Ok, wat kost zoiets ongeveer en wat voor effect heeft dat op je brandstofverbruik e.d?quote:Op zondag 12 mei 2013 21:48 schreef Bart-Willem het volgende:
Ja, is namelijk alleen de software van de ECU. Toen m'n broer en ik voor zijn S60 bij een Volvo-dealer gingen kijken stelden zij het zelfs voor. Hij heeft 't overigens vreemd genoeg niet laten upgraden, maar wel de auto gekocht. Ik had dat gewoon geëist bij de onderhandelingen, maar goed.
Zit'm enkel in de top dus, en niet in de acceleratie?quote:Op zondag 12 mei 2013 22:21 schreef Bart-Willem het volgende:
Qua brandstofverbruik merk je het helemaal niet: de 140pk en 170pk-versie zijn namelijk gewoon gelijk (behalve bij de handbak: dan heeft de versnellingsbak andere verhoudingen) en het enige verschil is dat de gasklep bij de 170pk-versie bij ca 4500rpm verder open gezet wordt en dat is bij de 140pk-versie niet zo. Dus alleen als je van plan bent om flink door te gassen heeft zo'n upgrade echt nut.
Qua kosten: denk dat de Volvo-dealer er 350-400 Euro voor zal rekenen, een standaard tjoenert doet het voor 200-250 denk ik.
Huh..ben je nou serieus?quote:Op zondag 12 mei 2013 22:21 schreef Bart-Willem het volgende:
Qua brandstofverbruik merk je het helemaal niet: de 140pk en 170pk-versie zijn namelijk gewoon gelijk (behalve bij de handbak: dan heeft de versnellingsbak andere verhoudingen) en het enige verschil is dat de gasklep bij de 170pk-versie bij ca 4500rpm verder open gezet wordt en dat is bij de 140pk-versie niet zo. Dus alleen als je van plan bent om flink door te gassen heeft zo'n upgrade echt nut.
Qua kosten: denk dat de Volvo-dealer er 350-400 Euro voor zal rekenen, een standaard tjoenert doet het voor 200-250 denk ik.
Ik ben serieus. Het is inderdaad een relatief kleine ingreep want het is puur software-matig. Het is dat je zo'n ECU niet aan een USB-poort kan hangen, anders kon je het nog zelf doen ook.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:49 schreef Charged het volgende:
[..]
Huh..ben je nou serieus?
Ik ken alleen de Honda Civic waar een relatief kleine ingreep (iets met gasklephuis) zoveel winst geeft.
(Niet dat ik er behoefte aan heb met mijn km stand..)
Hmzz...het leuke aan fora is dat je blijft bijleren..quote:Op maandag 13 mei 2013 19:06 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Ik ben serieus. Het is inderdaad een relatief kleine ingreep want het is puur software-matig. Het is dat je zo'n ECU niet aan een USB-poort kan hangen, anders kon je het nog zelf doen ook.
Dacht het niet maar de kenners hier kunnen dat beter beantwoorden als ik..quote:Op maandag 13 mei 2013 19:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
zijn die 2007 s40-s even degelijk als de oude 850's?
DICE interface van Ebay, VIDA van de Piratenbaai en klaar .quote:Op maandag 13 mei 2013 19:06 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Ik ben serieus. Het is inderdaad een relatief kleine ingreep want het is puur software-matig. Het is dat je zo'n ECU niet aan een USB-poort kan hangen, anders kon je het nog zelf doen ook.
die phase 2 s40's kunnen wel gemakkelijk de 3 ton halen, maar om ze degelijker te noemen dan een 850 dat iig niet.quote:Op maandag 13 mei 2013 19:29 schreef Charged het volgende:
[..]
Dacht het niet maar de kenners hier kunnen dat beter beantwoorden als ik..
(heb zelf iig nog nooit een S/V 40 met 3/4/5 ton gezien op de klok zonder blokwissel en andere poespas waar een 850/V70 Classic buiten kan)
quote:Op maandag 13 mei 2013 06:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Mijn v70 classic dieseltje lekt wat olie. Wat mag dat kosten om te fixen?
Iemand?quote:
Zijn gewoon allemaal even degelijk qua motor. De 4-cilinder van de 1996-2003 S40 is gewoon de vijfcilinder van de 850 waar 1 cilinder af gehaald is (op het GDI-blok na, die is van Mitsubishi, en de diesels zijn van Renault). De latere S40's hebben motoren van Ford en Volvo, en de vijfcilinder is gewoon dezelfde uit de S60/V70/S80 (die weer 99,8% gelijk is aan die van de 850 etc). Alleen sommige zaken bij de nieuwere S40 zijn een beetje cheap gefixt, zoals stuurwielen waar de lak van af gaan, simpelere schakelaars en de rest van de afwerking die wat minder is vergeleken met de 850 of V70. Maar ze zijn zeker betrouwbaar te noemen.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:19 schreef Hyman het volgende:
[..]
die phase 2 s40's kunnen wel gemakkelijk de 3 ton halen, maar om ze degelijker te noemen dan een 850 dat iig niet.
Geen idee hoe dat zit met de 2007 versie
Stuurwiel waar lak vanaf gaat heeft de eerste serie C70's ook last van.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:37 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Zijn gewoon allemaal even degelijk qua motor. De 4-cilinder van de 1996-2003 S40 is gewoon de vijfcilinder van de 850 waar 1 cilinder af gehaald is (op het GDI-blok na, die is van Mitsubishi, en de diesels zijn van Renault). De latere S40's hebben motoren van Ford en Volvo, en de vijfcilinder is gewoon dezelfde uit de S60/V70/S80 (die weer 99,8% gelijk is aan die van de 850 etc). Alleen sommige zaken bij de nieuwere S40 zijn een beetje cheap gefixt, zoals stuurwielen waar de lak van af gaan, simpelere schakelaars en de rest van de afwerking die wat minder is vergeleken met de 850 of V70. Maar ze zijn zeker betrouwbaar te noemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |