abonnement Unibet Coolblue
pi_126556831
DB? DistributieBiem? :+ Om de 160.000km (inclusief waterpomp).
  woensdag 15 mei 2013 @ 22:15:34 #102
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_126556934
Bij de Classic diesel om de 120.
  woensdag 15 mei 2013 @ 22:34:19 #103
347415 r8v2
Relbie.
pi_126558316
[edit] al antwoord gegeven.
pi_126558965
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 22:15 schreef IrishBastard het volgende:
Bij de Classic diesel om de 120.
Jep, maar hij is op zoek naar een V70N op benzine, en daar is het 160k. :P

Hij moet gewoon de mijne kopen, daar is de riem 9000km terug van vervangen. :+
pi_126560521
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 22:41 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Jep, maar hij is op zoek naar een V70N op benzine, en daar is het 160k. :P

Hij moet gewoon de mijne kopen, daar is de riem 9000km terug van vervangen. :+
You're a little bit expensive :+
pi_126560551
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 22:14 schreef Bart-Willem het volgende:
DB? DistributieBiem? :+ Om de 160.000km (inclusief waterpomp).
Typefout, ik meende (saab 9-3) dat het bij 120 of 140 km was.
pi_126561183
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 23:04 schreef Waaromditnou het volgende:

[..]

You're a little bit expensive :+
Misschien moeten we gaan middelen, maar ik blijf van mening dat de mijne beter onderhouden is dan de gemiddelde dumphandelaar die als prijsvechter te werk gaat. :+
pi_126561221
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 23:14 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Misschien moeten we gaan middelen, maar ik blijf van mening dat de mijne beter onderhouden is dan de gemiddelde dumphandelaar die als prijsvechter te werk gaat. :+
-------> DM prijs
pi_126744626
Iemand hier nog tips waar je op moet letten bij een aankoop van een v70 met 3 ton erop?
pi_126863771
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 20:50 schreef r8v2 het volgende:
Dat is een beetje lastig te voorspellen he, zo achter mijn computertje :P.

Geen idee hoe die motorruimte in elkaar zit maar als het de carterpakking is en je hebt pech dan zit het subframe in de weg en moet het blok gelift worden. Het kunnen ook krukaskeerringen zijn (want dan krijg je olie op vrijwel dezelfde plek(ken)) en als je dan pech hebt is degene aan de bakkant kapot en moet de bak van het blok af. Etc.

Als je het echt wilt weten, hele zootje schoonmaken met remmenreiniger, stukje rijden, kijken waar het precies uitkomt en kijken of er iets in de weg zit wat eventueel arbeidskosten gaat veroorzaken.
Schoon laten maken en op de brug gezet maar het is zo niet te zien. De rechterkant is echt behoorlijk vet. Krukaskeerring is volgens de garage een kandidaat maar om het zeker te weten moet de distributie er af. Diagnose alleen zou al 5,5 uur kosten en als het de krukas niet is moet er verder worden gezocht. Mijn garage rekent ongeveer 500 euro voor een diagnose die misschien niets oplevert :( Dat moet toch voor minder geld kunnen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2013 17:08:11 ]
  woensdag 22 mei 2013 @ 17:54:26 #111
347415 r8v2
Relbie.
pi_126865943
Zelf doen :P. Of een beun de haas zoeken. Dat is alleen wel weer risico.
pi_126867040
Het kan toch vast wel bij een redelijke garage voor iets minder dan ¤100/uur arbeidsloon?
  woensdag 22 mei 2013 @ 18:24:34 #113
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_126867174
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 22:53 schreef Waaromditnou het volgende:
Iemand hier nog tips waar je op moet letten bij een aankoop van een v70 met 3 ton erop?
Beetje laat, maar diesel of benzine?
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_126869692
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 18:24 schreef Gambolputty het volgende:

[..]

Beetje laat, maar diesel of benzine?
Benzine 140/170pk :)
pi_126869872
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 19:22 schreef Waaromditnou het volgende:

[..]

Benzine 140/170pk :)
automaat/hand?
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_126875600
Alle twee. :P
pi_126880033
De automaatbak moet regelmatig een oliewissel gehad hebben, heeft 'ie dat niet: dan laat 'm maar mooi staan. Ooit een foutje van Volvo geweest door te roepen dat die olie nooit gewisseld hoeft te worden, met als gevolg dat er een shitload aan bakken kapot gingen en nog steeds kapot gaan (terwijl Toyota/Lexus exact dezelfde bak monteerde en voorschreef dat de olie regelmatig gewisseld moest worden en guess what: nooit problemen).

Het beste is een powerflush-behandeling (ook meteen de duurste maar dan is het zeker goed). Die van mij heeft eerst gewoon drain & fill-wissels gehad bij de dealer (gelukkig regelmatig, dus dat is goed), maar laatste keer heb ik toch een powerflush laten doen. :P Gelukkig viel het reuze mee met de vervuiling van de olie, wat betekent dat er vrij weinig zooi in zat. En volgens die powerflush-figuur is dat wel goed. :Y)
pi_126889515
Hmm, dat lijkt me typisch iets wat je niet in de oderhoudshistorie kunt terugvinden.
pi_126891445
Jawel hoor. Kwestie van facturen die erbij zitten. Zit het er niet bij, dan is er reden tot twijfel. ;) En als 'ie dealer-onderhouden is, is het op te vragen bij de dealer.

[ Bericht 14% gewijzigd door Bart-Willem op 23-05-2013 08:53:13 ]
pi_126892283
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 08:39 schreef Bart-Willem het volgende:
Jawel hoor. Kwestie van facturen die erbij zitten. Zit het er niet bij, dan is er reden tot twijfel. ;) En als 'ie dealer-onderhouden is, is het op te vragen bij de dealer.
Ja en anders so be it, dan laat ik het zelf wel doen. Alleen hoop ik niet dat het dan al ''laat'' is.
pi_126892303
Koppakking defecten kun je toch herkennen aan een rokende uitlaat en een creme kleurige motorolie?
pi_126892552
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:21 schreef Waaromditnou het volgende:
Koppakking defecten kun je toch herkennen aan een rokende uitlaat en een creme kleurige motorolie?
'mayonaise' onder de oliedop is inderdaad 9/10 water in de olie door een lekke koppakking. heel, heel soms komt het vocht daar doordat alleen korte ritjes gereden worden en de motor dus niet goed warmgereden wordt en is de pakking nog goed. ik zou het echter vermijden als de pest.

een rokende uitlaat is geen goede indicatie, als een auto een (langere) tijd stilgestaan heeft zal deze ook wit kunnen roken zonder dat er iets fout is. Als je twijfels hebt moet je een compressietest laten doen, en het koelsysteem laten afpersen.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_126894038
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:33 schreef powerflux het volgende:

[..]

'mayonaise' onder de oliedop is inderdaad 9/10 water in de olie door een lekke koppakking. heel, heel soms komt het vocht daar doordat alleen korte ritjes gereden worden en de motor dus niet goed warmgereden wordt en is de pakking nog goed. ik zou het echter vermijden als de pest.

een rokende uitlaat is geen goede indicatie, als een auto een (langere) tijd stilgestaan heeft zal deze ook wit kunnen roken zonder dat er iets fout is. Als je twijfels hebt moet je een compressietest laten doen, en het koelsysteem laten afpersen.
Mwah, auto's die gemiddeld 30k per jaar rijden lijkt mij dat niet het geval. En hoe kun je de versnellingsbak controleren?
pi_126894177
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:25 schreef Waaromditnou het volgende:

[..]

Mwah, auto's die gemiddeld 30k per jaar rijden lijkt mij dat niet het geval. En hoe kun je die bak controleren.
Een grove controle is gewoon stevig optrekken, maar (nog) niet in kickdown. Als je elke keer dat hij van trap wisselt een klap voelt (boterzacht zijn ze niet, maar stoten moeten ze ook niet) dan weet je dat de bak in ieder geval versleten is of niet goed onderhouden. Als je hem in de achteruit zet en het een tijdje duurt voordat hij dan ook achteruit begint te rijden, geldt het zelfde. Dat moet gewoon direct gaan.

Let wel, ik ben geen expert op v70 gebied. Mijn enige ervaring is een versleten classic 2,5TDI met automaat. Maar ook dat ding reed nog erg fijn :)
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_126897129
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:29 schreef powerflux het volgende:

[..]

Een grove controle is gewoon stevig optrekken, maar (nog) niet in kickdown. Als je elke keer dat hij van trap wisselt een klap voelt (boterzacht zijn ze niet, maar stoten moeten ze ook niet) dan weet je dat de bak in ieder geval versleten is of niet goed onderhouden. Als je hem in de achteruit zet en het een tijdje duurt voordat hij dan ook achteruit begint te rijden, geldt het zelfde. Dat moet gewoon direct gaan.

Let wel, ik ben geen expert op v70 gebied. Mijn enige ervaring is een versleten classic 2,5TDI met automaat. Maar ook dat ding reed nog erg fijn :)
Ok, hij moet gewoon zacht wisselen van versnelling? Het omgekeerde is ook waar dat als je in de 5 rijdt en hard afremt dat hij dan ook zacht terugschakelt? Indien dat niet het geval is dan duidt dat ook op slijtage?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')