abonnement Unibet Coolblue
  maandag 3 juni 2013 @ 19:16:44 #251
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_127370690


Hoezee.
Enige wat was, was een losse fuseekogel LV.

Viel me weer reuze mee dus.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  maandag 3 juni 2013 @ 19:53:55 #252
347415 r8v2
Relbie.
pi_127372385
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:08 schreef powerflux het volgende:

[..]

dat is goedkoop :) een riempje kost soms al meer.
Nouja, het extra werk t.o.v. het riempje wisselen is natuurlijk ook niks. Een keerring eruitwurmen en een nieuwe erindrukken :+.
  maandag 3 juni 2013 @ 20:45:15 #253
347415 r8v2
Relbie.
pi_127375030
quote:
10s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:16 schreef Hyman het volgende:
[ afbeelding ]

Hoezee.
Enige wat was, was een losse fuseekogel LV.

Viel me weer reuze mee dus.
Pas 13 jaar oud, over 20 jaar praten we nog eens :P.
pi_127375596
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:53 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Nouja, het extra werk t.o.v. het riempje wisselen is natuurlijk ook niks. Een keerring eruitwurmen en een nieuwe erindrukken :+.
true. ik ging even uit van de bak-zijde..
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_127419712
Hoe zit het nu met de nieuwe oldtimer regeling? En vanaf wanneer gaat deze in?

Ik heb thuis namelijk een 740 geschorst staan, uit 1-1988. Kan ik deze gewoon APK keuren en weer in de verzekering doen?
Nee.
pi_127422070
Dat kan, maar dan moet je vanaf 1-1-2014 44 jaar wachten tot 'ie belastingvrij is. :P
pi_127431680
Ja belastingvrij hoeft niet.. Maar je hebt toch dat kwart tarief? Dat hij die 3 maanden stil staat in de winter is geen probleem.
Nee.
pi_127431860
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 09:33 schreef Dimitri_ het volgende:
Ja belastingvrij hoeft niet.. Maar je hebt toch dat kwart tarief? Dat hij die 3 maanden stil staat in de winter is geen probleem.
nope. daarvoor had het nog een 87'er moeten zijn.
zie ook het tabelletje in de OP in dit topic voor al je vragen
PTA / Nieuwe oldtimer regeling #10

eigenlijk is het een slechte tabel. die '87 is namelijk de grens waar het ophoudt. in 2015 vallen de auto's van '88 niet ineens in het kwarttarief. Andersom houdt het bij '74 niet op voor de vrijstelling. dat gaat gewoon over die 40 jaar.

Praktijkvoorbeelden werken beter:

mijn '89er 740 GL is gewoon volle pond tot hij 40 is en is dan vrijgesteld. dat duurt nog 16 jaar.
mijn '86er 340 DL, '79er 924 en '87er 360 GLT zijn vanaf 01-01-2014 allemaal kwarttarief en blijven dat ook tot ze 40 zijn en zijn dan vrijgesteld. dat duurt nog 13 jaar, 6 jaar en 14 jaar.

[ Bericht 8% gewijzigd door powerflux op 05-06-2013 09:52:59 ]
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_127432948
Over 740's gesproken: zodadelijk naar de APK met de 740 van m'n vriendin. Ze rijdt nu behoorlijk veel, dus ik vermoed dat er wel e.e.a. mee zal zijn. :+
pi_127437445
Heb deze vraag op het s60 forum ook al gesteld,maar misschien weet iemand het hier wel

Hoe verwijder ik de dorpellijsten zodat ik wat kabels kan leggen?

Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_127439508
Waarom moet je kabels trekken? Het gros van de bekabeling zit al in die auto. Als het is om speakers in de achterportieren in te bouwen: die bekabeling zit er al in. ;)

De 740 is afgekeurd op een barstje in de buitenspiegel (niet eens storend maar het mag kennelijk niet) en een niet-werkend controlelampje in de schakelaar van de mistachterlichten. :P Dat valt nog mee dus. :+
  woensdag 5 juni 2013 @ 13:46:47 #262
347415 r8v2
Relbie.
pi_127439659
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 22:33 schreef Bart-Willem het volgende:
Dat kan, maar dan moet je vanaf 1-1-2014 44 jaar wachten tot 'ie belastingvrij is. :P
44 jaar! Das wel heel veel :+.
  woensdag 5 juni 2013 @ 13:49:38 #263
347415 r8v2
Relbie.
pi_127439774
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 12:36 schreef Rev- het volgende:
Heb deze vraag op het s60 forum ook al gesteld,maar misschien weet iemand het hier wel

Hoe verwijder ik de dorpellijsten zodat ik wat kabels kan leggen?

[ afbeelding ]
Waarschijnlijk is het krachtzetten en dan *krak, en om de zaak terug te monteren moet je naar de Volvo-dealer voor nieuwe clipjes :P.
pi_127439867
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 13:42 schreef Bart-Willem het volgende:
Waarom moet je kabels trekken? Het gros van de bekabeling zit al in die auto. Als het is om speakers in de achterportieren in te bouwen: die bekabeling zit er al in. ;)

De 740 is afgekeurd op een barstje in de buitenspiegel (niet eens storend maar het mag kennelijk niet) en een niet-werkend controlelampje in de schakelaar van de mistachterlichten. :P Dat valt nog mee dus. :+
Heb nog een versterker en composet liggen die ik wil inbouwen. Speakers achter heb ik al.
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:25:20 #265
267082 Pinkerton
Of toch niet?
pi_127521791
Ongeveer een maandje geleden heb ik mijn auto naar een schadebedrijf gebracht om het een en ander te laten doen. De achterste wielranden waren behoorlijk rot, die zijn eruit geslepen en daar hebben ze nieuwe randen ingezet. Ook hebben ze er een nieuwe voorbumper opgezet en de rand waar die op vastzit gericht en aan beide kanten gespoten (ik was met m'n stomme kop tegen een bak aangereden waardoor er een soort 'vouw' in m'n bumper zat en de bevestiging was omgebogen). Twee weken geleden heb ik de auto nog gekleid en met een licht polijstmiddel gepolijst, daarna de lak gevoed met een glazer en in de bescherming gezet met een goede sealant. De boel staat er nu weer lekker strak bij:

Ook heb ik de witte knippers eraf gehaald en de oude oranje knippers weer terug gezet. Wat vinden jullie: oranje of wit?



When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
pi_127530450
Netjes.
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
  vrijdag 7 juni 2013 @ 19:33:04 #267
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_127531019
Strakke bak. En oranje.
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_127531744
Idem, die witte knipperlichten-hype bij 240's, 740's en 940's heb ik nooit eigenlijk begrepen (terwijl het bij een 850/V70 gewoon weer wit hoort te zijn vind ik). Die USA-look die men hier altijd uitprobeert is net-niet vind ik. :P Het grappige is dat ze in de USA vaak de Europese voorkanten graag namaken. :')
pi_127546384
Oranje. ^O^
pi_127554573
is d'r iemand in regio Den Bosch die een moer op een vernachelde bout kan lassen voor me?
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  zaterdag 8 juni 2013 @ 14:48:37 #271
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_127555286
Vandaag begonnen met de dynamo wisselen van de V70 TDI, omdat ik gisteren opeens een continu brandend lampje had. Donderdag ging hij nog uit na wat gas geven na het starten, maar nu kennelijk de dynamo dus dood :(

Gister eigenlijk na sluitingstijd bij revisiebedrijf nog een revisie dynamo kunnen oppikken, dus ik helemaal in m'n nopjes. Vanochtend drie uur bezig geweest de oude er uit te halen, bleek dat de poelie groter was van de oude. *^&$*#^%@( ik naar de Profile tegenover, poelies losgehaald, bleek de as van de nieuwe ook iets langer, waardoor de oude poelie niet weer vastgezet kon worden :(

Revisiebedrijf gebeld, en eigenlijk zijn ze gesloten, maar de medewerker die doorgeschakeld stond is vanuit Kleef naar de zaak gekomen (drie kwartier rijden) en heeft me alsnog geholpen. Bleek voor hem 20 seconden werk, namelijk een speciale ring er tussen en de boel vastperen :D

Nu zo maar de boel terug bouwen, maar eerst even bijkomen van mijn fietstochtje en het ontbreken van een lunch :D
  zaterdag 8 juni 2013 @ 18:14:21 #272
209845 minmex
Miauww!!
pi_127560165
Sinds kort ook Volvo eigenaar!

  zaterdag 8 juni 2013 @ 18:17:14 #273
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_127560233
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 14:48 schreef IrishBastard het volgende:
Vandaag begonnen met de dynamo wisselen van de V70 TDI, omdat ik gisteren opeens een continu brandend lampje had. Donderdag ging hij nog uit na wat gas geven na het starten, maar nu kennelijk de dynamo dus dood :(

Gister eigenlijk na sluitingstijd bij revisiebedrijf nog een revisie dynamo kunnen oppikken, dus ik helemaal in m'n nopjes. Vanochtend drie uur bezig geweest de oude er uit te halen, bleek dat de poelie groter was van de oude. *^&$*#^%@( ik naar de Profile tegenover, poelies losgehaald, bleek de as van de nieuwe ook iets langer, waardoor de oude poelie niet weer vastgezet kon worden :(

Revisiebedrijf gebeld, en eigenlijk zijn ze gesloten, maar de medewerker die doorgeschakeld stond is vanuit Kleef naar de zaak gekomen (drie kwartier rijden) en heeft me alsnog geholpen. Bleek voor hem 20 seconden werk, namelijk een speciale ring er tussen en de boel vastperen :D

Nu zo maar de boel terug bouwen, maar eerst even bijkomen van mijn fietstochtje en het ontbreken van een lunch :D
En met 1,5 uur zat het er weer in :D Probleem opgelost!
pi_127562517
Heeft iemand van jullie wel eens raammechanisme (achter) van een v70 classic vervangen? Is dat een beetje te doen zonder speciaal gereedschap?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2013 19:52:52 ]
pi_127562749
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 18:14 schreef minmex het volgende:
Sinds kort ook Volvo eigenaar!

[ link | afbeelding ]
Mooie kleur!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')