abonnement Unibet Coolblue
pi_126406836
Ja, is namelijk alleen de software van de ECU. :P Toen m'n broer en ik voor zijn S60 bij een Volvo-dealer gingen kijken stelden zij het zelfs voor. :+ Hij heeft 't overigens vreemd genoeg niet laten upgraden, maar wel de auto gekocht. Ik had dat gewoon geëist bij de onderhandelingen, maar goed. :P
pi_126407714
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 21:48 schreef Bart-Willem het volgende:
Ja, is namelijk alleen de software van de ECU. :P Toen m'n broer en ik voor zijn S60 bij een Volvo-dealer gingen kijken stelden zij het zelfs voor. :+ Hij heeft 't overigens vreemd genoeg niet laten upgraden, maar wel de auto gekocht. Ik had dat gewoon geëist bij de onderhandelingen, maar goed. :P
Ok, wat kost zoiets ongeveer en wat voor effect heeft dat op je brandstofverbruik e.d?

Kan daar maar beperkt info over vinden namelijk.
pi_126409385
Qua brandstofverbruik merk je het helemaal niet: de 140pk en 170pk-versie zijn namelijk gewoon gelijk (behalve bij de handbak: dan heeft de versnellingsbak andere verhoudingen) en het enige verschil is dat de gasklep bij de 170pk-versie bij ca 4500rpm verder open gezet wordt en dat is bij de 140pk-versie niet zo. :) Dus alleen als je van plan bent om flink door te gassen heeft zo'n upgrade echt nut. :P

Qua kosten: denk dat de Volvo-dealer er 350-400 Euro voor zal rekenen, een standaard tjoenert doet het voor 200-250 denk ik. :P
pi_126409958
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 22:21 schreef Bart-Willem het volgende:
Qua brandstofverbruik merk je het helemaal niet: de 140pk en 170pk-versie zijn namelijk gewoon gelijk (behalve bij de handbak: dan heeft de versnellingsbak andere verhoudingen) en het enige verschil is dat de gasklep bij de 170pk-versie bij ca 4500rpm verder open gezet wordt en dat is bij de 140pk-versie niet zo. :) Dus alleen als je van plan bent om flink door te gassen heeft zo'n upgrade echt nut. :P

Qua kosten: denk dat de Volvo-dealer er 350-400 Euro voor zal rekenen, een standaard tjoenert doet het voor 200-250 denk ik. :P
Zit'm enkel in de top dus, en niet in de acceleratie?
pi_126415704
Bij de automaat is de acceleratie gelijk, bij de handbak zit er een klein verschil dankzij de andere bakverhoudingen. Maar echt heel veel merk je er niet van. :P
pi_126418418
Mijn v70 classic dieseltje lekt wat olie. Wat mag dat kosten om te fixen?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2013 06:33:45 ]
pi_126418847
Als je de vuldop er niet op hebt zitten, 1 nieuwe vuldop.

Weet je ook waar hij lekt?
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_126421412
Ik denk zelf aan een carterpakking.
  maandag 13 mei 2013 @ 18:49:26 #84
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_126440793
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 22:21 schreef Bart-Willem het volgende:
Qua brandstofverbruik merk je het helemaal niet: de 140pk en 170pk-versie zijn namelijk gewoon gelijk (behalve bij de handbak: dan heeft de versnellingsbak andere verhoudingen) en het enige verschil is dat de gasklep bij de 170pk-versie bij ca 4500rpm verder open gezet wordt en dat is bij de 140pk-versie niet zo. :) Dus alleen als je van plan bent om flink door te gassen heeft zo'n upgrade echt nut. :P

Qua kosten: denk dat de Volvo-dealer er 350-400 Euro voor zal rekenen, een standaard tjoenert doet het voor 200-250 denk ik. :P
Huh..ben je nou serieus?
Ik ken alleen de Honda Civic waar een relatief kleine ingreep (iets met gasklephuis) zoveel winst geeft.
(Niet dat ik er behoefte aan heb met mijn km stand..)
Graag verwijderen.
  maandag 13 mei 2013 @ 18:51:43 #85
347415 r8v2
Relbie.
pi_126440927
Is net zoals de 940 LPT/HPT. Wastegate omruilen of een MBC ertussen frotten en je hebt 40pk meer :P.
pi_126441749
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 18:49 schreef Charged het volgende:

[..]

Huh..ben je nou serieus?
Ik ken alleen de Honda Civic waar een relatief kleine ingreep (iets met gasklephuis) zoveel winst geeft.
(Niet dat ik er behoefte aan heb met mijn km stand..)

Ik ben serieus. :) Het is inderdaad een relatief kleine ingreep want het is puur software-matig. :P Het is dat je zo'n ECU niet aan een USB-poort kan hangen, anders kon je het nog zelf doen ook. :P
  maandag 13 mei 2013 @ 19:21:40 #87
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_126442504
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 19:06 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Ik ben serieus. :) Het is inderdaad een relatief kleine ingreep want het is puur software-matig. :P Het is dat je zo'n ECU niet aan een USB-poort kan hangen, anders kon je het nog zelf doen ook. :P
Hmzz...het leuke aan fora is dat je blijft bijleren..
Ik heb/had er nog nooit van gehoord. :)
Graag verwijderen.
pi_126442656
zijn die 2007 s40-s even degelijk als de oude 850's? :P
  maandag 13 mei 2013 @ 19:29:44 #89
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_126442939
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 19:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
zijn die 2007 s40-s even degelijk als de oude 850's? :P
Dacht het niet maar de kenners hier kunnen dat beter beantwoorden als ik..

(heb zelf iig nog nooit een S/V 40 met 3/4/5 ton gezien op de klok zonder blokwissel en andere poespas waar een 850/V70 Classic buiten kan)
Graag verwijderen.
  maandag 13 mei 2013 @ 19:32:24 #90
347415 r8v2
Relbie.
pi_126443066
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 19:06 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Ik ben serieus. :) Het is inderdaad een relatief kleine ingreep want het is puur software-matig. :P Het is dat je zo'n ECU niet aan een USB-poort kan hangen, anders kon je het nog zelf doen ook. :P
DICE interface van Ebay, VIDA van de Piratenbaai en klaar :P.
  maandag 13 mei 2013 @ 20:19:09 #91
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_126446194
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 19:29 schreef Charged het volgende:

[..]

Dacht het niet maar de kenners hier kunnen dat beter beantwoorden als ik..

(heb zelf iig nog nooit een S/V 40 met 3/4/5 ton gezien op de klok zonder blokwissel en andere poespas waar een 850/V70 Classic buiten kan)
die phase 2 s40's kunnen wel gemakkelijk de 3 ton halen, maar om ze degelijker te noemen dan een 850 dat iig niet.

Geen idee hoe dat zit met de 2007 versie
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_126447774
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2013 06:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Mijn v70 classic dieseltje lekt wat olie. Wat mag dat kosten om te fixen?
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 10:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik denk zelf aan een carterpakking.
Iemand?
  maandag 13 mei 2013 @ 20:50:21 #93
347415 r8v2
Relbie.
pi_126448232
Dat is een beetje lastig te voorspellen he, zo achter mijn computertje :P.

Geen idee hoe die motorruimte in elkaar zit maar als het de carterpakking is en je hebt pech dan zit het subframe in de weg en moet het blok gelift worden. Het kunnen ook krukaskeerringen zijn (want dan krijg je olie op vrijwel dezelfde plek(ken)) en als je dan pech hebt is degene aan de bakkant kapot en moet de bak van het blok af. Etc.

Als je het echt wilt weten, hele zootje schoonmaken met remmenreiniger, stukje rijden, kijken waar het precies uitkomt en kijken of er iets in de weg zit wat eventueel arbeidskosten gaat veroorzaken.
pi_126451774
quote:
10s.gif Op maandag 13 mei 2013 20:19 schreef Hyman het volgende:

[..]

die phase 2 s40's kunnen wel gemakkelijk de 3 ton halen, maar om ze degelijker te noemen dan een 850 dat iig niet.

Geen idee hoe dat zit met de 2007 versie
Zijn gewoon allemaal even degelijk qua motor. :P De 4-cilinder van de 1996-2003 S40 is gewoon de vijfcilinder van de 850 waar 1 cilinder af gehaald is (op het GDI-blok na, die is van Mitsubishi, en de diesels zijn van Renault). De latere S40's hebben motoren van Ford en Volvo, en de vijfcilinder is gewoon dezelfde uit de S60/V70/S80 (die weer 99,8% gelijk is aan die van de 850 etc). :) Alleen sommige zaken bij de nieuwere S40 zijn een beetje cheap gefixt, zoals stuurwielen waar de lak van af gaan, simpelere schakelaars en de rest van de afwerking die wat minder is vergeleken met de 850 of V70. Maar ze zijn zeker betrouwbaar te noemen. :)
pi_126518557
Even heel erg offtopic, maar wat heb ik de flat hier bij elkaar gelachen om de foto's bij deze advertentie: http://www.speurders.nl/o(...)480w-121757267.html#

:') :D :') :D
pi_126523006
Whehe die hont :').

En welke aardappel heeft die rozetten gefabriceerd? Standrechtelijk executeren :').
  woensdag 15 mei 2013 @ 11:16:34 #97
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_126524849
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 21:37 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Zijn gewoon allemaal even degelijk qua motor. :P De 4-cilinder van de 1996-2003 S40 is gewoon de vijfcilinder van de 850 waar 1 cilinder af gehaald is (op het GDI-blok na, die is van Mitsubishi, en de diesels zijn van Renault). De latere S40's hebben motoren van Ford en Volvo, en de vijfcilinder is gewoon dezelfde uit de S60/V70/S80 (die weer 99,8% gelijk is aan die van de 850 etc). :) Alleen sommige zaken bij de nieuwere S40 zijn een beetje cheap gefixt, zoals stuurwielen waar de lak van af gaan, simpelere schakelaars en de rest van de afwerking die wat minder is vergeleken met de 850 of V70. Maar ze zijn zeker betrouwbaar te noemen. :)
Stuurwiel waar lak vanaf gaat heeft de eerste serie C70's ook last van.
Wat ik merk bij mijn V40 is dat die plastic dingetjes aan de buitenkant (hoekjes tussen deur en ramen, plastic bij buitenspiegel e.d.) er wel verweerd uit ziet en dat de lak op de spiegels afbladderd.

Verder is de mijne qua interieur zo goed als nieuw. Alleen de pook is een naadje van los en wat barstjes in het leer van de bestuurdersstoel. Is overigens wel een (oud model) V40 van de laatste serie, uit 2003 dus.
  woensdag 15 mei 2013 @ 17:59:41 #98
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_126542790
..

[ Bericht 98% gewijzigd door Charged op 15-05-2013 20:54:30 ]
Graag verwijderen.
pi_126548193
Nee, dat hoeft niet. Het hele zaakje gaat pas af bij impact.
pi_126555603
Om de hoeveel KM moet de DB vervangen worden bij de v70.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')