abonnement Unibet Coolblue
pi_126897700
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:20 schreef Waaromditnou het volgende:

[..]

Ja en anders so be it, dan laat ik het zelf wel doen. Alleen hoop ik niet dat het dan al ''laat'' is.
Die kans is wel aanwezig, op het v70-forum loopt er een groot topic over: er zijn een aantal die hebben laten powerflushen en 10k kilometer later was het alsnog huilen geblazen. ;( Waren allen auto's die circa 3 ton gelopen hadden en daarvoor nooit een verversing hadden gehad.

De automaatbak moet inderdaad soepel schakelen. Wel voel je de automaatbak van een V70 meer dan de automaatbak van een 850 of 940 (die heeft helemaal geniale automaatbakken, maar zo'n 940 is sowieso 1 van de beste Volvo's ooit gebouwd). Blijft een automaatbak slippen (wel toeren verhogen maar duidelijk geen vooruitgang in de snelheid) of klapt 'ie flink, dan weet je al genoeg. En inderdaad: niet tijdig happen in een versnelling zegt ook genoeg.
pi_126915486
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:07 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Die kans is wel aanwezig, op het v70-forum loopt er een groot topic over: er zijn een aantal die hebben laten powerflushen en 10k kilometer later was het alsnog huilen geblazen. ;( Waren allen auto's die circa 3 ton gelopen hadden en daarvoor nooit een verversing hadden gehad.

De automaatbak moet inderdaad soepel schakelen. Wel voel je de automaatbak van een V70 meer dan de automaatbak van een 850 of 940 (die heeft helemaal geniale automaatbakken, maar zo'n 940 is sowieso 1 van de beste Volvo's ooit gebouwd). Blijft een automaatbak slippen (wel toeren verhogen maar duidelijk geen vooruitgang in de snelheid) of klapt 'ie flink, dan weet je al genoeg. En inderdaad: niet tijdig happen in een versnelling zegt ook genoeg.
Kak, ik heb niet zo heel vaak in een automaat gereden. De laatste keer was in een Saab Aero, het enige wat ik vind is dat een automaat wat meer lawaai maakt met schakelen tov een handschakel. Maar dat kan ook komen omdat ik een auto redelijk naadloos aanvoel. Maar wat ik begrijp is dat een volvo van zichzelf al vrij ''grof'' schakelt?
pi_126927324
Heel grof ook weer niet. :P Maar waar een 850 of 940 gewoon extreem soepel schakelt is dat bij een V70/S60/S80 met iets meer geluid. Niet heel veel, maar als een bak écht niet goed is merk je dat meteen eigenlijk. Zolang het ding maar geen slip heeft of teveel bonkt. :)
pi_126941094
To much information for the moment. En thuis heb ik ook gezeik over die auto, ze geloven niet dat een auto met 3 ton +++ nog goed kan zijn.

Ik denk erover om er maar een te kopen bij een dealer, heb je garantie e.d
pi_126953548
Dan laat ze maar sites als Spritmonitor.de zien en tig andere Autoweek-reviews waaruit blijkt dat die dingen gerust 6 ton of meer kunnen halen. :+
  vrijdag 24 mei 2013 @ 18:35:45 #131
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_126957023
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 11:17 schreef Waaromditnou het volgende:
To much information for the moment. En thuis heb ik ook gezeik over die auto, ze geloven niet dat een auto met 3 ton +++ nog goed kan zijn.

Ik denk erover om er maar een te kopen bij een dealer, heb je garantie e.d
Mijn vorige 940's weggedaan bij resp. 500.000 en 560.000 km (en ze rijden nog). Huidige V70 gekocht met 342.000 op de teller, is nu 420.000. Rijdt nog als nieuw. :)
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_126958015
Overigens is mijn nieuwe speeltje vandaag gearriveerd. :P Straks even pics maken. :P
  vrijdag 24 mei 2013 @ 19:06:16 #133
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_126958239
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 11:17 schreef Waaromditnou het volgende:
To much information for the moment. En thuis heb ik ook gezeik over die auto, ze geloven niet dat een auto met 3 ton +++ nog goed kan zijn.

Ik denk erover om er maar een te kopen bij een dealer, heb je garantie e.d
Hmz..je mag mijn classic met 430.000 nog wat best voorstellen daar..komt geheid door de test heen.
Het zijn Volvo's..niet te vergelijken..(de oudere dan,he)
Graag verwijderen.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 19:07:02 #134
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_126958283
Van het weekend de Perfo's ophalen *O*
Graag verwijderen.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 22:28:38 #135
347415 r8v2
Relbie.
pi_126968513
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 11:17 schreef Waaromditnou het volgende:
To much information for the moment. En thuis heb ik ook gezeik over die auto, ze geloven niet dat een auto met 3 ton +++ nog goed kan zijn.

Ik denk erover om er maar een te kopen bij een dealer, heb je garantie e.d
Whehe mijn pa is autohandelaar en zelfs van hem negeer ik geregeld advies :').
  vrijdag 24 mei 2013 @ 22:29:15 #136
347415 r8v2
Relbie.
pi_126968551
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 19:02 schreef Bart-Willem het volgende:
Overigens is mijn nieuwe speeltje vandaag gearriveerd. :P Straks even pics maken. :P
Ik heb ook een nieuw speeltje :D.
pi_126969845
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 22:29 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Ik heb ook een nieuw speeltje :D.
Waddan?

En ik denk dat je deze auto kent. :P Weet ik vrij zeker zelfs. :+

Weer een hobbybak voor naast m'n V70. :P Vandaag opgehaald. :)







Let niet op de kleine rotblaadjes rondom en op de auto, die rotbloesem dwarrelt overal rond hier. :P

De auto heeft wel een flinke to-do-list:
- het ding liep maar op 3-3,5 cilinder. Compressietest gedaan en compressie is dik in orde maar 1 bougie bleek gewoon compleet dood te zijn. Alle bougies vervangen en probleem opgelost. :)
- Na het vervangen bleek de motor lichtelijk warm te lopen. 1 koelslang oogde toenstraks al niet fris, dus ik denk dat die nu het wellicht begeven heeft, of de thermostaat is ineens dood, of er is iets anders aan de hand. Vlak voor de compressietest ook gekeken naar koelwater/olie/etc maar geen kvs-verlies en aangezien de compressie goed is lijkt een lekke koppakking uitgesloten. Dus dat wordt nog even puzzelen. :P
- De vorige eigenaren namen het niet zo nauw met onderhoud (al kwam de auto de laatste keer wel van een garage af en zou die een beurt hebben gehad maar uit alles blijkt dat die beurt in ieder geval nooit uitgevoerd is: oude olie, oud luchtfilter, slechte/oude bougies, enz enz). Ophanging etc is verder prima, dus het achterstallige onderhoud is alleen van motorische aard. :P
- Er zit ergens speling op een fuseekogel of stuurkogel: bij drempels voel je iets in het stuur tikken, dus dat verdient ook nog wat aandacht. :P
- Her en der kleine roestplekjes maar niets ernstigs. De wielranden en dorpels zijn al vervangen, dus het is alleen iets van cosmetische aard. Jammer genoeg is de verf als prefab-spuitbus niet meer leverbaar omdat deze kleur maar heel even is geleverd door Volvo. :(
  vrijdag 24 mei 2013 @ 23:01:52 #138
347415 r8v2
Relbie.
pi_126969998
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 22:57 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Waddan?

En ik denk dat je deze auto kent. :P Weet ik vrij zeker zelfs. :+

Weer een hobbybak voor naast m'n V70. :P Vandaag opgehaald. :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Let niet op de kleine rotblaadjes rondom en op de auto, die rotbloesem dwarrelt overal rond hier. :P

-knip
Whehe, ik denk dat we dezelfde kleurcode hebben :+. Ik heb toen een flinke pot 2K lak erbij gekregen dus ik kon bij een gespecialiseerd bedrijf genoeg spuitbussen laten maken :P.

Maar ik heb geen idee waar dat ding vandaan komt? Maar dat is wel bij elkaar gehobbiet, zescilinder achterlichten zijn nooit geleverd op een viercilinder.

Wel tof. Als je ooit je koplampen kwijt bent moet je mij niet aankijken O-).
  vrijdag 24 mei 2013 @ 23:04:06 #139
347415 r8v2
Relbie.
pi_126970091
En dat "warmlopen" kan ook aan de condensator achter op je tellerbak komen. Ooit iemand me naar huis laten slepen omdat ik dacht dat m'n motor te warm liep maar dat was die 30 jaar oude condensator die de geest gegeven had.
pi_126970107
Het ding komt van Wim's Classics af, en die achterlichten zijn er nogal beunhaas op gehobbied: men neme de normale achterkant en men snijdt het 264-deel van een origineel 264-achterlicht eraf en schroeft die gewoon door het plaatwerk heen er naast. :')

Die tip van de spanningsregelaar heb ik je ooit gegeven. :P Dat lijkt niet het geval te zijn aangezien de benzinemeter wel nog normale waardes aangeeft. :P
  vrijdag 24 mei 2013 @ 23:04:58 #141
347415 r8v2
Relbie.
pi_126970120
Oja en ik heb vandaag een '72 142 gekocht. Maak morgen wel foto's want nu donker :+.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 23:06:05 #142
347415 r8v2
Relbie.
pi_126970166
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 23:04 schreef Bart-Willem het volgende:
Het ding komt van Wim's Classics af, en die achterlichten zijn er nogal beunhaas op gehobbied: men neme de normale achterkant en men snijdt het 264-deel van een origineel 264-achterlicht eraf en schroeft die gewoon door het plaatwerk heen er naast. :')

Die tip van de spanningsregelaar heb ik je ooit gegeven. :P Dat lijkt niet het geval te zijn aangezien de benzinemeter wel nog normale waardes aangeeft. :P
Zou best kunnen. Ik heb er toen een moderne transistor in de oude behuizing gesoldeerd.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 23:06:56 #143
347415 r8v2
Relbie.
pi_126970199
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 23:04 schreef Bart-Willem het volgende:
Het ding komt van Wim's Classics af, en die achterlichten zijn er nogal beunhaas op gehobbied: men neme de normale achterkant en men snijdt het 264-deel van een origineel 264-achterlicht eraf en schroeft die gewoon door het plaatwerk heen er naast. :')

Die tip van de spanningsregelaar heb ik je ooit gegeven. :P Dat lijkt niet het geval te zijn aangezien de benzinemeter wel nog normale waardes aangeeft. :P
Ow wacht dan ken ik hem wel ja. Zeker goedkoop gekocht? En ik neem aan dat je op benzine blijft rijden?
pi_126970288
Hij rijdt op LPG, en loopt niet eens op benzine. :P De vorige eigenaar heeft 'm @ Helmond gekocht en heeft er behoorlijk veel betaald. :+ Omdat 'ie met het inhouden zat en het feit dat die MRB-vrijstelling voor LPG-auto's van deze leeftijd komt te vervallen wilde hij er graag van af. :P

Het benzine-verhaal wil ik wel gaan fixen uiteraard, maar eerst dat warmloop-probleem oplossen. Denk niet dat het in de spanningsregelaar zit (vanmiddag was alles nog goed, grrr). :P
  vrijdag 24 mei 2013 @ 23:10:34 #145
347415 r8v2
Relbie.
pi_126970369
Ook een echte liefhebber dus :').

Als je dat probleem niet eens kan oplossen dan verdien je zo'n auto ook niet eens :').
pi_126970409
Precies. ;( Maar wat weet je van deze auto? :P Komt 'ie af van wie ik denk dat 'ie af komt? :+
  vrijdag 24 mei 2013 @ 23:12:51 #147
347415 r8v2
Relbie.
pi_126970472
--> DM.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 14:41:26 #148
347415 r8v2
Relbie.
pi_126985794


Issie vet of issie vet :P.
pi_126986184
Vette wagens, heren!

Ik heb ook nieuw speelgoed.


Mijn 360 GLT moet nu echt met spoed weg, want ik heb geen binnenstalling. Ben een echte liefhebber, maar er is zoiets als 'te veel' en mijn aandacht moet te ver verdeeld worden, dus tijd voor keuzes.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  zaterdag 25 mei 2013 @ 15:03:09 #150
347415 r8v2
Relbie.
pi_126986553
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:52 schreef powerflux het volgende:
Vette wagens, heren!

Ik heb ook nieuw speelgoed.
[ afbeelding ]

Mijn 360 GLT moet nu echt met spoed weg, want ik heb geen binnenstalling. Ben een echte liefhebber, maar er is zoiets als 'te veel' en mijn aandacht moet te ver verdeeld worden, dus tijd voor keuzes.
- Witte knippers en de rood/witte achterlichten
- Lichtmetalen velgen
- Omlaag

Dan issie wel klaar 8-).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')