Die in die Amerikaanse films zijn ook niet 24/7 bezig met straat oorlogen, scheuren door de straat en overvallen. Das film kerel.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, het zijn gewoon kutventjes. Hangen op straat, krijgen het aan de stok met de buurt, gemeente en hulporganisaties springen erop en hoppa, je hebt een echte bende naar Nederlandse begrippen.
Maar wat jij "iets bereiken" vindt hoeft mij nog niet te interesseren. Zingeving komt uit jezelf. Er is geen hoger doel. Alleen continuïteit.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:13 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Hangen = doelloos.
Kinderen horen iets van hun leven te maken. Studeer, sport, ga vakken vullen. Met hangen bereik je niets in het leven. Oudere mensen weten dat, en horen die boodschap aan hun kroost over te brengen.
En wie gaat dat betalen? Wil je dat even meenemen in jouw voorstel?quote:Op woensdag 17 april 2013 10:57 schreef Elfletterig het volgende:
Dat kan op allerlei manieren, als het maar langdurig van aard is. Een 12-jarige die een inbraak pleegt, moet niet na een weekje schoffelen klaar zijn. Houd hem maar een jaar bij de les, op allerlei manieren. Pak hem flink wat vrije zaterdagen af; meldingsplicht, verplichte, buitenschoolse lessen. Wees vooral creatief en zorg dat ze er lang wat van merken.
Natuurlijk leren ze ook op straat het een en ander, maar in de gevangenis zit je op de hogeschool. Zeg maar, de talenten bij elkaar.quote:Wil je dat onderzoek dan even neerleggen? Het onderzoek waaruit blijkt dat jongeren op straat niks leren over criminaliteit? Ik zou juist denken dat de falende aanpak van deze jeugdbendes en het feit dat zich, ondanks die aanpak, maar liefst 34 nieuwe criminele jeugdgroepen aandienen, juist het ultieme bewijs is wat de vrijheid van de straat oplevert.
Jij bent naïef. Ga eens in op wat hierboven werd gezegd over hetgeen is geschreven over de aanpak van jongeren... In plaats van te blaten dat strenger straffen werkt terwijl iedereen met een beetje verstand van zaken weet dat dat gewoon niet waar is!quote:En precies dit soort denken moeten we doorbreken, omdat het bijdraagt aan de omvang van de problemen en omdat het een adequate bestrijding in de weg staat. Straf opleggen aan jonge criminelen wordt als een soort taboe gezien: "daar worden ze niet beter van". Zolang er nog zo naïef wordt gedacht, is de jonge crimineel de lachende derde.
Er zijn reeds bronnen genoemd en ook jongeren worden harder gestraft. Het werkt bovendien niet bij volwassenen en ook ten aanzien daarvan roep je "harder straffen!".quote:Dat kun je niet eens weten, want het gebeurt nooit. De 12- en 14-jarige criminelen vallen namelijk allemaal onder het veel te softe jeugdstrafrecht, hoe volwassen hun daden ook zijn.
Dat klopt en meerderen hebben gemotiveerd aangegeven waar gefaald wordt. Maar dat negeer je maar even.quote:Het enige dat we zeker weten, is dat de huidige aanpak in elk geval faalt.
Ook voor de dyslectici onder ons: het gaat hier om jeugdbendes, niet om zinloos geweld.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:14 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Volgens mij klopt hier geen hol van. Zinloos geweld komt in oost-azie misschien wel meer voor
Moral relativism.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:15 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Maar wat jij "iets bereiken" vindt hoeft mij nog niet te interesseren. Zingeving komt uit jezelf. Er is geen hoger doel. Alleen continuïteit.
Mij best.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:15 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Maar wat jij "iets bereiken" vindt hoeft mij nog niet te interesseren. Zingeving komt uit jezelf. Er is geen hoger doel. Alleen continuïteit.
Kortom, jij maakt je ook nergens druk om. Goedzo, werd eens tijd.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:15 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Die in die Amerikaanse films zijn ook niet 24/7 bezig met straat oorlogen, scheuren door de straat en overvallen. Das film kerel.
Hooguit wat per week of per maand. De rest van de tijd doen ze gelijksoortige dingen om de tijd te doden. Maar dat is minder leuk voor het grote scherm dus zie jij een vertekend beeld met onvermogen het grote plaatje te begrijpen.
Hoe je het aanpakt? Een eerste stap maken is al goed: pak het vermogen van die jongens af. Of je dat vermogen nou wel of niet afpakt, ze blijven toch de criminaliteit in. Dus beter ze even kaalplukken.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Niet iedereen begint zo jong. Ik citeerde de OP onjuist. Sommigen beginnen namelijk al bij jonger dan 12 jaar.
Verder deel ik je analyse: crimineel gedrag wordt gezien als stoer; het zorgt voor status. Maar hoe doorbreek je dat dan? De huidige aanpak faalt in elk geval opzichtig; zo veel is wel duidelijk...
Zoiets ja. Laat ze maar bij hun ouders in de tuin hangen. Of nog beter, in de keuken.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:19 schreef arjan1212 het volgende:
Dan kan je beter bij het begin beginnen. Op straat hangen verbieden.
De kneep zit hem in jouw opgeblazen zelfbeeld denk ik. Een one-liner hier, een quasi-filosofische term daar.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Moral relativism.
Daar zit 'm de kneep in Nederland.
Ik heb het dan wellicht ook meer over de ouderen. Er zijn inderdaad meer autochtonen jeugdbendes, maar de vraag is maar of je dan kan spreken over vele jeugdbendes aangezien dat meer jongeren zijn die niks te doen hebben, niet slim zijn/geen opleidingsniveau, hoge werkeloosheid en vele niet met zware criminaliteit bezig zijn.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:02 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik denk dat ik meer kennis van zaken heb dan jij, en dat niet omdat ik superieur ben, maar omdat ik tussen deze mensen inleef en weet hoe het gaat.
Je hebt inderdaad veel nationaliteiten zitten, maar het grootste deel van de criminele jeugdbendes in Maastricht is van autochtone komaf(kamper of tokkie).
Natuurlijk, je hebt ook nog, Koerdische, Joegoslavische, Turkse jeugdcriminelen in Maastricht. Misschien zelfs Chinese. Het gaat hier echter om de harde kern van de jeugdcriminelen en dat zijn bovengenoemde niet(in Maastricht dan!). Zij vertegenwoordigen hier maar een klein deel van de jeugdcriminaliteit.
De jeugdcriminelen in Maastricht die van autochtone komaf zijn, zijn vooral Molukkers, Black-Afrikanen en Marokkanen. Zij vertegenwoordigen echter een klein deel vergeleken met de harde kern in Maastricht.
Nou nou, jij bent ook een aanwinst hier.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:20 schreef NomanIW het volgende:
[..]
De kneep zit hem in jouw opgeblazen zelfbeeld denk ik. Een one-liner hier, een quasi-filosofische term daar.
Buitengewoon indrukwekkend, maar jammer genoeg kwatsch van de bovenste plank.
Mag buiten spelen nog wel, of verliezen we dan de concurrentieslag met India?quote:Op woensdag 17 april 2013 11:20 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zoiets ja. Laat ze maar bij hun ouders in de tuin hangen. Of nog beter, in de keuken.
Maar nu zie je over het hoofd dat ik niet claim alwetend te zijn. Ik heb de oplossing niet. Die zit bij de ouders, maar als die verzaken... ja, dan heb ik de oplossing niet. Dat besef heb ik wel.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:09 schreef NomanIW het volgende:
Dat is een iets te simpele voorstelling van zaken. Jouw zakelijk succes maakt jou net zo min alwetend als dat mijn gebrek aan zakelijk succes mij dom maakt.
Hoeveel dagen per maand was jij nou nuchter?quote:Op woensdag 17 april 2013 11:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kortom, jij maakt je ook nergens druk om. Goedzo, werd eens tijd.
Niet? Huh?quote:Op woensdag 17 april 2013 11:11 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zeg niet dat ik de wijsheid in pacht heb over wat dan wel een effectieve aanpak is.
Hoe oud was jij ook alweer?quote:Op woensdag 17 april 2013 11:21 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hoeveel dagen per maand was jij nou nuchter?
Was een klotevraag he? checkquote:
Thanksquote:Op woensdag 17 april 2013 11:21 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nou nou, jij bent ook een aanwinst hier.
Toedeloe.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:26 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Thanks
Maar even serieus, als je gaat beweren dat je kennis hebt van de diepere bedoeling van dit bestaan dan zul je echt met iets beters moeten komen dan geneuzel over moral relativism.
Weet je zeker dat je je daar zelf niet geregeld.schuldig aan maakt trouwens?
Waarom? Ik kan alles roepen, je kent mij immers niet.quote:
Banaan.quote:
quote:
Dan ben je in het verkeerde topic.quote:Ik heb het dan wellicht ook meer over de ouderen.
Je kan wel van jeugdbendes spreken. Sterk nog, je kan spreken van potentiele topcriminelen. Crimineel geld is geld dat ook snel wordt uitgegeven, en daardoor willen die jongeren ook meer. Als ik weer even de kampers als voorbeeld neem, hun ouders moedigen juist aan dat hun criminele kinderen de verkoop van hun wiethandel bevordert. Zo een opvoeding is de basis voor een crimineel.quote:Er zijn inderdaad meer autochtonen jeugdbendes, maar de vraag is maar of je dan kan spreken over vele jeugdbendes aangezien dat meer jongeren zijn die niks te doen hebben, niet slim zijn/geen opleidingsniveau, hoge werkeloosheid en vele niet met zware criminaliteit bezig zijn
Ik ga daar ook niet mee om, hoor. Ik bevind mij echter wel tussen hun broers/zussen en krijg regelmatig verhalen te horen van andere mensen. Juist doordat ik mij dichtbij deze jeugdbendes, van 14 jaar tot jong volwassen, bevind weet ik hoe zij opereren.quote:Ik wil geen welles of niets spelletje met je gaan voeren maar aangezien ik ook daar (vandaan) kom weet ik ook wat er speelt al heb ik het dan niet over de mensen jonger dan 18 jaar aangezien ik daar niet mee omga...
Niet allemaal, hoor. Dan zou ik namelijk mijn eigen vriendengroep ook moeten rekenen tot een jeugdbende, maar ik weet waar ik het over heb.quote:Noem jij de jongeren die op de markt rondhangen leden van een jeugdbende?
Nee ik zeg ook niet dat je dat beweert. Maar het omgekeerde leek je wel te beweren. Dat iemand zonder zakelijk succes blijkbaar de cognitieve capaciteit ontbeert om met valide punten te komen. Ik geef alleen aan dat ik dat kort door de bocht vind, wellicht zelf iets te kort die bocht genomen dan.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar nu zie je over het hoofd dat ik niet claim alwetend te zijn. Ik heb de oplossing niet. Die zit bij de ouders, maar als die verzaken... ja, dan heb ik de oplossing niet. Dat besef heb ik wel.
En dat maakt waarschijnlijk dat ik succesvol ben, ik ken mijn sterktes, EN mijn zwakheden. En ik begin niet doldriest aan iets zonder te weten waar ik heen wil en wat ik ongeveer tegen zal komen.
Natuurlijk ben ik niet alwetend! Ik heb deze problematiek op mijn bord gehad en verdomd dat het niet waar is, we hadden geen pasklare oplossing. Maar we zaten daar niet schouderophalend!
quote:Op woensdag 17 april 2013 11:29 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Nee ik zeg ook niet dat je dat beweert. Maar het omgekeerde leek je wel te beweren. Dat iemand zonder zakelijk succes blijkbaar de cognitieve capaciteit ontbeert om met valide punten te komen. Ik geef alleen aan dat ik dat kort door de bocht vind, wellicht zelf iets te kort die bocht genomen dan.
Je lijkt me echt zon type die zijn eigen berichtjes terug leest en dan van het woordgebruik en zinsopbouw een zelfbevlekte orgasme krijgt.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:30 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Ik attendeer je er wel op wanneer je moral relativism bedrijft.
No thanks needed cowboy
Het spijt me dat ik enig taalgevoel hebquote:Op woensdag 17 april 2013 11:31 schreef 3-voud het volgende:
[..]
[..]
Je lijkt me echt zon type die zijn eigen berichtjes terug leest en dan van het woordgebruik en zinsopbouw een zelfbevlekte orgasme krijgt.
Sjezus...
Ja, naar de overheid, ja. Want die is primair verantwoordelijk voor de openbare orde en veiligheid op straat. We kunnen het in dit land niet hebben dat de overheid voor problemen wegloopt. Met elkaar bekostigen we in dit land een overheid en een rechtsstaat. Dan mogen we ook verwachten dat deze functioneert, wanneer dat nodig is.quote:Op woensdag 17 april 2013 10:48 schreef DS4 het volgende:
Nee, dat is makkelijk! Wijzen naar de overheid!
Dat is afhankelijk van de ernst van de gepleegde feiten. Een 12-jarige die een gewelddadige overval pleegt, mag wat mij betreft rustig een poosje de cel in ja. Belangrijker vind ik dat de jongere de straf werkelijk als straf ervaart en dat hij er een behoorlijke poos last van heeft. Dus weg met taakstrafjes waarmee binnen ettelijke uren het geweten weer is gezuiverd en meer richting langdurige sancties, met een periodiek karakter. Ik bedoel dan niet persé langdurige opsluiting. Je kunt ook denken aan zoiets als: een jaar lang elke zaterdagochtend om 08:30 uur melden op het politiebureau. Het moet in elk geval iets zijn waar ze goed van balen en wat ze een langere tijd achtervolgt.quote:
Heb jij ooit het Malieveld vol zien staan omdat mensen demonstreerden tegen de kosten van het gevangeniswezen of de handhaving van openbare orde en veiligheid? Ik moet het nog meemaken.quote:Op woensdag 17 april 2013 10:48 schreef DS4 het volgende:
Er is, zo constateerde ik, geen draagvlak voor en de kosten zullen m.i. in de tientallen miljarden lopen, zo niet meer (het is nl. heel erg duur deze aanpak).
Ik vind het zorgwekkend dat iemand die zegt politiek bestuurder te zijn (geweest), zo vaak in onmogelijkheden denkt. Bij jou kan niks. Of het nu gaat om spookraadsleden, het aanpakken van drankrijders in het verkeer, of het corrigeren van minderjarig crimineel tuig. Alles moet bij het oude blijven; ook als het aantoonbaar niet werkt...quote:Op woensdag 17 april 2013 10:48 schreef DS4 het volgende:
Die probleemjongeren zijn vrijwel altijd afkomstig uit de lagere milieus waar men van het sociaal minimum leeft. Dus NEE, dat is niet verhaalbaar.
Ik ben niet aangenomen om even binnen no-time alle oplossingen aan te dragen. Als ik die expertise in huis had, had ik nu een topbaan bij justitie. Ik stel slechts vast dat de huidige aanpak opzichtig faalt en dat het roer dus om moet. Bovendien kun je natuurlijk nooit op voorhand een nieuwe aanpak becijferen; dat snap jij ook wel als politiek dier. Een nieuwe aanpak zul je eerst moeten proberen (eventueel in pilot-vorm), om dan te zien of het effect sorteert.quote:Op woensdag 17 april 2013 10:48 schreef DS4 het volgende:
Kom eens met een doordachte oplossing en becijfer het eens. Dan praten we verder. Want dat jij DENKT dat jij alle problemen waar velen wereldwijd al decennia lang niet uitkomen binnen 24 uur op kan lossen weet ik, maar IK DENK dat jij niet één van die problemen ook maar enigszins kan aanpakken, laat staan oplossen.
Ja dus...quote:Op woensdag 17 april 2013 11:33 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Het spijt me dat ik enig taalgevoel heb
Gaan we hier nou zitten projecteren?quote:Op woensdag 17 april 2013 11:31 schreef 3-voud het volgende:
[..]
[..]
Je lijkt me echt zon type die zijn eigen berichtjes terug leest en dan van het woordgebruik en zinsopbouw een zelfbevlekte orgasme krijgt.
Sjezus...
Er is een verschil tussen (juridische) eindverantwoordelijkheid en de feitelijke verantwoordelijkheid voor je eigen daden. Zolang je jonge criminelen in dit verband als "minderjarig kind" blijft afschilderen, komen we geen stap verder. Een 14-jarige die een gewelddadige inbraak pleegt, is primair zelf voor zijn daad verantwoordelijk; niet zijn moeder, ook niet zijn buurjongen en ook niet de leraar Nederlands.quote:Op woensdag 17 april 2013 10:51 schreef Elan het volgende:
... Neemt niet weg dat er toen ook ouders waren die het hebben laten versloffen en dat er nu ook ouders zijn die hun kroost wel een degelijke opvoeding meegeven.
Strenger straffen wat jij voorstelt heeft juridisch totaal geen zin omdat de feitelijke eindverantwoordelijkheid voor een minderjarig kind nog altijd bij de ouders blijft liggen.
Hier op Fok geldt dat als je geen betere oplossing hebt je geen mening over het huidige mag hebben.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:33 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben niet aangenomen om even binnen no-time alle oplossingen aan te dragen. Als ik die expertise in huis had, had ik nu een topbaan bij justitie. Ik stel slechts vast dat de huidige aanpak opzichtig faalt en dat het roer dus om moet.
quote:Op woensdag 17 april 2013 11:21 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Mag buiten spelen nog wel, of verliezen we dan de concurrentieslag met India?
Dus als de samenleving een probleem heeft en als we vaststellen dat ouders tekortschieten in het tegengaan van dat probleem, dan laten we dat maar gewoon op z'n beloop?quote:Op woensdag 17 april 2013 11:04 schreef DS4 het volgende:
Ik heb gemotiveerd aangegeven dat het een zeer lastig probleem is waar de overheid geen oplossing voor zal hebben, daar het vanuit de ouders moet komen.
Uiteindelijk maken de mensen de samenleving.
Dat betekent een eenvoudiger baan. Niet dat je de criminaliteit in moet.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:40 schreef Re het volgende:
een ander aspect wat onderbelicht is, is dat het huidige onderwijsstelsel zo enorm is uitgehold dat je met een lagere diploma op zak nog geen ene tyfus voorstelt en het dus blijkbaar ook niet meer loont om opgeleid te worden.
Het is makkelijker het probleem en de oplossing naar de ouders toe te schuiven. Handen afvegen en weer over iets anders eeuwig lullen. En die instelling neemt de jeugd over. Die kiest dan ook telkens de weg van de minste weerstand.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dus als de samenleving een probleem heeft en als we vaststellen dat ouders tekortschieten in het tegengaan van dat probleem, dan laten we dat maar gewoon op z'n beloop?
Ik begrijp oprecht die instelling niet. Problemen zijn er om op te lossen. Liefst met hulp van ouders, maar desnoods zonder.
ik heb nergens begrip voor meneer "jij-bak" vroeger werd je opgeleid met een mooie technische baan zoals op de LTS bijvoorbeeld, daar leerde je een echt vak, nu is het papzakkerige nonsense wat men moet leren en ja daar is wat minder animo voor... dan is een stap naar de criminaliteit eerder gezetquote:Op woensdag 17 april 2013 11:43 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat betekent een eenvoudiger baan. Niet dat je de criminaliteit in moet.
Je lijkt begrip te hebben voor het 2de wat niet goed is voor het probleem.
Ik hoop niet dat er meer denken zoals jij (hahaha, dat is al gaande)
Die "LTS" is er nog steeds. De roep om vakmensen daaruit ook.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:46 schreef Re het volgende:
[..]
ik heb nergens begrip voor meneer "jij-bak" vroeger werd je opgeleid met een mooie technische baan zoals op de LTS bijvoorbeeld, daar leerde je een echt vak, nu is het papzakkerige nonsense wat men moet leren en ja daar is wat minder animo voor... dan is een stap naar de criminaliteit eerder gezet
holle vaten enzo...quote:Op woensdag 17 april 2013 11:49 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Die "LTS" is er nog steeds. De roep om vakmensen daaruit ook.
Maar de jeugd vind nu die vieze handjes "iew". Hun merkkleding kan vlekjes krijgen en een overal aan doen voelt aan als een gevangenispak. En de banen zijn niet vruchtbaar qua inkomen.
De opleiding komt niks te kort tov vroegah. Het is de instelling dat iedereen maar minmaal manager moet worden met ¤3.500 p/m als inkomen. Als de realiteit erin dreunt is er paniek.
Ennuh, je betoog toont wederom begrip.
Kom je achter.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:51 schreef arjan1212 het volgende:
Sterker nog een vakman verdiend meer dan iemand met een kantoorbaantje
Als je dat al niet volgt ben je verloren.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:53 schreef arjan1212 het volgende:
Zeg je nou dat ik gelijk heb of niet?
Dat zou nog wel eens een idee kunnen zijn. Al weet ik niet of elektronisch huisarrest bij minderjarigen wettelijk is toegestaan.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:19 schreef arjan1212 het volgende:
Dan kan je beter bij het begin beginnen. Op straat hangen verbieden.
Ik heb hier op dit moment geen geluid, dus ik kan niet luisteren.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Het enige dat relevant is of zou moeten zijn is het feit of er strafbare feiten gepleegd worden.
Hangjongeren zijn van alle tijden. Zeiken op de jeugd ook trouwens.
Je moet de crimineeltjes er uit filteren en verder kun je met een samenscholingsverbod eventuele overlast eenvoudig aan banden leggen.
Speciaal voor jou een fragment van hoe het er in de realiteit aan toe gaat want kennelijk heb je werkelijk geen idee:
Check 2:40 het donkere jochie en luister naar zijn eigen reactie en vergelijk die met de reactie van dat Surinaamse jochie met dat petje en luister goed de reactie van dat opgefokte Marokkaantje er naast.
Als je dan nog niet inziet dat 95% van de problematiek zit in de opvoeding geef ik het op.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |