Wat is ze mooi schoon! Wat een popje! Lekker genieten van jullie mooie meisje <3 LB van harte met jullie zoon, mooie naam zeg. Goed herstel gewenst!quote:Op maandag 15 april 2013 19:28 schreef LadyBlack het volgende: Ik kom even trots laten zien hoe goed mijn hardgekookt paaseitje is gelukt
[ link | afbeelding ] 50 cm en3440 gram schoon aan de haak, 10/10 apgarscore, en héél zoet
![]()
![]()
Oh en speciaal voor LE ook nog de foto van de taart
[ link | afbeelding ]
Later lees ik weer bij, hopelijk dan met goed nieuws van bellelena!!!
We wachten vannacht even af. Maar Manlief gaat morgenochtend een leidinggevende inlichten (die gaat ook mee), ze gaan nl met een man of 10 naar een grote bouwbeurs in Duitsland. Zodat als de nood aan de man is, hij met een vliegtuig snel weer huiswaarts kan. Zowiezo is hij woensdagnacht weer terug thuis.quote:Op maandag 15 april 2013 22:35 schreef Limone het volgende:
Ik hoop voor jullie dat het dan niet erger wordt, mandy. Hebben jullie wel een plan B? Voor als je morgen bijvoorbeeld ontsluiting hebt?
Slaap lekker Tally! Hoop ik.. Spannend hoor, B-Day!
Dat regelen komt in orde, manlief gaat er voor zorgen dat hij snel terug kan indien nodig, en mijn ouders komen straks gelukkig vanuit België 2 dagen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 04:25 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ow dus toch tally! Dus alles gaat misschien toch nog vanzelf?
Mandy, spannend! Regel wel iets zou ik zeggen voor t geval het opeeens wel snel begint en hij nog in duitsland is.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 03:58 schreef Tally het volgende:
En daar gaan we weer. Mn vliezen zijn gebroken!
Dat meen je!quote:Op dinsdag 16 april 2013 03:58 schreef Tally het volgende:
En daar gaan we weer. Mn vliezen zijn gebroken!
Heel veel succes Tally, nog 2 uurtjes volhouden! Hopelijk wordt het geen spoedks en kan alles gewoon volgens planning verlopenquote:Op dinsdag 16 april 2013 06:02 schreef Tally het volgende:
Ik lig aan de monitor en heb 1 cm ontsluiting. Omdat de weeen niet regelmatig komen en het een rot tijdstip is word het gerekt tot 8 uur. Wanneer de weeen erger worden en regelmatiger komt er een spoedkeizersnede.
Ondertussen puf ik er weer eentje weg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 06:12 schreef Suikertante het volgende:
Tally, wat spannend!! Zet hem op he!
LB ik heb je volgens mij nog helemaal niet gefeliciteerd, bij deze! Wat een ontzettend lieve foto
Hier onze meneer met zijn lieve bovenlipje
Wat een mooierd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 06:42 schreef Tally het volgende:
Rug en been weeen zijn fucked up kan ik je vertellen
quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:08 schreef Kleurdoos het volgende:
en nog een uurtje dan kan ik mijn meisje bekijken
quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:08 schreef Kleurdoos het volgende:
veel plezier zomestrakjesquote:Op dinsdag 16 april 2013 09:08 schreef Kleurdoos het volgende:
Veel plezier zometeen Kleurdoos!quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:08 schreef Kleurdoos het volgende:
Oeh Tal!quote:Op dinsdag 16 april 2013 06:42 schreef Tally het volgende:
Rug en been weeen zijn fucked up kan ik je vertellen
Gelukkig wel!!!!quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:51 schreef Piekie81 het volgende:
Mandy, is de rust weergekeerd in je buik?
Een beetje wel, maar het is niet het einde van de wereld. Als we het niet hadden vertrouwd had hij vanochtend gezegd dat hij niet mee kon gaan.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:23 schreef martine1984 het volgende:
Mandy gelukkig is alles weer rustig. Vind je het niet enorm eng dat je man nu zo ver weg gaat?![]()
...
Net ff naar lidl geweest, bij de kleine hadden ze al bijna niks meer dus ik moest naar de andere kant van de stad en daar heb ik nog wel 4 leggings, een jogging broek en een halter topje kunnen scoren. Lekkere zachte stofjes, ik ga daar in wonen de komende maanden
D'er zit wel een logica in ...quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:35 schreef .Sparkling. het volgende:
Succes bij de GUO, KD!
...
Onze haptonomievrouw zei vorige week dat, wanneer de moeder pijnstilling heeft gehad tijdens de bevalling, de baby dan na geboorte niet zelf op zoek gaat naar de tepel. Dat het dan veel langer duurt voordat hij/zij dat heeft ontdekt.
Iemand die daar ervaring mee heeft? Is dat echt zo? Ze zei dat de baby dan als een slappe pop bij je ligt terwijl zonder pijnstiller de baby direct op zoek gaat naar de tepel.
Ze noemde een ruggenprik specifiek maar ik weet niet of ze ook ander pijnstilling bedoelt.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:36 schreef Spees_Eend het volgende:
Wat voor pijnstilling bedoelt ze? Ik heb een ruggenprik gehad en mijn baby ging direct op zoek en het lukte ook meteen.
Pas toen Jochem geboren was is de ruggenprik bij mij uitgezet en desondanks wist hij de borst daarvoor al prima te vindenquote:Op dinsdag 16 april 2013 10:35 schreef .Sparkling. het volgende:
Succes bij de GUO, KD!
Tally, je hebt vast je meisje al in je armen. Spannend!
Suiker, wat een mooierd!!![]()
Mandy, fijn dat de rust terug is. Hopelijk hebben jullie niet zo'n eigenwijsje
En vaginaal onderzoek doet inderdaad pijn![]()
Ik ben ook steeds aan het kijken of er nieuws is van Belle. Die zal toch ondertussen d'r baby ook wel knuffelen?
Onze haptonomievrouw zei vorige week dat, wanneer de moeder pijnstilling heeft gehad tijdens de bevalling, de baby dan na geboorte niet zelf op zoek gaat naar de tepel. Dat het dan veel langer duurt voordat hij/zij dat heeft ontdekt.
Iemand die daar ervaring mee heeft? Is dat echt zo? Ze zei dat de baby dan als een slappe pop bij je ligt terwijl zonder pijnstiller de baby direct op zoek gaat naar de tepel.
Ging hier prima hoor ging direct zelf op zoek met een breast crawlquote:Op dinsdag 16 april 2013 10:39 schreef .Sparkling. het volgende:
Ze noemde een ruggenprik specifiek maar ik weet niet of ze ook ander pijnstilling bedoelt.
Misschien moet ze idd niet zulke vaagheden verkondigen als de waarheid. Er bestaan verschillende soorten pijnstilling met een ander effect op zowel moeder als kind. Pijnstilling = suffe baby is absoluut geen vaststaand gegevenquote:Op dinsdag 16 april 2013 10:39 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Ze noemde een ruggenprik specifiek maar ik weet niet of ze ook ander pijnstilling bedoelt.
Dat is wel fijn, dankjewel! Ik had er nog nooit over gehoord en ze is ook wel anti pijnstilling dus ik weet niet hoe serieus ik haar moest nemen daarin.
Niet wat dit betreft dan denk ik. Ze zegt wel dat het niet erg is als het niet anders kan maar dat de baby het niet fijn vindt.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:43 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dan zou ik haar sowieso niet serieus nemen
Vanwege zulke ongenuanceerde uitspraken zou ik haar voor wat betreft dit onderwerp in ieder geval niet serieus nemen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:39 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Dat is wel fijn, dankjewel! Ik had er nog nooit over gehoord en ze is ook wel anti pijnstilling dus ik weet niet hoe serieus ik haar moest nemen daarin.
Pijnstilling kan bijwerkingen hebben. Of een baby heel slap kán worden van een ruggenprik, weet ik niet. Mijn gynaecoloog heeft dat iig niet als bijwerking genoemd. En zoals hierboven gezegd: om het als vaststaand gegeven te verkondigen is al helemaal niet serieus te nemen. Mijn ruggenprik stond ook tijdens de geboorte nog aan, hij huilde de seconde nadat hij geboren was, ging meteen op zoek naar melk en had een Apgar van 10.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:43 schreef .Sparkling. het volgende:
Bedankt dames! Met pethidine kan het dus wel degelijk, maar alleen als het te kort voor geboorte wordt begrepen? Begrijp ik dat goed?
Vrijdag hebben we ook een afspraak in het ziekenhuis om de bevalwensen door te nemen, dan vraag ik het ook nog even. Ik vind het wel interessant namelijk.
Ik sta positief tegenover een ruggenprik bijvoorbeeld, maar toch wat minder als mijn dochter er zo versuft door raakt dat ze een slappe pop is na de geboorte.
Ah en de stress van de pijn is wel fijn voor de baby zekerquote:Op dinsdag 16 april 2013 10:45 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Niet wat dit betreft dan denk ik. Ze zegt wel dat het niet erg is als het niet anders kan maar dat de baby het niet fijn vindt.
Nou ja, ik vind het in ieder geval wel fijn om hier de mening en ervaringen van anderen te horen. Daar kan ik wat meer mee.
de baby heeft zelf geen weeën hoor.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Ah en de stress van de pijn is wel fijn voor de baby zeker
dit lijkt me echt pure onzin, sorry!quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:51 schreef L-E het volgende:
Nu we het toch over uitspraken van anderen hebben.. de echoscopiste vertelde ons laatst dat ze 'vaak' zien dat kindjes die te vroeg worden geboren na een zwangerschap met complicaties die invloed hebben op het leven ín de baarmoeder (zoals hypertensie en pre-eclampsie) een stuk sterker zijn dan de kindjes van dezelfde termijn die het redelijk makkelijk hebben gehad in de baarmoeder. Volgens haar zijn de eerste groep kindjes weerbaarder omdat ze het in de buik ook al wat lastiger hebben gehad, daar al hebben 'moeten vechten' en zijn ze helderder, actiever, drinken beter, etc dan de tweede groep.
Hebben jullie zoiets ooit gehoord, of er ervaring mee? Ik vond het heel geruststellend klinken, maar misschien moet ik er niet te veel aan ophangen
De stress die de moeder ervaart door de pijn van de weeën komt bij de baby aanquote:
Sorry maar daar heb ik niets mee en zou ik echt met een hele grote korrel zout nemen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:51 schreef L-E het volgende:
Nu we het toch over uitspraken van anderen hebben.. de echoscopiste vertelde ons laatst dat ze 'vaak' zien dat kindjes die te vroeg worden geboren na een zwangerschap met complicaties die invloed hebben op het leven ín de baarmoeder (zoals hypertensie en pre-eclampsie) een stuk sterker zijn dan de kindjes van dezelfde termijn die het redelijk makkelijk hebben gehad in de baarmoeder. Volgens haar zijn de eerste groep kindjes weerbaarder omdat ze het in de buik ook al wat lastiger hebben gehad, daar al hebben 'moeten vechten' en zijn ze helderder, actiever, drinken beter, etc dan de tweede groep.
Hebben jullie zoiets ooit gehoord, of er ervaring mee? Ik vond het heel geruststellend klinken, maar misschien moet ik er niet te veel aan ophangen
Ik denk dat er best een kern van waarheid in kan zittenquote:Op dinsdag 16 april 2013 10:51 schreef L-E het volgende:
geboren worden is wel stressvol ja. maar stress hoeft niet per se slecht te zijn, het maakt je lichaam ook alert om in actie te komen. pethidine is een verdovend middel, en dat kan wel slecht zijn voor de baby. dus dat men daar terughoudend mee is lijkt me logisch.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:53 schreef Troel het volgende:
[..]
De stress die de moeder ervaart door de pijn van de weeën komt bij de baby aan
Ik heb laatst wel zoiets gehoord, bij een drieling was de kleinste in de buik, de sterkste eenmaal uit de buik. Volgens de doktoren kennelijk omdat hij in de buik al moest opkomen voor zichzelf... Of het dus waar is weet ik niet, maar vond het best aannemelijk.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:51 schreef L-E het volgende:
geen idee. ik heb zelf juist het idee dat mijn prematuurtjes het zo goed doen omdat ze zelf besloten hebben dat ze er uit wilden en juist niet gehaald zijn omdat anderen besloten dat dat beter was.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:51 schreef L-E het volgende:
Ik weet dat er ten tijde van Rubens geboorte een heel onderzoek is gehouden met bloed uit de navelstreng afnemen om te kijken wat het stressgehalte van de baby geweest was enzoquote:Op dinsdag 16 april 2013 10:56 schreef trui het volgende:
[..]
geboren worden is wel stressvol ja. maar stress hoeft niet per se slecht te zijn, het maakt je lichaam ook alert om in actie te komen. pethidine is een verdovend middel, en dat kan wel slecht zijn voor de baby. dus dat men daar terughoudend mee is lijkt me logisch.
Ik heb een ks gehad, dus ruggenprik heeft ook tijdens de geboorte aangestaan. Saartje keek meteen iedereen heel alert aan. of ze meteen op zoek ging naar drinken, weet ik niet, aangezien ze vrij snel werd meegnomen en ik nog moest worden dichtgemaakt.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:47 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Vanwege zulke ongenuanceerde uitspraken zou ik haar voor wat betreft dit onderwerp in ieder geval niet serieus nemen.
[..]
Pijnstilling kan bijwerkingen hebben. Of een baby heel slap kán worden van een ruggenprik, weet ik niet. Mijn gynaecoloog heeft dat iig niet als bijwerking genoemd. En zoals hierboven gezegd: om het als vaststaand gegeven te verkondigen is al helemaal niet serieus te nemen. Mijn ruggenprik stond ook tijdens de geboorte nog aan, hij huilde de seconde nadat hij geboren was, ging meteen op zoek naar melk en had een Apgar van 10.
Van harte!quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:19 schreef Tally het volgende:
Ze is er8:43 geboren.
De operatie verliep niet vlekkeloos en duurde daarom ook anderhalf uur ipv 3 kwartier.
Naam zet ik nog niet op FOK! dat zou zonde zijn voor onze vrienden (die ook op FOK! zitten). Dus via PM wil ik het wel kwijt.
Mijn god wat een avontuur weer.
Gefeliciteerd Tally!quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:19 schreef Tally het volgende:
Ze is er8:43 geboren.
De operatie verliep niet vlekkeloos en duurde daarom ook anderhalf uur ipv 3 kwartier.
Naam zet ik nog niet op FOK! dat zou zonde zijn voor onze vrienden (die ook op FOK! zitten). Dus via PM wil ik het wel kwijt.
Mijn god wat een avontuur weer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |