'Ook vorig jaar werden spelers gepolst voor afscheid Van Bommel'
Zowel de zaakwaarnemer van Van Bommel als een woordvoerder van PSV ontkenden dat er al duidelijkheid is over de toekomst van Mark van Bommel. Zaakwaarnemer Raiola bevestigde tegenover Voetbal International dat er met oud-spelers gesproken is, maar volgens hem zijn onder andere Bastian Schweinsteiger, Zlatan Ibrahimovic en Thiago Silva vorig jaar ook gepolst voor het geval de aanvoerder zou stoppen. PSV Netwerk Ook vanuit PSV werd met woorden van dezelfde strekking gereageerd. 'Van Bommel en zijn manager zijn al een tijdje bezig om spelers te polsen, maar dat wil niet zeggen dat hij al een beslissing heeft genomen', zei een woordvoerder van PSV tegenover De Volkskrant.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
Is toch stoer. En dan ook nog een zwarte balk ervoor. Lafaard.
Het gaat mij er meer om waarom je er tussen zou willen lopen. Nu vind ik die zogenaamde corteo's sowieso maar treurigheid ten top, maar om er een te bezoeken van de tegenstander gaat al helemaal wat ver
Het gaat mij er meer om waarom je er tussen zou willen lopen. Nu vind ik die zogenaamde corteo's sowieso maar treurigheid ten top, maar om er een te bezoeken van de tegenstander gaat al helemaal wat ver
Eens.
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
Op maandag 15 april 2013 13:22 schreef Doublepain het volgende: Tijdens 100 jarig jubileum een elftal met Thiago, Schweinie, Zlatan.. Hopelijk Alex en Gomes ook
Gomes, Thiago Silva, Alex, Cocu, Schweinsteiger, van Bommel, Zlatan, Robben
Op maandag 15 april 2013 13:22 schreef Doublepain het volgende: Tijdens 100 jarig jubileum een elftal met Thiago, Schweinie, Zlatan.. Hopelijk Alex en Gomes ook
Drogba krijgt ook een uitnodiging, omdat Van Bommel graag in zijn ballen gegrepen wilt worden
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent. Is he able, but not willing? Then he is malevolent. Is he both able and willing? Then whence cometh evil? Is he neither able nor willing? Then why call him God?
Iemand de papieren versie van de Volkskrant gelezen? Ben benieuwd wat daar in staat over de grote schoonmaak die oud-spelers van plan zijn. Op de internet site van de Volkskrant kan ik er niks van vinden.
Er worden geen namen genoemd. Het artikel vertelt vnml alles wat we al wisten. PSV is PSV niet meer, en er moet een grote schoonmaak komen, te beginnen bij de top (Sanders, het boegbeeld van de verzakelijking, en Brands en co.). De revolutie aangevoerd door oud-spelers en oud-leden die bij de Reunie op 16maart waren.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
Er worden geen namen genoemd. Het artikel vertelt vnml alles wat we al wisten. PSV is PSV niet meer, en er moet een grote schoonmaak komen, te beginnen bij de top (Sanders, het boegbeeld van de verzakelijking, en Brands en co.). De revolutie aangevoerd door oud-spelers en oud-leden die bij de Reunie op 16maart waren.
Tja, laat ze maar met een voorstel komen. Roepen dat er een grote schoonmaak moet komen is 1 ding natuurlijk. Dat zie ik ook wel. Sowieso in de selectie. Dat Brands op moet zouten lijkt me ook niet meer dan logisch. De kritiek op Sanders snap ik dan weer niet zo.
Tja, laat ze maar met een voorstel komen. Roepen dat er een grote schoonmaak moet komen is 1 ding natuurlijk. Dat zie ik ook wel. Sowieso in de selectie. Dat Brands op moet zouten lijkt me ook niet meer dan logisch. De kritiek op Sanders snap ik dan weer niet zo.
Volgens het artikel is er met Sanders verzakelijking en een kille sfeer binnen PSV 'geslopen'. Hij ontloopt Advocaat, hij moest noodgedwongen saneren en heeft zich intern zo niet 'geliefd' gemaakt. Er is niet naar het advies van marketeers geluisterd (besloten trainingen no-go). Topspelers zouden Vitesse boven PSV verkiezen vanwege de kille sfeer.. Ik ben ook benieuwd wat er gaat gebeuren. Verwacht niet zo snel dat Sanders en/of Brands de biezen pakt.
De verandering van de PSV-cultuur wordt hem kwalijk genomen. Op zich wel terecht. Puur zakelijk is het een capabele man. Maar dat wat PSV uniek maakt en voor een deel de reden is dat mensen PSV steunen, heeft hij nooit gezien en derhalve nooit rekening mee gehouden. Niet alleen supporters voelen dat (steker nog, die voelen het misschien wel als minste), maar medewerkers, inclusief spelers ook. Het weghouden van de familie Van Kemenade bij de spelers bijvoorbeeld, terwijl zij juist vorm gaven aan de familiaire, gemoedelijke sfeer op de Herdgang. Een ander voorbeeld is de bemoeienis met wat er in de kleedkamer gebeurt. Daar moet hij gewoon van weg blijven, en al helemaal geen op niets gebaseerde uitspraken doen waarmee hij ingaat op het gedrag en erover oordeelt. Feitelijk wat De Mos bedoelde met 'Wegblijven uit de kleedkamer', dus.
Als saneerder maak je je nooit zo geliefd natuurlijk, maar dat begrip was er wel in redelijke mate. Echter, daar waar hij het verschil als voorzitter van een voetbalclub (ipv een normaal bedrijf) kon maken, heeft hij dat niet gedaan. Onwil of onvermogen? Een stukje van beiden; Beiden even verwijtbaar.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende: ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg PieAir Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
Op maandag 15 april 2013 14:12 schreef Doublepain het volgende: Kali blijft niet bij Utrecht en ws ook niet naar Anderlecht. Lijkt mee een prima versterking voor PSV, jonge gozer voor in de breedte
Want PSV heeft nog niet genoeg verdedigende middenvelders? Daarnaast is het weer een mocro flavour.
Op maandag 15 april 2013 14:12 schreef Doublepain het volgende: Kali blijft niet bij Utrecht en ws ook niet naar Anderlecht. Lijkt mee een prima versterking voor PSV, jonge gozer voor in de breedte
Alsof je al niet genoeg tuig hebt rondlopen bij PSV.
Utrecht is wel zijn niveau heb ik zo het idee.
Volgens het artikel is er met Sanders verzakelijking en een kille sfeer binnen PSV 'geslopen'. Hij ontloopt Advocaat, hij moest noodgedwongen saneren en heeft zich intern zo niet 'geliefd' gemaakt. Er is niet naar het advies van marketeers geluisterd (besloten trainingen no-go). Topspelers zouden Vitesse boven PSV verkiezen vanwege de kille sfeer.. Ik ben ook benieuwd wat er gaat gebeuren. Verwacht niet zo snel dat Sanders en/of Brands de biezen pakt.
De verandering van de PSV-cultuur wordt hem kwalijk genomen. Op zich wel terecht. Puur zakelijk is het een capabele man. Maar dat wat PSV uniek maakt en voor een deel de reden is dat mensen PSV steunen, heeft hij nooit gezien en derhalve nooit rekening mee gehouden. Niet alleen supporters voelen dat (steker nog, die voelen het misschien wel als minste), maar medewerkers, inclusief spelers ook. Het weghouden van de familie Van Kemenade bij de spelers bijvoorbeeld, terwijl zij juist vorm gaven aan de familiaire, gemoedelijke sfeer op de Herdgang. Een ander voorbeeld is de bemoeienis met wat er in de kleedkamer gebeurt. Daar moet hij gewoon van weg blijven, en al helemaal geen op niets gebaseerde uitspraken doen waarmee hij ingaat op het gedrag en erover oordeelt. Feitelijk wat De Mos bedoelde met 'Wegblijven uit de kleedkamer', dus.
Als saneerder maak je je nooit zo geliefd natuurlijk, maar dat begrip was er wel in redelijke mate. Echter, daar waar hij het verschil als voorzitter van een voetbalclub (ipv een normaal bedrijf) kon maken, heeft hij dat niet gedaan. Onwil of onvermogen? Een stukje van beiden; Beiden even verwijtbaar.
Duidelijk verhaal. Nou moet ik wel zeggen dat ik vind dat de "verzakelijking" van PSV al veel langer aan de hand is hoor. Volgens mij was dat al voordat Sanders aan de slag ging.
Duidelijk verhaal. Nou moet ik wel zeggen dat ik vind dat de "verzakelijking" van PSV al veel langer aan de hand is hoor. Volgens mij was dat al voordat Sanders aan de slag ging.
Ook Reker snapte er niet veel van in dit opzicht (en andere opzichten). Maar Sanders is vervolgens er niet in geslaagd deze kritiek vanuit de achterban te herkennen. In tegendeel, die kwam vervolgens zelfs aan de sfeer op de Herdgang.
quote:
Op maandag 15 april 2013 14:19 schreef Doublepain het volgende: Maar ik snap best dat sommige liever hebben dat we voor 6 miljoen een middenvelder gaan halen.
Het treurige is dat één van deze mensen degene is die erover gaat bij PSV.
Ook Reker snapte er niet veel van in dit opzicht (en andere opzichten). Maar Sanders is vervolgens er niet in geslaagd deze kritiek vanuit de achterban te herkennen. In tegendeel, die kwam vervolgens zelfs aan de sfeer op de Herdgang.
Je noemt Reker, daar dacht ik eigenlijk ook aan. Dat gedoe met Gomes toen ook, dat sloeg in als een bom. Maar ik heb idd dat het sindsdien bergafwaarts is gegaan. Vooral met de sfeer en de uitstraling van de club.
Op maandag 15 april 2013 14:19 schreef Doublepain het volgende: Maar ik snap best dat sommige liever hebben dat we voor 6 miljoen een middenvelder gaan halen.
Ik begrijp brands niet hoor.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
De vrije val is natuurlijk ingezet met de komst van Reker die een hoop incapabele mensen aanstelde (dat zag ik aankomen). Daarna is het vrij vakkundig doorgezet door Sanders/Brands (die zag ik niet aankomen). Met name Brands had ik bij zijn aanstelling hoog zitten. Ik had nooit verwacht dat hij zo'n groep van eigen BV'tjes (zo zit vrijwel elke aankoop in elkaar qua karakter, op een Strootman na) bij elkaar zou samenstellen. En dat hij in zijn hele periode niet een rechtsback heeft kunnen vinden die zou voldoen voor PSV is iets wat moeilijk te verteren is. Sowieso tijd om een hoop vervelende mannetjes te verkopen en dan maar met wat minder kwaliteit (op papier) het seizoen in te gaan, maar dat er dan hopelijk wel een collectief gesmeed kan worden.
Ook een probleem is dat de supporters zich niet meer kunnen identificeren met hetgeen wat er op het veld staat. Wat ik een paar weken terug al aanstipte (en al veel langer speelt overigens).
Wat het ook extra zuur maakt is dat de tegenstand in de competitie de laatste 3 jaar ook niet je-van-het is geweest. Kijk maar naar de puntenaantallen van de kampioen en naar datgene dat er Europees de laatste jaren is gepresteerd door de Nederlandse concurrenten. Dat is echt minimaal. M.a.w. de titels lagen voor het oprapen, maar ja, als je zelf zo ligt te kloten lukt dat ook niet eens.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Je noemt Reker, daar dacht ik eigenlijk ook aan. Dat gedoe met Gomes toen ook, dat sloeg in als een bom. Maar ik heb idd dat het sindsdien bergafwaarts is gegaan. Vooral met de sfeer en de uitstraling van de club.
Niet eens alleen kwa sfeer. Maar ook die van een innovatieve club die middels slimme netwerken en resource management bij de top kon blijven. Die contacten en eigen manier van dealen met spelers werden door Reker meteen weggezet als 'louche' waardoor een flink deel van de basis waarop/-mee PSV zaken deed, ongedaan werd gemaakt, waardoor nu alles gewoon gebaseerd is op het uitgeven van geld, op eenzelfde manier als andere clubs dat doen, en dat de meetgraat is voor het potentieel, wat automatisch betekent dat je de mindere bent tov Ajax in slagkracht, in nog grotere mate dan toen al het geval was. Min een extra faal-factor wanneer je de verkeerde mensen op de verkeerde plek hebt.
Zat mensen vonden hem fantastisch. Ik had iig niet veel gezelschap van mensen die eenzelfde idee hadden als mij inzake het overal voldoen aan de voorwaarden van de vragende clubs en de aankoop van vele spelers waar geen enkele degelijke verdediger bij zat en deze linie duidelijk geen focus genoot.
Speelde niet verkeerd nee. Maar eigenlijk speelde heel PSV voor haar doen niet eens zo slecht. Ajax was beter, maar dat zegt niets wanneer we de afgelopen weken bekijken. In de meeste wedstrijden zakt Strootman net zo goed mee in het lage niveau. Mensen doen alsof het een ongelofelijke topper is. Maar dat is het sowieso niet. Wel een prima speler en het potentieel voor meer. Maar op het middenveld hadden we ook weinig in te brengen tegen het voetballende Ajax. En het is niet zo dat Strootman floreert in het maken van goede slidings en het afpakken van ballen. Hij moet het hebben van de opbouw. Dat wil dan ook zeggen dat hij erg afhankelijk is van een goedspelend team. Maar als dit team goed speelt, zijn er meerderen die zich positief kunnen laten zien.
Dat voetstuk waarop Strootman geplaatst wordt voor velen vind ik niet echt gepast.
Ben er nog niet helemaal over uit of dat veelzeggend is over Strootman of PSV.
Vooral veelzeggend over het niveau van de wedstrijd. Ajax hoefde niet eens goed te spelen om van dit PSV te winnen dat ook taktisch de plank aardig missloeg (Wijnaldum bijv. 66 minuten lang laten staan: WTF?!)
Op maandag 15 april 2013 14:49 schreef Syntix het volgende: Wat ook wel triest was om te zien; jullie waren conditioneel gewoon veel zwakker dan ons aller Ajax. Zeker 4 spelers bij jullie kregen kramp
Ze zijn niet gewend om 70-80 minuten, laat staan 90 minuten lang alles te geven in een wedstrijd.
Op maandag 15 april 2013 14:49 schreef Syntix het volgende: Wat ook wel triest was om te zien; jullie waren conditioneel gewoon veel zwakker dan ons aller Ajax. Zeker 4 spelers bij jullie kregen kramp
Je valt in herhaling.
Vooral veelzeggend over het niveau van de wedstrijd. Ajax hoefde niet eens goed te spelen om van dit PSV te winnen dat ook taktisch de plank aardig missloeg (Wijnaldum bijv. 66 minuten lang laten staan: WTF?!)
Dat klopt. Dat moet ook wel heel erg frustrerend zijn. Stel je voor dat Ajax wél goed speelde? Dan slik je misschien wel 5 doelpunten, in eigen huis.
Niet eens alleen kwa sfeer. Maar ook die van een innovatieve club die middels slimme netwerken en resource management bij de top kon blijven. Die contacten en eigen manier van dealen met spelers werden door Reker meteen weggezet als 'louche' waardoor een flink deel van de basis waarop/-mee PSV zaken deed, ongedaan werd gemaakt, waardoor nu alles gewoon gebaseerd is op het uitgeven van geld, op eenzelfde manier als andere clubs dat doen, en dat de meetgraat is voor het potentieel, wat automatisch betekent dat je de mindere bent tov Ajax in slagkracht, in nog grotere mate dan toen al het geval was. Min een extra faal-factor wanneer je de verkeerde mensen op de verkeerde plek hebt.
Toen werd het als een groot goed gezien dat die Lemic niet meer op de Herdgang kwam. Met Piet de Visser als collateral damage.
Dat klopt. Dat moet ook wel heel erg frustrerend zijn. Stel je voor dat Ajax wél goed speelde? Dan slik je misschien wel 5 doelpunten, in eigen huis.
Ajax had nog wel het nodige balbezit, maar durfde ook nauwelijks met veel man op de helft van PSV te komen (bang voor de ruimte in de rug) wanneer ze de bal hadden en verspeelde hem zelf ook vaak kinderlijk eenvoudig. Anders had de score gerust hoger uit kunnen vallen.
Ps. overigens is dat ook eens gebeurd: 1-5 in 2006/2007. Uiteindelijk was dat 1 doelpuntje te weinig voor Ajax voor de titel.
Ajax had nog wel het nodige balbezit, maar durfde ook nauwelijks met veel man op de helft van PSV te komen (bang voor de ruimte in de rug) wanneer ze de bal hadden en verspeelde hem zelf ook vaak kinderlijk eenvoudig. Anders had de score gerust hoger uit kunnen vallen.
Ajax nam geen risico inderdaad, ook niet gek want het was PSV dat echt moest winnen. En de zwakte van Ajax is sowieso de grote ruimte achter de verdediging. En dit PSV kan niet veel, maar als je ze laat counteren dan vraag je om problemen. Daarom was het ook niet vreemd dat Ajax met Poulsen begon bijvoorbeeld.
Ajax nam geen risico inderdaad, ook niet gek want het was PSV dat echt moest winnen. En de zwakte van Ajax is sowieso de grote ruimte achter de verdediging. En dit PSV kan niet veel, maar als je ze laat counteren dan vraag je om problemen. Daarom was het ook niet vreemd dat Ajax met Poulsen begon bijvoorbeeld.
Ik vind het wat kort door de bocht om te zeggen dat dit PSV niet veel kan. Echt met name een gebrek aan een goede verdedigende krachten. Dit PSV had in ieder geval tot aan de winterstop de meeste schoten op doel, meeste doelpunten, meeste balbezit op de helft van de tegenstander en minste doelkansen tegen. Dan hoef je geen analist te zijn om het pijnpunt aan te kunnen geven. Met dat soort cijfers zou je de meest attractieve ploeg van de eredivisie moeten hebben.
Helaas zit er, met name na de winterstop, helemaal geen idee meer achter.
Toch heeft ie gelijk. Beschamend gewoon om een Lens of Mertens 10 minuten zien na te kreunen na een sprintje in de 2e helft.
Als je harder werkt, krijg je dat. Ajax hoeft minder hard te werken doordat ze beter op elkaar in gespeeld is. Er is meer synergie. Lens maakt altijd veel meters wanneer hij speelt als zichzelf, en in een moeilijke wedstrijd krijg je dan inderdaad eerder kramp. Zeker als het middenveld er niet aan te pas komt. Of wilde je zeggen dat Lens niet fit genoeg is? Dat is natuurlijk onzin.
Toen werd het als een groot goed gezien dat die Lemic niet meer op de Herdgang kwam. Met Piet de Visser als collateral damage.
Door jou misschien. Met wat VI TV-napraters erbij. Maar door mij zeker niet. En de meeste supporters met een beetje beleidsinzicht ook niet. Ik had iig niet de indruk dat ik alleen stond in mijn mening toen. Hiddink was er overigens ook niet blij mee. Zo'n Lemic is gewoon een noodzakelijk kwaad. Maar hij had een goede portefeuille aan bruikbare en haalbare spelers die bleven komen. Hij was in de succesperiode een soort van huismakelaar van PSV waar we veel van geprofiteerd hebben. Dat het geen vriend is van de club, tsja, wat zou het? Dit is net zoiets als spelers ondankbaar noemen wanneer ze vertrekken, terwijl PSV ze zelf ook keihard gedumpt had wanneer ze niet goed genoeg waren.
Als je harder werkt, krijg je dat. Ajax hoeft minder hard te werken doordat ze beter op elkaar in gespeeld is. Er is meer synergie. Lens maakt altijd veel meters wanneer hij speelt als zichzelf, en in een moeilijke wedstrijd krijg je dan inderdaad eerder kramp. Zeker als het middenveld er niet aan te pas komt. Of wilde je zeggen dat Lens niet fit genoeg is? Dat is natuurlijk onzin.
Lens speelt in de 2e helft altijd aan mijn kant, dus kan ik altijd extra op hem letten ( ). Lens sprint, werkt hard tijdens zijn actie, en daarna stopt hij en sjokt ie terug of blijft nog even op zn kont zitten. Precies hetzelfde als Mertens. Zo veel meer meters dan anders heeft ie nou ook weer niet gemaakt gisteren.
Weet je wat het enigste goede is bij psv de afgelopen jaren, dat ze de rol van Ajax hebben overgenomen qua gezeik. nou nog een paar rechtszaken, dan vind ik het helemaal mooi
Ik vind het wat kort door de bocht om te zeggen dat dit PSV niet veel kan. Echt met name een gebrek aan een goede verdedigende krachten. Dit PSV had in ieder geval tot aan de winterstop de meeste schoten op doel, meeste doelpunten, meeste balbezit op de helft van de tegenstander en minste doelkansen tegen. Dan hoef je geen analist te zijn om het pijnpunt aan te kunnen geven. Met dat soort cijfers zou je de meest attractieve ploeg van de eredivisie moeten hebben.
Helaas zit er, met name na de winterstop, helemaal geen idee meer achter.
Maar het kan toch niet enkel aan de verdedigende krachten liggen als je statistisch gezien eerst overal de beste in bent (blijkbaar), dus ook minste doelkansen tegen, om vervolgens maandenlang nergens meer in uit te blinken. PSV mist creativiteit, mentaliteit en vooral een duidelijke voetballende visie. Althans, een visie die aansluit bij je materiaal. En die fout begint bij de beleidsmakers, niet zozeer op het veld.
Door jou misschien. Met wat VI TV-napraters erbij. Maar door mij zeker niet. En de meeste supporters met een beetje beleidsinzicht ook niet. Ik had iig niet de indruk dat ik alleen stond in mijn mening toen. Hiddink was er overigens ook niet blij mee. Zo'n Lemic is gewoon een noodzakelijk kwaad. Maar hij had een goede portefeuille aan bruikbare en haalbare spelers die bleven komen. Hij was in de succesperiode een soort van huismakelaar van PSV waar we veel van geprofiteerd hebben. Dat het geen vriend is van de club, tsja, wat zou het? Dit is net zoiets als spelers ondankbaar noemen wanneer ze vertrekken, terwijl PSV ze zelf ook keihard gedumpt had wanneer ze niet goed genoeg waren.
Je weet nooit wie je moet geloven hè, in zulke gevallen. Ik heb nooit hard uitgesproken dat het een groot goed was voor PSV, achteraf gezien zijn we er niks mee opgeschoten, juist mee achteruit gegaan. Het is precies zoals je het zegt, een noodzakelijk kwaad. Ik hoor tegenwoordig eigenlijk heel weinig van de scouting van PSV, volgens mij is het een schim vergeleken met de scouting van de jaren voordat het gezeik begon. Zeker als je ziet waar Brands mee aan komt zetten.
Maar het kan toch niet enkel aan de verdedigende krachten liggen als je statistisch gezien eerst overal de beste in bent (blijkbaar), dus ook minste doelkansen tegen, om vervolgens maandenlang nergens meer in uit te blinken. PSV mist creativiteit, mentaliteit en vooral een duidelijke voetballende visie. Althans, een visie die aansluit bij je materiaal. En die fout begint bij de beleidsmakers, niet zozeer op het veld.
Het is vooral een mentale kwestie. Zo win je de ene week met 6-1 of 7-0, en dan speel je de week erop weer helemaal ruk. Positiespel werd steeds minder. Ook de keuze om vanaf de winterstop met Hiljemark op het middenveld te spelen en Wijnaldum op rechtsbuiten te zetten is een taktische blunder geweest die ons ook de nodige punten heeft gekost. Ook had ik liever Manolev een heel seizoen op rechts gezien i.p.v. Hutchinson. Het zijn beide geen verdedigers, maar Manolev i.i.g. meer dan Hutchinson.
Ook het wisselbeleid is hoogst ongelukkig geweest van Advocaat (met Matavz eruit tegen Feyenoord in de rust voor Engelaar als absoluut dieptepunt).
Waarom niet het hele seizoen een spits in de spits (Locadia of Matavz) en buitenspelers op buitenposities (Lens/Narsingh/Mertens/Depay)?
Het is vooral een mentale kwestie. Zo win je de ene week met 6-1 of 7-0, en dan speel je de week erop weer helemaal ruk. Positiespel werd steeds minder. Ook de keuze om vanaf de winterstop met Hiljemark op het middenveld te spelen en Wijnaldum op rechtsbuiten te zetten is een taktische blunder geweest die ons ook de nodige punten heeft gekost. Ook had ik liever Manolev een heel seizoen op rechts gezien i.p.v. Hutchinson. Het zijn beide geen verdedigers, maar Manolev i.i.g. meer dan Hutchinson.
Ook het wisselbeleid is hoogst ongelukkig geweest van Advocaat (met Matavz eruit tegen Feyenoord in de rust voor Engelaar als absoluut dieptepunt).
Ik heb jullie positiespel het hele jaar al niet goed gevonden.
Ik heb jullie positiespel het hele jaar al niet goed gevonden.
Het positiespel werd steeds minder (en was al niet goed inderdaad, vooral omdat je met die clowns achterin niet kunt opbouwen), omdat steeds vaker spelers op een positie werden gezet waar ze niet thuishoren. Middenveld van Van Bommel/Hiljemark/Strootman bijvoorbeeld na de winterstop. Punt naar voren (wie is de nummer 10 dan?) of punt naar achter (welke 2 spelers zorgden dan voor de diepte?). En dat gedweep met Wijnaldum op rechts voorin.. loopt nooit met zijn man mee, trekt altijd naar binnen en als hutchinson er dan eens overheen komt (wat te weinig gebeurd i.t.t. Manolev die dat altijd deed) ziet hij dat niet of te laat.
Lens speelt in de 2e helft altijd aan mijn kant, dus kan ik altijd extra op hem letten ( ). Lens sprint, werkt hard tijdens zijn actie, en daarna stopt hij en sjokt ie terug of blijft nog even op zn kont zitten. Precies hetzelfde als Mertens. Zo veel meer meters dan anders heeft ie nou ook weer niet gemaakt gisteren.
Er zit natuurlijk wel meer energie in het spel van Lens dan bijv. een middenvelder. De versnelling het fysieke kracht naar tegenstanders die veel groter zijn dan hij, leggen gewoon veel stress op je lichaam. Maar boven alles: Het is gewoon onzin om te stellen dat Lens niet fit is.
Je weet nooit wie je moet geloven hè, in zulke gevallen.
Wanneer er geen concrete verhalen zijn, laat ik me leiden door de kracht van redelijkheid en logica. Reker faalde ook op andere gronden, terwijl de mensen die wel met Lemic dealden gewoon een gezoende huishouding aanhielden.
Ik vraag me ook af hoeveel van de financiële problemen uiteindelijk juist gekomen zijn doordat we niet meer kunnen putten uit de bronnen die Reker afgesloten heeft.
quote:
Ik heb nooit hard uitgesproken dat het een groot goed was voor PSV, achteraf gezien zijn we er niks mee opgeschoten, juist mee achteruit gegaan. Het is precies zoals je het zegt, een noodzakelijk kwaad. Ik hoor tegenwoordig eigenlijk heel weinig van de scouting van PSV, volgens mij is het een schim vergeleken met de scouting van de jaren voordat het gezeik begon. Zeker als je ziet waar Brands mee aan komt zetten.
Inderdaad. Eigenlijk mag het niet eens de noemer scouting hebben, aangezien 'scouting' suggereert dat er extra inzichten bij komt kijken. Brands scout niet veel meer dan de gemiddelde Studio Sport kijker. Sowieso lijkt hij meer naar waarde te kijken dan de daadwerkelijke voetballende kwaliteiten en in welke mate deze spelers een aanvulling zijn. Niet dat de waarde en doorverkoop geen belangrijke aspecten zijn. Maar het sportieve belang moet natuurlijk boven alles staan. Alles moet in functie staan van het vermogen om een goed elftal neer te zetten. Brands lijkt daar totaal niet naar te kijken.
Het is vooral een mentale kwestie. Zo win je de ene week met 6-1 of 7-0, en dan speel je de week erop weer helemaal ruk.
Je suggereert hier dat in wedstrijden die je wint met deze cijfers je per definitie goed speelt. Dat is onzin, zeker bij PSV. Er zijn meerdere wedstrijden die gewonnen zijn tegen zwakke tegenstanders, maar waar het uitlopen pas gebeurde nadat ze fysiek kapot waren. uur op basis van individuele kwaliteiten wist men niet te winnen, wat in mijn boekje gewoon gelijk staat aan zwak spel.
quote:
Waarom niet het hele seizoen een spits in de spits (Locadia of Matavz) en buitenspelers op buitenposities (Lens/Narsingh/Mertens/Depay)?
Matavz heeft zijn kans gehad. Dit jaar en vorig jaar. En Lens is geen buitenspeler. Lens kwam erin voor Matavz en deed het beter. Het is al jaren onze beste spits. Beter dan Toivonen, Berg en Matavz. Toch moest hij zich steeds weer bewijzen, terwijl het vrij duidelijk was. Over de juiste spelers op de juiste positie zetten gesproken....
Er zit natuurlijk wel meer energie in het spel van Lens dan bijv. een middenvelder. De versnelling het fysieke kracht naar tegenstanders die veel groter zijn dan hij, leggen gewoon veel stress op je lichaam. Maar boven alles: Het is gewoon onzin om te stellen dat Lens niet fit is.
Dat stel ik toch ook helemaal niet.Ik zeg nog niet eens dat het komt doordat hij het niet aan zou kunnen. Ik zeg wat me opvalt, en of dat komt door zijn 'fitheid' of door zijn 'mentaliteit' dat laat ik in t midden.
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat het daar met name aan ligt. Door die onzekere achterhoede kan er niet fatsoenlijk opgebouwd worden en (onbewust) sluipt er toch wat voorzichtigheid in je spel en ga je achteruit lopen.
Dat stel ik toch ook helemaal niet.Ik zeg nog niet eens dat het komt doordat hij het niet aan zou kunnen. Ik zeg wat me opvalt, en of dat komt door zijn 'fitheid' of door zijn 'mentaliteit' dat laat ik in t midden.
Dan zeg je wel degelijk dat ze niet afdoende in vorm zijn, toch? Anders vind je het niet beschamend, lijkt me?
Njah, ik vind het beschamend dat ze niet doorrennen en hun man gewoon laten lopen. Dit gebeurt namelijk niet alleen tegen Ajax. Bij Ajax kwam er nu alleen kramp bij kijken.
Dat is dikke onzin, ze roepen telkens bij Ajax ja we spelen niet best. Maar wanneer doen ze dat wel dan? Van Feyenoord wonnen ze ook en riepen ze ook meteen dat ze niet best speelde, Ajax speelde gewoon op hun best
Dat is dikke onzin, ze roepen telkens bij Ajax ja we spelen niet best. Maar wanneer doen ze dat wel dan? Van Feyenoord wonnen ze ook en riepen ze ook meteen dat ze niet best speelde, Ajax speelde gewoon op hun best
Net als dat PSV tegen dit Ajax gewoon niet beter kon. PSV kon niet counteren want ze moesten het spel maken. Echter kunnen ze het spel niet maken.
Ik lees alleen nog maar, en kom aan het eind van het seizoen mijn gelijk halen speciaal voor de_boswachter, Buitendam en nog een paar van die toffe users.
Matavz heeft zijn kans gehad. Dit jaar en vorig jaar. En Lens is geen buitenspeler. Lens kwam erin voor Matavz en deed het beter. Het is al jaren onze beste spits. Beter dan Toivonen, Berg en Matavz. Toch moest hij zich steeds weer bewijzen, terwijl het vrij duidelijk was. Over de juiste spelers op de juiste positie zetten gesproken....
Matavz heeft bij een matig team er al ooit eens 16 ingelegd in de competitie, dat zie ik Lens niet eens doen bij PSV volgens mij. Probleem van Lens is dat hij niet kan koppen, matig in de kaats is en ook zeer beperkt tweebenig is. Punten die Matavz voor op hem heeft. Alleen Matavz wordt dan weer misbruikt omdat hij vaak 2 buitenspelers bij zich heeft die veel voor eigen succes gaan (Mertens/Lens). Wanneer je dat als coach toe laat, kun je inderdaad het beste maar een aanvaller in de spits zetten die zijn eigen kansen creëert (wat Lens beter kan dan Matavz).
Lens rendeert het beste in de twee spitsen systeem waarin hij lekker kan zwerven waarin hij zijn snelheid en fysiek kwijt kan. Omdat PSV dat niet speelt kan hij m.i. het beste op de vleugel, afwisselend vanaf rechts en links. Met de opdracht hij dan ook daadwerkelijk als een vleugelaanvaller dient te voetballen (wat hem in Oranje wel lukt) en niet alleen voor zijn eigen BV'tje (waar hij bij PSV vaak in verzandt).
Inderdaad. Eigenlijk mag het niet eens de noemer scouting hebben, aangezien 'scouting' suggereert dat er extra inzichten bij komt kijken. Brands scout niet veel meer dan de gemiddelde Studio Sport kijker. Sowieso lijkt hij meer naar waarde te kijken dan de daadwerkelijke voetballende kwaliteiten en in welke mate deze spelers een aanvulling zijn. Niet dat de waarde en doorverkoop geen belangrijke aspecten zijn. Maar het sportieve belang moet natuurlijk boven alles staan. Alles moet in functie staan van het vermogen om een goed elftal neer te zetten. Brands lijkt daar totaal niet naar te kijken.
Ik vroeg me vooral af waar de rest van de scoutingstaf van PSV mee aankomt. Ik heb even op de site gekeken, dacht eerst dat ze allemaal ontslag hadden gehad, je hoort namelijk niets anders dan de naam Brands als het op nieuwe spelers aan komt.
Dit zijn de scouts: Willy van der Kuylen Klaas van Baalen John de Jong Denny Spronck Berry van Aerle
Maar ja, als ik nu zo die namen zie, heb ik in eerste instantie een beetje gevoel. Ik bedoel, ja, Berry van Aerle, cultheld hoor, daar niet van, maar een topscout? John de Jong idem. Die hebben ze volgens mij ook alleen maar een baantje gegeven omdat het zo sneu voor hem was met al die blessures en hoe zijn carrière geëindigd is. Denny Spronck en Klaas van Baalen ken ik verder ook alleen maar van Football Manager. Ik weet dat die eerste nog een redelijk jonge vent is, voor in de 30 zoiets. En Willy van der Kuylen, die staat genoteerd als internationaal scout, maar dat is volgens mij ook niet meer dan een mascotte die shirtjes aan nieuwe spelers mag geven.
Nou snap ik wel dat bijvoorbeeld in Brazilië je ook niet snel meer een potentiele topper voor een appel en een ei op kunt halen, maar vroeger had je het idee dat er een heel team van scouts in Zuid Amerika zaten. Nu staan ze volgens mij alleen nog maar bij jeugdpotjes in de dorpen om Eindhoven te kijken, en Marcel Brands zit op zondag met het bord op schoot. En een kladblokje ernaast.
Ik vroeg me vooral af waar de rest van de scoutingstaf van PSV mee aankomt. Ik heb even op de site gekeken, dacht eerst dat ze allemaal ontslag hadden gehad, je hoort namelijk niets anders dan de naam Brands als het op nieuwe spelers aan komt.
Dit zijn de scouts: Willy van der Kuylen Klaas van Baalen John de Jong Denny Spronck Berry van Aerle
Maar ja, als ik nu zo die namen zie, heb ik in eerste instantie een beetje gevoel. Ik bedoel, ja, Berry van Aerle, cultheld hoor, daar niet van, maar een topscout? John de Jong idem. Die hebben ze volgens mij ook alleen maar een baantje gegeven omdat het zo sneu voor hem was met al die blessures en hoe zijn carrière geëindigd is. Denny Spronck en Klaas van Baalen ken ik verder ook alleen maar van Football Manager. Ik weet dat die eerste nog een redelijk jonge vent is, voor in de 30 zoiets. En Willy van der Kuylen, die staat genoteerd als internationaal scout, maar dat is volgens mij ook niet meer dan een mascotte die shirtjes aan nieuwe spelers mag geven.
Nou snap ik wel dat bijvoorbeeld in Brazilië je ook niet snel meer een potentiele topper voor een appel en een ei op kunt halen, maar vroeger had je het idee dat er een heel team van scouts in Zuid Amerika zaten. Nu staan ze volgens mij alleen nog maar bij jeugdpotjes in de dorpen om Eindhoven te kijken, en Marcel Brands zit op zondag met het bord op schoot. En een kladblokje ernaast.
Ik denk dat Brands zijn info met name uit Football Manager en uit de Eredivisie samenvattingen haalt.
Op maandag 15 april 2013 16:29 schreef Doublepain het volgende: Ik kan Iniesta naar PSV halen, moeten we wel de CL winnen en 4x kampioen worden, maar ik kan het wel
‘Heb slecht geslapen, hele seizoen gaat zo’n nacht erna door je hoofd’ Dries Mertens kijkt met een wrang gevoel terug op de nederlaag die hij zondag met PSV leed tegen Ajax. De regerend landskampioen won op bezoek in Eindhoven met 2-3 en dat betekent dat een derde kampioenschap op rij de Amsterdammers bijna niet meer kan ontgaan in de resterende duels.
Met nog vier wedstrijden te gaan staat Ajax vijf punten voor op Vitesse, terwijl PSV en Feyenoord nog een punt minder hebben. Mertens liet daags na de kraker in het Philips Stadion aan Omroep Brabant weten slecht geslapen te hebben. “Het hele seizoen gaat zo’n nacht na de wedstrijd door je hoofd”, vertelt de Belgische aanvaller, die van mening is dat de ploeg van trainer Dick Advocaat meer verdiende.
“We hebben er tegen Ajax alles aan gedaan, maar hebben een beetje pech gehad. De wil om te winnen en onze inzet was hoger”, vindt Mertens, die inmiddels vermoedelijk een sms’je van tegenstander en landgenoot Toby Alderweireld heeft mogen ontvangen. De Ajax-verdediger voorspelde voor aanvang van de topper al dat PSV weer geen kampioen zouden worden, als er zondag niet gewonnen zou worden.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2013 16:31:51 ]
En DAT dus .. kut ventje, hele wedstrijd niks laten zien, ga zo niet lopen juichen en wat hebben we aan een gelijk spel verwend klote jong.
Had helemaal niks in te brengen tegen Ajax, hij kan hier wel zeggen alles gegeven te hebben. Maar weet nog goed dat er een counter van Ajax was, dat hij nog lekker rustig op de grond zat, op ging staan en dan laf terug naar eigen helft loopt
Hij is 2 jaar geleden volgens mij door iedereen hier afgemaakt omdat hij een andere mening had over de aankopen en het veldspel. Alles wat hij toen zei komt nu al 2 seizoenen precies zo uit.
Hij is 2 jaar geleden volgens mij door iedereen hier afgemaakt omdat hij een andere mening had over de aankopen en het veldspel. Alles wat hij toen zei komt nu al 2 seizoenen precies zo uit.
Afgemaakt? Ik heb er hoogstens een andere visie op nagehouden.
Komt ook omdat die kleuter zich gedroeg als een megalomane autist. Hij forceerde zijn mening, en als je ergens een andere mening over had dan hem, dan had je geen verstand van voetbal. Alles wat hij toen zei, komt nu al 2 seizoenen precies zo uit? Volgens mij heb ook jij een selectief geheugen, ik kan tal van zaken noemen die niet zijn uitgekomen. Maar jij denkt dus ook dat Feijenoord landskampioen wordt?
Enne afgemaakt? Als er iemand grof gebekt was, en niet tegen een weerwoord kon, was hij het wel. Hij moest PERSE schelden en op de man spelen.
Op maandag 15 april 2013 16:29 schreef Doublepain het volgende: Ik kan Iniesta naar PSV halen, moeten we wel de CL winnen en 4x kampioen worden, maar ik kan het wel
Tegen de tijd dat dat gebeurt is Iniesta minstens 85. Dan is hij al lang gestopt met voetbal.
Na de 0-1 was PSV (vreemd genoeg) beter dan Ajax. Na de 1-2 heb je gelijk.
Heeft hier iemand een link van die gast die elke keer een ander twitter-account aanmaakt? Hij heeft hier ook een blauwe maandag rondgehangen. Even kijken wat hij te melden heeft
Op maandag 15 april 2013 18:28 schreef Enchanter het volgende: Heeft hier iemand een link van die gast die elke keer een ander twitter-account aanmaakt? Hij heeft hier ook een blauwe maandag rondgehangen. Even kijken wat hij te melden heeft
Vond hem samen met Strootman de enige spelers die nog een beetje overeind bleven. Laat weer zien veel belangrijker te zijn in topwedstrijden dan Mertens/Wijnaldum/Matavz.
Het is te hopen dat komende zomer Wijnaldum, Lens, Mertens, Toivonen, Tyton, Marcelo, Derijck en Pieters verkocht kunnen worden. Er ligt een flinke taak klaar voor Brands. Ook Engelaar, Manolev en Hutch mogen/gaan weg.
Dat is de helft van de selectie en vanuit de jeugd kan dat lang niet opgevangen worden. Ik ben benieuwd. Hopelijk schuiven ze wel wat jeugd door (noodgedwongen) ipv van die breedteaankopen.
Het verbaast me niet als we even pas op de plaats moeten maken en spelen voor plek 3-6 volgend jaar
Pieters verkopen zal moeilijk worden. Die komt niet meer in vorm dit seizoen en heeft straks in 1,5 jaar 12 wedstrijden gespeeld ofzo
DeLuna vindt me dik ;( Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende: pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
DeLuna vindt me dik ;( Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende: pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
Naja Matavz mag van mij ook best blijven. Ik heb toch nog steeds vertrouwen in hem. Wijnaldum heb ik inmiddels wel opgegeven.
Maar met Depay, Matavz/Locadia, Narsingh en daarachter Bommel, Stroot, Hiljemark staat er op het middenveld en voorin nog steeds een uitstekende ploeg. Mocht Bommel stoppen en Stroot verkassen dan zal er wel wat geïnvesteerd moeten worden. Alleen achterin blijft het huilen natuurlijk. De enige die niet weg moet is Willems. Wordt toch lastig om op te vullen.
Maar ja, wie weet blijven Wijnaldum en Pieters wel en spelen ze volgend seizoen ineens de sterren van de hemel. Er zijn weleens gekkere dingen gebeurd in het voetbal.
Strootman is waarschijnlijk over het hele seizoen gezien de belangrijkste speler geweest. Maar ook op zijn optredens valt nog behoorlijk wat aan te merken.
Valt me sowieso op dat het voor welke speler dan ook blijkbaar onmogelijk is om nou eens een goede en (vrijwel) foutloze wedstrijd te spelen, laat staan een paar van dat soort wedstrijden op rij. Altijd maar die ziekenhuisballetjes, inschattingsfouten etc etc...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
Vond hem samen met Strootman de enige spelers die nog een beetje overeind bleven. Laat weer zien veel belangrijker te zijn in topwedstrijden dan Mertens/Wijnaldum/Matavz.
Strootman speelde vrij slecht hoor, net als Mertens is hij vaak onzichtbaar in grote wedstrijden.
Naja Matavz mag van mij ook best blijven. Ik heb toch nog steeds vertrouwen in hem. Wijnaldum heb ik inmiddels wel opgegeven.
Maar met Depay, Matavz/Locadia, Narsingh en daarachter Bommel, Stroot, Hiljemark staat er op het middenveld en voorin nog steeds een uitstekende ploeg. Mocht Bommel stoppen en Stroot verkassen dan zal er wel wat geïnvesteerd moeten worden. Alleen achterin blijft het huilen natuurlijk. De enige die niet weg moet is Willems. Wordt toch lastig om op te vullen.
Maar ja, wie weet blijven Wijnaldum en Pieters wel en spelen ze volgend seizoen ineens de sterren van de hemel. Er zijn weleens gekkere dingen gebeurd in het voetbal.
Op maandag 15 april 2013 18:59 schreef rubbereend het volgende: Pieters verkopen zal moeilijk worden. Die komt niet meer in vorm dit seizoen en heeft straks in 1,5 jaar 12 wedstrijden gespeeld ofzo
Ik dacht dat er een concreet bod lag van 5 miljoen, maar of dat bod er nog steeds ligt, is de vraag.
Op maandag 15 april 2013 18:28 schreef Enchanter het volgende: Heeft hier iemand een link van die gast die elke keer een ander twitter-account aanmaakt? Hij heeft hier ook een blauwe maandag rondgehangen. Even kijken wat hij te melden heeft
Maar met Depay, Matavz/Locadia, Narsingh en daarachter Bommel, Stroot, Hiljemark staat er op het middenveld en voorin nog steeds een uitstekende ploeg.
Dan staat er iets waar je in de eredivsie best wat mee kan maar 'uitstekend' zou ik het zeker niet willen noemen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
Wijnaldum heeft nog maar 2 jarige contract.
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
Op maandag 15 april 2013 19:07 schreef tja77 het volgende: Depay, Locadia, Wijnaldum, Strootman, Willems, Narsingh mogen blijven wat mij betreft. Lens, Toivonen, Matavz, Mertens, Derijck, Marcelo, Pieters, Hutchinson, Tyton mogen vertrekken. Zoet, Maher, wat eigen jeugd, en wat verdedigende versterkingen mogen komen.
Stootman gaat gewoon hoor, dat lijkt me vrij duidelijk.
Op maandag 15 april 2013 18:57 schreef Rob_La_Chouffe het volgende: Het is te hopen dat komende zomer Wijnaldum, Lens, Mertens, Toivonen, Tyton, Marcelo, Derijck en Pieters verkocht kunnen worden. Er ligt een flinke taak klaar voor Brands. Ook Engelaar, Manolev en Hutch mogen/gaan weg.
Dat is de helft van de selectie en vanuit de jeugd kan dat lang niet opgevangen worden. Ik ben benieuwd. Hopelijk schuiven ze wel wat jeugd door (noodgedwongen) ipv van die breedteaankopen.
Het verbaast me niet als we even pas op de plaats moeten maken en spelen voor plek 3-6 volgend jaar
Tijd voor een grote schoonmaak inderdaad. Manolev heeft overigens nog een 1 jarig contract.
Het zal met name zaak zijn Wijnaldum en Lens te verkopen aangezien dus nu nog een 2 jarig contract hebben. Toivonen zal ook voor een redelijk bedrag mogen vertrekken.
Stootman gaat gewoon hoor, dat lijkt me vrij duidelijk.
Ik zeg dat ie MAG blijven, omdat ik hem volgend jaar best nog wel in een PSV shirt wil zien voetballen. Ik heb geen voorspellingen gedaan wat er daadwerkelijk gaat gebeuren, ik heb slechts mijn voorkeur aangegeven.
Ik zeg dat ie MAG blijven, omdat ik hem volgend jaar best nog wel in een PSV shirt wil zien voetballen. Ik heb geen voorspellingen gedaan wat er daadwerkelijk gaat gebeuren, ik heb slechts mijn voorkeur aangegeven.
oke snap ik, maar is niet echt reëel
Denk dat dat voor hem zelf ook beter is, heeft spelers nodig waar ie zich aan op kan trekken om zich door te ontwikkelen lijkt me.
en ook beter voor PSV, die centen zijn hard nodig
Nee hoor, maar het is wel erg zielig om opeens niets te posten vanwege een verloren weddenschap, niet?
Hij heeft al een nieuw account.
Ik kijk er doorgaans niet met veel plezier naar nee, in het voorbij zappen blijf ik wel eens eventjes hangen maar meestal hebben ze me binnen 10 minuten weer verjaagd
Die moet ik natuurlijk wel geheim houden, anders krijgt ie berichten over Ajax-UI's
Matavz heeft bij een matig team er al ooit eens 16 ingelegd in de competitie
Met een zeer goede aanvoer en een aanval die sowieso alleen op hem afgesteld was. Het aantal doelpunten is geen meetgraad voor hoe goed een spits is. Het beste voorbeeld vinden we bij onze eigen club. Kezman scoorde meer dan wie dan ook, maar we weten allemaal dat hij veel minder was dan de toppers die daar rondgelopen hadden. Op een hoger niveau kon hij het al helemaal niet laten zien.
Dat Lens beter zou zijn in een twee-spitsen systeem, denk ik zelf ook. Maar ook in een drie-spitsensysteem is hij beter. Het verschil is zo groot dat Lens zelfs in niet-ideale omstandigheden, een betere spits is. Matavz heeft ook zijn kwaliteiten, en in bepaalde opzichten gaan die misschien wel verder dan die van Lens. Maar Matavz heeft zijn kans gehad en heeft gewoon van Lens verloren.
Ik vroeg me vooral af waar de rest van de scoutingstaf van PSV mee aankomt. Ik heb even op de site gekeken, dacht eerst dat ze [quote]Op maandag 15 april 2013 16:00 schreef Kper_Norci het volgende:
Maar ja, als ik nu zo die namen zie, heb ik in eerste instantie een beetje gevoel.
Je bent niet de enige. Ik moet zeggen dat ik het nog nooit had nagekeken, maar nu ik erover nadenk is het eerder een -gevoel. Er is gewoon geen serieus scoutingsapparaat bij PSV. Brands maakt het uit, en doet dit puur op basis van waarde van spelers, waar hij een beetje uit de losse pols met bord-op-schoot-scouting spelers aankoopt die vast wel wat waard zullen zijn. De kwaliteiten staan in functie daarvan, waarop Brands ze gekocht heeft, niet in functie van wat ze voor de ploeg kunnen betekenen.
Tijdens VI worden wat namen genoemd van ontevreden oud-spelers.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende: Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-) Mag hij Messi bedienen :D
Even los van het feit dat een aantal van die gasten natuurlijk geen toppers zijn, is het voor de meeste van die lui natuurlijk vreselijk frustrerend dat ze zelfs terwijl ze deel uitmaken van een zeer kwakkelend PSV, toch hun wedstrijdjes af moeten werken op maandagavond tegen veredelde amateurs. En ja, natuurlijk moeten ze dan laten zien wat ze kunnen en die prutsers waar ze tegen moeten helemaal kapot spelen in de hoop voor het eerste in aanmerking te komen. Maar iedereen die een beetje op niveau heeft gespeeld weet dat het zo niet werkt.
Ik denk echt dat gasten als Tyton, Zanka, Hiljemark, Ooijen, Ritzmaier, Matavz, Depay en Bakkali minimaal van het niveau zijn dat ze subtop eredivisie zouden kunnen spelen. Als je dan op de Herdgang (of erger nog) je wedstrijdjes moet afwerken terwijl alles in het eerste nauwelijks beter is en in ieder geval hopeloos uit vorm, dan is dat ongelooflijk demotiverend.
Advocaat heeft die paar spelers bij PSV die het niveau wel aankunnen ook gewoon mentaal kapot gemaakt. Dat neem ik hem nog het meest kwalijk. Zanka was in zijn competitie gewoon de beste verdediger. En hier zou hij het in één keer niet meer kunnen? Bullshit. Dat zit tussen de oren en dat is de verantwoordelijkheid van Advocaat. Marcelo, exact hetzelfde verhaal. Waarom speelt die jongen tegen Ajax, Twente en Napoli vrijwel foutloze partijen en heeft hij tegen flutploegen altijd een kutavond? Ook tussen de oren.
PSV heeft een trainer nodig die spelers vertrouwen geeft, maar ze niet doodknuffelt (Rutten) of maar laat staan omdat hij ze aardig vindt (Rutten).
Ik denk niet dat Ajax op hun best speelde, maar het was VerrekteZakHooi die schreef dat Ajax niet goed hoefde te spelen. Dat is dan ook de post die ik citeer he.
Toivonen gaat ook veel om met Hutch en Engelaar. Maar goed, sowieso was dat hele idee van De Kabel onzin destijds, en het kan goed zijn dat dat nu net zo goed is. Tsja, er staan wat mensen wat dichter bij elkaar kwa leeftijd en kwa voorkeuren. Maar om dat nu als een belemmering te benoemen? Volgens mij is het eerder een probleem dat zoveel spelers zo bevriend zijn. Of het nu is met een blanke of met een ander.
Maar goed, zo'n Derksen slaat sowieso al een beetje op tilt wanneer een zwarte of meerderen zwarten zich op een bepaalde manier profileren die hem niet bevalt. Het is ook niet toevallig dat dat hele clubje van hem uit louter blanke mensen bestaat, met af en toe Gullit erbij.
K. Je mag best PSV uitlachen omdat we geen kampioen zijn geworden hoor. En omdat we zulke kneuzen zijn. Daar gaat het toch over?
Dit is ook psv-gerelateerd, want die worden n.l. geen kampioen
Dus dat Willem II degradeert is ook relevant voor dit topic?
Nee, want psv is net geen degradatiekandidaat, maar psv is wel een zelfbenoemd titelkandidaat
Juist.
Tijd geleden toen ik dit postte dacht ik dat het wel meeviel, maar blijkbaar dus de oorzaak?
Klopt inderdaad. Ik meen het me te herinneren dat je een filmpje hierover plaatste. Vooral grappig omdat er destijds door velen werd gezegd dat je overdreef.
Het trieste weer paste prima bij de bedrukte stemming op De Herdgang. Daags nadat de titeldroom in de topper tegen Ajax in duigen viel, werkten de PSV’ers in de stromende regen een korte uitlooptraining af.
Er werden door de moedeloos ogende spelers nauwelijks woorden gewisseld, wat het gebrek aan eenheid in de selectie nog maar eens onderstreepte. Alle motivatie om deze voetbaljaargang zo goed mogelijk af te sluiten lijkt verdwenen, terwijl de onrust achter de schermen groeit.
PSV eindigt dit jaar dus als 4e, misschien wel 5e. Wat een schande na al die tientallen miljoenen te hebben geïnvesteerd. Wat een ongelofelijk slecht beleid van Brands en co.
Brands: 'Bij Ajax riepen ze dat ook altijd, het is daar nu het walhalla'
De stemming binnen de spelersgroep van PSV zal na de nederlaag tegen Ajax er niet beter op zijn geworden. De Telegraaf en Voetbal International onderstrepen het gebrek aan eenheid in de selectie van Dick Advocaat, maar Marcel Brands ontkent stellig dat de spelersgroep uit diverse kampen bestaat.
"Dat wordt altijd gezegd als het ergens slecht gaat. Bij Ajax riepen ze dat ook jarenlang, terwijl het daar nu het walhalla is", benadrukt de technisch manager van PSV in het dagblad. Thijs Slegers, PSV-watcher van het weekblad, twitterde maandag: "De donkere spelers kruipen bij elkaar, de blanke spelers ook."
Slegers stelt er geen sprake is van racisme bij PSV, maar van 'een verschil in topsportbeleving dat leidt tot onbegrip voor elkaars manier van handelen'. De Telegraaf claimt dinsdag dat er bij de samenstelling van de selectie kapitale fouten zijn gemaakt door Brands. "Behalve dat de groep met name in defensief opzicht veel te weinig kwaliteit herbergt, is er niet goed naar de karakters gekeken. PSV is geen team", benadrukt de scribent van het dagblad.
Brands probeert weer eens recht te lullen wat krom is. Zoals al jaren op rij inmiddels. Wat is dat toch ook een faalhaas. Dat is de enige fout die Sanders heeft gemaakt bij PSV. Oplossing voor volgend seizoen: eerst Brands z.s.m. eruit, daarna alle gasten zonder topsportmentaliteit. En dan mag Cocu bouwen aan een team met jonge spelers die er 100% voor gaan, en niet een half uur voor de wedstrijd nog hun abs Instagrammen en een half uur na een dramatisch verloren pot reageren op foto's van 16-jarige Breezersletjes. Oh en ze hoeven ook geen rare dingen op de binnenkant van hun lip te tatoeëren. Idioten. Helemaal klaar (al heel lang trouwens) met dit soort kneuzen die onze clubcultuur naar de klote helpen.
Brands probeert weer eens recht te lullen wat krom is. Zoals al jaren op rij inmiddels. Wat is dat toch ook een faalhaas. Dat is de enige fout die Sanders heeft gemaakt bij PSV. Oplossing voor volgend seizoen: eerst Brands z.s.m. eruit, daarna alle gasten zonder topsportmentaliteit. En dan mag Cocu bouwen aan een team met jonge spelers die er 100% voor gaan, en niet een half uur voor de wedstrijd nog hun abs Instagrammen en een half uur na een dramatisch verloren pot reageren op foto's van 16-jarige Breezersletjes. Oh en ze hoeven ook geen rare dingen op de binnenkant van hun lip te tatoeëren. Idioten. Helemaal klaar (al heel lang trouwens) met dit soort kneuzen die onze clubcultuur naar de klote helpen.
Precies. Gewoon nuchtere brabantse jongens erin die trots zijn om voor PSV te spelen en dat niet alleen zeggen terwijl ze op doorreis zijn naar Spanje of Engeland.
Dan maar de komende drie jaar weer geen titel, maar tenminste wel mijn club terug.
Gomes heeft zijn top gehad, maar ik weet toevallig dat men binnen PSV alles behalve unaniem is over de potentie en kwaliteit van Zoet. Dus het zou zomaar kunnen dat er een andere speler in beeld komt als eerste keeper volgend jaar.
Waarom ben ik respectloos HMF? Omdat ik zeg dat we al keepers genoeg hebben? Tyton, Waterman, Zoet, 2x Bertrams
Ik ben geen HMF. Schrijf lekker een brief als je denkt van wel. Bak een taart en vier het. Of maak een spandoek en ga staan op het museumplein. Whatever makes you happy.
Al die keepers zijn troep. Zoet heeft misschien nog een klein beetje potentie, maar mag nog niet eens de veters strikken van Gomes.
Ik ben geen HMF. Schrijf lekker een brief als je denkt van wel. Bak een taart en vier het. Of maak een spandoek en ga staan op het museumplein. Whatever makes you happy.
Al die keepers zijn troep. Zoet heeft misschien nog een klein beetje potentie, maar mag nog niet eens de veters strikken van Gomes.
Nu gaat hij roepen dat je compleet ontspoord en een gek bent
Oei. Ik zal me vast even bergen.
Een meerderheid binnen de uit vijf personen bestaande raad van commissarissen (rvc) van PSV zou voor volgend seizoen het liefst een nieuwe directie aanstellen.
Foto: ANP Dat bericht het Algemeen Dagblad dinsdag. Algemeen directeur Tiny Sanders en technisch manager Marcel Brands wordt verweten dat het imago van de club verslechterd is en de resultaten op het veld beneden alle verwachtingen zijn. Na de 3-2 thuisnederlaag van zondag tegen Ajax lijkt PSV voor het vijfde jaar op rij naast de titel te grijpen. Enkele weken geleden klopten enkele oud-spelers, sponsors en bekende supporters al aan bij de rvc met het verzoek de bezem door de top te halen.
Aangezien zowel Brands als Sanders een doorlopend contract heeft, hoopt de rvc dat beide bestuurders op een 'nette manier' van hun taken kunnen worden ontheven. In het geval van Sanders, ook omdat hij nauwe banden heeft met belangrijke geldschieters van PSV. Een conflict met zijn kapitaalkrachtige achterban moet achterwege blijven. Iconen
Binnen PSV is men lovend over de wijze waarop Sanders de financiën van de club weer op orde heeft gebracht. Maar zijn leiderschap zou 'kil' en 'afstandelijk' zijn. Hij zou niet willen luisteren als het gaat om personeelsbeleid, voetbalzaken en communicatie. Brands zou op zijn beurt alleen luisteren naar Sanders, hetgeen onder meer Advocaat heeft gefrustreerd.
Naast een vertrek van de directie wil de rvc een groep met PSV-iconen samenstellen die wordt ingeschakeld om het imago van PSV te verbeteren. Oud-spelers als Ronald Waterreus en Ruud van Nistelrooij en de huidige aanvoerder Mark van Bommel zouden hiervoor benaderd zijn. De rvc-leden willen in de krant niet op de zaak ingaan. "Het is het beste als iedereen in de publiciteit zwijgt", aldus Hans van Breukelen.
nee hoor, maar tommie deed wat luchtig en lachwekkend voor de wedstrijd en dat komt nu even terug in zijn gezicht. Dat hij dan zegt dat hij om wat reacties heeft gelachen zegt hij vooral als een boer met kiespijn. Want diep van binnen weet hij dat er weer een jaar verspeeld is en het maar de vraag is welke kwaliteit de selectie volgend jaar heeft. Maar goed, tommie, lach het maar weg. Dan lach ik met je mee.
nee hoor, maar tommie deed wat luchtig en lachwekkend voor de wedstrijd en dat komt nu even terug in zijn gezicht. Dat hij dan zegt dat hij om wat reacties heeft gelachen zegt hij vooral als een boer met kiespijn. Want diep van binnen weet hij dat er weer een jaar verspeeld is en het maar de vraag is welke kwaliteit de selectie volgend jaar heeft. Maar goed, tommie, lach het maar weg. Dan lach ik met je mee.
Mijn hemel, wat een teksten. Lijkt wel of ik in een van Damme film ben beland.
Klopt inderdaad. Ik meen het me te herinneren dat je een filmpje hierover plaatste. Vooral grappig omdat er destijds door velen werd gezegd dat je overdreef.
Moet zeggen dat ik ook zei dat al die "donkere" spelers niet zo erg iriteren bij de spelers met hun kapsones, maar dat ik had ik wel fout. Lens roept nu gewoon dat een trainingskamp onzin is, Willems die een keeperstrainer gaat aanvallen?? Niemand doet iets.. Daar zit het grootste fout, die lullen stonden gewoon netjes in de basis, niks aan de hand. Net of ze een beloning krijgen ervoor
Mijn hemel, wat een teksten. Lijkt wel of ik in een van Damme film ben beland.
Het is maar voetbal, hé jongens?
Van Damme film?
Tuurlijk is het voetbal, maar dat is natuurlijk de belangrijkste bijzaak. Maar goed, als het jullie toch niet interesseert waarom dan überhaupt reageren? Je hoeft niet op mij te reageren als je niet wil. Je klinkt een beetje geagiteerd. Slaat het Strootmanisme nu ook al op het PSV publiek over?
Tuurlijk is het voetbal, maar dat is natuurlijk de belangrijkste bijzaak. Maar goed, als het jullie toch niet interesseert waarom dan überhaupt reageren? Je hoeft niet op mij te reageren als je niet wil. Je klinkt een beetje geagiteerd. Slaat het Strootmanisme nu ook al op het PSV publiek over?
"Lach het maar weg, dan lach ik met je mee." Ik moet het nog maar zien dat hij boven de 13 levensjaren uit komt, kun je het winnen? Ga lekker dat kampioenschap vieren, maar dat geforceerde gelijk halen bij al die PSV'ers die zeker wisten dat het kampioenschap binnen was heeft toch geen enkel nut, man. Wat kan jou dat nou schelen.
"Lach het maar weg, dan lach ik met je mee." Ik moet het nog maar zien dat hij boven de 13 levensjaren uit komt, kun je het winnen? Ga lekker dat kampioenschap vieren, maar dat geforceerde gelijk halen bij al die PSV'ers die zeker wisten dat het kampioenschap binnen was heeft toch geen enkel nut, man. Wat kan jou dat nou schelen.
Ben maar niet bang dat ik het kampioenschap niet ga vieren hoor, maar dat lijkt mij niet echt relevant voor dit topic. En het is af en toe gewoon fijn om je gelijk te halen nadat je eerst voor troll wordt uitgemaakt.
Ben maar niet bang dat ik het kampioenschap niet ga vieren hoor, maar dat lijkt mij niet echt relevant voor dit topic. En het is af en toe gewoon fijn om je gelijk te halen nadat je eerst voor troll wordt uitgemaakt.
Ja, door wie? Door users die je serieus moet nemen of door figuren die net in/uit de puberteit zitten? Doe niet zo treurig en bespreek een beetje relevante zaken, in plaats van hele pagina's vol te pleuren met posts van een I-told-you-so achtige strekking.
Ja, door wie? Door users die je serieus moet nemen of door figuren die net in/uit de puberteit zitten? Doe niet zo treurig en bespreek een beetje relevante zaken, in plaats van hele pagina's vol te pleuren met post van een I-told-you-so achtige strekking.
Ach, ik bespreek vaak zat de relevante zaken, dus ik kan mij er niet in vinden wat je nu zegt.