveer hetzelfde is als een grom unit die wel compatible is met rti.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:18 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik heb een HU-1205 en die is wat makkelijker ermee. Wellicht hebben die Motrade-figuren wat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |