Jep, maar hij is op zoek naar een V70N op benzine, en daar is het 160k.quote:
You're a little bit expensivequote:Op woensdag 15 mei 2013 22:41 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Jep, maar hij is op zoek naar een V70N op benzine, en daar is het 160k.
Hij moet gewoon de mijne kopen, daar is de riem 9000km terug van vervangen.
Typefout, ik meende (saab 9-3) dat het bij 120 of 140 km was.quote:Op woensdag 15 mei 2013 22:14 schreef Bart-Willem het volgende:
DB? DistributieBiem? Om de 160.000km (inclusief waterpomp).
Misschien moeten we gaan middelen, maar ik blijf van mening dat de mijne beter onderhouden is dan de gemiddelde dumphandelaar die als prijsvechter te werk gaat.quote:
-------> DM prijsquote:Op woensdag 15 mei 2013 23:14 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Misschien moeten we gaan middelen, maar ik blijf van mening dat de mijne beter onderhouden is dan de gemiddelde dumphandelaar die als prijsvechter te werk gaat.
Schoon laten maken en op de brug gezet maar het is zo niet te zien. De rechterkant is echt behoorlijk vet. Krukaskeerring is volgens de garage een kandidaat maar om het zeker te weten moet de distributie er af. Diagnose alleen zou al 5,5 uur kosten en als het de krukas niet is moet er verder worden gezocht. Mijn garage rekent ongeveer 500 euro voor een diagnose die misschien niets oplevert Dat moet toch voor minder geld kunnen?quote:Op maandag 13 mei 2013 20:50 schreef r8v2 het volgende:
Dat is een beetje lastig te voorspellen he, zo achter mijn computertje .
Geen idee hoe die motorruimte in elkaar zit maar als het de carterpakking is en je hebt pech dan zit het subframe in de weg en moet het blok gelift worden. Het kunnen ook krukaskeerringen zijn (want dan krijg je olie op vrijwel dezelfde plek(ken)) en als je dan pech hebt is degene aan de bakkant kapot en moet de bak van het blok af. Etc.
Als je het echt wilt weten, hele zootje schoonmaken met remmenreiniger, stukje rijden, kijken waar het precies uitkomt en kijken of er iets in de weg zit wat eventueel arbeidskosten gaat veroorzaken.
Beetje laat, maar diesel of benzine?quote:Op zondag 19 mei 2013 22:53 schreef Waaromditnou het volgende:
Iemand hier nog tips waar je op moet letten bij een aankoop van een v70 met 3 ton erop?
Benzine 140/170pkquote:Op woensdag 22 mei 2013 18:24 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Beetje laat, maar diesel of benzine?
Ja en anders so be it, dan laat ik het zelf wel doen. Alleen hoop ik niet dat het dan al ''laat'' is.quote:Op donderdag 23 mei 2013 08:39 schreef Bart-Willem het volgende:
Jawel hoor. Kwestie van facturen die erbij zitten. Zit het er niet bij, dan is er reden tot twijfel. En als 'ie dealer-onderhouden is, is het op te vragen bij de dealer.
'mayonaise' onder de oliedop is inderdaad 9/10 water in de olie door een lekke koppakking. heel, heel soms komt het vocht daar doordat alleen korte ritjes gereden worden en de motor dus niet goed warmgereden wordt en is de pakking nog goed. ik zou het echter vermijden als de pest.quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:21 schreef Waaromditnou het volgende:
Koppakking defecten kun je toch herkennen aan een rokende uitlaat en een creme kleurige motorolie?
Mwah, auto's die gemiddeld 30k per jaar rijden lijkt mij dat niet het geval. En hoe kun je de versnellingsbak controleren?quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:33 schreef powerflux het volgende:
[..]
'mayonaise' onder de oliedop is inderdaad 9/10 water in de olie door een lekke koppakking. heel, heel soms komt het vocht daar doordat alleen korte ritjes gereden worden en de motor dus niet goed warmgereden wordt en is de pakking nog goed. ik zou het echter vermijden als de pest.
een rokende uitlaat is geen goede indicatie, als een auto een (langere) tijd stilgestaan heeft zal deze ook wit kunnen roken zonder dat er iets fout is. Als je twijfels hebt moet je een compressietest laten doen, en het koelsysteem laten afpersen.
Een grove controle is gewoon stevig optrekken, maar (nog) niet in kickdown. Als je elke keer dat hij van trap wisselt een klap voelt (boterzacht zijn ze niet, maar stoten moeten ze ook niet) dan weet je dat de bak in ieder geval versleten is of niet goed onderhouden. Als je hem in de achteruit zet en het een tijdje duurt voordat hij dan ook achteruit begint te rijden, geldt het zelfde. Dat moet gewoon direct gaan.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:25 schreef Waaromditnou het volgende:
[..]
Mwah, auto's die gemiddeld 30k per jaar rijden lijkt mij dat niet het geval. En hoe kun je die bak controleren.
Ok, hij moet gewoon zacht wisselen van versnelling? Het omgekeerde is ook waar dat als je in de 5 rijdt en hard afremt dat hij dan ook zacht terugschakelt? Indien dat niet het geval is dan duidt dat ook op slijtage?quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:29 schreef powerflux het volgende:
[..]
Een grove controle is gewoon stevig optrekken, maar (nog) niet in kickdown. Als je elke keer dat hij van trap wisselt een klap voelt (boterzacht zijn ze niet, maar stoten moeten ze ook niet) dan weet je dat de bak in ieder geval versleten is of niet goed onderhouden. Als je hem in de achteruit zet en het een tijdje duurt voordat hij dan ook achteruit begint te rijden, geldt het zelfde. Dat moet gewoon direct gaan.
Let wel, ik ben geen expert op v70 gebied. Mijn enige ervaring is een versleten classic 2,5TDI met automaat. Maar ook dat ding reed nog erg fijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |